abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 14 mei 2017 @ 17:09:26 #226
446930 crew  ESF1Gamer
pi_170940743
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 17:07 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Alleen als het ESF besluit dat het ESF ook door commerciele omroep mag worden uitgezonden. Op dit moment mag van het ESF het alleen door publieke omroepen worden uitgezonden die aangesloten zijn bij de EBU. RTL4 of SBS6 mogen het dus niet uitzenden als ik het goed begrijp
als het door sbs wordt uitgezonden en die mogen de act sturen naar het esf voor nederland, dan wordt niveau heel erg laag
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zondag 14 mei 2017 @ 17:11:21 #227
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_170940795
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 17:09 schreef F1gamer het volgende:

[..]

als het door sbs wordt uitgezonden en die mogen de act sturen naar het esf voor nederland, dan wordt niveau heel erg laag
Dikke kans dat ze dan Dré Hazes uit de hoge hoed toveren.
pi_170940829
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 17:09 schreef F1gamer het volgende:

[..]

als het door sbs wordt uitgezonden en die mogen de act sturen naar het esf voor nederland, dan wordt niveau heel erg laag
Bij SBS6 wellicht wel, maar ik zou er prima mee kunnen leven als elk jaar de winnaar van The Voice gaat. Weliswaar met een goede songwriter en productieteam plust staging en zo. Aan de andere kant wordt het wel een erg lange zit zo'n finale met reclameblokken
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  zondag 14 mei 2017 @ 17:14:27 #229
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_170940868
Met de beste songwriter, productieteam en staging krijg je een type als Iris Kroes, ooit winnares van The Voice, nog niet aan oost-europeanen gesleten (ze had ook de cassière kunnen zijn van de Aldi om de hoek).

Zelfs Blanche straalt nog meer stardom uit.

Qua talentenjacht-winnaars valt het de ene keer wat gunstiger(/internationaler) uit dan de andere keer, dus je kunt er niet zo maar op vertrouwen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Eightyone op 14-05-2017 17:21:47 ]
  zondag 14 mei 2017 @ 17:22:17 #230
261630 marsan
"D'oh!"
pi_170941049
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 17:07 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Alleen als het ESF besluit dat het ESF ook door commerciele omroep mag worden uitgezonden. Op dit moment mag van het ESF het alleen door publieke omroepen worden uitgezonden die aangesloten zijn bij de EBU. RTL4 of SBS6 mogen het dus niet uitzenden als ik het goed begrijp
De publieke omroep is vervangen door een nieuwe publieke. Alleen is die nieuwe organisatie dus ingedeeld op thema-kanalen,
En esf mag alleen op een volwaardig kanaal waar bv ook nieuws wordt uitgezonden. Zolang ze daar nietaan voldoen mag die zender geen produkties van de EBU uitzenden.
Deelnemen mag alleen als de zender ook uitzendt.
En ze mogen niet uitzenden zolang ze niet aan de voorwaarden voldoen en dus ook niet deelnemen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_170941198
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 17:14 schreef Eightyone het volgende:
Met de beste songwriter, productieteam en staging krijg je een type als Iris Kroes, ooit winnares van The Voice, nog niet aan oost-europeanen gesleten (ze had ook de cassière kunnen zijn van de Aldi om de hoek).

Zelfs Blanche straalt nog meer stardom uit.

Qua talentenjacht-winnaars valt het de ene keer wat gunstiger(/internationaler) uit dan de andere keer, dus je kunt er niet zo maar op vertrouwen.
Ik denk dat je Iris Kroes niet eens hoeft uit te vlakken. Zij is beslist geen topmodel, maar die Portugees was ook niet de meest aantrekkelijke om naar te kijken. Die had ook net zo goed kraanmachinist kunnen zijn. Een kwetsbare Iris Kroes met een harp op het toneel en een dijk van een song zou net zo goed kunnen

[ Bericht 2% gewijzigd door WhiteBeard op 14-05-2017 17:42:10 ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_170941485
Als het lied goed is, dan ben je al voor 80% binnen.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  † In Memoriam † zondag 14 mei 2017 @ 18:15:25 #233
368283 ato
pi_170942141
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 17:29 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Ik denk dat je Iris Kroes niet eens hoeft uit te vlakken. Zij is beslist geen topmodel, maar die Portugees was ook niet de meest aantrekkelijke om naar te kijken. Die had ook net zo goed kraanmachinist kunnen zijn. Een kwetsbare Iris Kroes met een harp op het toneel en een dijk van een song zou net zo goed kunnen
Oh nee afschuwelijk, Iris heeft 0,0 uitstraling.
Kijk dat heeft de Portugees wel.
Life can be a bitch, so like it..
pi_170942607
Zo goed is Iris Kroes verder ook niet.
  zondag 14 mei 2017 @ 18:47:09 #236
2681 Dave
Aardig op drave
pi_170942850
En dan moet ze de harp ook nog "playbacken"
:o)
  zondag 14 mei 2017 @ 18:47:52 #237
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_170942859
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:15 schreef ato het volgende:

[..]

Oh nee afschuwelijk, Iris heeft 0,0 uitstraling.
Kijk dat heeft de Portugees wel.
Plus dat je nooit iets moet sturen wat nu wint. Kopieer nooit de winnaar van het jaar ervoor
  zondag 14 mei 2017 @ 18:51:46 #238
2681 Dave
Aardig op drave
pi_170942940
quote:
Ik dacht dat ze andere shots zouden doen, maar 't is identiek, op de camera-misser van Lisa na.
:o)
pi_170943244
quote:
Nauwelijks verschil. Finale optreden raakt me meer. Mooi om die emotie te zien.
~The present is all there is~
  zondag 14 mei 2017 @ 19:07:48 #240
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_170943275
quote:
3s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:51 schreef Dave het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze andere shots zouden doen, maar 't is identiek, op de camera-misser van Lisa na.
Ze zoomen een aantal keren meer in. Daardoor zag je bijvoorbeeld de natte ogen beter.
  † In Memoriam † zondag 14 mei 2017 @ 19:41:16 #241
368283 ato
pi_170943914
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:06 schreef grazz het volgende:

[..]

Nauwelijks verschil. Finale optreden raakt me meer. Mooi om die emotie te zien.
Mee eens
Life can be a bitch, so like it..
pi_170945226
Zonde van die cameramisser inderdaad.

Maar daar zal het gelukkig vast niet van hebben afgehangen :)
pi_170945479
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 20:29 schreef Unites het volgende:
Zonde van die cameramisser inderdaad.
Kan echt niet hoor, volgend jaar nemen we een andere artiest in de arm.
pi_170945670
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 15:49 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Niet zolang ze zo in hun familiekliekje zitten en zie dat maar eens te veranderen....
Dit
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_170946348
Wat maakt een liedje een gedoodverfd winnend liedje? Dat het de mensen van seconde 1 tot 180 boeit... Iemand als Rybak, die eigenlijk een eenvoudig nummer had, wist donders goed dat elke seconde aandacht telde. En het kende de perfecte opbouw. Een repeterend en opzwepend intro, zodat je meteen de aandacht hebt. In het eerste couplet moet het 'verhaal' en boodschap van het nummer compleet duidelijk zijn (stukgelopen jeugdliefde). Het refrein klapt er heel subtiel overheen en kent geen lappen tekst (zoals L&S dat wel had). Dan het tussenstuk met het herkennings-'leitmotiv' van de viool. Tweede couplet is gevaarlijk, want het verhaal is al verteld en bij herhaling haken mensen toch even af. Maar hier stopt Alex een interactie met de twee achtergrondzangeressen erin, voor net ff een andere twist. En wat gebeurt er in de wat saaiere opmaat naar het tweede refrein? Een danser doet ineens een zevenvoudige salto op de voorgrond om de boel af te leiden. Om het nog even een oorwurm te maken nog één keer het simpele refrein en eindigen met de vioolmelodie en wat vuurwerk. Eén van de beste songfestivalnummers is geboren, vertolkt door iemand die met charisma en nonchalance in de camera kijkt.
Kortom, stop een simpel verhaal en een muzikaal thema (herhalend riedeltje/zin/melodie) erin, maar zorg voor afleiding bij herhaling in de coupletten (daar ging het bij Ogene mis, couplet 1 en 2 leken teveel op elkaar en er was geen herkenbaar leitmotiv in de muziek te horen.)
  † In Memoriam † zondag 14 mei 2017 @ 21:39:34 #246
368283 ato
pi_170947554
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 21:07 schreef Wuwwa het volgende:
Wat maakt een liedje een gedoodverfd winnend liedje? Dat het de mensen van seconde 1 tot 180 boeit... Iemand als Rybak, die eigenlijk een eenvoudig nummer had, wist donders goed dat elke seconde aandacht telde. En het kende de perfecte opbouw. Een repeterend en opzwepend intro, zodat je meteen de aandacht hebt. In het eerste couplet moet het 'verhaal' en boodschap van het nummer compleet duidelijk zijn (stukgelopen jeugdliefde). Het refrein klapt er heel subtiel overheen en kent geen lappen tekst (zoals L&S dat wel had). Dan het tussenstuk met het herkennings-'leitmotiv' van de viool. Tweede couplet is gevaarlijk, want het verhaal is al verteld en bij herhaling haken mensen toch even af. Maar hier stopt Alex een interactie met de twee achtergrondzangeressen erin, voor net ff een andere twist. En wat gebeurt er in de wat saaiere opmaat naar het tweede refrein? Een danser doet ineens een zevenvoudige salto op de voorgrond om de boel af te leiden. Om het nog even een oorwurm te maken nog één keer het simpele refrein en eindigen met de vioolmelodie en wat vuurwerk. Eén van de beste songfestivalnummers is geboren, vertolkt door iemand die met charisma en nonchalance in de camera kijkt.
Kortom, stop een simpel verhaal en een muzikaal thema (herhalend riedeltje/zin/melodie) erin, maar zorg voor afleiding bij herhaling in de coupletten (daar ging het bij Ogene mis, couplet 1 en 2 leken teveel op elkaar en er was geen herkenbaar leitmotiv in de muziek te horen.)
Goed gezegd.
Life can be a bitch, so like it..
pi_170948333
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 20:38 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Kan echt niet hoor, volgend jaar nemen we een andere artiest in de arm.
:{w }:|
pi_170948968
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 15:43 schreef marcodej het volgende:

[..]

[..]

Ze waren zelf toch ook teleurgesteld? Dat is toch prima dan? Winnaarsmentaliteit.
Idd. Teleurstelling snap ik heel goed. Als je een doel hebt (willen winnen) waar je maanden aan werkt (ik denk dat mensen dit wel eens onderschatten. Het is geen dagwerk ofzo) en je gaat er voor de 100% voor zoals deze dames, dan is het gewoon ontzettend balen als je je doelstelling niet weet te realiseren. Ik heb bij de dames altijd de juiste mentaliteit geproefd en mede daarom waren ze een hele goede keuze. Het is alleen jammer dat het lied niet sterk genoeg was. Net als Douwe Bob zijn zij een voorbeeld voor de artiesten die ons in de toekomst mogen vertegenwoordigen. Je geeft 100% en je vindt het een eer, of je doet gewoon niet mee.
~The present is all there is~
pi_170949795
-edit-
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_170950211
Ik heb geen idee of het al geplaatst is in dit topic (ik plaatste hem net in het Portugal topic), maar in dit artikel is berekend hoe de uitslag zou zijn geweest volgens het oude puntensysteem:

https://www.escxtra.com/2017/05/14/eurovision-2017-old-voting/

Interessant is dat volgens het oude systeem Nederland 10e zou zijn geworden in plaats van 11e. Ook zou OG3NE in de halve finale als 2e zijn geëindigd en niet als 4e. Vorig jaar was het met Douwe Bob ongeveer hetzelfde: ook hij zou volgens het oude systeem 10e in plaats van 11e zijn geworden.

Het hoogste puntenrecord dat op naam stond van Alexander Rybak, namelijk 387, zou overigens sneuvelen: Salvador zou volgens het oude systeem 417 punten hebben gehaald en zo korte metten hebben gemaakt met Rybak's record.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')