lezen, vriend. Met verplaatsen van wissels zouden ze ook 1a erbij kunnen pakken, anders is het onmogelijk. De Thalys had destijds niet voor niets dat uitstulpinkje van het perron nodigquote:Op zondag 21 mei 2017 11:13 schreef b2py het volgende:
Ik wens je veel succes met 400 meter trein op 1b
Maar goed, wat is er mis met de huidige oplossing? Ik zie het op termijn ook wel voor Thalys/Benelux gebeuren en dat is het wel fijn om wat meer ruimte te hebben.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lezen, vriend. Met verplaatsen van wissels zouden ze ook 1a erbij kunnen pakken, anders is het onmogelijk. De Thalys had destijds niet voor niets dat uitstulpinkje van het perron nodig
Als je op FOK! je muis boven de topictitel houd krijg je ook stats te zien .quote:Op zondag 21 mei 2017 13:53 schreef Adrie072 het volgende:
Reacties Auteur Bekeken Laatste bericht
Opvallende dingen 21 mei 0 Z2N 554 zo 21 mei 2017 08:11:34
Zojuist op Somda, zijn wij ook zo, nul reacties en toch 554 bekeken? Oke de openingspost is er dan wel.
Waar leid jij dat uit af precies?quote:Op zondag 21 mei 2017 15:12 schreef b2py het volgende:
Haha hij denkt dat ie vanavond zonder problemen van Leidsche Rijn naar Zwolle kan
44 deelnemers toch? Hadden een maximum op 50 deelnemers gezet.quote:Op zondag 21 mei 2017 15:58 schreef dennistd het volgende:
Dan liep de fotodag bij de SGB gisteren beter. Al was het wel wat druk
[ afbeelding ]
Coupure?quote:
Met name in de railbus was het nogal vol. De bijwagen erbij was niet verkeerd geweest.quote:Op zondag 21 mei 2017 16:08 schreef greavy het volgende:
[..]
44 deelnemers toch? Hadden een maximum op 50 deelnemers gezet.
Ja, oké, maar het past prima in alleen de motorwagen. Heeft - als ik mij niet vergis - 51 zitplaatsen.quote:Op zondag 21 mei 2017 16:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Coupure?
[..]
Met name in de railbus was het nogal vol. De bijwagen erbij was niet verkeerd geweest.
Je zou bijna zeggen dat er bij NS afgekeken wordt hoe je met een reizigersoverschot omgaat.quote:Op zondag 21 mei 2017 16:21 schreef greavy het volgende:
Uit uitvoerend oogpunt was de bijwagen niet handig en niet wenselijk bevonden door SGB. En ja, wij waren ons daarvan ook bewust dat het niet veel ruimte gaf, maar je hoefde dan ook geen 2 uur aaneen te zitten, steeds maar korte stukjes. Als je op die korte stukjes al ging zitten, natuurlijk.
Gratis koffie of thee EN een koud drankje naar keuze (geen alcoholische dranken). En de kar daarna kwam langs met versnaperingen. Iedereen had recht op een wrap, muffin, appel en zakje chips.quote:Op zondag 21 mei 2017 16:09 schreef greavy het volgende:
Zit nu in een Pendolino van VirginTrains van Edinburgh naar York. Eerste klas. Man man man wat een luxe.
Oh ja, doet een bus tegenwoordig bijna 40 minuten over Enschede-Hengelo? Zo vroeg 's morgens kun je makkelijk met 15 minuten in Hengelo staan, ik heb het 's avonds zelfs al wel eens in 10 minuten gered (al was dat de lijnbus). Laat die bus om 4.30u vertrekken en je bent vroeg genoeg voor de aansluiting in Hengelo. Pure onwil van NSquote:Door herstelwerkzaamheden:
De eerste Intercity (vertrektijd 04:46u) kan niet rijden van Enschede naar Hengelo. Er wordt geen vervangende bus ingezet, omdat die later in Hengelo aan zou komen dan de volgende Intercity.
U kunt gebruikmaken van de eerstvolgende Intercity.
Doordeweeks is het menu veel uitgebreiderquote:Op zondag 21 mei 2017 17:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Gratis koffie of thee EN een koud drankje naar keuze (geen alcoholische dranken). En de kar daarna kwam langs met versnaperingen. Iedereen had recht op een wrap, muffin, appel en zakje chips.
Wel netjes, want die trein is niet bepaald de goedkoopste.
En als het "door herstelwerkzaamheden" komt, kun je de klok erop gelijk zetten dat het gaat uitlopen tot na de ochtendspits.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Oh ja, doet een bus tegenwoordig bijna 40 minuten over Enschede-Hengelo? Zo vroeg 's morgens kun je makkelijk met 15 minuten in Hengelo staan, ik heb het 's avonds zelfs al wel eens in 10 minuten gered (al was dat de lijnbus). Laat die bus om 4.30u vertrekken en je bent vroeg genoeg voor de aansluiting in Hengelo. Pure onwil van NS
Dat ook nog eens ja. Zit morgenvroeg wel in Enschede, maar gelukkig alleen in het zuidwesten van de stad.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En als het "door herstelwerkzaamheden" komt, kun je de klok erop gelijk zetten dat het gaat uitlopen tot na de ochtendspits.
Maar morgen reis ik niet met deze trein. Vandaag wel. En ben nu ook niet ontevreden. Had Virgin oorspronkelijk vanaf Glasgow Central tot Warrington Bank Quay, maar nu vanaf Edinburgh tot York, en verder met East Midland.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Doordeweeks is het menu veel uitgebreider
Godverdomme En dan mogen wij blij zijn met een staanplaatsquote:Op zondag 21 mei 2017 17:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Doordeweeks is het menu veel uitgebreider
Wacht even, Edinburgh - York? Dan zit je toch niet in een Pendolino?quote:Op zondag 21 mei 2017 17:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar morgen reis ik niet met deze trein. Vandaag wel. En ben nu ook niet ontevreden. Had Virgin oorspronkelijk vanaf Glasgow Central tot Warrington Bank Quay, maar nu vanaf Edinburgh tot York, en verder met East Midland.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, misschien kun je een ommetje maken via bijvoorbeeld Great Yarmouth? Da's allemaal dieselgebied en er staan nog armseinen.quote:Heb jij nog tips om dinsdag de tijd leuk te vullen? Ik vertrek 's ochtends uit Chesterfield, en wil einde middag, begin avond in Harwich zijn voor de boot naar Hoek van Holland.
Ohnee, Class 82 is het toch?quote:Op zondag 21 mei 2017 17:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wacht even, Edinburgh - York? Dan zit je toch niet in een Pendolino?
Wil rond 8,9 uur onderweg zijn, en heb dan tot zegmaar 18:00. Rechtstreeks via Londen (waar ik omheen wil reizen) is het iets meer dan 4 uur. Wil dus via Norwich / Ipswich zegmaar naar Harwich.quote:[..]
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, misschien kun je een ommetje maken via bijvoorbeeld Great Yarmouth? Da's allemaal dieselgebied en er staan nog armseinen.
Ik gok dat je in een IC225 zit, met een Class 91 "Electra" voor- of achterop.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ohnee, Class 82 is het toch?
Glasgow naar Warrington zou wel Pendolino zijn ja.
Dan zou een bezoek aan Anglia wel moeten lukken. Vanuit Norwich is het niet zo ver naar Great Yarmouth.quote:Wil rond 8,9 uur onderweg zijn, en heb dan tot zegmaar 18:00. Rechtstreeks via Londen (waar ik omheen wil reizen) is het iets meer dan 4 uur. Wil dus via Norwich / Ipswich zegmaar naar Harwich.
Die samenstelling is wel leuk ja, hypermoderne lok en klassieke armseinenquote:
Ik heb van de week Glasgow-Fort William-Mallaig gedaan. Daar gebruiken ze de ouderwetse Token nog, in een modern jasje (blauwe lamp, knipperend heb je de token "ontvangen"). Op Ayr-Stranraer is het nog echt fysiek de Token aannemen van de 'trdl' in de seinhuizen onderweg bij passeersporen, ook een doorrijdende trein moet daar dus stoppen.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die samenstelling is wel leuk ja, hypermoderne lok en klassieke armseinen
Niet m'n eigen foto hoor, ik ben nog nooit in die hoek geweest
Ik vraag me af of ze daar al wel centrale verkeersleiding hebben, of dat ze overal nog met seinhokjes langs de baan werken die treinen aan elkaar moeten doorgeven enzo.
Een IC225 bestaat uit een locomotief Class 91, een aantal Mark IV-rijtuigen ertussen, en een stuurstandrijtuig ("DVT"). In die DVT is geen plek voor reizigers, dat heeft iets te maken met geldende regelgeving ten tijde van de bouw van die dingen.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:53 schreef greavy het volgende:
IC225 met zo'n motorwagen op beide uiteinden
Ik vind dat schattigquote:Op zondag 21 mei 2017 17:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb van de week Glasgow-Fort William-Mallaig gedaan. Daar gebruiken ze de ouderwetse Token nog, in een modern jasje (blauwe lamp, knipperend heb je de token "ontvangen"). Op Ayr-Stranraer is het nog echt fysiek de Token aannemen van de 'trdl' in de seinhuizen onderweg bij passeersporen, ook een doorrijdende trein moet daar dus stoppen.
Is ook leuk om te zien. Heerlijk ouderwets allemaal, maar enige nadeel is, is dat je dus niet 2 treinen uit 1 richting naar een plek kan sturen, er moet tussendoor eerst weer iets terug.quote:
Dat dus. Dit is gewoon crap.quote:Op zondag 21 mei 2017 18:01 schreef James1988 het volgende:
Dan vind ik de manier waarop NS het doet eigenlijk toch wel wat beter. Je kunt overal heen, maar je hebt zo weinig bandbreedte dat Youtube of Spotify toch niet werkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |