ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Zit net naar het lijstje van spoortunnels bij achievements te kijken, kan iemand me vertellen waarom Delft daar niet bij staat? Stationstunnel Delft is qua afstand langer dan Rijswijk geloof ik
Geoff Marshall en Vicki Pipe, twee Britten die je misschien al kent van de video's van Londonist, zijn een nieuw project begonnen: All The Stations. Met z'n tweeën gaan ze in drie maanden tijd alle 2.563 treinstations in het Verenigd Koninkrijk langs.
De reis is begonnen vanuit Penzance, in het zuidwesten van Engeland:
Op zondag 14 mei 2017 00:32 schreef dcm360 het volgende: Ik zie m er wel bij staan op Wiki anders? Je moet wel even weten dat dat ding Willem van Oranjetunnel heet.
Op zondag 14 mei 2017 02:18 schreef James1988 het volgende: Geoff Marshall en Vicki Pipe, twee Britten die je misschien al kent van de video's van Londonist, zijn een nieuw project begonnen: All The Stations. Met z'n tweeën gaan ze in drie maanden tijd alle 2.563 treinstations in het Verenigd Koninkrijk langs.
De reis is begonnen vanuit Penzance, in het zuidwesten van Engeland:
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
de SFM 81-17 op mallorca, dit is op het station in Inca,
ik hoorde hem langskomen op het busstation en moest snel op een bankje gaan staan en over een muurtje de foto te maken, waardoor deze niet helemaal gelukt is helaas kwam ik hier pas later achter hij heeft gefocust op het muurtje. ikzelf moest de bus nemen want ik moest op het oosten van het eiland zijn bij de kust.
ik kon de trein nemen naar manacor, maar in manacor moest ik dan weer twee bussen nemen om op bestemming te komen en een bus rechtstreeks is dan toch handig.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
de SFM 81-17 op mallorca, dit is op het station in Inca,
ik hoorde hem langskomen op het busstation en moest snel op een bankje gaan staan en over een muurtje de foto te maken, waardoor deze niet helemaal gelukt is helaas kwam ik hier pas later achter hij heeft gefocust op het muurtje. ikzelf moest de bus nemen want ik moest op het oosten van het eiland zijn bij de kust.
ik kon de trein nemen naar manacor, maar in manacor moest ik dan weer twee bussen nemen om op bestemming te komen en een bus rechtstreeks is dan toch handig.
Cool! Ik ga er in oktober eens kijken Afgelopen week was er een herhaling van Rail Away over o.a. dat lijntje (en de Ferrocarril de Sollèr natuurlijk) maar daar reed wel ander spul rond. Is dit nieuw materieel of zo?
Cool! Ik ga er in oktober eens kijken Afgelopen week was er een herhaling van Rail Away over o.a. dat lijntje (en de Ferrocarril de Sollèr natuurlijk) maar daar reed wel ander spul rond. Is dit nieuw materieel of zo?
met de oude 61 serie waren er veel ongelukken volgens mij is de 81 serie hier een opvolger van,
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Ben sinds vanochtend onderweg van Praag naar Brussel (voor 25 euro met ICEs) maar echt bloedirritant die gijzelhack, geen enkel reisinformatiebord werkt
Stonede gedachte over hekken langs het spoor: Als het maar één leven redt, is het het waard, alhoewel ik liever brede, goedgevulde sloten zie En ondergronds in de bebouwde kom op termijn.
Inmiddels rijdt de WestfalenBahn alweer zo'n 1,5 jaar over de Emslandstrecke met hun FLIRT3's. Als RE15 van Emden naar Münster passeert de ET 402 hier de aansluiting van de Stadt Lingen, zo'n twee kilometer ten noorden van het station. Achter de trein hangt nog een flard van de deze morgen in het buitengebied ruimschoots aanwezige mist.
De Baureihe 143 is meer en meer in de goederendienst aan te treffen. Hier passeert loc 143 288-9 met een gemengde goederentrein in noordelijke richting het emplacement Holthausen, genoemd naar de plaats aan de andere kant van het Dortmund-Ems-Kanal. Tussen de sporen en het kanaal ligt een olieraffinaderij van BP, wat tevens de reden is dat hier een zeven sporen tellend emplacement ligt. De raffinaderij ligt momenteel overigens twee maanden stil vanwege een grote revisie en uitgebreide TÜV-keuringen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 14 mei 2017 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Stonede gedachte over hekken langs het spoor: Als het maar één leven redt, is het het waard, alhoewel ik liever brede, goedgevulde sloten zie En ondergronds in de bebouwde kom op termijn.
Dit bericht toont maar weer eens aan wat drugs met je hersenen doen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 14 mei 2017 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Stonede gedachte over hekken langs het spoor: Als het maar één leven redt, is het het waard, alhoewel ik liever brede, goedgevulde sloten zie En ondergronds in de bebouwde kom op termijn.
Beter leren mensen dat je het altijd verliest van een trein.
Al dat afschermen van gevaren zorgt er juist voor dat mensen het op andere plaatsen op gaan zoeken.
Overal hekken neerzetten zodat één iemand niet voor de trein springt. Moet je dan ook alle stoepen maar voorzien van hekken zodat niemand buiten een officiële oversteekplaats de weg oploopt? Of alle auto's niet sneller dan stapvoets laten rijden? Of wat denk je van afgifte van pijnstillers tot één per keer te beperken, en dat in combinatie met huiszoekingen om te controleren of je daar niet toevallig een hoeveelheid hebt liggen om zelfmoord mee te plegen? Of een verbod op de verkoop van touw, want stel je voor dat iemand zich verhangt?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er zijn sterke aanwijzingen dat een redelijk aantal zelfmoorden nogal spontaan gebeurt omdat de gelegenheid zich voordoet in een bepaalde cruciale fase van iemand's zijn, waarin het niet goed gaat.
Op zondag 14 mei 2017 23:44 schreef DeaDLocK2K het volgende: Er zijn sterke aanwijzingen dat een redelijk aantal zelfmoorden nogal spontaan gebeurt omdat de gelegenheid zich voordoet in een bepaalde cruciale fase van iemand's zijn, waarin het niet goed gaat.
Daarom moet er ook een vrij verkrijgbare zelfmoordpil komen. Ben je van het hele probleem af.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat een onderwerp weer, zo laat op de avond. Hier is een plaatje van een trein
Een door Alstom gebouwde trein van het type Coradia Nordic is onderweg naar het centraal station van Stockholm. In juli 2017 wordt de nieuwe Citybanan-tunnel geopend, vanaf dat moment zullen de Pendeltågen (de voorstadstreinen) niet langer de bovengrondse route gebruiken waarmee er capaciteit wordt vrijgemaakt voor langeafstandstreinen.
Toen ik de foto maakte werd de trein door Stockholmståg AB geëxploiteerd onder een concessie van SL, de vervoersautoriteit voor de regio Stockholm. Inmiddels is er een concessiewisseling geweest, tegenwoordig verzorgt MTR Pendeltåg de dienst.
(Uit de oude doos, toen deed ik minder met treintjes fotograferen)
[ Bericht 42% gewijzigd door James1988 op 15-05-2017 00:28:12 ]
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op zondag 14 mei 2017 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Stonede gedachte over hekken langs het spoor: Als het maar één leven redt, is het het waard, alhoewel ik liever brede, goedgevulde sloten zie En ondergronds in de bebouwde kom op termijn.
Ondergrondse sloten?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op zondag 14 mei 2017 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Stonede gedachte over hekken langs het spoor: Als het maar één leven redt, is het het waard, alhoewel ik liever brede, goedgevulde sloten zie En ondergronds in de bebouwde kom op termijn.
Tuurlijk laten we alles gaan aanpassen voor die egoïstische idioten Iemand die dood wil vindt daar toch wel een manier op.
Overal hekken neerzetten zodat één iemand niet voor de trein springt. Moet je dan ook alle stoepen maar voorzien van hekken zodat niemand buiten een officiële oversteekplaats de weg oploopt? Of alle auto's niet sneller dan stapvoets laten rijden? Of wat denk je van afgifte van pijnstillers tot één per keer te beperken, en dat in combinatie met huiszoekingen om te controleren of je daar niet toevallig een hoeveelheid hebt liggen om zelfmoord mee te plegen? Of een verbod op de verkoop van touw, want stel je voor dat iemand zich verhangt?
Egocentrische gedachte. Ieder mensenleven dat bespaard kan worden zou het waard moeten zijn, en niet dat hekken jouw foto verpesten want die kwinkslag hoor ik heel scherp in jouw commentaar. Het plaatsen van hekken verziekt mijn 'fotostekjes'. Gelukkig is het spoor voor het verplaatsen van mensen en goederen en staat het faciliteren van foto's niet op 1,2 en 3. Iedere suicide die wordt voorkomen scheelt je 2 a 3 uur per aanrijding, als die daadwerkelijk had plaatsgevonden. Dan is 14 miljoen een schijntje vergeleken met de geleden schade als die aanrijding wel had plaatsgevonden.
En wellicht krijgen we op termijn wel hekken bij voetpaden langs wegen, als je naar de ongevalscijfers kijkt niet echt zo'n slecht idee. Met 1 groot verschil, langs een stoep is het vaak een ongeluk en een suicide is vaak intentioneel. Als je die intentie ook maar kan beïnvloeden is het gewoon pure winst voor BV NL.
Overal hekken neerzetten zodat één iemand niet voor de trein springt. Moet je dan ook alle stoepen maar voorzien van hekken zodat niemand buiten een officiële oversteekplaats de weg oploopt? Of alle auto's niet sneller dan stapvoets laten rijden? Of wat denk je van afgifte van pijnstillers tot één per keer te beperken, en dat in combinatie met huiszoekingen om te controleren of je daar niet toevallig een hoeveelheid hebt liggen om zelfmoord mee te plegen? Of een verbod op de verkoop van touw, want stel je voor dat iemand zich verhangt?
Als we 200 of meer levens per jaar zouden besparen met een maatregel als hekken langs de stoep zie ik niet in waarom je die verkeersstromen niet zou scheiden. Is in het buitenland vrij normaal. Je overige geneuzel is niveautje buschauffeur.
Nee, overal hekken neerzetten is gewoon doorgeslagen veiligheidsdenken. Als je zelfmoorden wil voorkomen dan kun je beter de oorzaak daarvan aanpakken. Vijftig jaar geleden sprongen mensen ook niet voor de trein (tenminste, lang niet zoveel als nu volgens mij).
Overigens denk ik net zo over al die zones 30 op de weg: twintig jaar terug mocht er overal nog 50 gereden worden. Was het toen levensgevaarlijk daar? Nee, maar omdat sommige mensen alles tegenwoordig 'gevaarlijk' vinden mag je er tegenwoordig nog maar 30, zonder dat er ook maar iets veranderd is aan de weg.
Hetzelfde met klimtoestellen op gemeentelijke speelplaatsen: zijn bijna allemaal weggehaald tegenwoordig, want stel je eens voor dat er iemand uitvalt en wat breekt. Nou en, als Jantje zijn arm heeft gebroken dan weten hij en zijn vriendjes dat ze de volgende keer wat beter op moeten letten. Maar nee: als Jantje tegenwoordig zijn arm nog breekt dat wordt de gemeente voor de rechter gesleept omdat ze een gevaarlijk speeltoestel hebben laten staan...
Echt: dit hele land gaat er kapot aan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 15 mei 2017 12:35 schreef dennistd het volgende: Nee, overal hekken neerzetten is gewoon doorgeslagen veiligheidsdenken. Als je zelfmoorden wil voorkomen dan kun je beter de oorzaak daarvan aanpakken.
Haha, ja joh, we maken gewoon heel Nederland ff niet meer depressief Wat denk je dat goedkoper is, een paar hekken of een tien a twintig miljard per jaar extra aan geestelijke gezondheidszorg, inkomensongelijkheid en sociale mobiliteit uitgeven. Kom nou.
quote:
Vijftig jaar geleden sprongen mensen ook niet voor de trein (tenminste, lang niet zoveel als nu volgens mij).
Daar heb je vast statistieken bij! Kom maar!
quote:
Overigens denk ik net zo over al die zones 30 op de weg: twintig jaar terug mocht er overal nog 50 gereden worden. Was het toen levensgevaarlijk daar? Nee, maar omdat sommige mensen alles tegenwoordig 'gevaarlijk' vinden mag je er tegenwoordig nog maar 30, zonder dat er ook maar iets veranderd is aan de weg.
Ja, het was daar toen wél levensgevaarlijk. Die 30-verplichting geldt alleen in woonwijken. Tevens lijkt er verband te zijn tussen minder verkeersdoden en de snelheidsbeperking 60/30 die overal en nergens ingevoerd is. Vergeet trouwens niet dat 20 a 25 jaar geleden, de maximumsnelheid in veel van die 30-gebieden STAPVOETS was. Dat is 5km/u.
quote:
Hetzelfde met klimtoestellen op gemeentelijke speelplaatsen: zijn bijna allemaal weggehaald tegenwoordig, want stel je eens voor dat er iemand uitvalt en wat breekt.
Die dingen worden niet door gemeentes maar door buurtverenigingen onderhouden over het algemeen. Als die niet investeren in nieuw spul dan wordt het weggehaald als het verrot is ja.
quote:
Echt: dit hele land gaat er kapot aan
Het land gaat er kapot aan. Aan 20km/u minder kunnen rijden en extra veiligheidsbesef Ja hoor Dennis. Tering zeg.
Op maandag 15 mei 2017 12:35 schreef dennistd het volgende: Nee, overal hekken neerzetten is gewoon doorgeslagen veiligheidsdenken. Als je zelfmoorden wil voorkomen dan kun je beter de oorzaak daarvan aanpakken. Vijftig jaar geleden sprongen mensen ook niet voor de trein (tenminste, lang niet zoveel als nu volgens mij).
Overigens denk ik net zo over al die zones 30 op de weg: twintig jaar terug mocht er overal nog 50 gereden worden. Was het toen levensgevaarlijk daar? Nee, maar omdat sommige mensen alles tegenwoordig 'gevaarlijk' vinden mag je er tegenwoordig nog maar 30, zonder dat er ook maar iets veranderd is aan de weg.
Hetzelfde met klimtoestellen op gemeentelijke speelplaatsen: zijn bijna allemaal weggehaald tegenwoordig, want stel je eens voor dat er iemand uitvalt en wat breekt. Nou en, als Jantje zijn arm heeft gebroken dan weten hij en zijn vriendjes dat ze de volgende keer wat beter op moeten letten. Maar nee: als Jantje tegenwoordig zijn arm nog breekt dat wordt de gemeente voor de rechter gesleept omdat ze een gevaarlijk speeltoestel hebben laten staan...
Haal je hoofd nou even uit je reet en lees wat ik gezegd heb; Het zorgt ervoor dat mensen minder snel zelfmoord plegen op het spoor. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen?
En als het spoor trouwens nergens meer bruikbaar is voor springers dan kan het wel zijn dat ze andere methodes gaan gebruiken maar dan heeft het spoor er in ieder geval geen last meer van. Dan kan je wel zeggen dat het totale aantal zelfmoorden misschien niet is afgenomen, maar het is winst als het niet meer gebeurt op plekken waar er veel mensen last van hebben.
Ben je het daar niet mee eens? Prima, dan ben je een untermensch.
Haal je hoofd nou even uit je reet en lees wat ik gezegd heb; Het zorgt ervoor dat mensen minder snel zelfmoord plegen op het spoor. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen?
Ja en dan, dan springen ze van de Domtoren of gaan ze de A1 (proberen te) oversteken of ze draaien de gaskraan in hun flat open of of of...
Ja en dan, dan springen ze van de Domtoren of gaan ze de A1 (proberen te) oversteken of ze draaien de gaskraan in hun flat open of of of...
Nee, ook niet. Weten jullie serieus niet hoe dat werkt met zelfmoord? Dat het bijna altijd vals alarm is en dat gelegenheid wegnemen ervoor kan zorgen dat het voor eeuwig goed blijft gaan? 50% van de mensen die een eerste poging doen, doen nooit een tweede bijvoorbeeld. Tevens zijn er veel mensen die het nu bijvoorbeeld met alcohol en medicatie doen en dan vervolgens zelf de hulpdiensten alarmeren. Alleen zo'n weg terug is er niet meer met een trein.
Wellicht interessant, maar echt vriendelijk was de toon nou niet...
Yep. Hij begon. Met z'n zo zie je maar weer met drugs met iemand kan doen. Hij mocht willen dat hij in z'n hele lichaam net zoveel IQ had als ik in m'n nagelvijlzel, dat soort dingen laat ik me niet zeggen.
Nee, ook niet. Weten jullie serieus niet hoe dat werkt met zelfmoord? Dat het bijna altijd vals alarm is en dat gelegenheid wegnemen ervoor kan zorgen dat het voor eeuwig goed blijft gaan? 50% van de mensen die een eerste poging doen, doen nooit een tweede bijvoorbeeld.
Nooit heel erg in verdiept, maar als je de redenen voor zelfmoord (deels) wegneemt zijn daar volgens mij veel meer mensen mee gebaat. Want er zijn meer mensen met psychische problemen dan alleen de zelfmoordplegers.
Kost geld, uiteraard, maar dat was niet zo belangrijk zei je. Bovendien, als je de mensen die nu in de Ziektewet of werkloos thuis zitten (en dus geld kosten) weer aan het werk kunt krijgen kun je mogelijk een deel van de kosten drukken.
Nooit heel erg in verdiept, maar als je de redenen voor zelfmoord (deels) wegneemt zijn daar volgens mij veel meer mensen mee gebaat. Want er zijn meer mensen met psychische problemen dan alleen de zelfmoordplegers.
Kost geld, uiteraard, maar dat was niet zo belangrijk zei je. Bovendien, als je de mensen die nu in de Ziektewet of werkloos thuis zitten (en dus geld kosten) weer aan het werk kunt krijgen kun je mogelijk een deel van de kosten drukken.
De redenen voor zelfmoord zijn nogal uiteenlopend en zijn niet zomaar weg te nemen. Zelfmoordplegers hoeven trouwens helemaal geen psychische of psychiatrische problemen te hebben.
En geld is wel belangrijk,dit is denk ik goedkoper dan de GGZ repareren, en een kapotte GGZ is maar één van vele mogelijke factoren.
Kon vandaag achter het deksel van m'n koffiebeker aanrennen omdat ie op het spoor dreigde te komen Ronde voorwerpen anders dan treinwielen + stations = niet handig
Ach er heeft zich iig een conducteur zich kostelijk staan vermaken omdat een vriend en ik allebei vanaf een andere kant als een malle richting dat deksel gingen
De Benelux draait kennelijk met stevig verlies, want de NS heeft in de afgelopen drie jaar 14,4 miljoen euro aan de NMBS betaald om hun verliezen te dekken ...
Goed kapot gemaakt met alle extra reistijd dus... Snel weer inleggen Amsterdam-Schiphol-HSL-Rotterdam-Antwerpen-Mechelen-Brussel dus. Niemand wil naar dat Belgische vliegveld met hun toeslag, Breda (daarvoor moet Zwolle-Roosendaal 1x p/u omgelegd worden naar Zwolle-Breda-Noorderkempen-Antwerpen) en voor Den Haag kun je prima een aansluitende trein laten rijden (of nog beter: koersrijtuigen).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Of je zegt "Fuck Den Haag, die stappen maar over in Rotterdam of Breda"
Zwolle - Breda en dan alternerend naar Roosendaal of Antwerpen lijkt me niet echt praktisch trouwens. Dan kun je beter dit doen: 1) 3600 Zwolle - Breda, 1x/u door naar Antwerpen 2) De 5200 (Eindhoven - Tilburg Universiteit) doortrekken naar Dordrecht 3) De 6600 (Den Bosch - Dordrecht) na Breda laten doorrijden naar Roosendaal
Daarmee blijven de vervoerstromen binnen Brabant goed bediend en is het logistieke proces beter te beheersen.
Ik weet alleen niet of er genoeg materieel is voor Zwolle - Breda - Antwerpen.
[ Bericht 41% gewijzigd door James1988 op 16-05-2017 00:12:06 ]
Desnoods ga je knippen in bijvoorbeeld Zwolle-Nijmegen, Den Helder-Arnhem (ipv Nijmegen) en Arnhem-Breda-Antwerpen. Of vergis ik me nu ernstig in de hoeveelheid reizigers Nijmegen-Utrecht?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik zou zo'n 3600 echt met een enorm stijve lul toejuichen als treinenfapper maar is het economisch haalbaar? Moet zoiets niet maximaal vanuit Eindhoven komen?
Op dinsdag 16 mei 2017 00:24 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik zou zo'n 3600 echt met een enorm stijve lul toejuichen als treinenfapper maar is het economisch haalbaar? Moet zoiets niet maximaal vanuit Eindhoven komen?
Idd. Aan elkaar knopen is voor de liefhebber leuk, maar totaal onrealistisch. Vanuit Eindhoven zou het misschien wel potentie hebben
Idd. Aan elkaar knopen is voor de liefhebber leuk, maar totaal onrealistisch. Vanuit Eindhoven zou het misschien wel potentie hebben
Nou ja, zoals James het brengt kan ik er best mee leven hoor. zolang er maar een basis is en ik denk dat je bij zoiets ook moet afspreken dat als het niet werkt, dat je het heel snel weer ongedaan kan maken, na een maand of 3, en het dan alsnog kan knippen.
Het materieel moet er ook nog zijn. 300 bakken ICR is aardig wat meters trein, maar dat is eindig. En dan moet er ook nog genoeg ruimte zijn voor de spitsen.
Als dit netwerk toch eens gerealiseerd toch gaan worden
De ICE biedt mijns inziens overigens erg weinig meerwaarde tot Köln dus die kun je (op de rit van/naar Basel na) beter vervangen door een 1x per uur rijdende IC Amsterdam-Köln met overstap aldaar richting Frankfurt en verder.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 16 mei 2017 00:30 schreef James1988 het volgende: Een geknipte 3600 is ook niet ideaal, er zijn veel overlappende reizigersstromen.
Dat 3600/3700 geintje van een jaar of 10 geleden heeft het ook niet lang uitgehouden nee.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 15 mei 2017 23:59 schreef dennistd het volgende: Goed kapot gemaakt met alle extra reistijd dus... Snel weer inleggen Amsterdam-Schiphol-HSL-Rotterdam-Antwerpen-Mechelen-Brussel dus. Niemand wil naar dat Belgische vliegveld met hun toeslag, Breda (daarvoor moet Zwolle-Roosendaal 1x p/u omgelegd worden naar Zwolle-Breda-Noorderkempen-Antwerpen) en voor Den Haag kun je prima een aansluitende trein laten rijden (of nog beter: koersrijtuigen).
Koersrijtuigen zorgen natuurlijk niet voor nog meer extra reistijd
Op maandag 15 mei 2017 23:52 schreef Peterselieman het volgende: De Benelux draait kennelijk met stevig verlies, want de NS heeft in de afgelopen drie jaar 14,4 miljoen euro aan de NMBS betaald om hun verliezen te dekken ...
De ICE biedt mijns inziens overigens erg weinig meerwaarde tot Köln dus die kun je (op de rit van/naar Basel na) beter vervangen door een 1x per uur rijdende IC Amsterdam-Köln met overstap aldaar richting Frankfurt en verder.
De ICE biedt zeker wel meerwaarde. Ik neem liever die want internet en betere kaart. En ook meer personeel. En ik moet altijd verder dan Frankfurt...
Ik vind het al heel wat als ik -naast de machinist- überhaupt personeel op een trein aantref. Paar weken geleden op 1 dag 7 treinen gezien (zo'n werkzaamhedenweekend met te veel overstappen) en maar liefst 1 kaartjesknipper.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 16 mei 2017 17:21 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het lijkt het afgelopen jaar behoorlijk afgenomen te zijn met de hoeveelheid personeel op ICE.
Je betaalt voor een service waar de conducteur onderdeel van is.
Je betaalt voor een service. Volgens mij kán een conducteur daar onderdeel van zijn maar is dat niet verplicht. En sowieso mensen die gecontroleerd willen worden; heb je niets beters te doen? Moet helemaal die kaart tevoorschijn komen. Bah. Moeite. En t is niet alsof het lekker toeven is in DM'90 nu.
Je betaalt voor een service. Volgens mij kán een conducteur daar onderdeel van zijn maar is dat niet verplicht. En sowieso mensen die gecontroleerd willen worden; heb je niets beters te doen? Moet helemaal die kaart tevoorschijn komen. Bah. Moeite. En t is niet alsof het lekker toeven is in DM'90 nu.
In zo'n werkzaamhedenrijk weekend lijkt het mij zeer verstandig als NS inzet op extra servicerondjes
quote:
[..]
Das wel uit mijn beperkte (18 ritten in Duitsland) dinges eah. Kan dus ook bullshit zijn
Bork, Zug, Greavy?
Enne, belangrijk kenmerk -> hoeveel man zat er in de cockpit?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 16 mei 2017 18:13 schreef JDude het volgende: Paar weken geleden op 1 dag 7 treinen gezien (zo'n werkzaamhedenweekend met te veel overstappen) en maar liefst 1 kaartjesknipper.
Je betaalt voor een service. Volgens mij kán een conducteur daar onderdeel van zijn maar is dat niet verplicht. En sowieso mensen die gecontroleerd willen worden; heb je niets beters te doen? Moet helemaal die kaart tevoorschijn komen. Bah. Moeite. En t is niet alsof het lekker toeven is in DM'90 nu.
In Japan bijvoorbeeld, daar komt regelmatig een conducteur door de trein, gewoon om te laten zien dat hij er is en om te kijken of alles in orde is. Kaartjes knippen hoeft niet omdat toch overal poortjes zijn.
Op woensdag 17 mei 2017 10:06 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik denk dat het Rotterdam Lombardijen moet zijn. Daar woont iemand die het een héél belangrijk station vindt.
Toch vreemd dat ze Hoogeveen niet aandoen. Dat is pas een belangrijk station
Op woensdag 17 mei 2017 17:40 schreef RokStarr het volgende: Trein vanuit Delft (17:24)(17:40 nog steeds niet weg), IC A'dam mocht niet vertrekken. Want?!
Op woensdag 17 mei 2017 17:41 schreef RokStarr het volgende: Trein vanuit Delft (17:24)(17:40 nog steeds niet weg), IC A'dam mocht niet vertrekken. Wat.
Altijd nog beter dan betalen voor het minimumloon van een stelletje roodjassen.
Ik weiger pertinent mee te werken aan die laakbare roodjassenpraktijken. Ik kijk ze altijd recht in de ogen aan en beweer vervolgens dat ik zwart reis. De kop van die (veelal) 50+ burgerkutten is onbetaalbaar
Ik weiger pertinent mee te werken aan die laakbare roodjassenpraktijken. Ik kijk ze altijd recht in de ogen aan en beweer vervolgens dat ik zwart reis. De kop van die (veelal) 50+ burgerkutten is onbetaalbaar
en vervolgens tikken ze gewoon overig aan en gaat men over tot de orde van de dag met een dikke voor jou
17 Mei 2017 - Vandaag werd er, na aankomst in Fort William, besloten om de stoomtrein "The Jacobite", ook wel bekend als de "Harry Potter Stoomtrein" te fotograferen. Gezien de treindiensten tussen Fort William en Mallaig erg matig zijn, ben ik op de gok aan de wandel langs de lijn gegaan. Uiteindelijk kwam ik terecht ter hoogte van het depot van West Coast Railways, waar deze treinen gestationeerd zijn. Volgens RealTimeTrains moest er een halfuur later het leegmat voor de "Afternoon-service" gaan vertrekken uit het depot naar het station, dus werd daar op gewacht. Met ongeveer 25 minuten voor dienstregeling werd er al gepasseerd, met op de achtergrond 2 nog werkende armseinen voor het spoor van- en naar Mallaig (links naast de stomer).
17 Mei 2017 - Nadat de stoomtrein de reizigers heeft opgehaald te Fort William, gaat de Afternoon-service richting Mallaig, en passeert daarbij weer hun eigen depot en de fotograaf. Helaas was de zon niet gunstig gestemd.
17 Mei 2017 - Vanwege het succes van deze verbinding, meestal toeristen, rijden er 2 slagen per dag. Dat gebeurt met 2 locs onder stoom en 2 rijtuigensets. De trein die in de ochtend vertrekt, arriveert hier weer in de stad Fort William, en heeft nog een klein stukje te gaan om bij het station te komen en passeerde net het nog werkende armsein en de treindienstleider bij Fort William Junction.
Vooraan in beeld op je laatste foto: catch points. Een wissel waarmee de hoofdspoorlijn wordt beschermd, bijvoorbeeld wanneer een sein wordt gemist of wanneer een slecht geparkeerde trein aan de wandel gaat.
In Nederland wordt er een paar meter spoor gelegd met een juk aan het einde, de Britten nemen genoegen met een paar centimeter spoor en een trein die in de ballast staat.
Vooraan in beeld op je laatste foto: catch points. Een wissel waarmee de hoofdspoorlijn wordt beschermd, bijvoorbeeld wanneer een sein wordt gemist of wanneer een slecht geparkeerde trein aan de wandel gaat.
In Nederland wordt er een paar meter spoor gelegd met een juk aan het einde, de Britten nemen genoegen met een paar centimeter spoor en een trein die in de ballast staat.
En de infra kan gaan slopen, omdat die tegen die ene rails kan aanlopen
Oh, vandaag in het magnifieke station genaamd Corrour gestopt. Niet dat je daar iets te zoeken hebt, enkel een restaurant en B&B, en geen verharde wegen. Dichtbijzijndste dorp is een mile of 20. Maar de treinen (ja, alle 3 reguliere per richting EN de Caledonian Sleeper) stoppen daar allemaal. Reden: Alle wandelaars die de Hooglanden in willen. Zo heb je daar wel meer stationnetjes, zoals Rannouch. Die heeft dan wel weer een verharde weg, maar ook in de rimboe en 12 mile bij een dorp vandaan ongeveer, met ook een B&B bij het station.
Pak je de 8:21 uit Glasgow, ben je rond 11:45 ofzo in Corrour, en dan kan je daar rond 15:30 weer weg naar Fort William. Kan geen info vinden over de B&B in Corrour, misschien is die wel dicht. Restaurant was iig nog open
Dat is legaal in Schotland, zolang je de natuur geen schade toebrengt en de landeigenaar geen probleem mee hebt. Gezien je in de Hooglanden kilometers niks tegenkomt, kan je vaak de landeigenaar ook niet informeren, en mag je gewoon je tentje opzetten.
De hoogste berg van Schotland al "beklommen"? Laatste keer dat ik daar was heb ik die van mijn bucketlist kunnen schrappen Vanaf Fort William gaat er een prachtige wandelroute naar de top
Op woensdag 17 mei 2017 22:35 schreef MTL het volgende: De hoogste berg van Schotland al "beklommen"? Laatste keer dat ik daar was heb ik die van mijn bucketlist kunnen schrappen Vanaf Fort William gaat er een prachtige wandelroute naar de top
de ben Nevis? Ik heb de onderste helft op de foto staan
Vooraan in beeld op je laatste foto: catch points. Een wissel waarmee de hoofdspoorlijn wordt beschermd, bijvoorbeeld wanneer een sein wordt gemist of wanneer een slecht geparkeerde trein aan de wandel gaat.
In Nederland wordt er een paar meter spoor gelegd met een juk aan het einde, de Britten nemen genoegen met een paar centimeter spoor en een trein die in de ballast staat.
Ik meen mij te herinneren dat er een in Arnhem lag maar kan hem niet vinden
Edit: Google helpt, Alkmaar heeft er 1, in Halfweg liggen er 2 maar ik weet niet of ze nu ook nieuw worden ingebouwd..
Ik meen mij te herinneren dat er een in Arnhem lag maar kan hem niet vinden
Edit: Google helpt, Alkmaar heeft er 1, in Halfweg liggen er 2 maar ik weet niet of ze nu ook nieuw worden ingebouwd..
Ik denk het niet, er kan nogal wat schade aan de infra ontstaan bij een ontsporing. Een paar meter spoor extra en een stootjuk is op lange termijn goedkoper.
Op donderdag 18 mei 2017 09:36 schreef MTL het volgende: Zo zie je maar, dhr. Eringa maakt één ritje met iemand mee over de HSL, en er kunnen bergen verzet worden
mja, het is nog lang zo ver niet. Hij probeert de geesten in Den Haag rijp te maken om er iets aan te doen. Zeker omdat ProRail zelf ook veel last heeft van die defecte treinen op de HSL.
Ik meen mij te herinneren dat er een in Arnhem lag maar kan hem niet vinden
Edit: Google helpt, Alkmaar heeft er 1, in Halfweg liggen er 2 maar ik weet niet of ze nu ook nieuw worden ingebouwd..
Arnhem Berg Opstel (richting station) en tussen de sporen vanuit Ede en naar Nijmegen. Woerden heeft er een paar (kant Utrecht) Utrecht (vanaf Cartesiusweg), Utrecht Leidsche Regio. HSL op de sporen van Infraspeed.
We hebben in Nederland veiligheidkopjes (korte kopspoortjes), ontspoortongen (vrij weinig), ontspoorblokken (worden nieuw niet meer toegepast) en ontspoorplaten. De eerste tegen STS-passages en rollende onberemde wagons. De rest alleen tegen rollende onberemde wagons.
3 strikes out geldt alleen voor 3 jaar op rij voor dezelfde kpi. Punctualiteit werd vorig jaar voor het eerst niet gehaald dacht ik. Zitplaatskans gaat voor ns al wel 2 jaar achter elkaar mis.
Charles Hayes,insprirator en bouwer van een spoorlijn van meer dan 1000 kilometer door de Rockies.
Ook na zijn dood,op de laatste reis van de Titanic,bleef zijn droom leven en nog steeds rijdt drie keer per week een trein door dit woeste deel van Canada.
Lol, onder dit viaduct loop ik twee keer per werkdag dat ik op kantoor ben, en we hadden het vanmiddag terwijl we er heenliepen nog over dat alle viaducten in Hengelo zo achterlijk laag zijn https://112twente.nl/arti(...)inverkeer-stilgelegd
ProRail is aan het kijken naar het installeren van TBL1+ bij een aantal seinen in Roosendaal en Maastricht, en heeft hierbij om de hulp van Infrabel gevraagd. De Belgische treinen rijden daar momenteel zonder treinbeveiligingssysteem, nog niet zo lang geleden is er een Belgische trein voorbij een rood sein gereden in Roosendaal.
Als er een aangereden viaduct in Hengelo is dan is dat 9 van de 10 keer dit viaduct in de Anninksweg. Een veelgebruikte sluiproute, en vaak zijn het dan ook mensen die er normaal gesproken met de auto onderdoor gaan, een bakwagen huren/lenen en er vervolgens niet aan denken dat die er dus niet onderdoor kan. Meestal gebeurt het ook in de avond namelijk.
De andere viaducten zijn 3,6 of 3,8 meter hoog. Daar heb je eigenlijk alleen last van Oostblokkers die vervolgens achteruit moeten met de vrachtwagen.
Op donderdag 18 mei 2017 23:21 schreef James1988 het volgende: ProRail is aan het kijken naar het installeren van TBL1+ bij een aantal seinen in Roosendaal en Maastricht, en heeft hierbij om de hulp van Infrabel gevraagd. De Belgische treinen rijden daar momenteel zonder treinbeveiligingssysteem, nog niet zo lang geleden is er een Belgische trein voorbij een rood sein gereden in Roosendaal.
Oh, dat gaat leuk worden als we een keer met de Traxx moeten uitwijken naar Roosendaal of een defecte Brussel-express op moeten halen. De softwareversie op de NS TRAXX-en mag niet in België de baan op, mede door verkeerde interpretatie van de TBL1+ balises. Zodra je er een passeert sta je stil De TRAXX-en voor de IC-Brussel gebruiken een oudere softwareversie met losse TBL1+ installatie.
Maar goed, voor het er ligt zijn we ongetwijfeld een jaar verder. Dan moet ook de nieuwe software (SR/VR 9) voor zowel Nederland als België al uitgerold zijn (instructie voor de opleiders gaat binnenkort beginnen).
Oh, dat gaat leuk worden als we een keer met de Traxx moeten uitwijken naar Roosendaal of een defecte Brussel-express op moeten halen. De softwareversie op de NS TRAXX-en mag niet in België de baan op, mede door verkeerde interpretatie van de TBL1+ balises. Zodra je er een passeert sta je stil De TRAXX-en voor de IC-Brussel gebruiken een oudere softwareversie met losse TBL1+ installatie.
Maar goed, voor het er ligt zijn we ongetwijfeld een jaar verder. Dan moet ook de nieuwe software (SR/VR 9) voor zowel Nederland als België al uitgerold zijn (instructie voor de opleiders gaat binnenkort beginnen).
Houdt dat dan in dat de software bijna goedgekeurd is dat het opleidingstraject begint?
Op vrijdag 19 mei 2017 16:58 schreef b2py het volgende: De ontspoortong te Ede-Wageningen is zojuist weer effectief gebleken
de wat? Er lijken wel weer intercity's te rijden nu, altijd irritant als je inmiddels via grote omweg naar huis bent gegaan omdat er geen prognose gegeven wordt
Op vrijdag 19 mei 2017 16:58 schreef b2py het volgende: De ontspoortong te Ede-Wageningen is zojuist weer effectief gebleken
Die kom je toch niet tegen als je vanaf het perronspoor naar de vrije baan rijdt?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Die kom je toch niet tegen als je vanaf het perronspoor naar de vrije baan rijdt?
Vanaf het sprinterspoor wel. Volgens Somda kan het best zijn dat door de zon zowel de mcn als de HC waargenomen hebben dat het vertreklicht brandde, terwijl dit niet het geval was.
Vanaf het sprinterspoor wel. Volgens Somda kan het best zijn dat door de zon zowel de mcn als de HC waargenomen hebben dat het vertreklicht brandde, terwijl dit niet het geval was.
Vanaf het sprinterspoor wel. Volgens Somda kan het best zijn dat door de zon zowel de mcn als de HC waargenomen hebben dat het vertreklicht brandde, terwijl dit niet het geval was.
de mcn mag helemaal niet uitgaan van het vertrekseinlicht die hoort gewoon naar het hoofdsein te kijken
Kom, de parkeertarieven in DirkKuijtDorp zijn ook niet verdubbeld vorig jaar.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Volgens mij niet, maar ik kan het nu niet checken. En de cabineritten op joeptjoep zijn niet duidelijk genoeg op mijn telefoon.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
-edit: daarbovenaan inderdaad. Mea culpa. Ik zat naar de rangeersporen onderaan te kijken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Omdat daar een parkeerkelder in de duinen verstopt ligt die vorig jaar de prijs in kwestie in ontvangst mocht nemen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zondag 21 mei 2017 00:52 schreef Dr_Flash het volgende: Ja, Wladiwostok wil ook een snellere verbinding met Moskou. Voor die drie husky's en een eskimo. Donder toch op zeg.
Ja die mensen kunnen gewoon een binnenlandse vlucht nemen. Das in NL niet mogelijk
Ook fijn dat er letterlijk in staat dat het destijds gereserveerde geld voor de spoorlijn uitgegeven is aan andere projecten, maar dat de spoorlijn er alsnog wel moet komen. Je zou je bijna gaan afvragen wat die vent gerookt heeft.
Er waren nog drie controleurs in de trein en die kwamen erbij. Hebben uvb geaccepteerd, excuses aangeboden en in een gehucht (Sittard denk ik?) uitgestapt.
zo te zien gaat het dan om het perron met de sporen 3/4. Waarom ze niet voor 1 kiezen is mij een raadsel. Die is makkelijk af te zetten en als ze wat wissels verplaatsen zou een trein vanaf de HSL ook in zijn geheel op 1 binnen moeten kunnen komen
lezen, vriend. Met verplaatsen van wissels zouden ze ook 1a erbij kunnen pakken, anders is het onmogelijk. De Thalys had destijds niet voor niets dat uitstulpinkje van het perron nodig
Op Moederdag 2017, dit jaar op zondag 14 mei, is de draaibrug bij Nijesyl een klein kwartier geleden dichtgedraaid om de stoptrein van Arriva van Stavoren naar Leeuwarden te laten passeren. Nadat in Sneek is gekruisd met de tegentrein passeert Arriva GTW 2/6 240 "Eise Eisinga" als trein 37129 van Leeuwarden naar Stavoren hier in het dorpje Nijesyl gelegen tussen IJlst en Workum..
Een paar minuten later draait de brugwachter, die tevens de brug voor het overige verkeer rechts achter mij bediend, de spoorbrug open en kan de pleziervaart weer volop gebruik maken van de vaarverbinding De Wimerts (of Boalserter Sylfeart).
lezen, vriend. Met verplaatsen van wissels zouden ze ook 1a erbij kunnen pakken, anders is het onmogelijk. De Thalys had destijds niet voor niets dat uitstulpinkje van het perron nodig
Maar goed, wat is er mis met de huidige oplossing? Ik zie het op termijn ook wel voor Thalys/Benelux gebeuren en dat is het wel fijn om wat meer ruimte te hebben.
Op zondag 21 mei 2017 13:53 schreef Adrie072 het volgende: Reacties Auteur Bekeken Laatste bericht Opvallende dingen 21 mei 0 Z2N 554 zo 21 mei 2017 08:11:34
Zojuist op Somda, zijn wij ook zo, nul reacties en toch 554 bekeken? Oke de openingspost is er dan wel.
Als je op FOK! je muis boven de topictitel houd krijg je ook stats te zien .
Leuk uitstapje gemaakt. Gisteren naar vrienden in Maastricht gegaan, vandaag moet ik iets na 15:00 in Utrecht Leidsche Rijn zijn dus ben Maastricht->Luik->Leuven(superkort 10 minuten meeten met een vriend)->Brussel Nationaal Luchthaven->Rotterdam en nu in de spintert naar Woerden.
En aangezien er niets rijdt tussen Utrecht en Amersfoort mag ik vanavond via Amsterdam terug. Provinciehoofdsteden in 2 dagen tijd:
Provinciehoofdsteden/Landhoofdsteden op volgorde van doorreis/bezoek: - Zwolle - Arnhem - Den Bosch - Maastricht - Luik - Leuven - Brussel* - Antwerpen - Utrecht - Amsterdam* - Lelijkstad
Dus. Vandaag wilde ik vanuit Stranraer, Schotland, met de trein naar Chesterfield. Op een zondag rijden er maar 4 treinen tussen Stranraer en Ayr, alwaar je moet overstappen op de trein naar Glasgow Central. De eerste trein van de dag gaat al om 10:41, en met overstap ben je rond 13:08 in Glasgow. Deze trein komt een avond van te voren naar Stranraer, en overnacht in het stationnetje. Tenzij die trein niet gereden heeft, en vervangen was door een bus. Vanochtend was ik om 9 uur al op het station, maar wilde een wandeling maken door de omgeving maar door het uiterst slechte weer maar naar het station gegaan. Om 09:30 kwam de stationschef het loket en toiletten openen, en kwam even daarna vertellen dat de trein niet zou rijden, maar er een vervangende bus zou komen.
Die kwam, een 15+1-zitter. Niet heel groot dus. Na een discussie tussen chauffeur en Scotrail personneel, werd besloten om toch maar via het uiterst afgelegen Barhill te rijden. De buschauffeur wilde zijn baas bellen en er een taxi heen sturen, want stond niemand in Stranraer voor Barrhill, maar dat wilde Scotrail niet. Dat de 11 reizigers in de bus allemaal naar Ayr en Glasgow wilden, maakte hun niet uit. "er gaat een halfuur later wel weer een trein uit Ayr" was het antwoord. Dat je dan je overstappen mist, tsja... Barrhill: 0 uitstappers, 0 instappers. En daarvoor een eind omgereden. Normaal waren daar gemiddeld 6 reizigers op een zondag.......... Volgende station Girvan deed het al beter, daar stonden er 24 reizigers, dat ging niet passen. Wie niet mee kon, kreeg allemaal een taxi op kosten Scotrail, en onze bus ging niet meer naar het laatste tussenstation. Iedereen wilde naar Ayr... Stationschef van Girvan ging bellen met de stationschef van Maybole, dat die man maar taxi's kon gaan bellen, want de vervangende bus kwam niet.
Opzich netjes dat die bus er dus was, maar A: Hij was te klein (maar groter kon niet vanwege de weg naar het ver afgelegen Barrhill), en B: men had dus niet via Barrhill moeten rijden.
Inmiddels via een omweg naar Chesterfield onderweg. Nu gelopen van Glasgow Central naar Glasgow Queen Street via Edinburgh en York naar Chesterfield ipv vanaf Glasgow Central via Warrington Bank Quay (lopen naar Warrington Central) naar Chesterfield.
Maar de communicatie was in ieder geval duidelijk, de buschauffeur meldde gelijk toen hij de opdracht kreeg via Barrhilll te rijden, dat je de trein in Ayr kon vergeten.
Met name in de railbus was het nogal vol. De bijwagen erbij was niet verkeerd geweest.
Ja, oké, maar het past prima in alleen de motorwagen. Heeft - als ik mij niet vergis - 51 zitplaatsen. Bij de RTM hadden we ook officieel 1 bus voor te verplaatsen. Dat het een tweede werd, was voor ons toen ook niet gepland. Ook dat ging met 1 bus wel, maar zat dan goed vol. Met alleen de motorwagen kwam in dit geval makkelijker uit vanwege het heen- en weer moeten rijden.
Die 51 zitplaatsen zitten alleen wel in een 2-3 indeling. En dat haal je niet als je ook nog tassen bij je hebt, er geen bagagerekken inzitten en er ook nog wat bredere personen meereizen
Voor een volgende rit zou ik in elk geval wel 5 euro extra overhebben als er wat ruimer gereisd kan worden tussen de locaties.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Uit uitvoerend oogpunt was de bijwagen niet handig en niet wenselijk bevonden door SGB. En ja, wij waren ons daarvan ook bewust dat het niet veel ruimte gaf, maar je hoefde dan ook geen 2 uur aaneen te zitten, steeds maar korte stukjes. Als je op die korte stukjes al ging zitten, natuurlijk.
Op zondag 21 mei 2017 16:21 schreef greavy het volgende: Uit uitvoerend oogpunt was de bijwagen niet handig en niet wenselijk bevonden door SGB. En ja, wij waren ons daarvan ook bewust dat het niet veel ruimte gaf, maar je hoefde dan ook geen 2 uur aaneen te zitten, steeds maar korte stukjes. Als je op die korte stukjes al ging zitten, natuurlijk.
Je zou bijna zeggen dat er bij NS afgekeken wordt hoe je met een reizigersoverschot omgaat.
Trat 212 is een 91 kilometer lange nevenspoorlijn van Světlá via Ledeč en Zruč naar Čerčany en volgt grotendeels het riviertje Sázava. In Světlá nad Sázavou is er aansluiting op het treinverkeer op de geëlektrificeerde spoorlijn Kolín-Havlíčkův Brod-Brno. In Zruč kan worden overgestapt richting Kutná Hora en met een overstap in Čerčany ben je in een klein uurtje in Praag.
Het regionale treinverkeer in Tsjechië wordt op de vele enkelsporige ongeëlektrificeerde spoorlijnen nog altijd uitgevoerd door de Tsjechische railbus van de serie 810 of de gemoderniseerde twee/driedelige variant van de serie 814. De materieelinzet op Trat 212 vormt hierop geen uitzondering.
Behoudens twee treinparen in het weekend die hier met een dieselloc van de serie 749 of 754 en vier rijtuigen wordt gereden volstaan de zgn Brotbüchse, zoals de motorwagens van de serie 810 ook wel genoemd worden, prima. Wel rijdt er op drukke momenten ter verhoging van de zitplaatscapaciteit een bijwagen mee.
Op zondag 28 augustus 2016 passeert de 810 621 van de ČD in de Najbrt-kleurstelling met een bijwagen in de oude rood-gele kleurstelling hier bij Zlenice onderweg als Os 9220 van Zruč nad Sázavou naar Čerčany.
Op zondag 21 mei 2017 16:09 schreef greavy het volgende: Zit nu in een Pendolino van VirginTrains van Edinburgh naar York. Eerste klas. Man man man wat een luxe.
Gratis koffie of thee EN een koud drankje naar keuze (geen alcoholische dranken). En de kar daarna kwam langs met versnaperingen. Iedereen had recht op een wrap, muffin, appel en zakje chips. Wel netjes, want die trein is niet bepaald de goedkoopste.
Door herstelwerkzaamheden: De eerste Intercity (vertrektijd 04:46u) kan niet rijden van Enschede naar Hengelo. Er wordt geen vervangende bus ingezet, omdat die later in Hengelo aan zou komen dan de volgende Intercity.
U kunt gebruikmaken van de eerstvolgende Intercity.
Oh ja, doet een bus tegenwoordig bijna 40 minuten over Enschede-Hengelo? Zo vroeg 's morgens kun je makkelijk met 15 minuten in Hengelo staan, ik heb het 's avonds zelfs al wel eens in 10 minuten gered (al was dat de lijnbus). Laat die bus om 4.30u vertrekken en je bent vroeg genoeg voor de aansluiting in Hengelo. Pure onwil van NS
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gratis koffie of thee EN een koud drankje naar keuze (geen alcoholische dranken). En de kar daarna kwam langs met versnaperingen. Iedereen had recht op een wrap, muffin, appel en zakje chips. Wel netjes, want die trein is niet bepaald de goedkoopste.
Oh ja, doet een bus tegenwoordig bijna 40 minuten over Enschede-Hengelo? Zo vroeg 's morgens kun je makkelijk met 15 minuten in Hengelo staan, ik heb het 's avonds zelfs al wel eens in 10 minuten gered (al was dat de lijnbus). Laat die bus om 4.30u vertrekken en je bent vroeg genoeg voor de aansluiting in Hengelo. Pure onwil van NS
En als het "door herstelwerkzaamheden" komt, kun je de klok erop gelijk zetten dat het gaat uitlopen tot na de ochtendspits.
Maar morgen reis ik niet met deze trein. Vandaag wel. En ben nu ook niet ontevreden. Had Virgin oorspronkelijk vanaf Glasgow Central tot Warrington Bank Quay, maar nu vanaf Edinburgh tot York, en verder met East Midland. Heb jij nog tips om dinsdag de tijd leuk te vullen? Ik vertrek 's ochtends uit Chesterfield, en wil einde middag, begin avond in Harwich zijn voor de boot naar Hoek van Holland.
Maar morgen reis ik niet met deze trein. Vandaag wel. En ben nu ook niet ontevreden. Had Virgin oorspronkelijk vanaf Glasgow Central tot Warrington Bank Quay, maar nu vanaf Edinburgh tot York, en verder met East Midland.
Wacht even, Edinburgh - York? Dan zit je toch niet in een Pendolino?
quote:
Heb jij nog tips om dinsdag de tijd leuk te vullen? Ik vertrek 's ochtends uit Chesterfield, en wil einde middag, begin avond in Harwich zijn voor de boot naar Hoek van Holland.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, misschien kun je een ommetje maken via bijvoorbeeld Great Yarmouth? Da's allemaal dieselgebied en er staan nog armseinen.
Wacht even, Edinburgh - York? Dan zit je toch niet in een Pendolino?
Ohnee, Class 82 is het toch? Glasgow naar Warrington zou wel Pendolino zijn ja.
quote:
[..]
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, misschien kun je een ommetje maken via bijvoorbeeld Great Yarmouth? Da's allemaal dieselgebied en er staan nog armseinen.
Wil rond 8,9 uur onderweg zijn, en heb dan tot zegmaar 18:00. Rechtstreeks via Londen (waar ik omheen wil reizen) is het iets meer dan 4 uur. Wil dus via Norwich / Ipswich zegmaar naar Harwich.
Wil rond 8,9 uur onderweg zijn, en heb dan tot zegmaar 18:00. Rechtstreeks via Londen (waar ik omheen wil reizen) is het iets meer dan 4 uur. Wil dus via Norwich / Ipswich zegmaar naar Harwich.
Dan zou een bezoek aan Anglia wel moeten lukken. Vanuit Norwich is het niet zo ver naar Great Yarmouth.
Je zou misschien ook naar Lowestoft kunnen gaan, het meest oostelijke puntje van Engeland (ook bekend van Top Gear).
Die samenstelling is wel leuk ja, hypermoderne lok en klassieke armseinen
Niet m'n eigen foto hoor, ik ben nog nooit in die hoek geweest
Ik vraag me af of ze daar al wel centrale verkeersleiding hebben, of dat ze overal nog met seinhokjes langs de baan werken die treinen aan elkaar moeten doorgeven enzo.
Die samenstelling is wel leuk ja, hypermoderne lok en klassieke armseinen
Niet m'n eigen foto hoor, ik ben nog nooit in die hoek geweest
Ik vraag me af of ze daar al wel centrale verkeersleiding hebben, of dat ze overal nog met seinhokjes langs de baan werken die treinen aan elkaar moeten doorgeven enzo.
Ik heb van de week Glasgow-Fort William-Mallaig gedaan. Daar gebruiken ze de ouderwetse Token nog, in een modern jasje (blauwe lamp, knipperend heb je de token "ontvangen"). Op Ayr-Stranraer is het nog echt fysiek de Token aannemen van de 'trdl' in de seinhuizen onderweg bij passeersporen, ook een doorrijdende trein moet daar dus stoppen.
Een IC225 bestaat uit een locomotief Class 91, een aantal Mark IV-rijtuigen ertussen, en een stuurstandrijtuig ("DVT"). In die DVT is geen plek voor reizigers, dat heeft iets te maken met geldende regelgeving ten tijde van de bouw van die dingen.
Als er echt twee motorwagens zijn zit je in een HST, dat is diesel.
Ik heb van de week Glasgow-Fort William-Mallaig gedaan. Daar gebruiken ze de ouderwetse Token nog, in een modern jasje (blauwe lamp, knipperend heb je de token "ontvangen"). Op Ayr-Stranraer is het nog echt fysiek de Token aannemen van de 'trdl' in de seinhuizen onderweg bij passeersporen, ook een doorrijdende trein moet daar dus stoppen.
Nja, het is een elektrische, en zo gauw ik het in Edinburgh kon zien waren het 2 motorwagens, maar kan dus ook 1 zijn. Maar Lowestoft en Great Yarmouth ga ik zeker ff bekijken, is denk ik allemaal wel wat in te passen.
Is ook leuk om te zien. Heerlijk ouderwets allemaal, maar enige nadeel is, is dat je dus niet 2 treinen uit 1 richting naar een plek kan sturen, er moet tussendoor eerst weer iets terug.
Dan vind ik de manier waarop NS het doet eigenlijk toch wel wat beter. Je kunt overal heen, maar je hebt zo weinig bandbreedte dat Youtube of Spotify toch niet werkt
Op zondag 21 mei 2017 18:01 schreef James1988 het volgende: Dan vind ik de manier waarop NS het doet eigenlijk toch wel wat beter. Je kunt overal heen, maar je hebt zo weinig bandbreedte dat Youtube of Spotify toch niet werkt