ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Zit net naar het lijstje van spoortunnels bij achievements te kijken, kan iemand me vertellen waarom Delft daar niet bij staat? Stationstunnel Delft is qua afstand langer dan Rijswijk geloof ik
Geoff Marshall en Vicki Pipe, twee Britten die je misschien al kent van de video's van Londonist, zijn een nieuw project begonnen: All The Stations. Met z'n tweeën gaan ze in drie maanden tijd alle 2.563 treinstations in het Verenigd Koninkrijk langs.
De reis is begonnen vanuit Penzance, in het zuidwesten van Engeland:
Op zondag 14 mei 2017 00:32 schreef dcm360 het volgende: Ik zie m er wel bij staan op Wiki anders? Je moet wel even weten dat dat ding Willem van Oranjetunnel heet.
Op zondag 14 mei 2017 02:18 schreef James1988 het volgende: Geoff Marshall en Vicki Pipe, twee Britten die je misschien al kent van de video's van Londonist, zijn een nieuw project begonnen: All The Stations. Met z'n tweeën gaan ze in drie maanden tijd alle 2.563 treinstations in het Verenigd Koninkrijk langs.
De reis is begonnen vanuit Penzance, in het zuidwesten van Engeland:
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
de SFM 81-17 op mallorca, dit is op het station in Inca,
ik hoorde hem langskomen op het busstation en moest snel op een bankje gaan staan en over een muurtje de foto te maken, waardoor deze niet helemaal gelukt is helaas kwam ik hier pas later achter hij heeft gefocust op het muurtje. ikzelf moest de bus nemen want ik moest op het oosten van het eiland zijn bij de kust.
ik kon de trein nemen naar manacor, maar in manacor moest ik dan weer twee bussen nemen om op bestemming te komen en een bus rechtstreeks is dan toch handig.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
de SFM 81-17 op mallorca, dit is op het station in Inca,
ik hoorde hem langskomen op het busstation en moest snel op een bankje gaan staan en over een muurtje de foto te maken, waardoor deze niet helemaal gelukt is helaas kwam ik hier pas later achter hij heeft gefocust op het muurtje. ikzelf moest de bus nemen want ik moest op het oosten van het eiland zijn bij de kust.
ik kon de trein nemen naar manacor, maar in manacor moest ik dan weer twee bussen nemen om op bestemming te komen en een bus rechtstreeks is dan toch handig.
Cool! Ik ga er in oktober eens kijken Afgelopen week was er een herhaling van Rail Away over o.a. dat lijntje (en de Ferrocarril de Sollèr natuurlijk) maar daar reed wel ander spul rond. Is dit nieuw materieel of zo?
Cool! Ik ga er in oktober eens kijken Afgelopen week was er een herhaling van Rail Away over o.a. dat lijntje (en de Ferrocarril de Sollèr natuurlijk) maar daar reed wel ander spul rond. Is dit nieuw materieel of zo?
met de oude 61 serie waren er veel ongelukken volgens mij is de 81 serie hier een opvolger van,
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Ben sinds vanochtend onderweg van Praag naar Brussel (voor 25 euro met ICEs) maar echt bloedirritant die gijzelhack, geen enkel reisinformatiebord werkt
Stonede gedachte over hekken langs het spoor: Als het maar één leven redt, is het het waard, alhoewel ik liever brede, goedgevulde sloten zie En ondergronds in de bebouwde kom op termijn.
Inmiddels rijdt de WestfalenBahn alweer zo'n 1,5 jaar over de Emslandstrecke met hun FLIRT3's. Als RE15 van Emden naar Münster passeert de ET 402 hier de aansluiting van de Stadt Lingen, zo'n twee kilometer ten noorden van het station. Achter de trein hangt nog een flard van de deze morgen in het buitengebied ruimschoots aanwezige mist.
De Baureihe 143 is meer en meer in de goederendienst aan te treffen. Hier passeert loc 143 288-9 met een gemengde goederentrein in noordelijke richting het emplacement Holthausen, genoemd naar de plaats aan de andere kant van het Dortmund-Ems-Kanal. Tussen de sporen en het kanaal ligt een olieraffinaderij van BP, wat tevens de reden is dat hier een zeven sporen tellend emplacement ligt. De raffinaderij ligt momenteel overigens twee maanden stil vanwege een grote revisie en uitgebreide TÜV-keuringen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 14 mei 2017 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Stonede gedachte over hekken langs het spoor: Als het maar één leven redt, is het het waard, alhoewel ik liever brede, goedgevulde sloten zie En ondergronds in de bebouwde kom op termijn.
Dit bericht toont maar weer eens aan wat drugs met je hersenen doen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 14 mei 2017 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Stonede gedachte over hekken langs het spoor: Als het maar één leven redt, is het het waard, alhoewel ik liever brede, goedgevulde sloten zie En ondergronds in de bebouwde kom op termijn.
Beter leren mensen dat je het altijd verliest van een trein.
Al dat afschermen van gevaren zorgt er juist voor dat mensen het op andere plaatsen op gaan zoeken.
Overal hekken neerzetten zodat één iemand niet voor de trein springt. Moet je dan ook alle stoepen maar voorzien van hekken zodat niemand buiten een officiële oversteekplaats de weg oploopt? Of alle auto's niet sneller dan stapvoets laten rijden? Of wat denk je van afgifte van pijnstillers tot één per keer te beperken, en dat in combinatie met huiszoekingen om te controleren of je daar niet toevallig een hoeveelheid hebt liggen om zelfmoord mee te plegen? Of een verbod op de verkoop van touw, want stel je voor dat iemand zich verhangt?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er zijn sterke aanwijzingen dat een redelijk aantal zelfmoorden nogal spontaan gebeurt omdat de gelegenheid zich voordoet in een bepaalde cruciale fase van iemand's zijn, waarin het niet goed gaat.
Op zondag 14 mei 2017 23:44 schreef DeaDLocK2K het volgende: Er zijn sterke aanwijzingen dat een redelijk aantal zelfmoorden nogal spontaan gebeurt omdat de gelegenheid zich voordoet in een bepaalde cruciale fase van iemand's zijn, waarin het niet goed gaat.
Daarom moet er ook een vrij verkrijgbare zelfmoordpil komen. Ben je van het hele probleem af.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat een onderwerp weer, zo laat op de avond. Hier is een plaatje van een trein
Een door Alstom gebouwde trein van het type Coradia Nordic is onderweg naar het centraal station van Stockholm. In juli 2017 wordt de nieuwe Citybanan-tunnel geopend, vanaf dat moment zullen de Pendeltågen (de voorstadstreinen) niet langer de bovengrondse route gebruiken waarmee er capaciteit wordt vrijgemaakt voor langeafstandstreinen.
Toen ik de foto maakte werd de trein door Stockholmståg AB geëxploiteerd onder een concessie van SL, de vervoersautoriteit voor de regio Stockholm. Inmiddels is er een concessiewisseling geweest, tegenwoordig verzorgt MTR Pendeltåg de dienst.
(Uit de oude doos, toen deed ik minder met treintjes fotograferen)
[ Bericht 42% gewijzigd door James1988 op 15-05-2017 00:28:12 ]
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op zondag 14 mei 2017 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Stonede gedachte over hekken langs het spoor: Als het maar één leven redt, is het het waard, alhoewel ik liever brede, goedgevulde sloten zie En ondergronds in de bebouwde kom op termijn.
Ondergrondse sloten?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op zondag 14 mei 2017 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Stonede gedachte over hekken langs het spoor: Als het maar één leven redt, is het het waard, alhoewel ik liever brede, goedgevulde sloten zie En ondergronds in de bebouwde kom op termijn.
Tuurlijk laten we alles gaan aanpassen voor die egoïstische idioten Iemand die dood wil vindt daar toch wel een manier op.
Overal hekken neerzetten zodat één iemand niet voor de trein springt. Moet je dan ook alle stoepen maar voorzien van hekken zodat niemand buiten een officiële oversteekplaats de weg oploopt? Of alle auto's niet sneller dan stapvoets laten rijden? Of wat denk je van afgifte van pijnstillers tot één per keer te beperken, en dat in combinatie met huiszoekingen om te controleren of je daar niet toevallig een hoeveelheid hebt liggen om zelfmoord mee te plegen? Of een verbod op de verkoop van touw, want stel je voor dat iemand zich verhangt?
Egocentrische gedachte. Ieder mensenleven dat bespaard kan worden zou het waard moeten zijn, en niet dat hekken jouw foto verpesten want die kwinkslag hoor ik heel scherp in jouw commentaar. Het plaatsen van hekken verziekt mijn 'fotostekjes'. Gelukkig is het spoor voor het verplaatsen van mensen en goederen en staat het faciliteren van foto's niet op 1,2 en 3. Iedere suicide die wordt voorkomen scheelt je 2 a 3 uur per aanrijding, als die daadwerkelijk had plaatsgevonden. Dan is 14 miljoen een schijntje vergeleken met de geleden schade als die aanrijding wel had plaatsgevonden.
En wellicht krijgen we op termijn wel hekken bij voetpaden langs wegen, als je naar de ongevalscijfers kijkt niet echt zo'n slecht idee. Met 1 groot verschil, langs een stoep is het vaak een ongeluk en een suicide is vaak intentioneel. Als je die intentie ook maar kan beïnvloeden is het gewoon pure winst voor BV NL.
Overal hekken neerzetten zodat één iemand niet voor de trein springt. Moet je dan ook alle stoepen maar voorzien van hekken zodat niemand buiten een officiële oversteekplaats de weg oploopt? Of alle auto's niet sneller dan stapvoets laten rijden? Of wat denk je van afgifte van pijnstillers tot één per keer te beperken, en dat in combinatie met huiszoekingen om te controleren of je daar niet toevallig een hoeveelheid hebt liggen om zelfmoord mee te plegen? Of een verbod op de verkoop van touw, want stel je voor dat iemand zich verhangt?
Als we 200 of meer levens per jaar zouden besparen met een maatregel als hekken langs de stoep zie ik niet in waarom je die verkeersstromen niet zou scheiden. Is in het buitenland vrij normaal. Je overige geneuzel is niveautje buschauffeur.
Nee, overal hekken neerzetten is gewoon doorgeslagen veiligheidsdenken. Als je zelfmoorden wil voorkomen dan kun je beter de oorzaak daarvan aanpakken. Vijftig jaar geleden sprongen mensen ook niet voor de trein (tenminste, lang niet zoveel als nu volgens mij).
Overigens denk ik net zo over al die zones 30 op de weg: twintig jaar terug mocht er overal nog 50 gereden worden. Was het toen levensgevaarlijk daar? Nee, maar omdat sommige mensen alles tegenwoordig 'gevaarlijk' vinden mag je er tegenwoordig nog maar 30, zonder dat er ook maar iets veranderd is aan de weg.
Hetzelfde met klimtoestellen op gemeentelijke speelplaatsen: zijn bijna allemaal weggehaald tegenwoordig, want stel je eens voor dat er iemand uitvalt en wat breekt. Nou en, als Jantje zijn arm heeft gebroken dan weten hij en zijn vriendjes dat ze de volgende keer wat beter op moeten letten. Maar nee: als Jantje tegenwoordig zijn arm nog breekt dat wordt de gemeente voor de rechter gesleept omdat ze een gevaarlijk speeltoestel hebben laten staan...
Echt: dit hele land gaat er kapot aan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 15 mei 2017 12:35 schreef dennistd het volgende: Nee, overal hekken neerzetten is gewoon doorgeslagen veiligheidsdenken. Als je zelfmoorden wil voorkomen dan kun je beter de oorzaak daarvan aanpakken.
Haha, ja joh, we maken gewoon heel Nederland ff niet meer depressief Wat denk je dat goedkoper is, een paar hekken of een tien a twintig miljard per jaar extra aan geestelijke gezondheidszorg, inkomensongelijkheid en sociale mobiliteit uitgeven. Kom nou.
quote:
Vijftig jaar geleden sprongen mensen ook niet voor de trein (tenminste, lang niet zoveel als nu volgens mij).
Daar heb je vast statistieken bij! Kom maar!
quote:
Overigens denk ik net zo over al die zones 30 op de weg: twintig jaar terug mocht er overal nog 50 gereden worden. Was het toen levensgevaarlijk daar? Nee, maar omdat sommige mensen alles tegenwoordig 'gevaarlijk' vinden mag je er tegenwoordig nog maar 30, zonder dat er ook maar iets veranderd is aan de weg.
Ja, het was daar toen wél levensgevaarlijk. Die 30-verplichting geldt alleen in woonwijken. Tevens lijkt er verband te zijn tussen minder verkeersdoden en de snelheidsbeperking 60/30 die overal en nergens ingevoerd is. Vergeet trouwens niet dat 20 a 25 jaar geleden, de maximumsnelheid in veel van die 30-gebieden STAPVOETS was. Dat is 5km/u.
quote:
Hetzelfde met klimtoestellen op gemeentelijke speelplaatsen: zijn bijna allemaal weggehaald tegenwoordig, want stel je eens voor dat er iemand uitvalt en wat breekt.
Die dingen worden niet door gemeentes maar door buurtverenigingen onderhouden over het algemeen. Als die niet investeren in nieuw spul dan wordt het weggehaald als het verrot is ja.
quote:
Echt: dit hele land gaat er kapot aan
Het land gaat er kapot aan. Aan 20km/u minder kunnen rijden en extra veiligheidsbesef Ja hoor Dennis. Tering zeg.
Op maandag 15 mei 2017 12:35 schreef dennistd het volgende: Nee, overal hekken neerzetten is gewoon doorgeslagen veiligheidsdenken. Als je zelfmoorden wil voorkomen dan kun je beter de oorzaak daarvan aanpakken. Vijftig jaar geleden sprongen mensen ook niet voor de trein (tenminste, lang niet zoveel als nu volgens mij).
Overigens denk ik net zo over al die zones 30 op de weg: twintig jaar terug mocht er overal nog 50 gereden worden. Was het toen levensgevaarlijk daar? Nee, maar omdat sommige mensen alles tegenwoordig 'gevaarlijk' vinden mag je er tegenwoordig nog maar 30, zonder dat er ook maar iets veranderd is aan de weg.
Hetzelfde met klimtoestellen op gemeentelijke speelplaatsen: zijn bijna allemaal weggehaald tegenwoordig, want stel je eens voor dat er iemand uitvalt en wat breekt. Nou en, als Jantje zijn arm heeft gebroken dan weten hij en zijn vriendjes dat ze de volgende keer wat beter op moeten letten. Maar nee: als Jantje tegenwoordig zijn arm nog breekt dat wordt de gemeente voor de rechter gesleept omdat ze een gevaarlijk speeltoestel hebben laten staan...
Haal je hoofd nou even uit je reet en lees wat ik gezegd heb; Het zorgt ervoor dat mensen minder snel zelfmoord plegen op het spoor. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen?
En als het spoor trouwens nergens meer bruikbaar is voor springers dan kan het wel zijn dat ze andere methodes gaan gebruiken maar dan heeft het spoor er in ieder geval geen last meer van. Dan kan je wel zeggen dat het totale aantal zelfmoorden misschien niet is afgenomen, maar het is winst als het niet meer gebeurt op plekken waar er veel mensen last van hebben.
Ben je het daar niet mee eens? Prima, dan ben je een untermensch.
Haal je hoofd nou even uit je reet en lees wat ik gezegd heb; Het zorgt ervoor dat mensen minder snel zelfmoord plegen op het spoor. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen?
Ja en dan, dan springen ze van de Domtoren of gaan ze de A1 (proberen te) oversteken of ze draaien de gaskraan in hun flat open of of of...
Ja en dan, dan springen ze van de Domtoren of gaan ze de A1 (proberen te) oversteken of ze draaien de gaskraan in hun flat open of of of...
Nee, ook niet. Weten jullie serieus niet hoe dat werkt met zelfmoord? Dat het bijna altijd vals alarm is en dat gelegenheid wegnemen ervoor kan zorgen dat het voor eeuwig goed blijft gaan? 50% van de mensen die een eerste poging doen, doen nooit een tweede bijvoorbeeld. Tevens zijn er veel mensen die het nu bijvoorbeeld met alcohol en medicatie doen en dan vervolgens zelf de hulpdiensten alarmeren. Alleen zo'n weg terug is er niet meer met een trein.
Wellicht interessant, maar echt vriendelijk was de toon nou niet...
Yep. Hij begon. Met z'n zo zie je maar weer met drugs met iemand kan doen. Hij mocht willen dat hij in z'n hele lichaam net zoveel IQ had als ik in m'n nagelvijlzel, dat soort dingen laat ik me niet zeggen.
Nee, ook niet. Weten jullie serieus niet hoe dat werkt met zelfmoord? Dat het bijna altijd vals alarm is en dat gelegenheid wegnemen ervoor kan zorgen dat het voor eeuwig goed blijft gaan? 50% van de mensen die een eerste poging doen, doen nooit een tweede bijvoorbeeld.
Nooit heel erg in verdiept, maar als je de redenen voor zelfmoord (deels) wegneemt zijn daar volgens mij veel meer mensen mee gebaat. Want er zijn meer mensen met psychische problemen dan alleen de zelfmoordplegers.
Kost geld, uiteraard, maar dat was niet zo belangrijk zei je. Bovendien, als je de mensen die nu in de Ziektewet of werkloos thuis zitten (en dus geld kosten) weer aan het werk kunt krijgen kun je mogelijk een deel van de kosten drukken.
Nooit heel erg in verdiept, maar als je de redenen voor zelfmoord (deels) wegneemt zijn daar volgens mij veel meer mensen mee gebaat. Want er zijn meer mensen met psychische problemen dan alleen de zelfmoordplegers.
Kost geld, uiteraard, maar dat was niet zo belangrijk zei je. Bovendien, als je de mensen die nu in de Ziektewet of werkloos thuis zitten (en dus geld kosten) weer aan het werk kunt krijgen kun je mogelijk een deel van de kosten drukken.
De redenen voor zelfmoord zijn nogal uiteenlopend en zijn niet zomaar weg te nemen. Zelfmoordplegers hoeven trouwens helemaal geen psychische of psychiatrische problemen te hebben.
En geld is wel belangrijk,dit is denk ik goedkoper dan de GGZ repareren, en een kapotte GGZ is maar één van vele mogelijke factoren.
Kon vandaag achter het deksel van m'n koffiebeker aanrennen omdat ie op het spoor dreigde te komen Ronde voorwerpen anders dan treinwielen + stations = niet handig
Ach er heeft zich iig een conducteur zich kostelijk staan vermaken omdat een vriend en ik allebei vanaf een andere kant als een malle richting dat deksel gingen
De Benelux draait kennelijk met stevig verlies, want de NS heeft in de afgelopen drie jaar 14,4 miljoen euro aan de NMBS betaald om hun verliezen te dekken ...
Goed kapot gemaakt met alle extra reistijd dus... Snel weer inleggen Amsterdam-Schiphol-HSL-Rotterdam-Antwerpen-Mechelen-Brussel dus. Niemand wil naar dat Belgische vliegveld met hun toeslag, Breda (daarvoor moet Zwolle-Roosendaal 1x p/u omgelegd worden naar Zwolle-Breda-Noorderkempen-Antwerpen) en voor Den Haag kun je prima een aansluitende trein laten rijden (of nog beter: koersrijtuigen).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Of je zegt "Fuck Den Haag, die stappen maar over in Rotterdam of Breda"
Zwolle - Breda en dan alternerend naar Roosendaal of Antwerpen lijkt me niet echt praktisch trouwens. Dan kun je beter dit doen: 1) 3600 Zwolle - Breda, 1x/u door naar Antwerpen 2) De 5200 (Eindhoven - Tilburg Universiteit) doortrekken naar Dordrecht 3) De 6600 (Den Bosch - Dordrecht) na Breda laten doorrijden naar Roosendaal
Daarmee blijven de vervoerstromen binnen Brabant goed bediend en is het logistieke proces beter te beheersen.
Ik weet alleen niet of er genoeg materieel is voor Zwolle - Breda - Antwerpen.
[ Bericht 41% gewijzigd door James1988 op 16-05-2017 00:12:06 ]
Desnoods ga je knippen in bijvoorbeeld Zwolle-Nijmegen, Den Helder-Arnhem (ipv Nijmegen) en Arnhem-Breda-Antwerpen. Of vergis ik me nu ernstig in de hoeveelheid reizigers Nijmegen-Utrecht?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik zou zo'n 3600 echt met een enorm stijve lul toejuichen als treinenfapper maar is het economisch haalbaar? Moet zoiets niet maximaal vanuit Eindhoven komen?
Op dinsdag 16 mei 2017 00:24 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik zou zo'n 3600 echt met een enorm stijve lul toejuichen als treinenfapper maar is het economisch haalbaar? Moet zoiets niet maximaal vanuit Eindhoven komen?
Idd. Aan elkaar knopen is voor de liefhebber leuk, maar totaal onrealistisch. Vanuit Eindhoven zou het misschien wel potentie hebben
Idd. Aan elkaar knopen is voor de liefhebber leuk, maar totaal onrealistisch. Vanuit Eindhoven zou het misschien wel potentie hebben
Nou ja, zoals James het brengt kan ik er best mee leven hoor. zolang er maar een basis is en ik denk dat je bij zoiets ook moet afspreken dat als het niet werkt, dat je het heel snel weer ongedaan kan maken, na een maand of 3, en het dan alsnog kan knippen.
Het materieel moet er ook nog zijn. 300 bakken ICR is aardig wat meters trein, maar dat is eindig. En dan moet er ook nog genoeg ruimte zijn voor de spitsen.
Als dit netwerk toch eens gerealiseerd toch gaan worden
De ICE biedt mijns inziens overigens erg weinig meerwaarde tot Köln dus die kun je (op de rit van/naar Basel na) beter vervangen door een 1x per uur rijdende IC Amsterdam-Köln met overstap aldaar richting Frankfurt en verder.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 16 mei 2017 00:30 schreef James1988 het volgende: Een geknipte 3600 is ook niet ideaal, er zijn veel overlappende reizigersstromen.
Dat 3600/3700 geintje van een jaar of 10 geleden heeft het ook niet lang uitgehouden nee.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 15 mei 2017 23:59 schreef dennistd het volgende: Goed kapot gemaakt met alle extra reistijd dus... Snel weer inleggen Amsterdam-Schiphol-HSL-Rotterdam-Antwerpen-Mechelen-Brussel dus. Niemand wil naar dat Belgische vliegveld met hun toeslag, Breda (daarvoor moet Zwolle-Roosendaal 1x p/u omgelegd worden naar Zwolle-Breda-Noorderkempen-Antwerpen) en voor Den Haag kun je prima een aansluitende trein laten rijden (of nog beter: koersrijtuigen).
Koersrijtuigen zorgen natuurlijk niet voor nog meer extra reistijd
Op maandag 15 mei 2017 23:52 schreef Peterselieman het volgende: De Benelux draait kennelijk met stevig verlies, want de NS heeft in de afgelopen drie jaar 14,4 miljoen euro aan de NMBS betaald om hun verliezen te dekken ...
De ICE biedt mijns inziens overigens erg weinig meerwaarde tot Köln dus die kun je (op de rit van/naar Basel na) beter vervangen door een 1x per uur rijdende IC Amsterdam-Köln met overstap aldaar richting Frankfurt en verder.
De ICE biedt zeker wel meerwaarde. Ik neem liever die want internet en betere kaart. En ook meer personeel. En ik moet altijd verder dan Frankfurt...
Ik vind het al heel wat als ik -naast de machinist- überhaupt personeel op een trein aantref. Paar weken geleden op 1 dag 7 treinen gezien (zo'n werkzaamhedenweekend met te veel overstappen) en maar liefst 1 kaartjesknipper.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 16 mei 2017 17:21 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het lijkt het afgelopen jaar behoorlijk afgenomen te zijn met de hoeveelheid personeel op ICE.
Je betaalt voor een service waar de conducteur onderdeel van is.
Je betaalt voor een service. Volgens mij kán een conducteur daar onderdeel van zijn maar is dat niet verplicht. En sowieso mensen die gecontroleerd willen worden; heb je niets beters te doen? Moet helemaal die kaart tevoorschijn komen. Bah. Moeite. En t is niet alsof het lekker toeven is in DM'90 nu.
Je betaalt voor een service. Volgens mij kán een conducteur daar onderdeel van zijn maar is dat niet verplicht. En sowieso mensen die gecontroleerd willen worden; heb je niets beters te doen? Moet helemaal die kaart tevoorschijn komen. Bah. Moeite. En t is niet alsof het lekker toeven is in DM'90 nu.
In zo'n werkzaamhedenrijk weekend lijkt het mij zeer verstandig als NS inzet op extra servicerondjes
quote:
[..]
Das wel uit mijn beperkte (18 ritten in Duitsland) dinges eah. Kan dus ook bullshit zijn
Bork, Zug, Greavy?
Enne, belangrijk kenmerk -> hoeveel man zat er in de cockpit?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 16 mei 2017 18:13 schreef JDude het volgende: Paar weken geleden op 1 dag 7 treinen gezien (zo'n werkzaamhedenweekend met te veel overstappen) en maar liefst 1 kaartjesknipper.
Je betaalt voor een service. Volgens mij kán een conducteur daar onderdeel van zijn maar is dat niet verplicht. En sowieso mensen die gecontroleerd willen worden; heb je niets beters te doen? Moet helemaal die kaart tevoorschijn komen. Bah. Moeite. En t is niet alsof het lekker toeven is in DM'90 nu.
In Japan bijvoorbeeld, daar komt regelmatig een conducteur door de trein, gewoon om te laten zien dat hij er is en om te kijken of alles in orde is. Kaartjes knippen hoeft niet omdat toch overal poortjes zijn.
Op woensdag 17 mei 2017 10:06 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik denk dat het Rotterdam Lombardijen moet zijn. Daar woont iemand die het een héél belangrijk station vindt.
Toch vreemd dat ze Hoogeveen niet aandoen. Dat is pas een belangrijk station
Op woensdag 17 mei 2017 17:40 schreef RokStarr het volgende: Trein vanuit Delft (17:24)(17:40 nog steeds niet weg), IC A'dam mocht niet vertrekken. Want?!
Op woensdag 17 mei 2017 17:41 schreef RokStarr het volgende: Trein vanuit Delft (17:24)(17:40 nog steeds niet weg), IC A'dam mocht niet vertrekken. Wat.
Altijd nog beter dan betalen voor het minimumloon van een stelletje roodjassen.
Ik weiger pertinent mee te werken aan die laakbare roodjassenpraktijken. Ik kijk ze altijd recht in de ogen aan en beweer vervolgens dat ik zwart reis. De kop van die (veelal) 50+ burgerkutten is onbetaalbaar
Ik weiger pertinent mee te werken aan die laakbare roodjassenpraktijken. Ik kijk ze altijd recht in de ogen aan en beweer vervolgens dat ik zwart reis. De kop van die (veelal) 50+ burgerkutten is onbetaalbaar
en vervolgens tikken ze gewoon overig aan en gaat men over tot de orde van de dag met een dikke voor jou
17 Mei 2017 - Vandaag werd er, na aankomst in Fort William, besloten om de stoomtrein "The Jacobite", ook wel bekend als de "Harry Potter Stoomtrein" te fotograferen. Gezien de treindiensten tussen Fort William en Mallaig erg matig zijn, ben ik op de gok aan de wandel langs de lijn gegaan. Uiteindelijk kwam ik terecht ter hoogte van het depot van West Coast Railways, waar deze treinen gestationeerd zijn. Volgens RealTimeTrains moest er een halfuur later het leegmat voor de "Afternoon-service" gaan vertrekken uit het depot naar het station, dus werd daar op gewacht. Met ongeveer 25 minuten voor dienstregeling werd er al gepasseerd, met op de achtergrond 2 nog werkende armseinen voor het spoor van- en naar Mallaig (links naast de stomer).
17 Mei 2017 - Nadat de stoomtrein de reizigers heeft opgehaald te Fort William, gaat de Afternoon-service richting Mallaig, en passeert daarbij weer hun eigen depot en de fotograaf. Helaas was de zon niet gunstig gestemd.
17 Mei 2017 - Vanwege het succes van deze verbinding, meestal toeristen, rijden er 2 slagen per dag. Dat gebeurt met 2 locs onder stoom en 2 rijtuigensets. De trein die in de ochtend vertrekt, arriveert hier weer in de stad Fort William, en heeft nog een klein stukje te gaan om bij het station te komen en passeerde net het nog werkende armsein en de treindienstleider bij Fort William Junction.
Vooraan in beeld op je laatste foto: catch points. Een wissel waarmee de hoofdspoorlijn wordt beschermd, bijvoorbeeld wanneer een sein wordt gemist of wanneer een slecht geparkeerde trein aan de wandel gaat.
In Nederland wordt er een paar meter spoor gelegd met een juk aan het einde, de Britten nemen genoegen met een paar centimeter spoor en een trein die in de ballast staat.
Vooraan in beeld op je laatste foto: catch points. Een wissel waarmee de hoofdspoorlijn wordt beschermd, bijvoorbeeld wanneer een sein wordt gemist of wanneer een slecht geparkeerde trein aan de wandel gaat.
In Nederland wordt er een paar meter spoor gelegd met een juk aan het einde, de Britten nemen genoegen met een paar centimeter spoor en een trein die in de ballast staat.
En de infra kan gaan slopen, omdat die tegen die ene rails kan aanlopen