abonnement Unibet Coolblue
pi_170918091
Meestal gaan de ruzie's om helemaal niks ze begint gewoon uit het niets te stoken. Ik probeer haar dan gewoon te negeren maar soms gaat ze echt over de lijn. Ik maak dan een goed statement en weet ze niks meer te zeggen begint ze over iets anders ruzie te maken. Vroeger sloeg ze me dan ook wel nu doet ze dat gelukkig niet meer maar dat komt omdat ik anders gewoon terug sla. Ik ben het gewoon zat ik vraag altijd waarom ze ruzie maakt maar dan negeert ze de vraag. Om de zoveelste tijd begint ze weer ik heb wel van die dagen dat het beter gaat maar uiteindelijk begint het weer. Ik heb nooit een goeie band gehad met haar. Het was ook vroeger zo dat zij meestal de kamer opruimt en de afwas deed etcetera alleen nu laat ze mij alle klusjes doen. Meestal heb ik dan helemaal geen tijd meer voor mezelf of mijn schoolwerk. Als ik de klusjes niet doet pak ze gewoon al mijn spullen af dus ja dan heb ik ook niks te doen. Uit huis gaan is geen optie want ben ik nog iets te jong voor. Het geeft me gewoon super veel stress en ik heb haar al zoveel kansen gegeven. Maar ze blijft die kansen maar verprutsen dus dan houd het op. Ik heb wel gewoon een lieve vader alleen die is meestal naar zijn werk dus ja dan kan hij er niks van zeggen. Ik weet dat het morgen moeder dag is maar dat verdient mijn moeder niet :(

[ Bericht 100% gewijzigd door Droopie op 13-05-2017 22:38:47 ]
pi_170918153
Ik niet. 😏
pi_170918306
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 22:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik niet. 😏
U MAD?
pi_170918502
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 22:28 schreef KoeienTepels het volgende:
Meestal gaan de ruzie's om helemaal niks ze begint gewoon uit het niets te stoken. Ik probeer haar dan gewoon te negeren maar soms gaat ze echt over de lijn. Ik maak dan een goed statement en weet ze niks meer te zeggen begint ze over iets anders ruzie te maken. Vroeger sloeg ze me dan ook wel nu doet ze dat gelukkig niet meer maar dat komt omdat ik anders gewoon terug sla. Ik ben het gewoon zat ik vraag altijd waarom ze ruzie maakt maar dan negeert ze de vraag. Om de zoveelste tijd begint ze weer ik heb wel van die dagen dat het beter gaat maar uiteindelijk begint het weer. Ik heb nooit een goeie band gehad met haar. Het was ook vroeger zo dat zij meestal de kamer opruimt en de afwas deed etcetera alleen nu laat ze mij alle klusjes doen. Meestal heb ik dan helemaal geen tijd meer voor mezelf of mijn schoolwerk. Als ik de klusjes niet doet pak ze gewoon al mijn spullen af dus ja dan heb ik ook niks te doen. Uit huis gaan is geen optie want ben ik nog iets te jong voor. Het geeft me gewoon super veel stress en ik heb haar al zoveel kansen gegeven. Maar ze blijft die kansen maar verprutsen dus dan houd het op. Ik heb wel gewoon een lieve vader alleen die is meestal naar zijn werk dus ja dan kan hij er niks van zeggen. Ik weet dat het morgen moeder dag is maar dat verdient mijn moeder niet :(
Ach, er is bij mij ook een verschil tussen mijn vader en moeder. Mijn moeder is streng voor mij en heeft allerlei regeltjes voor mij, die ik zolang ik thuis woon maar heb te accepteren. Zo stuurt ze mij op tijd (lees te vroeg) naar bed maar ook andere dingen zoals in ieder geval op tijd thuis zijn 's-avonds. Ik begrijp wel dat ze het ook bedoeld dat ik me niet als hangjongere gedraag en orde en netheid is ook logisch. Maar ik ben wel 17. Op dat punt vind ik, maar ook anderen, dat ze me wat meer los moet laten. maar bedenk, het is toch je moeder en ze zal het wel goed bedoelen.
pi_170919180
Je hebt thuis nou eenmaal klusjes te doen. Het is geen hotel.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 22:59:27 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170920127
mijn moeder mag dood. verschrikkelijk kutwijf.

dus ja.

succes ermee, je kan altijd nog maatschappelijk werk/hulpverlening om raad vragen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170920237
Wat voor klusjes dan?
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_170920874
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 23:01 schreef ._HAAK_. het volgende:
Wat voor klusjes dan?
Haar vieze onderbroeken schoonlikken.
pindazakje
pi_170921192
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 22:45 schreef d4v1d het volgende:
Je hebt thuis nou eenmaal klusjes te doen. Het is geen hotel.
En als je in een hotel werkt heb je er klusjes te doen.
pi_170921533
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 23:10 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Haar vieze onderbroeken schoonlikken.
Niks mis mee. Klacht ongegrond
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_170922803
Hoe oud ben je?
pi_170924363
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 23:43 schreef madam-april het volgende:
Hoe oud ben je?
TS geeft aan studentenleeftijd/waarschijnlijk middelbare school. Ik vind dat het exacte getal niet zoveel uitmaakt.
pi_170925493
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 00:08 schreef Hdero het volgende:

[..]

TS geeft aan studentenleeftijd/waarschijnlijk middelbare school. Ik vind dat het exacte getal niet zoveel uitmaakt.
Dat mag jij vinden..

Het is echter zo dat er een min of meer causaal verband bestaat tussen leeftijd en hersenontwikkeling. En het ontwikkelingsstadium van de hersenen is over het algemeen een goede en logische verklaring voor bepaald gedrag, gevoelens en conflicten..
pi_170925713
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 00:25 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden..

Het is echter zo dat er een min of meer causaal verband bestaat tussen leeftijd en hersenontwikkeling. En het ontwikkelingsstadium van de hersenen is over het algemeen een goede en logische verklaring voor bepaald gedrag, gevoelens en conflicten..
Ik zag die vraag al aankomen om eerlijk te zijn. Wat een gezeik alweer. Ga anders gewoon op zijn/haar post reageren.
pi_170926461
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 00:28 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ik zag die vraag al aankomen om eerlijk te zijn. Wat een gezeik alweer. Ga anders gewoon op zijn/haar post reageren.
De leeftijd van ts is dan ook een belangrijk stukje informatie om de OP in het juiste perspectief te plaatsen en gepast advies​ te kunnen geven..


Wil jij mij trouwens even aanwijzen waar jij in dit topic op de post van ts hebt gereageerd?
pi_170930690
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 00:25 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden..

Het is echter zo dat er een min of meer causaal verband bestaat tussen leeftijd en hersenontwikkeling. En het ontwikkelingsstadium van de hersenen is over het algemeen een goede en logische verklaring voor bepaald gedrag, gevoelens en conflicten..
Goede post.
Het gedrag dat hier vertoond wordt is het klassieke puber gedrag en vooral ondankbaar:
Moeder deed eerst alle klussen, nu moet ts de klussen doen en heeft hij/zij geen tijd voor zichzelf.
Het komt niet in Ts op, dat moeder hulp kan gebruiken bij alle verantwoordelijkheid en taken die moeder zelf OOK heeft. Wat een egoistische instelling en manier van redeneren.
Duidelijk een puber met een onvolgroeide pre-frontale cortex: het gebied in het brein dat de emotionele ontwikkeling en het oorzaak- gevolg denken reguleert. De klappen vroeger heeft ts waarschijnlijk verdiend wegens, naar ik vermoed een grote brutale bek, de ongehoorzaamheid, de luiheid, de ondankbaarheid en het gebrek aan respect.
Eigenlijk los van het puberbrein, ook een karakterdingetje van ts zelf, omdat niet ieder kind op deze manier zijn ouders heeft behandeld, ongeacht hoe imperfect de ouders zelf zijn...
pi_170931397
Ik wens de moeder van TS een fijne en liefdevolle moederdag
pi_170932505
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 10:03 schreef Vida. het volgende:

[..]

Goede post.
Het gedrag dat hier vertoond wordt is het klassieke puber gedrag en vooral ondankbaar:
Moeder deed eerst alle klussen, nu moet ts de klussen doen en heeft hij/zij geen tijd voor zichzelf.
Het komt niet in Ts op, dat moeder hulp kan gebruiken bij alle verantwoordelijkheid en taken die moeder zelf OOK heeft. Wat een egoistische instelling en manier van redeneren.
Duidelijk een puber met een onvolgroeide pre-frontale cortex: het gebied in het brein dat de emotionele ontwikkeling en het oorzaak- gevolg denken reguleert. De klappen vroeger heeft ts waarschijnlijk verdiend wegens, naar ik vermoed een grote brutale bek, de ongehoorzaamheid, de luiheid, de ondankbaarheid en het gebrek aan respect.
Eigenlijk los van het puberbrein, ook een karakterdingetje van ts zelf, omdat niet ieder kind op deze manier zijn ouders heeft behandeld, ongeacht hoe imperfect de ouders zelf zijn...
lawl
wat een conclusies kan jij trekken uit een OP met 10 regels
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_170932609
Misschien kan je als het een moment wat beter tussen jullie is, haar serieus benaderen, zo van.. mam kan ik even met je praten?
En dan traag en veelzeggend aan de tafel gaan zitten.
En dan vanuit je zelf praten, hoe jij ervaart hoe het gaat.
Dus niet beschuldigend van jij doet zus en zo

Ik voel me .... als ik dat moet doen..
Ik vind het zo naar dat

Schrijf het van te voren anders even op. En maak het niet te lang.
Dan doorbreek je even misschien de patronen, door zo serieus ervoor te zitten.
Als ze vervolgens gelijk tekeer gaat tegen je als je je uit..
Ja maar jij gaat ook altijd blabla bijvoorbeeld
Dan kijk je haar aan een tijdje met je meest serieuze neutrale blik en zeg je.. ik hoop dat je er over nadenkt.
Dus niet erop in gaan, want dan krijg je weer ruzie.
En dan loop je weg en ga je naar buiten.
  zondag 14 mei 2017 @ 15:16:18 #21
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_170937155
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 12:04 schreef velden het volgende:
Misschien kan je als het een moment wat beter tussen jullie is, haar serieus benaderen, zo van.. mam kan ik even met je praten?
En dan traag en veelzeggend aan de tafel gaan zitten.
En dan vanuit je zelf praten, hoe jij ervaart hoe het gaat.
Dus niet beschuldigend van jij doet zus en zo

Ik voel me .... als ik dat moet doen..
Ik vind het zo naar dat

Schrijf het van te voren anders even op. En maak het niet te lang.
Dan doorbreek je even misschien de patronen, door zo serieus ervoor te zitten.
Als ze vervolgens gelijk tekeer gaat tegen je als je je uit..
Ja maar jij gaat ook altijd blabla bijvoorbeeld
Dan kijk je haar aan een tijdje met je meest serieuze neutrale blik en zeg je.. ik hoop dat je er over nadenkt.
Dus niet erop in gaan, want dan krijg je weer ruzie.
En dan loop je weg en ga je naar buiten.
Wat een gaar drama context heb je hier weer verzonnen zeg tis geen GTST.
Irene is bae <3
pi_170937302
quote:
16s.gif Op zondag 14 mei 2017 15:16 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Wat een gaar drama context heb je hier weer verzonnen zeg tis geen GTST.
zeg doe eens wat vriendelijker en help eens mee om die jongen te helpen
  zondag 14 mei 2017 @ 15:20:50 #23
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_170937306
quote:
14s.gif Op zondag 14 mei 2017 10:50 schreef d4v1d het volgende:
Ik wens de moeder van TS een fijne en liefdevolle moederdag
Liefde en aandacht zal ze vandaag niet te kort komen na dit topic O+
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  zondag 14 mei 2017 @ 15:22:37 #24
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_170937337
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 15:20 schreef velden het volgende:

[..]

zeg doe eens wat vriendelijker en help eens mee om die jongen te helpen
Nee bedankt het is ieder voor zich in deze wereld.

Iedereen heeft wel ergens leed kan natuurlijk niet om elk wissewasje gaan bekommeren.
Irene is bae <3
pi_170945590
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 11:57 schreef ._HAAK_. het volgende:
[..]
lawl
wat een conclusies kan jij trekken uit een OP met 10 regels
Ja.
Dat heet volwassen zijn en een volgroeid brein hebben.
Jij bent waarschijnlijk ook puber.
Iemand die zijn moeder slaat en schrijft ''ik haat mijn moeder'' is NIET zielig.
Ben jij ook zo'n beest?
  maandag 15 mei 2017 @ 13:17:26 #26
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_170958088
je hebt gewoon geen zin in klusjes en daarom denk je dat je je moeder haat..

later kom je hierop terug :)
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_170958484
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 10:03 schreef Vida. het volgende:

[..]

De klappen vroeger heeft ts waarschijnlijk verdiend wegens, naar ik vermoed een grote brutale bek, de ongehoorzaamheid, de luiheid, de ondankbaarheid en het gebrek aan respect.
Je had zo'n goede post tot aan hier :'( ik denk dat hier niemand op Fok over kan oordelen zonder met eigen ogen gezien te hebben waarom er geslagen werd, hoe hard, etc.
pi_170958594
Het gevoel van je moeder haten ken ik wel (maar om andere redenen). Bij mij is dat weggetrokken toen ik ouder werd en op mezelf ging wonen. Het komt heus wel goed, zulke dingen horen bij het losweken van je familie en daarna komt het vanzelf weer goed
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 15 mei 2017 @ 13:52:53 #29
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170958662
Ach bijna alle kinderen haten hun ouders omdat ze dingen niet mogen. Komt wel weer goed, ventje.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 15 mei 2017 @ 21:01:57 #30
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_170968830
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het gevoel van je moeder haten ken ik wel (maar om andere redenen). Bij mij is dat weggetrokken toen ik ouder werd en op mezelf ging wonen. Het komt heus wel goed, zulke dingen horen bij het losweken van je familie en daarna komt het vanzelf weer goed
Sommige dingen komen niet goed :)
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_170969949
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:01 schreef M1stral het volgende:

[..]

Sommige dingen komen niet goed :)
Daar heb je gelijk in
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170970237
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:52 schreef 2NutZ het volgende:
Ach bijna alle kinderen haten hun ouders omdat ze dingen niet mogen. Komt wel weer goed, ventje.
Jij bent de persoon die weer maandags overdag andere mensen ventje kan noemen. Dat komt niet doordat je dan werkt. En niet bijna alle kinderen haten hun ouders dan. Als je vrienden had gehad op die leeftijd zou je dat kunnen bevestigen
Fylax is op televisie geweest
pi_170970689
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:47 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Jij bent de persoon die weer maandags overdag andere mensen ventje kan noemen. Dat komt niet doordat je dan werkt. En niet bijna alle kinderen haten hun ouders dan. Als je vrienden had gehad op die leeftijd zou je dat kunnen bevestigen
Meen je dat serieus? Ik dacht dat elke tiener zijn ouders haatte en diep zich schaamde voor hen :o
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170971611
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Meen je dat serieus? Ik dacht dat elke tiener zijn ouders haatte en diep zich schaamde voor hen :o
Iedere tiener kent die gevoelens​ inderdaad..
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:17:13 #35
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170975345
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:47 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Jij bent de persoon die weer maandags overdag andere mensen ventje kan noemen. Dat komt niet doordat je dan werkt. En niet bijna alle kinderen haten hun ouders dan. Als je vrienden had gehad op die leeftijd zou je dat kunnen bevestigen
Knettergek ben je.

quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Meen je dat serieus? Ik dacht dat elke tiener zijn ouders haatte en diep zich schaamde voor hen :o
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

Iedere tiener kent die gevoelens​ inderdaad..
Dit hoor, die andere knul is gewoon een vreemde snuiter.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170977284
Oh nee toch, je moeder bereid je alvast voor op het echte leven.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:03:11 #37
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170978555
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 10:03 schreef Vida. het volgende:

[..]

Goede post.
Het gedrag dat hier vertoond wordt is het klassieke puber gedrag en vooral ondankbaar:
Moeder deed eerst alle klussen, nu moet ts de klussen doen en heeft hij/zij geen tijd voor zichzelf.
Het komt niet in Ts op, dat moeder hulp kan gebruiken bij alle verantwoordelijkheid en taken die moeder zelf OOK heeft. Wat een egoistische instelling en manier van redeneren.
Duidelijk een puber met een onvolgroeide pre-frontale cortex: het gebied in het brein dat de emotionele ontwikkeling en het oorzaak- gevolg denken reguleert. De klappen vroeger heeft ts waarschijnlijk verdiend wegens, naar ik vermoed een grote brutale bek, de ongehoorzaamheid, de luiheid, de ondankbaarheid en het gebrek aan respect.
Eigenlijk los van het puberbrein, ook een karakterdingetje van ts zelf, omdat niet ieder kind op deze manier zijn ouders heeft behandeld, ongeacht hoe imperfect de ouders zelf zijn...
Nu, ik ben 70, mijn moeder 94 en ik denk precies zo over haar. En Jij, Vida, bent een idioot. Kinderen slaan is niet zo maar verboden bij de wet. Kinderen hebben geen klappen verdiend! Sommige ouders hebben klappen verdiend, dat wel!
Een puber met een onvolgroeide pre frontale cortrex. Waw, Door het lezen van een openingstekst heb jij zelfs geen mri scan oid nodig om onvolgroeide hersenen te kunnen constateren.

8)7 8)7 8)7
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_170978577
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Meen je dat serieus? Ik dacht dat elke tiener zijn ouders haatte en diep zich schaamde voor hen :o
Nee mijn ouders waren/zijn geweldig O+
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:12:50 #39
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170978728
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 20:42 schreef Vida. het volgende:

[..]

Ja.
Dat heet volwassen zijn en een volgroeid brein hebben.
Jij bent waarschijnlijk ook puber.
Iemand die zijn moeder slaat en schrijft ''ik haat mijn moeder'' is NIET zielig.
Ben jij ook zo'n beest?
Iemand die zijn kind slaat op een leeftijd dat het kind niet in staat is zich te verweren, is een beest. En als je geslagen wordt en je slaat terug is het nog altijd een reaktie op een aktie (op het slaan van de moeder). Ts-er schrijft nergens dat hij (of zij) zijn moeder als eerste slaat. IK vermoed dat er niet meer geslagen wordt omdat moeder zich realiseert dat ts-er nu wel al wat groot is om geslagen te worden want vermoedelijk kan ie harder terugslaan als zij kan slaan. Het is veel makkelijker jonge kinderen te slaan die toch geen verweer hebben.

Als je een snorfiets wilt rijden moet je een test en een examen doen, als je kinderen op de wereld wil zetten mag dat zomaar .....

8)7 8)7 8)7
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:12:18 #40
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_170981037
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:12 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Iemand die zijn kind slaat op een leeftijd dat het kind niet in staat is zich te verweren, is een beest. En als je geslagen wordt en je slaat terug is het nog altijd een reaktie op een aktie (op het slaan van de moeder). Ts-er schrijft nergens dat hij (of zij) zijn moeder als eerste slaat. IK vermoed dat er niet meer geslagen wordt omdat moeder zich realiseert dat ts-er nu wel al wat groot is om geslagen te worden want vermoedelijk kan ie harder terugslaan als zij kan slaan. Het is veel makkelijker jonge kinderen te slaan die toch geen verweer hebben.

Als je een snorfiets wilt rijden moet je een test en een examen doen, als je kinderen op de wereld wil zetten mag dat zomaar .....

8)7 8)7 8)7
Zal wel een gehate post worden, maar goed.

Mee eens met het laatste deel, elke crackhoer tegenwoordig baart een kind.
Er zou eens een soort van licentie moeten komen komen om kinderen te nemen:

Voldoende inkomen, om het kind een goed leven te kunnen bieden.
Goede psychische gesteldheid, om geen rotjong te kweken.

Er zal vast nog wel meer zijn....
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:37:54 #41
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_170981604
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 20:42 schreef Vida. het volgende:

[..]

Ja.
Dat heet volwassen zijn en een volgroeid brein hebben.
Jij bent waarschijnlijk ook puber.
Iemand die zijn moeder slaat en schrijft ''ik haat mijn moeder'' is NIET zielig.
Ben jij ook zo'n beest?
Jij kan niet eens begrijpend lezen. Met je "volgroeid brein".

Nergens stelt TS dat hij z'n moeder slaat. "Nu slaat ze me niet meer, want anders sla ik gewoon terug".

Waarschijnlijk is het nooit daartoe gekomen, omdat mama hem niet meer geslagen heeft sinds meneer groot genoeg is om terug te slaan.

Ik vind hoe je op TS reageert echt alles behalve volwassen.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_170990589
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Meen je dat serieus? Ik dacht dat elke tiener zijn ouders haatte en diep zich schaamde voor hen :o
Nee dat zijn gewoon sommige mensen hier. En misschien ook wel de mensen met wie jullie omgaan.. Maar de meeste jongeren haten hun ouders niet, ook niet voor een periode in de pubertijd ofzo.. Of hoorde jij elk klasgenootje dat wel zeggen vroeger?
Fylax is op televisie geweest
pi_170990661
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:08 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Nee dat zijn gewoon sommige mensen hier. En misschien ook wel de mensen met wie jullie omgaan.. Maar de meeste jongeren haten hun ouders niet, ook niet voor een periode in de pubertijd ofzo.. Of hoorde jij elk klasgenootje dat wel zeggen vroeger?
Sorry, ik bedoelde het niet aanvallend :{ Het was gewoon oprechte verbazing.
In mijn pubertijd ging ik niet met anderen om (was nogal een vreemde eend), maar ik weet bijv. van mijn broer dat hij onze moeder ook haatte op die leeftijd. Ik kan het best mis hebben hoor.

Nogmaals sorry
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170990713
Haten is ook nogal extreem.
Stom snap ik ook wel, maar haten.

Ja er zijn kinderen die hun ouders haten door flinke ellende.
Maar het doorsnee kind zal zijn ouders hoogstens stom vinden.
Hell To The Liars
pi_170990742
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Sorry, ik bedoelde het niet aanvallend :{ Het was gewoon oprechte verbazing.
In mijn pubertijd ging ik niet met anderen om (was nogal een vreemde eend), maar ik weet bijv. van mijn broer dat hij onze moeder ook haatte op die leeftijd. Ik kan het best mis hebben hoor.

Nogmaals sorry
Je hoeft niet sorry te zeggen, jij reageerde niet aanvallend en ik ook niet toch? Maar bedoel 2 mensen hier spreken me tegen terwijl ze ook wel weten dat ze uitzonderingen zijn (of dat kunnen weten in ieder geval) en een derde persoon ziet dat ook nog als bevestiging omdat hij ook een vreemde eend in de bijt is. Er zullen best wel jongeren zijn die hun ouders haten, maar veel meer die hun ouders een tijdje niet mogen (een stuk minder extreem), maar de meerderheid van de kinderen kunnen gewoon normaal tot goed met hun ouders omgaan ook in de pubertijd..
Fylax is op televisie geweest
pi_170990864
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:15 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Je hoeft niet sorry te zeggen, jij reageerde niet aanvallend en ik ook niet toch? Maar bedoel 2 mensen hier spreken me tegen terwijl ze ook wel weten dat ze uitzonderingen zijn (of dat kunnen weten in ieder geval) en een derde persoon ziet dat ook nog als bevestiging omdat hij ook een vreemde eend in de bijt is. Er zullen best wel jongeren zijn die hun ouders haten, maar veel meer die hun ouders een tijdje niet mogen (een stuk minder extreem), maar de meerderheid van de kinderen kunnen gewoon normaal tot goed met hun ouders omgaan ook in de pubertijd..
Jij was niet aanvallend idd, ik bedoelde niks aanvallend, dus dan is alles oké :)
Als ik het zo lees, lijkt het me inderdaad wel dat je gelijk hebt. Klinkt een stuk gezonder
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170991393
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:08 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Nee dat zijn gewoon sommige mensen hier. En misschien ook wel de mensen met wie jullie omgaan.. Maar de meeste jongeren haten hun ouders niet, ook niet voor een periode in de pubertijd ofzo.. Of hoorde jij elk klasgenootje dat wel zeggen vroeger?
Oh please.. Eigenlijk iedere puber kent het gevoel van zijn ouders haten.. Als je eerder thuis moet zijn dan je vrienden, als je niet naar dat ene feest mag waar verder iedereen wel heen gaat, als ze voor straf je computer/televisie/telefoon afpakken..

Het limbisch systeem heeft bij pubers de overhand. Waardoor ze nog niet zo goed kunnen relativeren en ze emoties veel extremer ervaren..

Dus op het moment dat zij iets niet mogen (zoals naar dat feestje gaan waar 'iedereen' naar toe mag) dan leidt dat regelmatig tot een extreme emotionele reactie, het gevoel van 'haat' naar de persoon die hen dat verbied..
pi_170992391
Haat vind ik heel wat anders dan een avondje stampvoetend boos zijn.
Hell To The Liars
pi_170992827
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 22:20 schreef Droopie het volgende:
Haat vind ik heel wat anders dan een avondje stampvoetend boos zijn.
Dit is zoals ik het ook zie.
En ik ken niemand die echt zijn ouders ging haten na zoiets uberhaupt. Terwijl blijkbaar volgens sommige mensen dat heel normaal is onder elke puber.
Fylax is op televisie geweest
pi_170992898
Ik denk dat de mensen die stellen dat ieder kind hun ouders heeft gehaat zelf overdadig snel hun ouders heeft gehaat om kleine (of grote) dingen en omdat ze zo emotioneel zijn aangelegd (of pech hebben ermee dat hun ouders echt kut zijn) oprecht geloven dat het voor iedereen moet gelden. Ik gooi maar een muntje op hoor
Fylax is op televisie geweest
pi_170993031
Waarom gaat het topic door als TS allang niet meer reageert?
pi_170993048
Ik denk dat het wat te gemakkelijk gezegd is om te beweren dat de kinderen (te) emotioneel zijn. Ik denk dat het ene kind het losweken van de navelstreng wat heviger doormaakt dan de ander en dat het ook te maken heeft met de hoeveelheid vrijheid die een kind ervaart.

En ik ben het ermee eens dat stampvoetend boos zijn helemaal niks met haat te maken heeft. In de pubertijd (en ook kindertijd en soms nu ook) hoop(te) ik gewoon dat mijn moeder snel dood neer zou vallen. Natuurlijk is dat nu een stuk genuanceerder, nu ik op mezelf woon, maar toch... Ik denk dat veel pubers het wel (tijdelijk) zo ervaren of momenten hebben waarin ze dat ervaren
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170993056
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 22:48 schreef Hdero het volgende:
Waarom gaat het topic door als TS allang niet meer reageert?
Omdat het een interessante kwestie is om over na te denken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170993058
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 22:48 schreef Hdero het volgende:
Waarom gaat het topic door als TS allang niet meer reageert?
Omdat ook andere mensen verder kunnen praten over het onderwerp.
Hell To The Liars
pi_170993139
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 22:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik denk dat het wat te gemakkelijk gezegd is om te beweren dat de kinderen (te) emotioneel zijn. Ik denk dat het ene kind het losweken van de navelstreng wat heviger doormaakt dan de ander en dat het ook te maken heeft met de hoeveelheid vrijheid die een kind ervaart.

En ik ben het ermee eens dat stampvoetend boos zijn helemaal niks met haat te maken heeft. In de pubertijd (en ook kindertijd en soms nu ook) hoop(te) ik gewoon dat mijn moeder snel dood neer zou vallen. Natuurlijk is dat nu een stuk genuanceerder, nu ik op mezelf woon, maar toch... Ik denk dat veel pubers het wel (tijdelijk) zo ervaren of momenten hebben waarin ze dat ervaren
Haat is iets wat lang duurt, is iets anders dan woede.
Haat is in principe ook geen emotie.

Geloof echt wel dat er kinderen zijn die voor een langere periode hopen dat hun ouders dood neervallen (jouw verhaal is ook best heftig).

Maar dat zijn uitzonderingen, en ontstaan niet doordat je met straf naar je kamer moet.
Hell To The Liars
pi_170993188
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 22:52 schreef Droopie het volgende:

[..]

Haat is iets wat lang duurt, is iets anders dan woede.
Haat is in principe ook geen emotie.

Geloof echt wel dat er kinderen zijn die voor een langere periode hopen dat hun ouders dood neervallen (jouw verhaal is ook best heftig).

Maar dat zijn uitzonderingen, en ontstaan niet doordat je met straf naar je kamer moet.
Als ik het zo lees haal ik persoonlijk haat en woede door elkaar (beide dingen zijn niet mijn sterkste vak. En ik moet dan stellen dat ik nooit verder ben gekomen dan woede).
Om niet heel wijsneuzerig te klinken, maar gewoon uit nieuwsgierigheid: wat is haat als het geen emotie is?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170993314
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 22:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Als ik het zo lees haal ik persoonlijk haat en woede door elkaar (beide dingen zijn niet mijn sterkste vak. En ik moet dan stellen dat ik nooit verder ben gekomen dan woede).
Om niet heel wijsneuzerig te klinken, maar gewoon uit nieuwsgierigheid: wat is haat als het geen emotie is?
Ehh woede is iets tijdelijks en die emotie komt en gaat.
Impulsief vaak, wel getriggerd door bepaalde zaken of ervaring.

Haat is een langdurige projectie en zet de emotie om in iets structureels.
Zelf haat op jezelf en/ of haat op een ander.

Haat is vaak niet impulsief, maar een (tijdelijke) vaststaand idee over een persoon, gebeurtenis of ander denkbeeld.

Je kan wel spruitjes haten, maar er niet woedend op worden.
Maar je kan wel woedend worden omdat er spruitjes zijn.

Of zoiets :P
Hell To The Liars
pi_170993382
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 22:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ehh woede is iets tijdelijks en die emotie komt en gaat.
Impulsief vaak, wel getriggerd door bepaalde zaken of ervaring.

Haat is een langdurige projectie en zet de emotie om in iets structureels.
Zelf haat op jezelf en/ of haat op een ander.

Haat is vaak niet impulsief, maar een (tijdelijke) vaststaand idee over een persoon, gebeurtenis of ander denkbeeld.

Je kan wel spruitjes haten, maar er niet woedend op worden.
Maar je kan wel woedend worden omdat er spruitjes zijn.

Of zoiets :P
Thnx voor de duidelijke uitleg! Ik ben het met je eens. En nog meer mee eens dat het haten van ouders een afwijkend iets is. Bij deze dan ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170993384
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 22:59 schreef Droopie het volgende:
Je kan wel spruitjes haten, maar er niet woedend op worden.
Maar je kan wel woedend worden omdat er spruitjes zijn.

Of zoiets :P
Oke maar als het een mens is.
Je kan wel een persoon haten maar er niet woedend op worden.. klopt niet
Je kan wel woedend worden omdat die persoon er is (klopt inderdaad)
Ergens is je uitleg nog niet sluitend volgens mij ;)
Fylax is op televisie geweest
pi_170993398
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:02 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Oke maar als het een mens is.
Je kan wel een persoon haten maar er niet woedend op worden.. klopt niet
Je kan wel woedend worden omdat die persoon er is (klopt inderdaad)
Ergens is je uitleg nog niet sluitend volgens mij ;)
Wel ja zeg ;) Denk ik het te snappen, ben jij oneens :+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170993411
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Wel ja zeg ;) Denk ik het te snappen, ben jij oneens :+
Ja maar snap je wat ik stel en ben je het nu met mij eens is een leukere vraag ;)
Fylax is op televisie geweest
pi_170993466
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:03 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ja maar snap je wat ik stel en ben je het nu met mij eens is een leukere vraag ;)
Mag is tussen jullie inzitten? Als je iemand haat, word je er gemakkelijker woedend op, maar het betekent niet dat het een standaard state of mind is bij die persoon? Dat je in plaats van woede ook bijvoorbeeld minachting of angst oid kan voelen? Ik geloof niet dat je bij haat geen gevoelens hebt, denk ik (ik ben opgevoed door een autist, hellup)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170993594
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Mag is tussen jullie inzitten? Als je iemand haat, word je er gemakkelijker woedend op, maar het betekent niet dat het een standaard state of mind is bij die persoon? Dat je in plaats van woede ook bijvoorbeeld minachting of angst oid kan voelen? Ik geloof niet dat je bij haat geen gevoelens hebt, denk ik (ik ben opgevoed door een autist, hellup)
Nou ja nu zit je niet tussen ons in maar stel je wat ik ook denk. Ook emoties (zoals angst inderdaad) kunnen langer duren, net als haat. De vraag of iets een emotie is of niet is volgens mij vooral of als je eraan denkt je merkt dat jezelf verandert. Dus iemand denkt aan spinnen en wordt angstig. Iemand haat iemand en wordt anders (agressief) als hij of zij aan die persoon denkt. Als je er geen emotie bij hebt dan verandert het je niet meer (de personen die stellen dat het hen niet meer uitmaakt en hun leven hebben opgepakt, maar die hebben juist ook geen haat meer, die zorgen er gewoon voor dat die persoon niet hun leven meer beïnvloed om maar wat te noemen). Er is altijd wel een grijs gebied bij dit soort dingen volgens mij, maar haat zie ik zelf ook wel als een emotie (maar misschien is het het blijkbaar niet en is dat aan te tonen via een bron? dat weet ik niet, heb me daar niet in verdiept)

Ook wel speciaal eigenlijk hoe we nu zo zitten te praten erover of haat een emotie is of niet terwijl er veel nuttiger dingen zijn om over te praten. Maar ja zo is een forum gewoon, volgt een beetje zijn route en dat is ook niet erg :P
Fylax is op televisie geweest
pi_170993640
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:02 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Oke maar als het een mens is.
Je kan wel een persoon haten maar er niet woedend op worden.. klopt niet
Je kan wel woedend worden omdat die persoon er is (klopt inderdaad)
Ergens is je uitleg nog niet sluitend volgens mij ;)
In principe ben je niet woedend op die persoon, maar woedend op de handelingen die die persoon doet waardoor jij het negatieve emoties ervaar.

Soms worden mensen ook boos op naasten die overlijden.
Omdat die persoon zorgt voor verdriet en gemis.
De veroorzaker van die emoties is dan de boosdoener en wordt dan als schuldige aangewezen.
Hell To The Liars
pi_170993730
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:12 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Nou ja nu zit je niet tussen ons in maar stel je wat ik ook denk. Ook emoties (zoals angst inderdaad) kunnen langer duren, net als haat. De vraag of iets een emotie is of niet is volgens mij vooral of als je eraan denkt je merkt dat jezelf verandert. Dus iemand denkt aan spinnen en wordt angstig. Iemand haat iemand en wordt anders (agressief) als hij of zij aan die persoon denkt. Als je er geen emotie bij hebt dan verandert het je niet meer (de personen die stellen dat het hen niet meer uitmaakt en hun leven hebben opgepakt, maar die hebben juist ook geen haat meer, die zorgen er gewoon voor dat die persoon niet hun leven meer beïnvloed om maar wat te noemen). Er is altijd wel een grijs gebied bij dit soort dingen volgens mij, maar haat zie ik zelf ook wel als een emotie (maar misschien is het het blijkbaar niet en is dat aan te tonen via een bron? dat weet ik niet, heb me daar niet in verdiept)

Ook wel speciaal eigenlijk hoe we nu zo zitten te praten erover of haat een emotie is of niet terwijl er veel nuttiger dingen zijn om over te praten. Maar ja zo is een forum gewoon, volgt een beetje zijn route en dat is ook niet erg :P
Haat is in principe geen emotie, maar de geleerden zijn het er niet over eens.

Maar je spinnenverhaal klopt :)
Ik heb schematherapie gehad en dan leer je veel van die associatie zaken.

Ik dacht ook altijd dat angst het meeste vervelende gevoel was wat bestond..
Wrok (dus haat) is vele malen erger want het dient geen enkel nut.

Angst behoed je tenminste nog voor gevaar, maar haat is nog niet niemand beter door geworden.
Hell To The Liars
pi_170993735
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:14 schreef Droopie het volgende:
In principe ben je niet woedend op die persoon, maar woedend op de handelingen die die persoon doet waardoor jij het negatieve emoties ervaar.

Even naar deze 2 regels gegrepen, niet omdat de rest niet klopt. Maar een spruitje kan niks doen, dus met jouw uitleg nu is die vergelijking van toen eigenlijk niet echt correct, toch?

En ik ben dan wel boos op de persoon, want die doet het. De handelingen kan ik niet boos op zijn, ik kan niet boos zijn op een mond die beweegt. Wel op de persoon die het aanstuurt. Ik begrijp wat je stelt of wil stellen (denk ik) maar volgens mij is juist het omgekeerde waar. Tenzij dit zo'n punt is waaruit je vanuit alle hoeken kan kijken en alle zogenaamd kloppen.
Fylax is op televisie geweest
pi_170993784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:17 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Even naar deze 2 regels gegrepen, niet omdat de rest niet klopt. Maar een spruitje kan niks doen, dus met jouw uitleg nu is die vergelijking van toen eigenlijk niet echt correct, toch?

En ik ben dan wel boos op de persoon, want die doet het. De handelingen kan ik niet boos op zijn, ik kan niet boos zijn op een mond die beweegt. Wel op de persoon die het aanstuurt. Ik begrijp wat je stelt of wil stellen (denk ik) maar volgens mij is juist het omgekeerde waar. Tenzij dit zo'n punt is waaruit je vanuit alle hoeken kan kijken en alle zogenaamd kloppen.
Zal ik er morgen eens wat meer tijd aan besteden.
Met leerboeken van mijn therapie en internet :P
Hell To The Liars
pi_170993794
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:17 schreef Droopie het volgende:

Wrok (dus haat) is vele malen erger want het dient geen enkel nut.

Angst behoed je tenminste nog voor gevaar, maar haat is nog niet niemand beter door geworden.
Wrok (haat) zorgt eerder voor wraak en dat doen mensen soms wel omdat ze er beter van worden.
Net als angst.
Beide evenveel nut.
Fylax is op televisie geweest
pi_170993882
Ik bedoel van nature, gezien over de laatste miljoenen jaren. Kan best zijn dat nu het geen nut meer heeft omdat de maatschappij zo is geworden dat haat nutteloos is want als je iets doet ga je de gevangenis in. Maar tot 20.000 jaar geleden was daar geen sprake van en had haat en angst en blijheid en alles evenveel nut. (nog steeds maar ja dat is nogal wat uitlegmateriaal, terwijl je het idee van voor 20.000 jaar geleden wel kan begrijpen)
Fylax is op televisie geweest
pi_170993916
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:19 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zal ik er morgen eens wat meer tijd aan besteden.
Met leerboeken van mijn therapie en internet :P
Alsjeblieft morgen niet :p Heb morgen vrijgenomen juist omdat het 25+ graden wordt :p Maar ga gerust in het zonnetje een boek teruglezen, dat is niet erg :p
Fylax is op televisie geweest
pi_170993990
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:23 schreef jodelahity het volgende:
Ik bedoel van nature, gezien over de laatste miljoenen jaren. Kan best zijn dat nu het geen nut meer heeft omdat de maatschappij zo is geworden dat haat nutteloos is want als je iets doet ga je de gevangenis in. Maar tot 20.000 jaar geleden was daar geen sprake van en had haat en angst en blijheid en alles evenveel nut. (nog steeds maar ja dat is nogal wat uitlegmateriaal, terwijl je het idee van voor 20.000 jaar geleden wel kan begrijpen)
Ja en net als angst en stress van nature heel erg belangerijk.

Is het verdomd lastig als het niet in balans is met je huidige situatie.
Leuk dat je door stress adrenaline aanmaakt en je hard kan rennen voor een roofdier.
Maar lastig als je een spin aantreft in je woning en je in de stress schiet.

Zelfde voor mensen die hun ouders als gevaar ervaren (door het niet hebben van een veilige omgeving).
Die associatie kan zonder behandeling tot vele grote problemen lijden in hun latere leven.
Hell To The Liars
pi_170994018
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:25 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Alsjeblieft morgen niet :p Heb morgen vrijgenomen juist omdat het 25+ graden wordt :p Maar ga gerust in het zonnetje een boek teruglezen, dat is niet erg :p
Jammer joh, dan niet ;)
Vanaf donderdag eindelijk weer werken na 3,5 maand vakantie.

Maar misschien komt dit topic nog wel eens een keer onder mijn aandacht.
Bij nader inzien hou ik het maar bij deze avond.
Hell To The Liars
pi_170994089
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:29 schreef Droopie het volgende:

[..]

Jammer joh, dan niet ;)
Vanaf donderdag eindelijk weer werken na 3,5 maand vakantie.

Maar misschien komt dit topic nog wel eens een keer onder mijn aandacht.
Bij nader inzien hou ik het maar bij deze avond.
Oke leuk dat je weer kan werken. Heb ik iets verkeerds/onredelijks gezegd waardoor je het bij deze avond houdt?
Fylax is op televisie geweest
pi_170994130
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:32 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Oke leuk dat je weer kan werken. Heb ik iets verkeerds/onredelijks gezegd waardoor je het bij deze avond houdt?
Nee helemaal niet hoor :)
Maar 2 dagen met een topic bezig zijn is ook niet echt gezond als het idd 25 graden buiten is.
Hell To The Liars
pi_170994178
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 22:42 schreef jodelahity het volgende:
Ik denk dat de mensen die stellen dat ieder kind hun ouders heeft gehaat zelf overdadig snel hun ouders heeft gehaat om kleine (of grote) dingen en omdat ze zo emotioneel zijn aangelegd (of pech hebben ermee dat hun ouders echt kut zijn) oprecht geloven dat het voor iedereen moet gelden. Ik gooi maar een muntje op hoor
Mwa het is wetenschappelijk aangetoond dat pubers emoties heel extreem ervaren en moeite hebben met relativeren..

Wat jij (jullie) nu doen, is nou precies wat pubers niet goed kunnen, namelijk: hun gevoel relativeren..

Achteraf realiseren ze zich heus dat ze hun ouders niet haten, maar op het moment zelf ervaren ze absoluut het gevoel van haat.
pi_170994292
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:36 schreef madam-april het volgende:

[..]

Mwa het is wetenschappelijk aangetoond dat pubers emoties heel extreem ervaren en moeite hebben met relativeren..

Wat jij (jullie) nu doen, is nou precies wat pubers niet goed kunnen, namelijk: hun gevoel relativeren..

Achteraf realiseren ze zich heus dat ze hun ouders niet haten, maar op het moment zelf ervaren ze absoluut het gevoel van haat.
Ik denk dat je je teveel laat leiden door je eigen ervaring met je ouders en te weinig door dat van de gemiddelde persoon. Maar ja dit is een ja/nee verhaal, kan ik aantonen dat het zo is? Of jij? Misschien 1 van ons 2 wel, er zal vast wel onderzoek hiernaar gedaan zijn lijkt me of niet (en ja dat ze emoties extremer ervaren is bekend vanwege de verschillende groei in hersengedeeltes, het gaat om haat voor langere tijd en voor de meerderheid van de pubers, voor je met linkjes gaat gooien met wat je juist net al stelde en ik ook weet)
Fylax is op televisie geweest
pi_170994360
Volgens mij was jij echt bloedlink als puber of niet als ik dit zo lees.
Fylax is op televisie geweest
pi_170994568
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:41 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ik denk dat je je teveel laat leiden door je eigen ervaring met je ouders en te weinig door dat van de gemiddelde persoon. Maar ja dit is een ja/nee verhaal, kan ik aantonen dat het zo is? Of jij? Misschien 1 van ons 2 wel, er zal vast wel onderzoek hiernaar gedaan zijn lijkt me of niet.
Ik baseer me op de wetenschappelijke onderzoeken.. Ik herken het inderdaad ook uit mijn eigen jeugd en ook uit de ervaringen van mensen die ik heb gesproken, maar ik baseer mijn standpunt niet op die ervaringen.
pi_170994635
Het gaat niet om haat voelen voor langere tijd. Het gaat om gevoelens van haat voor je ouders kennen. Meestal duurt dat gevoel maar even (een uur of max. een dag).
pi_170994703
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 00:04 schreef madam-april het volgende:
Het gaat niet om haat voelen voor langere tijd. Het gaat om gevoelens van haat voor je ouders kennen. Meestal duurt dat gevoel maar even (een uur of max. een dag).
Kan, maar ik heb geleerd dat er pas van haat gesproken wordt als het voor een langere periode is en zelfs na een periode van relativering die gevoelens blijven.

Als de impulsieve emoties blijvend worden/ zijn.
Woede is een uitlaatklep en haat is een geloof.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 30% gewijzigd door Droopie op 17-05-2017 00:27:12 ]
Hell To The Liars
pi_171022390
ts?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')