abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 13 mei 2017 @ 18:47:31 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170909619
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, behalve hopmannen

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 18:48:09 #2
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170909633
Piet = Henry Keizer, maar dan zonder de miljoenen.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170909660
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 18:46 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zo zie je maar. Je kunt er blijkbaar in zien wat men wil. Zelfs het volstrekt tegenovergestelde.
...of kan. Slecht lichtinval, honger, en zo, die zaken werken door in de perceptie van de dingen. Misschien probeer ik het later nog eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2017 18:50:23 ]
  zaterdag 13 mei 2017 @ 18:53:36 #4
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170909702
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 18:42 schreef LelijKnap het volgende:
Voor mij las het als een alledaags De Correspondent stukje.
Dat kan kloppen. De beste meneer komt niet met nieuwe inzichten aanzetten maar herhaalt een zeker discours dat de afgelopen jaren ontwikkeld is binnen linksdraaiend Nederland. De Correspondent heeft daar in verschillende artikelen uitgebreid aandacht aanbesteed. Herhaling van zetten dus.

Bart begrijpt echter waarom het verhaal wel vernieuwend of bijzonder is. Helaas voor ons weigert hij die kennis met de rest van de wereld te delen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 13 mei 2017 @ 18:55:51 #5
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170909721
Ik vind het wel een goed stuk. Maar tot op heden kan niemand het in historisch perspectief plaatsen.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170909725
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 18:42 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Excuses, ik moest even wat andere dingen doen. Maar tja, het is een welbekend riedeltje, maar dan in een persoonlijk sausje. Schijnbaar spreekt het jou daarom ook zo aan, echter inhoudelijk, wat is nou inzichtgevend? Voor mij las het als een alledaags De Correspondent stukje. Niks persoonlijks Bart, dat weet je, maar ik word er niet echt vrolijk van. In tegenstelling zelfs; het rechtvaardigt voor mij juist het cynisme dat jij er mee probeerde te vergeten.
Inzichtgevend is het voor mij dat als mensen/prominenten uit die hoek zien wat er volgens hen mis is, nu eens niet gemotiveerd door eigenbelang (denk ik), en dat ook concreet, in een niet-verbloemd taalgebruik durven benoemen er "dus" hoop is. Misschien klopt daar helemaal niets van en laat ik me een rad voor ogen draaien door die sluwe leier. :) Maar ik werd er dus wel blij van en wilde dat even delen. Wat ik beter niet had kunnen doen. :) Je bent dan een argeloos brokje voer voor kwaadaardige sociologen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 13-05-2017 19:02:21 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170909749
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 18:55 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Ik vind het wel een goed stuk. Maar tot op heden kan niemand het in historisch perspectief plaatsen.
Is dat per se noodzakelijk dan, dat laatste? Of verzwijg je iets.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 19:02:08 #8
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170909799
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 18:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Is dat per se noodzakelijk dan, dat laatste? Of verzwijg je iets.
Het is vrij handig om te weten of iets regelmatig terugkeert ja. Dan hoeven we met z'n allen niet hysterisch te doen over een bepaald ritme of fenomeen.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  zaterdag 13 mei 2017 @ 19:02:25 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170909804
Vind het erg grappig dan de man geen kritiek heeft op zijn eigen CDA
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170909859
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind het erg grappig dan de man geen kritiek heeft op zijn eigen CDA
Laat ons ook lachen dan. Waarom zou hij dat doen? Of kan het niet oprecht zijn juist omdat hij dat niet deed in het artikel. Ik heb het i.i.g. niet gemist. Er staat wel meer niet in lijkt me. De thuissituatie wordt ook in alle talen verzwegen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 19:07:56 #11
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_170909889
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 18:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Inzichtgevend is het voor mij dat als mensen/prominenten uit die hoek zien wat er volgens hen mis is, nu eens niet gemotiveerd door eigenbelang (denk ik), en dat ook concreet, in een niet-verbloemd taalgebruik durven benoemen er "dus" hoop is. Misschien klopt daar helemaal niets van en laat ik me een rad voor ogen draaien door die sluwe leier. :) Maar ik werd er dus wel blij van en wilde dat even delen. Wat ik beter niet had kunnen doen. :) Je bent dan een argeloos brokje voer voor kwaadaardige sociologen.
Misschien ben ik idd te cynisch. Maar al dit soort stukken, of het nou van individuen, ngo's, planbureau's, koepelorganisaties, vakbonden etc komt, ik kan het niet los zien van de formatie. Zeker niet omdat, ik geloof het fd, hem al eens noemde als toekomstig minister. Daarnaast is de kans groot de VenJ, of hoe dat er dan ook uitziet, naar het CDA gaat.
Normaal op het lijf geschreven voor Buma, maar als je partij ook minfin kan krijgen dan denk ik dat die post als partijleider strategisch handiger is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_170909891
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:02 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Het is vrij handig om te weten of iets regelmatig terugkeert ja. Dan hoeven we met z'n allen niet hysterisch te doen over een bepaald ritme of fenomeen.
U lijkt het orakel van Kerkrade wel. Die we hier weinig zien these days.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170909906
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Misschien ben ik idd te cynisch. Maar al dit soort stukken, of het nou van individuen, ngo's, planbureau's, koepelorganisaties, vakbonden etc komt, ik kan het niet los zien van de formatie. Zeker niet omdat, ik geloof het fd, hem al eens noemde als toekomstig minister. Daarnaast is de kans groot de VenJ, of hoe dat er dan ook uitziet, naar het CDA gaat.
Normaal op het lijf geschreven voor Buma, maar als je partij ook minfin kan krijgen dan denk ik dat die post als partijleider strategisch handiger is.
Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt. Daar ben ik cynisch genoeg voor. Maar vanmiddag had ik dus een zwak moment en werd blij van het verhaal. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170909926
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 18:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat kan kloppen. De beste meneer komt niet met nieuwe inzichten aanzetten maar herhaalt een zeker discours dat de afgelopen jaren ontwikkeld is binnen linksdraaiend Nederland. De Correspondent heeft daar in verschillende artikelen uitgebreid aandacht aanbesteed. Herhaling van zetten dus.

Bart begrijpt echter waarom het verhaal wel vernieuwend of bijzonder is. Helaas voor ons weigert hij die kennis met de rest van de wereld te delen.
Klopt, maar zoals ik het begrijp sprak het Bart vooral aan vanwege de positie van de hoofdpersoon. Dat maakt het misschien, voor de beleving, wat anders. Van de 'linksdraaiende correspondent' hoeven we niet anders te verwachten; wat zij schrijven valt immers per definitie binnen de retoriek horend bij de geprojecteerde linkse-identiteit. Ik heb zelf alleen niet zo'n probleem met het feit dat zetten herhaalt worden, maar met het feit dat het verkeerde zetten zijn. Ik had dus ook wel graag gehoord waarom de herhaalde zetten überhaupt het herhalen waard zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2017 19:10:55 ]
  zaterdag 13 mei 2017 @ 19:10:07 #15
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_170909927
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt. Daar ben ik cynisch genoeg voor. Maar vanmiddag had ik dus een zwak moment en werd blij van het verhaal. :)
Soms is dat gevoel ook wel even lekker natuurlijk :)
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_170909953
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Klopt, maar zoals ik het begrijp sprak het Bart vooral aan vanwege de positie van de hoofdpersoon. Dat maakt het misschien, voor de beleving, wat anders. Van de 'linksdraaiende correspondent' hoeven we niet anders te verwachten; wat zij schrijven valt immers per definitie binnen de retoriek horend bij de geprojecteerde linkse-identiteit.
Dit is "spot on".
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170909995
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Soms is dat gevoel ook wel even lekker natuurlijk :)
Het was ook net dat het zonnetje even door kwam, ik zat buiten met de Groene dus. Het blad ruikt ook zo lekker. Uiteraard stemt dat mild en vertroebelt de kritische blik. Blijft allen waakzaam. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170910015
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 18:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Inzichtgevend is het voor mij dat als mensen/prominenten uit die hoek zien wat er volgens hen mis is, nu eens niet gemotiveerd door eigenbelang (denk ik), en dat ook concreet, in een niet-verbloemd taalgebruik durven benoemen er "dus" hoop is. Misschien klopt daar helemaal niets van en laat ik me een rad voor ogen draaien door die sluwe leier. :) Maar ik werd er dus wel blij van en wilde dat even delen. Wat ik beter niet had kunnen doen. :) Je bent dan een argeloos brokje voer voor kwaadaardige sociologen.
Dat hij je een rad voor de ogen draait kun je misschien opmaken uit de gehanteerde argumentatie die op veel fronten tekort schiet. Een oprecht prominent zou toch wel met wat beters naar voren kunnen komen? Het is sowieso na-aperij. Nu nog het motief. Misschien leest ie in z'n vrije tijd gewoon de Correspondent en weet ie niet beter. Dat kan natuurlijk ook gewoon. Dat betekent inderdaad niet dat het niet oprecht is.

Delen is altijd beter dan onthouden trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2017 19:16:34 ]
  zaterdag 13 mei 2017 @ 19:20:03 #19
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170910072
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:10 schreef LelijKnap het volgende:
Klopt, maar zoals ik het begrijp sprak het Bart vooral aan vanwege de positie van de hoofdpersoon.
De positie? Een voormalig SER-lid dat herhaalt wat er in een aantal adviezen staat. Wat is daar precies zo aansprekend of bijzonder aan?

Bart zal die informatie niet mij willen delen, dus ik ben bang dat ik op jouw inzicht een beroep moet doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170910087
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat hij je een rad voor de ogen draait kun je misschien opmaken uit de gehanteerde argumentatie die op veel fronten tekort schiet. Een oprecht prominent zou toch wel met wat beters naar voren kunnen komen?
Ik vond het al heel wat eerlijk gezegd.

Kijk, ik ben geen politiek dier die altijd twijfelt aan de motivatie van anderen omdat dat nou eenmaal zo hoort (of door ervaring...). De toekomst zal leren of de man zijn money put waar zijn mouth is. Ik hoop het dus wel. We moeten niet vergeten dat hij ook zomaar een volstrekt ander verhaal had kunnen vertellen zonder werkelijke gevolgen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170910118
De vluchtelingen die in Oranje verbleven zijn weer mooi opgepleurd naar hun eigen land. Uitstekend.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 19:25:51 #22
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170910158
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vond het al heel wat eerlijk gezegd.

Kijk, ik ben geen politiek dier die altijd twijfelt aan de motivatie van anderen omdat dat nou eenmaal zo hoort (of door ervaring...). De toekomst zal leren of de man zijn money put waar zijn mouth is. Ik hoop het dus wel. We moeten niet vergeten dat hij ook zomaar een volstrekt ander verhaal had kunnen vertellen zonder werkelijke gevolgen.
Goffedomme, zoveel nietszeggendheid in één post. Bart, je hebt jezelf wederom overtroffen. Deze sla ik even op.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170910161
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:23 schreef Friek_ het volgende:
De vluchtelingen die in Oranje verbleven zijn weer mooi opgepleurd naar hun eigen land. Uitstekend.
En VVD-vrindje Van der Most heeft een leuk zakcentje bijverdiend.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 19:26:14 #24
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170910167
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En VVD-vrindje Van der Most heeft een leuk zakcentje bijverdiend.
Goed voor de business die ontheemden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170910185
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Goed voor de business die ontheemden.
Dat zeker, daarnaast is Hennie sowieso niet vies van illegalen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')