abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zondag 20 augustus 2017 @ 09:01:53 #26
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173273036
registreer om deze reclame te verbergen
Ja, mijn vader smeert het erop en ik mag sponzen en messen :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_173273057
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 23:40 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Het klimrek hebben we alleen niet gehouden hoor :P.
wat zonde!
pi_173286190
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 09:05 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

wat zonde!
Die had ik ook nog wel ergens terug laten komen :Y
  donderdag 7 september 2017 @ 21:49:08 #29
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173648097
Vorige week waren we vrij.. Wat ga je dan doen, juist de rotklussen. Zo zijn we uiteindelijk begonnen aan het vervangen van de riolering gezien we eerder dit jaar verstoppingen hadden..

Vooraan het huis lag nog gresbuis en aan de zijkant gelukkig al PVC. Helaas is het zijgedeelte te laag gelegd waardoor het water niet weg kon en aan de achterkant ophoopte met alle gevolgen van dien. :{

We begonnen met graven aan de zijkant:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna door naar de voorkant, heel voorzichtig met de bekabeling naar het huis toe
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bonusfoto before:
SPOILER
Daarna lekker slopen en vervangen voor PVC :)
SPOILER
Tot slot mocht de boel weer dicht. Nu moeten we nog een klein deel aan de achterkant van het huis i.v.m hemelwaterafvoer van de aanbouw en garage. Dit staat voor het komende weekend in de planning!
SPOILER
Tijdens de werkzaamheden hadden we trouwens geen kattenopzichter, maar hondenopzichters :')
SPOILER
Mocht er ooit iemand aan zo'n klus willen beginnen: wij hebben met zijn tween in 3 dagen alles uitgegraven (ongeveer 20m3). Daarna met de ervaren klusman (lees: vader in bezit van fatsoenlijk materieel zoals een laser) met zijn 3en een dag hard gewerkt om de nieuwe aansluitingen te maken. Ik verwacht nog 2 dagen werk met de achterkant van het huis. Ik hoop dat we dit nooit meer hoeven te doen, want graven is echt niet mijn ding :+ :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_173649010
Nou ja, wel eer van je werk!
  vrijdag 8 september 2017 @ 06:43:56 #31
382904 Gieliovd
"Is het nou al eens klaar
pi_173651502
Hard gewerkt, mooi resultaat. Goed bezig!
Langzaam maar zeker.
pi_173651901
Ben je er al uit qua vloerverwarming?

Ik wil hier op de houten vloer gaan werken met Fermacell 2E26 platen, hier zelf een slakkenhuispatroon in frezen en dan 14mm buis leggen. Vervolgens weer afsmeren met Fermacell vulmassa (deze).

Ben benieuwd of jij al een plan hebt gemaakt.
pi_173654634
Dat is met recht een rotklus die riolering. Heb daar helaas ervaring mee. Dan ook nog moeten aansluiten op gres die 1.20 diep ligt en waar je in een laag grondwater staat. Ook niet mijn hobby..
pi_173659665
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 08:05 schreef Erik het volgende:

Ik wil hier op de houten vloer gaan werken met Fermacell 2E26 platen, hier zelf een slakkenhuispatroon in frezen en dan 14mm buis leggen. Vervolgens weer afsmeren met Fermacell vulmassa (deze).

Ook vaak laten doen, prima spul. Ik ken alleen maar 1 vloerverwarming legger die in fermacell wil frezen. Misschien zijn er bij jullie in de buurt wel meer, maar ik zou hier van te voren even naar informeren.
pi_173660161
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 15:41 schreef Benoves het volgende:

[..]

Ook vaak laten doen, prima spul. Ik ken alleen maar 1 vloerverwarming legger die in fermacell wil frezen. Misschien zijn er bij jullie in de buurt wel meer, maar ik zou hier van te voren even naar informeren.
Je hebt ook van die droogbouw platen waar dit patroon al in zit, hoef je alleen de lussen er nog maar in te drukken.
pi_173662258
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:10 schreef Debuteer het volgende:

[..]

Je hebt ook van die droogbouw platen waar dit patroon al in zit, hoef je alleen de lussen er nog maar in te drukken.
Klopt ja, maar dan kost een plaat ineens 40 euro i.p.v. 20 euro. Dus ik dacht, die sleuven frees ik er zelf wel in. Scheelt een hoop geld...
  vrijdag 8 september 2017 @ 19:56:18 #37
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173664587
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 15:41 schreef Benoves het volgende:

[..]

We kunnen zelf frezen, dus dat scheelt. En inderdaad het bovenstaande is op dit moment ons voorstel tenzij uponor siccus echt ergens goedkoper wordt. Een geleidersysteem leek mijn vader wel mooi.

Overigens dachten wij aan afsmeren met flexibele tegellijm. Denk dat het weer wat scheelt met vulmassa van fermacell.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 8 september 2017 @ 19:56:57 #38
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173664608
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:50 schreef Erik het volgende:

[..]

Klopt ja, maar dan kost een plaat ineens 40 euro i.p.v. 20 euro. Dus ik dacht, die sleuven frees ik er zelf wel in. Scheelt een hoop geld...
Ja, gewoon lekker gaan :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 8 september 2017 @ 19:58:13 #39
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173664631
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 08:05 schreef Erik het volgende:

Ik dacht trouwens zelf aan 2e32, waarom wil je kiezen voor 2e26?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  Moderator zaterdag 9 september 2017 @ 08:50:13 #40
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_173671046
Flink wat werk verzet ! Je ziet er straks helaas niks meer van, maar als het goed is hoef je de komende jaren dat je er woont niet meer na om te kijken :)

Wat mij opvalt, hebben jullie geen gescheiden aansluitingen voor vuilwater en regenwater ?
pi_173671160
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:58 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik dacht trouwens zelf aan 2e32, waarom wil je kiezen voor 2e26?
2E26 heeft 2x12,5mm, waar 2E32 2x10mm heeft aan dikte. Die 5mm meer dikte leek me wel fijner voor de stijfheid aangezien er een flink stuk in gefreesd moet gaan worden.

Ga jij 14mm of 16mm slang gebruiken? En hoe diep wil je dan gaan frezen in de platen?

Tegellijm lees ik ook op meerdere plekken. Als het maar flexibel is voor de uitzetting van de buizen. Ik ga het ook eens overwegen, vooral als het veel scheelt in geld :).
  zaterdag 9 september 2017 @ 11:17:56 #42
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173672544
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 08:50 schreef Vonkenboer het volgende:
Flink wat werk verzet ! Je ziet er straks helaas niks meer van, maar als het goed is hoef je de komende jaren dat je er woont niet meer na om te kijken :)

Wat mij opvalt, hebben jullie geen gescheiden aansluitingen voor vuilwater en regenwater ?
Nee dat komt bijeen in het riool.. zijn vandaag aan de achterkant bezig. Post later even nieuwe foto's. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zaterdag 9 september 2017 @ 11:29:17 #43
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173672656
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:03 schreef Erik het volgende:

[..]

2E26 heeft 2x12,5mm, waar 2E32 2x10mm heeft aan dikte. Die 5mm meer dikte leek me wel fijner voor de stijfheid aangezien er een flink stuk in gefreesd moet gaan worden.

Ga jij 14mm of 16mm slang gebruiken? En hoe diep wil je dan gaan frezen in de platen?

Tegellijm lees ik ook op meerdere plekken. Als het maar flexibel is voor de uitzetting van de buizen. Ik ga het ook eens overwegen, vooral als het veel scheelt in geld :).
Even mijn vader gevraagd:

16 want daar hebben we een persbek voor :') en sleuven komen dan ietsje dieper zo rond de 18.

En in dat geval is 2e26 idd gunstiger.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zaterdag 9 september 2017 @ 17:45:23 #44
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173678904
De achterkant is "zo goed" als klaar, enkel nog een beetje meer zand nodig. :)
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_173679354
waarom die zwanehals in de afvoer? kans op verstoppingen?
  zaterdag 9 september 2017 @ 18:06:26 #46
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173679590
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:58 schreef akatar het volgende:
waarom die zwanehals in de afvoer? kans op verstoppingen?
Hij is aangesloten op het gewone riool en dat is tegen stank. We zijn ervan bewust dat er kans is op verstoppingen, daarom ligt hij redelijk hoog en hebben wij een hogedrukspuit met doorstopper om alles door te spoelen indien nodig. :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 17 september 2017 @ 09:18:57 #47
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173822986
Zaterdag, klusdag is weer geweest. Gezien het riool nu af is, konden we de boel opruimen.

We hebben 2 rondes naar de stort gedaan, paste maar net op onze oprit in combinatie met de beladen aanhanger :')
SPOILER
En binnen zijn we begonnen met het maken van een betonnen vensterbank. Zie spoiler voor instructies :)

SPOILER
Uiteindelijk hoop ik op een dergelijk eindresultaat.

6hYxMp7_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 17 september 2017 @ 10:05:24 #48
382904 Gieliovd
"Is het nou al eens klaar
pi_173823638
Cool! Leuk gedaan zo.

Afdekken is belangrijk omdat het een chemische reactie is, beton droogt niet maar hardt chemisch uit. Daarom is vochtig maken en afdekken heel goed.

Dat is echt wel hard hoor over een paar dagen.
Langzaam maar zeker.
pi_173826536
Leuk topic! Bij de eerste foto's dacht ik oh my god waar begin je aan... Maar je harde werk loont, dit gaat mooi worden :s)
  zondag 17 september 2017 @ 22:32:35 #50
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173843548
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 10:05 schreef Gieliovd het volgende:
Cool! Leuk gedaan zo.

Afdekken is belangrijk omdat het een chemische reactie is, beton droogt niet maar hardt chemisch uit. Daarom is vochtig maken en afdekken heel goed.

Dat is echt wel hard hoor over een paar dagen.
Ik heb nog nooit eerder iets van beton gemaakt, behalve wat dichtgesmeerd. Ben benieuwd hoe het wordt, als het past dan kunnen we voor het hele huis betonnen vensterbanken maken :).
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')