abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 13 mei 2017 @ 11:49:39 #201
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_170900645
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 11:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dit was gister dacht ik nog niet voorbij gekomen in alle tumult:
U.S. nears $100 billion arms deal for Saudi Arabia: White House official
Lekker hoor. Kwamen die terroristen van 9/11 niet voornamelijk uit Saudi :D?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 13 mei 2017 @ 11:49:55 #202
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170900651
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 10:16 schreef Dibble het volgende:
Lekker mensen het zwijgen opleggen en hun in een aparte hoekje drukken. Dat is wat we graag van communisten zien en horen.
Wie legt jou het zwijgen op, opoe herfst?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Overall beste user 2022 zaterdag 13 mei 2017 @ 11:53:22 #203
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170900740
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 11:46 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Lijkt me voldoende om jezelf elke avond laveloos te zuipen.
Ik zou het 24/7 doen. Het maakt toch geen verschil met zo'n baas.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170900779
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 11:53 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik zou het 24/7 doen. Het maakt toch geen verschil met zo'n baas.
Is drank alleen voldoende denk je? Ik zou voor CoJacks gaan :@
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 zaterdag 13 mei 2017 @ 11:55:26 #205
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170900795
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 11:49 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wie legt jou het zwijgen op, opoe herfst?
Mensen met valide argumenten denk ik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170900823
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 11:55 schreef Ulx het volgende:

[..]

Mensen met valide argumenten denk ik.
Schijnbaar hebben alleen communisten die.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 12:05:30 #207
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170900994
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 11:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is vooral een imagoprobleem. Trumps tegenstanders willen Trumps imago waar het kan blijven beschadigen.
Het gaat niet om zijn imago, zijn acties worden afgekeurd.

quote:
Maar die bodem is toch allang bereikt? De hoon, de spot, de verwensingen, de laster, de leugens. En toegegeven, Trump speelt het spel gewoon mee want het is zelf een zaken/mediaman in hart en nieren. Weet hoe de Amerikaanse media werkt. Vandaar dat we nu een twitterende Amerikaanse president hebben. Lachen toch?
Ja, een wilde stier in een porseleinwinkel met nucleaire wapens en geen benul van wat dan ook. Die de gezondheidszorg wil hervormen terwijl hij denkt dat 15 dollar per maand een afdoende premie is.
En hij heeft geen benul hoe de serieuze media werkt. Hij denkt aan de entertainmentindustrie en verwacht dat de rest hetzelfde zou opereren.

quote:
Maar net als bij de berichtgevingen over aanslagen in de wereld. Een overput maakt de kijker ongevoelig. Het raakt hem of haar niet meer. De interesse vervalt. Het zoveelste 'schandaal' of blunder wordt gelaten geïnterpreteerd. Dat zie je hier nu ook gebeuren.
Dat is aangetoond onjuist

quote:
Uiteindelijk zal Trump beoordeeld worden op werkgelegenheid brengen, veiligheid en buitenland politiek.
Nee, dat is niet waar hij op beoordeeld zal worden. Zoveel is nu al wel duidelijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_170901225
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het gaat niet om zijn imago, zijn acties worden afgekeurd.

[..]

Ja, een wilde stier in een porseleinwinkel met nucleaire wapens en geen benul van wat dan ook. Die de gezondheidszorg wil hervormen terwijl hij denkt dat 15 dollar per maand een afdoende premie is.
En hij heeft geen benul hoe de serieuze media werkt. Hij denkt aan de entertainmentindustrie en verwacht dat de rest hetzelfde zou opereren.

[..]

Dat is aangetoond onjuist
Nee, dat is niet waar hij op beoordeeld zal worden. Zoveel is nu al wel duidelijk.
Het is wat mij betreft niet eens zijn acties waar ik zoveel moeite mee heb. Hij is een Republikeinse president en de meeste republikeinse standpunten verafschuw ik,maar ik verwacht nu eenmaal dat ie die standpunten probeert te verwezenlijken.

Het is vooral het extreme liegen, draaien en volstrekt gebrek aan empathie dat de meesten tegen de borst stoot. Die eeuwige projectie.

Prima dat je Obama beticht van golfen terwijl hij hard zou moeten werken. Prima dat je Obama beticht van geldslurperij met reisjes. Maar het vervolgens 10x zo erg zelf doen? Totaal verwerpelijk. En dat stoort me dan ook mateloos aan trumpfans. Dat zij dit dus niet erg vinden, omdat Trump blijkbaar hun belangen dient. En dan is het niet erg.

Ook met Comey weer. Je ziet hier dat Trump de geschiedenis wederom probeert te vervalsen door achteraf invulling te gaan geven over e.e.a. en daar aan vast te houden.
'ik wilde 'm al lang ontslaan'. Ja daaaag! Je prees 'm onlangs nog. Dat doe je niet als je iemand wil ontslaan. En als je dat wel deed 'om de schijn op te houden', dan is dat moreel ook verwerpelijk. Je had immers ook neutraal kunnen blijven.

En dan ga je als reden opgeven dat je Clinton niet fair behandeld vond, terwijl je in werkelijkheid vond dat het niet ver genoeg kon gaan. En iedereen ziet dat. En toch houdt hij die leugen vol. Duidelijk ziek in zijn hoofd. Al zijn hele leven.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 13 mei 2017 @ 12:17:53 #209
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170901302
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 10:13 schreef Elzies het volgende:

Feit blijft overeind staan dat de banengroei onder Trump doorzet
Vandaar de bijna 100.000 banen weg in retail.
De banengroei zit hem voornamelijk in kleine kutbaantjes waarvan je er drie nodig hebt om rond te kunnen komen.

Ik vraag mij ook ten zeerste af of deze voorsepllingen uit gaan komen met al het gesnij in de medische zorg:
https://www.bls.gov/emp/ep_table_104.htm

Want dat is waar men de meeste banengroei verwacht(te).

De banengroei blijft ook achter bij de verwachtingen.
http://www.cnbc.com/2017/04/07/march-nonfarm-payrolls.html
http://www.cnbc.com/2017/05/05/nonfarm-payrolls-april-2017.html
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 12:18:51 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_170901322
Je zou toch denken dat indien je onschuldig bent van iets dat je graag wil dat men dat zo gedegen mogelijk bewijst/ De grootste souffleur voor het schuldig zijn is Trump zelf met zijn waanzin.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 13 mei 2017 @ 12:26:06 #211
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170901504
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:14 schreef Knipoogje het volgende:

Prima dat je Obama beticht van golfen terwijl hij hard zou moeten werken. Prima dat je Obama beticht van geldslurperij met reisjes. Maar het vervolgens 10x zo erg zelf doen? Totaal verwerpelijk. En dat stoort me dan ook mateloos aan trumpfans. Dat zij dit dus niet erg vinden, omdat Trump blijkbaar hun belangen dient. En dan is het niet erg.
Een heleboel mensen hebben op Trump gestemd omdat fuck it. fuck washington. fuck everything. Omdat ze de afgelopen decennia door niemand in Washington serieus genomen zijn, omdat ze achtergesteld zijn, omdat er op ze neergekeken wordt als je niet in een stad aan de kust woont.
Als je kijkt naar de artikelen van Chris Arnade op z'n Twitter, of in The Guardian. Die reist nu al jaren de VS door met z'n fotocamera om armoede in de VS vast te leggen en met mensen te praten. Die zijn gewoon woest, en dan maakt de huidskleur of afkomst niet eens zo gek veel uit.

Laat het maar afbranden is een beetje hun sentiment. En dan heb je natuurlijk ook nog de mensen die, zoals dat NYT profiel dat ik hierboven ergens linkte, nu voornamelijk niet pro-Trump maar anti-antiTrump zijn. Zolang de andere kant maar over de zeik is is het prima.

De grote politieke partijen (in de VS, maar eigenlijk zie je het overal) zijn moreel dood. De partij is het belangrijkst en niet de originele standpunten en idealen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_170901533
Donald Trump, nu ook de grootste sponsor van internationaal moslimterrorisme!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Overall beste user 2022 zaterdag 13 mei 2017 @ 12:49:12 #213
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170901902
http://www.politico.com/s(...)-comey-firing-238340

De Senaatscommissie is ook unaniem not amused over het ontslaan van Comey. Dus die zullen ook wel hard gaan spelen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 12:59:13 #214
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170902078
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:49 schreef Ulx het volgende:
http://www.politico.com/s(...)-comey-firing-238340

De Senaatscommissie is ook unaniem not amused over het ontslaan van Comey. Dus die zullen ook wel hard gaan spelen.
En de volgende FBI baas het vuur zwaar aan de schenen leggen en toezeggingen willen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Overall beste user 2022 zaterdag 13 mei 2017 @ 13:37:34 #215
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170902857
Of duidelijk maken dat de Senaat niet bedoeld is als klapvee voor Trump.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Redactie Games zaterdag 13 mei 2017 @ 13:57:22 #216
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170903379
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:26 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Een heleboel mensen hebben op Trump gestemd omdat fuck it. fuck washington. fuck everything. Omdat ze de afgelopen decennia door niemand in Washington serieus genomen zijn, omdat ze achtergesteld zijn, omdat er op ze neergekeken wordt als je niet in een stad aan de kust woont.
Als je kijkt naar de artikelen van Chris Arnade op z'n Twitter, of in The Guardian. Die reist nu al jaren de VS door met z'n fotocamera om armoede in de VS vast te leggen en met mensen te praten. Die zijn gewoon woest, en dan maakt de huidskleur of afkomst niet eens zo gek veel uit.

Laat het maar afbranden is een beetje hun sentiment. En dan heb je natuurlijk ook nog de mensen die, zoals dat NYT profiel dat ik hierboven ergens linkte, nu voornamelijk niet pro-Trump maar anti-antiTrump zijn. Zolang de andere kant maar over de zeik is is het prima.

De grote politieke partijen (in de VS, maar eigenlijk zie je het overal) zijn moreel dood. De partij is het belangrijkst en niet de originele standpunten en idealen.
Goed punt.

Ik wil echter ook nog wel het onderscheid maken tussen Trumpstemmers en Trump-supporters. Trumpstemmers zijn inderdaad die mensen op het platteland die op economisch gebied zijn achtergebleven en zich inderdaad zorgen maken over hun eigen toekomst en die van hun kinderen. Trump zegt dat hij banen naar het platteland wil terugbrengen, en dat spreekt aan, en daarom stemmen ze. Ik denk dat deze mensen niet zozeer op Trump stemmen om wat hij zegt maar meer uit economische noodzaak.

Trump-supporters is een ander verhaal. Dat zijn de types die je op 4chan en T_D vindt, waarbij hun support veel lijkt op dat van een doorgedraaide sekte. Mensen die geen fuck geven of Trump incapabel is, zolang zij maar 'winnen' en liberalen op de kast kunnen jagen. Die naar die rallies gaan waarbij ze Trump als een soort halfgod kunnen vereren, los van het feit dat hij geen beleid maakt. Dat soort lui zijn gewoon kut.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Overall beste user 2022 zaterdag 13 mei 2017 @ 13:59:52 #217
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170903446
Maar de echte vraag is dit:

quote:
So, what if there’s a real crisis?
A real war — not a war with the media, or James Comey. A real showdown — not a political showdown. A real surprise that’s out of the White House’s control — not a situation of President Donald Trump’s own making that spins out of control because the president and his inner circle sprung a decision on an unprepared staff. But what if there’s a real crisis?

Something, and likely more than one thing, is inevitable, because he’s the leader of the country and the free world, and something always does. And Trump’s behavior, chaotic management style and carefree careening through too many versions of what happened this week for any of them to have credibility has people throughout politics and national security terrified.
For all that’s happened in the 114 days of the Trump administration, nothing major has gone wrong, foreign or domestic. The president and his staff have scrapped through explosions of their own making, Twitter meltdowns included. But they don’t stack up to the BP oil spill, or the Sept. 11 attacks, or Katrina, or the Branch Davidians, or an Ebola outbreak, or an embassy bombing, or a hostage situation, or a combative nuclear test.
“This is another taste of reality in the White House — you have to walk, chew gum, juggle, sit down and stand up all at the same time. And right now, there is a lot going on in the world and there’s a lot going on in the White House,” said Andy Card, who was George W. Bush’s chief of staff on Sept. 11 and for years afterward. “I’m a little frustrated that people tend to be putting more balls in the air than people can catch."
Trump heeft het tot nu makkelijk gehad. Maar wat als volgende week NK een atoombom test, Rusland weer in Oekraïne gaat klooien en een krant zijn vrouw aanpakt?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170903520
Los van het gedachtegoed (het is een republikein en vertegenwoordigt de mening van veel Amerikanen, dat is nou eenmaal zo) stoor ik mij vooral aan de persoon Trump. De onbestaanbare incompetentie op werkelijk alle vlakken met name. Als liefhebber van het politieke 'spel' en de Verenigde Staten doet het me gewoon pijn om zo'n imbeciel het imago van de Verenigde Staten en de democratische waarden die deze republiek als eerste vormgegeven heeft in zo'n korte tijd helemaal kapot te maken. Trump is gewoon schokkend slecht in politiek bedrijven. Een amateur. In de gemeenteraad van Lutjebroek was hij al een laagvlieger geweest.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 13 mei 2017 @ 14:04:20 #219
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170903549
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 13:59 schreef Ulx het volgende:
Maar de echte vraag is dit:

[..]

Trump heeft het tot nu makkelijk gehad. Maar wat als volgende week NK een atoombom test, Rusland weer in Oekraïne gaat klooien en een krant zijn vrouw aanpakt?
Daar ben ik ook benieuwd naar inderdaad. Wat als het vuur hem echt aan de schenen wordt gelegd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170903663
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 23:48 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Superrrrr liberaal! Landen binnenvallen!
Ach, Clinton gaf tenminste nog toe dat haar steun voor de oorlog in Irak achteraf bezien een fout is geweest. Trump on the other hand bleef gewoon ontkennen dat hij die oorlog ooit gesteund had, ook al stond het meerdere malen op video. :')
pi_170903747
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:26 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Een heleboel mensen hebben op Trump gestemd omdat fuck it. fuck washington. fuck everything. Omdat ze de afgelopen decennia door niemand in Washington serieus genomen zijn, omdat ze achtergesteld zijn, omdat er op ze neergekeken wordt als je niet in een stad aan de kust woont.
Als je kijkt naar de artikelen van Chris Arnade op z'n Twitter, of in The Guardian. Die reist nu al jaren de VS door met z'n fotocamera om armoede in de VS vast te leggen en met mensen te praten. Die zijn gewoon woest, en dan maakt de huidskleur of afkomst niet eens zo gek veel uit.

Laat het maar afbranden is een beetje hun sentiment. En dan heb je natuurlijk ook nog de mensen die, zoals dat NYT profiel dat ik hierboven ergens linkte, nu voornamelijk niet pro-Trump maar anti-antiTrump zijn. Zolang de andere kant maar over de zeik is is het prima.

De grote politieke partijen (in de VS, maar eigenlijk zie je het overal) zijn moreel dood. De partij is het belangrijkst en niet de originele standpunten en idealen.
En toch is die analyse wat te kort door de bocht. Ik heb hier recent nog een analyse van het stemgedrag gepost waarin economische factoren niet zozeer leiden tot een stem op Trump. Culturele factoren deden dat echter wel. Betreft deze studie:
https://www.theatlantic.c(...)ural-anxiety/525771/

Mensen zien de wereld om zich heen veranderen. Misschien nog niet eens zozeer om zich heen, het zijn nou niet bepaald de gebieden met veel migranten die en masse voor Trump stemden, maar vooral ook in de media.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 13 mei 2017 @ 14:27:50 #222
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170904046
Hier btw een link naar het achterliggende onderzoek over het stemgedrag van de blanke working-class kiezers: https://www.prri.org/rese(...)ection-donald-trump/
pi_170904897
Wtf man zit je fox news te kijken om de 5 minuten spelen ze reclames af dit is toch niet te doen man... gelukkig gebeurd dit soort dingen niet in Nederland
  zaterdag 13 mei 2017 @ 15:20:49 #224
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170905311
Ik kan er nog steeds niet bij dat de president het hoofd van de FBI zomaar ontslaat zonder verklaring of duidelijke reden. Ik vind de reactie van de pers nogal... lauwtjes?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170905362
quote:
5s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
Ik kan er nog steeds niet bij dat de president het hoofd van de FBI zomaar ontslaat zonder verklaring of duidelijke reden. Ik vind de reactie van de pers nogal... lauwtjes?
Van welke pers? Ik heb toch een redelijk scala aan artikelen gelezen waarin men repte over een grondwettelijke crisis, mogelijke impeachment, enzovoort. Ook wordt er veelal gesteld dat Trump de situatie volkomen verkeerd heeft ingeschat. De FBI is geen Republikeinse of Zwitserse Garde. Het is een organisatie die prat gaat op het feit dat ze onafhankelijk is en niet gewoon het persoonlijke speeltje van de president met als gevolg dat ze zich tegen Trump gaan keren en op z'n minst heel wat meer onwelgevallige informatie gaan lekken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')