abonnement Unibet Coolblue
pi_170881518
Na een aantal jaren geworsteld te hebben met een hoop fysieke ellende en de daarbij komende medicatie (prednison, anti depressiva enz) ben ik belachelijk aangekomen en compleet niet fit.
Ik probeer nu weer wat op condite op te bouwen en het liefst ook af te vallen, dus wil eigenlijk eens checken of dit zo een beetje oke is.

2x per week aardig doorlopen(dus niet wandelen), afwisselen met steeds een minuut hardlopen (nog erg lastig aangezien ik echt wel te zwaar ben) ongeveer 5 km

2x per week een uur fietsen, ongeveer 15 km op aardig heuvelachtig terrein.

Op overige dagen probeer ik zo'n 20 minuten op de crosstrainer te staan.

Buiten dit probeer ik actief te zijn, dus vaker te lopen, na het eten nog even een rondje lopen, naar de supermarkt lopen enzovoort.

Hoe kan ik dit verder opbouwen?
  Forum Admin vrijdag 12 mei 2017 @ 14:31:14 #2
35723 crew  GGMM
pi_170881704
Braddie?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_170881797
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:31 schreef GGMM het volgende:
Braddie?
Top reactie! Daar heb ik aardig wat aan inderdaad :(
pi_170881866
Klinkt goed, beetje van alles wat. Belangrijker is je voeding.
pi_170881996
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:31 schreef GGMM het volgende:
Braddie?
_O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_170881999
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:40 schreef NightH4wk het volgende:
Klinkt goed, beetje van alles wat. Belangrijker is je voeding.
Daar ben ik inderdaad ook mee bezig, heel veel groenten, vis, kip oh en kwark & yoghurt staat ook vaak op het menu. Merk gewoon dat ik het soms heel lastig vind om in te schatten wat "normaal" is qua beweging. Uiteindelijk wil ik er ook wel krachttraining bij gaan doen, maar eerst hier maar even aan "wennen"
pi_170882184
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:46 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Merk gewoon dat ik het soms heel lastig vind om in te schatten wat "normaal" is qua beweging. Uiteindelijk wil ik er ook wel krachttraining bij gaan doen, maar eerst hier maar even aan "wennen"
Dat verschilt voor iedereen. Belangrijk is dat je vooral iets doet wat je leuk vindt, aangezien dat makkelijker vol te houden is. Ik vind dit best een prima schema eigenlijk. Misschien om er iets van zwemmen bij te pakken en het hardlopen proberen uit te breiden, krachttraining is ook prima als je dat leuk vindt, probeer het vooral. Ik zou zeggen: ga zo door :)
pi_170882227
En krachttraining = squats / deadlift? Of wil je iets anders? Dat zijn wel de beste oefeningen.
pi_170882409
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:58 schreef NightH4wk het volgende:
En krachttraining = squats / deadlift? Of wil je iets anders? Dat zijn wel de beste oefeningen.
Moet eerlijk zeggen dat ik me daar iets meer in moet verdiepen, aangezien ik er niet al te veel van weet, maar wel graag wat sterket zou willen worden.
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:56 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Dat verschilt voor iedereen. Belangrijk is dat je vooral iets doet wat je leuk vindt, aangezien dat makkelijker vol te houden is. Ik vind dit best een prima schema eigenlijk. Misschien om er iets van zwemmen bij te pakken en het hardlopen proberen uit te breiden, krachttraining is ook prima als je dat leuk vindt, probeer het vooral. Ik zou zeggen: ga zo door :)
Het hardlopen probeer ik inderdaad uit te breiden, iedere keer wat langer en dan kortere pauzes met lopen er tussen, merk alleen wel dat ik echt nog wel moet oppassen met het overbelasten van mijn gewrichten. Zwemmen vind ik inderdaad ook erg leuk, misschien een goed idee om dat ook er bij te gaan doen.

Het fietsen/mountainbiken vind ik zelf het allerleukst, ben vorig jaar naar Schotland verhuisd en dat is dus echt een stuk leuker dan een rondje vondelpark :)
pi_170882453
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 15:07 schreef Miss-X het volgende:

ben vorig jaar naar Schotland verhuisd
Ga doedelzak spelen, conditie verbeteren en na de repetities geen pints naar binnen werken :P. Zonder grappen: je merkt dat je longinhoud een stuk verbeterd en het sporten makkelijker wordt als je een (blaas)instrument speelt. Loop verder niet te hard van stapel en houd je lichaam in de gaten. Gezondheid is het belangrijkste :)
pi_170882567
Als ik dat zo hoor doe je genoeg je best. Het moet wel leuk blijven he. Als je dit zo volhoud gaat het vast vanzelf goed. Of je moet dieetshakes gaan eten dat kan nog.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  vrijdag 12 mei 2017 @ 16:01:22 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_170883454
Je komt sowieso veel aan van antidepressiva. Dat is één van de redenen waarom ik dat spul nooit lang heb gebruikt. Ik slikte ooit Citalopram, wat een troep was dat.

Je conditie zal in elk geval verbeteren met je schema, dus dat is erg goed.
Maar ik weet niet zeker of je erg veel zult afvallen zolang je die pillen blijft gebruiken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_170883455
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:22 schreef Miss-X het volgende:
Na een aantal jaren geworsteld te hebben met een hoop fysieke ellende en de daarbij komende medicatie (prednison, anti depressiva enz) ben ik belachelijk aangekomen en compleet niet fit.
Ik probeer nu weer wat op condite op te bouwen en het liefst ook af te vallen, dus wil eigenlijk eens checken of dit zo een beetje oke is.
Je noemt twee doelen: fit worden en afvallen. Natuurlijk hangen ze samen, maar het zijn twee verschillende dingen. Mijn tip: kies één doel (bijv. fit worden) en focus je daarop. Dat is ook veel leuker als je dat lukt. De rest komt later wel.

quote:
2x per week aardig doorlopen(dus niet wandelen), afwisselen met steeds een minuut hardlopen (nog erg lastig aangezien ik echt wel te zwaar ben) ongeveer 5 km

2x per week een uur fietsen, ongeveer 15 km op aardig heuvelachtig terrein.

Op overige dagen probeer ik zo'n 20 minuten op de crosstrainer te staan.

Buiten dit probeer ik actief te zijn, dus vaker te lopen, na het eten nog even een rondje lopen, naar de supermarkt lopen enzovoort.

Hoe kan ik dit verder opbouwen?
Wellicht is een 10.000 stappen per dag-challenge iets voor je? Of een hond :+
Somebody that I used to know
  vrijdag 12 mei 2017 @ 16:48:28 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170884574
Ik weet niet of je altijd wel iets bewogen hebt of wat je ritme nu is/was. Maar vind t wel veel in 1x. Hopelijk houd je dit wel een maand vol. En blijf je het leuk vinden.
pi_170885101
Oja, en maak het ook gewoon leuk voor jezelf.
Je kan denken: ik moet elke dag ... km fietsen. Maar je kan ook denken: ik maak elke dag een rondje door de buurt van ongeveer een half uur, omdat ik benieuwd ben wat er is. Maak jezelf nieuwsgierig en zorg dat bewegen de sleutel tot het bevredigen van je nieuwsgierigheid is.
Somebody that I used to know
pi_170885470
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:46 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Daar ben ik inderdaad ook mee bezig, heel veel groenten, vis, kip oh en kwark & yoghurt staat ook vaak op het menu. Merk gewoon dat ik het soms heel lastig vind om in te schatten wat "normaal" is qua beweging. Uiteindelijk wil ik er ook wel krachttraining bij gaan doen, maar eerst hier maar even aan "wennen"
Ga inderdaad maar eerst wennen. Ik heb een jaartje niet gesport en ben in maart begonnen met weer opbouwen. Voor mij was bij het opbouwen vooral het doel dat ik ook daadwerkelijk ging sporten en ging doen wat ik mijzelf had voorgenomen. Ik ben begonnen met om de dag op de crosstrainer voor 1km. Dit heb ik een week gedaan. 2de week 1,5km enz. Ik zit nu op 4km en ik probeer sinds begin mei 10.000 stappen per dag te lopen.

Dit werkt voor mij prima. De bedoeling is om in juni of juli krachttraining erbij te doen.
pi_170886740
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 15:10 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Ga doedelzak spelen, conditie verbeteren en na de repetities geen pints naar binnen werken :P. Zonder grappen: je merkt dat je longinhoud een stuk verbeterd en het sporten makkelijker wordt als je een (blaas)instrument speelt. Loop verder niet te hard van stapel en houd je lichaam in de gaten. Gezondheid is het belangrijkste :)
Haha, nog maar weinig vrouwen gezien hier met de doedelzak ;) Misschien toch maar eens kijken, want het is wel heel cool!

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 15:16 schreef ._HAAK_. het volgende:
Als ik dat zo hoor doe je genoeg je best. Het moet wel leuk blijven he. Als je dit zo volhoud gaat het vast vanzelf goed. Of je moet dieetshakes gaan eten dat kan nog.
Thanks! Dieetshakes lijken me heel vies en ik ga vooral voor de conditie, afvallen erbij zou wel heel erg leuk zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:01 schreef Harvest89 het volgende:
Je komt sowieso veel aan van antidepressiva. Dat is één van de redenen waarom ik dat spul nooit lang heb gebruikt. Ik slikte ooit Citalopram, wat een troep was dat.

Je conditie zal in elk geval verbeteren met je schema, dus dat is erg goed.
Maar ik weet niet zeker of je erg veel zult afvallen zolang je die pillen blijft gebruiken.
Ik merk dat ik door de antidepressiva veel minder snel vol zit of nou ja het voelt niet zo. Gelukkig heb ik met iemand gekeken naar wat ik hoor te eten, zodat ik ook wel een indicatie heb nu wanneer ik gewoon te veel eet. Ik hoop dat het ondanks de pillen wel gaat lukken!

quote:
2s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:01 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Je noemt twee doelen: fit worden en afvallen. Natuurlijk hangen ze samen, maar het zijn twee verschillende dingen. Mijn tip: kies één doel (bijv. fit worden) en focus je daarop. Dat is ook veel leuker als je dat lukt. De rest komt later wel.

[..]

Wellicht is een 10.000 stappen per dag-challenge iets voor je? Of een hond :+
Die 10.000 stappen per dag lukt me aardig moet ik zeggen, heb sinds een paar maanden een fitbit en hoe goed bij wat ik loop. Die hond wil ik heel graag, mijn man jammer genoeg niet haha

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:48 schreef Cue_ het volgende:
Ik weet niet of je altijd wel iets bewogen hebt of wat je ritme nu is/was. Maar vind t wel veel in 1x. Hopelijk houd je dit wel een maand vol. En blijf je het leuk vinden.
Ik heb hiervoor wel altijd veel gesport en was altijd erg actief, ik zal misschien niet elke dag op de crosstrainer gaan staan, maar het lopen/rennen en fietsen hoop ik wel te blijven doen :)

quote:
2s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:17 schreef Postbus100 het volgende:
Oja, en maak het ook gewoon leuk voor jezelf.
Je kan denken: ik moet elke dag ... km fietsen. Maar je kan ook denken: ik maak elke dag een rondje door de buurt van ongeveer een half uur, omdat ik benieuwd ben wat er is. Maak jezelf nieuwsgierig en zorg dat bewegen de sleutel tot het bevredigen van je nieuwsgierigheid is.
Dat is het wel het leuke van fietsen hier in Schotland, genoeg mooie dingen te zien, dus ik zal niet snel uitgeken raken!

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ga inderdaad maar eerst wennen. Ik heb een jaartje niet gesport en ben in maart begonnen met weer opbouwen. Voor mij was bij het opbouwen vooral het doel dat ik ook daadwerkelijk ging sporten en ging doen wat ik mijzelf had voorgenomen. Ik ben begonnen met om de dag op de crosstrainer voor 1km. Dit heb ik een week gedaan. 2de week 1,5km enz. Ik zit nu op 4km en ik probeer sinds begin mei 10.000 stappen per dag te lopen.

Dit werkt voor mij prima. De bedoeling is om in juni of juli krachttraining erbij te doen.
Dit is precies zoals ik het nu ook voel inderdaad! Hoe lang doe je nu ongeveer over die 4km op de crosstrainer? Het weer is hier namelijk niet altijd top, dus heel handig om dat ding in huis te hebben! Oh en wat ga je precies doen met krachttraning?
  vrijdag 12 mei 2017 @ 19:02:19 #18
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_170887194
Is zwemmen een idee? Zeker als je te zwaar bent is het een goede sport: het belast je gewrichten niet zo erg.
pi_170896609
Afvallen is peace of cake, als je weet hoe het moet. Beweging/sport is niet echt belangrijk, helpt wel.

Afvallen is basic science. Je hebt een onderhoud. Onderhoud = x aantal calorieën waarop jij stabiel blijft qua gewicht. Eet je eronder, val je af. Eet je er boven, kom je aan. Of die calorieën nou uit sla of frituurvet komen, maakt niet uit. Minder eten dus :).
pi_170899618
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 01:25 schreef Hoxyz het volgende:
Afvallen is peace of cake, als je weet hoe het moet. Beweging/sport is niet echt belangrijk, helpt wel.

Afvallen is basic science. Je hebt een onderhoud. Onderhoud = x aantal calorieën waarop jij stabiel blijft qua gewicht. Eet je eronder, val je af. Eet je er boven, kom je aan. Of die calorieën nou uit sla of frituurvet komen, maakt niet uit. Minder eten dus :).
Jammer genoeg was dat best lastig met al de medicatie, van prednison kom je sowieso enorm veel aan. Met mijn eten zit het gelukkig wel goed, dus nu vooral meer bewegen en conditie weer opbouwen :)
pi_170899969
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 10:49 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Jammer genoeg was dat best lastig met al de medicatie, van prednison kom je sowieso enorm veel aan. Met mijn eten zit het gelukkig wel goed, dus nu vooral meer bewegen en conditie weer opbouwen :)
Ik doe gem. 35 min. over 4km. Voor kracht opbouw zit ik te denken aan pilates.
pi_170900582
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 11:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik doe gem. 35 min. over 4km. Voor kracht opbouw zit ik te denken aan pilates.
Wow, super goed! Ik doe nu echt nog 17 minuten over een km, maar ook dat gaat vast verbeteren 😊
Pilates lijkt me erg fijn, zeker omdat ik vaak last van mijn rug heb. Wanneer ben je van plan om te beginnen?
  zaterdag 13 mei 2017 @ 12:50:00 #23
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170901914
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 01:25 schreef Hoxyz het volgende:
Afvallen is peace of cake, als je weet hoe het moet. Beweging/sport is niet echt belangrijk, helpt wel.

Afvallen is basic science. Je hebt een onderhoud. Onderhoud = x aantal calorieën waarop jij stabiel blijft qua gewicht. Eet je eronder, val je af. Eet je er boven, kom je aan. Of die calorieën nou uit sla of frituurvet komen, maakt niet uit. Minder eten dus :).
Dat is de basis, nu het mentale deel.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170902073
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 11:47 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Wow, super goed! Ik doe nu echt nog 17 minuten over een km, maar ook dat gaat vast verbeteren 😊
Pilates lijkt me erg fijn, zeker omdat ik vaak last van mijn rug heb. Wanneer ben je van plan om te beginnen?
Tis al super goed dat je weer begonnen bent met sporten. Ik denk dat ik in juni ga starten. Maar pin mij er niet op vast. :@
pi_170907144
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 10:49 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Jammer genoeg was dat best lastig met al de medicatie, van prednison kom je sowieso enorm veel aan. Met mijn eten zit het gelukkig wel goed, dus nu vooral meer bewegen en conditie weer opbouwen :)
Vet ga je niet aankomen van prednison. Je komt alleen vet aan van een calorie overschot. Van prednison kom je vocht aan, wat in principe niks uit maakt. Je moet je ook niet fixeren op de weegschaal aangezien gewicht niks zegt. Centimeters is hoe je vet verlies meet.

quote:
10s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:50 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat is de basis, nu het mentale deel.
Dat onderscheidt de sterke van de zwakke. Wil je nou afvallen of niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')