abonnement Unibet Coolblue
pi_170877055
Hoihoi,

Iets meer dan een jaar geleden zijn wij in ons nieuwe huis gaan wonen. Wij hebben antraciete vloertegels in de badkamer en witte wandtegels.

Het water hier is enorm hard. Met nu als gevolg dat de vloertegels bijna wit zijn en de wandtegels meer geel. Ik heb al vanalles geprobeerd (azijn, soda, hg kalk verwijderaar, diezelfde maar dan 3x sterker) en ik krijg het maar niet schoon. Iemand hier nog een tip voor mij misschien?

Ik heb ook ergens blauwe wc eend gelezen. Maar ben bang dat dit een blekende werking heeft.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 12 mei 2017 @ 10:34:44 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170877079
Is dat geen cementsluier? Kalk moet normaal met HG makkelijk te verwijderen zijn.
And so is the past
pi_170877086
Wij fikkeren al 8 jaar lang chloor op de voegen en de muren in de badkamer en ze zijn nog steeds spik en span.

Ik zit er echt over te denken om een ontharder aan te schaffen voor onze leidingen....
pi_170877127
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Is dat geen cementsluier? Kalk moet normaal met HG makkelijk te verwijderen zijn.
Moet dat er niet al vanaf het begin op zitten?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_170877135
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:35 schreef Rekkie het volgende:
Wij fikkeren al 8 jaar lang chloor op de voegen en de muren in de badkamer en ze zijn nog steeds spik en span.

Ik zit er echt over te denken om een ontharder aan te schaffen voor onze leidingen....
Maar is dat niet lastig met een donkere vloer?

Hebben wij ook aan gedacht. Maar dit is een starterswoning en zijn niet van plan om hier jaren te blijven zitten
I solemnly swear i'm up to no good
pi_170877264
Ik hoor dat de laatste tijd wel vaker zo'n ontharder. Het is even een investering, hoewel zo nog ook weer niet zo schreeuwend duur zijn volgens mij. Het scheelt je wel een enorme hoop gezeik met schoonmaken en dat lijkt me ook wat waard. Daarbij is het een lekkere plus in de verkoop zeker in een gebied dat bekend staat om hard water. Wij hebben hier zacht duinwater dus dan heeft zo'n ding weinig zin.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 12 mei 2017 @ 10:48:56 #7
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170877356
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb al vanalles geprobeerd (azijn, soda, hg kalk verwijderaar, diezelfde maar dan 3x sterker) en ik krijg het maar niet schoon.
Azijn in een vernevelaar/plantenspuit.. boel inspuiten, laten intrekken, weer inspuiten.. en dat een dagje herhalen, zorgen dat het nat blijft..
De volgende dag spoel je het er zo af..

Lukt dat niet dan is het geen kalk... Normaal is een uur of 2 intrekken al voldoende..
  vrijdag 12 mei 2017 @ 10:51:43 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170877411
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Moet dat er niet al vanaf het begin op zitten?
Normaal gesproken wel. Aangezien het nieuwbouw is komt dat automatisch in mij op helemaal omdat kalk eigenlijk best makkelijk te verwijderen zou moeten zijn.

Wat je wel nog kan proberen is eventueel anti-schimmel spul. Dat is een stuk sterker dan kalkverwijderaar. Wel handschoenen aan en goed luchten.
And so is the past
pi_170877424
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:48 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Azijn in een vernevelaar/plantenspuit.. boel inspuiten, laten intrekken, weer inspuiten.. en dat een dagje herhalen, zorgen dat het nat blijft..
De volgende dag spoel je het er zo af..

Lukt dat niet dan is het geen kalk... Normaal is een uur of 2 intrekken al voldoende..
Ik heb net een complete fles schoonmaak azijn over doeken heen gegooid en dat over de tegels gelegd. Af en toe weer even goed inwrijven.

En lijkt wel iets te schelen maar er zit nog genoeg.

Maar als het geen kalk is weet ik ook niet wat het dan wel is.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_170877454
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Normaal gesproken wel. Aangezien het nieuwbouw is komt dat automatisch in mij op helemaal omdat kalk eigenlijk best makkelijk te verwijderen zou moeten zijn.

Wat je wel nog kan proberen is eventueel anti-schimmel spul. Dat is een stuk sterker dan kalkverwijderaar. Wel handschoenen aan en goed luchten.
Kan ik ook eens proberen. We hebben geen last van zwarte plekjes in de voegen ofzo. Ik denk wel echt dat het kalk is. Maar wel hele hardnekkige :')
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 12 mei 2017 @ 10:54:13 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170877460
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb net een complete fles schoonmaak azijn over doeken heen gegooid en dat over de tegels gelegd. Af en toe weer even goed inwrijven.

En lijkt wel iets te schelen maar er zit nog genoeg.

Maar als het geen kalk is weet ik ook niet wat het dan wel is.
Het moet ook even de tijd hebben om in te trekken.. die kalk is er ook niet in 10 minuten gekomen... ;)
pi_170877472
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:43 schreef Karstman het volgende:
Ik hoor dat de laatste tijd wel vaker zo'n ontharder. Het is even een investering, hoewel zo nog ook weer niet zo schreeuwend duur zijn volgens mij. Het scheelt je wel een enorme hoop gezeik met schoonmaken en dat lijkt me ook wat waard. Daarbij is het een lekkere plus in de verkoop zeker in een gebied dat bekend staat om hard water. Wij hebben hier zacht duinwater dus dan heeft zo'n ding weinig zin.
Ik denk niet dat dat erg nuttig is voor ons gezien we niet van plan zijn hier nog jaren te wonen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_170877489
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:43 schreef Karstman het volgende:
Ik hoor dat de laatste tijd wel vaker zo'n ontharder. Het is even een investering, hoewel zo nog ook weer niet zo schreeuwend duur zijn volgens mij. Het scheelt je wel een enorme hoop gezeik met schoonmaken en dat lijkt me ook wat waard. Daarbij is het een lekkere plus in de verkoop zeker in een gebied dat bekend staat om hard water. Wij hebben hier zacht duinwater dus dan heeft zo'n ding weinig zin.
¤600 euro als je zelf handig bent. Enige geouwehoer is het zout dat je niet moet vergeten. Voor TS ook aanrader als je zoveel kalk hebt.
pi_170877492
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het moet ook even de tijd hebben om in te trekken.. die kalk is er ook niet in 10 minuten gekomen... ;)
Het heeft zeker dik een uur kunnen intrekken? Zal dat niet genoeg zijn?

Ga zo wel een nieuwe fles halen en nog eens proberen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_170877508
Normaal trekt onze ventilator die badkamer goed droog. Maar als je met dit soort spul bezig bent is wat meer ventilatie eigenlijk wel fijn.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:05:53 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170877663
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Het heeft zeker dik een uur kunnen intrekken? Zal dat niet genoeg zijn?

Ga zo wel een nieuwe fles halen en nog eens proberen.
Nee dat is niet genoeg... en neem gewoon natuurazijn.. is veel goedkoper en de werking is hetzelfde als schoonmaakazijn..
pi_170877725
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 11:05 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee dat is niet genoeg... en neem gewoon natuurazijn.. is veel goedkoper en de werking is hetzelfde als schoonmaakazijn..
Het ligt weer in te trekken in ieder geval ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:25:17 #18
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170877951
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 11:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Het ligt weer in te trekken in ieder geval ^O^
^O^
pi_170879702
Nou 3x azijn 1x soda, 2x hg 3x sterk.. En het is bijna weg :')


Nu ben ik er klaar mee. Morgen verder. Heb geen longen meer over.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_170880083
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Maar is dat niet lastig met een donkere vloer?

Hebben wij ook aan gedacht. Maar dit is een starterswoning en zijn niet van plan om hier jaren te blijven zitten
Hier ook een donkere vloer..... ik heb de originele tegels nog in verpakking en die heb ik er laatst naast gelegd maar ik zie geen verschil.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 14:38:20 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170881824
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 12:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nou 3x azijn 1x soda, 2x hg 3x sterk.. En het is bijna weg :')

Nu ben ik er klaar mee. Morgen verder. Heb geen longen meer over.
:D
Je wilt te snel.. een nachtje in de azijn was voldoende.. dat heeft ff tijd nodig.. :7
Je moet ook geen middelen door elkaar gebruiken.. Daar word je stoned van.. :+
pi_170881842
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:38 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

:D
Je wilt te snel.. een nachtje in de azijn was voldoende.. dat heeft ff tijd nodig.. :7
Je moet ook geen middelen door elkaar gebruiken.. Daar word je stoned van.. :+
Maar dan droogt het op. Die ventilatie staat bij ons altijd aan. Niet op vol vermogen natuurlijk. Maar wel altijd. Na 3 uur is alles droog.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 12 mei 2017 @ 14:43:09 #23
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170881923
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Maar dan droogt het op. Die ventilatie staat bij ons altijd aan. Niet op vol vermogen natuurlijk. Maar wel altijd. Na 3 uur is alles droog.
Dan werkt het nog wel wat na.. Azijn is zuur maar moet wel even door de kalk heen dringen..

Het mooiste is als je het in een vernevelaar hebt, dan kun je voor het slapen gaan nog even de boel goed nat inspuiten.. (dat doe ik altijd als ik de volgende dag wil schoonmaken)
pi_170882104
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dan werkt het nog wel wat na.. Azijn is zuur maar moet wel even door de kalk heen dringen..

Het mooiste is als je het in een vernevelaar hebt, dan kun je voor het slapen gaan nog even de boel goed nat inspuiten.. (dat doe ik altijd als ik de volgende dag wil schoonmaken)
Merk jij ook verschil als je het eerst verwarmd? Kwam dat ergens op internet tegen maar had geen zin in nog meer dampen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_170882283
Dat HG professional spul in een flesje dat je eigenlijk zwaar moet verdunnen, maar dan onverdund met een spons op de tegels wrijven ^O^ werkt als een tiet.
pi_170882308
Altijd na het douchen alle tegels afdrogen scheelt ook veel :)
We fear that which we cannot see
  vrijdag 12 mei 2017 @ 15:16:26 #27
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170882568
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Merk jij ook verschil als je het eerst verwarmd? Kwam dat ergens op internet tegen maar had geen zin in nog meer dampen.
Oh dat heb ik nog nooit gedaan.. en idd.. lijkt me niet heel lekker..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')