abonnement Unibet Coolblue
pi_170875774
Beste leden,

sinds enige tijd gebruik ik enzymen van De Tuinen voor de spijsvertering (opgezette buik en drukkend gevoel).

De opgezette buik en het drukkende gevoel verdwijnen wel, alleen word ik in de morgen al rond vijf uur a half zes wakker met een ontzettend hongerig gevoel in de buik.

Momenteel neem ik slechts 1 maal per dag dit tabel (alleen bij het avond-eten).

Wat kan de reden zijn van dit enorm hongerige gevoel waar ik zelfs wakker door wordt ?
Wellicht neem ik de tablet op het verkeerde moment van de dag ?
Of misschien moet ik er maar 1 in de zoveel dagen nemen ?
En zijn er meer mensen met ervaring met deze enzymen ?

[ Bericht 5% gewijzigd door JL... op 12-05-2017 09:44:58 ]
pi_170877088
Welke enzymen? Heb je een link?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 14:27:29 #4
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_170881622
De aanbevolen dagdosering (2 tabletten) bevat:
Amylase 50mg
Betainehydrochloride 100mg
Bromelaine 25 mg
Cellulase 5 mg
Lipase 10 mg
Ossengal 15 mg
Pancreatine 100 mg
Papaine 25 mg
Pepsine 25 mg
Protease 50 mg

Je weet dat al de enzymen behalve pepsine en mogelijk protease denatureren in de lage PH van de maag en dus hun werking verliezen zodra je de pil doorslikt? Deze pillen lijken me vrij zinloos.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_170881689
Hmm...daar was ik niet bekend me.
Desondanks las ik op internet een aantal positieve reacties over deze tabletten.
pi_170881762
Je moet ze ook als zetpil gebruiken, anders werken ze niet.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 14:35:22 #7
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_170881780
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:30 schreef JL... het volgende:
Hmm...daar was ik niet bekend me.
Desondanks las ik op internet een aantal positieve reacties over deze tabletten.
Dat kan best, maar dat komt dan waarschijnlijk niet door de toegevoegde enzymen. Alle enzymen hebben een optimum qua temperatuur en pH, daarbuiten werken ze nauwelijks.

Bijvoorbeeld: Papaine werkt het best bij 60-70 graden C. Het is dus een prima enzym om eiwitvlekken uit je wasgoed te krijgen, maar het zou me verbazen als het iets bijdraagt aan je spijsvertering.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_170881850
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:35 schreef Clupea het volgende:

[..]

Dat kan best, maar dat komt dan waarschijnlijk niet door de toegevoegde enzymen. Alle enzymen hebben een optimum qua temperatuur en pH, daarbuiten werken ze nauwelijks.

Bijvoorbeeld: Papaine werkt het best bij 60-70 graden C. Het is dus een prima enzym om eiwitvlekken uit je wasgoed te krijgen, maar het zou me verbazen als het iets bijdraagt aan je spijsvertering.
Bedankt voor de reactie.
Wat ik me verder afvraag is of deze enzymen alleen maar werken met water ?

Na de maaltijd was ik even gaan wandelen en voelde ik een soort flauwte en heel erge dorst.
Kan dit de reden van de inname van de tablet zijn geweest ?
pi_170882001
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:30 schreef JL... het volgende:
Hmm...daar was ik niet bekend me.
Desondanks las ik op internet een aantal positieve reacties over deze tabletten.
Tja, placebo pillen geven ook positieve reacties.
pi_170882570
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:35 schreef Clupea het volgende:

[..]

Dat kan best, maar dat komt dan waarschijnlijk niet door de toegevoegde enzymen. Alle enzymen hebben een optimum qua temperatuur en pH, daarbuiten werken ze nauwelijks.

Bijvoorbeeld: Papaine werkt het best bij 60-70 graden C. Het is dus een prima enzym om eiwitvlekken uit je wasgoed te krijgen, maar het zou me verbazen als het iets bijdraagt aan je spijsvertering.
Zoals ik de lijst lees gaat het niet om specifieke enzymen, maar om een 'gezuiverd' celextract. De namen die daar staan zijn enzymfamilies, allemaal zelfde functie maar voor de rest kunnen ze totaal anders zijn. Zou best kunnen dus dat er wat enzymen tussen zitten die wel de maag kunnen overleven. Desondanks zie ik er niks tussen staan waarvan je plots enorm hongerig zou kunnen worden, hoeveelheden zijn sowieso te laag.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 17:58:49 #11
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170885987
Eet anders een schijfje ananas. Als je opgezette buik komt door te veel eiwitten (wheysupplementen) kan ananas helpen. Ook nog eens lekkerder. :9
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')