abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 13 mei 2017 @ 12:58:13 #26
9859 crew  Karina
Woman
pi_170902064
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:54 schreef leolinedance het volgende:
T-mobile thuis is ook goedkoop zie ik. Net als NLE een goed alternatief voor Ziggo volgens mij.
Ik zat zelf ook naar Telfort te kijken omdat ik een mobiel abonnement van ze heb, levert combinatievoordeel op. Maar geen idee of Telfort tv/internet wat is.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator zaterdag 13 mei 2017 @ 13:02:44 #27
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_170902137
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:58 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik zat zelf ook naar Telfort te kijken omdat ik een mobiel abonnement van ze heb, levert combinatievoordeel op. Maar geen idee of Telfort tv/internet wat is.
Mn schoonmoeder vind 't prima!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 13 mei 2017 @ 15:57:01 #28
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170905917
Ik heb zojuist de overstap van Ziggo naar NLE gemaakt. Ben benieuwd!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 13 mei 2017 @ 16:03:20 #29
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_170905997
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:58 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik zat zelf ook naar Telfort te kijken omdat ik een mobiel abonnement van ze heb, levert combinatievoordeel op. Maar geen idee of Telfort tv/internet wat is.
Mijn zus heeft het ook. Werkt prima.

Enige waar je goed in moet verdiepen is de eventuele zenderpakketten.
Kijken of de zenders die jij wilt hebben wel in het basispakket zitten en als dat niet het geval is hoeveel er voor dat pakket betaald moet worden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 15 mei 2017 @ 17:23:48 #30
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170962622
Ik ben nu overgestapt naar NLE en ontving direct een mail van Ziggo dat ik ze moet bellen om de afhandeling van de opzegging door te nemen. Dit doe ik natuurlijk niet, nergens voor nodig.

Nu hebben die schoften zelfs het lef om een SMS te sturen met volgende tekst:

quote:
Beste klant, wij hebben een overstapverzoek ontvangen. Wij informeren u graag over de afhandeling en vervolgstappen. U kunt ons bereiken via 020-2252405. Ziggo.
Uiteraard ga ik zo ook nu niet bellen. Ben benieuwd wanneer ze zelf de telefoon gaan pakken om mij te bellen.
pi_170964649
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:58 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik zat zelf ook naar Telfort te kijken omdat ik een mobiel abonnement van ze heb, levert combinatievoordeel op. Maar geen idee of Telfort tv/internet wat is.
Ik ben tevreden met tv en internet. Nooit problemen, dus geen idee of klantenservice goed is...
  maandag 15 mei 2017 @ 19:03:35 #32
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170964754
Das snel, daar had ik ze al aan de telefoon :')
pi_170964795
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:03 schreef leolinedance het volgende:
Das snel, daar had ik ze al aan de telefoon :')
Ja hier ook.

Met een of andere aanbieding (best scherp overigens). Heb ze uitgelachen en gezegd dat als ik zo belangrijk was ze wel uit zichzelf een aanbieding zouden doen. Had de dame geen antwoord op.
  Moderator maandag 15 mei 2017 @ 19:08:24 #34
9859 crew  Karina
Woman
pi_170964873
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 18:59 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Ik ben tevreden met tv en internet. Nooit problemen, dus geen idee of klantenservice goed is...
Ik heb zitten rekenen maar zelfs als ik Fox eredivisie erbij neem ben ik bij NLE nog steeds goedkoper uit (en sneller internet :P ). Dus ik denk dat ik voor NLE ga, nog even volgen hoe het verder verloopt bij diegenen die het hebben aangevraagd.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_170964988
Nadeel is wel dat je geen kabel tv / radio meer ontvangt! Elke tv moet dus een eigen ontvangertje hebben met internetkabel. Kosten ¤4 per maand per extra tv.
  Moderator maandag 15 mei 2017 @ 19:25:42 #36
9859 crew  Karina
Woman
pi_170965373
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:12 schreef gekkewiebel het volgende:
Nadeel is wel dat je geen kabel tv / radio meer ontvangt! Elke tv moet dus een eigen ontvangertje hebben met internetkabel. Kosten ¤4 per maand per extra tv.
Ja daar zat ik een beetje mee, maar ziggo is de enige kabelaanbieder hier. Radio luister ik nog gewoon old skool via de FM of UKW (kan wel via de kabel maar dan moet ik weer een extra kabel naar mijn radio trekken, dit doet het ook prima).

Extra tv die ik heb zit aan mijn pc dus ik kan dan eventueel als ik wil via internet kijken met de KPN app of Telfort. ligt eraan dus :P

Maar als je een tv hebt die niet op internet zit (zo noem ik het maar even) ja dan moet je idd een extra aansluiting betalen, zowel bij Telfort als NLE.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_170965558
quote:
99s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:25 schreef Karina het volgende:

[..]

Ja daar zat ik een beetje mee, maar ziggo is de enige kabelaanbieder hier. Radio luister ik nog gewoon old skool via de FM of UKW (kan wel via de kabel maar dan moet ik weer een extra kabel naar mijn radio trekken, dit doet het ook prima).

Extra tv die ik heb zit aan mijn pc dus ik kan dan eventueel als ik wil via internet kijken met de KPN app of Telfort. ligt eraan dus :P

Maar als je een tv hebt die niet op internet zit (zo noem ik het maar even) ja dan moet je idd een extra aansluiting betalen, zowel bij Telfort als NLE.
Is maar net hoe veel tv's je hebt en welke alternatieven je hebt ja ;)

Overigens heeft elke regio (zover ik weet) maar één kabelaanbieder. Dus voor elk alternatief ben je aangewezen op 'kabelloze' tv's enz
pi_170967120
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:12 schreef gekkewiebel het volgende:
Nadeel is wel dat je geen kabel tv / radio meer ontvangt! Elke tv moet dus een eigen ontvangertje hebben met internetkabel. Kosten ¤4 per maand per extra tv.
Nu moet elke TV een TV kabel (COAX) hebben...
Netwerkkabels zijn veel eenvoudiger aan te leggen, je kan je COAX vervangen mocht je dat willen.
En als je helemaal geen kabels wil leggen kan je ook nog Powerline overwegen, let wel op, niet elke Powerline is even goed en als je oude kabels in huis hebt of grote afstanden moet overbruggen kan het soms lastig zijn. Maar mijn ervaringen met Powerline voor TV kijken zijn over het algemeen genomen goed (denk nu een set of 20 weggezet zonder problemen).

En overigens heeft nu ook elke TV een ontvanger. Dat kan een los kastje zijn (Humax of Horizon over het algemeen) of een CI+ module die je in de TV steekt.
pi_170968430
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:13 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Nu moet elke TV een TV kabel (COAX) hebben...
Netwerkkabels zijn veel eenvoudiger aan te leggen, je kan je COAX vervangen mocht je dat willen.
En als je helemaal geen kabels wil leggen kan je ook nog Powerline overwegen, let wel op, niet elke Powerline is even goed en als je oude kabels in huis hebt of grote afstanden moet overbruggen kan het soms lastig zijn. Maar mijn ervaringen met Powerline voor TV kijken zijn over het algemeen genomen goed (denk nu een set of 20 weggezet zonder problemen).

En overigens heeft nu ook elke TV een ontvanger. Dat kan een los kastje zijn (Humax of Horizon over het algemeen) of een CI+ module die je in de TV steekt.
Maar als je dan ooit weer terug naar de kabelaar gaat kun je de boel weer omgooien, of je moet allebei aanleggen. Alles is mogelijk, maar denk dat menigeen zich verkijkt op de zaak als ze denken even flink te besparen met overstappen. Zeker als je niet overal lan hebt liggen en veel tv's hebt ;)

CI+ werkt trouwens niet met NLE. En ziggo heeft idd (normaliter) een kastje, maar alle andere tv's in huis kunnen gewoon tv ontvangen zonder verdere decoder toch?
  maandag 15 mei 2017 @ 20:55:42 #40
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170968632
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:13 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Nu moet elke TV een TV kabel (COAX) hebben...
Netwerkkabels zijn veel eenvoudiger aan te leggen, je kan je COAX vervangen mocht je dat willen.
En als je helemaal geen kabels wil leggen kan je ook nog Powerline overwegen, let wel op, niet elke Powerline is even goed en als je oude kabels in huis hebt of grote afstanden moet overbruggen kan het soms lastig zijn. Maar mijn ervaringen met Powerline voor TV kijken zijn over het algemeen genomen goed (denk nu een set of 20 weggezet zonder problemen).

En overigens heeft nu ook elke TV een ontvanger. Dat kan een los kastje zijn (Humax of Horizon over het algemeen) of een CI+ module die je in de TV steekt.
Ik heb in heel mijn huis UTP en coax gelegd afgelopen jaar (15x UTP en 7x coax meen ik). Volgens mij is die coax wat overbodig geweest :')
pi_170970179
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:49 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Maar als je dan ooit weer terug naar de kabelaar gaat kun je de boel weer omgooien, of je moet allebei aanleggen. Alles is mogelijk, maar denk dat menigeen zich verkijkt op de zaak als ze denken even flink te besparen met overstappen. Zeker als je niet overal lan hebt liggen en veel tv's hebt ;)
Als je huis nu blauw is en je schildert het groen, dan kan je best over 3 jaar het weer blauw willen en moet je opnieuw verven.
Vind het geen argument, vrijwel alles vereist 1 of meerdere handelingen. Ook kan je het oplossen met zaken als wifi en powerline indien gewenst. Zo spannend is het niet.

quote:
CI+ werkt trouwens niet met NLE. En ziggo heeft idd (normaliter) een kastje, maar alle andere tv's in huis kunnen gewoon tv ontvangen zonder verdere decoder toch?
Als je graag naar analoge TV uit het jaar kruik kijkt, dan hoef je geen kastjes of CI+ modules te hebben bij kabel TV inderdaad. Houd er wel rekening mee dat er regelmatig zenders weg zullen gaan omdat de frequenties nodig zijn voor andere doeleinden. En had ik de kwaliteit al genoemd? Voelt alsof je terug gaat naar 1980 als je digitale TV (vaak HD) gewend bent.

Dat CI+ niet met NLE werkt lijkt me logisch, ik heb in ieder geval nooit beweerd dat dat werken zal.
pi_170970432
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:45 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Als je huis nu blauw is en je schildert het groen, dan kan je best over 3 jaar het weer blauw willen en moet je opnieuw verven.
Vind het geen argument, vrijwel alles vereist 1 of meerdere handelingen. Ook kan je het oplossen met zaken als wifi en powerline indien gewenst. Zo spannend is het niet.

[..]

Als je graag naar analoge TV uit het jaar kruik kijkt, dan hoef je geen kastjes of CI+ modules te hebben bij kabel TV inderdaad. Houd er wel rekening mee dat er regelmatig zenders weg zullen gaan omdat de frequenties nodig zijn voor andere doeleinden. En had ik de kwaliteit al genoemd? Voelt alsof je terug gaat naar 1980 als je digitale TV (vaak HD) gewend bent.

Dat CI+ niet met NLE werkt lijkt me logisch, ik heb in ieder geval nooit beweerd dat dat werken zal.
Tuurlijk, geef alleen maar aan dat het iets anders is dan wisselen van stroomleverancier. Van kabel naar iets anders behelst meer dan van nuon naar essent. Denk dat veel mensen dat over het hoofd zien.

Overigens kan ik gewoon nl123 in hd ontvangen op de overige tv's, en de rest in digitale kwaliteit. Geen kastje/ci+ betekent niet dat je naar gruis hoeft te kijken ;)
pi_170970498
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:54 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Tuurlijk, geef alleen maar aan dat het iets anders is dan wisselen van stroomleverancier. Van kabel naar iets anders behelst meer dan van nuon naar essent. Denk dat veel mensen dat over het hoofd zien.

Overigens kan ik gewoon nl123 in hd ontvangen op de overige tv's, en de rest in digitale kwaliteit. Geen kastje/ci+ betekent niet dat je naar gruis hoeft te kijken ;)
Dan ben ik benieuwd naar merk en modellen van die TV's, want daar zal dan wel een digitale tuner in moeten zitten. En om die zenders (digitaal) te decoderen moet je er smartcard in stoppen. Anders gaat dat nooit werken.
pi_170970557
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:57 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd naar merk en modellen van die TV's, want daar zal dan wel een digitale tuner in moeten zitten. En om die zenders (digitaal) te decoderen moet je er smartcard in stoppen. Anders gaat dat nooit werken.
Digitaal ja. Smartcard nee. Idd wel een soort antenne of wat dan ook, kan iig overweg met digitaal signaal. De optie om er ci in te stoppen is er wel. Maar ziggo heeft aparte frequenties online staan voor je non-smartcard tv's. Dan kun je een stuk of 35 zenders in digitale of soms hd kwaliteit bekijken zonder smartcard.
pi_170970685
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:59 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Digitaal ja. Smartcard nee. Idd wel een soort antenne of wat dan ook, kan iig overweg met digitaal signaal. De optie om er ci in te stoppen is er wel. Maar ziggo heeft aparte frequenties online staan voor je non-smartcard tv's. Dan kun je een stuk of 35 zenders in digitale of soms hd kwaliteit bekijken zonder smartcard.
Oh, die optie. Volgens Ziggo: "Met digitale televisie zonder kastje heb je een selectie van de digitale zenders uit het Kabel TV pakket."

Dat zijn dan dus ongecodeerde zenders.

Wedden dat als je overstapt naar NLE dat die zenders blijven werken ;)
pi_170970694
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:05 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Oh, die optie. Volgens Ziggo: "Met digitale televisie zonder kastje heb je een selectie van de digitale zenders uit het Kabel TV pakket."

Dat zijn dan dus ongecodeerde zenders.

Wedden dat als je overstapt naar NLE dat die zenders blijven werken ;)
Dat weet ik niet! Zou super zijn als dat kon ja. Zal eens navragen.
pi_170971006
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:05 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Oh, die optie. Volgens Ziggo: "Met digitale televisie zonder kastje heb je een selectie van de digitale zenders uit het Kabel TV pakket."

Dat zijn dan dus ongecodeerde zenders.

Wedden dat als je overstapt naar NLE dat die zenders blijven werken ;)
Als ik zo het kpn forum snel doorzoek wordt het coax signaal weldegelijk afgesloten. Dat klopt ook met wat NLE mij eerder vertelde: namelijk dat je geen radio meer zou kunnen ontvangen via de kabel. Enige optie zou de ether zijn.

Mocht je gelijk hebben zou ik al lang mn tv abonnement hebben opgezegd. Gratis 35 zenders vind ik dikke prima. Denk dat je hier fout zit.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 15 mei 2017 @ 22:28:29 #48
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_170971060
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:25 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Als ik zo het kpn forum snel doorzoek wordt het coax signaal weldegelijk afgesloten. Dat klopt ook met wat NLE mij eerder vertelde: namelijk dat je geen radio meer zou kunnen ontvangen via de kabel. Enige optie zou de ether zijn.

Mocht je gelijk hebben zou ik al lang mn tv abonnement hebben opgezegd. Gratis 35 zenders vind ik dikke prima. Denk dat je hier fout zit.
in theorie gaat je hele coaxsignaal er af. Maar in de praktijk kan dat soms wel jaren duren aangezien er niet altijd iemand naar de betreffende kastjes gaat. Pas als er signaal op een andere kabel nodig is wordt die van jou verwijderd. De ene keer kan dit al na een maand zijn de andere keer jaren later.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_170971179
quote:
99s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:28 schreef Nizno het volgende:

[..]

in theorie gaat je hele coaxsignaal er af. Maar in de praktijk kan dat soms wel jaren duren aangezien er niet altijd iemand naar de betreffende kastjes gaat. Pas als er signaal op een andere kabel nodig is wordt die van jou verwijderd. De ene keer kan dit al na een maand zijn de andere keer jaren later.
Ah, dat verklaart een boel.
pi_170971278
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 17:23 schreef leolinedance het volgende:
Ik ben nu overgestapt naar NLE en ontving direct een mail van Ziggo dat ik ze moet bellen om de afhandeling van de opzegging door te nemen. Dit doe ik natuurlijk niet, nergens voor nodig.

Nu hebben die schoften zelfs het lef om een SMS te sturen met volgende tekst:

[..]

Uiteraard ga ik zo ook nu niet bellen. Ben benieuwd wanneer ze zelf de telefoon gaan pakken om mij te bellen.
Ik denk dat ik morgen dat nummer ga bellen om te kijken wat ze voorstellen. Ik wil bij voormalig upc blijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')