abonnement Unibet Coolblue
pi_170864335
Hallo mensen

Ik zou onlangs overstappen van upc of ziggo naar NLE. Scheelt toch weer een paar tientjes. Maar toen belde ziggo me op. Eerst wat over de datum en reden, en toen kwamen ze met een tegenaanbod wat ongeveer even duur was (op jaarbasis) als overstappen. Eigenlijk wel beter, hoeft er geen monteur te komen. Top!

Heb alleen nog niks hard toegezegd.

Namelijk: als ik het aanbod van ziggo accepteer kom ik in het nieuwe systeem terecht. Dus iets minder indernet (50 wordt 40 mb), en wel een goede aanbieding maar na de 6 maanden betaal je de volle map, iets hoger dan het nu is (zelfs inclusief prijsverhoging).

Afijn, die internet snelheid is nou ook weer niet zó belangrijk. Maar ik vraag me nu het het volgende af. Stel ik wil toch bij ziggo blijven, maar NIET in het nieuwe systeem geduwd worden. Kan ik dan gewoon mijn "ouderwetse" abonnement doorzetten?

tl;dr -----> Ik heb me aangemeld bij NLE. Die geven 14 dagen de tijd om de aanmelding te annuleren. Ziggo heeft de opzegging ontvangen. Kan ik NLE annuleren en mijn ouderwetse ziggo-contract houden?
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 21:38:27 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_170864556
Wat vertelden ze je toen je belde? Immers, dat weet ik niet. Dat weet niemand behalve Ziggo zelf medunkt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 11 mei 2017 @ 21:48:11 #3
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_170865186
Mijn boerenverstand zou zeggen ja, maar dat hangt er natuurlijk vanaf of Ziggo al iets gedaan heeft.
Dus inderdaad, bel ze even op. Dan heb je een beter antwoord dan ons giswerk online.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 11 mei 2017 @ 22:02:00 #4
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_170866200
Aanpassingen aan je pakket = meestal nieuw contract.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 11 mei 2017 @ 22:04:20 #5
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_170866313
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:02 schreef Manke het volgende:
Aanpassingen aan je pakket = meestal nieuw contract.
hij wil dus niet meer aanpassen maar gewoon zijn huidige contract behouden, maar NLE heeft al een opzegging aangevraagd en Ziggo administratief ook al iets gedaan, dus de vraag is of Ziggo die administratieve regel er uit kan halen zodat hij in zijn oude pakket en oude voorwaarden blijft.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 11 mei 2017 @ 22:19:37 #6
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_170867265
quote:
99s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:04 schreef Nizno het volgende:

[..]

hij wil dus niet meer aanpassen maar gewoon zijn huidige contract behouden, maar NLE heeft al een opzegging aangevraagd en Ziggo administratief ook al iets gedaan, dus de vraag is of Ziggo die administratieve regel er uit kan halen zodat hij in zijn oude pakket en oude voorwaarden blijft.
Ow verkeerd gelezen.
Kleine kans, zoggo kennende. Zou het op Twitter via dm vragen, communicatie gaat zo meestal wel duidelijk en vlot.
pi_170867458
Kan wel maar hou rekening met je 14 dagen opzegmogelijkheid bij NLE ga je daar overheen zit je er aan vast. Ziggo kan tot 72 uur voor opzegdatum de boel als het goed is nog annuleren. Oud contract blijft dan lopen als je hem niet verlengt.
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_170870308
Waarom meld je je aan bij NLE als je je huidig contract toch wilt behouden? Of wil je EN de korting EN je huidig contract :')
pi_170872404
Ouderwetse contract houden kan, bedenktijd van 14 dagen. Bel met Retentie morgen.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 00:20:16 #10
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170872845
Thanks voor de tip dat NLE ziet er best prima uit. Alleen wel klote dat je 4 euro extra betaalt voor iedere extra tv die je aan wil sluiten. Nu zijn dat er hier in huis 2, maar in de toekomst worden dat er 3. Maar zelfs dan nog is het goedkoper dan Ziggo.
  Moderator vrijdag 12 mei 2017 @ 06:34:05 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_170874901
Het is dat ik hier nog een half jaar woon. Anders zou ik NLE ook serieus overwegen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_170875701
Als het goed is heb je gisteren een mail ontvangen van NLE.

Ik zit in het zelfde schuitje, Ziggo probeert mij ook constant te bellen. Heb ik geen zin in, als ze mij zo belangrijk vonden als klant dan hadden ze uit zichzelf ook een goed aanbod gedaan.
pi_170875714
En voor de volledigheid de inhoud van de mail van NLE:

quote:
Je hebt je aangemeld voor Alles-in-1 van NLEx. Supertof! We gaan ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk kunt genieten van internet, tv en/of bellen via NLEx. En het mooie is dat je daar zelf helemaal niets voor hoeft te doen! Wij regelen het voor je. Met onze overstapservice.

Nu hebben we begrepen dat de oude provider in sommige gevallen contact met onze nieuwe klanten zoekt en dat dan niet altijd juiste informatie wordt gegeven. Het gaat onder meer om het volgende:

Er wordt gezegd dat je contact met de oude provider moet opnemen “om de opzegging te controleren” of “over de aansluiting”. Dat is nergens voor nodig. Wij regelen de opzegging voor je;

Er wordt beweerd dat de internetsnelheid die je bij ons kunt halen heel laag is, omdat wij over de “ADSL-lijn” leveren. Dit klopt niet, wij leveren ook over de VDSL-lijn en daar kunnen veel hogere snelheden behaald worden. Tijdens je aanmelding hebben we transparant vermeld welke snelheid je op jouw adres kunt halen. We vinden het namelijk wél belangrijk daar duidelijk over te zijn;

We zouden gebruikmaken van een kopernetwerk dat al meer dan 50 jaar oud is en er zou een grote kans zijn dat dit niet meer werkt. Dat is flauwekul. Wij maken gebruik van het betrouwbare netwerk van KPN, hier is helemaal niks mis mee;

We zouden geen klantenservice hebben. Ha! Laat het nou nét zo zijn dat wij een top klantenservice hebben. De NLE-klantenservice bewijst zichzelf al jaren in de energiemarkt. En ook voor Alles-in-1 staan zij altijd voor je klaar. Natuurlijk óók als je een storing hebt!
Dus hierbij even een heads up: laat je alsjeblieft niet van de wijs brengen door onjuiste informatie. Bij het openbreken van een markt is het kennelijk normaal dat traditionele partijen zo reageren. Dat weten we nog vanuit onze energie-ervaring ;-)

Tot binnenkort!
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:49:16 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170876201
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:04 schreef Coritchando het volgende:
En voor de volledigheid de inhoud van de mail van NLE:

[..]

goeie mail ^O^
pi_170876518
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

goeie mail ^O^
Zeker.

Vooral die leugens over kabels die 50 jaar oud zijn, zullen we het eens hebben over die brakke COAX van Ziggo :P
  Moderator vrijdag 12 mei 2017 @ 10:10:49 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_170876562
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met NLE verder (snelheid, service, etc.), ik zit er ook aan te denken naar hen over te stappen vanuit Ziggo. Ik ben dan ook sowieso goedkoper uit zelfs als ik Fox Sports erbij neem. De mail van hen ziet er iig goed uit :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_170877365
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:10 schreef Karina het volgende:
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met NLE verder (snelheid, service, etc.), ik zit er ook aan te denken naar hen over te stappen vanuit Ziggo. Ik ben dan ook sowieso goedkoper uit zelfs als ik Fox Sports erbij neem. De mail van hen ziet er iig goed uit :P
Wat is het risico, dat heb ik mij afgevraagd.
Het TV signaal blijft wel bestaan, en je hebt vast iemand met een smartcard die je kan lenen. Dan is het voor je TV dus geen probleem.

Ook is het aansluiten van Ziggo met een paar dagen gebeurd, en kom je echt wel van NLE af als ze niet voldoen.

In het slechtste geval is het een jaar lastiger met internet en kijk je TV via iemand anders zijn kaartje ;)
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:03:12 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170877613
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:10 schreef Karina het volgende:
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met NLE verder (snelheid, service, etc.), ik zit er ook aan te denken naar hen over te stappen vanuit Ziggo. Ik ben dan ook sowieso goedkoper uit zelfs als ik Fox Sports erbij neem. De mail van hen ziet er iig goed uit :P
Service is overrated vind ik. Die ene keer in de 2 jaar ofzo dat ik zo'n partij eens nodig heb boeit het mij echt niet of ik nou 10 minuten in de wacht sta of 1. Die 10 euro per maand besparing daarentegen is toch 120 euro per jaar. Dag Ziggo :W

Daarnaast is de service van Ziggo ook compleet waardeloos dus wat dat betreft kan het niet veel slechter
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:06:29 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170877673
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:49 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Wat is het risico, dat heb ik mij afgevraagd.
Het TV signaal blijft wel bestaan, en je hebt vast iemand met een smartcard die je kan lenen. Dan is het voor je TV dus geen probleem.

Ook is het aansluiten van Ziggo met een paar dagen gebeurd, en kom je echt wel van NLE af als ze niet voldoen.

In het slechtste geval is het een jaar lastiger met internet en kijk je TV via iemand anders zijn kaartje ;)
Dit snap ik niet. Wat moet ik met de smartcard van iemand anders? Ik ken overigens zo niemand die zo'n ding over heeft. Betaal je daar ook niet gewoon iedere maand 4 euro voor, net als bij NLE?

Hoezo een jaar lastiger met internet? Daar valt toch niet al te veel aan te verkloten lijkt mij.
  Moderator vrijdag 12 mei 2017 @ 11:18:30 #20
9859 crew  Karina
Woman
pi_170877833
In mijn tv past geen kaartje :P Op zich ben ik niet eens zo heel ontevreden over ziggo maar ik las dat ze alweer de prijzen gaan verhogen... daar heb ik natuurlijk geen zin in. En verder is mijn wifisignaal via ziggo soms best wel traag, tv en internet doet het verder wel best goed.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:23:59 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170877922
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 11:18 schreef Karina het volgende:
In mijn tv past geen kaartje :P Op zich ben ik niet eens zo heel ontevreden over ziggo maar ik las dat ze alweer de prijzen gaan verhogen... daar heb ik natuurlijk geen zin in. En verder is mijn wifisignaal via ziggo soms best wel traag, tv en internet doet het verder wel best goed.
Als ze weer de prijzen gaan verhogen ben ik sowieso weg. Het is al veel te hard gestegen de afgelopen jaren. Het wifi signaal is inderdaad ruk door dat waardeloze Ubee ding.
pi_170878369
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 11:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dit snap ik niet. Wat moet ik met de smartcard van iemand anders? Ik ken overigens zo niemand die zo'n ding over heeft. Betaal je daar ook niet gewoon iedere maand 4 euro voor, net als bij NLE?
Ik heb 3 smartcards van andere mensen liggen :')
1 van mezelf met basis TV
1 van vrienden met Film 1
1 van familie met Foxsport Eredivisie

Wissel gewoon de kaartjes als ik iets anders wil zien.
pi_170879713
Het kan, maar het gaat bijna zeker fout, omdat hetgeen jij wil niet vast ligt in een procedure.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 12 mei 2017 @ 15:27:17 #24
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_170882722
Jo!

Zullen we even niet onderling op elkaar gaan lopen fitten en zieken?

Daarnaast is het wel leuk als TS er ook nog iets aan heeft wat er hier besproken wordt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 13 mei 2017 @ 12:54:26 #25
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170901996
T-mobile thuis is ook goedkoop zie ik. Net als NLE een goed alternatief voor Ziggo volgens mij.
  Moderator zaterdag 13 mei 2017 @ 12:58:13 #26
9859 crew  Karina
Woman
pi_170902064
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:54 schreef leolinedance het volgende:
T-mobile thuis is ook goedkoop zie ik. Net als NLE een goed alternatief voor Ziggo volgens mij.
Ik zat zelf ook naar Telfort te kijken omdat ik een mobiel abonnement van ze heb, levert combinatievoordeel op. Maar geen idee of Telfort tv/internet wat is.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator zaterdag 13 mei 2017 @ 13:02:44 #27
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_170902137
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:58 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik zat zelf ook naar Telfort te kijken omdat ik een mobiel abonnement van ze heb, levert combinatievoordeel op. Maar geen idee of Telfort tv/internet wat is.
Mn schoonmoeder vind 't prima!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 13 mei 2017 @ 15:57:01 #28
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170905917
Ik heb zojuist de overstap van Ziggo naar NLE gemaakt. Ben benieuwd!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 13 mei 2017 @ 16:03:20 #29
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_170905997
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:58 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik zat zelf ook naar Telfort te kijken omdat ik een mobiel abonnement van ze heb, levert combinatievoordeel op. Maar geen idee of Telfort tv/internet wat is.
Mijn zus heeft het ook. Werkt prima.

Enige waar je goed in moet verdiepen is de eventuele zenderpakketten.
Kijken of de zenders die jij wilt hebben wel in het basispakket zitten en als dat niet het geval is hoeveel er voor dat pakket betaald moet worden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 15 mei 2017 @ 17:23:48 #30
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170962622
Ik ben nu overgestapt naar NLE en ontving direct een mail van Ziggo dat ik ze moet bellen om de afhandeling van de opzegging door te nemen. Dit doe ik natuurlijk niet, nergens voor nodig.

Nu hebben die schoften zelfs het lef om een SMS te sturen met volgende tekst:

quote:
Beste klant, wij hebben een overstapverzoek ontvangen. Wij informeren u graag over de afhandeling en vervolgstappen. U kunt ons bereiken via 020-2252405. Ziggo.
Uiteraard ga ik zo ook nu niet bellen. Ben benieuwd wanneer ze zelf de telefoon gaan pakken om mij te bellen.
pi_170964649
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:58 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik zat zelf ook naar Telfort te kijken omdat ik een mobiel abonnement van ze heb, levert combinatievoordeel op. Maar geen idee of Telfort tv/internet wat is.
Ik ben tevreden met tv en internet. Nooit problemen, dus geen idee of klantenservice goed is...
  maandag 15 mei 2017 @ 19:03:35 #32
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170964754
Das snel, daar had ik ze al aan de telefoon :')
pi_170964795
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:03 schreef leolinedance het volgende:
Das snel, daar had ik ze al aan de telefoon :')
Ja hier ook.

Met een of andere aanbieding (best scherp overigens). Heb ze uitgelachen en gezegd dat als ik zo belangrijk was ze wel uit zichzelf een aanbieding zouden doen. Had de dame geen antwoord op.
  Moderator maandag 15 mei 2017 @ 19:08:24 #34
9859 crew  Karina
Woman
pi_170964873
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 18:59 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Ik ben tevreden met tv en internet. Nooit problemen, dus geen idee of klantenservice goed is...
Ik heb zitten rekenen maar zelfs als ik Fox eredivisie erbij neem ben ik bij NLE nog steeds goedkoper uit (en sneller internet :P ). Dus ik denk dat ik voor NLE ga, nog even volgen hoe het verder verloopt bij diegenen die het hebben aangevraagd.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_170964988
Nadeel is wel dat je geen kabel tv / radio meer ontvangt! Elke tv moet dus een eigen ontvangertje hebben met internetkabel. Kosten ¤4 per maand per extra tv.
  Moderator maandag 15 mei 2017 @ 19:25:42 #36
9859 crew  Karina
Woman
pi_170965373
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:12 schreef gekkewiebel het volgende:
Nadeel is wel dat je geen kabel tv / radio meer ontvangt! Elke tv moet dus een eigen ontvangertje hebben met internetkabel. Kosten ¤4 per maand per extra tv.
Ja daar zat ik een beetje mee, maar ziggo is de enige kabelaanbieder hier. Radio luister ik nog gewoon old skool via de FM of UKW (kan wel via de kabel maar dan moet ik weer een extra kabel naar mijn radio trekken, dit doet het ook prima).

Extra tv die ik heb zit aan mijn pc dus ik kan dan eventueel als ik wil via internet kijken met de KPN app of Telfort. ligt eraan dus :P

Maar als je een tv hebt die niet op internet zit (zo noem ik het maar even) ja dan moet je idd een extra aansluiting betalen, zowel bij Telfort als NLE.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_170965558
quote:
99s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:25 schreef Karina het volgende:

[..]

Ja daar zat ik een beetje mee, maar ziggo is de enige kabelaanbieder hier. Radio luister ik nog gewoon old skool via de FM of UKW (kan wel via de kabel maar dan moet ik weer een extra kabel naar mijn radio trekken, dit doet het ook prima).

Extra tv die ik heb zit aan mijn pc dus ik kan dan eventueel als ik wil via internet kijken met de KPN app of Telfort. ligt eraan dus :P

Maar als je een tv hebt die niet op internet zit (zo noem ik het maar even) ja dan moet je idd een extra aansluiting betalen, zowel bij Telfort als NLE.
Is maar net hoe veel tv's je hebt en welke alternatieven je hebt ja ;)

Overigens heeft elke regio (zover ik weet) maar één kabelaanbieder. Dus voor elk alternatief ben je aangewezen op 'kabelloze' tv's enz
pi_170967120
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:12 schreef gekkewiebel het volgende:
Nadeel is wel dat je geen kabel tv / radio meer ontvangt! Elke tv moet dus een eigen ontvangertje hebben met internetkabel. Kosten ¤4 per maand per extra tv.
Nu moet elke TV een TV kabel (COAX) hebben...
Netwerkkabels zijn veel eenvoudiger aan te leggen, je kan je COAX vervangen mocht je dat willen.
En als je helemaal geen kabels wil leggen kan je ook nog Powerline overwegen, let wel op, niet elke Powerline is even goed en als je oude kabels in huis hebt of grote afstanden moet overbruggen kan het soms lastig zijn. Maar mijn ervaringen met Powerline voor TV kijken zijn over het algemeen genomen goed (denk nu een set of 20 weggezet zonder problemen).

En overigens heeft nu ook elke TV een ontvanger. Dat kan een los kastje zijn (Humax of Horizon over het algemeen) of een CI+ module die je in de TV steekt.
pi_170968430
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:13 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Nu moet elke TV een TV kabel (COAX) hebben...
Netwerkkabels zijn veel eenvoudiger aan te leggen, je kan je COAX vervangen mocht je dat willen.
En als je helemaal geen kabels wil leggen kan je ook nog Powerline overwegen, let wel op, niet elke Powerline is even goed en als je oude kabels in huis hebt of grote afstanden moet overbruggen kan het soms lastig zijn. Maar mijn ervaringen met Powerline voor TV kijken zijn over het algemeen genomen goed (denk nu een set of 20 weggezet zonder problemen).

En overigens heeft nu ook elke TV een ontvanger. Dat kan een los kastje zijn (Humax of Horizon over het algemeen) of een CI+ module die je in de TV steekt.
Maar als je dan ooit weer terug naar de kabelaar gaat kun je de boel weer omgooien, of je moet allebei aanleggen. Alles is mogelijk, maar denk dat menigeen zich verkijkt op de zaak als ze denken even flink te besparen met overstappen. Zeker als je niet overal lan hebt liggen en veel tv's hebt ;)

CI+ werkt trouwens niet met NLE. En ziggo heeft idd (normaliter) een kastje, maar alle andere tv's in huis kunnen gewoon tv ontvangen zonder verdere decoder toch?
  maandag 15 mei 2017 @ 20:55:42 #40
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170968632
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:13 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Nu moet elke TV een TV kabel (COAX) hebben...
Netwerkkabels zijn veel eenvoudiger aan te leggen, je kan je COAX vervangen mocht je dat willen.
En als je helemaal geen kabels wil leggen kan je ook nog Powerline overwegen, let wel op, niet elke Powerline is even goed en als je oude kabels in huis hebt of grote afstanden moet overbruggen kan het soms lastig zijn. Maar mijn ervaringen met Powerline voor TV kijken zijn over het algemeen genomen goed (denk nu een set of 20 weggezet zonder problemen).

En overigens heeft nu ook elke TV een ontvanger. Dat kan een los kastje zijn (Humax of Horizon over het algemeen) of een CI+ module die je in de TV steekt.
Ik heb in heel mijn huis UTP en coax gelegd afgelopen jaar (15x UTP en 7x coax meen ik). Volgens mij is die coax wat overbodig geweest :')
pi_170970179
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:49 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Maar als je dan ooit weer terug naar de kabelaar gaat kun je de boel weer omgooien, of je moet allebei aanleggen. Alles is mogelijk, maar denk dat menigeen zich verkijkt op de zaak als ze denken even flink te besparen met overstappen. Zeker als je niet overal lan hebt liggen en veel tv's hebt ;)
Als je huis nu blauw is en je schildert het groen, dan kan je best over 3 jaar het weer blauw willen en moet je opnieuw verven.
Vind het geen argument, vrijwel alles vereist 1 of meerdere handelingen. Ook kan je het oplossen met zaken als wifi en powerline indien gewenst. Zo spannend is het niet.

quote:
CI+ werkt trouwens niet met NLE. En ziggo heeft idd (normaliter) een kastje, maar alle andere tv's in huis kunnen gewoon tv ontvangen zonder verdere decoder toch?
Als je graag naar analoge TV uit het jaar kruik kijkt, dan hoef je geen kastjes of CI+ modules te hebben bij kabel TV inderdaad. Houd er wel rekening mee dat er regelmatig zenders weg zullen gaan omdat de frequenties nodig zijn voor andere doeleinden. En had ik de kwaliteit al genoemd? Voelt alsof je terug gaat naar 1980 als je digitale TV (vaak HD) gewend bent.

Dat CI+ niet met NLE werkt lijkt me logisch, ik heb in ieder geval nooit beweerd dat dat werken zal.
pi_170970432
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:45 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Als je huis nu blauw is en je schildert het groen, dan kan je best over 3 jaar het weer blauw willen en moet je opnieuw verven.
Vind het geen argument, vrijwel alles vereist 1 of meerdere handelingen. Ook kan je het oplossen met zaken als wifi en powerline indien gewenst. Zo spannend is het niet.

[..]

Als je graag naar analoge TV uit het jaar kruik kijkt, dan hoef je geen kastjes of CI+ modules te hebben bij kabel TV inderdaad. Houd er wel rekening mee dat er regelmatig zenders weg zullen gaan omdat de frequenties nodig zijn voor andere doeleinden. En had ik de kwaliteit al genoemd? Voelt alsof je terug gaat naar 1980 als je digitale TV (vaak HD) gewend bent.

Dat CI+ niet met NLE werkt lijkt me logisch, ik heb in ieder geval nooit beweerd dat dat werken zal.
Tuurlijk, geef alleen maar aan dat het iets anders is dan wisselen van stroomleverancier. Van kabel naar iets anders behelst meer dan van nuon naar essent. Denk dat veel mensen dat over het hoofd zien.

Overigens kan ik gewoon nl123 in hd ontvangen op de overige tv's, en de rest in digitale kwaliteit. Geen kastje/ci+ betekent niet dat je naar gruis hoeft te kijken ;)
pi_170970498
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:54 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Tuurlijk, geef alleen maar aan dat het iets anders is dan wisselen van stroomleverancier. Van kabel naar iets anders behelst meer dan van nuon naar essent. Denk dat veel mensen dat over het hoofd zien.

Overigens kan ik gewoon nl123 in hd ontvangen op de overige tv's, en de rest in digitale kwaliteit. Geen kastje/ci+ betekent niet dat je naar gruis hoeft te kijken ;)
Dan ben ik benieuwd naar merk en modellen van die TV's, want daar zal dan wel een digitale tuner in moeten zitten. En om die zenders (digitaal) te decoderen moet je er smartcard in stoppen. Anders gaat dat nooit werken.
pi_170970557
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:57 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd naar merk en modellen van die TV's, want daar zal dan wel een digitale tuner in moeten zitten. En om die zenders (digitaal) te decoderen moet je er smartcard in stoppen. Anders gaat dat nooit werken.
Digitaal ja. Smartcard nee. Idd wel een soort antenne of wat dan ook, kan iig overweg met digitaal signaal. De optie om er ci in te stoppen is er wel. Maar ziggo heeft aparte frequenties online staan voor je non-smartcard tv's. Dan kun je een stuk of 35 zenders in digitale of soms hd kwaliteit bekijken zonder smartcard.
pi_170970685
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:59 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Digitaal ja. Smartcard nee. Idd wel een soort antenne of wat dan ook, kan iig overweg met digitaal signaal. De optie om er ci in te stoppen is er wel. Maar ziggo heeft aparte frequenties online staan voor je non-smartcard tv's. Dan kun je een stuk of 35 zenders in digitale of soms hd kwaliteit bekijken zonder smartcard.
Oh, die optie. Volgens Ziggo: "Met digitale televisie zonder kastje heb je een selectie van de digitale zenders uit het Kabel TV pakket."

Dat zijn dan dus ongecodeerde zenders.

Wedden dat als je overstapt naar NLE dat die zenders blijven werken ;)
pi_170970694
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:05 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Oh, die optie. Volgens Ziggo: "Met digitale televisie zonder kastje heb je een selectie van de digitale zenders uit het Kabel TV pakket."

Dat zijn dan dus ongecodeerde zenders.

Wedden dat als je overstapt naar NLE dat die zenders blijven werken ;)
Dat weet ik niet! Zou super zijn als dat kon ja. Zal eens navragen.
pi_170971006
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:05 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Oh, die optie. Volgens Ziggo: "Met digitale televisie zonder kastje heb je een selectie van de digitale zenders uit het Kabel TV pakket."

Dat zijn dan dus ongecodeerde zenders.

Wedden dat als je overstapt naar NLE dat die zenders blijven werken ;)
Als ik zo het kpn forum snel doorzoek wordt het coax signaal weldegelijk afgesloten. Dat klopt ook met wat NLE mij eerder vertelde: namelijk dat je geen radio meer zou kunnen ontvangen via de kabel. Enige optie zou de ether zijn.

Mocht je gelijk hebben zou ik al lang mn tv abonnement hebben opgezegd. Gratis 35 zenders vind ik dikke prima. Denk dat je hier fout zit.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 15 mei 2017 @ 22:28:29 #48
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_170971060
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:25 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Als ik zo het kpn forum snel doorzoek wordt het coax signaal weldegelijk afgesloten. Dat klopt ook met wat NLE mij eerder vertelde: namelijk dat je geen radio meer zou kunnen ontvangen via de kabel. Enige optie zou de ether zijn.

Mocht je gelijk hebben zou ik al lang mn tv abonnement hebben opgezegd. Gratis 35 zenders vind ik dikke prima. Denk dat je hier fout zit.
in theorie gaat je hele coaxsignaal er af. Maar in de praktijk kan dat soms wel jaren duren aangezien er niet altijd iemand naar de betreffende kastjes gaat. Pas als er signaal op een andere kabel nodig is wordt die van jou verwijderd. De ene keer kan dit al na een maand zijn de andere keer jaren later.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_170971179
quote:
99s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:28 schreef Nizno het volgende:

[..]

in theorie gaat je hele coaxsignaal er af. Maar in de praktijk kan dat soms wel jaren duren aangezien er niet altijd iemand naar de betreffende kastjes gaat. Pas als er signaal op een andere kabel nodig is wordt die van jou verwijderd. De ene keer kan dit al na een maand zijn de andere keer jaren later.
Ah, dat verklaart een boel.
pi_170971278
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 17:23 schreef leolinedance het volgende:
Ik ben nu overgestapt naar NLE en ontving direct een mail van Ziggo dat ik ze moet bellen om de afhandeling van de opzegging door te nemen. Dit doe ik natuurlijk niet, nergens voor nodig.

Nu hebben die schoften zelfs het lef om een SMS te sturen met volgende tekst:

[..]

Uiteraard ga ik zo ook nu niet bellen. Ben benieuwd wanneer ze zelf de telefoon gaan pakken om mij te bellen.
Ik denk dat ik morgen dat nummer ga bellen om te kijken wat ze voorstellen. Ik wil bij voormalig upc blijven.
  maandag 15 mei 2017 @ 23:41:49 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170972807
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik denk dat ik morgen dat nummer ga bellen om te kijken wat ze voorstellen. Ik wil bij voormalig upc blijven.
Waarom wil je bij Ziggo blijven?
  Moderator vrijdag 19 mei 2017 @ 15:10:45 #52
9859 crew  Karina
Woman
pi_171053413
Ik heb inmiddels een prijsverhogingsmail van ziggo gekregen. Dus binnenkort gaan die de deur uit.

Iemand nog gebeld door ze? Of zelf gebeld?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator vrijdag 19 mei 2017 @ 15:16:15 #53
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171053542
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:10 schreef Karina het volgende:
Ik heb inmiddels een prijsverhogingsmail van ziggo gekregen. Dus binnenkort gaan die de deur uit.

Iemand nog gebeld door ze? Of zelf gebeld?
Mijn broer niet. Is sowieso bullshit. Krijg je een vage aanbieding die niet logisch is.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:11:11 #54
327191 RobertNL
For your gear.
pi_171054710
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:10 schreef Karina het volgende:
Ik heb inmiddels een prijsverhogingsmail van ziggo gekregen. Dus binnenkort gaan die de deur uit.

Iemand nog gebeld door ze? Of zelf gebeld?
Ik heb ruim anderhalve maand geleden gebeld met afdeling opzeggen. Aangegeven dat ik als ik geen aanbieding kreeg over zou stappen op NLE. Nu 6 mnd voor 18.70, daarna weer regulier tarief.

Ze kunnen/konden dus een prima aanbieding geven.
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:10 schreef Karina het volgende:
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met NLE verder (snelheid, service, etc.), ik zit er ook aan te denken naar hen over te stappen vanuit Ziggo. Ik ben dan ook sowieso goedkoper uit zelfs als ik Fox Sports erbij neem. De mail van hen ziet er iig goed uit :P
Service is wel redelijk overigens. Heb een aantal mensen even geholpen met overstappen. Service via de telefoon was prima, bijna KPN niveau, en ze boden aan een monteur te sturen als het nog niet werkte.

Had besteld met 50 euro cashback via cashbacktotaal, dat was een wat minder verhaal want die werden door NLE allemaal afgekeurd. Uiteindelijk naar mailtjes naar de aanbieder van het advertentienetwerk, cashbacktotaal, NLE hebben ze iedere klant die aangesloten is en via die weg lid is geworden de 50 euro alsnog op de rekening gestort.Ook dat is dus uiteindelijk prima opgelost.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_171054875
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:11 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ik heb ruim anderhalve maand geleden gebeld met afdeling opzeggen. Aangegeven dat ik als ik geen aanbieding kreeg over zou stappen op NLE. Nu 6 mnd voor 18.70, daarna weer regulier tarief.

Ze kunnen/konden dus een prima aanbieding geven.
Als ze dat uit zichzelf zouden doen zou ik er heel anders over denken...
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:22:58 #56
327191 RobertNL
For your gear.
pi_171054924
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:20 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Als ze dat uit zichzelf zouden doen zou ik er heel anders over denken...
Tja, dat is niet hoe de wereld momenteel werkt.

NLE is wel het codewoord, dan kunnen ze de maximale korting geven.
Zou zelf overigens nooit overstappen naar NLE of KPN, want 4-6 mbit is een beetje aan de lage kant qua snelheid, maar dat weet Ziggo niet.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_171057424
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:22 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Tja, dat is niet hoe de wereld momenteel werkt.

NLE is wel het codewoord, dan kunnen ze de maximale korting geven.
Zou zelf overigens nooit overstappen naar NLE of KPN, want 4-6 mbit is een beetje aan de lage kant qua snelheid, maar dat weet Ziggo niet.
Gek genoeg bieden partijen als Nuon en YouFone wel voordeeltjes aan.

Ik weiger te gaan smeken of dreigen voor een beter tarief. Maar dat zal ik wel zijn.

Ziggo is doodsbang voor NLE overigens. Vandaar de absurde kortingen die ze geven, om iedereen maar binnenboord te houden. Maar ook om een grote 'Ziggo run' ingegeven door tevreden overstappers die reclame maken te voorkomen.
pi_171058191
quote:
99s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:28 schreef Nizno het volgende:

[..]

in theorie gaat je hele coaxsignaal er af. Maar in de praktijk kan dat soms wel jaren duren aangezien er niet altijd iemand naar de betreffende kastjes gaat. Pas als er signaal op een andere kabel nodig is wordt die van jou verwijderd. De ene keer kan dit al na een maand zijn de andere keer jaren later.
Hier was het exact 1 dag na het opzeggen dat de coax eruit lag.
  Moderator vrijdag 19 mei 2017 @ 19:32:27 #59
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171058619
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:22 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Tja, dat is niet hoe de wereld momenteel werkt.

NLE is wel het codewoord, dan kunnen ze de maximale korting geven.
Zou zelf overigens nooit overstappen naar NLE of KPN, want 4-6 mbit is een beetje aan de lage kant qua snelheid, maar dat weet Ziggo niet.
Dan heb je geen VDSL...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_171058783
Check bij NLE:
quote:
Verwachte internetsnelheid op jouw adres

We zijn graag eerlijk over de internetsnelheid op jouw adres. Daarom zie je hier niet de maximale snelheid die je zou kunnen halen, maar de snelheid die we verwachten dat je haalt met dit pakket.

5 Mb/s
_O- :')

Ik heb nu gewoon glasvezel 500Mbps/500Mbps, :W NLE :')
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 19 mei 2017 @ 19:48:44 #61
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_171059021
Ze kunnen hier tot 100 bieden, echter als ik dan dezelfde opties als bij ziggo aanzet ben ik mn coax kwijt en een kleine 10 euro goedkoper uit. Maar ja dan moet ik voor boven dus een extra kpnkassie er bij en ben ik ook mijn korting van vodafone kwijt (extra zenderpakket, 5 euro korting op mobiel en dubbele data.

Dus nee. Ik stap niet over.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 19 mei 2017 @ 19:57:06 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_171059283
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:42 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Gek genoeg bieden partijen als Nuon en YouFone wel voordeeltjes aan.

Ik weiger te gaan smeken of dreigen voor een beter tarief. Maar dat zal ik wel zijn.

Ziggo is doodsbang voor NLE overigens. Vandaar de absurde kortingen die ze geven, om iedereen maar binnenboord te houden. Maar ook om een grote 'Ziggo run' ingegeven door tevreden overstappers die reclame maken te voorkomen.
Welke absurde korting? Die 6 maanden 20 euro per maand?
pi_171059629
Heb zelf ook (weer.. :') ) de 6 maanden korting gekregen. Betaal nu iets van ¤18 per maand, daarna 6 maanden ¤45. Scheelt zo maar ¤150 op jaarbasis. Voor 2 telefoontjes is dat ruimschoots de moeite waard.
  Moderator vrijdag 19 mei 2017 @ 21:06:04 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171061133
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:40 schreef Juup© het volgende:
Check bij NLE:

[..]

_O- :')

Ik heb nu gewoon glasvezel 500Mbps/500Mbps, :W NLE :')
NLE zou toch ook glasvezel kunnen aanbieden? Op mijn toekomstige adres wel. 50/50 met 2xTV+opnemen voor 52,50 :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_171061821
Ik ben ook NLE aan het overwegen. Huidige pakket zou zes tientjes per maand gaan kosten en het internet is niet heel stabiel, al kan dat ook aan het huis liggen.
Stap ik over, neem ik een deel van het jaar Fox Eredivisie erbij en ben ik alsnog 22 euro per maand goedkoper uit. Alleen moet ik even zien hoe ik dat ga doen met het signaal, want ik heb hier geen UTP liggen. Powerline zou kunnen, maar ik wil ook wel kijken naar alternatieven.
Schip ahoy!
pi_171063024
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 21:06 schreef Renesite het volgende:

[..]

NLE zou toch ook glasvezel kunnen aanbieden? Op mijn toekomstige adres wel. 50/50 met 2xTV+opnemen voor 52,50 :)
Als dat zo is klopt er iets niet aan hun beschikbaarheids pagina.
  Moderator vrijdag 19 mei 2017 @ 22:24:50 #67
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171063051
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 22:23 schreef Juup© het volgende:

[..]

Als dat zo is klopt er iets niet aan hun beschikbaarheids pagina.
Ligt wellicht aan de netwerkaanbieder of zo? Mijn toekomstige buurt even door de postcodecheck gehaald. Ligt vast aan Reggefiber of andere aanbeiders.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_171069137
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Welke absurde korting? Die 6 maanden 20 euro per maand?
6 maanden voor 18 euro. Zeg 42 euro korting, uitgaande van 60 euro pm. Dat vind ik absurd.

Doe dan voor alle klanten standaard 40 euro als je zo makkelijk zulke kortingen kunt geven.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 10:49:19 #69
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_171069192
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 10:45 schreef Coritchando het volgende:

[..]

6 maanden voor 18 euro. Zeg 42 euro korting, uitgaande van 60 euro pm. Dat vind ik absurd.

Doe dan voor alle klanten standaard 40 euro als je zo makkelijk zulke kortingen kunt geven.
Nou ik krijg 18 euro ipv 46 euro 6 maanden. Dat vind ik niet absurd.

Sterker nog, dat is op jaarbasis net zo duur als NLE. Maar volgend jaar betaal je weer gewoon de volle mep, Ziggo kennende met een nieuwe prijsverhoging.
pi_171069205
:D
pi_171069227
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 10:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nou ik krijg 18 euro ipv 46 euro 6 maanden. Dat vind ik niet absurd.

Sterker nog, dat is op jaarbasis net zo duur als NLE. Maar volgend jaar betaal je weer gewoon de volle mep, Ziggo kennende met een nieuwe prijsverhoging.
Slechts 60% korting per maand.

Normaal is 10-20% korting in mijn ogen. Doe eens gek met 30%. Maar 60? Nee, dat is absurd.

Maar blijf vooral lekker bij Ziggo, veranderd er nooit iets als de makke schaapjes zich zo makkelijk laten ompraten.
pi_171069284
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:10 schreef Karina het volgende:
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met NLE verder (snelheid, service, etc.), ik zit er ook aan te denken naar hen over te stappen vanuit Ziggo. Ik ben dan ook sowieso goedkoper uit zelfs als ik Fox Sports erbij neem. De mail van hen ziet er iig goed uit :P
Ik zit er nu zes weken. Ik haal gewoon 100/30 zoals geadverteerd, de Xperiabox V10 en tv decoder die je ontvangt is gelijk aan wat je bij KPN zelf of Telfort krijgt. Via CashbackXL kun je nog een maand gratis krijgen omdat je 35 euro cashback kunt krijgen als je via hun overstapt.

Ik twijfelde eerst ivm hun roemruchte naam in de energievergelijkers (stroom/gas neem ik dus elders af) maar qua internet zijn ze in feite gewoon een wholesale verkoper net zoals Telfort.

quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:25 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]
Mocht je gelijk hebben zou ik al lang mn tv abonnement hebben opgezegd. Gratis 35 zenders vind ik dikke prima. Denk dat je hier fout zit.
Ik ben al langer weg bij Ziggo en kon na opzegging nog anderhalf jaar lang gewoon analoog tv kijken. Toen kwam pas de brief in de bus dat ze het signaal definitief stop zouden zetten wat ook gebeurde. :P

[ Bericht 25% gewijzigd door Joosie200 op 20-05-2017 11:02:36 ]
mag het weten
pi_171070169
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 10:52 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Slechts 60% korting per maand.

Normaal is 10-20% korting in mijn ogen. Doe eens gek met 30%. Maar 60? Nee, dat is absurd.

Maar blijf vooral lekker bij Ziggo, veranderd er nooit iets als de makke schaapjes zich zo makkelijk laten ompraten.
Heb jij aandelen NLE of ben je gewoon een schaapje van dat bedrijf met als taak de publieke opinie te beïnvloeden ? :')
pi_171071214
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:51 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Heb jij aandelen NLE of ben je gewoon een schaapje van dat bedrijf met als taak de publieke opinie te beïnvloeden ? :')
Nee. Nee.

Ik heb gewoon een hekel aan Ziggo.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 21:02:18 #75
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_171080964
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 10:52 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Slechts 60% korting per maand.

Normaal is 10-20% korting in mijn ogen. Doe eens gek met 30%. Maar 60? Nee, dat is absurd.

Maar blijf vooral lekker bij Ziggo, veranderd er nooit iets als de makke schaapjes zich zo makkelijk laten ompraten.
Als of het % per maand voor bepaalde duur relevant is :')
Ze hadden dus nog beter 1 maand gratis kunnen geven, dan was je helemaal enthousiast geweest!
  zaterdag 20 mei 2017 @ 21:11:08 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_171081247
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 12:57 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Nee. Nee.

Ik heb gewoon een hekel aan Ziggo.
Waarom probeer je een redelijke aanbieding van Ziggo dan zo hard voor te doen als 'absurde korting'?

reken even mee:

Jaarkosten Ziggo 40/4 = 6*18 + 6*46 = 384
Jaarkosten NLE 100/5 (mits mogelijk) = 12*30 = 360 - 35 cashback = 325 euro

Dus NLE is zelfs ná die aanbieding van Ziggo nog 59 euro goedkoper. En stel dat je er een extra ontvanger bij neemt is NLE nogsteeds goedkoper.
pi_171081937
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waarom probeer je een redelijke aanbieding van Ziggo dan zo hard voor te doen als 'absurde korting'?

reken even mee:

Jaarkosten Ziggo 40/4 = 6*18 + 6*46 = 384
Jaarkosten NLE 100/5 (mits mogelijk) = 12*30 = 360 - 35 cashback = 325 euro

Dus NLE is zelfs ná die aanbieding van Ziggo nog 59 euro goedkoper. En stel dat je er een extra ontvanger bij neemt is NLE nogsteeds goedkoper.
Bij NLE weet je niet waar je na 1 jaar aan toe bent. Ze zijn nu goedkoop, maar wat ze met de prijs gaan doen weten ze zelf ook nog niet.

Bij Ziggo weet je dat je 1-3 euro meer moet betalen per maand.

Ik heb in januari/februari mij ook aangemeld voor NLE, Ziggo gaf mij toen korting voor 6 maanden, maar zou wel aan een jaarcontract vastzitten. Vanwege de recente verhoging misschien weer aanmelden bij NLE en de korting bij Ziggo verlengen met 6 maanden :D
  Moderator zaterdag 20 mei 2017 @ 21:34:39 #78
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171081968
NLE maar eens gemaild naar de opties. We gaan in november ons huidige huis uit, dus zitten een a twee maanden zonder eigen verbinding -O- !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 20 mei 2017 @ 21:38:31 #79
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_171082096
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:33 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Bij NLE weet je niet waar je na 1 jaar aan toe bent. Ze zijn nu goedkoop, maar wat ze met de prijs gaan doen weten ze zelf ook nog niet.

Bij Ziggo weet je dat je 1-3 euro meer moet betalen per maand.

Duurder dan Ziggo zal het niet worden. Ik bedoel, NLE zal na 1 jaar niet van 34 euro pm naar >48 euro pm gaan.
pi_171090882
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waarom probeer je een redelijke aanbieding van Ziggo dan zo hard voor te doen als 'absurde korting'?

reken even mee:

Jaarkosten Ziggo 40/4 = 6*18 + 6*46 = 384
Jaarkosten NLE 100/5 (mits mogelijk) = 12*30 = 360 - 35 cashback = 325 euro

Dus NLE is zelfs ná die aanbieding van Ziggo nog 59 euro goedkoper. En stel dat je er een extra ontvanger bij neemt is NLE nogsteeds goedkoper.
Ik heb geen idee wat je met deze berekeningen wil aantonen. Iedereen weet dat Ziggo te duur is toch?

Volgens mij begrijp jij niet helemaal waarom ik de korting absurd vind.
Ik zal het nogmaals uitleggen: als een product normaal bedrag X kost, en je geeft daar zonder blikken of blozen 60% korting op als mensen dreigen op te stappen. Dan is de korting absurd en het product te duur. Dan moet je iets aan je prijzen doen zodat mensen niet op willen stappen.

Overigens gisteren weer 3 mensen gesproken waarvan er 1 de overstap in gang heeft gezet en 2 anderen verwachten dit deze week te gaan regelen. Allemaal weg bij Ziggo na die zoveelste verhoging.
pi_171090944
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:11 schreef leolinedance het volgende:
Jaarkosten Ziggo 40/4 = 6*18 + 6*46 = 384
Jaarkosten NLE 100/5 (mits mogelijk) = 12*30 = 360 - 35 cashback = 325 euro

Dus NLE is zelfs ná die aanbieding van Ziggo nog 59 euro goedkoper. En stel dat je er een extra ontvanger bij neemt is NLE nogsteeds goedkoper.
Ik zit bij Ziggo nu op 150/50. Gaat dadelijk naar 60 per maand.
Kom je op 6*18 en 6*60 = 468
NLE zou je zelfs zonder de cashback al 100 euro per jaar goedkoper zitten. Die cashback ga ik nog even kijken. Waar kreeg je die?
Schip ahoy!
pi_171092361
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:44 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik zit bij Ziggo nu op 150/50. Gaat dadelijk naar 60 per maand.
Kom je op 6*18 en 6*60 = 468
NLE zou je zelfs zonder de cashback al 100 euro per jaar goedkoper zitten. Die cashback ga ik nog even kijken. Waar kreeg je die?
CashbackXL.nl

In het topic werd CashbackTotaal genoemd, maar daar vind ik hem niet terug.

Helaas had ik al besteld voor ik dit hoorde :'(
pi_171092389
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:16 schreef Coritchando het volgende:

[..]

CashbackXL.nl

In het topic werd CashbackTotaal genoemd, maar daar vind ik hem niet terug.

Helaas had ik al besteld voor ik dit hoorde :'(
CashbackTotaal.nl was niet te vertrouwen, NLE heeft hun samenwerking opgezegd. Dus CashbackXL blijft over.
mag het weten
pi_171092541
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:18 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

CashbackTotaal.nl was niet te vertrouwen, NLE heeft hun samenwerking opgezegd. Dus CashbackXL blijft over.
Oh, dan is het sowieso niet verstandig om het via die site te regelen.
pi_171698048
Vandaag alle hardware ontvangen van NLEx *O*

Gelijk maar het modem in de meterkast gebouwd, helaas nog geen signaal. Dat zal er pas volgende week op komen. Gek genoeg kan ik wel al op de KPN iTV inloggen en zelfs opnames maken, kan het enkel nog niet terugkijken.

Tot op heden nog steeds tevreden over NLEx, nette communicatie en alle afspraken zijn tot op heden nagekomen. Hopelijk komt het signaal er volgende week ook netjes op.
pi_171703805
Wel jammer dat ze van de week de prijzen omhoog hebben gekieperd.
Schip ahoy!
pi_171704311
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 07:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel jammer dat ze van de week de prijzen omhoog hebben gekieperd.
Teveel animo gok ik ;)
pi_171717110
En dat is snel, signaal staat al op de lijn (opleverdatum 21-6) en type dit via de nieuwe verbinding. Snelheid van 111 mbit down en 33 mbit up, stuk beter dan verwacht.

Ik ben blij, nu even de ontvangers activeren *O*
  woensdag 28 juni 2017 @ 12:40:31 #89
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172014226
Nou NLE werkt hier ^O^

Echt top hoor, monteur vanmorgen geweest en heeft in een uurtje alles mooi gefixt en het werkt echt prima allemaal. Bereik van die Experiabox V10 is echt 3x zo goed als die kut Ubee van Ziggo. TV is haarscherp en die mediabox is veel sneller van de Humax van Ziggo.

Downloadsnelheid stabiel op 3,5 MB/s, upload 0,4 MB/s. (ca. 40 mbit was aangegeven)

Dik tevreden over de start dus ^O^


edit: Overigens wel nasty dat de prijzen meteen al verhoogd zijn, nog voordat mijn pakket geactiveerd was. Waarschijnlijk over een jaar weer overstappen dus :P

edit2: Ik lees op Tweakers het volgende: "Dit heet Dynamic Line Mangement. Je start op 30Mbit, en na enkele dagen zet de DSLAM in de wijkcentrale je snelheid omhoog als je verbinding stabiel blijft. " laten we het hopen :)

[ Bericht 14% gewijzigd door leolinedance op 28-06-2017 12:48:21 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')