abonnement Unibet Coolblue
pi_170874984
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 00:58 schreef Typisch het volgende:

[..]

:') :') :')

Rot op
Weet jij nog wie in 2002 landskampioen werd? 👻
pi_170874989
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:54 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Het spelersbudget moet sowieso door blijven groeien met een nieuw stadion. Maar hoewel je dat budget op minimaal 90 % van dat van ajax en PSV moet blijven houden: ik snap niet dat de gemeente zich daar blind op staart: factoren als een professioneel jeugdcomplex (incl. doorstroming) moeten ook meetellen.
Er wordt al een nieuw jeugdcomplex gebouwd.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_170875306
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 07:13 schreef H.FR het volgende:

[..]

Er wordt al een nieuw jeugdcomplex gebouwd.
en trainingscomplex.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_170875313
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

en trainingscomplex.
Inderdaad. Staat los van nieuw stadion. En terecht.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_170875342
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Op Feyenoord Netwerk post iemand vermeende gelekte tenues voor het komende seizoen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Onze vermeende nieuwe tenues voor het seizoen 2017 - 2018.

Zou dit echt zijn?
uitshirt _O_
  vrijdag 12 mei 2017 @ 08:23:05 #206
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_170875363
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Op Feyenoord Netwerk post iemand vermeende gelekte tenues voor het komende seizoen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Onze vermeende nieuwe tenues voor het seizoen 2017 - 2018.

Zou dit echt zijn?
Ik vind dat groen en zwart wel gaaf, maar waarom al die kleine piekjes in die strepen? Hou het gewoon strak
  vrijdag 12 mei 2017 @ 08:37:10 #207
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_170875472
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 07:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Weet jij nog wie in 2002 landskampioen werd? 👻
En wat is je punt?
  vrijdag 12 mei 2017 @ 08:37:34 #208
391874 Pascalus
-geroyeerd-
pi_170875478
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Op Feyenoord Netwerk post iemand vermeende gelekte tenues voor het komende seizoen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Onze vermeende nieuwe tenues voor het seizoen 2017 - 2018.

Zou dit echt zijn?
Als dit het daadwerkelijk wordt zou ik dat echt prima vinden, zowel uit als thuis. Maar wat Callie zegt zou er volgens de KNALGROENE kutsponsor van ons geen groen uitshirt komen. Dus hebben ze dat inmiddels veranderd of we zien hier het 3e shirt.

Wat ik overigens wel een beetje jammer vind is dat die strepen niet doorlopen op de rug. Had wel gekund met een wit rugnummer.

Ik ben inmiddels overleden.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 08:51:11 #209
438851 Oldground
El Poderoso
pi_170875593
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:37 schreef Pascalus het volgende:

[..]

Als dit het daadwerkelijk wordt zou ik dat echt prima vinden, zowel uit als thuis. Maar wat Callie zegt zou er volgens de KNALGROENE kutsponsor van ons geen groen uitshirt komen. Dus hebben ze dat inmiddels veranderd of we zien hier het 3e shirt.

Wat ik overigens wel een beetje jammer vind is dat die strepen niet doorlopen op de rug. Had wel gekund met een wit rugnummer.

[ afbeelding ]
Eigenlijk is dit ook een zwart shirt met groene accenten. ;)

Wie meldde ook al weer dat Qurrent dit zou willen?
Van alles is weer waardeloos.
pi_170875618
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 07:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Weet jij nog wie in 2002 landskampioen werd? 👻
Niet Feyenoord.
pi_170875882
Voorlopig is er nog niks zeker dus hou je mond lekker.

Van Merwijk: ''We gaan Ajax en PSV inhalen''

Stadiondirecteur Jan van Merwijk is vanzelfsprekend zeer tevreden over de goedkeuring van de gemeente om Feyenoord City te gaan realiseren. "Een hele belangrijke stap. Dit is een mooie dag, maar we zijn er nog niet."

Voor de camera van RTV Rijnmond legt Van Merwijk uit dat Feyenoord zowel PSV als Ajax in gaat halen dank zij Feyenoord City. ''Omdat we een groter en beter stadion gaan krijgen dan de concurrentie en omdat we een model hebben waarin alle inkomsten uit het stadion naar de club gaan. Zij zullen ook niet stil zitten, maar voorlopig gaan wij een stevige voorsprong nemen.''

Niet alleen de meerderheid van de gemeenteraad steunt de plannen voor Feyenoord City, maar het merendeel van de supporters ook, aldus Van Merwijk. ''Er is geen enkel plan waarbij je honderd procent meekrijgt. Het is aan ons om de sfeer en de beleving in het nieuwe stadion te krijgen en ook de kritische fans mee te krijgen in het gevoel dat er een tweede huis voor ze gebouwd gaat worden.''

De sfeer moet minstens zo goed worden als in De Kuip. "Die uitdaging gaan we wel aan. Mensen maken de sfeer en er gaan straks nóg meer mensen in. We geloven erin, maar we kunnen het bewijs pas leveren als het zo ver is."

De haalbaarheid zal nog moeten blijken, maar ook daar is er volop vertrouwen. ''Die businesscase is door een heleboel partijen een paar keer gekraakt, maar wij staan er achter. We vinden het een reële businesscase. We zoeken zekerheden en garanties. Dat is lastig, maar we doen er alles aan om waar te maken wat er staat en daar hebben we honderd procent vertrouwen in.''

pi_170875946
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:20 schreef Luni het volgende:

Voorlopig is er nog niks zeker dus hou je mond lekker.

De bussinesscases zien er wel hoopgevend en realistisch uit wat mij betreft.

Zelfs in een heel slecht scenario (structureel Europees voetbal mislopen en structureel meespelen in de subtop) levert Feyenoord City nog een kleine + op.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:27:34 #213
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_170875954
Ik ben overigens benieuwd hoe ze die metrolijn gaan aanleggen langs dat nieuwe stadion, als in, hoe hij aansluit aan het bestaande netwerk. Van Slinge naar Capelsebrug ofzo?

Edit: Ah, wat meer gevonden. Van Zuidplein naar Kralingse Zoom dus, zoals het in dat WK bid was voorgesteld.

Dan zou het er zo ongeveer uit komen te zien:



(al lijkt me een station op De Veranda stug, aangezien daar het nieuwe stadion komt)

[ Bericht 32% gewijzigd door Dekatria op 12-05-2017 09:38:16 ]
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:32:26 #214
357045 Grifte
Feijenoord
pi_170876011
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:27 schreef Dekatria het volgende:
Ik ben overigens benieuwd hoe ze die metrolijn gaan aanleggen langs dat nieuwe stadion, als in, hoe hij aansluit aan het bestaande netwerk. Van Slinge naar Capelsebrug ofzo?
Meest logische zou imo zijn van Zuidplein via Kuip naar Erasmus Universiteit en dan bij Kralingse Zoom aansluiten op het net. Bedien je zowel stadiongangers, studenten als werklui (Zuidplein is een gigantisch knooppunt). Wel niet optimaal voor mensen die naar het stadion willen vanaf R'dam CS, al weet ik niet hoe ze het met treinvervoer gaan doen bij het nieuwe stadion. Hoe dan ook een gigantische klus.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:36:06 #215
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_170876053
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:32 schreef Grifte het volgende:

[..]

Meest logische zou imo zijn van Zuidplein via Kuip naar Erasmus Universiteit en dan bij Kralingse Zoom aansluiten op het net. Bedien je zowel stadiongangers, studenten als werklui (Zuidplein is een gigantisch knooppunt). Wel niet optimaal voor mensen die naar het stadion willen vanaf R'dam CS, al weet ik niet hoe ze het met treinvervoer gaan doen bij het nieuwe stadion. Hoe dan ook een gigantische klus.
Klopt, zie edit. Zal inderdaad een aardige operatie worden.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:43:18 #216
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_170876129
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:32 schreef Grifte het volgende:

[..]

Meest logische zou imo zijn van Zuidplein via Kuip naar Erasmus Universiteit en dan bij Kralingse Zoom aansluiten op het net. Bedien je zowel stadiongangers, studenten als werklui (Zuidplein is een gigantisch knooppunt). Wel niet optimaal voor mensen die naar het stadion willen vanaf R'dam CS, al weet ik niet hoe ze het met treinvervoer gaan doen bij het nieuwe stadion. Hoe dan ook een gigantische klus.
Zou inderdaad een erg slechte aansluiting op overig OV betekenen. Misschien is het handig om Station Zuid gewoon 300 meter naar het zuiden te verplaatsen en er op wedstrijddagen een intercitystation van te maken. Dan heb je iedereen die met de trein komt heel makkelijk naast het stadion en kunnen Rotterdammers gewoon met de tram / metro komen.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:44:52 #217
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170876147
Plus je kan nu voortaan ook met de boot komen, toetertjes.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_170876185
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:44 schreef Caland het volgende:
Plus je kan nu voortaan ook met de boot komen, toetertjes.
Het zou verdomme tijd worden, kan ik ook eindelijk fatsoenlijk parkeren/aanmeren.

BFF met GGMM
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:49:51 #219
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170876214
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:48 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Het zou verdomme tijd worden, kan ik ook eindelijk fatsoenlijk parkeren/aanmeren.

[ afbeelding ]
Substantieel ander publiek _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:52:50 #220
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_170876259
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:43 schreef hhh38 het volgende:
Zou inderdaad een erg slechte aansluiting op overig OV betekenen. Misschien is het handig om Station Zuid gewoon 300 meter naar het zuiden te verplaatsen en er op wedstrijddagen een intercitystation van te maken. Dan heb je iedereen die met de trein komt heel makkelijk naast het stadion en kunnen Rotterdammers gewoon met de tram / metro komen.
Station Zuid zit dan inderdaad een stuk dichter bij het stadion. Zo bijna onzinnig zijn om het er niet bij te betrekken.
  Moderator vrijdag 12 mei 2017 @ 09:55:19 #221
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_170876306
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:23 schreef MPC60 het volgende:
Ik ben benieuwd, is er dan eindelijk schot in de zaak? Ik vind alles best zolang m'n scc maar niet duurder wordt. :')
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:25 schreef Caland het volgende:

[..]

Die wordt sowieso al elk seizoen duurder. Nog niet eens zo heel lang geleden betaalde ik rond de 200 euro voor X, nu al bijna 300.
Reken er ook maar op dat je voor die prijs in de nieuwe Kuip straks ergens boven in een hoekje wordt weggestopt. Dicht op het veld zullen straks wel de duurste kaarten worden.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:57:39 #222
405112 Cornermannl
Oderint dum metuant
pi_170876345
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De bussinesscases zien er wel hoopgevend en realistisch uit wat mij betreft.

Zelfs in een heel slecht scenario (structureel Europees voetbal mislopen en structureel meespelen in de subtop) levert Feyenoord City nog een kleine + op.
Feyenoord city raadt Feyenoord city aan, hoe mooi ook al die plannen en gebiedsontwikkeling het gaat alleen maar geld kosten. Zeker voor de gemeente. Die worden nu gelokt met een fabeltje dat Zuid wel mee in de lift zal gaan. Afgelopen 30 jaar zijn er steeds gebiedsplannen geweest om Zuid op te krikken. Geen van al die plannen heeft ertoe geleid dat de mensen die een achterstand hebben hier echt in grote getale van hebben geprofiteerd.

Nu gaat de gemeente Rotterdam er 135 miljoen in stoppen en dat gaat voornamelijk in beton en infra. Leuk voor de bouwers natuurlijk. Ik las ergens dat het voor de directe werkgelegenheid voor mensen in Rotterdam Zuid iets van 318 banen gaat opleveren. Lijkt mij treurig weinig.

Laten we eens kijken hoe lang het na de bouw van de Arena heeft geduurd voordat er daar wat gebeurde in de directe omgeving. Om nog maar te zwijgen over al die extra evenementen die toch niet zo vaak meer gehouden worden.

Nu is het hele gebied daar de laatste jaren tot ontwikkeling gekomen, maar dat heeft te maken met de bizarre toestand op de hoofdstedelijke huizenmarkt. Alternatief werd Zuid-Oost omdat er daar betaalbare woningen waren te vinden. Maar dat heeft ook 20 jaar geduurd.

Ik denk dat Rotterdam Zuid er meer bij gebaat is als die 135 miljoen wordt ingezet voor onderwijs, zorg en dat soort zaken. Als de berekeningen daadwerkelijk zo positief zijn dan moeten markt partijen in de rij staan. Waar de marktpartijen voor in de rij staan is risicoloos beton storten tegen goede marges en garantie van de gemeente. Want wanneer eenmaal begonnen is gaat niemand het meer afkappen. Hoeveel duurder het ook gaat worden.

Dan nog het sportieve aspect, geen enkele voetbalclub wordt beter van beton en stadions, het spreekt overigens boekdelen dat alle grote clubs stadions verbouwen en niet nieuw bouwen. Financieel beter draagbaar en je houdt binding met de fans.

Want daarmee kom je op een ander heikel punt , het gevoel. Ga eens een rondje langs Arsenal, West ham United. Zielloos beton. Feyenoord en de Kuip zijn onlosmakelijk verbonden. Ga eens na hoe lang het geduurd heeft voordat er in de Arena weer een beetje sfeer in zat.

Naar voetbal kijken gaat niet alleen over kijken naar de wedstrijd, het gaat over het weerzien van oude vrienden , op een plek die al sinds mensenheugenis van de fans is. Met alle herinneringen die daarbij horen. Bovendien is de Kuip historische gezien een heel belangrijk bouwwerk.

Maar goed meestal weet men pas wat je mist , als het er niet is.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:58:47 #223
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_170876367
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:55 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[..]

Reken er ook maar op dat je voor die prijs in de nieuwe Kuip straks ergens boven in een hoekje wordt weggestopt. Dicht op het veld zullen straks wel de duurste kaarten worden.
Het was toch één van de eisen dat dat niet zo zou zijn? De unieke sfeer in de Kuip met fanatieke fans rondom het hele veld moest behouden blijven. Wel benieuwd hoe ze dat gaan doen als alle nadelen van die parterrevakken straks weg zijn
  vrijdag 12 mei 2017 @ 10:02:47 #224
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170876435
Ik vind die vergelijkingen met de arena altijd maar een beetje onzinnig. Daar moet je juist blij mee zijn, het schoolvoorbeeld hoe het niet moet in je eigen land, zelfs door de ontwikkelaars zo genoemd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 12 mei 2017 @ 10:04:51 #225
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170876474
Zefde als West Ham, die zijn verhuisd naar een stadion dat voor de olympische spelen is gebouwd. Hoe is dat te vergelijken :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')