abonnement Unibet Coolblue
pi_171985470
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Digitaal.
:{w

Hoe en wat houden ze bij en wat doen ze hier uiteindelijk mee?
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_171985782
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:52:20 #153
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_171985925
Tijd voor de KNVB om naar de telefoon te grijpen

CruyffFootball twitterde op dinsdag 27-06-2017 om 11:22:12 Proud to announce we signed a 2-year agreement with the Flemish Football Federation to educate Belgian youth coache… https://t.co/WEITeXC7Tz reageer retweet
Des te sneller weg van Van Gaal's manier van opleiden, des te beter
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_171994735
quote:
Zouden ze echt meteen moeten gaan invoeren. Die onzin die ze vorig jaar hebben uitgehaald met O9/O11/O13/O15 teams enz. kan dan meteen worden teruggedraaid. 90% van de clubs had daar toch al niets aan.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:04:47 #155
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171996056
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:04 schreef Syntix het volgende:

[..]

Zouden ze echt meteen moeten gaan invoeren. Die onzin die ze vorig jaar hebben uitgehaald met O9/O11/O13/O15 teams enz. kan dan meteen worden teruggedraaid. 90% van de clubs had daar toch al niets aan.
Op die kleinere veldjes spelen is juist goed.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 27 juni 2017 @ 23:15:17 #156
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172004744
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172008893
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:04 schreef Syntix het volgende:

[..]

Zouden ze echt meteen moeten gaan invoeren. Die onzin die ze vorig jaar hebben uitgehaald met O9/O11/O13/O15 teams enz. kan dan meteen worden teruggedraaid. 90% van de clubs had daar toch al niets aan.
Twin games zijn daar ook wel beetje op gebaseerd qua indeling. Daar gaan ze echter er nog verder mee qua teamindeling
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_172008916
quote:
Waaroma is dit relevant voor dit topic?
  woensdag 28 juni 2017 @ 13:38:06 #159
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172015669
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 08:41 schreef Typisch het volgende:

[..]

Waaroma is dit relevant voor dit topic?
Nou dat ze in vijf jaar tijd een enorme sprong hebben gemaakt zo. natuurlijk wel met veel inwoners en enorme schaalvoordelen, en er moet nog een hoop gebeuren, maar dit is indrukwekkend.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 28 juni 2017 @ 15:28:57 #160
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172018525
Interessant artikel over de evolutie in de EPL

https://www.researchgate.(...)glish_Premier_League
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172021286
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Op die kleinere veldjes spelen is juist goed.
Zeg ik dan dat het niet goed is?

quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 08:39 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Twin games zijn daar ook wel beetje op gebaseerd qua indeling. Daar gaan ze echter er nog verder mee qua teamindeling
Het gaat mij om de aanduiding. Voor 95% van de amateurclubs in NL zou F/E/D/C enz. een prima aanduiding van de leeftijdscategorie zijn. Wat je krijgt met die nieuwe aanduiding is dat vooral O8 en, O10 en O12 teams bij elkaar blijven, terwijl het individu juist voorop zou moeten staan. Met de invoering van biologische leeftijden ipv kalenderleeftijden zou de KNVB ook F/E/D/C enz. weer kunnen invoeren. Die aanduiding van O8/O9/O10 enz. kan dan lekker door de BVO's worden gebruikt.
  donderdag 29 juni 2017 @ 07:57:57 #162
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_172035092
quote:
Dat artikel komt op mij wat contradictoir over. Want eerst maken ze fysiek heel belangrijk en pleiten daarom voor bio-banding om tot slot te concluderen dat de eigenschappen techniek, tactiek en inzicht toch waardevoller zijn voor een voetballer.

Ook de bewering dat er in Nederland te veel rekening wordt gehouden met groot en sterk zijn bij talentselectie volg ik niet. Want bij jeugdtoernooien hoort Nederland steevast bij de fysiek zwakkere elftallen. Zie wat Jari Schuurman zie over het EK onder 19 toernooi van vorig jaar:

quote:
Middenvelder Schuurman kraakt optreden met 'dwergen' Oranje onder-19

Gepubliceerd: 18 juli 2016 19:08
Laatste update: 18 juli 2016 21:40

Jari Schuurman baalde maandag stevig van de 5-1 nederlaag van Oranje onder-19 tegen Frankrijk, waardoor Nederland in de groepsfase van het EK werd uitgeschakeld. De 19-jarige middenvelder vond het gebrek aan fysieke kracht één van de redenen voor het verlies.
"Ik denk dat het een schandalige vertoning was. We begonnen al heel slecht", zei Schuurman voor de camera van OnsOranje.

"Na die twee snelle tegengoals kwamen we voor rust nog goed terug. Mentaal hadden we in de rust misschien een voordeel door de aansluitingstreffer, maar in de tweede helft was het direct weer helemaal kut."

Bij een gelijkspel was de equipe van bondscoach Aron Winter wel doorgegaan naar de halve finales. Schuurman, die komend seizoen door Feyenoord uitgeleend wordt aan Willem II, baalde van de manier van spelen van zichzelf en zijn ploeggenoten.

"In zo'n wedstrijd moet je toch alles geven? Dan kunnen ze misschien wel twee keer zo sterk zijn, maar dan moeten wij twee keer zo hard lopen en twee keer zo hard werken. Het was hem niet vandaag."

Schuurman is van mening dat Nederland fysiek gezien een inhaalslag moet maken. "Ik ben met 1 meter 81 één van de groteren, dat is gewoon bizar. Ook als je kijkt naar het buitenlands voetbal. Wat dat betreft zijn we een paar dwergen."

http://www.nu.nl/sport/42(...)ergen-oranje-19.html
Dat de Duitsers de nadruk op fysiek hebben losgelaten volgens dat artikel kan ik ook moeilijk geloven gezien de onophoudelijke stroom kleerkasten die ze daar produceren.
pi_172035471
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 07:57 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Dat artikel komt op mij wat contradictoir over. Want eerst maken ze fysiek heel belangrijk en pleiten daarom voor bio-banding om tot slot te concluderen dat de eigenschappen techniek, tactiek en inzicht toch waardevoller zijn voor een voetballer.

Ook de bewering dat er in Nederland te veel rekening wordt gehouden met groot en sterk zijn bij talentselectie volg ik niet. Want bij jeugdtoernooien hoort Nederland steevast bij de fysiek zwakkere elftallen. Zie wat Jari Schuurman zie over het EK onder 19 toernooi van vorig jaar:

[..]

Dat de Duitsers de nadruk op fysiek hebben losgelaten volgens dat artikel kan ik ook moeilijk geloven gezien de onophoudelijke stroom kleerkasten die ze daar produceren.
Het gaat om de scouting waar de fysiek sterkere er nog altijd eerder worden uitgepikt.

In het begin van dit topic staan de prestaties van de jeugdelftallen. De hele jonge jeugd doet het prima.
Totdat ze eigenlijk moeten gaan aansluiten bij de profs. Tussen 16 jaar(waar je eigenlijk krachtraining kunt gaan doen) t’m ca. 21 gaat het mis.

De nadruk op kracht bij de Duitsers heeft te maken met scouting. Niet met het feit dat ze geen krachtraining zouden doen.

Dit artikel over Rugby is natuurlijk lastiger, omdat ze daar toch nog meer naar fysieke kwaliteiten zoeken zoals kracht en snelheid. Je moet natuurlijk een bal kunnen vangen en gooien, maar dat is toch anders dan voetbal. Echter blijft het idee voor hun leeftijd wellicht gewoon goed ontwikkeld zijn.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_172052996
De jongens die fysiek voorliggen worden gescout inderdaad, in Nederland. Waar Nederland dan weer gebrekkig in is, is dat soort jongens tot grote venten om te turnen. Heeft meerdere oorzaken.

Waar het misgaat kun je prima duiden door de prestaties van Oranje onder 17 en onder 19 naast elkaar te leggen.
  donderdag 29 juni 2017 @ 21:36:23 #165
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172053910
Er was een tijd dat Goretzka het af legde tegen Vilhena....
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 29 juni 2017 @ 21:38:01 #166
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172053954
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:10 schreef Solstice1 het volgende:
De jongens die fysiek voorliggen worden gescout inderdaad, in Nederland. Waar Nederland dan weer gebrekkig in is, is dat soort jongens tot grote venten om te turnen. Heeft meerdere oorzaken.

Waar het misgaat kun je prima duiden door de prestaties van Oranje onder 17 en onder 19 naast elkaar te leggen.
Ik weet dat je gedeeltes ervan al vaker hebt gepost maar wat zijn de oorzaken?

Is dit volledig oplosbaar zonder verandering in het overheidsbeleid?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172054365
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik weet dat je gedeeltes ervan al vaker hebt gepost maar wat zijn de oorzaken?

Is dit volledig oplosbaar zonder verandering in het overheidsbeleid?
Meer verschillende sporten doen en betere fysieke begeleiding bij de bovenbouw. Dat zouden profclubs zelf op moeten kunnen zetten.
pi_172055378
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:32 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

:{w

Hoe en wat houden ze bij
Databasejes

Met de hand

quote:
en wat doen ze hier uiteindelijk mee?
Beheren
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:31:08 #169
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172055529
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Databasejes

Met de hand

[..]

Beheren
Ik zal het morgen even opzoeken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172060408
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:36 schreef Klopkoek het volgende:
Er was een tijd dat Goretzka het af legde tegen Vilhena....
Is ergens ook scorebordjournalistiek. Hij is echt niet van het niveau Bayern.

Als je het anders bekijkt: Vilhena zit dichter tegen een basisplaats bij het NT aan dan Goretzka
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_172060420
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Databasejes

Met de hand

[..]

Beheren
:N
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_172069160
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zal het morgen even opzoeken.
Ctrl-f hè
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:36:40 #173
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172072848
http://www.daardan.nl/201(...)t-goed-op-te-leiden/

https://decorrespondent.n(...)14147300125-b0df20a2

https://decorrespondent.n(...)95762038310-a284f630

http://www.topsporttopics(...)ffect?fromOverview=1

http://www.sportenstrateg(...)or-je-geboortemaand/


Verder ben ik nog steeds van mening dat er een gezamenlijk bekertoernooi met de Belgen en Luxemburgers moet komen. Toen de Premier League werd opgericht noemde Alex Ferguson het een "piece of nonsense" en "sell supporters down the river".
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172076051
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 18:36 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.daardan.nl/201(...)t-goed-op-te-leiden/

https://decorrespondent.n(...)14147300125-b0df20a2

https://decorrespondent.n(...)95762038310-a284f630

http://www.topsporttopics(...)ffect?fromOverview=1

http://www.sportenstrateg(...)or-je-geboortemaand/

Verder ben ik nog steeds van mening dat er een gezamenlijk bekertoernooi met de Belgen en Luxemburgers moet komen. Toen de Premier League werd opgericht noemde Alex Ferguson het een "piece of nonsense" en "sell supporters down the river".
Deel dan ook meteen de competitie.

Overigens moet ik me eens inlezen over het hoe, wat en waarom men destijds de Premier League startte want alle clubs die de PL vorm gaven zaten al in de English Football League. En de EFL bestaat ook nog steeds als relikwie uit het verleden (nu 2e divisie).
  vrijdag 30 juni 2017 @ 21:19:34 #175
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172076725
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 20:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Deel dan ook meteen de competitie.

Overigens moet ik me eens inlezen over het hoe, wat en waarom men destijds de Premier League startte want alle clubs die de PL vorm gaven zaten al in de English Football League. En de EFL bestaat ook nog steeds als relikwie uit het verleden (nu 2e divisie).
Ik kan je wel wat titels aanbevelen. O.a. "game of our lives" door Goldblatt. Cruciaal hierin was dat het in feite een coup van de traditionele 'big five' (Manchester United, Liverpool, Tottenham, Everton en Arsenal).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 30 juni 2017 @ 21:21:15 #176
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172076772
Goed, in bovenstaande linkjes staat dus iets over het geboortemaandeffect. Na het lezen hiervan spreekt het voor zich dat digitalisering cruciaal is gebleken voor o.a. de Spaanse bond om het één en ander recht te trekken. Door verstandig met een database te werken kun je patronen herkennen ipv natte vinger werk.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 1 juli 2017 @ 12:10:56 #177
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172086393

Dit aan elke jeugdspeler laten zien :)

En dan ook erbij vertellen dat dit niet uit de lucht valt. Zoals de Engelsen weten (lees het boek 'the mixer') hij was een perfectionist.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 2 juli 2017 @ 22:17:40 #178
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172126634
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 20:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Deel dan ook meteen de competitie.

Overigens moet ik me eens inlezen over het hoe, wat en waarom men destijds de Premier League startte want alle clubs die de PL vorm gaven zaten al in de English Football League. En de EFL bestaat ook nog steeds als relikwie uit het verleden (nu 2e divisie).
Interessant is trouwens ook wat Allardyce met Bolton deed. Was de eerste die ProZone gebruikte (iets wat nu standaard is maar de Excelsiors van deze wereld nog steeds niet doen).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 4 juli 2017 @ 08:21:30 #179
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172156587
Goed nieuws. Aaron Winter assistent van Advocaat. Kan hij iig de jeugd van Ajax niet meer verknallen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 4 juli 2017 @ 12:48:38 #180
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172161691
http://nos.nl/artikel/218(...)uurling-bij-nac.html

Trieste ontwikkeling dit. Ipv zelf wat opleiden.

Hier moeten ook maar homegrown regels komen. Heeft in Engeland inmiddels wel enig effect gesorteerd
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 4 juli 2017 @ 12:54:22 #181
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_172161830
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:48 schreef Klopkoek het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)uurling-bij-nac.html

Trieste ontwikkeling dit. Ipv zelf wat opleiden.

Hier moeten ook maar homegrown regels komen. Heeft in Engeland inmiddels wel enig effect gesorteerd
Wat wil je dan voorstellen? 25 van de 30 homegrown? Nederlandse clubs hebben vaak bijna alleen maar spelers die in Nederland zijn opgeleid. Daar gaan af en toe 5 huurlingen weinig aan veranderen.

Maximaal aantal huurlingen uit het buitenland lijkt me wel een prima regel.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 12:58:48 #182
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172161919
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wat wil je dan voorstellen? 25 van de 30 homegrown? Nederlandse clubs hebben vaak bijna alleen maar spelers die in Nederland zijn opgeleid. Daar gaan af en toe 5 huurlingen weinig aan veranderen.

Maximaal aantal huurlingen uit het buitenland lijkt me wel een prima regel.
Ook prima. Hopelijk heeft de KNVB de visie en ballen om nee tegen o.a. Murdoch (fox) te zeggen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172161963
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ook prima. Hopelijk heeft de KNVB de visie en ballen om nee tegen o.a. Murdoch (fox) te zeggen.
Wat heeft Murdoch hiermee te maken?
pi_172163072
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:48 schreef Klopkoek het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)uurling-bij-nac.html

Trieste ontwikkeling dit. Ipv zelf wat opleiden.

Hier moeten ook maar homegrown regels komen. Heeft in Engeland inmiddels wel enig effect gesorteerd
Is dit zo'n slechte ontwikkeling?
De kwaliteit gaat er op vooruit aangezien ze beter zijn dan de Jeugd van een Nac. Als de top 3 dit massaal doet dan is dit inderdaad echt slecht voor onze eigen spelers.

De Homegrown regel slaat natuurlijk ook nergens op. lekker 14 jarige jongetjes kopen van nederlandse clubs.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 14:16:11 #185
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172163930
Ze zijn beter dan de jeugd van NAC omdat NAC geen drol wil investeren in een trainingscomplex, natuurvelden en fitnesstrainers.

Staat ook in dat recente boek: een Chelsea en ManCity monitort elke uitgeleende speler, inclusief gepersonaliseerd voedingsadvies en dergelijke. Een fitnesstrainer die alles in de gaten houdt.

Je bent gewoon een provincie van de Premier League. Als de keuze er één is tussen een Engelsman/Aziaat en Nederlander, dan gaat de voorkeursbehandeling naar de Engelsman.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172165840
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:16 schreef Klopkoek het volgende:
Ze zijn beter dan de jeugd van NAC omdat NAC geen drol wil investeren in een trainingscomplex, natuurvelden en fitnesstrainers.

Staat ook in dat recente boek: een Chelsea en ManCity monitort elke uitgeleende speler, inclusief gepersonaliseerd voedingsadvies en dergelijke. Een fitnesstrainer die alles in de gaten houdt.

Je bent gewoon een provincie van de Premier League. Als de keuze er één is tussen een Engelsman/Aziaat en Nederlander, dan gaat de voorkeursbehandeling naar de Engelsman.
Zijn wel een ander niveau jeugdspelers. Die kopen 10tallen jeugdspelers van de hele wereld aan.
geen idee wat Nac verder met zijn jeugd doet, maar tuurlijk moet je daar ook in investeren. Echter vind ik dit verstandiger dan allemaal aankopen te doen die je toch niet kunt betalen. De competitie krijgt er bovendien leuke jonge spelers bij. We hebben nu 3 a 4t teams die zo veel spelers huren. Moet straks idd niet 50% van de competitie zijn.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 17:14:46 #187
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172168132
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 13:00 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Wat heeft Murdoch hiermee te maken?
Meerderheidsaandeelhouder en de voornaamste inkomensbron van veel kleinere Eredivisie clubs.

Zeker een partij met lange termijn strategie en volgens de EU wel zeer nauw verweven met de Premier League (moest daarom ook een deel van de rechten verplicht af staan aan BT sport).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 6 juli 2017 @ 13:10:46 #188
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172213421
http://nos.nl/artikel/218(...)ing-van-chelsea.html

Wat zegt het over de breedte van de Nederlandse opleidingen als hier een Lewis Baker de pannen van het dak speelt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 6 juli 2017 @ 15:01:18 #189
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172216006
https://mobile.twitter.com/AlexChaffer/status/882710907570331650

Briljant! Ondertussen in kunstgrasland....
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 17 juli 2017 @ 14:56:30 #190
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172483974
http://nos.nl/artikel/218(...)nlang-geen-plan.html

Dat men op kijkt van deze observatie, zegt misschien nog wel veel meer dan de titel van het artikel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172486050
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:56 schreef Klopkoek het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)nlang-geen-plan.html

Dat men op kijkt van deze observatie, zegt misschien nog wel veel meer dan de titel van het artikel.
Aan de ene kant is het ook logisch :P

Als resultaten goed zijn is het moeilijk om te veranderen en te innoveren. De grote 4 hebben jarenlang veel kunnen verbloemen, maar nu is het dan eindelijk door gedrongen.

Toch ben ik persoonlijk helemaal niet meer zo pessimistisch als een jaar geleden. Toen leek er echt bijna geen talent door te komen die creatief/technisch is. Nu staat er bij Ajax een half elftal klaar dat potentieel heeft.
Hebben AZ en PSV een aantal grote talenten die ik dit jaar wel echt zie doorbreken. Indien we ons met een wonder nog weten te plaatsen voor het WK zie ik ons nog wel met een leuk team aantreden.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  donderdag 20 juli 2017 @ 22:17:21 #192
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172562584
Interessant om de begroting van Sparta naast die van 2001 te zien.

http://www.rijnmond.nl/ni(...)in-over-op-kunstgras

https://www.volkskrant.nl(...)biedigen~a628572/amp

Hoe zit dit met soortgelijke clubs?

FC Utrecht had in 2001 een begroting van 12 miljoen euro. Nu 16 miljoen, met afgelopen seizoen 2 miljoen stijging.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172562799
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:43 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Aan de ene kant is het ook logisch :P

Als resultaten goed zijn is het moeilijk om te veranderen en te innoveren. De grote 4 hebben jarenlang veel kunnen verbloemen, maar nu is het dan eindelijk door gedrongen.

Toch ben ik persoonlijk helemaal niet meer zo pessimistisch als een jaar geleden. Toen leek er echt bijna geen talent door te komen die creatief/technisch is. Nu staat er bij Ajax een half elftal klaar dat potentieel heeft.
Hebben AZ en PSV een aantal grote talenten die ik dit jaar wel echt zie doorbreken. Indien we ons met een wonder nog weten te plaatsen voor het WK zie ik ons nog wel met een leuk team aantreden.
Ajax heeft een jeugdopleiding maar Ajax en haar jeugdopleiding zijn sinds het Bosman-arrest de jeugdopleiding voor de Premier League, de Serie A, en de Bundesliga geworden.

Het talent wat er loopt wil na het toneel bij Ajax zsm naar het buitenland.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 21:51:57 #194
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172584498
http://nos.nl/artikel/218(...)zano-is-geopend.html

Bezopen dit. Enerzijds natuurlijk dat een doorsnee Mexicaan dit veroorzaakt. Anderzijds dat Nederland kennelijk zover is afgezakt en geïsoleerd dat men hier van op kijkt. En nee, dit is niet glamour, en bij een Champions League finale staan wel iets meer dan 12 camera's.

Typisch Nederlands om a) verbaasd op te kijken en b) 'wat zijn we groot zeg' als opeens ook een Duitser een vraag aan Kramer/Schippers/een Mexicaan stelt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172584555
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)zano-is-geopend.html

Bezopen dit. Enerzijds natuurlijk dat een doorsnee Mexicaan dit veroorzaakt. Anderzijds dat Nederland kennelijk zover is afgezakt en geïsoleerd dat men hier van op kijkt. En nee, dit is niet glamour, en bij een Champions League finale staan wel iets meer dan 12 camera's.

Typisch Nederlands om a) verbaasd op te kijken en b) 'wat zijn we groot zeg' als opeens ook een Duitser een vraag aan Kramer/Schippers/een Mexicaan stelt.
Waar maak je je in godsnaam druk om
  vrijdag 21 juli 2017 @ 22:11:25 #196
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172585115
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:53 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Waar maak je je in godsnaam druk om
Om het Calimero landen perspectief
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 22 juli 2017 @ 11:53:11 #197
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172592801
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ajax heeft een jeugdopleiding maar Ajax en haar jeugdopleiding zijn sinds het Bosman-arrest de jeugdopleiding voor de Premier League, de Serie A, en de Bundesliga geworden.

Het talent wat er loopt wil na het toneel bij Ajax zsm naar het buitenland.
De coaches daar zouden eens de boekjes van Laureano Ruiz kunnen doornemen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 22 juli 2017 @ 21:00:50 #198
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172604728
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ajax heeft een jeugdopleiding maar Ajax en haar jeugdopleiding zijn sinds het Bosman-arrest de jeugdopleiding voor de Premier League, de Serie A, en de Bundesliga geworden.

Het talent wat er loopt wil na het toneel bij Ajax zsm naar het buitenland.
Dit bijvoorbeeld

https://books.google.nl/b(...)ge&q=herrera&f=false
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 26 juli 2017 @ 21:12:56 #199
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172698339
TV rechten waren in 1989 in Italië al zoveel groter

http://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:010963349:mpeg21:a0242

18 gulden tegenover 200+ miljoen gulden

Het wordt dus al snel als excuus gebruikt voor de slechte prestaties van nu. Het is de makkelijke verkoopstrategie en het publiek accepteert het.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172698940
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:12 schreef Klopkoek het volgende:
TV rechten waren in 1989 in Italië al zoveel groter

http://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:010963349:mpeg21:a0242

18 gulden tegenover 200+ miljoen gulden

Het wordt dus al snel als excuus gebruikt voor de slechte prestaties van nu. Het is de makkelijke verkoopstrategie en het publiek accepteert het.
Het is toch hoofdzakelijk het Bosman-arrest geweest dat de eredivisie geleidelijk de das heeft omgedaan? Het was rond die tijd dat er van TV commentatoren ook voor het eerst de opmerking kwam dat er wel erg veel spelers van het Nederlands elftal in het buitenland speelden waar men daarvoor soms heel PSV, Feyenoord of Ajax opstelde met een enkele speler van buiten (ek 88, veel psv'ers / succesjaren Ajax, veel Ajaxieden).

Toen het gouden Ajax uiteenviel en Ajax naar de Arena verkaste met mindere goden kende het de meest beroerde seizoenen waarin niets leek te slagen en aangezien Ajax op internationaal niveau zo ongeveer de peiler is van de hoe aantrekkelijk een competitie is werd de eredivisie geleidelijk ook minder en minder aantrekkelijk.

Daarbij kun je optellen dat sterke Europese clubs inmiddels uitgegroeid zijn tot "powerhouses" van miljoenen die tot in de puntjes geperfectioneerd zijn. En daar komen er steeds meer van bij. PSG lijkt zich bv ook bij het rijtje Barca, Munchen en Real te willen voegen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Beathoven op 26-07-2017 21:38:10 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')