Hopelijk verliest Ajax dik, dan kan Nederland zich volledig richten op het magistrale kampioenschap van Feijenoord.quote:
Een zeldzaamheid in Drenthe.quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik had net een leuk gesprek met iemand die gewoon helemaal niks te klagen of te zeuren had. Was wel mooi en krijg je ook veel positieve energie van.
Omdat je volgens dat principe ons zorgverzekeringsstelsel niet kan verdedigen?quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar wat is er fundamenteel onjuist aan het laten betalen van de vervuiler?
Goed voorbeeld. En dat meen ik.quote:Op donderdag 11 mei 2017 17:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat je volgens dat principe ons zorgverzekeringsstelsel niet kan verdedigen?
Je bent zelf magistraal dik.quote:Op donderdag 11 mei 2017 17:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hopelijk verliest Ajax dik, dan kan Nederland zich volledig richten op het magistrale kampioenschap van Feijenoord.
De verlader kijkt juist helemaal niet naar de externe kosten, die worden immers afgewenteld op de maatschappij. Dat is een beetje het probleem . En dat als de fundamenteel goede optie bestempelen (vanwege je eigen projectie van de uitvoering) is nogal wat...quote:Op donderdag 11 mei 2017 17:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee du_ke. Zo werkt het principe van totale logistieke kosten ook. Een verlader maakt geen keus voor een veroersmodaliteit of vestigingslocatie op basis van transportkosten, nee, alle kosten die te maken hebben met de logistiek worden daarbij in ogenschouw genomen. Sec kijken naar het inprijzen van externe effecten (dat is wat je doet met 'de vervuiler betaalt') is dus een te beperkte blik op een economisch vraagstuk en dus een fundamenteel slecht idee.
Of ouderenzorg, of de bijstand, of volkshuisvesting...quote:Op donderdag 11 mei 2017 17:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat je volgens dat principe ons zorgverzekeringsstelsel niet kan verdedigen?
Je verdraait mijn argumentatie. Ik trek een parallel. Uiteraard kijkt een verlader niet naar niet-ingeprijsde externe kosten, dat is de aard van het beestje.quote:Op donderdag 11 mei 2017 17:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De verlader kijkt juist helemaal niet naar de externe kosten, die worden immers afgewenteld op de maatschappij. Dat is een beetje het probleem . En dat als de fundamenteel goede optie bestempelen (vanwege je eigen projectie van de uitvoering) is nogal wat...
Belasting op vakanties.quote:Op donderdag 11 mei 2017 17:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar wat zouden jullie een goede manier vinden om de vervuiling tegen te gaan?
Keer de stofzuiger pakkenquote:Op donderdag 11 mei 2017 17:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar wat zouden jullie een goede manier vinden om de vervuiling tegen te gaan?
Of de (ex) praatpaal. Die koste 33 euro per gesprek en "daarom" moest hij verdwijnen.quote:Op donderdag 11 mei 2017 17:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat je volgens dat principe ons zorgverzekeringsstelsel niet kan verdedigen?
Serieus?quote:
quote:
hehe, ik zeg niet dat je het consequent in alles door moet voeren. Maar het principe als fundamenteel onjuist wegzetten is mij wat kort door de bochtquote:Op donderdag 11 mei 2017 17:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat je volgens dat principe ons zorgverzekeringsstelsel niet kan verdedigen?
Kijk eens naar de kaart het gros zit in de randstad en bij Limburg van NRW komt ook veel.quote:Op donderdag 11 mei 2017 17:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar wat zouden jullie een goede manier vinden om de vervuiling tegen te gaan? Het stimuleren van elektrisch rijden?
Weet je wel hoeveel kerosine je daarmee verstookt?quote:
En dat is dus een deel van de problematiek. Immers het maakt bepaalde modaliteiten goedkoper dan andere omdat die de betreffende kosten niet op de maatschappij af kunnen wentelen...quote:Op donderdag 11 mei 2017 17:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je verdraait mijn argumentatie. Ik trek een parallel. Uiteraard kijkt een verlader niet naar niet-ingeprijsde externe kosten, dat is de aard van het beestje.
Nee ik weet niet hoe groot deze vervuiling is vergeleken met andere vervuiling. Maar zou het niet beter zijn om juist te investeren in groenere oplossingen dan mensen te belasten om ze zo te proberen minder te laten reizen?quote:Op donderdag 11 mei 2017 17:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel kerosine je daarmee verstookt?
De aanleg van het spoor wordt toch ook gesubsidieerd? Niet afwentelbare externaliteiten.quote:Op donderdag 11 mei 2017 17:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat is dus een deel van de problematiek. Immers het maakt bepaalde modaliteiten goedkoper dan andere omdat die de betreffende kosten niet op de maatschappij af kunnen wentelen...
Vanzelfsprekend, altijd paraat om mijn mede-economen te ondersteunen.quote:
Aanleg van zowel wegen, spoor als kanalen wordt door de overheid betaald. Daar zit het verschil dus niet zozeer.quote:Op donderdag 11 mei 2017 17:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De aanleg van het spoor wordt toch ook gesubsidieerd? Niet afwentelbare externaliteiten.
Nou ja, welke groenere oplossingen? Uiteindelijk is minder reisbewegingen ook groener.quote:Op donderdag 11 mei 2017 17:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee ik weet niet hoe groot deze vervuiling is vergeleken met andere vervuiling. Maar zou het niet beter zijn om juist te investeren in groenere oplossingen dan mensen te belasten om ze zo te proberen minder te laten reizen?
Zo lust ik er nog wel een paar. Het voorbeeld van de verlader die naar het principe van totale logistieke kosten kijkt haalde ik aan om een parallel te trekken met de manier waarop je naar een economisch vraagstuk moet benaderen.quote:Op donderdag 11 mei 2017 17:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat is dus een deel van de problematiek. Immers het maakt bepaalde modaliteiten goedkoper dan andere omdat die de betreffende kosten niet op de maatschappij af kunnen wentelen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |