abonnement Unibet Coolblue
pi_170837184
Beetje apart maar heel vaak (eigenlijk iedere keer) als ik een groot bestand download op de ps4, klapt na verloop van tijd de router eruit, specifiek de 5ghz kanaal.
Op de router heb ik (het betreft zo'n onding van ziggo trouwens cisco 39nogwat), de 2 kanalen soort van gesplitst.

Dus ik kan inloggen op de 2.4ghz of op de 5ghz.

Die laatste klapt er uit als ik "lang" download op de ps4.
Ik snap er geen reet van.

De 2.4 is dan wel bereikbaar.
De 5 komt alleen terug bij een router reset.

Enig idee hoe dit kan? Router gewoon op? Ik heb em al 3 jaar, eigenlijk zonder veel problemen over het algemeen.

Goed, de zendkracht is altijd wat zwak geweest maar de meeste apparatuur zit er niet ver vandaan, dus dat is nooit echt een probleem geweest, wel een probleem op de PC af en toe qua stabiliteit, sinds de creators update is dat plots stukken beter. (ik vermoed dat de intel wifi kaart niet goed communiceerde met de router en andersom, probleem lag of ligt bij beide kanten, veel over te vinden op google dus dat is "opgelost")
pi_170837549
Cisco epc3925 oid? Ja, die dingen zijn inderdaad instabiel. Je kunt de stabiliteit verbeteren door in MijnZiggo de Ziggo hotspots uit te zetten. Kan ook via de helpdesk: bel 1200.
Je kunt dan zelf ook niet meer van de Ziggo hotspots gebruik maken.
pi_170837771
Die had ik al uitgezet een tijd terug.

Als ik zo google over de ps4 en routers die ermee ophouden dan gaat dit al terug tot het ps3 tijdperk.

Geen enkel apparaat vertoont dezelfde rariteiten, dit gebeurt enkel bij de ps4, het ligt dus aan de ps4 / router die troep is.

Zal wel eens aan ziggo vragen of ze geen nieuwere routers hebben of iets dergelijks.
Ik weet dat ik er ook zelf iets achter kan hangen en in bridge mode etc maar als alles het eigenlijk goed doet behalve op de ps4.. tja.. dat vind ik dan weer overdreven.
pi_170853500
PS4 misschien direct aan het kabeltje hangen?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_170853685
Misschien heb je hier iets aan.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_170853886
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
PS4 misschien direct aan het kabeltje hangen?
Helaas nee, niet echt realistisch zoals het ingedeeld is.
Anders had ik dat zeker gedaan.
pi_170853962
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:05 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Misschien heb je hier iets aan.
Staat grotendeels al correct ingesteld, ik heb ook geen langzame download.
Ik download gerust met 6 tot 10mb/s zelfs op deze verdieping.

De snelheid is dus het probleem niet, het probleem is dat de router gewoonweg de 5ghz eruit knalt en ook op geen ander apparaat meer te zien is, 2.4 doet het dan gewoon wel.

Gek genoeg kan ik op de router zelf ook niet meer even de wifi knop aan/uit zetten als simpelere oplossing, die doet dan niets meer qua functie.

Alleen reset modem helpt.

Maar ja, anders inderdaad toch maar bekabelen en alles verplaatsen. ;(
pi_170854162
misschien een D-Link router met wifi er tussen zetten en de wifi van die cisco uit zetten?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:48:25 #9
194233 Friday12
Originele kloon
pi_170854844
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Helaas nee, niet echt realistisch zoals het ingedeeld is.
Anders had ik dat zeker gedaan.
Powerline netwerkadapter geen optie?
pi_170857549
Ik zal eens kijken wat mogelijk is als het me eenmaal echt begint te irriteren.

Ik download niet heel veel op de ps4, maar zoals bijv. gisteren de FFXV was in de aanbieding maar ja dat is natuurlijk meteen 61gb :P, het is 3x uitgevallen.

Bij gewoon wat gamen, zoals bijv. Destiny, gebeurt dat niet.
Weleens in een van de uncharted spellen, maar dan herstelde de verbinding zich wel gek genoeg, sowieso een zeldzaamheid wat betreft als ik niets download.

Als ik netflix kijk gebeurt het ook niet.
Het blijft een vreemd verhaal.
pi_170894091
Zoals sjoemie zegt, fatsoenlijke router nemen en wifi van dat onding uitzetten. Heb ik ook al een aantal jaar en geen last meer van instabiele verbinding.
pi_170897449
Koop een fatsoenlijke router, die Ziggo routers zijn slecht. Probeer het eventueel bij een winkel die je 14 dagen bedenktermijn voor kort gebruikte routers geeft, dan kun je hem terug sturen als het probleem niet is opgelost.

De router die je kunt nemen kan bijvoorbeeld zoiets zijn: https://www.routershop.nl(...)eEZKyS-QThoCAffw_wcB
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')