abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170834106
registreer om deze reclame te verbergen
Ik maak deze vergelijking omdat deze games bijna hetzelfde zijn in opzet.

Toen ik voor het eerst Fallout 3 speelde vond ik het de hemel op aarde. Met name de sfeer is fantastisch. Later ben ik New Vegas meer gaan waarderen omdat er meer mogelijkheden zijn om het verhaal een andere wending te laten geven (met bij wie je je aansluit enz).

Welke is jouw favoriet?
pi_170834396
9u3rtP3.jpg

Wederom relevant en wederom mijn antwoord. F3 is heel cool. NV is op vrijwel alle vlakken allround een veel betere game. Ze zijn allebei beter dan 4 iig.
Quod licet Iovi, non licet bovi
pi_170834684
Nv
pi_170836191
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 19:44 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]

Wederom relevant en wederom mijn antwoord. F3 is heel cool. NV is op vrijwel alle vlakken allround een veel betere game. Ze zijn allebei beter dan 4 iig.
_O-

Eens overigens.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
hue
  donderdag 11 mei 2017 @ 13:37:08 #5
447963 endechaos
life is short, enjoy!
pi_170850244
Vegas, zeker weten! vond het geweldig als je door, ik dacht neigboorhood(?) heen liep en bij de stip uitkwam.
af n toe gokken voor de lol. het was net of je door een echte stad liep, mede door alle verschillende karakter types in vegas.
pi_170851250
Mensen die 3 boven New Vegas prefereren :') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170854101
New Vegas, met DLC ofc _O_
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:23:46 #8
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_170855661
New Vegas natuurlijk.. de enorme hoeveelheid mogelijkheden en stats die echt invloed hebben op je keuzes en wat je kan zeggen ten opzichte van enorme oppervlakkigheid in F3.

Niet dat ik F3 niet waardeer, maar FNV is een betere Fallout game dan 3 of 4.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_170855737
Sue me, maar ik ga voor Fallout 3.

Zo sprak de setting in FO3 me meer aan; het verwoeste Washington D.C. met de berklemmende ondergrondse metro's was veel toffer dan die saaie kut woestijn imo. De intro in de vault en het moment dat je voor het eerst naar buiten gaat is voor mij een van de meeste indrukwekkende game momenten ooit. Veel ingrijpender dan NV waar je wordt opgelapt door die dokter en moet leren koken en dergelijke. Geen 26 laadschermen bij the strip. _O_ Ik geef toe dat NV de betere hoofdverhaallijn heeft by far, maar de sidequests in FO3 maken dat ruimschoots goed: Megaton _O_, Oasis _O_, AntAgonizer vs The Mechanist _O_, Declaration of Independence stelen _O_, Tenpenny Tower _O_, Wasteland Survival Guide _O_ en ga zo maar door. New Vegas is een toffe game, maar ik kan zo niet 5 momenten noemen die me echt zijn bijgebleven.

[ Bericht 49% gewijzigd door Cikx op 11-05-2017 17:40:16 ]
  donderdag 11 mei 2017 @ 18:16:53 #10
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_170856822
Mja, er zijn veel betere sidequests in FNV, en je hoeft op geen enkel moment leren om te koken.

Het is meer een roleplay game omdat je niet een rol opgelegd krijgt, nee je kan het volledig zelf invullen.

Dat was ook weer zo fucked aan F4, je moest perse een moeder of vader zijn ffs.

En tja laadschermen op de strip dat komt ook alleen maar vanwege Bethesda's gare engine + de consoles waarop het moest draaien.

Op de pc heb je ook gewoon mods waar die loading screens mee te verwijderen zijn, dan heb je gewoon 1 strip.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_170887476
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:26 schreef Cikx het volgende:
Sue me, maar ik ga voor Fallout 3.

Zo sprak de setting in FO3 me meer aan; het verwoeste Washington D.C. met de berklemmende ondergrondse metro's was veel toffer dan die saaie kut woestijn imo. De intro in de vault en het moment dat je voor het eerst naar buiten gaat is voor mij een van de meeste indrukwekkende game momenten ooit. Veel ingrijpender dan NV waar je wordt opgelapt door die dokter en moet leren koken en dergelijke. Geen 26 laadschermen bij the strip. _O_ Ik geef toe dat NV de betere hoofdverhaallijn heeft by far, maar de sidequests in FO3 maken dat ruimschoots goed: Megaton _O_, Oasis _O_, AntAgonizer vs The Mechanist _O_, Declaration of Independence stelen _O_, Tenpenny Tower _O_, Wasteland Survival Guide _O_ en ga zo maar door. New Vegas is een toffe game, maar ik kan zo niet 5 momenten noemen die me echt zijn bijgebleven.
Je vergeet die (veel te overpowered) supermutant overlords die na het bereiken van een hoog level bij zowat elke straathoek/metrotunnel gespawned worden en het spel volledig verneuken.
pi_170887650
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:15 schreef havanagila het volgende:

[..]

Je vergeet die (veel te overpowered) supermutant overlords die na het bereiken van een hoog level bij zowat elke straathoek/metrotunnel gespawned worden en het spel volledig verneuken.
Beetje uitdaging moet er zijn he.
pi_170887884
NV natuurlijk.
pi_170887991
FO3! Vind de woestijn in fonv echt saai.
  Moderator zaterdag 13 mei 2017 @ 10:41:01 #15
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_170899469
Ik sluit me ook aan bij de minderheidsmening van FO3 O+. Het kan eventueel komen door het feit dat ik 3 speelde en nog nooit zo iets had gespeeld en er volledig in op ging en toen ik NV speelde ik er al mee bekend was maar de stad beviel me ook veel meer dan de woestijn. De allround immersion was hoger bij FO3.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
pi_170902485
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 10:41 schreef jogy het volgende:
Ik sluit me ook aan bij de minderheidsmening van FO3 O+. Het kan eventueel komen door het feit dat ik 3 speelde en nog nooit zo iets had gespeeld en er volledig in op ging en toen ik NV speelde ik er al mee bekend was maar de stad beviel me ook veel meer dan de woestijn. De allround immersion was hoger bij FO3.
Ja vond de sfeer echt prachtig! En had het gevoel dat de woestijn in NV erg leeg was.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 22:41:41 #17
159199 RickoKun
LOLZ! BACKWARD PWNAGE (tm) V2
pi_170918946
Fallout 2 is de beste.

Maar wat bovenstaande betreft ga ook ik voor New Vegas. 3 vond ik ietwat "flat" aan doen. 4 is wanstaltig en heb ik na een uur of tien weer weggelegd.

Al was tenpenny towers en inderdaad sommige quests in Fallout 3 ook wel tof.

Dat metro systeem in FO3 vond ik een onoverzichtelijke kut level indeling.

Ik hoop (datzelfde voor een nieuwe elder scrolls game) dat ze eens een fucking goede en NIEUWE engine ontwikkelen.
Want bijvoorbeeld The Strip was een "stad" met 20 inwoners ofzo.
Ook de "dode" manier van lopen en interactie met NPC's stoort mij.
Keep that perfect beat boy.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')