abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170847655
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Vergis je niet de echte topinkomens (boven Bakellendenorm) krijgen met twee kinderen onder de 4 jaar ook nog een dikke 1600,- aan kinderopvangtoeslag per maand.
Ja, terecht. Mensen die werken betalen veel belasting. Dus kinderopvang levert voor de overheid gewoon netto iets op. Niet alleen aan belastinginkomsten, maar ook aan de inkomsten uit de werkenden in die opvang.

Zo ongeveer de enige regeling qua subsidie in nederland die ik echt terecht vind. Overigens vond ik een studiebeurs ook zeer terecht en die mag van mij dan ook terugkomen. Onderwijs mag van mij helemaal gratis gemaakt worden. Betaalt zichzelf op allerlei manier terug.
Whatever...
pi_170847672
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:37 schreef Justinn het volgende:

[..]

Ja, en mede daarom groeit er nu een generatie op die de term verantwoord financieel gedrag niet kennen.
Jij denkt dat meneer tokkie een luxe leventje leidt? Die zit gewoon op een laag niveau qua koopkracht en zal des te harder voelen wat zijn gedrag hem kost.
Whatever...
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:41:06 #53
415174 spiritusbus
licht ontvlambaar
pi_170847710
quote:

[..]

Vergis je niet de echte topinkomens (boven Bakellendenorm) krijgen met twee kinderen onder de 4 jaar ook nog een dikke 1600,- aan kinderopvangtoeslag per maand.
Ja, dat komt doordat de afbouw voor het eerste kind bij 100K stopt en voor het tweede kind de afbouw langzaam gaat.

Wat mij betreft mag de afbouw voor het eerste kind gewoon doorgaan totdat dit percentage op nul staat.

Oh, en stop alsjeblieft met dat 'bakellende' geblaat, want alleen klagende sneuneuzen doen dat.
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:46:04 #54
415174 spiritusbus
licht ontvlambaar
pi_170847810
quote:

[..]

Jij vindt waarschijnlijk dat een een inkomen van 180K per jaar nul euro bijdrage mag krijgen voor twee kinderen op de kinderdagopvang?
pi_170848066
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:39 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jij denkt dat meneer tokkie een luxe leventje leidt? Die zit gewoon op een laag niveau qua koopkracht en zal des te harder voelen wat zijn gedrag hem kost.
Dat zeg ik nergens. Sterker nog, als het na de studietijd flink tegen zit, dan ben ik zelfs wel voorstander van gedeeltelijke kwijtschelding. Je heb je niet altijd evenveel invloed op jouw toekomst.

Maar dat haalt niet weg dat het veel te gemakkelijk is geworden om flinke bedragen te lenen, waarbij ik sterk het idee krijgt dat men de waarde van geld niet meer inziet. Lenen is ansich geen probleem om de studie te bekostigen, maar 81k is imo niet te verantwoorden. Er bestaat geen enkele studie op 'laag niveau' (zoals je zelf aangeeft) die zoveel kost.

Anders gezegd:

Een hypotheek afsluiten is gebonden aan tig regels en het maximaal te lenen bedrag is vrij beperkt, maar -hoppaaa- even 81k lenen als student kan dan wl in een handomdraai.

Zie het als het afsluiten van een hypotheek van 500k op een bijstandsinkomen en dat de overheid dan wel bijspringt als je het niet kan betalen. Ook niet te verantwoorden.
pi_170848107
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:41 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja, dat komt doordat de afbouw voor het eerste kind bij 100K stopt en voor het tweede kind de afbouw langzaam gaat.

Wat mij betreft mag de afbouw voor het eerste kind gewoon doorgaan totdat dit percentage op nul staat.

Oh, en stop alsjeblieft met dat 'bakellende' geblaat, want alleen klagende sneuneuzen doen dat.
Aangezien diegene enorme hoeveelheden belasting betaalt EN de partner dit vaak niet verdient moet een vergoeding op zijn plek blijven. Ik verdien ongeveer een ton en ondanks de (lage) teruggave) werkt mijn vrouw bijna voor niets. Er zijn zat mensen waarbij dan dus een partner niet of nauwelijks zal werken, geen belasting zal afdragen en ook (meestal hoogopgeleid) potentieel van de arbeidsmarkt verdwijnt. Conclusie: de partners van mensen die hoge lonen hebben doen un werk netto bijna als vrijwilliger, maar betalen wel het volle pond belasting.

Wat dat betreft kunnen ze beter lage inkomens geen/minder toeslag geven, die brengen namelijk veel minder toegevoegde waarde als ze werken.
Whatever...
pi_170848140
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:55 schreef Justinn het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens. Sterker nog, als het na de studietijd flink tegen zit, dan ben ik zelfs wel voorstander van gedeeltelijke kwijtschelding. Je heb je niet altijd evenveel invloed op jouw toekomst.

Maar dat haalt niet weg dat het veel te gemakkelijk is geworden om flinke bedragen te lenen, waarbij ik sterk het idee krijgt dat men de waarde van geld niet meer inziet. Lenen is ansich geen probleem om de studie te bekostigen, maar 81k is imo niet te verantwoorden. Er bestaat geen enkele studie op 'laag niveau' (zoals je zelf aangeeft) die zoveel kost.

Anders gezegd:

Een hypotheek afsluiten is gebonden aan tig regels en het maximaal te lenen bedrag is vrij beperkt, maar -hoppaaa- even 81k lenen als student kan dan wl in een handomdraai.

Zie het als het afsluiten van een hypotheek van 500k op een bijstandsinkomen en dat de overheid dan wel bijspringt als je het niet kan betalen. Ook niet te verantwoorden.
Dat ben ik met je eens. Daarom zou de prestatiebeurs gewoon moeten terugkomen. Een directe investering in ons land met prachtige opbrengsten.

Ik vind het oneerlijk en onverantwoord om studenten met een lening op te zadelen als we de meest achterlijke, idiote, criminele en weinig toevoegende mensen nog een bijstandsuitkering geven en een huurwoning.
Whatever...
pi_170848195
Die 35 jaar is toch voor de studenten in het nieuwe stelsel? Om 81 000 schuld op te bouwen moet je al zo'n 7 jaar bezig zijn. Zo lang is het nieuwe stelsel toch niet eens ingevoerd?
pi_170848226
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:59 schreef electronique het volgende:
Die 35 jaar is toch voor de studenten in het nieuwe stelsel? Om 81 000 schuld op te bouwen moet je al zo'n 7 jaar bezig zijn. Zo lang is het nieuwe stelsel toch niet eens ingevoerd?
Klopt. Maar ook in het oude systeem kon je lenen, als je niet afstudeerde mocht je ook het beursgedeelte terugbetalen.
Whatever...
pi_170848264
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Klopt. Maar ook in het oude systeem kon je lenen, als je niet afstudeerde mocht je ook het beursgedeelte terugbetalen.
Maar in het oude stelsel mag je er maar 15 jaar over doen om af te betalen?
pi_170848344
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:56 schreef Spanky78 het volgende:

Wat dat betreft kunnen ze beter lage inkomens geen/minder toeslag geven, die brengen namelijk veel minder toegevoegde waarde als ze werken.
Ah. De vuilnisman, kapper, kinderopvang, winkelmedewerker, politieagent, verzorgende, militair, loodgieter e.d. moeten jou voortaan maar overslaan want die hebben 'nauwelijks' toegevoegde waarde... |:(

Als jouw partner nu gewoon thuis blijft om voor de kinderen te zorgen, scheelt dat de maatschappij een enorme klap geld en een bijstandsgerechtigde (ja, die heb je ook hoogopgeleid tegenwoordig) kan weer aan het werk en een 'grote toegevoegde waarde' zijn voor de maatschappij.

Mensen met jouw mentaliteit :r
pi_170848496
quote:

[..]

:')

die mensen zouden ook veel meer inkomen verliezen als ze zelf thuis moesten blijven voor de kinderen, logisch toch?
pi_170848597
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ah. De vuilnisman, kapper, kinderopvang, winkelmedewerker, politieagent, verzorgende, militair, loodgieter e.d. moeten jou voortaan maar overslaan want die hebben 'nauwelijks' toegevoegde waarde... |:(

Als jouw partner nu gewoon thuis blijft om voor de kinderen te zorgen, scheelt dat de maatschappij een enorme klap geld en een bijstandsgerechtigde (ja, die heb je ook hoogopgeleid tegenwoordig) kan weer aan het werk en een 'grote toegevoegde waarde' zijn voor de maatschappij.

Mensen met jouw mentaliteit :r
Wat bazel je: je begrijpt precies wat ik bedoel, want ik had het over belastinggeld. Partners van mensen die veel verdienen, brengen veel meer belasting in het laatje en daarom is het terecht dat enigzins te stimuleren. Die agenten, militairen, verzorgenden etcetera moeten toch echt betaald worden van belastinggeld. Onder andere dat van mij en mijn vrouw. Het feit dat wij vergeleken met >95% van de bevolking meer bijdragen aan de belastingpot vind ik niet eens zo'n groot probleem.

Maar wel dat er dan geroepen wordt: oh, jij hoeft dat niet te krijgen, och jij bent al zo rijk... ja, nadat ik jaarlijks meer dan 60.000 euro aftik aan belasting, daarna nog 3 man op een kdv aan het werk houd. Mogen wij dan ook onze kinderen betaalbaar naar een kdv brengen als we dat willen? Of is mevrouw de proleet het er niet mee eens?

Vergeet niet dat de hogere middenklasse vrijwel heel nederland financiert. Alle fijne regelingen, het feit dat het een veilig en welvarend land is. Allemaal betaald door de middenklasse, met daarbinnen met stip de hogere middenklasse als netto-betaler. Denk je dat die mensen die zoveel belasting betalen het allemaal komt aanvliegen?

Weet je wat het probleem is met jouw soort mensen? Dat ze uiteindelijk door andermans geld heen zijn. En wat dan? Dan is het huilen en honger lijden, kijk naar venezuela voor een mooi voorbeeld.
Whatever...
pi_170851233
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:00 schreef Ouder1 het volgende:
Bij het aanvragen van een hypotheek wordt 0,45% van de oorspronkelijke studieschuld afgetrokken van de maximale hypotheek die je zou kunnen krijgen maandlasten. Los je tussentijds extra af dan wordt dat van de oorspronkelijke schuld afgetrokken.
Die 0,45% (of 0,54%) van de studieschuld gaat niet af van de hypotheeksom, maar van de maandlasten. Klein verschil. Gezien de terugbetaling naar draagkracht zal in het geval van de situatie van TS niet veel meer overblijven dan voor een garagebox. Ofwel: huren totdat de hele schuld is afgelost (of kwijtgescholden).

quote:
Bij het berekenen van je maximale hypotheek wordt rekening gehouden met de rente- en aflossingsbetalingen van je studieschuld. Heb je een lening volgens het oude leenstelsel (voor 1-9-2015) dan wordt gerekend met een maandelijkse last van 0,75% van het startbedrag van je lening. Valt je lening onder het nieuwe leenstelsel (na 1-9-2015), dan wordt uitgegaan van een maandelijkse last van 0,45% van het startbedrag van je studieschuld.
Bron: https://www.hypotheker.nl(...)schuld-en-hypotheek/

[ Bericht 30% gewijzigd door baskick op 11-05-2017 14:28:56 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_170853405
Zo is het met schuldsanering ook.
Schoonzus, klaploper eerste klas, te lui om te werken, besteld van alles op afbetaling e.d.
Heeft 4 jaar geleden schuldhulpaanvraag gedaan, en is met 64k de sanering in gegaan.
3 jaar brommen, en hoppa, schone lei.

In de tijd van sanering, kreeg ze kleedgeld van de gemeente, koelkast, sporten voor haar dochter, stofzuiger, volledige kinderbijslag en 80 euro weekgeld.

En denk je dat haar ogen open zijn gegaan? nee hoor.
Kansloos.
pi_170853481
quote:
4s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:55 schreef fotostarter het volgende:
Schoonzus, klaploper eerste klas, te lui om te werken, besteld van alles op afbetaling e.d.
Heeft 4 jaar geleden schuldhulpaanvraag gedaan, en is met 64k de sanering in gegaan.

In de tijd van sanering, kreeg ze kleedgeld van de gemeente, koelkast, sporten voor haar dochter, stofzuiger, volledige kinderbijslag en 80 euro weekgeld.

Kansloos.
Ach, het zijn vaak ook niet de figuren waar je jaloers op bent. Het ene drama volgt het andere op. Of zou je graag met het leven van je schoonzus willen ruilen?
pi_170853612
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:59 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Ach, het zijn vaak ook niet de figuren waar je jaloers op bent. Het ene drama volgt het andere op. Of zou je graag met het leven van je schoonzus willen ruilen?
hahahhaha nee dankje ;)

maar het ging mij meer om het principe. mensen kunnen doen en laten wat ze willen.
4 jaar op een houtje bijten, al viel dat ook wel mee heb ik het idee, en je bent er vanaf. beetje krom, maar ja, zoals je zegt, het zijn geen mensen waar je mee wilt ruilen, of jaloers op zou moeten zijn.
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:16:54 #68
415174 spiritusbus
licht ontvlambaar
pi_170854027
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Aangezien diegene enorme hoeveelheden belasting betaalt EN de partner dit vaak niet verdient moet een vergoeding op zijn plek blijven. Ik verdien ongeveer een ton en ondanks de (lage) teruggave) werkt mijn vrouw bijna voor niets. Er zijn zat mensen waarbij dan dus een partner niet of nauwelijks zal werken, geen belasting zal afdragen en ook (meestal hoogopgeleid) potentieel van de arbeidsmarkt verdwijnt. Conclusie: de partners van mensen die hoge lonen hebben doen un werk netto bijna als vrijwilliger, maar betalen wel het volle pond belasting.

Dat ben ik wel met je eens, maar ik blijf het arbitrair vinden dat op 100k de afbouw voor het eerste kind stopt en op 180k de afbouw van het tweede kind stopt.

Wat mij betreft gaat die afbouw verder door, maar wel langzamer.

Nu kunnen mensen die miljoenen per jaar verdienen ook aanspraak maken op kdv toeslag. Dat vind ik krom. Uiteraard vind ik niet dat iemand die netto 10k per maand verdient de volle mep moet betalen, maar ik vind het vreemd dat iemand die 100K verdient nagenoeg evenveel kdv toeslag krijgt als iemand die 200k verdient.
pi_170855722
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:16 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens, maar ik blijf het arbitrair vinden dat op 100k de afbouw voor het eerste kind stopt en op 180k de afbouw van het tweede kind stopt.

Wat mij betreft gaat die afbouw verder door, maar wel langzamer.

Nu kunnen mensen die miljoenen per jaar verdienen ook aanspraak maken op kdv toeslag. Dat vind ik krom. Uiteraard vind ik niet dat iemand die netto 10k per maand verdient de volle mep moet betalen, maar ik vind het vreemd dat iemand die 100K verdient nagenoeg evenveel kdv toeslag krijgt als iemand die 200k verdient.
Daar heb je wel gelijk in. Het gaat mij er meer om dat niemand zich afvraagt wat je moet kunnen en doen om 100k (bruto) te verdienen. Of desnoods 200. Ik voel me absoluut niet zielig en betaal graag wat extra belasting. Echter daarna is het nog niet klaar, want dan ben je ook nog een hebberige klootzak zonder hart voor anderen.
Whatever...
pi_170873576
quote:
19s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:50 schreef SpecialK het volgende:
Het is niet erg want het is slechts belastinggeld
:D _O- :')
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170874393
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 07:38 schreef baskick het volgende:
Zelfs met een eventuele stijging van inkomen, deze persoon kan toch nooit een hypotheek krijgen, aangezien de hypotheekverstrekker kijkt naar de oorspronkelijke hoofdsom (i.p.v. de actuele hoogte)?

Tja,had ie moeten bedenken toen hij de lening aanging.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_170874871
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 19:12 schreef Mortaxx het volgende:
Lekker man. Je betaalt al genoeg dus terugpakken wat je pakken kan
Precies.

Trouwens wle knap om 81k schuld bij DUO op te bouwen. _O-
Please continue
The experiment requires that you continue.
It is absolutely essential that you continue.
You have no other choice, you must go on.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:46:05 #73
286575 Roces18
Chef de party
pi_170876160
quote:
4s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:55 schreef fotostarter het volgende:

Kansloos.
Grap is dat het maar 5 jaar bij BKR blijft staan. Daarna kan ze gewoon weer lekker bestellen bij wehkamp _O_ _O_ _O_
women don't realize how powerful they are, men get addicted to pictures of you, that's how powerful they are
pi_170877099
hoe zit het eigenlijk als je getrouwd bent met iemand die een redelijk dikke studie schuld heeft?
kunnen ze jou dan iets opleggen?
pi_170877421
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:35 schreef hoechst het volgende:
hoe zit het eigenlijk als je getrouwd bent met iemand die een redelijk dikke studie schuld heeft?
kunnen ze jou dan iets opleggen?
Het maandbedrag van degene met de schuld wordt hoger, want het inkomen wordt samen genomen.

Maar nee, het kan niet dat een ander jouw schuld moet gaan betalen, ook al is die ander je echtgenoot.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')