abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 mei 2017 @ 10:26:56 #101
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_170954891
Waarom bestaan er dan überhaupt studies als je er geen geld mee kan verdienen?
4 jaar in je leven... GONE.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  maandag 15 mei 2017 @ 10:51:43 #102
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170955294
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 10:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nee, serieus. Jij betaalt mee aan hun toekomst en zij betalen in de toekomst mee aan jouw oude dag.

Of dacht je dat de Aow uit een spaarpotje komt. En die zorgkosten die jij nodig gaat krijgen? Beter investeren we in de toekomst van alle kinderen zodat zij straks allemaal netto betalers worden.

Als ik voor niemand hoefde te betalen zou ik gemakkelijk alles uit eigen zak kunnen betalen en nog over houden. Ik betaal echter veel Belasting omdat anderen minder verdienen.

Geld rondpompen vind ik een slecht iets. Maar samen een beetje zorgen voor elkaar en de omgeving is prima. Ookal betaal ik dan wat meer dan een ander.
Het moment dat je besluit kinderen te nemen ga je een commitment aan. Subsidie voor kinderen iedere dag naar de opvang schoppen omdat papa en mama zo nodig carriere moeten maken is in mijn ogen onwenselijk. Een dagdeel of 2 naar zon speelzaal of bso prima, maar kinderen die hun ouders alleen zien bij het ontbijt en avondeten omdat papa en mama belangrijkere dingen hebben hoort niet imho.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 15 mei 2017 @ 14:13:26 #103
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_170958975
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 10:51 schreef fathank het volgende:
Het moment dat je besluit kinderen te nemen ga je een commitment aan. Subsidie voor kinderen iedere dag naar de opvang schoppen omdat papa en mama zo nodig carriere moeten maken is in mijn ogen onwenselijk. Een dagdeel of 2 naar zon speelzaal of bso prima, maar kinderen die hun ouders alleen zien bij het ontbijt en avondeten omdat papa en mama belangrijkere dingen hebben hoort niet imho.
Als alleenstaande ouder heb je daar natuurlijk weinig keus in.

quote:
0s.gif Op
maandag 15 mei 2017 10:26 schreef corehype het volgende:

Waarom bestaan er dan überhaupt studies als je er geen geld mee kan verdienen?
4 jaar in je leven... GONE.
True, ik ben ook voor een inspanningsverplichting die bij de studiebeurs zou horen om te kijken wat de kansen zijn op de arbeidsmarkt. Subsidiëren van studenten is immers niks anders dan investeren in toekomstige belastingbetalers, als iemand een pretstudie gaat doen waarvan ie weet dat er binnen 5-10 jaar geen werk in te vinden is dan is dat voor de overheid gewoon weggegooid geld. Daar zou best iets van een boete op mogen staan.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_170959116
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 10:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Het moment dat je besluit kinderen te nemen ga je een commitment aan. Subsidie voor kinderen iedere dag naar de opvang schoppen omdat papa en mama zo nodig carriere moeten maken is in mijn ogen onwenselijk. Een dagdeel of 2 naar zon speelzaal of bso prima, maar kinderen die hun ouders alleen zien bij het ontbijt en avondeten omdat papa en mama belangrijkere dingen hebben hoort niet imho.
Jij hebt duidelijk geen idee wat 2 dagen kinderopvang netto kosten met een middelhoog inkomen.

Daarnaast. Jij kiest er toch ook voor om oud te worden? Als jij niet wilt meebetalen aan de vorming en onderwijs van kinderen, waarom zouden ze dan aan jouw oude dag meebetalen?

Moet me maar wat sparen, je hebt toch geen dure kinderen.
Whatever...
  User die het meest klaagt 2022 maandag 15 mei 2017 @ 14:31:53 #105
414785 sirdanilot
pi_170959227
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 14:23 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk geen idee wat 2 dagen kinderopvang netto kosten met een middelhoog inkomen.

Daarnaast. Jij kiest er toch ook voor om oud te worden? Als jij niet wilt meebetalen aan de vorming en onderwijs van kinderen, waarom zouden ze dan aan jouw oude dag meebetalen?

Moet me maar wat sparen, je hebt toch geen dure kinderen.
Ik vraag me af of zo'n middagje kinderopvang niet duurder is dan wat je krijgt door dat middagje te werken, tenzij je een hoge baan hebt. Of als je er al winst op maakt, hoe veel, want veel zal dat niet zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 15 mei 2017 @ 14:40:43 #106
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170959362
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 14:23 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk geen idee wat 2 dagen kinderopvang netto kosten met een middelhoog inkomen.
Als het zo duur is zorg je toch zelf voor je kinderen.

quote:
Daarnaast. Jij kiest er toch ook voor om oud te worden? Als jij niet wilt meebetalen aan de vorming en onderwijs van kinderen, waarom zouden ze dan aan jouw oude dag meebetalen?

Moet me maar wat sparen, je hebt toch geen dure kinderen.
Ik ga er vanuit als ik straks niet meer hoef te werken op mn 75e dat het grootste deel van mijn verplichte pensioen verdampt is. Gelukkig kan ik langzaamaan gaan afbouwen bij de baas en steeds meer tijd in mn eigen steken. Doel is om mn 55e eruit te kunnen stappen zodat ik nog kan genieten van mn oude dag. 35 dienstjaren is wel zat.

Ik wil trouwens best wel meebetalen aan onderwijs. Alleen niet aan ouders die te druk zijn met zichzelf ipv voor hun kinderen te zorgen. Niks mis met moeders en vaders die tussen de middag de boterhammen smeren voor hun kroost. Maar nee, allebei carrière maken is belangrijker.

De opvoeding envan zorg van je kinderen is je primaire verantwoordelijkheid. Ik kan er niet bij met mn hoofd dat je zoiets aan een ander overlaat omdat je eigen status belangrijker is. Dan had je geen kinderen moeten nemen imho.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 15 mei 2017 @ 15:40:07 #107
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_170960505
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 14:40 schreef fathank het volgende:

Maar nee, allebei carrière maken is belangrijker.

De opvoeding envan zorg van je kinderen is je primaire verantwoordelijkheid. Ik kan er niet bij met mn hoofd dat je zoiets aan een ander overlaat omdat je eigen status belangrijker is.
Lekker kortzichtig. Alsof alle tweeverdieners volop met hun carriere bezig zijn.
Newsflash: de meesten hebben het druk genoeg om met een gewone baan de boel financieel op de rit te houden. Het gros is echt geen carrieretijger.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 15 mei 2017 @ 15:45:03 #108
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_170960582
Ik snap niks van maximaal bijlenen, zoveel heb je als student echt niet nodig naast je stufi (gift, in het geval van deze droeftoeter). Enige mensen die zo veel lenen die k ken hebben 1: veel studiedruk en dus geen tijd voor bijbaan + geen stufi meer (op die manier kom je nooit op 81k uit) of 2: verpatsen hun geld aan studentenvereniging/rommel/bier/reizen zonder na te denken over terugbetaling.
:')
pi_170963248
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 14:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vraag me af of zo'n middagje kinderopvang niet duurder is dan wat je krijgt door dat middagje te werken, tenzij je een hoge baan hebt. Of als je er al winst op maakt, hoe veel, want veel zal dat niet zijn.
Kinderopvang werkt vaak met standaard 10 of 11 uur per dag.
pi_170963273
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 14:40 schreef fathank het volgende:

[..]

Als het zo duur is zorg je toch zelf voor je kinderen.

[..]

Ik ga er vanuit als ik straks niet meer hoef te werken op mn 75e dat het grootste deel van mijn verplichte pensioen verdampt is. Gelukkig kan ik langzaamaan gaan afbouwen bij de baas en steeds meer tijd in mn eigen steken. Doel is om mn 55e eruit te kunnen stappen zodat ik nog kan genieten van mn oude dag. 35 dienstjaren is wel zat.

Ik wil trouwens best wel meebetalen aan onderwijs. Alleen niet aan ouders die te druk zijn met zichzelf ipv voor hun kinderen te zorgen. Niks mis met moeders en vaders die tussen de middag de boterhammen smeren voor hun kroost. Maar nee, allebei carrière maken is belangrijker.

De opvoeding envan zorg van je kinderen is je primaire verantwoordelijkheid. Ik kan er niet bij met mn hoofd dat je zoiets aan een ander overlaat omdat je eigen status belangrijker is. Dan had je geen kinderen moeten nemen imho.
Domheid regeert.

Succes met je modale salaris een gezin onderhouden.
  maandag 15 mei 2017 @ 18:39:21 #111
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170964050
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 18:04 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Domheid regeert.

Succes met je modale salaris een gezin onderhouden.
Dankjewel voor deze inhoudelijke reactie. Dit ga ik even laten bezinken.

Daarom pleit ik voor belastingverlaging en versimpeling van het belastingstelsel zodat je met een modaal salaris prima een gezin kan onderhouden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_170964517
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 18:39 schreef fathank het volgende:

[..]

Dankjewel voor deze inhoudelijke reactie. Dit ga ik even laten bezinken.

Daarom pleit ik voor belastingverlaging en versimpeling van het belastingstelsel zodat je met een modaal salaris prima een gezin kan onderhouden.
Ok, en dan gaan we weer terug naar de jaren 50? Man werkt, vrouw zit thuis?
  maandag 15 mei 2017 @ 19:06:15 #113
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170964821
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 18:55 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ok, en dan gaan we weer terug naar de jaren 50? Man werkt, vrouw zit thuis?
Ouders die hun eigen kinderen opvoeden lijkt me wel een mooi streven. Je hoeft niet allebei van 9tot6 te werken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_170965567
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:06 schreef fathank het volgende:

[..]

Ouders die hun eigen kinderen opvoeden lijkt me wel een mooi streven. Je hoeft niet allebei van 9tot6 te werken.
Gaat lastig worden als één van de ouders 40 uur gaat werken.
  maandag 15 mei 2017 @ 19:43:08 #115
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170966045
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:31 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Gaat lastig worden als één van de ouders 40 uur gaat werken.
Dan moet je een keuze maken. Je eigen kind zien of werken. Kwestie van prioriteiten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_170966216
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:43 schreef fathank het volgende:

[..]

Dan moet je een keuze maken. Je eigen kind zien of werken. Kwestie van prioriteiten.
Dagje kinderopvang per week staat gelijk aan je kind niet zien?
pi_170966354
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:43 schreef fathank het volgende:

[..]

Dan moet je een keuze maken. Je eigen kind zien of werken. Kwestie van prioriteiten.
Dus eigenlijk gaat jouw vehaal dat beide ouders de volledige opvoeding doet alleen op als er één ouder niet werkt en één ouder max vier dagen.

Mag je de inkomstenbelasting op nul zetten.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 15 mei 2017 @ 19:52:34 #118
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_170966406
Aangezien het verhaal in de OP al gaat over derden waarvan het niet eens duidelijk is of het verhaal wel helemaal klopt.
En we nu ineens ook gezellig gaan over kinderen en opvang en dergelijke.

Doen we het nu maar met een slotje er op.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')