abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 mei 2017 @ 17:01:35 #1
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170831092
Recentelijk heb ik besloten over te gaan naar full-frame. Mijn lenzen (24mm 1.8, 50mm 1.8 & 85mm 1.8) zijn gekocht met de gedachte dat ze op full-frame gebruikt gaan worden.

Ben ondertussen al weken bezig met het lezen van reviews. Ben nog steeds geen stap verder helaas. Ik heb momenteel een Nikon D5200. Geen verkeerde camera, maar vooral in low light zou ik het fijn vinden wat meer opties te hebben. De andere voordelen van Full Frame spreken me ook heel erg aan. Het verschil zie ik ook wel.

Nu heb ik vooral veel gelezen over de D610 en de D750 van Nikon. Ik kan gewoon niet kiezen. Ze liggen allebei prima in de hand. Al verschillende malen gebeurd dat ik in gedachten gekozen heb voor de een....maar dan ga ik toch twijfelen.

Mijn instinct zegt me dat ik moet gaan voor de D610. Ik verdien niks aan fotografie en gebruik hem vooral around the house, het fotograferen van de huisdieren, landscapes, portretten en vakantie foto's. Video gebruik ik niet op een DSLR, daarvoor vind ik mijn iPhone fijner werken.

De D750 heeft wat voordelen over de D610 (voornamelijk beter in low light en auto focus die beter is), maar ik vraag me af of het het prijsverschil waard is voor iemand die puur hobby matig fotografeert. Ik besef me ook dat de D610 waarschijnlijk al een grote upgrade zal zijn. Gezien het een investering van meerdere jaren zal zijn wil ik gewoon de juiste keuze maken.
Full-frame wordt het sowieso, maar wat raden jullie aan? Is de D750 het prijsverschil waard?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 mei 2017 @ 00:03:56 #2
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_170895149
Ik heb zowel de D750 als de D600 (ongeveer identiek aan de D610), en de D750 is toch echt wel de betere camera. Dat neemt niet weg dat de D610 ook gewoon een erg goede camera is.

Is het het prijsverschil waard? Tsja, dat is toch echt persoonlijk.
Ik vond van wel, maar ik was van plan mijn D600 te verkopen na aanschaf van de D750. Ik heb m echter gehouden als 2e camera. Maar zoals je al zegt, het is voor je hobby en zo te zien vooral voor jezelf, dan is de D610 wel al ruim genoeg. Het is sowieso inderdaad al een grote upgrade vanaf de D5200.
Nothing lasts forever but the certainty of change
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')