abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:42:37 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_170830704
Uitgerekende data:

15 mei: Minarosa

4 juni: Adrian4 (jongen)
8 juni: ***Valerie. & Crutch*** (meisje)
13 juni: Vieve6
21 juni: Aisly

4 juli: ingee (jongen)
8 juli: FlyingFish (tweeling)
9 juli: kazy (jongen)
9 juli: Sara82 (jongen)
14 juli: Stroopwafelmeisje
22 juli: Lemijn

20 augustus: Skittles (jongen)
22 augustus: Flav (jongen)
22 augustus: ***littledrummergirl***

2 september: Memoru (jongen)
3 september: dobbey (meisje)
7 september: Nolita
15 september: Nanuke
16 september: LeSage

1 oktober: Frummeltje86
19 oktober: aloria
31 oktober: LadyS

3 november: DevilsAndDust
24 november: rena
25 november: twist02

2 december: Zonnestraal02
3 december: ***Waterdruppel & Norther***
11 december: Krisvc
15 december: Pannenkoekenmix
25 december: vencodark

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 15-05-2017 16:55:58 ]
disclaimer
pi_170830904
Rena wat leuk, gefeliciteerd! ^)

Hier ook getrouwd met 7 maanden zwanger, gaat prima ;)

Vandaag ook bloed laten prikken voor de standaarddingen en NIPT, hopelijk komt er niks geks uit :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:56:38 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_170830974
Ik vind het juist een beetje een gek gebruik, het (hoog)zwanger trouwen :D alsof je dan ineens "moet" of dan pas beseft dat je bij elkaar wil blijven. Ik heb het gedaan op de dag dat we met anticonceptie stopten :P ik vier zulke feestjes toch op een manier die niet zwanger-compatibel zijn :')
disclaimer
pi_170831438
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het juist een beetje een gek gebruik, het (hoog)zwanger trouwen :D alsof je dan ineens "moet" of dan pas beseft dat je bij elkaar wil blijven. Ik heb het gedaan op de dag dat we met anticonceptie stopten :P ik vier zulke feestjes toch op een manier die niet zwanger-compatibel zijn :')
Oh hier waren we daar ook heel duidelijk in hoor: was vooral praktisch qua papierwerk met de kleine ;)

Allebei niet echt romantisch aangelegd zeg maar :+ plus voor mij persoonlijk(!) voegt trouwen weinig toe aan een relatie. Dus zonder kinderen waren we waarschijnlijk nooit getrouwd ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 10 mei 2017 @ 17:23:13 #5
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170831528
Ik ben ook getrouwd toen ik 6 maanden zwanger was. Maar dat was toch meer een 'papieren' bruiloft. We hoefde allebei niet zo nodig te trouwen, maar toen bleek dat het wel makkelijk is als je kinderen hebt, dan is het erkennen en gezag in 1 keer geregeld.
Als we gewoon ergens een handtekening op een papiertje konden zetten was het ook goed geweest :P Nu zat er wel een kleine officiële ceremonie bij en verplicht 2 getuigen regelen.

Achteraf vind ik het wel leuk om getrouwd te zijn ^) Maar een echte bruiloft hoeft van mij toch echt niet.

Edit: wat Twist zegt dus :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 10 mei 2017 @ 17:25:09 #6
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170831563
Oh, en gefeliciteerd rena!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170831712
Dank jullie wel!

Wij hadden het er wel al over voor de kleine onderweg was, het is inderdaad ook makkelijk met papierwerk maar ik weet nog niet of we er al zo'n vaart achter zetten op dit moment. Ik wil ook graag dezelfde achternaam hebben als mijn kindje; dus stiekem wel een beetje vanuit romantisch perspectief. Maar ik hoef ook geen gigantisch feest verder.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170833879
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 17:23 schreef Sylver_ het volgende:
Ik ben ook getrouwd toen ik 6 maanden zwanger was. Maar dat was toch meer een 'papieren' bruiloft. We hoefde allebei niet zo nodig te trouwen, maar toen bleek dat het wel makkelijk is als je kinderen hebt, dan is het erkennen en gezag in 1 keer geregeld.
Als we gewoon ergens een handtekening op een papiertje konden zetten was het ook goed geweest :P Nu zat er wel een kleine officiële ceremonie bij en verplicht 2 getuigen regelen.

Achteraf vind ik het wel leuk om getrouwd te zijn ^) Maar een echte bruiloft hoeft van mij toch echt niet.

Edit: wat Twist zegt dus :P
Haha echt exact dit ja! :D Vind het nu ook inderdaad wel leuk om getrouwd te zijn O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170834253
Hier trouwen voor het zwanger raken. Omdat ik per se allemaal dezelfde achternaam wilde. Verder niet romantisch. Ik zei dat ik wilde trouwen, hij zei dat ik het maar moest regelen, dus een week later hadden we een afspraak op het gemeentehuis. Aangezien we al een geregistreerd partnerschap hadden was het een kwestie van papieren omzetten.

En jongens, dit wordt beter toch? Kind ziek, mams ziek. Ik heb echt 0,0 geduld en weet niet hoe ik dit straks met twee kindjes zou moeten doen. Ik voel me echt de meest ongezellige faalmoeder ever. We doen niks leuks en de tv staat veel te veel aan. ;(
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_170834289
Gefeliciteerd, Rena! ^)

Ik trouw gewoon lekker niet :)
Erkennen enzo was zo gebeurd.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:45:23 #11
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_170834425
Crap. De hele zwangerschap geen striae gecreëerd.. En nu vandaag ineens de hele onderkant van m'n buik paars }:|
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_170834850
Bij ons was trouwen ook uit praktisch oogpunt en vanwege dezelfde achternaam. Trouwen wilden we sowieso wel ooit doen maar om dat nou nog te doen na een geregistreerd partnerschap vond ik onzinnig en m'n naam veranderen zonder getrouwd te zijn vond ik ook stom. Eerder trouwen was beter geweest maar m'n man heeft me eerder nooit gevraagd. We hebben het meer gezamenlijk afgesproken :') Maar uiteindelijk hebben we wel precies de bruiloft gehad die we anders ook hadden gewild. Alleen geen echte champagne voor mij.

Kris, het kan nog erger: wij hebben geen tv momenteel :( en er komt pas maandag een monteur. Wat heb ik dat apparaat gemist vanmiddag tijdens zijn vervelende uurtje...

Balen GvE -O- Ik had dat vorige zwangerschap ook van de een op de andere dag en heb daar flink van gebaald. Het is alleen niet te voorkomen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170834875
Hier ook precies wat Twist en Sylver zeggen! Een topic vol met romantische mensen dus :p.

Maar Rena natuurlijk van harte gefeliciteerd! Hoe heeft hij het gevraagd?!

Och Kazy wat balen dat jullie ziek zijn! Vooral met dit mooie weertje... Begrijpelijk dat je baalt en minder energie hebt.. Niet te streng voor jezelf! & veel beterschap voor jullie!

Oh dat hoor je toch nog vaak aan t einde hè GoodvsEvil :(! Wel superbalen zeg!!!

Hier vandaag eerste verlofdag gehad. Heerlijk uitgerust vanmorgen en wat klusjes thuis gedaan.
Vanmiddag weer controle gehad bij het zkh & de baby is gedraaid :o! Helemaal niet gevoeld en ook helemaal niet verwacht, maar wel superfijn! Het is nog steeds een mini maar groeit wel volgens het lijntje! Dus we mogen weer terug naar de verloskundige :)!

Nu tijd voor Ben & Jerry :D!
pi_170835982
Wat fijn Vieve! Dat moet idd gevierd worden!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170837037
Balen GvsE :(

En proficiat Rena!

Het viel mij net op dat mijn navel van vorm verandert (eerst stond hij alleen naar voren, nu is het naar voren staande deel groter geworden), hopelijk geen navelbreuk in ontwikkeling :{

En verder las ik iets over minder geduld met je andere kind, is dat breed herkenbaar? Ik voel me er beetje schuldig over maar als dreumes (of een van de twee katten :D) aan het miepen is kan ik het heel slecht hebben.
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:15:56 #16
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170837363
Sorry dames, ik wilde niemand beledigen met mijn opmerking. Ik snap gewoon het nut niet zo van elkaar opjutten over hoe vies het is (lekker is idd anders maar ik ben echt een enorme miep met drankjes en eten en dit is echt te doen).

Daarna misselijk worden of overgeven kan ik me goed voorstellen. :Y daar had ik het ook niet over, ik had het over kotsen van de smaak.
Kwak
pi_170838049
Goed nieuws, Vieve! Wel bijzonder dat je dat niet gevoeld hebt!

Krisvc, Minarosa, dat minder geduld hebben, daar heb ik ook erg last van gehad. Zowel op mijn werk (voor de klas) als thuis. Is niet leuk, vooral omdat ik soms echt uit m'n slof ben geschoten tegen mijn peuter, terwijl ik normaal toch behoorlijk rustig blijf altijd.
Sinds ik verlof ben, is het wel echt een heel stuk minder geworden. Het is denk ik ook een signaal dat het allemaal net wat teveel is (dat was het bij mij wel). Daar kun je alleen niet altijd wat aan doen. Beetje geduld met jezelf hebben maar en het jezelf niet teveel aanrekenen. En sorry zeggen als je onaardig hebt gedaan. *) .

Kwak, prima, maar er werd toch niet opgejut? Volgens mij waren er iets van twee mensen die een ervaring opschreven of zoiets. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170838378
Franny nu je het zegt, het is inderdaad vaak aan het einde van de dag of net voor zijn slaapje (op dagen dat we samen thuis zijn ben ik ben nu vaak net zo toe aan zijn middagslaap als hij :D even rust). Dan is het voor mij allemaal even genoeg geweest. Gisteren waren mijn schoonouders er en dreumes wilde een bezem uit de schuur halen, ik wilde dat niet want had net opgeruimd en ik pakte hem te lomp af vond ik - en 's avonds voelde ik me schuldig tegenover dreumes en vroeg me af wat mijn schoonmoeder nu van me dacht :') Verlof helpt niet bij relativeren... kleine dingen gaan opeens zoveel groter voelen als je wereld kleiner wordt, althans bij mij.
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:43:42 #19
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_170838476
Gefeliciteerd Rena! ^)

Lekker zo'n verlofdag Vieve! En fijn dat baby gedraaid is!

Balen van de striae GvE! Ik kwam vorige zwangerschap goed weg, en toen schoot het er tijdens de bevalling alsnog in op mijn bovenbenen :(

Succes met wachten op de uitslagen Twist. Hopelijk komt er niks geks uit idd!

Ik had daarnet mijn eerste niet te negeren craving. Ik moest en zou een durum doner. Dus die ben ik om 21 uur nog gaan halen O-)
pi_170839117
bjj en zonnestraal welkom!

Rena gefeliciteerd met je verloving! ik hoef niet perse te trouwen maar zou het onwijs gaaf vinden om gevraagd te worden, zonder mijn aandringen dus. Ik zie dan een romantisch beeld voor me dat hij het echt wil. Dus wie weet, ooit.

vandaag weer controle bij de verloskundige gehad. Toch weer een beetje met mijn neus op de feiten gedrukt. Heb geen vervolgafspraak meer bij de vk, ze verwacht dat het ziekenhuis me over gaat nemen. Op mijn vraag wanneer stoppen met werken; 34 of 36 weken noemde ze bij voorkeur al met 30 weken op; met 38 weken zal de kleine wel gehaald worden. Moet er weer even van bijkomen merk ik.

Positief, vandaag voor het eerst het hartje gehoord en vooralsnog gaat alles goed! *O*
pi_170840558
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:01 schreef Nolita het volgende:
Rena gefeliciteerd met je verloving! ik hoef niet perse te trouwen maar zou het onwijs gaaf vinden om gevraagd te worden, zonder mijn aandringen dus. Ik zie dan een romantisch beeld voor me dat hij het echt wil. Dus wie weet, ooit.
Zo ging het hier ongeveer. Ik was eigenlijk helemaal niet bezig met het idee van trouwen, dus toen mijn man op een knie ging met ring en bloemen was dat best even een schok. Maar onze bruiloft was fantastisch en ik vind het idee van getrouwd zijn met hem nog elke dag fijn. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170840726
Jullie hebben me zo nieuwsgierig gemaakt naar de ranzigheid van het suikerdrankje, dat ik het aanbod van een GTT ivm pcos heb geaccepteerd. Atten maar :7

Confronterend Nolita :* gelukkig gaat wel alles goed!

Vandaag probeerde de vk naar het hartje te luisteren. Lukte niet :')

Hmm durum doner :9 goede craving!

Dat geduld is hier ook wel een dingetje aan het worden. Normaal ben ik zo geduldig met Lou, maar nu.. Loopt ze netjes aan de hand mee en opeens laat ze zich achterover vallen. Mijn rug vindt dat maar matig. Daarna wil ze getild worden - rug zegt nee. Als ik weiger gaat ze gewoon liggen. Het liefst midden in het gangpad van de supermarkt, maar de straat ligt ook prima. Dus dan sta je daar maar weer met je volle boodschappentas, onder je andere arm een paar broden en je kind dat op de grond ligt en weigert op te staan }:|
pi_170840882
Oeh, dat geduld ja. Ik voel me soms ook zo schuldig tegenover dreumes dan. Gelukkig kunnen we het goedmaken met kusjes en de slappe lach samen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 11 mei 2017 @ 08:19:32 #24
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_170844051
Geduld is hier af en toe een puntje. Maar N is nu vooral gefocust op overal aan gaan staan en lopen achter haar loopwagentje. Aangezien ze nog niet los mee kan lopen, hebben we hier ook nog geen stervende zwaan acts in de supermarkt gehad, gelukkig :P
pi_170844247
Zo, het drankje zit erin.
Viel eigenlijk best wel mee, alleen de hoeveelheid was even schrikken haha. Heb nu een privé kamer voor me alleen met een tv, dus ik vermaak me wel :7
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:17:39 #26
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_170844601
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 08:42 schreef Flav het volgende:
Zo, het drankje zit erin.
Viel eigenlijk best wel mee, alleen de hoeveelheid was even schrikken haha. Heb nu een privé kamer voor me alleen met een tv, dus ik vermaak me wel :7
Dat is beter geregeld!
pi_170844681
Toe maar, een privé kamer, ^O^ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170844759
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 08:42 schreef Flav het volgende:
Zo, het drankje zit erin.
Viel eigenlijk best wel mee, alleen de hoeveelheid was even schrikken haha. Heb nu een privé kamer voor me alleen met een tv, dus ik vermaak me wel :7
Wij gaan echt perfect synchroon _O- hier zit hij er ook in en komt ze over n half uurtje weer langs om te prikken. Vies vond ik het niet, maar inderdaad wel n beetje te veel/dik/plakkerig om even te atten :+

Maar het zit erin en blijft erin tot nu toe, dus dikke prima ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170845071
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wij gaan echt perfect synchroon _O- hier zit hij er ook in en komt ze over n half uurtje weer langs om te prikken. Vies vond ik het niet, maar inderdaad wel n beetje te veel/dik/plakkerig om even te atten :+

Maar het zit erin en blijft erin tot nu toe, dus dikke prima ^O^
Hier blijft ie ook goed zitten ^O^
2e prik zojuist gehad dus over un uurtje mag ik lekker naar huis :)
pi_170845112
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:02 schreef Vieve6 het volgende:
Hier ook precies wat Twist en Sylver zeggen! Een topic vol met romantische mensen dus :p.

Maar Rena natuurlijk van harte gefeliciteerd! Hoe heeft hij het gevraagd?!

Och Kazy wat balen dat jullie ziek zijn! Vooral met dit mooie weertje... Begrijpelijk dat je baalt en minder energie hebt.. Niet te streng voor jezelf! & veel beterschap voor jullie!

Oh dat hoor je toch nog vaak aan t einde hè GoodvsEvil :(! Wel superbalen zeg!!!

Hier vandaag eerste verlofdag gehad. Heerlijk uitgerust vanmorgen en wat klusjes thuis gedaan.
Vanmiddag weer controle gehad bij het zkh & de baby is gedraaid :o! Helemaal niet gevoeld en ook helemaal niet verwacht, maar wel superfijn! Het is nog steeds een mini maar groeit wel volgens het lijntje! Dus we mogen weer terug naar de verloskundige :)!

Nu tijd voor Ben & Jerry :D!
Lekker cliché op het strand bij zonsondergang haha, maar ik heb altijd gezegd dat ik geen gigantisch overdreven aanzoek wilde als hij het ging doen dus dit was gewoon fijn met z'n tweetjes O+ Ik had ook niet verwacht dat hij het nu al ging doen, want we hadden al afgesproken dat als we het gingen doen het pas na de geboorte zou zijn, dat is het nog steeds maar had de vraag nu dus niet verwacht eigenlijk. We moeten alleen de ring gaan ruilen want hij dacht dat ik smalle vingers had :+

Morgen ben ik 12 weken, een kleine mijlpaal voor mij!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170845239
Wat lief Rena! Lijkt me inderdaad ook het fijnst als je gewoon met zn tweetjes bent op zo'n bijzonder moment! & ook leuk als het dan zo verrassend is!

Succes met de suikertest Flav en Littledrummergirl!
pi_170845272
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het juist een beetje een gek gebruik, het (hoog)zwanger trouwen :D alsof je dan ineens "moet" of dan pas beseft dat je bij elkaar wil blijven.
Ik denk dat het in veel gevallen ook wel zo werkt eigenlijk. Een kind krijgen als ultiem commitment. Dus dan maar meteen doorpakken, :+ .

Ik trouw nooit, dat weet mijn vriend ook dus die zal nooit een aanzoek 'durven' doen. :P . Al begon I er nu al over dat het raar is dat mama een andere naam heeft. Nee, dat is niet raar, mama is gewoon een individu ja. }:| . _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:31:27 #33
390026 Aisly
A flower a day..
pi_170847427
Gefeliciteerd Rena!
Hier ook de vorige keer met 7 maanden getrouwd, eigenlijk net zoals al genoemd. Voor ons gevoel is/was trouwen eerder praktisch dan een toevoeging aan "ons". Beide duidelijk niet romantisch ingesteld :+

Flav & ldg, beide alweer klaar met de test? Goed gegaan?

Fijn dat ie uit zichzelf gedraaid is Vieve!

Succes vandaag Nanuke! Hopelijk snel meer duidelijkheid :*
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:46:25 #34
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_170847814
Grappig om te lezen, al die wel-of-niet trouwen overwegingen!

Wij zijn 7 jaar geleden getrouwd, laaaaang voordat kind 1 in de planning lag. Wel om praktische redenen want we wilden vastgelegd hebben dat we bij elkaar hoorden en dat alles van ons samen was. En een samenlevingscontract voelde een beetje apart, omdat je dat voor mijn gevoel meer opstelt om te zien hoe je de boel regelt als je uit elkaar gaat terwijl de focus bij ons meer lag op het juist bij elkaar blijven.
En trouwen was dan weer leuker dan een geregistreerd partnerschap want mooie jurk en feest en zo. Dus dan dat :D
pi_170848659
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:46 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Grappig om te lezen, al die wel-of-niet trouwen overwegingen!

Wij zijn 7 jaar geleden getrouwd, laaaaang voordat kind 1 in de planning lag. Wel om praktische redenen want we wilden vastgelegd hebben dat we bij elkaar hoorden en dat alles van ons samen was. En een samenlevingscontract voelde een beetje apart, omdat je dat voor mijn gevoel meer opstelt om te zien hoe je de boel regelt als je uit elkaar gaat terwijl de focus bij ons meer lag op het juist bij elkaar blijven.
En trouwen was dan weer leuker dan een geregistreerd partnerschap want mooie jurk en feest en zo. Dus dan dat :D
Haha, zo hebben wij inderdaad bij de notaris gezeten voor ons samenlevingscontract. We hebben er vooral heel hard om gelachen.
Ik vind het dan wel weer prettig dat we alles vast hebben liggen in een testament.
Zoals dat onze (toen nog toekomstige) kinderen niet hun kindsdeel kunnen opeisen zolang 1 van ons beiden leeft. Je gaat er natuurlijk niet vanuit dat het contact zo gaat lopen dat die regels nodig zijn, maar zeker weten doe je dat nooit.

En die jurk enzo, ik heb daar dus helemaal niets mee :') toch niet echt een meisje-meisje denk ik :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170850119
Leuk al die overwegingen over trouwen. Mijn man wilde niet trouwen en ik wel. Toen ineens vroeg hij mij tijdens een strandwandeling O+ Die had ik dus echt niet aan zien komen! Dit was ook lang voordat we überhaupt aan kinderen dachten.

Inmiddels vind ik het ook wel leuk om dezelfde naam te hebben als mijn kind, hoewel ik mezelf -na 4 jaar- echt nog altijd voorstel met mijn eigen naam en totaal niet reageer als iemand mij aanspreekt met mijn getrouwde naam :') Vroeger zei ik overigens ook altijd dat evt. kindjes mijn naam zouden krijgen. Inmiddels vind ik een Hollandse achternaam wel wat praktischer dan mijn eigen 'exotische' en voor de meeste mensen onuitspreekbare achternaam.
pi_170851352
Mijn kraampakket kwam net binnen :o dat is snel!
pi_170853178
Zat er nog wat leuks in Skittles? Of durf je hem nog niet open te maken?

De kraamzorg zat hier bij de intake te klagen dat de pakketten steeds kariger worden, en dat was bij mijn pakket zeker het geval. Zaten niet eens meer van die celstof matjes in, en geen navelklemmetjes. Waarschijnlijk zijn ze er vanuit gegaan dat ik toch wel in het ziekenhuis beval. Wel als kadootje weer een badthermometer, erg handig als je die bij de eerste baby ook al krijgt. Dat is juist een van die dingen waar je er toch echt maar 1 van nodig hebt...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:23:32 #39
390026 Aisly
A flower a day..
pi_170854223
Das ook lekker FF }:| Ik heb m al wel geopend maar meer om naar het kado te kijken en niet naar wat er verder in zit. Hoop dat er wel celstof matjes inzitten, van de vorige keer is alles op. Van de week eens kijken!
En bij mij kado een setje van Pauline Oud: een bestekset en een kraambezoekboek.
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:31:18 #40
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_170854463
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:23 schreef Aisly het volgende:
Das ook lekker FF }:| Ik heb m al wel geopend maar meer om naar het kado te kijken en niet naar wat er verder in zit. Hoop dat er wel celstof matjes inzitten, van de vorige keer is alles op. Van de week eens kijken!
En bij mij kado een setje van Pauline Oud: een bestekset en een kraambezoekboek.
Ja. Vgz? Dan wil je denk ik nog wat extra kraamverband / maandverband halen.. Heb ik nu iig wel gedaan, klopte niet met het lijstje van de kraamzorg.. Verder zat bij mij alles er in :s)
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_170854494
Peuter stond erop dat het geopend moest worden, dus dan doe ik dat maar :P
Alleen snel even gekeken en er zat als cadeautje een knuffeltje en bijtring in. Veel leuker dan het boek dat er bij Lou in zat!



Wat zijn dat leuke cadeautjes Aisly!
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:43:10 #42
390026 Aisly
A flower a day..
pi_170854717
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:31 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Ja. Vgz? Dan wil je denk ik nog wat extra kraamverband / maandverband halen.. Heb ik nu iig wel gedaan, klopte niet met het lijstje van de kraamzorg.. Verder zat bij mij alles er in :s)
:{ Echt maar eens nakijken dus
  donderdag 11 mei 2017 @ 18:08:44 #43
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170856677
Hm... Dat gepraat over kraampakketten heeft me even in de actiemodus gezet. Ik had me überhaupt nog niet bij de verzekeraar gemeld. Ging er vanuit dat de kraamzorgorganisatie dat wel zou doen, maar blijkbaar niet dus. Op de site staat dat het uiterlijk 5 maanden vantevoren moet, neem aan dat ze nu met nog 10 weken op de teller alsnog wel willen betalen :) En dat pakket willen opsturen. We gaan het zien.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170856960
Ik was al 35 of 36 weken toen ik mn kraampakket aan heb gevraagd. Ivm overstap verzekering, dat wel. Maar was geen enkel probleem.
pi_170857127
Ik heb ook pas 3 weken geleden een pakket aangevraagd. 10 weken zal dan ook wel lukken. Anders kan je nog wel bij Prenatal een kraampakket kopen, mocht het echt een probleem zijn bij je zorgverzekering
pi_170857467
Ah het kraampakket O+ Die kreeg ik een maand geleden. Vond ik ook al zo vroeg! Weer een badthermometer inderdaad als cadeau maar die andere (uit het vorige pakket) deed het al niet meer, dus dat kwam wel goed uit.

Van de kraamzorg heb ik nog niks gehoord. Binnenkort maar eens even bellen of er nog een intakegesprek volgt.
pi_170875393
kraampakket voelt nog even als ver van mijn bed. Van de kraamzorg heb ik na het insturen van mijn definitieve aanmelding niets meer gehoord, dat wacht ik nog maar even af.

Ik ben gisteren eens online gaan zoeken naar kleertjes, maar welke maten moet ik bestellen!? Ik kom er niet goed uit. Aangezien ze met 38-39 weken gehaald gaat worden ga ik er vanuit dat 50 wel past.De vraag is hoelang..Wat is een goede basis om te starten?
Ook heb ik een leuk zacht jasje/vestje gezien. Zou ik die in maat 62 kunnen nemen al zonder dat ze er compleet in verzuipt? Hoe hebben jullie dat aangepakt?
pi_170875474
Nolita, beetje afhankelijk van hoe groot je kindje wordt geschat, denk ik. Ik zou, omdat die van mij redelijk klein zijn, in jouw geval denk ik ook wat in maat 44 kopen. Niet veel hoor, gewoon paar rompertjes en een pakje.

Het is sowieso dus wel lastig inschatten. Maat 50 en 50/56 zijn de standaard maten voor pasgeborenen. Een jasje in maat 62 is voor veel pasgeborenen nog wel veel te groot. Ik zelf ga ervan uit dat kleertjes in maat 62 pas na een x aantal weken zullen passen en niet meteen al. Kortom, het is het handigst om in al die kleine maatjes gewoon iets te hebben liggen. Maar niet al teveel, omdat je gewoon niet precies weet hoe groot je kind zal zijn en hoe lang het in een bepaalde maat zal zitten. Een leuk jasje/vestje in maar 62 kun je natuurlijk altijd kopen want vroeg of laat zal het wel een keer passen. :D .

Vandaag mijn UD. *O* . Mijn vriend krijgt nu veel meer vragen, op werk en van vrienden, dan ik zelf. Ik ga zo meteen met mijn peuter een moederdagontbijtje doen op het kdv. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170875508
Maat 62 groeit ze vanzelf in he, dus dat kun je veilig kopen. Maat 50 passen vrijwel alle pasgeborenen, alleen groeien ze daar ook heel snel weer uit (week of 2 vaak). Kleding die je echt leuk vindt dus altijd in een iets grotere maat kopen, dan gaat het langer mee. En niet teveel in maat 62/68 kopen, waarschijnlijk krijg je ook best veel in die maat en het is zonde als je dingen niet kan gebruiken. Bijkopen is zo gedaan. Houd alleen het verwachtte seizoen dan ook in de gaten.

En voor de kleinste maatjes (50/56) vond ik overslagkleding (die niet over het hoofd moet) erg fijn om aan te trekken, net als onesies die niet kunnen opkruipen. Let dus ook op praktisch.

Ik heb volgens mij 5 setjes (x2) maat 50 (meer bovenkleding dan onder, broeken gaan vaak langer aan dan shirtjes) plus een lading 2e hands als back-up, en ook 5 setjes maat 56.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:13:10 #50
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_170875800
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:41 schreef FlyingFish het volgende:
Maat 62 groeit ze vanzelf in he, dus dat kun je veilig kopen. Maat 50 passen vrijwel alle pasgeborenen, alleen groeien ze daar ook heel snel weer uit (week of 2 vaak). Kleding die je echt leuk vindt dus altijd in een iets grotere maat kopen, dan gaat het langer mee. En niet teveel in maat 62/68 kopen, waarschijnlijk krijg je ook best veel in die maat en het is zonde als je dingen niet kan gebruiken. Bijkopen is zo gedaan. Houd alleen het verwachtte seizoen dan ook in de gaten.

En voor de kleinste maatjes (50/56) vond ik overslagkleding (die niet over het hoofd moet) erg fijn om aan te trekken, net als onesies die niet kunnen opkruipen. Let dus ook op praktisch.

Ik heb volgens mij 5 setjes (x2) maat 50 (meer bovenkleding dan onder, broeken gaan vaak langer aan dan shirtjes) plus een lading 2e hands als back-up, en ook 5 setjes maat 56.
Dit inderdaad!

Die overslag rompers en overslag bovenkleding zijn echt super fijn voor die hele kleintjes. Ik ben het zelfs tot maat 68 blijven kopen voor de dagen waarop N naar mijn vader ging want die gaf aan nogal onzeker te zijn wat betreft het omkleden in geval van doorlekken. Zijn handen waren ook flink groter dan haar hoofd haha.

Ik had echt heeeeeel weinig in maat 50. N kreeg veel bovenkleding meteen in 56 aan maar dat moest wel worden omgeslagen. Rompers waren ook 50/56 of 56. Daar ga ik nu wel een paar kleinere van bij halen, want 2 lagen te lange mouwen over elkaar aan doen is toch niet het meest handige...

Hier ook heel veel maat 62 als kraamcadeautje gehad. En een enkel dingetje in grotere maten. Moet ook maar net je smaak zijn natuurlijk..
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:13:56 #51
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_170875806
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:37 schreef Franny_G het volgende:
Nolita, beetje afhankelijk van hoe groot je kindje wordt geschat, denk ik. Ik zou, omdat die van mij redelijk klein zijn, in jouw geval denk ik ook wat in maat 44 kopen. Niet veel hoor, gewoon paar rompertjes en een pakje.

Het is sowieso dus wel lastig inschatten. Maat 50 en 50/56 zijn de standaard maten voor pasgeborenen. Een jasje in maat 62 is voor veel pasgeborenen nog wel veel te groot. Ik zelf ga ervan uit dat kleertjes in maat 62 pas na een x aantal weken zullen passen en niet meteen al. Kortom, het is het handigst om in al die kleine maatjes gewoon iets te hebben liggen. Maar niet al teveel, omdat je gewoon niet precies weet hoe groot je kind zal zijn en hoe lang het in een bepaalde maat zal zitten. Een leuk jasje/vestje in maar 62 kun je natuurlijk altijd kopen want vroeg of laat zal het wel een keer passen. :D .

Vandaag mijn UD. *O* . Mijn vriend krijgt nu veel meer vragen, op werk en van vrienden, dan ik zelf. Ik ga zo meteen met mijn peuter een moederdagontbijtje doen op het kdv. :) .
Oh mijlpaal!! *O*

Veel plezier met je ontbijt!
pi_170875823
Kinderkleertjes kopen bewaar ik voor in mijn verlof. Wij kunnen van familie en kennissen wat kleertjes overnemen en zullen ongetwijfeld ook nog wel een aantal dingen krijgen. Ik denk dus dat het vooral zoeken naar een leuk eerste pakje wordt. Ach, ook prima. Ik ben toch niet zo'n shopper. :D

De kindercardioloog was er gister vrij snel uit. Het is inderdaad een rechtsdraaiende aorta, maar dan de goede variant. Een beetje anders, maar verder niets aan de hand. Ze heeft het daarna nog zelfs een keer gecheckt met een collega, en die vond hetzelfde. Enkel als het kindje later astma-achtige klachten ontwikkelt moeten we even aan de bel trekken, want dan kan het zijn dat de aorta te dicht op de luchtpijp ligt. Die kans is minimaal, en zelfs als het dat krijgt is het een kleine ingreep om te verhelpen. Dikke sticker gekregen dus. O+

Oja, wat ik me nog afvroeg. Zijn er hier meer mensen die na 20 weken ineens misselijk worden? Ik weet het eerst aan de spanning, maar die is wel weg, maar het gevoel blijft. Het is vooral 's ochtends, later op de dag ebt het weg.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170875989
Nanuke, wat een geruststelling! Ik dacht vanochtend nog aan je, fijn dat je uiteindelijk zulk goed nieuws hebt gekregen. :*.

Franny, de UD! *O*.

Ik ben vandaag 15 weken, man, wat gaat zo'n tweede zwangerschap snel. Straks naar de vk en mijn zoontje van 2,5 gaat mee. Hij kan niet wachten en hoopt dat de verloskundige ook even naar de baby in zijn buik wil kijken. :+. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_170876099
Franny! *O* *O* *O*

DaD, 15 alweer! En I. O+ met een baby in z'n buik.

Raar hoe dat gaat, zo'n tweede zwangerschap. Ik vergeet zo nu en dan helemaal dat ik zwanger ben. Ik heb alleen wel pas het gevoel dat ik echt dingen kan/wil gaan regelen als ik weet of het een jongetje of een meisje word.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_170876144
Fijn zeg Nanuke! Na alle zorgen toch geruststelling.

Schattig DAD, hier is dreumes ook bezig met het fenomeen 'baby', hij trekt mijn shirt omhoog en wijst op mijn navel: baby!

Kraampakket niet compleet? Ik ben ervan uitgegaan dat alles klopt (Delta Lloyd hier), heb alleen extra celstofmatjes gekocht ivm thuisbevalling, dat gaf de vk aan. Verder heb ik op haar aanraden de doos naast het bed gezet en er verder niet naar gekeken, ze zou alles er zelf wel uithalen. Vorige keer had ik zo veel over, maar toen ook ziekenhuisbevalling.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:58:05 #56
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170876353
Wat een fijn nieuws Nanuke! *O* en knap dat je kunt wachten met kopen :o hier lagen de kamers al snel vol met stapels zelf nieuw gekocht, tweedehands gekocht en gekregen (ook een hoop nieuw). En als het goed is, is er nog een hele boel onderweg van een vriendin van haar oudste 5 jaar terug.. Ik denk dat ik maar duidelijk ga maken dat we in elk geval geen kleertjes nodig hebben als kraamcadeau :')
Ik las ook ergens dat mensen als cadeautip gaven "jouw favoriete kinder/voorleesboek". Dat vond ik zo'n leuk idee! O+ boeken
En ik had inderdaad ook opeens weer een fase dat ik misselijk wakker werd. Ik had het idee dat het te maken had met een lege maag, want als ik wat dronk was het vaak al snel weg.

*O* UD voor Franny! Veel plezier met je moederdagontbijt.

En ook nog een *O* voor Rena! Gefeliciteerd!

Hier was het kraampakket wel compleet (ook Delta Lloyd). Heb niks extra gekocht, ik ga er vanuit dat alles dat nodig is er wel in zit.. Of is dat heel naïef?
pi_170876375
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:40 schreef Krisvc het volgende:
Franny! *O* *O* *O*

DaD, 15 alweer! En I. O+ met een baby in z'n buik.

Raar hoe dat gaat, zo'n tweede zwangerschap. Ik vergeet zo nu en dan helemaal dat ik zwanger ben. Ik heb alleen wel pas het gevoel dat ik echt dingen kan/wil gaan regelen als ik weet of het een jongetje of een meisje word.
Ja, dat heb ik ook. Vorige keer hadden we bij deze termijn al hele lijsten met jongens- en meisjesnamen en had ik al heel wat keren bij babykleertjes staan zwijmelen in de winkel. Nu wacht ik daar sowieso mee tot de pretecho.

Gelukkig is die wel al morgen over een week. :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_170876399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 18:08 schreef Lemijn het volgende:
Hm... Dat gepraat over kraampakketten heeft me even in de actiemodus gezet. Ik had me überhaupt nog niet bij de verzekeraar gemeld. Ging er vanuit dat de kraamzorgorganisatie dat wel zou doen, maar blijkbaar niet dus. Op de site staat dat het uiterlijk 5 maanden vantevoren moet, neem aan dat ze nu met nog 10 weken op de teller alsnog wel willen betalen :) En dat pakket willen opsturen. We gaan het zien.
Tipje:

https://nalinikraampakket.nl :) biologische verantwoord, bleekvrij enz. (En bevat wel gewoon wat nodig is want die pakketten worden idd kariger).
:)
pi_170876660
Ik had ook delta lloyd, maar volgens mij was de inhoud van mijn pakket ook anders vanwege de tweeling. Het klopte iig met het lijstje dat erin zat.

UD voor Franny *O*

Fijn dat je eindelijk redelijk goed nieuws en duidelijkheid hebt gekregen Nanuke!

Minarosa, dat shirt omhoog trekken heeft dreumes hier ook. Om vervolgens in mijn navel te gaan prikken en op mijn buik te trommelen. Maar gisteren heb ik er ook een kusje en een aai op gekregen (na twee klappen en een poging om erin te bijten :') )
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170876980
Lemijn, ik heb mijn zwangerschap doorgeven en het aanvragen van het kraampakket ook pas een maand geleden gedaan (DSW). Niets aan de hand, pakket had ik binnen een week in huis.

Nanuke, wat fijn dat je eindelijk de bevestiging hebt dat het gewoon goed zit! *O* .
Misselijkheid na 20 weken ken ik niet, bij mij hield het juist (eindelijk) op vanaf 20 weken. Zou wel kunnen zijn dat het tijdelijk is, omdat je maag langzamerhand wat meer in verdrukking komt en dat geeft misschien nu dit gevoel. Ook last van maagzuur?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 12 mei 2017 @ 10:32:37 #61
269689 crew  Viv
pi_170877047
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:58 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hier was het kraampakket wel compleet (ook Delta Lloyd). Heb niks extra gekocht, ik ga er vanuit dat alles dat nodig is er wel in zit.. Of is dat heel naïef?
Ik had afgelopen jaar Delta Lloyd, het enige wat ik extra heb gekocht is een paar pakken maandverband (grote zwarte pakken van Kotex, die werden hier in de topics altijd genoemd).
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:19:59 #62
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_170877853
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:15 schreef Nanuke het volgende:
Kinderkleertjes kopen bewaar ik voor in mijn verlof. Wij kunnen van familie en kennissen wat kleertjes overnemen en zullen ongetwijfeld ook nog wel een aantal dingen krijgen. Ik denk dus dat het vooral zoeken naar een leuk eerste pakje wordt. Ach, ook prima. Ik ben toch niet zo'n shopper. :D

De kindercardioloog was er gister vrij snel uit. Het is inderdaad een rechtsdraaiende aorta, maar dan de goede variant. Een beetje anders, maar verder niets aan de hand. Ze heeft het daarna nog zelfs een keer gecheckt met een collega, en die vond hetzelfde. Enkel als het kindje later astma-achtige klachten ontwikkelt moeten we even aan de bel trekken, want dan kan het zijn dat de aorta te dicht op de luchtpijp ligt. Die kans is minimaal, en zelfs als het dat krijgt is het een kleine ingreep om te verhelpen. Dikke sticker gekregen dus. O+

Oja, wat ik me nog afvroeg. Zijn er hier meer mensen die na 20 weken ineens misselijk worden? Ik weet het eerst aan de spanning, maar die is wel weg, maar het gevoel blijft. Het is vooral 's ochtends, later op de dag ebt het weg.
Hey Nanuke, wat een goed nieuws! Je zult wel opgelucht zijn!
Over die misselijkheid, moet je even contact opnemen met je vk/gyn, kan een hint zijn voor zwangerschapsvergiftiging.. (don't worry, waarschijnlijk niet maar laat je voor de zekerheid gewoon even checken)
Heb hier een flyer gekregen de vorige keer:

quote:
Herken je een van onderstaande klachten? Neem dan contact op met je verloskundige of gynaecoloog.

- hoofdpijn
- sterretjes zien
- braken
- gevoel van strakke band om hoofd of bovenbuik
- pijn in bovenbuik of tussen de schouderbladen
- plotseling vocht vasthouden in bijvoorbeeld gezicht, handen of voeten

Andere verschijnselen zijn:
- hoge bloeddruk
- eiwit in je urine
:*
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_170878534
Wat een goed nieuws Nanuke! Een hele opluchting, fijn hoor *O*
Zou het de spanning kunnen zijn die er nu uit komt en je daardoor nog misselijk bent? Of de groei van de baarmoeder zoals Franny zei. Als je je zorgen maakt, neem dan contact op met de vk

UD voor Franny *O*
pi_170880171
Wat een goed nieuws Nanuke *O*

Hier ook de uitslag binnen van de glucose test, alles was goed *O*
  vrijdag 12 mei 2017 @ 13:59:10 #65
73386 Fazz
onderweg
pi_170881046
Franny, je UD *O*
Ik ben heel benieuwd wanneer je zoon zich zal laten zien :s)
  vrijdag 12 mei 2017 @ 14:56:59 #66
390026 Aisly
A flower a day..
pi_170882199
Franny UD! *O*

En een goede uitslag voor Nanuke! *O*
pi_170882243
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:15 schreef Nanuke het volgende:
Kinderkleertjes kopen bewaar ik voor in mijn verlof. Wij kunnen van familie en kennissen wat kleertjes overnemen en zullen ongetwijfeld ook nog wel een aantal dingen krijgen. Ik denk dus dat het vooral zoeken naar een leuk eerste pakje wordt. Ach, ook prima. Ik ben toch niet zo'n shopper. :D

De kindercardioloog was er gister vrij snel uit. Het is inderdaad een rechtsdraaiende aorta, maar dan de goede variant. Een beetje anders, maar verder niets aan de hand. Ze heeft het daarna nog zelfs een keer gecheckt met een collega, en die vond hetzelfde. Enkel als het kindje later astma-achtige klachten ontwikkelt moeten we even aan de bel trekken, want dan kan het zijn dat de aorta te dicht op de luchtpijp ligt. Die kans is minimaal, en zelfs als het dat krijgt is het een kleine ingreep om te verhelpen. Dikke sticker gekregen dus. O+

Oja, wat ik me nog afvroeg. Zijn er hier meer mensen die na 20 weken ineens misselijk worden? Ik weet het eerst aan de spanning, maar die is wel weg, maar het gevoel blijft. Het is vooral 's ochtends, later op de dag ebt het weg.
Oh, wat ontzettend fijn!! Ik moest nog aan je denken, wat ontzettend fijn voor jullie! Hoop dat je nu lekker kunt gaan genieten van je zwangerschap!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170882267
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 13:59 schreef Fazzoletti het volgende:
Franny, je UD *O*
Ik ben heel benieuwd wanneer je zoon zich zal laten zien :s)
Haha. Ik ook! Hij schopte zojuist tegen de hand van de verloskundige. Denk dat hij met rust gelaten wil worden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 12 mei 2017 @ 15:06:55 #69
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_170882397
Wait whut? Jij bent toch net zwanger Franny? :o

Nanuke, fijn dat alles er goed uit ziet!
pi_170883442
Nanuke wat moet die opluchting heerlijk zijn, wat fijn joh! :*

Franny de ultieme mijlpaal! _O_

Kraamzorg en kraampakketten beschouw ik nog even als ver weg, goed? ;)
Ik merk dat ik ook al heel dr tijd een houding heb van "eerst maar eens afwachten" ofzo, waardoor alles inderdaad opeens heel snel gaat nu! :D
En herken dan willen weten van het geslacht ook wel ja, dus ook staat de pretecho al ingepland O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170883942
Franny ud *O* was het moederdagontbijtje geslaagd?

Wat een fijn nieuws Nanuke! hoop dat er wat zorgen van je afvallen nu.

Flav een goede glucose test *O*

Bedankt voor de kledingtips, daar kom ik alweer wat verder mee. Binnenkort maar eens beginnen met wat aankopen, heb pas 1 ding (2dehands) zelf gekocht...Ben er nu wel aan toe.
pi_170885807
*ontlurk* Nanuke fijn van de goede echo! Ineens misselijk heb ik na de zwangerschap. Ook 's ochtends, leek op de misselijkheid van zwanger maar dat was ik toch echt niet. Ik bleek een ijzertekort te hebben, nu is het over. Hb was prima, ijzer verre van. Als het aanhoudt zou ik het toch even melden!
pi_170887551
Stroopwafel, we hebben ook echt al wel iets gekocht hoor, maar dat komt meer door mijn man. Ik vind het maar moeilijk, wat ik nodig heb en hoeveel. En omdat we zoveel krijgen wil ik ook niet met veel te veel komen te zitten. :')

Dad alweer 15 weken! Heb je een voorgevoel bij het geslacht?

Franny, je UD! *O*

Flav een goede glucosetest. Toch een geruststelling of niet? :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170887565
Ik ben ook echt zo blij dat t niet ernstig is. Hopelijk kan ik nu mijn andere zorgen ook beter aan de kant zetten en beginnen met een beetje genieten. :@ Vandaag al stap 1 genomen door wol te halen voor een babydekentje. Even bewust stilstaan en bezig zijn met baby.
Bedankt voor alle adviezen mbt misselijkheid. Ik kijk het nog even aan, als het echt aanhoudt zal ik sowieso aan de bel trekken. Vind het vooral zo vreemd dat het zo 's avonds echt allemaal weer prima/over is.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170887757
Wat super Nanuke! Gelukkig!!!

Franny ud :)! Hoe voel je je?

Hoe is t met Adrian?

Wauw DaD al 15 weken! Gaat echt snel!

Ik vind deze 2e zwangerschap ook zoveel sneller gaan! Voor je het weet is de baby er al en ik ben heel benieuwd naar hoe deze baby zal zijn! Spannend en zinin...

Kleding moet ik miss ook nog wat meer aanschaffen. Heb nog wel wat van de oktober collectie van dochtertje, maar miss is dat wat te warm. + Nu het er hier over ging weet ik opeens weer hoe handig overslag rompers waren :p...
  vrijdag 12 mei 2017 @ 20:15:57 #76
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_170888858
Nanuke, wat ontzettend fijn! ,
Nu weer lekker genieten *O*

Franny, je UD vandaag! Spannend!

Hier de hele middag doodziek geweest van een aan migraine grenzende hoofdpijn :{ Gelukkig is het na een paar uur, en wat paracetamol, flink afgezakt. Heb best een drukke week achter de rug, dus vanavond vroeg naar bed en morgen lekker weinig doen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_170900094
Spannend Franny! Benieuwd wanneer de kleine zich zal melden O+

Hier zijn de 'schopjes' overgegaan in beweging.
Zo bijzonder om te zien! Er beweegt gewoon iets in mijn buik O+ O+
pi_170905417
Geen baby's vandaag? Of juist wel?

Hier niets aan de hand, vriend voorspelde vandaag als geboortedatum maar alles is nog net zoals gisteren (en vorige week en vorige maand...). Ook elke keer hetzelfde bij de vk: heb je vragen? Nee. Oke, bloeddruk meten, ja mooi laag, tot de volgende keer!

Denk dat ik vanaf maandag (UD) zo'n beetje het gevoel ga krijgen dat het kan gaan gebeuren.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 15:49:57 #79
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_170905816
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:26 schreef Minarosa het volgende:
Geen baby's vandaag? Of juist wel?

Hier niets aan de hand, vriend voorspelde vandaag als geboortedatum maar alles is nog net zoals gisteren (en vorige week en vorige maand...). Ook elke keer hetzelfde bij de vk: heb je vragen? Nee. Oke, bloeddruk meten, ja mooi laag, tot de volgende keer!

Denk dat ik vanaf maandag (UD) zo'n beetje het gevoel ga krijgen dat het kan gaan gebeuren.
Hier niet..Franny?? Daarna jij eerst, dan ik. Zorg dat je het voor woensdag(mijn UD) doet want ik wil gratis geboortekaartjes :Y)
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_170908742
Hier ook niet, en dertien zou ik ook niet zo mooi vinden geloof ik, als geboortedatum. Verder maakt het me allemaal niets uit. Maar ja, het kan nog, als ik even opschiet. :P .

Ik merk wel dat ik sinds twee dagen in een soort dromerige/halfslaap toestand verkeer. De vk zei gisteren ook dat ik helemaal 'zen' uitstraal. Ik slaap en dut veel en verder gaat alles behoorlijk langs me heen. Volgens mij had ik dat bij I ook de laatste week.

Verder had ik vanmiddag een mooi momentje met mijn peuter in bad. Ik was een zelfbedacht liedje aan het zingen en toen ging zij tegen mijn buik/de baby zingen: "Baby, kom je bij me? Kom je bij me spelen?" Zo lief. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170911459
Ik kan 14 mei van harte aanbevelen hoor! ;) Worden erg leuke kindjes! O+

Hier 12 weken vandaag, het begint nu echt lekker op te schieten :s)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170911704
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 17:57 schreef Franny_G het volgende:
Verder had ik vanmiddag een mooi momentje met mijn peuter in bad. Ik was een zelfbedacht liedje aan het zingen en toen ging zij tegen mijn buik/de baby zingen: "Baby, kom je bij me? Kom je bij me spelen?" Zo lief. O+ .
Mijn man schijnt dit vroeger bij zijn moeder te hebben gedaan toen zij in verwachting was. 'S avonds begonnen de weeën en 2 dagen later had hij een zusje. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 20:40:12 #83
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_170911778
12 weken Twist, mooie mijlpaal!

Lief van je peuter Franny!

Spannend GvE en Minarosa, zo dicht bij jullie UD!

Fijn dat alles goed is Nanuke! Dat is een hele geruststelling.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 20:40:46 #84
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_170911796
Wij hebben vandaag de geslachtsbepaling gehad en we krijgen nog een meisje :D
pi_170912883
Haha franny. Ik wilde echt niet op de 13e bevallen. _O-
pi_170918448
Wat lief van I. Franny!

De 13e is ook mijn uitgerekende datum en ik vind het ook niet het mooiste getal, maar ach, ik denk dat het uiteindelijk niet zo veel uit zal maken : ).

Twist 12 weken! Mooie mijlpaal!

Miss Congeniality nog een meisje, leuk!
pi_170922999
Leuk Miss_C! Had je zelf nog een voorkeur of voorgevoel?

Klinkt goed Franny! Ben je iig uitgerust voor de komst van nummer 2 straks!

Ik ben vandaag 'verrast' met een kleine babyshower. Mijn man zat raar te doen vanmorgen dus ik had al zo'n vermoeden, maar we zijn in de stad wezen lunchen en ik heb wat kadootjes gehad! Geen rare spelletjes en drukte, maar gewoon gezellig wat eten! Erg geslaagd wat mij betreft!

De 13e doet mij echt niks. Ik zou de 12e wel leuk vinden, dat is onze trouwdag. Maar dat is net te vroeg denk ik, en dan vind ik wat langer blijven zitten toch belangrijker dan een leuke datum.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170929765
Een meisje voor miss C! *O*

Babyshower voor FF! De spelletjes en drukte lijken mij ook niets, maar zoals bij jou klinkt het wel echt leuk!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170929796
Fijne moederdag lieve mama's en mama's-to-be! Ik had nooit meer gedacht dat deze dag nog komen zou, een moederdag met baby in m'n buik. Dit zijn de dagen waarop ik me besef hoe veel ik dit eigenlijk al had afgesloten. Lief kindje, wat ben je welkom. Groei nog maar even goed, voor je het weet is het al september.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 14 mei 2017 @ 10:31:29 #90
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_170931141
Franny, wat lief! O+

Miss C, een meisje *O* Wat leuk!

FF, een babyshower lijkt mij inderdaad ook niet mijn ding (met spelletjes en wedstrijdjes enzo), maar gewoon een gezellig samenzijn met lekker eten en een paar cadeautjes lijkt me wel erg leuk.
Of zoals bij een nicht van me: een soort voorspellingenboek, met vragen als: "welke naam denk je dat het wordt", "welke datum?", "geslacht?", enz. Lijkt me ook wel een leuke herinnering

Nanuke O+ Ik ken je verhaal niet, maar zo te lezen is deze zwangerschap niet vanzelfsprekend? Je eerste Moederdag! Heerlijk!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 14 mei 2017 @ 10:40:30 #91
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_170931250
Ik twijfel trouwens of ik de baby gevoeld heb... Ik dacht het met precies 15 weken al. Het voelde alsof je je wijsvinger afschiet met je duim (leg ik het goed uit zo :')), maar dan met beleid. Ofzoiets. En ook het trillend spiertje voelde ik. Ook al waren het 2 trilletjes. Vanmorgen ook weer een plop.
Maar het kan net zo goed zijn dat ik het te graag wil voelen natuurlijk :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_170931384
Nanuke. O+. :*.

Wat leuk Miss_C, nog een meisje erbij!

LadyS, dat zou best kunnen hoor! Ik denk ook af en toe al iets te voelen (15+2) en mijn verloskundige vroeg het afgelopen vrijdag ook al. Dan zal het dus wel niet uitzonderlijk zijn.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_170932082
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 08:47 schreef Nanuke het volgende:
Fijne moederdag lieve mama's en mama's-to-be! Ik had nooit meer gedacht dat deze dag nog komen zou, een moederdag met baby in m'n buik. Dit zijn de dagen waarop ik me besef hoe veel ik dit eigenlijk al had afgesloten. Lief kindje, wat ben je welkom. Groei nog maar even goed, voor je het weet is het al september.
O+

Fijne moederdag allemaal
  zondag 14 mei 2017 @ 11:27:09 #94
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_170932088
oooh, jij ook al DaD! Dus dan is het zo gek nog niet dat ik denk dat ik het voel. Zeker als je vk het ook al gevraagd heeft inderdaad

O+ O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 14 mei 2017 @ 12:28:24 #95
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_170932915
Ah Franny, dat klinkt als een dotje O+

Goed Miss_C, laat papa het maar zwaar krijgen met al die dames in huis >:)

Babyshower heb ik heel hard geweigerd.. Zus is echt van dat soort dingen organiseren maar ik heb niks met feestjes en verplichtingen om gezellig te doen enzo, dus zodra ik enigzins doorhad dat ze zoiets van plan was heb ik gezegd dat ze het moest laten omdat ik anders gewoon zou vertrekken wanneer ik er achter kwam dat er een gaande was omdat ik er geen zin in had. :')
Nog nooit iemand zo teleurgesteld geloof ik :')

En iedereen hier natuurlijk fijne moederdag :*
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_170933100
Nanuke O+

Franny helemaal zen en wat lief van I!

Wat een leuke verrassing FF!

Babyshower heb ik zelf ook voor bedankt. Ik hou daar niet zo van. Ik vind het al erg genoeg dat ik binnenkort een semi-surpriseparty krijg voor m'n 30e verjaardag. (Ik weet dat er iets komt, maar hoe of wanneer geen idee.)

Data als de 13e maken mij niet uit voor de geboorte. Liever alleen niet de 16e want dan is dreumes jarig. Ik had gisteren wel mijn eerste 'als je maar wel voor de 17e bevalt, want daarna zijn we op vakantie' binnen van mijn schoonzus. Vond het een beetje lullig om nu al te zeggen dat ik in de kraamweek geen visite hoef. (Onze ouders uiteraard wel maar de vorige keer vond ik het echt te druk met alle familie die al langskwam.)

Ik merk wel dat ik me de laatste tijd weer ga ergeren aan dat soort (goedbedoelde/enthousiaste) opmerkingen. Ook dat gevis naar de naam word ik kriegelig van. Wacht gewoon lekker tot de geboorte.. :6 /liefdagboek
pi_170933248
Ik vond mijn babyshower de vorige keer heel erg leuk. O+. Ik had echt niets verwacht, maar toen ik met een vriendin ging high teaen bleken daar ook mijn zus en nog een paar vriendinnen te zitten. O+. Gewoon gezellig, geen rare spelletjes.
Deze keer denk ik niet dat er iets geregeld wordt, de vriendin die het vorige keer organiseerde woont nu in het buitenland.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_170936389
Een meisje voor MissC, leuk!

En goed nieuws Nanuke, pfff, wat een opluchting! Heeft verder geen consequenties ofzo?

Flav geslaagd voor de suikertest, nice! ^O^

De 13e maakt me niks uit, ik en T hebben er geen last van. Dan maak ik er wel een mooi priemgetallenfeest van, 13-7-17, isookmooi! (Maar eigenlijk wil ik 7-7-17. Toch net wat mooier he?)
pi_170939910
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 20:40 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Wij hebben vandaag de geslachtsbepaling gehad en we krijgen nog een meisje :D
Gefeliciteerd, wat leuk!

Een babyshower is ook mijn ergste nachtmerrie, heb gezegd dat idd een leuke high tea, gezellig samen zijn en cadeautjes ( :P ) altijd welkom zijn, maar ik weiger het om van die vreselijke spelletjes te gaan zitten doen. Ik vind er voor uitgenodigd worden al erg genoeg, midden in zo'n kippenhok te gaan zitten :')

Iedereen een fijne (bijna) Moederdag, maar volgens mij is bijna iedereen hier ook al moeder of vergis ik me? Ik ben bonusmoeder, en voor het eerst zwanger. Kreeg gisteravond en de avond er voor een kusje op mijn buik van bonusdochter, ik smolt bijna ter plekke :') O+ Ze heeft wel een voorkeur voor een zusje, dus ik moet af en toe even zeggen; je weet dat het ook een jongetje kan worden he? Dat het niet tegenvalt voor haar haha.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 14 mei 2017 @ 17:40:36 #100
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170941430
Ik verwacht mijn eerste! De aanstaande vader heeft op mijn verzoek moederdag geheel genegeerd, en volgend jaar wil ik alleen een knutsel van de crèche - dit kan natuurlijk één van de vele dingen zijn waarover ik nog van gedachte ga veranderen, maar tot nu toe vind ik moederdag maar een commercieel verdienmodel. Wij vieren het al niet meer met mijn ouders sinds we allemaal van de basisschool af zijn.

Als een babyshower betekent een gezellige middag met vriendinnen, vind ik het prima. Maar ik geloof eigenlijk dat er niks gaat gebeuren en dat ik ook goed. Ik zou ook een beetje bang zijn dat er dan cadeautjes komen en bij het kraambezoek wéér, en dat hoeft echt niet. Dan vier ik liever met iedereen apart als ze op bezoek komen om de baby te bekijken.

Leuk, die nieuwe zwangeren die de baby voelen! Gezellig he? Af en toe zo'n tikje, zo begon het hier ook.

Nanuke natuurlijk nog gefeliciteerd met de goede berichten van de echo! Hopelijk komt er nu wat rust voor jullie. Ik blijf ook af en toe misselijk en zoek daar niks achter zelf, vooral omdat het ook steeds wel weer weg gaat. Het doet me elke keer herinneren aan de eerste 18 weken en hoe dankbaar ik ben dat die tijd voorbij is :X
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')