abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 mei 2017 @ 07:44:00 #1
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170821014
President

Donald Trump - New York

Vice President

Mike Pence - Indiana

*Cabinet members:

Rex Tillerson - Secretary of State
Steven Mnuchin - Secretary of Treasury
General Jim 'Mad Dog' Mattis - Secretary of Defense
Jeff Sessions - Attorney General
Ryan Zinke - Secretary of the Interior
Sonny Perdue - Secretary of Agriculture
Wilbur Ross - Secretary of Commerce
Alexander Acosta - Secretary of Labor
Tom Price - Secretary of Health and Human Services
Ben Carson - Secretary of Housing & Urban Development
Elaine Chao - Secretary of Transportation
Rick Perry - Secretary of Energy
Betsy DeVos - Secretary of Education
Steve Shulkin - Secretary of Veterans Affairs
John F. Kelly - Secretary of Homeland Security

*Cabinet-level officials:

Reince Priebus - White House Chief of Staff
Robert Lighthizer - United States Trade Reprensentative
Dan Coats - Director of National Intelligence
Nikki Haley - US Ambassador to the UN
Mick Mulvaney - Director of the Office of Management & Budget
Mike Pompeo - CIA Director
Scott Pruitt - EPA Administrator
Linda McMahon - Administrator SBA

White House Office:

Stephen Bannon - Chief Strategist
Stephen Miller - Senior Adviser Policy
Jared Kushner - Senior Adviser Strategic Planning
Herbert Raymond McMaster - National Security Adviser
Thomas Bossart - Homeland Security Adviser
Kellyanne Conway- Counselor
Carl Icahn - Regulatory Czar
Donald McGahn - White House Counsel
Peter Navarro - Trade Czar
Sean Spicer - Press Secretary

* Meerderheid Senaat vereist

Cabinet of Donald Trump
List of executive actions by Donald Trump
List of presidential trips made by Donald Trump

Hoogtepunten tot nu toe:
Bekijk de tracker van de Guardian voor de laatste stand van zaken

pi_170821030
Man man man. Wat een bananenrepubliek. Hij leidt het land ook echt als een bedrijf. "Hij werkt me tegen? nou dan ontslaan we hem toch"
  woensdag 10 mei 2017 @ 07:58:48 #3
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_170821105
Nog zoiets moois: hij ontvangt vandaag Lavrov.
Allemaal toevallig natuurlijk :).
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_170821114
Volgens bronnen was Comey bezig met het bijeenroepen van een Grand Jury die over vervolging zou moeten beslissen, als ik het systeem daar goed begrijp. Kan iemand hier met meer kennis dat duiden?
pi_170821128
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:00 schreef Mystikvm het volgende:
Volgens bronnen was Comey bezig met het bijeenroepen van een Grand Jury die over vervolging zou moeten beslissen, als ik het systeem daar goed begrijp. Kan iemand hier met meer kennis dat duiden?
Eén van de bronnen in kwestie:

TrueFactsStated twitterde op woensdag 10-05-2017 om 03:01:23 A source with knowledge of the investigation says that nine sealed indictments came down in one case with sixteen more expected in others. reageer retweet
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:06:56 #6
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170821167
Gelukkig hobbelen niet alle Republikeinen achter Trump & co aan.

quote:
Senator John McCain, Republican of Arizona, who is among the most hawkish members of Congress on Russia, said that he was “disappointed in the president’s decision” and that it bolstered the case “for a special congressional committee to investigate Russia’s interference in the 2016 election.”

He got support from the chairman of the Senate Intelligence Committee, Richard M. Burr of North Carolina, a Republican leading what appears to be the most active congressional investigation on Russia.
Hopelijk krijgen die nog wat meer steun in hun eigen partij en dan kunnen ze een keer samen met de democraten opkomen voor het landsbelang.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 08:07:01 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170821168
Ondertussen ging Trump toch wat doen tegen ISIS?

https://www.washingtonpos(...)m_term=.48e9e6dfc4e9

quote:
In the most recent issue of Rumiyah, {ISIS] glossy multilingual propaganda magazine, the Islamic State encouraged recruits in the United States to take advantage of laws that allow people to buy firearms without having to present identification or submit to background checks.

Recruits should seek out gun shows and online sales in particular, said the write-up in the magazine, which was released Thursday.

“The acquisition of firearms can be very simple depending on one’s geographical location,” the piece read. “In most U.S. states, anything from a single-shot shotgun all the way up to a semi-automatic AR-15 rifle can be purchased at showrooms or through online sales — by way of private dealers — with no background checks, and without requiring either an ID or a gun license.”

“With approximately 5,000 gun shows taking place annually within the United States,” it added, “the acquisition of firearms becomes a very easy matter.”

A caption under a photo of what appeared to be a gun show read: “Gun conventions represent an easier means of arming oneself for an attack.”

The instructions appeared in an article titled “Just Terror Tactics” that recommended taking and killing hostages in the name of the Islamic State. It said firearms were an ideal weapon and told fighters to target people in crowded, public, enclosed areas to maximize the number of fatalities. As an example, it cited the assault on a gay nightclub in Orlando last summer, in which an American citizen claiming allegiance to the Islamic State shot and killed 49 people and injured dozens of others.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170821182
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:06 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Gelukkig hobbelen niet alle Republikeinen achter Trump & co aan.

[..]

Hopelijk krijgen die nog wat meer steun in hun eigen partij en dan kunnen ze een keer samen met de democraten opkomen voor het landsbelang.
Ik ben bang dat het wachten wordt tot de verkiezingen in 2018, en ook dan staat het maar te bezien of de Democraten überhaupt zetels weten te winnen.
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:09:34 #9
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170821195
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:08 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben bang dat het wachten wordt tot de verkiezingen in 2018, en ook dan staat het maar te bezien of de Democraten überhaupt zetels weten te winnen.
De senaat zal volgens mij moeilijk worden, maar het huis van afgevaardigden moet toch lukken?
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:10:30 #10
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170821206
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 07:58 schreef Szura het volgende:
Nog zoiets moois: hij ontvangt vandaag Lavrov.
Allemaal toevallig natuurlijk :).
Nee het is allemaal al honderd jaar geleden uitgestippeld door de voorouders van Trump, nou goed?

Idiote complotbagger kan achterwege blijven. Dit is niet meer dan een ietwat chaotische administratie die z'n plannen probeert door te voeren.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:11:51 #11
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_170821218
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:10 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Nee het is allemaal al honderd jaar geleden uitgestippeld door de voorouders van Trump, nou goed?

Idiote complotbagger kan achterwege blijven. Dit is niet meer dan een ietwat chaotische administratie die z'n plannen probeert door te voeren.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 08:12:03 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170821220
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:08 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben bang dat het wachten wordt tot de verkiezingen in 2018, en ook dan staat het maar te bezien of de Democraten überhaupt zetels weten te winnen.
Wat wil je gaan doen als afgevaardigde van de GOP? Die durven niet eens hun eigen kiezers onder ogen te komen wegens de ACA repeal. Nu dit geintje. Ik denk dat een aantal van die lui wel achter hun oren gaan krabben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170821223
En weer een stapje dichterbij de Amerikaanse autocratie. Wat een shitshow.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:06 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Gelukkig hobbelen niet alle Republikeinen achter Trump & co aan.

[..]

Hopelijk krijgen die nog wat meer steun in hun eigen partij en dan kunnen ze een keer samen met de democraten opkomen voor het landsbelang.
Die gaan er geen flikker aan doen. McCain is kritisch in de media, maar doet vervolgens nooit iets, stemt vrolijk met iedere bill gewoon via de partijlijn.
pi_170821232
Zit wel wat dubbel in dat ontslag van Comey. Hij bedreef naar mijn mening als directeur van een veiligheidsdienst politiek tijdens de verkiezingen. Dat leek me al niet erg verstandig. Aan de andere kant is hem nu ontslaan ook weer wat dubieus.
pi_170821250
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:13 schreef 99.999 het volgende:
Zit wel wat dubbel in dat ontslag van Comey. Hij bedreef naar mijn mening als directeur van een veiligheidsdienst politiek tijdens de verkiezingen. Dat leek me al niet erg verstandig. Aan de andere kant is hem nu ontslaan ook weer wat dubieus.
Comey is heel laakbaar in de uitspraken over Clinton. Echter, dat dat nu als reden wordt aangevoerd om hem te ontslaan is sketchy as fuck. Die twee zaken spreken elkaar niet tegen. Je kunt Comey bekritiseren om zijn handelwijze tijdens de verkiezingen, terwijl je tegelijkertijd dit ontslag veroordeelt.

Het zijn de Trump-adepten die er een zero sum van willen maken waarbij je schijnbaar hypocriet zou zijn als je je vraagtekens bij dit ontslag zet. Daar is geen sprake van.
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:16:08 #16
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170821253
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:10 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Nee het is allemaal al honderd jaar geleden uitgestippeld door de voorouders van Trump, nou goed?

Idiote complotbagger kan achterwege blijven. Dit is niet meer dan een ietwat chaotische administratie die z'n plannen probeert door te voeren.
Laat dat 'ietwat' maar weg.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:16:35 #17
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170821259
quote:
13s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:12 schreef Maxerazzi het volgende:
En weer een stapje dichterbij de Amerikaanse autocratie. Wat een shitshow.

[..]

Die gaan er geen flikker aan doen. McCain is kritisch in de media, maar doet vervolgens nooit iets, stemt vrolijk met iedere bill gewoon via de partijlijn.
Ik hoop toch nog steeds stiekem dat er een grens is, zelfs voor de droeftoeters van de republikeinse partij.
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:19:37 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_170821282
och en we hopen allemaal dat het nou wel eens tot consequenties leidt, mar ja ook dat blijft wishful thinking
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 08:20:07 #19
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170821284
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:13 schreef 99.999 het volgende:
Zit wel wat dubbel in dat ontslag van Comey. Hij bedreef naar mijn mening als directeur van een veiligheidsdienst politiek tijdens de verkiezingen. Dat leek me al niet erg verstandig. Aan de andere kant is hem nu ontslaan ook weer wat dubieus.
Waarom heeft Trump dan uitgebreid handjes met hem staan schudden en lopen roeptoeteren hoe goed het allemaal was van Comey dat hij dat deed tijdens de verkiezingen? Had hem dan ontslagen in januari.

Het gehuichel van Trump is niet normaal.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:30:11 #20
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_170821370
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom heeft Trump dan uitgebreid handjes met hem staan schudden en lopen roeptoeteren hoe goed het allemaal was van Comey dat hij dat deed tijdens de verkiezingen? Had hem dan ontslagen in januari.

Het gehuichel van Trump is niet normaal.
Toen Comey dingen deed waar hij van profiteerde, was het allemaal koek en ei. Nu is hij bang dat de FBI met zaakjes op de proppen komt die in zijn vaarwater komen. Een Democratisch congreslid zei gisteren: "Trump is draining a swamp by murking the water"
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:30:42 #21
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170821374
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom heeft Trump dan uitgebreid handjes met hem staan schudden en lopen roeptoeteren hoe goed het allemaal was van Comey dat hij dat deed tijdens de verkiezingen? Had hem dan ontslagen in januari.

Het gehuichel van Trump is niet normaal.
Theater he. Trump weet prima hoe hij zich moet gedrag in een reality show, en zo behandelt hij vrijwel alles waar een camera bij is.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 08:34:16 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170821412
Die deputy van Sessions is twee weken geleden aangesteld, In die twee weken heeft hij alle dossiers doorgenomen, iedereen gesproken. En een doordacht advies uitgebracht waardoor Trump ineens van Comey-fan een Comey-criticus werd? Ik betwijfel dat.
Trump wilde van hem af, en heeft Sessions en/of die nieuwe een opdracht gegeven om dat advies zo op te stellen. Het is gewoon een rookgordijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170821420
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:10 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Nee het is allemaal al honderd jaar geleden uitgestippeld door de voorouders van Trump, nou goed?

Idiote complotbagger kan achterwege blijven. Dit is niet meer dan een ietwat chaotische administratie die z'n plannen probeert door te voeren.
Het is nogal logisch dat er "complotten" (goede framing) komen als de officiële reden voor het ontslag totaal ongeloofwaardig is.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 08:36:49 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170821438
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het is nogal logisch dat er "complotten" (goede framing) komen als de officiële reden voor het ontslag totaal ongeloofwaardig is.
Als Trump liegt over het ontslag heeft hij daar maar één reden voor: Hij liegt over Kremlingate.

En Trump liegt over het ontslag.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170821492
Die ontslagbrief van Trump aan Comey die in het vorige topic gepost werd, is die echt? Want als dat zo is, is het wel tekenend dat er onjuistheden staan in een brief van slechts 5 zinnen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')