abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170814154
Waarom word er altijd zo luchtig gedaan over lusteloosheid?! Als mede ook depressie's? Niet dat ik dat laatste heb, maar ik heb zeker weten wel last van lusteloosheid!

Dat word nog extra versterkt door mijn autisme en mogelijk ook ADHD, waarvoor ik in behandeling ben bij het GGZ. Maar toch menen veel mensen dat het allemaal aan aanstellerij is, dat het tussen de oren zit!

Nou echt niet hoor! Ik kom de laatste dagen gewoon moeilijk mijn bed uit, ookal zou ik gewoon genoeg geslapen moeten hebben. Ook zit ik gewoon in een negatieve spiraal, wat extra versterkt word door het feit dat het huidige sociale klimaat niet bepaald positief is.

Dus ik ben gewoon weinig productief en instanties hebben daar weinig begrip mee, want die gooien je gewoon het zoveelste re-intergratie in. Wat met mijn klachten gewoon niet van een leie dakje gaat.

Ja lui zeggen mensen wel eens, maar het is echt geen luiheid. Ik mis op een of andere manier de energie gewoon, alsof ik metaal gewoon op ben?! En dan ben ik pas 29 en van kabinet Rutte mag ik tot 70 werken.

Morgen in iedere geval weer een gesprek met mijn pyscholoog, waar ik probeer heen te gaan met de fiets. Want op advies van pyscholoog probeer ik met fietsen de lusteloosheid door te breken, maar tot nu toe heeft het nog niet het gewenste effect.

Ik kan het ook gewoon heel moeilijk accepteren dat ik autisme heb, dat zie ik gewoon als een geestesziekte. En juist sinds ik het weet gaat het enkel bergaf, daar stoei ik serieus mee. Want je voelt gewoon dat dit soort ontwikkeling stoornissen niet in de maatschappij geaccepteerd worden!

Alsof wij ( ja sorry ik mag niet in wij spreken ) gewoon allemaal gestoorde zijn, en dan verwachten sommige ook nog dat autisten ja met elkaar goed door een deur kunnen?! Nou ik ervaar juist het tegenovergestelde, met soortgelijke mensen bots het vaak nog het hardste.

Het sociale aspect vind ik dus ook echt moeilijk, want ik weet moeilijk grenzen aan te nemen. Van binnen ben ik echt een heel vredelievende persoon, maar in het communiceren kan ik heel bot zijn. Daarom ga ik sociaal contact eigenlijk zoveel mogelijk uit de weg, vooral met de buren. Aangezien ik langer dan vandaag op mijn adres wil wonen.
pi_170814579
Ben je niet gewoon depressief?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170814694
Misschien wel, maar tot nu toe zegt de pyscholoog lusteloosheid. Die was toen zo'n cirkel het tekenen, daar stond depressie ook bij.
pi_170814723
"Het is allemaal niet mijn schuld".
Conscience do cost.
pi_170815033
Lachen man, zelf niet helemaal mee kunnen draaien in de maatschappij maar ondertussen wel iemand als Braddie afzeiken om dezelfde reden, lekker makkelijk zeker :')
Dit is geen behulpzame post, maar iemand die zijn billen brand mag best weten dat hij ook op de blaren mag zitten.
pi_170815165
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
Misschien wel, maar tot nu toe zegt de pyscholoog lusteloosheid. Die was toen zo'n cirkel het tekenen, daar stond depressie ook bij.
De psycholoog zal het toch wel weten mag je verwachten.

Dat je autisme hebt kun je niet veranderen. Je hebt dus geen keus dan het te accepteren, hoe lastig dat ook is. Dan kun je pas verder.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170815833
Lusteloosheid is voor lamme takken en eenvoudig te doorbreken door gewoon wat te gaan doen. Depressie gaat een slag verder en is wat lastiger.
pi_170815943
Ja, maar die kunnen allemaal weinig doen hč? Als ik morgen mijn been breekt dan weet iedereen dat ik mijn been gebroken heb, terwijl bij geestesziektes maar verwacht word om je even aan te passen.

Vind het ook lastig hoe instanties er mee om gaan: bedoel ik heb 6 jaar gewerkt, maar de klachten zijn wel langzamerhand op de werkvloer ontstaan. Eerst op de sociale werkplaats, waar ik letterlijk weg ben gered en doorgestroomd ben in het vrije bedrijf.

Dat ging gedurende 2 jaar gewoon goed, ik wist mij aan te passen. Tot mijn oma vorig jaar rond deze tijd overleed, op dat moment is alles bergafwaarts gegaan. En dus ook op het werk, waar ze dus niet zaten te wachten op een medewerker die vanwege psychologische klachten ziek ging vieren.

Ik heb dan ook daadwerkelijk 2 weken ziek gevierd, de bedrijfsarts vond toen dat dit beter was. Maar uiteindelijk nog netjes mijn contract uitgewerkt. Alleen vanaf dat moment ging het nog snellere bergafwaarts.

De eerste weken was wel een verademing, want het werk bracht toch een enorme druk met zich mee. En daar wilde ik wel een time-out van, maar dat heeft zich nu vertaald in een sleur in de lusteloosheid.

Ik verveel mij eigenlijk ook de hele dag, daarom zit ik ja op Fok! Want toen ik werkte had ik daar geen tijd voor, maar nu probeer ik daarmee die leegte te vullen.
pi_170816034
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik verveel mij eigenlijk ook de hele dag, daarom zit ik ja op Fok! Want toen ik werkte had ik daar geen tijd voor, maar nu probeer ik daarmee die leegte te vullen.
Je vervelen is een keuze.
pi_170816276
Oh dat weet ik nog niet zo: want ik heb tig spelcomputers, een abonnement op Netflix en meerdere games. Vroeger deed ik mij dan gewoon storten op een MMORPG, alleen het nadeel was: daar zat ik dan dag en nacht achter.

Zo heb dag en nacht vroeger Silkroad Online gespeeld, nou dan verveelde ik mij dus niet. Nu probeer ik dus het wielrennen op te pakken, daar boek ik wel een beetje voortgang is. Maar dat beschouw ik ook als afschakeling.

Zo ben ik zaterdag meer dan 2 uur op de fiets weg geweest, en had ruim 45km afgelegd. En al die tijd was ik offline, in de buitenlucht en ik leverde echt een inspanning. Morgen vroeg wil ik bijvoorbeeld de auto laten staan, en op de fiets naar mijn afspraak gaan.
pi_170816332
Je bent lusteloos, niet machteloos..
pi_170816352
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh dat weet ik nog niet zo: want ik heb tig spelcomputers, een abonnement op Netflix en meerdere games. Vroeger deed ik mij dan gewoon storten op een MMORPG, alleen het nadeel was: daar zat ik dan dag en nacht achter.

Zo heb dag en nacht vroeger Silkroad Online gespeeld, nou dan verveelde ik mij dus niet. Nu probeer ik dus het wielrennen op te pakken, daar boek ik wel een beetje voortgang is. Maar dat beschouw ik ook als afschakeling.

Zo ben ik zaterdag meer dan 2 uur op de fiets weg geweest, en had ruim 45km afgelegd. En al die tijd was ik offline, in de buitenlucht en ik leverde echt een inspanning. Morgen vroeg wil ik bijvoorbeeld de auto laten staan, en op de fiets naar mijn afspraak gaan.
Blijkbaar heb je geld genoeg dus...
pi_170816413
Dokters hebben niet altijd gelijk. Op basis van een aantal symptomen proberen ze een etiketje op je te plakken. Dus ik zou daar niet te zwaar aan tillen.

Het is moeilijk om te weten wat er om gaat in iemand. Zowel door normale mensen als professionals proberen ze je altijd in een hokje te plaatsen, zodat ze weten hoe ze met je om moeten gaan.

Hoe dat op te lossen is is voor iedereen anders. Jij of iemand anders zal vast moeten stellen wat de daadwerkelijke problemen zijn. Zijn de oorzaken die je al noemt de daadwerkelijke problemen van nu of is het iets anders.

Wat je moet doen is praten. Praten met jezelf, met professionals of met vrienden of juist onbekenden (op internet). Door te praten en te denken kom je erachter wat de daadwerkelijke problemen zijn. Je kan immers niks oplossen als je het probleem niet kent.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 22:50:08 #14
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170816438
autisme is imo geen ziekte, 't is 'n eigenschap die belemmerend kan werken m.b.t. functioneren in de samenleving.

vroeger had men weinig last van dergelijke aandoeningen, vroeger was 't werken of doodgaan.

als iemand 's ochtends met een gun op je hoofd ... werken ? of ? en als je moeilijk doet jongetje, we slaan je dood .. begrepen ? no man no problem. :)
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170816449
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je geld genoeg dus...
Ja geldzorgen heb ik gelukkig niet!
pi_170816506
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:50 schreef sturmpie het volgende:
autisme is imo geen ziekte, 't is 'n eigenschap die belemmerend kan werken m.b.t. functioneren in de samenleving.

vroeger had men weinig last van dergelijke aandoeningen, vroeger was 't werken of doodgaan.

als iemand 's ochtends met een gun op je hoofd ... werken ? of ? en als je moeilijk doet jongetje, we slaan je dood .. begrepen ? no man no problem. :)
Vroeger had je ook minder prikkels.
Geen idee hoe mensen met bv autisme in de mijnen of haven werkte om eerlijk te zijn.
Hell To The Liars
pi_170816712
Zover ik weet is autisme een ontwikkelingsstoornissen, daar word je mee geboren. Word alleen bij sommige volwassenen pas laat vastgesteld, daar was namelijk veel minder aandacht voor.

Als ik zelf kijk naar de afbraak van ons sociaal stelsel, dan merk ik dat ik daar serieus moeite mee heb. Medische hulp, die krijg ik nog wel.

Maar op het gebied van werken groeien mijn frustraties met de dag, want ik solliciteer mij een ongeluk. Alleen je krijgt bijna nooit respons terug.

Wat ik ook nog over autisme weet: dat uit zich in de omgang met anderen, dus verbale communicatie en het vertalen van emoties etc. Autisten die hebben wel emoties, maar kunnen ze moeilijk tonen. En als, dan is dat op een voor de buitenwereld best extreme manier.

Dat heb ik wel laten zien bij het verlies van mijn oma: toen ik heb heel moeilijk de draad weer kunnen oppakken, wat mij uiteindelijk tot het GGZ geleid heeft.
pi_170816986
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:56 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zover ik weet is autisme een ontwikkelingsstoornissen, daar word je mee geboren. Word alleen bij sommige volwassenen pas laat vastgesteld, daar was namelijk veel minder aandacht voor.

Als ik zelf kijk naar de afbraak van ons sociaal stelsel, dan merk ik dat ik daar serieus moeite mee heb. Medische hulp, die krijg ik nog wel.

Maar op het gebied van werken groeien mijn frustraties met de dag, want ik solliciteer mij een ongeluk. Alleen je krijgt bijna nooit respons terug.

Wat ik ook nog over autisme weet: dat uit zich in de omgang met anderen, dus verbale communicatie en het vertalen van emoties etc. Autisten die hebben wel emoties, maar kunnen ze moeilijk tonen. En als, dan is dat op een voor de buitenwereld best extreme manier.

Dat heb ik wel laten zien bij het verlies van mijn oma: toen ik heb heel moeilijk de draad weer kunnen oppakken, wat mij uiteindelijk tot het GGZ geleid heeft.
Zijn er niet speciale banen voor mensen met autisme?
Ik hoorde dat bv een test was geweest dat de politie camera's door autisten bediend en gecontroleerd werden.
Hell To The Liars
pi_170817208
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:51 schreef Droopie het volgende:

[..]

Vroeger had je ook minder prikkels.
Geen idee hoe mensen met bv autisme in de mijnen of haven werkte om eerlijk te zijn.
Het werk in de mijnen en havens was (afgezien van de leidinggevende functies) heel erg duidelijk, gestructureerd en routinematig.. Duidelijkheid, structuur en routine zijn voor autisten erg belangrijk om goed te functioneren, dus ik neem aan dat ze erg goed konden functioneren in die functies..
pi_170817631
Jawel en ik weet dat als mijn jobcoach nu meelas, dat zij mij direct een klap op mijn harsen kon verkopen. Maar dat soort baantjes zijn vooral bedoeld voor hoogopgeleide autisten, of zitten vaak in de grotere steden.

Hier in zuiden des lands is het echt slecht gesteld met de arbeidsmarkt in algemeen: zo is ook een groot deel laaggeletterd, die waren dan allemaal toegewezen op de sociale werkplaats.

Zo ook ik, niet dat ik laaggeletterd ben. Maar heb wel altijd speciaal voorgezet onderwijs gevolgd. Heb ook daadwerkelijk bij de sociale werkvoorziening gewerkt. In eerste instantie bij de ICT, daar heb een jaar of twee gezeten.

Maar ik kwam als laatste binnen en mocht ook als eerste vertrekken, dus toen is dat drama wat de SW heet ook begonnen. Eerst werd ik geplaatst bij de postverwerking, daar deed ik het gewoon goed.

Alleen men vond ik had meer in mij mars, dus werd tegen mijn wil bij een kringloopwinkel geplaatst. Daar mocht ik afgedankte computers opknappen. Nou dat duurde niet lang, toen ging het fout en was men plotseling bang voor mij.

Dus zo ben ik op tig werkplaatsen geweest en het gaat altijd op dezelfde manier fout, in de sociale werkplaats als werkgever had ik dus geen vertrouwen meer. Want het ontbrak er aan de begeleiding die ik nodig had, men dacht altijd: oh dat gaat wel goed, is een harder werker en ik had ondertussen ook werk politiek geleerd....

Dus ja voor een vast contract heb ik de acteershow toen een tijdje volgehouden, maar na 4 jaar en toen de bezuinigingen ook voor mij voelbaar waren. Ben ik via een reintergratie bedrijf bij een reguliere werkgever terecht gekomen, dat is lang goed gegaan tot vorig jaar.

In totaal heb ik dus 6 jaar gewerkt, en het werken ansich deed mij de laatste jaren echt goed. Behalve vorig jaar was een moeilijke periode voor mij.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 23:13:09 #21
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170817652
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:51 schreef Droopie het volgende:

[..]

Vroeger had je ook minder prikkels.
Geen idee hoe mensen met bv autisme in de mijnen of haven werkte om eerlijk te zijn.
autisme werd er uit geslagen, zo werden autisten weer normaal.

eckte autisten zoals in de film 'rainman' gingen in tehuizen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170817847
Ja dat zeg ik ook wel eens en dat klinkt echt super denigrerend, en ik zou zoiets als autist gewoon niet mogen zeggen. Maar je hebt gelijk, vroeger werd je gewoon weggeplaats van de maatschappij!

Zo heb ik zelf nog een deel van mijn jeugd doorgebracht. Ik zat namelijk in een internaat voor kinderen met spraak en of hoorproblemen.

Nou hoe vaak denk je dat ik buiten dat internaat geweest ben in die tijd? Enkel onder begeleiding een paar keer, maar meestal bleef je binnen de muren van het intranaat. Tandarts, dokter, logopedie etc her was allemaal op hetzelfde terrein.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 23:17:26 #23
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170817862
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:56 schreef Diqiu-Long het volgende:

Maar op het gebied van werken groeien mijn frustraties met de dag, want ik solliciteer mij een ongeluk. Alleen je krijgt bijna nooit respons terug.
ze lezen autisme en denken: nee
dus.. je hebt wajong ? gewoon van je tijd op aarde genieten .. NL is zowiezo gestoord, maffioos corrupt land.
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:56 schreef Diqiu-Long het volgende:

Wat ik ook nog over autisme weet: dat uit zich in de omgang met anderen, dus verbale communicatie en het vertalen van emoties etc. Autisten die hebben wel emoties, maar kunnen ze moeilijk tonen. En als, dan is dat op een voor de buitenwereld best extreme manier.
aziaten zijn ook zo.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170817979
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:17 schreef sturmpie het volgende:
aziaten zijn ook zo.
lekker generaliserend
pi_170818036
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:17 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ze lezen autisme en denken: nee
dus.. je hebt wajong ? gewoon van je tijd op aarde genieten .. NL is zowiezo gestoord, maffioos corrupt land.

[..]

aziaten zijn ook zo.
Definieer Aziaten..
pi_170818044
Ja klopt, mijn vriendin is ook uit Azië afkomstig en dat heeft wel zijn voordelen. Alleen ik kan je wel vertellen, als zij boos op mij word dan weet ik er niet mee om te gaan.

En ja ik heb Wajong, in mijn CV staat dat niet direct vermeld. Maar wel in andere woorden dat ik een afstand tot de arbeidsmarkt heb. Dus ja ik geloof wel dat zo'n stempel het echt lastig maakt om werk te vinden, waarmee ik ook niet oppassen om niet in een negatieve spiraal te komen.

Want werken wil wel, aangezien juist dat een positieve indeling van de dag kan geven. De hele dag thuis zitten is eigenlijk niet cool, dan heb je veel te veel tijd.
pi_170818119
Kun je niet een eigen zaak op zetten? Dan voorkom je dat sollicitatie geleuter en kun je een strak regelmatig werkschema opstellen.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 23:24:09 #28
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170818128
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

Definieer Aziaten..
ik bedoel eigenlijk japanners.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170818190
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:17 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ze lezen autisme en denken: nee
dus.. je hebt wajong ? gewoon van je tijd op aarde genieten .. NL is zowiezo gestoord, maffioos corrupt land.

[..]

aziaten zijn ook zo.
Echt he? En maar niet begrijpen waarom dit forum zo leeg loopt.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 23:29:51 #30
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170818340
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
Eerst werd ik geplaatst bij de postverwerking, daar deed ik het gewoon goed.
misschien kan je met je jobcoach iets regelen om daar weer te werken.

werken is idd een goede dagbesteding.
mensen die niet werken moeten creatief zijn om met 'n goed gevoel de dag door te komen. als dat niet lukt dan is 't echt kut om thuis te zijn en geen werk te hebben.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170818352
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:24 schreef vaduz het volgende:
Kun je niet een eigen zaak op zetten? Dan voorkom je dat sollicitatie geleuter en kun je een strak regelmatig werkschema opstellen.
Heb ik wel eens over nagedacht, en stond ook op het punt mij in te schrijven bij de KvK. Alleen uiteindelijk besloten om niet te doel.

Want daar zitten teveel nadelen aan vast, en je kunt ook niet blijven verkopen als particulier. Heb namelijk wel eens custom made krabbers/veiligheidsscheermessen besteld, die liet ik dan in Pakistan maken.

Was destijds voor zeg maar mijn Facebook groep en die waren in no time verkocht, dus toen heb ik nog overlegd of ik het grotere wilde uitpakken. Nu liggen die krabbers thuis in een vitrine, daar zijn er niet zoveel van gemaakt ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:29 schreef sturmpie het volgende:

[..]

misschien kan je met je jobcoach iets regelen om daar weer te werken.

werken is idd een goede dagbesteding.
mensen die niet werken moeten creatief zijn om met 'n goed gevoel de dag door te komen. als dat niet lukt dan is 't echt kut om thuis te zijn en geen werk te hebben.
Heb ookal het dubbeltje opgegooid om terug te keren naar mijn vorige werkgever: maar dat mag pas na 6 maanden, waarvan 4 van zijn verstreken.

In de tussentijd moet ik natuurlijk wel nog in dat traject blijven, dus ook solliciteren en dergelijke. Maar als zij mij daar dan bij zou kunnen begeleiden, zou wel echt een verbetering zijn.

Maar ik weet wat ik daar had, en kon goed door een deur met de baas. Heb daar ook openheid gegeven dat ik een traject in ging, dus mocht ik terugkeren. Dan stap ik wel met die jobcoach naar binnen, en zal ik ook even vertellen: zus en zo is er veranderd, en die zijn mijn handvaten.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 23:31:43 #32
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170818417
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:25 schreef Kampratje het volgende:

[..]

Echt he? En maar niet begrijpen waarom dit forum zo leeg loopt.
ja ik vraag 't me ook af, ben 2 jaar off FOK! geweest, ben sinds kort terug, ik zie amper nieuwe topics. gelukkig is Tong80 nog steeds actief.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170818443
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:31 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ja ik vraag 't me ook af, ben 2 jaar off FOK! geweest, ben sinds kort terug, ik zie amper nieuwe topics. gelukkig is Tong80 nog steeds actief.
Het is meer dat je vaak zaken neerkalkt waar mijzelf bij afvraag hoe je erop komt.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 23:32:34 #34
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_170818444
Klinkt alsof je je wat te veel in de slachtofferrol begeeft. Blijf eraan werken, houd vertrouwen in jezelf en het wordt allemaal beter 🎉
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 23:33:03 #35
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170818459
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
custom made krabbers/veiligheidsscheermessen besteld
hoe zien die er uit ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170818571
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:33 schreef sturmpie het volgende:

[..]

hoe zien die er uit ?
Zie Facebook, ja daar had ik zelfs een complete pagina voor gemaakt.

https://www.facebook.com/Scherenenverzorgingkrabbers/
  dinsdag 9 mei 2017 @ 23:40:56 #37
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170818674
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:36 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Zie Facebook, ja daar had ik zelfs een complete pagina voor gemaakt.

https://www.facebook.com/Scherenenverzorgingkrabbers/
interessant ;) hoe houd je 't mes scherp ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 9 mei 2017 @ 23:44:18 #38
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170818752
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:40 schreef sturmpie het volgende:

[..]

interessant ;) hoe houd je 't mes scherp ?
Hou het ff ontopic dan. TS kennende gaat het anders alleen nog maar over scheermessen
pi_170818763
He he, nu gaan wij echt offtopic hč? Maar nee die slikken dubbelzijdige scheermesjes, daar is Gillette groot mee geworden ;) Ook echt zo'n autisten hobby/obsessie dat klassiek natscheren.

Maar dat toont mijn lusteloosheid ook wel aan, het niet meer scheren. Dus uiterlijke verzorging leidt er onder: zo heb ik ook totaal geen zin om de kapper te bezoeken, terwijl mijn moeder mij al weken zegt ik zou naar de kapper gaan.

Ik ben er gewoon weg niet meer in geīnteresseerd, het is alsof de passie gewoon weg is.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 23:46:09 #40
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170818797
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:44 schreef Diqiu-Long het volgende:
He he, nu gaan wij echt offtopic hč? Maar nee die slikken dubbelzijdige scheermesjes, daar is Gillette groot mee geworden ;) Ook echt zo'n autisten hobby/obsessie dat klassiek natscheren.

Maar dat toont mijn lusteloosheid ook wel aan, het niet meer scheren. Dus uiterlijke verzorging leidt er onder: zo heb ik ook totaal geen zin om de kapper te bezoeken, terwijl mijn moeder mij al weken zegt ik zou naar de kapper gaan.
Maak een lijstje met dingen die je moet doen en hou je eraan. Zeker kleinere dingetjes die bijv. nog geen tien minuten van je tijd kosten gewoon even doen.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 23:52:48 #41
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170818916
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:44 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik ben er gewoon weg niet meer in geīnteresseerd, het is alsof de passie gewoon weg is.
tondeuse ;)

en de nek & zijkanten met scheermes bijscheren ;)

succes !
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170818935
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:46 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Maak een lijstje met dingen die je moet doen en hou je eraan. Zeker kleinere dingetjes die bijv. nog geen tien minuten van je tijd kosten gewoon even doen.
Daar was ik vandaag al mee begonnen: ik had huiswerk gekregen van mijn jobcoach, dat heb ik op een lijstje opgeschreven.

Dat ligt letterlijk op het toetsenbord van de notebook, zodat ik erop gewezen word wat ik nog moet doen. Maja morgenvroeg praat ik weer met de pyscholoog, die deed in begin echt lacherig over het internet.

Maar is wel een man die ook advies geeft, zo kreeg ik het advies om bij een (koop) obsessie: eerst het op te schrijven op een stuk papier, daarna in een la leggen. Op die manier kon ik impuls aankopen voorkomen, want als je het echt niet nodig heb vergeet je het gewoon.

Voor mijn auto was ik ja al een andere stuur het zoeken, dat heb ik mij praktische door de pyscholoog uit mijn hoofd laten praten! Die zei dat was obsessie, dus toen ben ik niet meer naar de sloop geweest.
pi_170818970
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:53 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]


Maar is wel een man die ook advies geeft, zo kreeg ik het advies om bij een (koop) obsessie: eerst het op te schrijven op een stuk papier, daarna in een la leggen. Op die manier kon ik impuls aankopen voorkomen, want als je het echt niet nodig heb vergeet je het gewoon.
.
Goede tip, zoiets doe ik ook :P
Hell To The Liars
  dinsdag 9 mei 2017 @ 23:56:52 #44
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170818999
alleen kopen wat je echt nodig hebt en regelmatig gebruikt.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170819101
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:55 schreef Droopie het volgende:

[..]

Goede tip, zoiets doe ik ook :P
Ja hij heeft nog wel meer tips en adviezen, alleen ik zie hem maar 1x per 3 weken. In de GGZ zitten ze best met lange wachtlijsten, want de vervolg stap na de diagnose is eigenlijk leren wat autisme is.

Maar daar moet ik wachten tot de volgende groep van start gaat, want dat is een behandeling in groepsverband.
pi_170819292
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 00:01 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja hij heeft nog wel meer tips en adviezen, alleen ik zie hem maar 1x per 3 weken. In de GGZ zitten ze best met lange wachtlijsten, want de vervolg stap na de diagnose is eigenlijk leren wat autisme is.

Maar daar moet ik wachten tot de volgende groep van start gaat, want dat is een behandeling in groepsverband.
Succes iig.
Hopelijk schiet je er wat mee op.
Hell To The Liars
pi_170819303
Ja hopelijk wel: nu in iedere geval tijd om te slapen.
pi_170820424
Ik zou me niet te veel op het labeltje autisme fixeren. Dat is namelijk een enorm breed en vaag geworden diagnose die nietszeggender is als ooit te voren. Deze diagnose wordt ook heel vaak boven depressie geplaatst door behandelaren heb ik gemerkt. Zo las ik laatst ook in de krant 'Depressie vaak eigenlijk autisme'. Depressie schijn je niet zo snel te kunnen hebben in Nederland, vooral als je (al is het met enige moeite) nog wel je bed uit komt. Maar een milde depressie bestaat ook nog en ook dat is zeker serieus te nemen.
Over je mindere sociale skills: dat kun je het beste oefenen in contact met andere. Dat is makkelijk gezegd maar daar kun je met kleine stapjes mee beginnen, dat kan ook een grappige opmerking zijn bij het afrekenen in een winkel om mee te beginnen, hoe onbenullig dat ook klinkt. Vaak is hoe je iets zegt belangrijker dan wat je zegt, als je niet bot wilt klinken.
pi_170822753
Nou afspraak bij kapper is ook gemaakt, en gesprek bij de pyscholoog heeft mij wel goed gedaan. Die verklaard mij volgens mij alleen voor gek dat ik zoveel tijd op internet verdoe :(
pi_170839769
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:24 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ik bedoel eigenlijk japanners.
Dan begrijp ik je punt, het klopt alleen niet helemaal..

Het grootste verschil is dat het bij Japanners aangeleerd gedrag is en bij autisten niet..
pi_170839929
Oh eigenlijk zijn die generalisaties over Aziaten best onzin: ja ze zijn conservatief, neuken niet alles wat los en vast zit. En zijn terughoudender.

Maar kijk dan eens voor de grap naar buurland Duitsland? Zijn dat dan ook autisten, of heeft het met normen en waarden te maken?

Want ik heb al veel verschillende nationaliteiten mogen ontmoeten, maar Aziaten zijn echt niet autisten omdat ze anders opgevoed zijn.
pi_170839991
Labeltje hier.

Labeltje daar.

Zo rollen wij in NL.
pi_170840452
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:25 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh eigenlijk zijn die generalisaties over Aziaten best onzin: ja ze zijn conservatief, neuken niet alles wat los en vast zit. En zijn terughoudender.

Maar kijk dan eens voor de grap naar buurland Duitsland? Zijn dat dan ook autisten, of heeft het met normen en waarden te maken?

Want ik heb al veel verschillende nationaliteiten mogen ontmoeten, maar Aziaten zijn echt niet autisten omdat ze anders opgevoed zijn.
Daar gaat het helemaal niet over, het gaat over hoe zij emoties tonen en hoe zij emoties herkennen bij anderen.

En het is wetenschappelijk aangetoond dat zij dat op een andere manier doen dan (de meeste) andere bevolkingsgroepen. En de manier waarop zij dat doen is vergelijkbaar met de manier waarop autisten dat doen.

Ik beweer absoluut niet dat ze autistisch zijn, maar ik onderschrijf wel dat hun manier van het tonen en herkennen van emoties sterke overeenkomsten heeft met autisme.. Met de kanttekening dat dit bij hun aangeleerd gedrag is, itt autisme (wat een aangeboren 'afwijking' is)
pi_170960463
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:09 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik kan het ook gewoon heel moeilijk accepteren dat ik autisme heb, dat zie ik gewoon als een geestesziekte. En juist sinds ik het weet gaat het enkel bergaf, daar stoei ik serieus mee. Want je voelt gewoon dat dit soort ontwikkeling stoornissen niet in de maatschappij geaccepteerd worden!
Niks mis met autisme. Als je er nu pas achter bent, denk ik niet dat het de zwaarste variant is waardoor je amper nog kunt functioneren in allerlei normale sitauties.

Ik heb ook een lichte vorm, heb er op sociaal gebied ook wel eens last van. Ik hou niet van druktes, grote groepen, teveel aandacht. Zeg stomme dingen waarvan ik achteraf pas doorheb dat ik beter niks had kunnen zeggen. Sommige grappen komen een stuk later aan. Maar mensen accepteren me zoals ik ben, terwijl ik niet van ze vraag rekening met me te houden, maar af en toe heb ik wat meer mijn eigen ruimte nodig.

Het heeft ook zeker zijn voordelen. Abstract ben ik heel sterk, met cijfers, ruimtelijk inzicht, logica, etc. Interesses in abstracte wetenschappelijke dingen. De richtingen die mij boeien, boeien de 'normale' mensen vaak niet, dus op dat gebied kom ik slim over en zijn ze geinteresseerd in mijn kennis en meningen.

Op het moment dat iemand gestructureerd en geordend is, bijv. kleding op kleur, boeken op alfabet, weet ik het, hoor ik ze ook zeggen 'ik ben een beetje autistisch'. Het is tegenwoordig zelfs dat mensen het willen zijn, omdat het ook kan zorgen dat je in bepaalde opzichten uitblinkt Mijn reactie is dan simpelweg direct: 'je mocht willen dat je het had', waarbij ik het oprecht meen.

Nu heb ik het natuurlijk weer over de lichte variaties, waarbij je niet totaal ontwricht bent. Er zijn genoeg varianten die je natuurlijk niemand gunt. De trots die ik af en toe voel is ook weer een andere uiterste, maar je hoeft je niet te schamen. Het heeft nadelen, maar ook voordelen, vind ze en ga die benutten.

Probeer het te accepteren, want nogmaals, het is echt niet erg.

/rant
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
pi_170961033
Jij hebt toch helemaal geen werk? Dan zou ik maar niet klagen over wanneer je pas met pensioen mag.
pi_170961514
Nee ik heb niet de zwaarste vorm inderdaad: maar heb er wel degelijk last van ondervonden, zelfs in de sociale werkplaats vond ik geen passend arbeid.

Maar goed het laatste gesprek met de pyscholoog heeft mij echt goed gedaan: en komende woensdag krijg ik groeptherapie, dan gaan ze mij leren wat autisme echt betekent. Misschien dat ik het daarna ook geen geestesziekte meer noem ;)

Maar de lusteloosheid neemt weer langzaam af, ik vind weer langzamerhand mij draai :D
pi_170962652
Is het niet mogelijk dat je via het GGZ anders dagbestedingen kunt volgen. Ik weet toen ik zelf nog bij het GGZ zat, dingen zoals creatief of fitness kon volgen. Dan heb je in ieder geval op de meeste dagen een doel om op te staan. Sowieso is een gestructureerd leven belangrijk als je autisme hebt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_170962820
Zou het niet weten: maar wil ook niet dat de GGZ zich teveel met mijn leven bemoeid, ga nu ja al een groepstherapie volgen. Vrijwilligerswerk is trouwens ook lastig, want ik moet ten alle tijden beschikbaar zijn voor werk.
pi_171063538
Ondertussen de eerste groepstherapie gehad: maar daar mag ik niets over vertellen, hebben een niet ondertekend geheimhoudingsplicht ;) Hoe dan ook, wel fijn om lotgenoten tegen te komen.
  zondag 21 mei 2017 @ 12:34:31 #60
467933 Magnolito
Leuk als ik je kan helpen
pi_171092664
[quote]0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh dat weet ik nog niet zo: want ik heb tig spelcomputers, een abonnement op Netflix en meerdere games. Vroeger deed ik mij dan gewoon storten op een MMORPG, alleen het nadeel was: daar zat ik dan dag en nacht achter.

Zo heb dag en nacht vroeger Silkroad Online gespeeld, nou dan verveelde ik mij dus niet. Nu probeer ik dus het wielrennen op te pakken, daar boek ik wel een beetje voortgang is. Maar dat beschouw ik ook als afschakeling.
[quote]

Denk dat dit je lusteloosheid deels verklaart. Je vergaart je stimuli via een virtuele wereld, niet in het echt. Diezelfde stimuli krijg je nooit in het echte leven. De technologie van games etc evolueert sneller dan het gewone leven. Haal weer motivatie uit het gewone leven, ipv. dag en nacht voor een scherm te zitten. Het is goed dat je gaat fietsen, een eerste stap.

Porno kijken is ook een dooddoener. Weet niet of je dat doet maar dat verklaart veel, zoniet alles. Daarmee stoppen en een reality check doen. Succes!
Aantrekkingscoach - Leer hoe je aantrekkelijk wordt voor vrouwen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')