abonnement Unibet Coolblue
pi_170807564
Ik ben op zoek naar goede Sandbox software (liefst Freeware) ivm. een geinfecteerde harde schijf die ik via USB wil aankoppelen en weer virusvrij wil maken voor een paar goede vrienden van me. Er zijn nogal wat programma's in omloop maar ook allemaal voor verschillende doeleinden. Welk programma is volgens jullie het beste geschikt voor deze klus?
pi_170807742
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:21 schreef SecretPret het volgende:
Ik weet een beter optie.
Rechtermuisknop schijf > schijf formatteren > klaar!
Grappig, maar er staat helaas data op die ik er eerst veilig af moet halen. Dus dat is geen optie anders was het idd een simpel klusje geweest.
  Donald Duck held dinsdag 9 mei 2017 @ 20:25:26 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_170807773
Dan zou ik het nog veiliger aanpakken. Zet scansoftware op een opstartbaar medium (USB of gebrande cd/dvd).
https://www.lifewire.com/free-bootable-antivirus-tools-2625785
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 9 mei 2017 @ 20:30:32 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170807924
Linux OS op een bootable USB, zou dat werken? Alleen al om het feit dat de meeste virussen reageren op Windows. Als je helemaal wild wil gaan ontkoppel je eerst je interne harde schijven en doe je daarna je USB stick erin met de besmette schijf.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_170808248
Sandboxie!
pi_170808360
Zou persoonlijk doen wat Jogy zegt.

- Harde schijven ontkoppelen
- Linux vanaf USB opstarten
- Data gezipt en gepassword op Stack (Dropbox alternatief) zetten
  dinsdag 9 mei 2017 @ 20:46:25 #7
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_170808485
https://www.virtualbox.org/
dan een kant en klare os image downloaden of je maakt er zelf een. Je hebt dan een virtuele os binnen je os, en met snapshot functie blijft de image onveranderd na geklooi.
pi_170808533
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:42 schreef kmkmmr het volgende:
- Data gezipt en gepassword op Stack (Dropbox alternatief) zetten
Gewoon op een eigen medium zetten.
pi_170808570
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:46 schreef Manke het volgende:
https://www.virtualbox.org/
dan een kant en klare os image downloaden of je maakt er zelf een. Je hebt dan een virtuele os binnen je os, en met snapshot functie blijft de image onveranderd na geklooi.
En als ik dan daarna die schijf via USB aankoppel wordt die dus niet geladen in het fysieke besturingssysteem maar enkel in de virtuele versie?
  dinsdag 9 mei 2017 @ 20:50:02 #10
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_170808648
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:48 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

En als ik dan die schijf via USB aankoppel wordt die dus niet geladen in het fysieke besturingssysteem maar enkel in de virtuele versie?
je fysieke, maar als je autorun uitzet, kan er volgens mij niks gebeuren. weet ik niet zeker
pi_170820712
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:50 schreef Manke het volgende:

[..]

je fysieke, maar als je autorun uitzet, kan er volgens mij niks gebeuren. weet ik niet zeker
Ik denk dat dat inderdaad de truc is, de autorun-functionaliteit uitzetten in het fysieke OS
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_170842014
Ik schrik er een beetje van dat niemand hier weet dat software al jaren niet meer automatisch uitgevoerd wordt, precies om dingen als dit te voorkomen.

Sinds 2013 uit mijn hoofd; zelfs Windows XP haalt dat soort grappen niet meer uit. Je kunt het echter ook weer inschakelen dus check het even na in het Configuratiescherm.

Een sandbox of speciale linux distro heb je niet nodig.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2017 23:59:10 (Lastig typen op telefoons) ]
pi_170853791
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:18 schreef Garfield1985 het volgende:
Ik ben op zoek naar goede Sandbox software (liefst Freeware) ivm. een geinfecteerde harde schijf die ik via USB wil aankoppelen en weer virusvrij wil maken voor een paar goede vrienden van me. Er zijn nogal wat programma's in omloop maar ook allemaal voor verschillende doeleinden. Welk programma is volgens jullie het beste geschikt voor deze klus?
Welk besturingssysteem staat er op en welk besturingssysteem gaat er uiteindelijk op komen als ie weer virusvrij is?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_170882641
quote:
4s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:56 schreef DevFreak het volgende:
Ik schrik er een beetje van dat niemand hier weet dat software al jaren niet meer automatisch uitgevoerd wordt, precies om dingen als dit te voorkomen.

Sinds 2013 uit mijn hoofd; zelfs Windows XP haalt dat soort grappen niet meer uit. Je kunt het echter ook weer inschakelen dus check het even na in het Configuratiescherm.

Een sandbox of speciale linux distro heb je niet nodig.
Niet helemaal waar, als ik in Windows 10 een apparaat via USB aansluit wordt deze automatisch gestart en geopend. Ik heb het inmiddels uitgeschakeld via het configuratiescherm.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')