abonnement Unibet Coolblue
pi_170807248
Hoi,

In maart ben ik begonnen met krachttraining; twee of drie, soms vier keer in de week. Ik heb alleen periodes waarin ik het heel erg druk heb met werk en andere dingen waardoor ik helemaal niet train. Zoals nu: ik heb al twee weken niets gedaan (alleen hardlopen).

Als ik nu in de spiegel kijk, lijkt het of al mijn spiermassa die ik hiervoor heb opgebouwd weer verdwenen is. Ik had op een gegeven moment namelijk duidelijk gespierdere armen, schouders en rug, maar nu zie ik er eigenlijk vrij weinig van terug.

Mijn vraag is: verbeeld ik mij dit grote verschil of verlies je echt zo snel spiermassa? En als ik nu weer begin met sporten (ik ga vanaf morgen weer aan de slag), is het er dan ook weer snel aan? Ik heb namelijk ergens gelezen dat niet per se je spiermassa binnen enkele weken afneemt, maar meer de spier'pomp' en dat alles dus wat minder strak begint te staan. Dat zou dan betekenen dat je nog wel net zo sterk bent als ervoor. Is dat waar?

Alvast bedankt! :)
pi_170807265
Google eens op muscle memory.

En na twee weken ben je echt niet veel massa kwijt hoor.
pi_170807362
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:07 schreef Toto69 het volgende:
Google eens op muscle memory.

En na twee weken ben je echt niet veel massa kwijt hoor.
Interessant, dankjewel!
  dinsdag 9 mei 2017 @ 20:27:48 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_170807843
Het is deels pomp, deels mentaal en een klein deel verlies van spiermassa. Na twee workouts voel je je weer als 'vanouds'.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 20:36:26 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170808120
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:07 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

Mijn vraag is: verbeeld ik mij dit grote verschil of verlies je echt zo snel spiermassa? En als ik nu weer begin met sporten (ik ga vanaf morgen weer aan de slag), is het er dan ook weer snel aan? Ik heb namelijk ergens gelezen dat niet per se je spiermassa binnen enkele weken afneemt, maar meer de spier'pomp' en dat alles dus wat minder strak begint te staan. Dat zou dan betekenen dat je nog wel net zo sterk bent als ervoor. Is dat waar?
tip: koop 'n set 5kg dumbells voor thuis 'n beetje bij te trainen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170831042
Een groot deel van dat spierverlies zit waarschijnlijk tussen je oren. Heb zelf ook hetzelfde wel eens na een periode rust.

Wel is het inderdaad zo dat de spierpomp compleet verdwenen is. Deze komt snel weer terug als je weer aan de slag gaat. Pas wel op met direct op je oude niveau van start gaan. Je eerste training kun je beter iets meer reps doen, iets minder gewicht, dan proberen op het oude gewicht direct te knallen. Resultaat daarvan is enorm veel spierpijn haha.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')