abonnement Unibet Coolblue
pi_170803470
Ik zag dat je tegenwoordig kleine kopien kan kopen van de Oklahoma smoker. Iemand ervaring ermee, is het wat? Mij lijkt het wel handig dat je ook kan grillen, terwijl er iets in de smoker ligt te garen/roken. Of bij een feestje gegrilde zaken kan warmhouden in de smoker.


.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 18:11:25 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_170803846
Ik ga even volgen. Ben wel benieuwd naar de reacties.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_170808352
Ben net even bij Hornbach geweest, ze zijn wel heel klein en van dun staal gemaakt. Las ook dat ze nogal wat warmte verliezen en dat lijkt mij niet vreemd als je het zo ziet.

De Tepro Toronto zag er trouwens wel goed uit, niet zo stevig als een Weber, maar wel praktisch en groot. Aslade, kolenlift en warmhoud plankje.




Ik heb nu alweer 10 jaar een Weber 47cm trouwens.
.
pi_170822190
Ik heb een Oklahoma smoker gehad, en is inderdaad fijn om mee te werken, in de praktijk is hij niet echt geschikt om mee te grillen , alhoewel het natuurlijk wel mogelijk is. Maar ze zijn in feite echt gemaakt om indirect te roken.

Toch gaat mijn voorkeur uit naar de Weber WSM, die ik voor lange sessies gebruik. Als ik directer wil grillen, gebruik ik mijn Weber performer. Maar dan zit je wel aan twee bbq's vast.

De Weber WSM is in ieder geval in geen situatie geschikt om te kunnen grillen, omdat er een waterpan tussen, zit
pi_170823589
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:42 schreef Fer het volgende:
Ben net even bij Hornbach geweest, ze zijn wel heel klein en van dun staal gemaakt. Las ook dat ze nogal wat warmte verliezen en dat lijkt mij niet vreemd als je het zo ziet.
Dat is idd het probleem met die neppers, wat je uitspaart op de smoker ben je in twee jaar al kwijt aan extra brandstof.

quote:
De Tepro Toronto zag er trouwens wel goed uit, niet zo stevig als een Weber, maar wel praktisch en groot. Aslade, kolenlift en warmhoud plankje.

[ afbeelding ]
Kopie van de Boretti Carbone (wat overigens een topding is):
pi_170831446
Die Borreti is ook echt beter, degelijker of exact dezelfde met een merkje erop?
.
pi_170852526
Degelijker, dikker staal en veel betere passing waardoor er minder lekkage is en dus betere controle en resultaten bij roken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')