abonnement Unibet Coolblue
pi_170802413
Beste Fok!ers,

Ik ben momenteel op vakantie en heb helaas voor de 2e keer in mijn leven een vrij heftige reactie op insecten beten (ook in Azië gehad).

Ik ben gebeterd op mijn benen en armen, wat tot gevolg heeft gehad dat ik overal gigantisch dikke rode schijven heb en mijn enkels zijn opgezwollen.

Ik slik nu sinds gister antibiotica (clindamicina), dexametasona en clorfenamina.

Helaas zitten de plekken er vandaag nog, de zwelling ook en de jeuk lijkt iets minder..

Omdat ik in Azië een 3 daagse antibiotica kuur heb gehad via het infuus werd mij gezegd dat als het na 24 uur door de pillen niet minder is moet ik terugkomen om ook hier een infuus te krijgen.

Dit gaat mij natuurlijk wel weer een godsvermogen kosten, dus wat zeggen jullie? Moeten de pillen uiteindelijk ook wel gaan werken? Of vanmiddag maar even een infuus halen?
pi_170802703
Muggenbulten zakken vanzelf. Azijn halen op je schijven smeren en probeer niet te krabben.
pi_170802749
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:18 schreef potjecreme het volgende:
Muggenbulten zakken vanzelf. Azijn halen op je schijven smeren en probeer niet te krabben.
Dit is een allergische reactie, ik heb het in Azië gehad. Toen 1 a 2 weken gewacht en m'n enkels waren zo opgezwollen dat ik praktisch niet meer kon lopen, dus nee, dit zakt niet vanzelf...
pi_170803061
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:20 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Dit is een allergische reactie, ik heb het in Azië gehad. Toen 1 a 2 weken gewacht en m'n enkels waren zo opgezwollen dat ik praktisch niet meer kon lopen, dus nee, dit zakt niet vanzelf...
Maar ze zijn wel vanzelf gezakt? Zolang je geen moeite hebt met ademhalen zou ik het even aanzien. Kan je contact opnemen met je huisarts in Nederland? Bij mijn praktijk kan je online contact opnemen. Laat even weten wat ze je hebben voorgeschreven. Misschien heeft je huisarts nog ideeën.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 17:50:22 #5
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_170803362
Ook een paar keer gehad, deed ontzettend pijn. Maar ik kreeg alleen antihistamine, dat hielp wel goed (al werd ik er heel slaperig van). Na het slikken duurde het niet lang voordat de schijven/bulten minder werden, totdat de dosis weer uitgewerkt raakte en ik dus weer nieuwe moest slikken. Na ongeveer 5 dagen was ik er vanaf, op een maand rode vlekken na.
pi_170803536
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Maar ze zijn wel vanzelf gezakt? Zolang je geen moeite hebt met ademhalen zou ik het even aanzien. Kan je contact opnemen met je huisarts in Nederland? Bij mijn praktijk kan je online contact opnemen. Laat even weten wat ze je hebben voorgeschreven. Misschien heeft je huisarts nog ideeën.
Nee dat is destijds ook niet vanzelf gezakt. Ik heb toen 3 keer in het ziekenhuis gelegen om een uur lang via een infuus Antibiotica naar binnen te krijgen, daarbuiten een shitload aan pillen (antihistamínicos en antibiotica en zalf).

Dit keer zou ik er graag alleen met pillen afkomen;) indien mogelijk...
pi_170803559
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:50 schreef egeltje1985 het volgende:
Ook een paar keer gehad, deed ontzettend pijn. Maar ik kreeg alleen antihistamine, dat hielp wel goed (al werd ik er heel slaperig van). Na het slikken duurde het niet lang voordat de schijven/bulten minder werden, totdat de dosis weer uitgewerkt raakte en ik dus weer nieuwe moest slikken. Na ongeveer 5 dagen was ik er vanaf, op een maand rode vlekken na.
Juist, antihistamine heb ik nu ook in combinatie met antibiotica. Ik wacht het even tot morgen af, indien het dan niet wat minder is haal ik nog snel even voor mij vlucht naar colombia een infuus..
pi_170804093
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:58 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Nee dat is destijds ook niet vanzelf gezakt. Ik heb toen 3 keer in het ziekenhuis gelegen om een uur lang via een infuus Antibiotica naar binnen te krijgen, daarbuiten een shitload aan pillen (antihistamínicos en antibiotica en zalf).

Dit keer zou ik er graag alleen met pillen afkomen;) indien mogelijk...
Ah sorry, verkeerd begrepen. Overleg met het ziekenhuis.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 18:24:50 #9
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_170804236
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 18:00 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Juist, antihistamine heb ik nu ook in combinatie met antibiotica. Ik wacht het even tot morgen af, indien het dan niet wat minder is haal ik nog snel even voor mij vlucht naar colombia een infuus..
dan heb je het dus nog wat extremer dan ik, bij mij zakte het na de eerste pil al snel (ik weet de naam niet, wel behoorlijk zware antihistamine, voorgeschreven door een dermatoloog).
pi_170805657
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:04 schreef KawaZ het volgende:

Dit gaat mij natuurlijk wel weer een godsvermogen kosten, dus wat zeggen jullie? Moeten de pillen uiteindelijk ook wel gaan werken? Of vanmiddag maar even een infuus halen?
Jij denkt serieus dat iemand hier het op basis van drie regels tekst beter weet dan de arts die je daar hebt bezocht? Wat een vertrouwen in de gemiddelde FOK!-er! ^O^

Ik zet ¤ 5 in op 'pillen gaan niets doen' :Y *O*
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:02:52 #11
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_170833410
Klinkt als Skeeter syndroom... Logisch dat antibiotica niets doet want het is geen infectie, antihistamines geven wat jeukcontrole maar in se is tijd de beste geneesheer.
Och een nog betere geneesheer is een effectief onderzoek door een arts en niet volgen van online 'giswerk'.
Ik bijt!
(Zachtjes)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')