abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170800708
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik zit nu in een relatie van anderhalf jaar bijna met de liefde van mijn leven. Ik ken hem al 15 jaar lang (we zijn beide 25 nu) en hij was de eerste jongen waar ik smoorverliefd op werd. Die verliefdheid is nooit overgegaan. Jaren zijn verstreken en ik heb veel dingen gedaan waar ik spijt van heb, heb ook relaties gehad met mannen die slecht voor me waren en mijn hart gebroken hadden. Tot een jaar of 3/4 geleden ben ik weer in contact gekomen met mijn huidige vriend. We waren vrienden, we rookten een jointje wel eens samen en van het een kwam het ander werden we friends with benefits. Ik bleef gevoelens voor hem hebben maar sprak die niet meer uit (dit had ik al eerder jaren geleden gedaan en mijn liefde bleef onbeantwoord) en tot mijn grote verbazing zei hij dat hij ook gevoelens voor mij had anderhalf jaar geleden. Dolgelukkig dat ik was en ben...

Nu ik de achtergrondverhaal verteld heb kom ik nu op het volgende hoofdstuk.
Hij is een moederskindje. Zijn moeder vraagt hem regelmatig om een nekmassage, ze koopt onderbroeken en kleren voor hem, ze belt hem waar hij is wanneer hij naar mij toe komt. We wonen beide nog thuis (ik ben pas een jaar weer thuis gaan wonen hiervoor woonde ik op mezelf) We hebben het al gehad over samenwonen maar nu heeft hij een dure aanschaf gedaan waardoor hij 750 eu per maand kwijt is voor de komende 4 jaar. Dit bedrag moet hij maandelijks aan zijn ouders betalen omdat die het bedrag hebben voorgeschoten. Ik heb zelf een maandelijks inkomen van ongeveer 1000 eu en daarnaast studeer ik. Ik heb al gezegd dat samenwonen erg moeilijk gaat zijn omdat ik van plan was 50/50 huur te betalen. Echter heeft zijn moeder het advies gegeven dat hij WEL de dure aanschaf moet doen en hij later wel kan samenwonen. Nu hij maar 400 eu per maand overhoudt kan ik niet van hem eisen al zijn 400 eu te geven aan huur. Het lukt niet.

Zijn moeder is ook een erg opdringerige vrouw. Ze is lief maar ze is er ALTIJD. Mijn thuissituatie is niet zo top waardoor het niet leuk is om bij mij thuis te zijn, dus gaan we altijd naar hem toe. Op dagen dat ik vrij ben en bij mijn vriend ben is zijn moeder er ook altijd. We gaan dan eerst koffie met haar drinken wat 2 uur lang duurt en ik mij ongemakkelijk voel op momenten dat hij haar moet masseren etc...

Ik ben erg avontuurlijk maar sinds ik met hem ben doe ik niks meer. Ik ga niet uit (vindt hij niet leuk begrijp ik geen probleem) maar ik ga ook niet meer naar de bios of uit eten... want meneer vindt helemaal niks leuk om te doen. Ik heb het vaak aangeboden ergens weg te gaan op mijn kosten maar ook daar kwam niks van.

Ik hou heel veel van hem maar ik stoor me eraan dat we helemaal niks doen in onze relatie, dat hij naar zijn vastklampende moeder luistert voor advies terwijl zij er alles aan doet om hem tot zijn 30ste thuis te houden.... ik stoor me dat hij zijn moeder overmatig knuffelt kust en masseert... dit laatste kan ik hem natuurlijk niet vertellen want dan zal hij denken dat ik gek ben (hallo het is mijn moeder?)

Is dit allemaal normaal? stel ik me aan? heeft iemand hier ervaring mee...
pi_170800844
Ik zou er knettergek van worden en de relatie niet voortzetten.
misunderstood
pi_170800925
Oei, ik lees wat verbittering in je verhaal. Of het normaal is, vind ik moeilijk te zeggen, maar het zit je dwars. Het enige wat je daaraan kan doen is het erover hebben met je partner. Communiceren is echt wel een basis voor een goede relatie.
Het klinkt wel of beide partijen, je vriend en zijn moeder, er nog niet aan toe zijn dat hij zijn vleugels uitslaat. Blijkbaar heeft hij daar meer tijd voor nodig dan jij. Al speelt zijn moeder erin mee. Samenwonen met iemand die het klaarblijkelijk nog niet wil of minstens twijfels heeft, is een slecht idee.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:14:33 #4
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_170800933
Praten?

Trouwens, wat een slecht idee om -wat het dan ook is- iets te kopen waarvan je vier jaar lang maandelijks 750 aan betaalt.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:14:52 #5
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170800938
Dit wordt niks :')

4 jaar 750 piek in de maand afbetalen bij je ouders :')

Moeders die alles beslist. Nee dit gaat em niet worden. Stekker eruit en snel verder met je leven. Dit gaat je jaren ellende opleveren. Soms moet je een ledemaat amputeren om de rest van het lijf te redden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:15:49 #6
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170800972
En waar heeft ie 36k voor nodig? Een dikke waggie?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:21:26 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170801130
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:14 schreef fathank het volgende:
Dit wordt niks :')

4 jaar 750 piek in de maand afbetalen bij je ouders :')

Moeders die alles beslist. Nee dit gaat em niet worden. Stekker eruit en snel verder met je leven. Dit gaat je jaren ellende opleveren. Soms moet je een ledemaat amputeren om de rest van het lijf te redden.
Ze kent hem al 15 jaar en ze noemt hem de liefde van haar leven. En dan gelijk 'dumpen maar' roepen. :')
pi_170801144
Hij wil liever de komende 4 jaar bij zijn moeder wonen dan bij jou. Dat zegt genoeg.
pi_170801224
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:15 schreef fathank het volgende:
En waar heeft ie 36k voor nodig? Een dikke waggie?
yup... dikke waggie inderdaad.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:29:08 #10
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170801335
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ze kent hem al 15 jaar en ze noemt hem de liefde van haar leven. En dan gelijk 'dumpen maar' roepen. :')
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Je kan t ook proberen te veranderen, maar dan kom je over 2 jaar tot dezelfde conclusie.

Moederskindjes losweken is een garantie op heul veul trammelant. Beetje zoek je er een zonder rugzak. Tenzij je van 'projectjes' houdt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:29:57 #11
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_170801357
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:25 schreef layd98 het volgende:

[..]

yup... dikke waggie inderdaad.
De tering wat een kneus. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_170801426
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:25 schreef layd98 het volgende:

[..]

yup... dikke waggie inderdaad.
Een weet je wat het mooie is! Die moeder adviseert hem de dikke waggie te kopen. Na 4 jaar heeft ie alles terugbetaald en is de auto weer aan vervanging toe. Hoppa weer 4 jaar.

Als hij die dikke waggie niet kan bepalen moet hij het gewoon niet kopen. Voor 30% koop je een vette volvo waar je jaren plezier van hebt :).
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:33:52 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170801474
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:29 schreef fathank het volgende:

[..]

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Je kan t ook proberen te veranderen, maar dan kom je over 2 jaar tot dezelfde conclusie.

Moederskindjes losweken is een garantie op heul veul trammelant. Beetje zoek je er een zonder rugzak. Tenzij je van 'projectjes' houdt.
Gun TS dan ook om te kunnen losweken. Als gevoelens voor iemand diep zitten heb je tijd nodig. Of als je een lange geschiedenis deelt.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:36:32 #14
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170801555
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:33 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Gun TS dan ook om te kunnen losweken. Als gevoelens voor iemand diep zitten heb je tijd nodig. Of als je een lange geschiedenis deelt.
Ts vraagt om meningen. Dan geef ik mijn mening. Ze moet zelf weten wat ze ermee doet. Niks is verplicht enzulks.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:44:20 #15
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_170801815
Hij heeft dus op geen een seconde gedacht 'hey dat geld kan ik/kunnen we beter gebruiken wanneer we gaan samenwonen? :X
En ook: kon die geen goedkopere auto halen dan was er tenminste nog geld over..
slecht genoel hierover met verkeerde prioriteiten :X
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_170801923
¤ 1.150,- per maand overhouden en dan een auto van 36k kopen :') die je ouders voorschieten :') :') waardoor je de komende vier jaar thuis moet wonen :') :') :') .

Dit is geen man van de slimme keuzes.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:57:26 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170802194
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:25 schreef layd98 het volgende:

[..]

yup... dikke waggie inderdaad.
En heeft hij die wel gekocht, of is het nog een private lease ook, waarbij hij hem over 4 jaar weer mag inleveren?
Edit; zo te zien wel idd.... gekocht door van ouders te lenen.

Maar je moet je serieus af gaan vragen of je wel financiėle zaken wilt delen met iemand die z'n prioriteiten zo niet op orde heeft.
Een schuld van ¤ 36.000 aangaan voor een auto |:( |:( |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:59:46 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170802269
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:32 schreef fokexpert het volgende:

[..]

Een weet je wat het mooie is! Die moeder adviseert hem de dikke waggie te kopen. Na 4 jaar heeft ie alles terugbetaald en is de auto weer aan vervanging toe. Hoppa weer 4 jaar.

Als hij die dikke waggie niet kan bepalen moet hij het gewoon niet kopen. Voor 30% koop je een vette volvo waar je jaren plezier van hebt :).
En ondertussen weet moeder dat haar kind geen kant op kan, met die financiėle verplichtingen....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 mei 2017 @ 17:03:15 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170802377
Man man man, met ¤ 750 per maand kun je een hypotheek aflossen (en de rente betalen).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 mei 2017 @ 17:15:31 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170802641
Hij klinkt helemaal niet leuk. Hij wil niks leuks met je doen, zit liever bij zijn moeder, koopt een veel te dure auto waardoor je samenwonen de eerste vier jaar wel,op je buik kunt schrijven.

Er moet toch een leukere vent voor je rondlopen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 17:23:26 #21
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_170802803
He ts vergeet je niet te vertellen dat ze ook elkaar puistjes uitknijpen? :') (ja sorry ik had een deja vu, dit vergeet je niet snel :r )

http://forum.viva.nl/foru(...)list_messages/354087

En nog meer leuke topics over deze geweldige relatie.
http://forum.viva.nl/foru(...)list_messages/374591
http://forum.viva.nl/foru(...)list_messages/375119

Het maakt kennelijk geen bal uit wat we zeggen want je moddert nog wel even zo door.
Succes ermee he? :W
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 17:27:38 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170802892
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:05 schreef layd98 het volgende:
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik zit nu in een relatie van anderhalf jaar bijna met de liefde van mijn leven. Ik ken hem al 15 jaar lang (we zijn beide 25 nu) en hij was de eerste jongen waar ik smoorverliefd op werd. Die verliefdheid is nooit overgegaan. Jaren zijn verstreken en ik heb veel dingen gedaan waar ik spijt van heb, heb ook relaties gehad met mannen die slecht voor me waren en mijn hart gebroken hadden. Tot een jaar of 3/4 geleden ben ik weer in contact gekomen met mijn huidige vriend. We waren vrienden, we rookten een jointje wel eens samen en van het een kwam het ander werden we friends with benefits. Ik bleef gevoelens voor hem hebben maar sprak die niet meer uit (dit had ik al eerder jaren geleden gedaan en mijn liefde bleef onbeantwoord) en tot mijn grote verbazing zei hij dat hij ook gevoelens voor mij had anderhalf jaar geleden. Dolgelukkig dat ik was en ben...

Nu ik de achtergrondverhaal verteld heb kom ik nu op het volgende hoofdstuk.
Hij is een moederskindje. Zijn moeder vraagt hem regelmatig om een nekmassage, ze koopt onderbroeken en kleren voor hem, ze belt hem waar hij is wanneer hij naar mij toe komt. We wonen beide nog thuis (ik ben pas een jaar weer thuis gaan wonen hiervoor woonde ik op mezelf) We hebben het al gehad over samenwonen maar nu heeft hij een dure aanschaf gedaan waardoor hij 750 eu per maand kwijt is voor de komende 4 jaar. Dit bedrag moet hij maandelijks aan zijn ouders betalen omdat die het bedrag hebben voorgeschoten. Ik heb zelf een maandelijks inkomen van ongeveer 1000 eu en daarnaast studeer ik. Ik heb al gezegd dat samenwonen erg moeilijk gaat zijn omdat ik van plan was 50/50 huur te betalen. Echter heeft zijn moeder het advies gegeven dat hij WEL de dure aanschaf moet doen en hij later wel kan samenwonen. Nu hij maar 400 eu per maand overhoudt kan ik niet van hem eisen al zijn 400 eu te geven aan huur. Het lukt niet.

Zijn moeder is ook een erg opdringerige vrouw. Ze is lief maar ze is er ALTIJD. Mijn thuissituatie is niet zo top waardoor het niet leuk is om bij mij thuis te zijn, dus gaan we altijd naar hem toe. Op dagen dat ik vrij ben en bij mijn vriend ben is zijn moeder er ook altijd. We gaan dan eerst koffie met haar drinken wat 2 uur lang duurt en ik mij ongemakkelijk voel op momenten dat hij haar moet masseren etc...

Ik ben erg avontuurlijk maar sinds ik met hem ben doe ik niks meer. Ik ga niet uit (vindt hij niet leuk begrijp ik geen probleem) maar ik ga ook niet meer naar de bios of uit eten... want meneer vindt helemaal niks leuk om te doen. Ik heb het vaak aangeboden ergens weg te gaan op mijn kosten maar ook daar kwam niks van.

Ik hou heel veel van hem maar ik stoor me eraan dat we helemaal niks doen in onze relatie, dat hij naar zijn vastklampende moeder luistert voor advies terwijl zij er alles aan doet om hem tot zijn 30ste thuis te houden.... ik stoor me dat hij zijn moeder overmatig knuffelt kust en masseert... dit laatste kan ik hem natuurlijk niet vertellen want dan zal hij denken dat ik gek ben (hallo het is mijn moeder?)

Is dit allemaal normaal? stel ik me aan? heeft iemand hier ervaring mee...
Even quoten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170802950
Hoi,

Ervaringsdeskundige hier :)

RUN..

Beter kan ik het niet voor je maken..
pi_170802974
Wat is zijn nationaliteit :D Vast buitenlander.
pi_170803074
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:23 schreef Norma_Jeane het volgende:
He ts vergeet je niet te vertellen dat ze ook elkaar puistjes uitknijpen? :') (ja sorry ik had een deja vu, dit vergeet je niet snel :r )

http://forum.viva.nl/foru(...)list_messages/354087

En nog meer leuke topics over deze geweldige relatie.
http://forum.viva.nl/foru(...)list_messages/374591
http://forum.viva.nl/foru(...)list_messages/375119

Het maakt kennelijk geen bal uit wat we zeggen want je moddert nog wel even zo door.
Succes ermee he? :W
LOL had ik dat er niet bij vermeld? dacht van wel... het masseren iig wel.
Ik had het idee dat er op dit forum een ander doelgroep was vandaar dat ik een second opinion wilde. Jij hebt ook tijd teveel zo te zien jeetje... zullen we anders een keer koffie drinken samen? je kent me inmiddels goed!
pi_170803077
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:25 schreef layd98 het volgende:

[..]

yup... dikke waggie inderdaad.
Hij koopt liever een auto waardoor hij 4 jaar niet kan samenwonen.

Dus... hij heeft een beslissing genomen dat effect heeft op jullie gezamenlijke toekomst, zonder rekening te houden met jou. Hier valt letterlijk niets meer aan te redden; financieel simpelweg niet meer mogelijk.

Dit heeft niets te maken met je schoonmoeder, maar alles met je vriend. Hij is 25 jaar oud en zelf verantwoordelijk voor de keuzes die hij maakt. Je vertelt alleen maar over die schoonmoeder, zodat je je vriend minder hoeft te beschuldigen.

Hij heeft gekozen voor de auto, en niet voor jou. Wat kies jij?
pi_170803089
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:31 schreef Stimorol- het volgende:
Wat is zijn nationaliteit :D Vast buitenlander.
klopt.. maar dat heeft er niet veel mee te maken hoor. Hij is zo ingeburgerd als wat.
pi_170803127
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:37 schreef layd98 het volgende:

[..]

klopt.. maar dat heeft er niet veel mee te maken hoor. Hij is zo ingeburgerd als wat.
Yeah right. Allochtoon blijft een allochtoon. Krijg je er niet uit. Wat is zijn afkomst?
pi_170803139
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:36 schreef layd98 het volgende:

[..]

LOL had ik dat er niet bij vermeld? dacht van wel... het masseren iig wel.
Ik had het idee dat er op dit forum een ander doelgroep was vandaar dat ik een second opinion wilde. Jij hebt ook tijd teveel zo te zien jeetje... zullen we anders een keer koffie drinken samen? je kent me inmiddels goed!
Girl, ga eens even in op wat ik hier ga schrijven.

Deze man moet je duidelijk vertellen wat jij verwacht, zijn moeder is degene hier die jou tot last is, maar hij is degene die het moet stoppen. Dat zal hij niet kunnen, hij zal zich schuldig voelen. De meeste allochtonen losweken van hun moeder als ze zo vast zitten is onmogelijk. Die moeder ziet jou als de zwarte heks die HAAR ZOON even komt inpikken. Waarschijnlijk denkt ze nu al dat haar zoon beter kan krijgen.

Like I said, been there done that. Ik was ook zo naief als jij, normaliter zeg ik niet dump hem, maar als je dat nu doet gaat je dit erg veel ellende schelen.
pi_170803293
Stimorol-, dat vertellen wat je duidelijk verwacht...

Welke 25-jarige die een relatie heeft en weet dat zijn vriendin wil samenwonen, een inkomen heeft van 1150 euro per maand, gaat in godsnaam zo'n luxe-uitgave doen?!

Dat is een 25-jarige die niet verstandig is, niet volwassen is en geen relatiemateriaal is. Drie redenen om serieus geen enkele moeite meer te doen.

Bovenstaande is nog los van de relatie van zijn moeder...

­
­
­

Gewoon plezier wensen met zijn auto en doei zeggen.
pi_170803336
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:47 schreef zarGon het volgende:
Stimorol-, dat vertellen wat je duidelijk verwacht...

Welke 25-jarige die een relatie heeft en weet dat zijn vriendin wil samenwonen, een inkomen heeft van 1150 euro per maand, gaat in godsnaam zo'n luxe-uitgave doen?!

Dat is een 25-jarige die niet verstandig is, niet volwassen is en geen relatiemateriaal is. Drie redenen om serieus geen enkele moeite meer te doen.

Bovenstaande is nog los van de relatie van zijn moeder...

­
­
­

Gewoon plezier wensen met zijn auto en doei zeggen.
We weten beiden dat ze geen afscheid gaat nemen. Dus als ze dat niet kan is het misschien handig om duidelijk aan te geven wat zij denkt/wil en verwacht.

Ik had hem gedumpt. Alleen al om het feit dat hij met die auto duidelijk aan gaf niet met haar te willen samenwonen de aankomende vier jaartjes.
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 mei 2017 @ 17:51:08 #32
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170803386
Kappen met dat knulletje.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_170803484
Tsja, met die moeder ga je geen toekomst opbouwen (ze is een onderdeel van jullie toekomst).

Wat ik ook van die moeder mag vinden (knettergek lijkt ze mij), jouw vriendje is de schuldige en die moeder treft geen blaam in deze hobbel in jullie relatie.

Tuurlijk wil je graag zien dat je vriendje geen mafkees is, maar dat ie naief en beinvloed is door zijn moeder, maar hij is 25 jaar.

kom op, rennen zou ik, heel hard.
Hell To The Liars
pi_170803981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:49 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

We weten beiden dat ze geen afscheid gaat nemen.
Ja, dat weet iedereen in dit topic, gok ik zo. Ze gaat zichzelf nog pijnigen en op een gegeven moment wordt ze wel wakker.

quote:
Dus als ze dat niet kan is het misschien handig om duidelijk aan te geven wat zij denkt/wil en verwacht.
Maar daar is het al veels te laat voor. Hij heeft die dure aankoop al gedaan, hij zit er 4 jaar aan vast.

Enige manier om hieruit te komen is als hij zijn inkomsten verhoogt, maar gezien zijn acties zie ik dat totaal niet gebeuren.

Praten en communiceren gaat in dit geval niet meer helpen, simpelweg omdat het te laat is. Ik hoop dat layd98 dat ook beseft, want het is zonde om tijd en moeite aan die vriend te verspillen.
pi_170804113
Ik dacht ook komt goed, maar toen we in een huis woonden kwam zijn moeder nog de zoon opeisen, zo vervelend die periode. Hopelijk begrijpt deze TS het sneller dan ik.
pi_170804335
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ze kent hem al 15 jaar en ze noemt hem de liefde van haar leven. En dan gelijk 'dumpen maar' roepen. :')
Ook dan is het soms verstandig om een relatie niet voor te zetten. Om mij heen zie ik veel ellende van mensen die beter uit elkaar kunnen zijn maar bij elkaar blijven omdat ze elkaar al zo lang kennen en het veiliger is. Ze vergooien hun leven.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 18:37:27 #37
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170804565
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 18:28 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Ook dan is het soms verstandig om een relatie niet voor te zetten. Om mij heen zie ik veel ellende van mensen die beter uit elkaar kunnen zijn maar bij elkaar blijven omdat ze elkaar al zo lang kennen en het veiliger is. Ze vergooien hun leven.
Er wordt hier snel 'dumpen maar' geroepen. En dat stoort me. Het klinkt zo stoer maar je hebt het niet over een oude krant. Maar ik snap wat je bedoelt.

Edit: ik bedoel dat er in R&P nogal snel 'dumpen maar' geroepen kan worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Boca_Raton op 09-05-2017 18:49:02 ]
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:08:13 #38
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170805396
Wees eerlijk, dit wist je al voordat je met hem ging. Het leek een leuke uitvlucht uit je thuissituatie, maar dat blijkt tegen te vallen. Je bent de tweede vrouw in zijn leven en zal dat altijd blijven.

Je weet wat te doen, je moet het alleen nog durven.
1 + 1 = blauw
pi_170805838
wat een domme lul :')
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:43:25 #40
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_170806615
Zou je zijn close zijn met zijn moeder ook erg vinden als jullie wel leuke dingen deden (zonder mams erbij) regelmatig?

Want zo te lezen gaat hij nooit iemand worden die zijn moeder maar eens in de 3 maanden ziet. Zal dat altijd een close relatie blijven waarin hij meerdere keren per week contact heeft met zijn moeder. Ook als jullie samenwonen, ook als jullie evt kinderen krijgen.
Jij moet voor jezelf beslissen of je daar ok mee kan zijn en of het stellen van zekere grenzen mogelijk is zonder dat iemand zich rot voelt. Dit is een jongen waarbij zijn moeder deel van het pakket is, take it or leave it.
Als je zelf ook goed met die moeder op kan schieten kan je er zelfs 'gebruik' van maken, om hem bv te stimuleren meer leuke dingen te doen samen (en financiėn beter op orde te krijgen). Maar denk niet dat je ze echt uit elkaar kan trekken, dat zal je alleen maar in de kont bijten, daar gaat niemand van jullie gelukkig van worden.

Je kent hem al heel lang, je weet wie hij is. Hou van hem dankzij en ondanks, of laat hem gaan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:50:11 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170806823
Z'n netto inkomen is ook nog eens maar ¤ 1.150 per maand, en daar gaat al ¤ 750 vanaf om de schuld aan z'n ouders voor die auto af te lossen?
En dan moet die auto ook nog rijden, en zelfs als hij niet rijdt kost hij geld, want wegenbelasting en verzekering..... je mag al blij zijn als hij nog ¤ 100 per maand te besteden heeft.
En 25 jaar, dus weinig schadevrije jaren, dure auto, dus all-risk verzekering, dat kost wel wat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170806978
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:37 schreef layd98 het volgende:

[..]

klopt.. maar dat heeft er niet veel mee te maken hoor. Hij is zo ingeburgerd als wat.
Ja zo ingeburgerd dat iedereen hier direct weet dat het een buitenlander moet zijn inderdaad en alles verklaart.

Maar dat is een niet belangrijk zijspoor voor mij. Als jij van hem houdt moet je hem onvoorwaardelijk steunen. Dat is de prijs die 10 op de 100 vrouwen moeten betalen die overdadig naief en emotioneel zijn. Niet iedereen kan geholpen worden, zijn altijd uitzonderingsgroepen. Als je het na al dit soort gedoe nog niet hebt uitgemaakt ben je nou eenmaal zo'n vrouw. Kan je je beter in je lot schikken dan jaren alsnog verdriet te hebben en te twijfelen nadat je het hebt uitgemaakt denk ik.
Fylax is op televisie geweest
pi_170809056
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:05 schreef layd98 het volgende:
Nu ik de achtergrondverhaal verteld heb kom ik nu op het volgende hoofdstuk.
Hij is een moederskindje. Zijn moeder vraagt hem regelmatig om een nekmassage, ze koopt onderbroeken en kleren voor hem, ze belt hem waar hij is wanneer hij naar mij toe komt. We wonen beide nog thuis (ik ben pas een jaar weer thuis gaan wonen hiervoor woonde ik op mezelf) We hebben het al gehad over samenwonen maar nu heeft hij een dure aanschaf gedaan waardoor hij 750 eu per maand kwijt is voor de komende 4 jaar. Dit bedrag moet hij maandelijks aan zijn ouders betalen omdat die het bedrag hebben voorgeschoten. Ik heb zelf een maandelijks inkomen van ongeveer 1000 eu en daarnaast studeer ik. Ik heb al gezegd dat samenwonen erg moeilijk gaat zijn omdat ik van plan was 50/50 huur te betalen. Echter heeft zijn moeder het advies gegeven dat hij WEL de dure aanschaf moet doen en hij later wel kan samenwonen. Nu hij maar 400 eu per maand overhoudt kan ik niet van hem eisen al zijn 400 eu te geven aan huur. Het lukt niet.
Waarom ben jij weer thuis gaan wonen? En waarom zou jij niet weer eerst op jezelf kunnen gaan wonen, voor je gaat samenwonen met zo iemand?

quote:
Zijn moeder is ook een erg opdringerige vrouw. Ze is lief maar ze is er ALTIJD. Mijn thuissituatie is niet zo top waardoor het niet leuk is om bij mij thuis te zijn, dus gaan we altijd naar hem toe. Op dagen dat ik vrij ben en bij mijn vriend ben is zijn moeder er ook altijd. We gaan dan eerst koffie met haar drinken wat 2 uur lang duurt en ik mij ongemakkelijk voel op momenten dat hij haar moet masseren etc...
Gekkie, het is haar huis :')
Als het thuis zo kut is, wat doe je daar dan nog?

quote:
Ik ben erg avontuurlijk maar sinds ik met hem ben doe ik niks meer. Ik ga niet uit (vindt hij niet leuk begrijp ik geen probleem) maar ik ga ook niet meer naar de bios of uit eten... want meneer vindt helemaal niks leuk om te doen. Ik heb het vaak aangeboden ergens weg te gaan op mijn kosten maar ook daar kwam niks van.
Heb je verder geen vrienden ofzo? Ben je daarom ALTIJD bij hem dan?

quote:
Ik hou heel veel van hem maar ik stoor me eraan dat we helemaal niks doen in onze relatie, dat hij naar zijn vastklampende moeder luistert voor advies terwijl zij er alles aan doet om hem tot zijn 30ste thuis te houden.... ik stoor me dat hij zijn moeder overmatig knuffelt kust en masseert... dit laatste kan ik hem natuurlijk niet vertellen want dan zal hij denken dat ik gek ben (hallo het is mijn moeder?)

Is dit allemaal normaal? stel ik me aan? heeft iemand hier ervaring mee...
Ik denk dat jij beter eens je eigen plan gaat trekken en niet zo aan hem moet klitten, zodat je zijn ma als zondebok kan aanwenden. Als je niet zsm op jezelf kan gaan wonen, ga er dan in ieder geval wel op uit. Als hij dan nog geen sjoege heeft om met jou op pad te gaan, dan heb jij je in ieder geval niet laten weerhouden en weet je dat jullie teveel verschillen. Misschien kom je onderweg zelfs iemand tegen met wie je wel meer op één lijn zit.
Maak plannen, geef hem de gelegenheid om aan te sluiten en ga ze gewoon doen
pi_170809762
Omdat hij niets leuk vindt, doe jij niets leuks?

Goh, wist niet dat dat zo werkte ..

Verder .. Tsja, het is wel duidelijk waar zijn prioriteiten liggen. Je kan en mag daar natuurlijk je mening over geven, maar uiteindelijk doet hij toch de dingen die hij (niet) wil. Doe je eigen ding zou ik zeggen.

You do you Cricket!

[ Bericht 29% gewijzigd door probeer op 09-05-2017 21:25:11 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_170810283
Ooohhhhh en dan gaan jullie samenwonen en dan komt moeke wel even met je huishouding bemoeien, dat je zijn was wel zo moet wassen, zijn kleding wel zo moet strijken en dat hij zijn brood het liefst zo eet. Dan is gewoon om de dag even langskomen want de nekmassage moet ook wel, nou en dan vakantie boeken, ja dan wil moeke wel even langskomen hoor.

Nee dit is zo'n moment dat je hem veel plezier moet wensen met de relatie met zijn moeder en zelf opzoek moet gaan naar een leuke vent die een normale relatie met zijn moeder heeft.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 21:20:12 #46
206322 Seam
Pillz-E
pi_170810546
Haha wtf die relatie die die knul met zijn moeder :') _O-
Die topics op viva zijn echt goud waard, schitterend.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 10 mei 2017 @ 05:23:51 #47
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170820775
Hij wil niks met je doen... wat doe je dan met hem? Als hij goed is in bed gebruik hem dan daarvoor en verder niks. Geen relatie, geen samenwonen, geen toekomst samen.
Ga op jezelf wonen en doe leuke dingen met mensen m/v die daar ook lol in hebben. Vind je misschien nog eens de ware.
pi_170821301
Je zal tot de realisatie moeten komen dat die verliefdheid is gebaseerd op iets van 15 jaar geleden.
Dat je nog een zwak voor hem hebt is logisch. (verliefd blijven jarenlang is fysiek en psychisch onmogelijk, je hersens verwarren het een met het ander, bepaalde verbindingen die elkaar aanspreken etc.)

Maar dit gaat niet werken, jij zal jarenlang nog moeten wachten voordat hij in een normale financiele maar ook persoonlijke situatie zit.
Wat moet je met zo iemand? Ga je hem proberen te veranderen? Dat is jouw taak niet. (ondanks dat veel vrouwen denken van wel.. op wie ben je dan eigenlijk verliefd geworden)
  woensdag 10 mei 2017 @ 09:05:01 #49
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_170821767
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:05 schreef layd98 het volgende:
Echter heeft zijn moeder het advies gegeven dat hij WEL de dure aanschaf moet doen en hij later wel kan samenwonen. Nu hij maar 400 eu per maand overhoudt kan ik niet van hem eisen al zijn 400 eu te geven aan huur. Het lukt niet.
Wtf. Wat heeft ie gekocht dan? Auto dus.

Klinkt wel echt als een typisch gevalletje: RUN

Niet zozeer vanwege die schoonmoeder maar meer vanwege je vriend zelf. Kan blijkbaar niet zelfstandig beslissingen nemen, schaft iets aan van bijna 40.000 euro terwijl ie wil gaan samenwonen en heeft dus overduidelijk zijn prioriteiten niet op een rijtje én je vindt het nu al niet leuk dat je nooit meer wat samen doet.

Conclusie lijkt me duidelijk. Géén relatiemateriaal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:25 schreef layd98 het volgende:

[..]

yup... dikke waggie inderdaad.
:') Klinkt als een weloverwogen volwassen beslissing om op die leeftijd 36k voor een fucking auto neer te leggen, zeker met dat inkomen. Echt kansloos tot en met.
Over 4 jaar is die auto weer aan vervanging toe en dan?


quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:48 schreef Ludachrist het volgende:
¤ 1.150,- per maand overhouden en dan een auto van 36k kopen :') die je ouders voorschieten :') :') waardoor je de komende vier jaar thuis moet wonen :') :') :') .

Dit is geen man van de slimme keuzes.
Dit inderdaad

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:37 schreef layd98 het volgende:

[..]

klopt.. maar dat heeft er niet veel mee te maken hoor. Hij is zo ingeburgerd als wat.
Het feit dat ie zijn prioriteiten 100% bij zijn auto legt verraadde al dat het om een allochtoon ging.
Mag ik ook het merk nog raden?

Begint met een B

[ Bericht 28% gewijzigd door Metro2005 op 10-05-2017 09:12:04 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_170822154
Ik ben het met boca_raton eens dat hier nogal snel geadviseerd wordt om er een punt achter te zetten. In dit geval is het, ondanks dat het moeilijk is, de enige juiste keuze.

Zijn relatie met zijn moeder, onverantwoordelijke omgang met geld en gebrek aan behoefte om dingen te ondernemen, gaan niet opeens veranderen. Die gaan je langzaam opbreken.

Je zei dat je verkeerde keuzes gemaakt had qua mannen en het wordt tijd om te beseffen dat hij daar bijhoort. Misschien niet, omdat hij je hart breekt, maar omdat een relatie met hem te veel van je vergt.

Buiten dat zal jij zelf onafhankelijker moeten worden. Het is prima dat je graag met je vriend samen wil wonen en leuke dingen wil doen, maar het klinkt alsof je hem gebruikt als toevlucht, vanuit de rest van je leven. Dat draagt eraan bij waarom het extra moeilijk is om hem opzij te zetten. Je bent nogal afhankelijk van hem.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het feit dat ie zijn prioriteiten 100% bij zijn auto legt verraadde al dat het om een allochtoon ging.
Mag ik ook het merk nog raden?

Begint met een B

Het verraadt natuurlijk vooral dat hij uit bepaalde socio-economische omstandigheden komt, wat in combinatie met zijn relatie met zijn moeder, doet vermoeden dat hij allochtoon is. Alleen heeft dat natuurlijk verder weinig met "inburgering" te maken.
pi_170822798
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:05 schreef layd98 het volgende:
Zijn moeder is ook een erg opdringerige vrouw. Ze is lief maar ze is er ALTIJD. Mijn thuissituatie is niet zo top waardoor het niet leuk is om bij mij thuis te zijn, dus gaan we altijd naar hem toe. Op dagen dat ik vrij ben en bij mijn vriend ben is zijn moeder er ook altijd. We gaan dan eerst koffie met haar drinken wat 2 uur lang duurt en ik mij ongemakkelijk voel op momenten dat hij haar moet masseren etc...
Wat verwacht je dan? Dat zij een beetje op straat rond gaat hangen als jij voor de zoveelste keer langskomt zodat jullie het huis voor jullie zelf hebben?
Misschien kom jij uit een afstandelijk gezin waar de kinderen al heel jong meer op hun kamer zaten dan in de huiskamer, waar nauwelijks gesproken werd met elkaar, iedereen langs elkaar heen leefde en elk lichamelijk contact taboe was... Dat wil nog niet zeggen dat dat gezond is en dat een volwassene die zijn of haar ouders knuffelt ongezond is.
quote:
Ik ben erg avontuurlijk maar sinds ik met hem ben doe ik niks meer. Ik ga niet uit (vindt hij niet leuk begrijp ik geen probleem) maar ik ga ook niet meer naar de bios of uit eten... want meneer vindt helemaal niks leuk om te doen. Ik heb het vaak aangeboden ergens weg te gaan op mijn kosten maar ook daar kwam niks van.
Wat is er 'avontuurlijk' aan uitgaan, bios en uit eten? En dan nog met je Lief ook... Wauw.

Als jij echt erg avontuurlijk bent dan ga je zonder hem. Loop je in je uppie die kroeg in. Ga je alleen op reis. En nee.. geen instant reis uit een pakje; een all inclusive hotel of groepsrondreis.. Nee, dan pak je een vervoersmiddel en dan zie je wel waar je uitkomt. Heb je hem toch niet voor nodig?
pi_170823138
Aah, een allochtoon met een aanhankelijke moeder. Weet je zeker dat hij je echt wil en niet gewoon gebruikt voor de seks? Zou me niet verbazen.
pi_170823587
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 10:30 schreef Maghrebijnse het volgende:
Aah, een allochtoon met een aanhankelijke moeder. Weet je zeker dat hij je echt wil en niet gewoon gebruikt voor de seks? Zou me niet verbazen.
Duw haar nog meer de grond in.
pi_170823727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:25 schreef layd98 het volgende:

[..]

yup... dikke waggie inderdaad.
Een auto kopen van 36.000 als je dat geld niet hebt? Dan spoor je echt niet. Met iemand die zoiets doet wil je toch geen relatie? Los van zijn ongezonde relatie met zijn moeder en zijn 'niets leuk vinden' (lees saaie lul zijn).
  woensdag 10 mei 2017 @ 11:16:37 #55
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_170823965
Godver ze heeft die viva forum berichten verwijderd }:|

Iemand een mirror?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_170824185
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:05 schreef layd98 het volgende:
Hoi allemaal,

""

Is dit allemaal normaal? stel ik me aan? heeft iemand hier ervaring mee...
Jezus Christus.
Ik weet dat de meeste mannen stiekem wel moederskindjes zijn, de ene wat meer dan de ander.. maar goed.
Eer dat deze navelstreng is losgeweekt ben je een aantal jaar verder en of je daar gelukkig van wordt..?
Kan het zijn dat jij je nog teveel vasthoud aan je eerdere contact met hem, jij wel volwassener bent geworden maar hij is blijven steken op de tijd van toen? Ik denk dat jullie teveel van elkaar verschillen.

Hij hoort jou te masseren en te knuffelen en wat meer toe te geven aan dingen die jij ook leuk vind :*
Jij zit daar toch ook niet voor je lol 2 uur koffie te drinken neem ik aan?
pi_170824226
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:30 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Jezus Christus.
Ik weet dat de meeste mannen stiekem wel moederskindjes zijn, de ene wat meer dan de ander.. maar goed.
Dat is vooral iets dat vrouwen die het leven van hun partner volledig willen beheersen (omdat ze zelf blijkbaar niet veel ernaast hebben) graag roepen. :')
pi_170824929
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 10:55 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Duw haar nog meer de grond in.
Doe ik niet, noch is dat mijn bedoeling.
  woensdag 10 mei 2017 @ 12:21:10 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170825036
quote:
13s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:32 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat is vooral iets dat vrouwen die het leven van hun partner volledig willen beheersen (omdat ze zelf blijkbaar niet veel ernaast hebben) graag roepen. :')
Dan heb je daar toch een heel ander beeld bij dan ik.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170827040
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 12:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan heb je daar toch een heel ander beeld bij dan ik.
Dat kan. Ik zie zelf iets te vaak vrouwen die mannen beschuldigen van het zijn van een moederskindje, kinderachtig of het hebben van bindingsangst. Dat omdat ze een warme band met hun moeder hebben, graag bij hun vrienden zijn, of eigen hobbies en behoefte aan momenten van zelfstandigheid van hun partner hebben.

Even de hand in eigen boezem steken en afvragen waarom ze zelf als vriendin het hele leven van hun vriend zouden moeten (of willen) beheersen. Of afvragen waarom ze voor zoveel zaken van hun partner afhankelijk zijn, zullen ze dan weer niet doen.
pi_170829070
Wel jammer dat TS niet meer reageert :P
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:43:06 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170829391
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:57 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat kan. Ik zie zelf iets te vaak vrouwen die mannen beschuldigen van het zijn van een moederskindje, kinderachtig of het hebben van bindingsangst. Dat omdat ze een warme band met hun moeder hebben, graag bij hun vrienden zijn, of eigen hobbies en behoefte aan momenten van zelfstandigheid van hun partner hebben.

Even de hand in eigen boezem steken en afvragen waarom ze zelf als vriendin het hele leven van hun vriend zouden moeten (of willen) beheersen. Of afvragen waarom ze voor zoveel zaken van hun partner afhankelijk zijn, zullen ze dan weer niet doen.
Ah, nou betrek je er ook nog andere dingen bij. Waar ik 'behoefte aan zelfstandigheid' niet bepaald kan rijmen met het moederskindje zijn. Dat botst nogal.

Ik kom echt nooit dit soort vrouwen tegen. Overigens ook geen moederkindjes. Ik zie ze alleen voorbijkomen op RTL en bij SBS. De treurige kant van Nederland.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170831532
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 15:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ah, nou betrek je er ook nog andere dingen bij. Waar ik 'behoefte aan zelfstandigheid' niet bepaald kan rijmen met het moederskindje zijn. Dat botst nogal.

Ik kom echt nooit dit soort vrouwen tegen. Overigens ook geen moederkindjes. Ik zie ze alleen voorbijkomen op RTL en bij SBS. De treurige kant van Nederland.
Het zijn dan ook losstaande eigenschappen, die allemaal botsen met 1 eigenschap.

Ik zie ze hier, lees weleens mee op viva, daar zie ik ze ook en ik kom ze gewoon tegen. RTL en SBS kijk ik niet, maar daar heb je inderdaad ook programma's die daar hun bestaansrecht uit halen.
  woensdag 10 mei 2017 @ 17:28:09 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170831621
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 17:23 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Het zijn dan ook losstaande eigenschappen, die allemaal botsen met 1 eigenschap.

Ik zie ze hier, lees weleens mee op viva, daar zie ik ze ook en ik kom ze gewoon tegen. RTL en SBS kijk ik niet, maar daar heb je inderdaad ook programma's die daar hun bestaansrecht uit halen.
Laten we het simpel houden t.a.v je oorspronkelijke punt. Als vrouw kun je best oprechte bezwaren hebben tegen een man die op volwassen leeftijd nog enorm aan moeders rokken hangt, zonder dat je als vrouw nou de behoefte voelt om die man zelf eens flink onder de duim te gaan houden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170831876
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 17:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Laten we het simpel houden t.a.v je oorspronkelijke punt. Als vrouw kun je best oprechte bezwaren hebben tegen een man die op volwassen leeftijd nog enorm aan moeders rokken hangt, zonder dat je als vrouw nou de behoefte voelt om die man zelf eens flink onder de duim te gaan houden.
Dat kan en dan ben je misschien niet geschikt voor elkaar.

Dan moet je je afvragen of je bereid bent hem te nemen zoals hij is, of er een punt achter wil zetten (wat ik TS adviseerde in dit geval).

Dan moet je je niet afvragen, hoe lang het gaat duren, om die man los te weken van zijn moeder en of je daar bereid toe bent.

Overigens ging mijn oorspronkelijke punt over een vrouw die stelt dat iedere man een moederskindje is, maar in variėrende mate. Als je dat oprecht denkt, dan ligt het waarschijnlijk bij jezelf.

Het is gewoon een gezonde situatie, om een goede band met je moeder te hebben. Als je dat beschrijft als een moederskindje zijn, maar dan maar een klein beetje, dan heb je een heel rare visie op relaties tussen ouder en kind.
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:56:26 #66
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170833279
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:11 schreef DKS het volgende:
Ik zou er knettergek van worden en de relatie niet voortzetten.
Ben man (echte) maar zou als ik zo een vriendin had ONMIDDELIJK kappen. En erbij zeggen: kom maar terug als je geestelijk ook volwassen bent. En wat is die aanschaf? Een auto? Dat ie hem maar verkoopt, zijn verlies er op accepteert, en met jou gaat samenwonen / leven.
Doet hij dit niet dan zie je dus duidelijk waar ie voor kiest. Die auto (als het dat is) en zijn moeder, of voor een leven met jou.

Zoek toch een echte en echt volwassen man (neen, niet ik, kon jouw opa zijn).

^O^ ^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_170845733
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 17:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Laten we het simpel houden t.a.v je oorspronkelijke punt. Als vrouw kun je best oprechte bezwaren hebben tegen een man die op volwassen leeftijd nog enorm aan moeders rokken hangt, zonder dat je als vrouw nou de behoefte voelt om die man zelf eens flink onder de duim te gaan houden.
Andersom ook natuurlijk. Wat ik in mijn omgeving trouwens vooral zie is dat de kerels hun vrouw achterna verhuizen die niet uit hun omgeving(want familie daar) willen vertrekken. Moeten ze helemaal zelf weten, maar laten we niet net doen alsof alle mannen moederskindjes zijn en vrouwen helemaal los van hun familie kunnen functioneren. Dat is ook niet wat jij doet, maar wel wat de poster van het originele punt deed.
pi_170857527
A die misgunners die die boyki geen waggie gunnen.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_170858378
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:16 schreef junkiesietze het volgende:
Godver ze heeft die viva forum berichten verwijderd }:|

Iemand een mirror?
Verreweg de meest teleurstellende ontwikkeling van dit topic ja |:(
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:14:56 #70
33189 RM-rf
1/998001
pi_170877789
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:05 schreef layd98 het volgende:
Hij is een moederskindje.
dat is dus je probleem en niet die schoonmoeder...

Wat je beschrijft wekt overigens ook de indruk dat je zelf met 25 niet veel verder bent, nog steeds thuiswonen in een kennelijk 'niet leuke' situatie en heel veel thuiszitten en niks doen...

In laats van de schuld van dat niks-doen en je situatie aan hem te geven, is het net een goed ide dat je gewoon ook zelf aan je eigen situatie werkt en niet doet als je samen met die vriend een soort van eeneigige tweeling bent die niets los van elkaar kunt doen...?

Jij kunt ook zelf eraan werken om op eigen benen te gaan staan, lijkt me zelfs eigenlijk veel leerzamer dan om het te doen in een situatie waarin je ook erg afhankelijk van je vriend bent (die nderdaad kennelijk niet zo goed met financieen kan omgaan als hij met een besteedbaar inkomen van 1150 euro een maandlast wegens een lening van 750 euro aangaat, voor 4 jaar, wat gewoon een totaal idote stap is)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_170955745
quote:
13s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:32 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat is vooral iets dat vrouwen die het leven van hun partner volledig willen beheersen (omdat ze zelf blijkbaar niet veel ernaast hebben) graag roepen. :')
Omdat ze zelf niet veel ernaast hebben.. que?! :O
pi_171052466
Wat moet je met een kerel die liever in een auto rijd die hij niet kan betalen dan denkt over zijn toekomst met jou?
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')