abonnement Unibet Coolblue
pi_170798078
Ik ben bezig met uitzoeken voor een nieuwe laptop.
Mijn HP begint het langzaam maar zeker op te geven.
Zelfs dropbox syncen kost hem 40-50% cpu en klinkt alsof hij opstijgt.
Daarnaast is 1 scharnier van het scherm kapot waardoor een deel van het toetsenbord vlak iets omhoog staat.

Nu kwam ik zelf op deze uit:
https://tweakers.net/pricewatch/575903/msi-gl72-6qd-213nl.html

Opslag ruimte heb ik niet echt nodig, 256GB is voldoende.
8GB ram lijkt mij ook voldoende, kan dat immers altijd uitbreiden mocht het nodig zijn.

Videokaart is overkill voor wat ik nodig heb, maar mocht ik ooit een game willen spelen (lange vlucht ofzo) dan is het leuk dat het kan.

Wil hem voornamelijk gebruiken voor werk, office, dropbox, browser en wat eigen software (klein).

Nu de vraag.
Kan ik voor +/- hetzelfde geld, een op papier betere laptop kopen?
Volgens tweakers zit er in deze range niet echt iets bij wat verschil gaat maken.
Er zijn tig verschillende versies, alleen HDD, HDD en SSD of alleen SSD. Maar dat vindt ik juist niet belangrijk.
Belangrijk is voor mij snelheid, dus de opslag snelheid (M2) is prima.
Ram DDR4, prima.
CPU, prima.

Stel ik gooi er 200 euro extra tegenaan (1000-1100) ga ik dan echt dermate vooruit qua specs? Of is dat het niet waard?
Er komt een legio aan laptops bij als ik de prijs range omhoog krik en dan wordt het simpelweg bomen/bos verhaal.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 14:13:50 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_170798179
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_170798428
snelheid dus neem een SSD
pi_170798513
De vraag is of "ooit wel eens een game kunnen spelen op een lange vlucht ofzo" 300+ euro extra investering waard is (ex die 200 euro om tot 1100 euro te gaan). Zo niet. Koop dan een goedkopere voor je office en dropbox werk en ga wat leuks doen met het geld dat je bespaart ;)

Je kan dan zoiets als dit overwegen.
https://tweakers.net/pric(...)128nd/specificaties/

Anders ga lekker voor die uit de best buy. Bied voldoende waar voor je geld en de nieuwe generaties processoren zijn weer iets energie zuiniger en dat is altijd mooi meegenomen.
pi_170798531
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:07 schreef bambino het volgende:
Er zijn tig verschillende versies, alleen HDD, HDD en SSD of alleen SSD. Maar dat vindt ik juist niet belangrijk.
Belangrijk is voor mij snelheid,
Kies SSD.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 14:49:38 #6
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_170798870
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:32 schreef Hugo862 het volgende:
De vraag is of "ooit wel eens een game kunnen spelen op een lange vlucht ofzo" 300+ euro extra investering waard is (ex die 200 euro om tot 1100 euro te gaan). Zo niet. Koop dan een goedkopere voor je office en dropbox werk en ga wat leuks doen met het geld dat je bespaart ;)

Je kan dan zoiets als dit overwegen.
https://tweakers.net/pric(...)128nd/specificaties/

Anders ga lekker voor die uit de best buy. Bied voldoende waar voor je geld en de nieuwe generaties processoren zijn weer iets energie zuiniger en dat is altijd mooi meegenomen.
Idd, een 17" gamebak van 2.8kg ex adapter die niet al te geruisloos zal zijn bij het gamen, zul je mogelijk niet zo snel in een vliegtuig erbij pakken (geen ervaring met lange vluchten dus wellicht ook wel, maar het lijkt me de moeite om het af te wegen).
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_170798950
quote:
Die is duurder dan wat ik nu heb gekozen. Maar scherm is kleiner, i5 ipv i7, betere videokaart (terwijl ik dat juist niet nodig heb) IPS scherm (don't care).

Dus wellicht een betere koop voor allround laptop, maar niet voor mijn wensen.

17 inch is een must.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_170798976
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:32 schreef Hugo862 het volgende:
De vraag is of "ooit wel eens een game kunnen spelen op een lange vlucht ofzo" 300+ euro extra investering waard is (ex die 200 euro om tot 1100 euro te gaan). Zo niet. Koop dan een goedkopere voor je office en dropbox werk en ga wat leuks doen met het geld dat je bespaart ;)

Je kan dan zoiets als dit overwegen.
https://tweakers.net/pric(...)128nd/specificaties/

Anders ga lekker voor die uit de best buy. Bied voldoende waar voor je geld en de nieuwe generaties processoren zijn weer iets energie zuiniger en dat is altijd mooi meegenomen.
Zelfde verhaal als hierboven, echter in dit geval goedkoper (dus een optie om te bekijken).
Echter valt deze direct af door scherm (15,6").
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_170799022
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:49 schreef embedguy het volgende:

[..]

Idd, een 17" gamebak van 2.8kg ex adapter die niet al te geruisloos zal zijn bij het gamen, zul je mogelijk niet zo snel in een vliegtuig erbij pakken (geen ervaring met lange vluchten dus wellicht ook wel, maar het lijkt me de moeite om het af te wegen).
In het vliegtuig is er altijd kabaal, van de motoren alleen al (stel dat mensen slapen). Indien mensen wakker zijn hoor je natuurlijk ook continu gepraat, dus geluid maak ik mij niet druk om.

Gewicht is wel een punt, maar als hij op schoot ligt (of op een tafeltje in vliegtuig voor je) maakt me dat ook niet echt uit.

En de games die ik ga spelen zullen geen top-of-the-bill games zijn waar hij moeite mee heeft.
Echt grote games speel ik toch op pc.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_170799030
Is er specifiek een reden waarom je voor I7 zou gaan? Maak je voor je werk gebruik van applicaties die Hyperthreading/multi cores ondersteunen? Voor office en dropbox ga je het verschil tussen een I7 en I5 echt niet merken namelijk.
pi_170799090
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:57 schreef Hugo862 het volgende:
Is er specifiek een reden waarom je voor I7 zou gaan? Maak je voor je werk gebruik van applicaties die Hyperthreading/multi cores ondersteunen? Voor office en dropbox ga je het verschil tussen een I7 en I5 echt niet merken namelijk.
Nee, maar het was een bijkomend feit bij die 2.
Als ze 17 inch waren, waren het goede opties geweest.
Echter in geval van de duurdere HP zou ik denk ik alsnog de MSI kiezen (beter CPU, mindere videokaart). En IPS zou leuk zijn als het er bij zit maar is voor mij echt niet noodzakelijk.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:04:17 #12
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_170799199
Persoonlijk denk ik niet dat het een verkeerde keuze is. Door op specs in te leveren, kun je misschien nog 100euro besparen maar ik gok dat zelfs dat niet gaat lukken als je een 17" laptop wilt met ssd.

Je budget ophogen levert je ook niet veel op vermoed ik. Misschien wat gewicht, ips scherm en uitstraling maar niet qua snelheid of mogelijkheden.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_170799402
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:04 schreef embedguy het volgende:
Persoonlijk denk ik niet dat het een verkeerde keuze is. Door op specs in te leveren, kun je misschien nog 100euro besparen maar ik gok dat zelfs dat niet gaat lukken als je een 17" laptop wilt met ssd.

Je budget ophogen levert je ook niet veel op vermoed ik. Misschien wat gewicht, ips scherm en uitstraling maar niet qua snelheid of mogelijkheden.
Topreaguursel :)

Bedankt.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_170800196
Je zou deze nog kunnen overwegen.

https://tweakers.net/pric(...)146nd/specificaties/

De specs zijn iets minder. Ik denk dat de 950m iets sneller in gamen is dan de r7 440. Verder heeft de HP een 7500U. Die is minder snel dan de CPU in de MSI maar verbruikt een stuk minder stroom. De HP zou langer op de accu mee moeten gaan + heeft een IPS.

Voor de rest is er weinig keus inderdaad. Als je puur voor office werk je laptop uitzoekt denk ik dat je beter af bent met de HP. Voor gamen met de MSI.
pi_170800932
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:45 schreef Hugo862 het volgende:
Je zou deze nog kunnen overwegen.

https://tweakers.net/pric(...)146nd/specificaties/

De specs zijn iets minder. Ik denk dat de 950m iets sneller in gamen is dan de r7 440. Verder heeft de HP een 7500U. Die is minder snel dan de CPU in de MSI maar verbruikt een stuk minder stroom. De HP zou langer op de accu mee moeten gaan + heeft een IPS.

Voor de rest is er weinig keus inderdaad. Als je puur voor office werk je laptop uitzoekt denk ik dat je beter af bent met de HP. Voor gamen met de MSI.
Ja deze zijn redelijk gelijkwaardig. Dan moet ik toch keuze maken in andere feiten.
MSI vindt ik mooier
Heb een hekel aan AMD video kaarten
IPS is mooier
Accu redelijk belangrijk

Dus ook daar zitten + en - aan beide kanten.
Denk dat het echter toch de MSI gaat worden.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 16:41:48 #16
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_170906881
welke laptop je ook neemt, kies voor de extra 3 jaar garantie verzekering, tenzij je zeik in de toekomst wil, als ie kapot gaat na de standaard garantie termijn.
pi_170929548
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 16:41 schreef THEFXR het volgende:
welke laptop je ook neemt, kies voor de extra 3 jaar garantie verzekering, tenzij je zeik in de toekomst wil, als ie kapot gaat na de standaard garantie termijn.
Valt gewoon onder inboedel verzekering of indien op pad onder doorlopende reis. Dus daar maak ik me niet druk om.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  zondag 14 mei 2017 @ 09:52:23 #18
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_170930541
... Plus dat je gemiddeld gesproken goedkoper uit bent zonder die extra verzekering (al is dat wel een gok natuurlijk). Plus dat je met zo'n garantie vast zit aan het bedrijf waar zij een contract mee hebben, als dat bijv. Dynafix is dan zoek je het gezeik juist op;

quote:
tenzij je zeik in de toekomst wil,
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zondag 14 mei 2017 @ 10:40:29 #19
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_170931249
Je gaat serieus in het vliegtuig zo'n 17" gevaarte tevoorschijn trekken?

Ik hoop dat je niet naar de US hoeft dan. En dat je niet naast mij in het vliegtuig zit
pi_170975238
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 10:40 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je gaat serieus in het vliegtuig zo'n 17" gevaarte tevoorschijn trekken?

Ik hoop dat je niet naar de US hoeft dan. En dat je niet naast mij in het vliegtuig zit
Het is wel naar de US :P
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:14:38 #21
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_170975295
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:10 schreef bambino het volgende:

[..]

Het is wel naar de US :P
Dat gaat hem niet worden dan: http://www.thedailybeast.(...)-flights-from-europe
pi_170975544
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:14 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat gaat hem niet worden dan: http://www.thedailybeast.(...)-flights-from-europe
Had het inderdaad gelezen. Moeten tegen die tijd maar kijken of dat ook zo is (en blijft).
Anders moet het via tablet (als dat nog wel mag).

Maar het is ook meer voor in Amerika dan tijdens de vlucht. Ik neem toch altijd slaappillen in en probeer voor 80% van de vlucht te slapen als het ff kan :P
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_170975775
inmiddels de MSI in bezit, of nog aan het kijken? :)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_170975912
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:45 schreef ReMcOrE het volgende:
inmiddels de MSI in bezit, of nog aan het kijken? :)
Nog niet gekocht. Was van plan mijn vakantiegeld er voor te gebruiken :P
Gaf mee ook een week of 2 extra bedenktijd of ik het wel ga doen :D
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_170976028
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:54 schreef bambino het volgende:

[..]

Nog niet gekocht. Was van plan mijn vakantiegeld er voor te gebruiken :P
Gaf mee ook een week of 2 extra bedenktijd of ik het wel ga doen :D
aan het twijfelen of je nieuwe laptop neemt, of tussen genoemde opties in dit topic?
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')