abonnement Unibet Coolblue
pi_170798273
Hoi je hebt geloof ik al duidelijk aan je zusje laten weten hoe je er over denkt? Dat was dus plan a en is mislukt, plan b zou kunnen zijn een jongeman te vinden ergens die leuker is en knapper is, en die proberen aan je zusje te koppellen! Dit zou je kunnen proberen door samen een keertje met haar uit te gaan,,
pi_170798537
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:18 schreef possetje het volgende:
Hoi je hebt geloof ik al duidelijk aan je zusje laten weten hoe je er over denkt? Dat was dus plan a en is mislukt, plan b zou kunnen zijn een jongeman te vinden ergens die leuker is en knapper is, en die proberen aan je zusje te koppellen! Dit zou je kunnen proberen door samen een keertje met haar uit te gaan,,
ja stel je voor dat je al teveel gaat "zeiken" tegen haar hoe slecht het wereldje wel niet is waar ze nu naar toe is gegaan, kan je haar ook proberen te lokken naar een ander soort wereldje die veel leuker is, ja als je moeilijk gaat doen tegen haar kan het ook zijn dat je haar juist extra een fout wereldje induwt!
pi_170798621
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:33 schreef possetje het volgende:

[..]

ja stel je voor dat je al teveel gaat "zeiken" tegen haar hoe slecht het wereldje wel niet is waar ze nu naar toe is gegaan, kan je haar ook proberen te lokken naar een ander soort wereldje die veel leuker is, ja als je moeilijk gaat doen tegen haar kan het ook zijn dat je haar juist extra een fout wereldje induwt!
Jij bent toch ook een vrijbuiter :P
Zo leuk is het werken van 9 tot 5 wereldje toch ook niet.

We doen het, omdat het hoort.
Maar ik ga volgende week weer beginnen na 3,5 maand thuiszitten.

Heerlijk, onder de mensen en voldoening uit werk halen.
Deze 3,5 maand "vakantie" was ook heerlijk, maar daar ben ik de persoon niet voor om dit levenslang te doen.

Als die vrijbuiter dat wel kan, tsja moet hij weten, maar snap wel van dat meisje dat ze denkt oehh niet werken, lekker zeg.
Hell To The Liars
pi_170798779
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:37 schreef Droopie het volgende:
Zo leuk is het werken van 9 tot 5 wereldje toch ook niet.
uitkering zuigt ook hoor, altijd ergens rond de 0 euro zitten
  dinsdag 9 mei 2017 @ 14:47:42 #30
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170798813
vertel dat het een enorme sneue sukkel is en dat ze daar goed over na moet denken, als je dat blijft herhalen is er misschien effect.
Lachen joh.
pi_170798872
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:45 schreef possetje het volgende:

[..]

uitkering zuigt ook hoor, altijd ergens rond de 0 euro zitten
Maar die vriend vind het schijnbaar best. Dus waar is iemand tevreden mee.

TS, ga over 2 jaar met je ouders een week naar New York toe.
Kan je je zusje laten zien wat je kan doen met geld ;)
Hell To The Liars
pi_170798897
Wat vindt je zusje er van dat hij aan meisjes van 13 zat?
pi_170798932
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:49 schreef Droopie het volgende:


TS, ga over 2 jaar met je ouders een week naar New York toe.
Kan je je zusje laten zien wat je kan doen met geld ;)
ja of ietsje rapper, ga lekker weekendje met haar weg naar parijs of madrid ofzo of een strand!
pi_170799052
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:53 schreef possetje het volgende:

[..]

ja of ietsje rapper, ga lekker weekendje met haar weg naar parijs of madrid ofzo of een strand!
Ja met je zusje naar het strand, daar zal ze idd haar vriendje voor laten vallen.

Maar ja, het is haar leven en ze moet zelf op haar bek gaan.
Hell To The Liars
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:01:01 #35
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170799108
Misschien is ze wat alternatiever als de stempel die het gezin op haar wil drukken...
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:10:19 #36
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170799339
Helemaal met je eens hoor, ik zou me er ook helemaal niet op mijn gemak bij voelen. Echter denk dat ik toch - als ik het zo hoor - dat er vrij weinig is wat je kan doen. :P Je kan met je zusje praten, maar dat heeft denk ik geen zin. Ze moet zelf op d'r bek gaan, inderdaad. Mocht dat niet gebeuren dan kan je inderdaad altijd nog laten zien wat je met succes/geld kan doen. :P

Leuk hoor, zo'n vrije geest. Maar ook nogal zonde. Het kan iemand goed vertragen in zijn/haar ontwikkeling in het leven. Niet alleen op academisch gebied, maar ook op sociaal gebied e.d. Dat is zonde voor later, ook al beseft ze dat misschien nu nog niet. Misschien kan je het er met haar over hebben dat het prima is dat ze een oudere vriend heeft, maar dat het haar niet moet laten stoppen om verder te gaan met andere dingen in het leven (dan komt ze misschien ook weer met andere mensen in contact). Je moet jezelf imo wel blijven ontwikkelen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:16:00 #37
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170799481
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:10 schreef richolio het volgende:
Helemaal met je eens hoor, ik zou me er ook helemaal niet op mijn gemak bij voelen. Echter denk dat ik toch - als ik het zo hoor - dat er vrij weinig is wat je kan doen. :P Je kan met je zusje praten, maar dat heeft denk ik geen zin. Ze moet zelf op d'r bek gaan, inderdaad. Mocht dat niet gebeuren dan kan je inderdaad altijd nog laten zien wat je met succes/geld kan doen. :P

Leuk hoor, zo'n vrije geest. Maar ook nogal zonde. Het kan iemand goed vertragen in zijn/haar ontwikkeling in het leven. Niet alleen op academisch gebied, maar ook op sociaal gebied e.d. Dat is zonde voor later, ook al beseft ze dat misschien nu nog niet. Misschien kan je het er met haar over hebben dat het prima is dat ze een oudere vriend heeft, maar dat het haar niet moet laten stoppen om verder te gaan met andere dingen in het leven (dan komt ze misschien ook weer met andere mensen in contact). Je moet jezelf imo wel blijven ontwikkelen
Zonde? Het is juist goed voor je ontwikkeling.. de ene maakt een wereldreis.. de ander gaat een poosje met iemand die veel ouder is.. een volgende wacht met vreemde uitspattingen tot ze 50 zijn.. een ander gaat een "keurig" leven in.. etc..
Zolang je van de harddrugs af blijft en je drankgebruik een beetje beperkt, is er weinig om te vrezen..
  † In Memoriam † dinsdag 9 mei 2017 @ 15:19:03 #38
460494 naoomx
pi_170799575
Ik zou iig niet proberen om haar helemaal van die gozer en/of dat leventje weg te halen, al is het omdat dat geen zin heeft.

Wel kun je haar misschien helpen niet helemaal opgeslokt te worden in die wereld. Dit kun je doen door simpelweg doen door met haar leuke dingen te blijven doen en een goede broer voor haar te zijn. Stedentripjes, naar de bioscoop, shoppen.. Weet ik veel.


Ik lijk wel redelijk op je zusje, denk ik: ik ben ongeveer van dezelfde leeftijd en ook ik wil graag "vrij leven".
Anders dan bij je zusje betekent "vrij leven" voor mij niet alléén maar met types als haar vriend om te gaan, maar met allerléi soorten mensen. Door af te wisselen tussen goed en fout, arm en rijk, laag- en hoogopgeleid etc. Hierdoor ben ik tot nu toe niet over de grens gegaan (al moet ik wel zeggen dat ik met de "slechte kant" nog wel meer om zal gaan dan ik tot nu toe gedaan heb).
Misschien dat zij het op een gegeven moment ook zo gaat zien als ze wat meer gewend geraakt is aan het "wilde leven" van haar nieuwe omgeving en als je haar de leuke kanten van "jullie" of iig een "andere soort omgeving" laat zien.. :)

EDIT: Niet dat je zusje dan (zoals ik) met van ales en nog wat om moet gaan hoor. Maar het lijkt me wel goed voor haar om nog een "gezonde sociale groep" te hebben door wie ze (ook) beïnvloed wordt en waarop ze terug kan vallen.

En als je niks aan de situatie kunt veranderen, kun je het beter gewoon laten gaan.. Het klinkt niet echt als een rampzalige situatie ofzo.

[ Bericht 7% gewijzigd door naoomx op 09-05-2017 15:32:36 ]
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:21:21 #39
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170799641
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:16 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zonde? Het is juist goed voor je ontwikkeling.. de ene maakt een wereldreis.. de ander gaat een poosje met iemand die veel ouder is.. een volgende wacht met vreemde uitspattingen tot ze 50 zijn.. een ander gaat een "keurig" leven in.. etc..
Zolang je van de harddrugs af blijft en je drankgebruik een beetje beperkt, is er weinig om te vrezen..
Ja oké, dat is natuurlijk super relatief. Zal ook wel aan mijn opvoeding liggen (dat ik zoiets zonde vind), maar haar zusje is blijkbaar nogal naïef. Als zo'n oudere jongen haar afremt op zo'n jonge leeftijd dan kan dat imo later nog eens terugslaan op haar. Of misschien juist ook wel helemaal niet, misschien is dit wel het leventje voor haar.

Ze heeft inderdaad weinig te vrezen denk ik ja
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:18:02 #40
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170801038
Zoals je deze vogel beschrijft zou ik er ook niet zo blij mee zijn. Maar goed, als zij weg van 'm is doe je er niets aan. Hou in de gaten of er eventueel drugs in het spel komen en anticonceptie moet je ook gelijk aankaarten.
Zolang jij en je ouders een goed contact met je zusje houden, weet je of alles goed gaat. En verder die vogel maar uitzitten. Iedereen zoekt zijn eigen weg.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:24:58 #41
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_170801213
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:42 schreef None4GretchenWieners het volgende:
Ze is niet dom,
Uhu. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_170802218
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:04 schreef slaveloos het volgende:
ik begrijp het wel, ze komt uit een wat verstikkend milieu waarin uitdrukkingen als normaal werkend persoon, iemand die dat niet is is een pauper etc. voorkomen. Ziet nu iets anders en voelt zich tijdelijk daartoe aangetrokken. Gaat vanzelf over, of ze wordt beroemd getormenteerd dichter met 12 katten
Ik denk persoonlijk dat het niet werken aspect niet het ergste is aan deze kerel vanuit TS oogpunt. Als hij een uitkering had en af en toe als vrijwilliger in een bejaardenhuis zou werken, en niet met 14-jarigen zou omringen, zou het al een stuk anders zijn, schat ik in.
pi_170802299
Overigens, ze kan op z'n hoogst aids en andere soa's oplopen, verder niks.
pi_170802573
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:45 schreef None4GretchenWieners het volgende:

[..]

Ja, maar dat kan volgens mij nog best lang duren. Ze gaat echt helemaal in hem op.
Dan stoot ze eens heel hard haar neus. Jullie kunnen niks doen. Verbieden heeft geen zin, ze is volwassen en daarbij wordt het alleen maar aantrekkelijker als iets niet mag. Als ze jonger was dan was verbieden wel een optie, dan hoort ze naar haar ouders te luisteren. Maar nu heb je kans dat ze uit huis gaat en bij hem intrekt als je ouders het gaan verbieden.
pi_170802673
Schijnbaar mist je zusje toch een bepaald soort aandacht die ze bij deze 34-jarige loser wel krijgt. Ik snap sowieso niet wat je als 34-jarige bij een 18-jarige moet. Een 13-jarige is al helemaal wettelijk verkeerd.
pi_170806094
Ehh ... Er op hameren dat ze veilige seks heeft?
"Pools are perfect for holding water"
pi_170806555
Een broer die haar meerderjarige zusje wil beschermen tegen het krijgen van een paar exen, wat schattig. Doet me trouwens wat denken aan de film scarface, waarin Gina beseft dat haar eigen broer seks met haar wil en daarom haar altijd weerhoudt (beschermt) van andere mannen
Fylax is op televisie geweest
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:45:22 #48
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170806677
Ik dacht ik kom voor de pics.

Helaas geen pics, niet gekomen. ;(
1 + 1 = blauw
pi_170807037
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:50 schreef WHATSHESAID het volgende:
Wat vindt je zusje er van dat hij aan meisjes van 13 zat?
Dat is toch ruimdenkend, horizonverbredend en zulks?
pi_170807288
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:04 schreef slaveloos het volgende:
ik begrijp het wel, ze komt uit een wat verstikkend milieu waarin uitdrukkingen als normaal werkend persoon, iemand die dat niet is is een pauper etc. voorkomen. Ziet nu iets anders en voelt zich tijdelijk daartoe aangetrokken. Gaat vanzelf over, of ze wordt beroemd getormenteerd dichter met 12 katten
Dit zou best eens het geval kunnen zijn.

Mijn advies zou zijn, hou het contact met haar gaande, ga niet steeds in op wat voor sukkel je hem vind. Richt je op de positieve kanten van je zus, stimuleer haar om haar volwassen leven vorm te geven. Misschien is dit een fase van afzetten die zij nodig heeft om haar eigen pad te vinden, los van wat thuis "normaal" is.

Het pedo-deel is wel heel vreemd, ik zou het niet raar vinden als jij (of je ouders) daar nog bij je zus op terugkomt. Zou dat niet een misplaatste grap kunnen zijn geweest? Misschien wel om te shockeren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')