De dure jerrycan bij Boels natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 12:43 schreef Ivo1985 het volgende:
Maar bel Boels en vraag wat voor brandstof ze adviseren.
Ook als er nog een restje van dat Aspen-spul in zit?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 12:55 schreef leeell het volgende:
gewoon euro95 ongelood werkt prima. Gaat om vervuiling
Ja.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ook als er nog een restje van dat Aspen-spul in zit?
Hoeveel verschil geeft dat? Vanaf welke bedrijfsduur ga je zoiets merken?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 14:01 schreef hottentot het volgende:
Aspen is wel beter voor het apparaat op de langere duur, maar dat is alles behalve jouw probleem....
Minder koolafzetting, en bedrijfsduur... weet ik het?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 14:27 schreef vaduz het volgende:
[..]
Hoeveel verschil geeft dat? Vanaf welke bedrijfsduur ga je zoiets merken?
Het wisselen van alkylaatbrandstof (aspen bijv) kan erg slecht voor een machine zijn.. Met name voor de carburateur.. als je teruggaat naar "gewone" benzine, maar ook als je altijd zelf 2takt brandstof gemengd hebt gaat vaak het membraan plakken bij gebruik van alkylaatbrandstof... of je motor loopt vast door het loskomen van aangekoekte brokjes koolresten..quote:Op dinsdag 9 mei 2017 14:01 schreef hottentot het volgende:
Aspen is wel beter voor het apparaat op de langere duur, maar dat is alles behalve jouw probleem....
Alkylaatquote:Op dinsdag 9 mei 2017 13:07 schreef derLudolf het volgende:
Aspen blauw is acrylaatbenzine, zitten minder aromaten in. De uitlaatgassen zijn iets minder ongezond om in te ademenen.
Voor professioneel gebruik is blauwe Aspen verplicht. Gooi er gewoon euro95 in.
En aspen is zowel voor 2 als 4 takt te krijgen..quote:Op dinsdag 9 mei 2017 14:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
4-takt moet in elk geval GEEN mengsmering in maar 'gewoon' benzine.
Waar je dan nog tussen kunt kiezen is hoe 'schoon' je dat wilt hebben: gewone euro95, of aspen ofzo.
Mengsmering is voor 2-takt motoren die geen los olie-systeem hebben voor de smering van de onderdelen.
je zit zelf de hele tijd in die dampen: de iets gezondere aspen variant vind ik zelf dan wel fijnquote:Op dinsdag 9 mei 2017 15:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tenzij er nog iemand hier een enorm goed argument heeft om toch Aspen te kopen. Bedankt allemaal
Op een weiland in de wind? (oh je kan ook niet weten wat TS ermee gaat doen, ander topic, nvm)quote:Op dinsdag 9 mei 2017 15:05 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
je zit zelf de hele tijd in die dampen: de iets gezondere aspen variant vind ik zelf dan wel fijn
Mwoah, met de kettingzaag of betonslijper heb je gelijk, dan hang je boven de uitlaat. Dan k krijg ik idd hoofdpijn van gewone benzine.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 15:05 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
je zit zelf de hele tijd in die dampen: de iets gezondere aspen variant vind ik zelf dan wel fijn
Kan best hoor, het rookt alleen enormquote:Op dinsdag 9 mei 2017 14:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
4-takt moet in elk geval GEEN mengsmering in maar 'gewoon' benzine.
Waar je dan nog tussen kunt kiezen is hoe 'schoon' je dat wilt hebben: gewone euro95, of aspen ofzo.
Mengsmering is voor 2-takt motoren die geen los olie-systeem hebben voor de smering van de onderdelen.
En je hebt meer roetafzetting in de motor...quote:
Dat klopt, bougies kunnen ook vet slaan. Maar goed, hoort erbij Zo had ik vroeger een vriend die i.p.v. tweetaktolie slaolie bij de benzine deed Hij reed er niet lang mee (was niet zo goed voor het blok), dichte mist was er nog niets bijquote:Op dinsdag 9 mei 2017 16:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En je hebt meer roetafzetting in de motor...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |