abonnement Unibet Coolblue
pi_173733984
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:13 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Juist omdat er maar 12 tinten grijs in zitten, vind ik het veel minder gepriegel dan met 88 kleuren van de regenboog :) Kan bijna elk draadje helemaal op borduren voordat ik weer een ander kleurtje nodig heb.

En hij is 400x498 kruisjes groot, op 18-count aida... dus dat is... ongeveer 55x70cm
Logisch. Maar ik zou af en toe scheel zien van de kleuren grijs die heel dicht bij elkaar liggen.
Anyway, heel gaaf. *O*
pi_173788310
Zijn jullie ook zo ontzettend lang bezig voordat je überhaupt kunt gaan borduren?

-eerst alle kleurtjes controleren
- patroon (laten) kopiëren
- etiketjes maken met de kleurcodering ( 3 per kleur)
- draden op kartonnetjes hangen (etiketje erbij plakken)
- overgebleven draad op bobbins rollen en etiketjes erop plakken (wat een rotwerk)
- linnen zigzaggen tegen rafelen
- uitrekenen en uittekenen van het raster (voor mij de eerste keer)
- al die zooi opruimen.
- linnen netjes in borduurring positioneren
-thee zetten (niet onbelangrijk)

En dan mag ik eindelijk gaan borduren!
pi_173788387
Ja! :Y Maar gelukkig is dat alleen bij de eerste keer dat je aan een werkje begint... alle andere borduurmomenten is het beperkt tot
- iets te drinken inschenken
- borduurdoos pakken
- kat wegjagen van mijn hoekje in de bank
- lamp aan
- tv aan, fijne serie zoeken op Netflix
- nestelen in dat hoekje van de bank

en borduren maar!!

Vanavond weer O+ O+ en na vandaag heb ik twee hele weken vakantie.. dat gaan heel wat steekjes worden *O* *O* *O*
pi_173788396
Er gaat wel wat voorbereiding inzitten ja. _O- Hier is het meestal:
- Lijst met kleurnummers uitprinten
- 100 keer narekenen welke afmetingen mijn stof moet hebben
- Stof kopen
- Collectie kleurtjes nalopen en bijbestellen wat ik niet heb
- Kleurtjes organiseren
- Stof 100 keer nameten, op maat knippen bij meer stof, antirafelmaatregelen nemen en uittekenen
- De rest van het patroon uitprinten
- Naald selecteren (voor ieder formaat een passende naald *O*)
- Needleminder erbij pakken
- De boel in ring doen

Tadaa!

Vooral het tig keer nameten en rekenen kost veel tijd. Kleurtjes organiseren ook, want er lopen nogal wat projecten door elkaar. :') (Ik bestel nooit al mijn garen ineens, neem het risico wel wat kleurbadverschillen betreft).
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_173788421
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:54 schreef Shandaly het volgende:
Ja! :Y Maar gelukkig is dat alleen bij de eerste keer dat je aan een werkje begint... alle andere borduurmomenten is het beperkt tot
- iets te drinken inschenken
- borduurdoos pakken
- kat wegjagen van mijn hoekje in de bank
- lamp aan
- tv aan, fijne serie zoeken op Netflix
- nestelen in dat hoekje van de bank

en borduren maar!!

Vanavond weer O+ O+ en na vandaag heb ik twee hele weken vakantie.. dat gaan heel wat steekjes worden *O* *O* *O*
Ik mis eigenlijk een tweede keer de kat wegjagen. :P

En vakantie. O+ Hopelijk kom ik volgende maand weer eens écht aan borduren toe, deze maand niet echt lekker de tijd ervoor dankzij school en verplicht sociaal doen. :'(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_173788487
@shandaly Netflixen is er bij mij niet bij hoor. Ik vind het zo knap dat je dat kunt! Ik heb mijn opperste concentratie nodig en zelfs dan eindigt een dag vaak met uithalen van mijn fouten.

@ijsdraakje. Ik zit nu in de meet, meet, meet - fase. Moet dat raster tekenen wat ik nog nooit heb gedaan en het is het grootste project wat ik ooit heb gedaan.
Tips zijn welkom!
pi_173788540
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:01 schreef Evany het volgende:
@shandaly Netflixen is er bij mij niet bij hoor. Ik vind het zo knap dat je dat kunt! Ik heb mijn opperste concentratie nodig en zelfs dan eindigt een dag vaak met uithalen van mijn fouten.

@ijsdraakje. Ik zit nu in de meet, meet, meet - fase. Moet dat raster tekenen wat ik nog nooit heb gedaan en het is het grootste project wat ik ooit heb gedaan.
Tips zijn welkom!
Wat ik vaak doe bij mijn raster, is een stuk van 10 blokjes van elk 10x10 steken maken, dat meten en dan kijken hoeveel ik nodig heb. Dat meet ik dan uit en alleen even een streepje ofzo aan het andere eind. Dan weet ik in ieder geval zéker dat ik uit ga komen met mijn stof, maar de rest van het raster komt dan wel als ik daar aankom. De helft veeg ik toch uit voor ik er ook maar in de buurt kom. (En ik kan sneller beginnen met de eerste steken. :9)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_173788592
Ik teken de omlijning uit, en dan het raster per pagina... dan is het bij elke nieuwe pagina maar een klein stukje wat je hoeft te doen, en idd.. als je het geheel al doet is het toch vervaagd tegen de tijd dat je er aangekomen bent
pi_173788604
Eerst uittekenen en dan pas eventueel stof knippen btw :)
pi_173788626
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:10 schreef Shandaly het volgende:
Eerst uittekenen en dan pas eventueel stof knippen btw :)
Als het een type stof is waar ik nog niet zoveel ervaring mee heb, dit inderdaad.

Bij een aida 18 durf ik ondertussen wel. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_173788631
Om precies te tekenen vind ik zo moeilijk. Het lijntje moet precies over een lijn met gaatjes heen en die zijn reuze klein. net gebeurde het al... ben het lijntje aan het tekenen, blijkt dat ik halverwege overgegaan ben op het lijntje ernaast!! 😲

Misschien dan toch eerst maar een paar blokjes tekenen en steeds erbij tekenen dan.
pi_173788690
Ik denk dat het 28 count is. Ik telde 5,5 kruisje in 1 cm.
Het totaal is 339 kruisjes breed en 206 kruisjes hoog. Dat maakt ca. 62x38 cm toch?

Knippen hoeft niet. Het is een pakket.
Pffff ben er helemaal zenuwachtig van....
pi_173789164
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:15 schreef Evany het volgende:
Ik denk dat het 28 count is. Ik telde 5,5 kruisje in 1 cm.
Het totaal is 339 kruisjes breed en 206 kruisjes hoog. Dat maakt ca. 62x38 cm toch?

Knippen hoeft niet. Het is een pakket.
Pffff ben er helemaal zenuwachtig van....
Het was linnen zei je? Dan zal de 28ct wel kloppen ja. :) Afmeting ook dan. :Y

En zenuwachtig is nergens voor nodig, het is maar een raster. *O* :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_173789632
Na een hele ochtend prullen heb ik nu 8x8 blokjes van 10x10 kruisjes. Nu moet ik nog beslissen of ik linksonder of rechtsboven ga starten....
Maar eerst maar die thee zetten. Die heb ik al verdiend!
Hartelijk dank voor de tips en de steun. Het wordt gewaardeerd 👍
pi_173790127
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:43:22 #256
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_173791232
Ik begin eindelijk aan mijn bril te wennen. Misschien dat ik dit weekend een paar steekjes ga zetten.

Ik teken alleen voor de Pokémon en de Escher een raster. Die zijn beide op Aïda (18 en 20 count). Mario en de Nintendo sal maak ik op evenweave maar dat borduur ik over 1draadje en daar rijg ik een draadje rondom.
pi_173792562
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:33 schreef Evany het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is de reden dat ik enkel nog Aida gebruik :D

Maar oh noes voor de vlek :'(
pi_173792596


Gisteravond weer lekker bezig geweest...
pi_173792699
Ik teken geen raster maar zet een stip in elke linkerbovenhoek en tel van daaruit door. Scheelt tijd en frustratie O+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  vrijdag 15 september 2017 @ 15:28:47 #260
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173793000
Ik ga het borduren weer oppakken en begin met een werkje voor mijn vader. Ik durf geen groot pakket aan omdat hij echt achteruit gaat en misschien weet hij tegen die tijd niet meer wie ik ben :'(

Dus deze uitgekozen:
pi_173793962
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 september 2017 15:02 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Dit is de reden dat ik enkel nog Aida gebruik :D

Maar oh noes voor de vlek :'(
Aida heb ik nu twee keer geprobeerd maar is niks voor mij. Die vlek komt omdat ik daar de stift had laten liggen onder het tellen. Ik ga ervanuit dat die er wel uitgaat!!! 😵
  † In Memoriam † vrijdag 15 september 2017 @ 17:48:49 #262
43556 miss_dynastie
pi_173795142
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 16:23 schreef Evany het volgende:

[..]

Aida heb ik nu twee keer geprobeerd maar is niks voor mij. Die vlek komt omdat ik daar de stift had laten liggen onder het tellen. Ik ga ervanuit dat die er wel uitgaat!!! 😵
Ik zou hem meteen even onder de kraan houden. Jammer van het opnieuw moeten zetten van de hokjes, maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat dit er na maanden nog uit gaat.
pi_173797369
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 16:23 schreef Evany het volgende:

[..]

Aida heb ik nu twee keer geprobeerd maar is niks voor mij. Die vlek komt omdat ik daar de stift had laten liggen onder het tellen. Ik ga ervanuit dat die er wel uitgaat!!! 😵
Ik zou toch ff meteen nu nog spoelen...
pi_173804263
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 15:28 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ga het borduren weer oppakken en begin met een werkje voor mijn vader. Ik durf geen groot pakket aan omdat hij echt achteruit gaat en misschien weet hij tegen die tijd niet meer wie ik ben :'(

Dus deze uitgekozen:
[ link | afbeelding ]
O, dat wordt mooi!
pi_173804265
Ik blijf die stiften eng vinden. Hoop dat de vlek eruit gaat.
  zaterdag 16 september 2017 @ 10:57:46 #266
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173806264
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 07:30 schreef Nina_Hobbysite het volgende:

[..]

O, dat wordt mooi!
Dank je! Ik moet er ook weer even inkomen, het is jaren geleden dat ik heb geborduurd.
pi_173826789
De vlek ging er (gelukkig) met een natte vinger al snel uit.
Ik voel me helemaal pro nu 😊! Voor het eerst een raster getekend, voor het eerst zonder knoopjes gaan werken (bedankt voor de uitleg en de foto's) en voor het eerst gebruik ik een ring. Het is een hele mooie op een korte standaard die ik bij Ali heb gekocht. Echt reuze handig om in een stoel of bank te borduren.

De eerste kruisjes zijn al gezet. Toch loop ik nog tegen wat praktische zaken aan. De stof die niet in de ring zit hang er heel onhandig naast af. En waar laat ik mijn patroon? Ik moet hem nu iedere keer erbij pakken, een paar kruisjes onthouden en zo steeds verder. Zit ook continu met bril op/ bril af te mieren. En een leesbril voor mijn gewone bril werkt niet. Dat heb ik al geprobeerd.

Hebben de ervaren borduursters nog tips hierover voor mij?
  zondag 17 september 2017 @ 15:10:21 #268
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173830933
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 12:57 schreef Evany het volgende:
De vlek ging er (gelukkig) met een natte vinger al snel uit.
Ik voel me helemaal pro nu 😊! Voor het eerst een raster getekend, voor het eerst zonder knoopjes gaan werken (bedankt voor de uitleg en de foto's) en voor het eerst gebruik ik een ring. Het is een hele mooie op een korte standaard die ik bij Ali heb gekocht. Echt reuze handig om in een stoel of bank te borduren.

De eerste kruisjes zijn al gezet. Toch loop ik nog tegen wat praktische zaken aan. De stof die niet in de ring zit hang er heel onhandig naast af. En waar laat ik mijn patroon? Ik moet hem nu iedere keer erbij pakken, een paar kruisjes onthouden en zo steeds verder. Zit ook continu met bril op/ bril af te mieren. En een leesbril voor mijn gewone bril werkt niet. Dat heb ik al geprobeerd.

Hebben de ervaren borduursters nog tips hierover voor mij?
Ik gebruik ook een ring maar ik hou hem gewoon vast. De losse stof er omheen rimpel ik in mijn linkerhand.
Ik zit op de bank en heb over de brede stoffen leuning bovenop een oud stuk zacht tapijt het patroon vastgezet met spelden. Eén speld gebruik ik steeds om te markeren waar ik op het patroon ben.
  zondag 17 september 2017 @ 18:00:55 #269
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_173836307
Ik zit graag zo:



In de ene hand de ring + patroon, de andere hand doet de steekjes. En naast me op de bank de rest van mijn spulletjes. En dan is de bank vol. :+

En de rest van de stof ligt gewoon op schoot/naast me.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_173846811
Ik gebruik geen ring maar heb wel altijd de hele bank om me heen vol liggen met patroon, garen, schaar, etc.
pi_173847376
Ik gebruik zo'n laptop-op-schoot-kussen-ding van Ikea als 'tafeltje' voor m'n patroon, daarnaast stift, schaartje en afstandsbediening op de leuning van de bank, en hou de lap stof, zonder ring, in m'n hand...

Mooie update ook IJsdraakje O+ (En toffe nagellak!)
pi_173907108
Mijn setup:


Gisteravond ook weer een flink stuk gedaan en van plan vanavond deel 2 van de film van gister te kijken dus dan weer een flinke bups aan deze pagina. Ik hoop op een page finish ergens in het weekend... zou moeten lukken!
pi_173909101
Poes O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_173912690
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:20 schreef Shandaly het volgende:
Ik gebruik zo'n laptop-op-schoot-kussen-ding van Ikea als 'tafeltje' voor m'n patroon, daarnaast stift, schaartje en afstandsbediening op de leuning van de bank, en hou de lap stof, zonder ring, in m'n hand...
En een dag later bedacht ik me dat voor dit werkje zo'n ring misschien toch wel heel fijn zou zijn... 10 verschillende kleurtjes op een stukje van 5x5 kruisjes... dus nu heb ik het zo:
pi_173925379
Je schiet wel lekker op Shandaly! Lekker vrolijk die kleurtjes O+

Ik ben bijna aan het eind van de pagina...
pi_174002209
Poep, mijn golfjes-blauw is op... dus geen page-finish maar wel bijna!

Snel maar weer wat bestellen en dan door met de volgende pagina. *O* Op de helft!
pi_174002636
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:59 schreef Lijnloos het volgende:
Poep, mijn golfjes-blauw is op... dus geen page-finish maar wel bijna!
[ afbeelding ]
Snel maar weer wat bestellen en dan door met de volgende pagina. *O* Op de helft!
Mooi!

Ik heb ook weer eens geborduurd :) Echt heerlijk om te doen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_174110824
@shandaly; mooie kleuren zijn dat
@lijnloos; je gaat snel!

Ik ben ook weer bezig met de beren;


En vridag op de beurs nog een kleiner werkje gekocht, van riolis dat is met wollige garen en heel handig je hoeft geen draad te splitten! Gaat dus wel snellee voor mijn idee haha. En het moet met 2 draadjes op 14dount maar het vult heel erg goed.
Dit is het pakket;


En dit is wat ik heb;

Heb wel mijn eigen stof gebruikt vind die aida wat erbij zit zo stug en hard bah

En ik had bolletjes naalden gekocht maar de garen van mijn nieuwe pakketje past er niet in hahaha
pi_174122365
Vraagje. Heeft één van jullie ervaring met houders voor grotere werken? Ik zit te overwegen zo'n gebeuren met twee rollers aan te schaffen, maar weet niet of het de moeite waard is. Volgend project wordt ongeveer 50 bij 60 cm.
  maandag 2 oktober 2017 @ 18:46:26 #280
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174144205
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Mooi!

Ik heb ook weer eens geborduurd :) Echt heerlijk om te doen
Wat leuk dat jij ook borduurt :*
pi_174159801
Ik werk voor grote projecten ook gewoon met een borduurring. Heb 1 keer een staand frame gekocht. Maar vond dat het de stof niet strak genoeg hield. Kon er dus niet mee over weg. Lag meer denk aan mij. Zo gewend aan borduurringen.
pi_174159824
Deze is zo leuk om te borduren. Nog lang niet af. Maar wel wat stiksteekjes toegevoegd.
pi_174159839
@ bringmedown wat leuk die egels. Past goed bij dit seizoen.
pi_174159852
@lijnloos wat een vrolijk leuke kleurtjes en je gaat lekker vlot door.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:49:32 #285
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_174159897
Mijn mega lap stof van de Pokémon zit in een q-snap die in een houder zit geklemd. Anders is het te zwaar om in de hand te houden. Naar dat is een lap van 130x150 cm. Alle andere werkjes zitten in een snap of ring, de extra stof zet ik vast met spelden of elastiek.
pi_174181759
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 20:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje. Heeft één van jullie ervaring met houders voor grotere werken? Ik zit te overwegen zo'n gebeuren met twee rollers aan te schaffen, maar weet niet of het de moeite waard is. Volgend project wordt ongeveer 50 bij 60 cm.
Ik heb nu op Ali een grote borduurring gekocht op een standaard. Zelf vind ik hem echt heel fijn werken. Ik heb zo mijn handen vrij en de hoogte en de hoek zijn verstelbaar.
De stof heb ik er niet strak inzitten want ik hou van "doorsteken".

Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/RBRVrqei
pi_174183453
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 20:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje. Heeft één van jullie ervaring met houders voor grotere werken? Ik zit te overwegen zo'n gebeuren met twee rollers aan te schaffen, maar weet niet of het de moeite waard is. Volgend project wordt ongeveer 50 bij 60 cm.
Ik heb deze bij ali expres gekocht, eerste dag leuk, eerste week ook nog, en toen vond ik het compleet niet meer werken omdat het te groot is en mijn armen echt pijn gingen doen van er omheen moeten werken. Uiteindelijk het grote werkje in 'n grote ring gedaan en dat was voor mij handzamer.

Desondanks ben ik nog wel geïnteresseerd in 'n wat betere / duurdere oplossing.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 10:29:40 #288
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_174183783
Ik heb ooit een raam gekocht bij ali, maar ik gebruik 'm eigenlijk nooit, omdat ik te graag op de bank hang. :') Op zich is het idee wel leuk, rollers om de lengte in op te wikkelen en op verschillende hoeken te kantelen, maar voor op schoot is het niks. :+

Deze dus: https://m.aliexpress.com/(...)e.0.0.6b6ca25fl7vkfK
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_174189364
Dank voor alle input! Ik hang inderdaad ook het liefst op de bank tijdens het borduren, dus ik denk dat ik gewoon voor q-snap ga.
  zondag 29 oktober 2017 @ 13:30:26 #290
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_174733462
Zoals beloofd een update van Pokémon en een foto van het geheel.
De onderste rij van deel A is af.



En zo ziet het geheel er uit. Het werk komt tot de stift. Een groot deel van de sotf hangt achter de tafel dus het is niet te zien hoe hoog het werk wordt.

pi_174742017
Wauw! _O_
  maandag 30 oktober 2017 @ 10:55:03 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_174753182
Kijk eens, borduurders, kunst in Madrid en Valencia: O+ http://www.paradijsvogels(...)iert-straten-madrid/
in de haak.
pi_174754299
Supergaaf Trui! Ik voel weer een projectje voor in de tuin aankomen :D Pimp my schutting
pi_174754352
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 13:30 schreef Patapon het volgende:
Zoals beloofd een update van Pokémon en een foto van het geheel.
De onderste rij van deel A is af.

[ afbeelding ]

En zo ziet het geheel er uit. Het werk komt tot de stift. Een groot deel van de sotf hangt achter de tafel dus het is niet te zien hoe hoog het werk wordt.

[ afbeelding ]
Nondeju! :D
Ik zit al te zuchten dat het wel erg lang gaat duren voordat mijn werk van 50x60 cm af gaat zijn, die van jou is absoluut gigantisch :o
pi_174784246
Vorige week voor het eerst begonnen met borduren.
Ben nu bezig met kerstkaartjes, erg leuk om te doen.
Denk alleen dat ik ze niet op tijd af heb, dus dat wordt voor volgend jaar.
pi_174787110
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:19 schreef Sarabi het volgende:
Vorige week voor het eerst begonnen met borduren.
Ben nu bezig met kerstkaartjes, erg leuk om te doen.
Denk alleen dat ik ze niet op tijd af heb, dus dat wordt voor volgend jaar.
kerstkaartjes bederven niet ;) Klinkt als een heel leuk project
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 3 november 2017 @ 17:17:09 #297
228751 Patapon
pata pata pata pon
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 22:22:08 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174950322
Noobvraagje

M'n oma wordt volgende week 91 en gaf aan dat borduren d'r wel leuk weer leuk toe leek. Opzich uniek, want anders zegt ze nooit ergens zin in te hebben :)

Om oma te citeren "mor 't mot naait van dat fiene wezen". Niet te nauwkeurig dus. Wat houdt de grofte in?

Is dit pakket erg priegelwerk?
http://www.handwerkpost.n(...)lankje-aap-noot-mies

Achtergrond, vroeger heeft ze ook veel geborduurd. Laatste 20-30 jaar misschien niet. Breien kan ze goed, of tenminste sokken :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 12 november 2017 @ 19:12:42 #299
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_175026528
Sorry derLudolff, ik ben er zelf ook niet zo in thuis, dus geen idee.

Ik kwam een grappige link tegen, misschien iets voor de borduurders hier? (Of ter inspiratie).
in de haak.
  maandag 13 november 2017 @ 14:08:38 #300
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_175043448
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:22 schreef derLudolf het volgende:
Noobvraagje

M'n oma wordt volgende week 91 en gaf aan dat borduren d'r wel leuk weer leuk toe leek. Opzich uniek, want anders zegt ze nooit ergens zin in te hebben :)

Om oma te citeren "mor 't mot naait van dat fiene wezen". Niet te nauwkeurig dus. Wat houdt de grofte in?

Is dit pakket erg priegelwerk?
http://www.handwerkpost.n(...)lankje-aap-noot-mies

Achtergrond, vroeger heeft ze ook veel geborduurd. Laatste 20-30 jaar misschien niet. Breien kan ze goed, of tenminste sokken :)
Ik kan niets vinden over de count van dat pakket, dus ik kan je niet helpen. Gaat dus om de kruisjes per centimeter, hoe minder dat er zijn, hoe makkelijker het te bekijken is.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')