abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:17:07 #226
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_170830139
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:11 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

HAHAHAHAHA. NEE JOH! Ik zat op hbo en nu op de uni. Universiteit is echt wel every man for himself. De sociale shit qua samenwerking had ik echt veel meer op hbo, ook al was dat omdat het MOEST om minder gemotiveerde studenten bij de les te houden.
Ja dat dus :D Ook mijn ervaring.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:17:49 #227
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_170830153
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je weet dat er ook nog een leven buiten de collegezaal is hè. Studentencultuur en zo.
Tuurlijk. Maar dit is niet waarvoor je op de universiteit zit. Ik denk zelf dat het meerendeel van de studenten echt niet heel betrokken is bij het "sociale studenten leven". Heel mijn hbo was ik volledig op mijzelf en mijn oude vrienden gericht. Zeker toen het grootste "lessen en opdrachten" gedeelte over was zag ik amper andere studenten.

De universiteit verplicht/verwacht niet dat jij je mengt in de studentencultuur. Om dan te pretenderen dat er een soort van sociale groei is bij een universitaire studie vind ik een beetje 1+1=3
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_170830208
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:17 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar dit is niet waarvoor je op de universiteit zit. Ik denk zelf dat het meerendeel van de studenten echt niet heel betrokken is bij het "sociale studenten leven". Heel mijn hbo was ik volledig op mijzelf en mijn oude vrienden gericht. Zeker toen het grootste "lessen en opdrachten" gedeelte over was zag ik amper andere studenten.

De universiteit verplicht/verwacht niet dat jij je mengt in de studentencultuur. Om dan te pretenderen dat er een soort van sociale groei is bij een universitaire studie vind ik een beetje 1+1=3
Dat gaat gewoon samen. Je gaat op kamers, niemand kent elkaar aan het begin, je zit samen in de collegezaal, introweken, studievereniging, misschien ook nog studentenvereniging. Hangt allemaal samen met die studie.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_170830246
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:17 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar dit is niet waarvoor je op de universiteit zit. Ik denk zelf dat het meerendeel van de studenten echt niet heel betrokken is bij het "sociale studenten leven". Heel mijn hbo was ik volledig op mijzelf en mijn oude vrienden gericht. Zeker toen het grootste "lessen en opdrachten" gedeelte over was zag ik amper andere studenten.

De universiteit verplicht/verwacht niet dat jij je mengt in de studentencultuur. Om dan te pretenderen dat er een soort van sociale groei is bij een universitaire studie vind ik een beetje 1+1=3
Dat is ook kenmerkend voor hbo'ers, het meer op oude vrienden en niet echt op studentenleven gericht zijn.
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:24:53 #230
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_170830282
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:20 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat gaat gewoon samen. Je gaat op kamers, niemand kent elkaar aan het begin, je zit samen in de collegezaal, introweken, studievereniging, misschien ook nog studentenvereniging. Hangt allemaal samen met die studie.
Maar niet iedereen gaat op kamers. Veel studenten blijven thuis wonen, gaan niet bij een vereniging en gaan met vrienden uit de buurt om. Dit geldt natuurlijk meer voor mbo/hbo, maar zeker niet iedere universitaire student ervaart deze "sociale groei" hetzelfde. Dat is ook erg persoons/situatie afhankelijk
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_170830299
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat is ook kenmerkend voor hbo'ers, het meer op oude vrienden en niet echt op studentenleven gericht zijn.
Studentenleven bestaat sowieso niet echt op het hbo geloof ik. Ken ook geen hbo'ers die bijvoorbeeld op kamers zijn gegaan of bij een vereniging zaten.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_170830300
Wat ik bedoelde is dat je op de universiteit zelf de kans moet grijpen om meer dan alleen theorie te leren. En dit verschilt per studie, maar *als* je studie je hiertoe de kans biedt door middel van groepsopdrachten, dan is het nogal dom om deze kans niet optimaal te benutten. Biedt je studie die kans niet, dan moet je die daarbuiten zoeken.
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:25:45 #233
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_170830307
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:20 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat gaat gewoon samen. Je gaat op kamers, niemand kent elkaar aan het begin, je zit samen in de collegezaal, introweken, studievereniging, misschien ook nog studentenvereniging. Hangt allemaal samen met die studie.
Da's allemaal een keuze.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_170830320
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:24 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Maar niet iedereen gaat op kamers. Veel studenten blijven thuis wonen, gaan niet bij een vereniging en gaan met vrienden uit de buurt om. Dit geldt natuurlijk meer voor mbo/hbo, maar zeker niet iedere universitaire student ervaart deze "sociale groei" hetzelfde. Dat is ook erg persoons/situatie afhankelijk
Ja, op het hbo blijven veel studenten thuiswonen. Universiteit? Veruit meeste mensen gaan in hun eerste jaar al op kamers.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_170830339
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:25 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Da's allemaal een keuze.
Het is een cultuur. Je kan heel auti zijn en lekker iedere dag na college naar je zolderkamer rennen, maar het is wel echt iets wat sterk aanwezig is op universiteiten.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:27:40 #236
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_170830351
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, op het hbo blijven veel studenten thuiswonen. Universiteit? Veruit meeste mensen gaan in hun eerste jaar al op kamers.
Ik kan niet beoordelen of dat waar is.
Ik deed er iig niet aan mee.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:27:52 #237
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_170830362
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:27 schreef Rezania het volgende:

[..]

Het is een cultuur. Je kan heel auti zijn en lekker iedere dag na college naar je zolderkamer rennen, maar het is wel echt iets wat sterk aanwezig is op universiteiten.
Niks van meegekregen :)
Maar me ook niet bewust in gemengd.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_170830396
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:27 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Niks van meegekregen :)
Maar me ook niet bewust in gemengd.

Echt FOK!ker gespot. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:29:51 #239
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_170830403
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:29 schreef Rezania het volgende:

[..]

Echt FOK!ker gespot. :+
Ik kende heel fok nog niet man :P
Bestond dat toen al? :')

Ik heb gewoon zeer weinig met studentenverenigingen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_170830431
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:27 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Niks van meegekregen :)
Maar me ook niet bewust in gemengd.

Geldt ook niet echt voor de meeste schakelaars.
pi_170830457
Ik moet wel toegeven dat de verenigingscultuur in Delft veruit het sterkste aanwezig is, buiten de verenigingen om valt er maar weinig te doen voor studenten. Maar iedere opleiding aan welke universiteit dan ook heeft wel een studievereniging en er zijn sowieso meerdere studentenverenigingen per universiteit.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_170830474
Ik ga voor dit collegejaar de rit uitzitten en vermaak mij wel met mijn vrienden. Inmiddels heb ik ook een pauze genomen van de commissie die ik doe. Even rustig aan, ik heb het echt nodig.
Volgend collegejaar even kijken of ik er iets bij kan doen.
pi_170830476
Ondertussen moet naar ik een lager gewichtje switchen op de 'converging chest press'. Armen en borst zijn helemaal verzuurd potdikkemie. :(
pi_170830491
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Geldt ook niet echt voor de meeste schakelaars.
Oh ja, schakelen telt niet nee. Dan ga je echt niet meer mee op introweekend en de kroegentocht aan het begin van het jaar doen. _O- Studentenleven bouw je op in je bachelor en brokkelt af in je master.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_170830497
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:32 schreef Kaas- het volgende:
Ondertussen moet naar ik een lager gewichtje switchen op de 'converging chest press'. Armen en borst zijn helemaal verzuurd potdikkemie. :(
Gooi er een base op.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_170830554
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:33 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oh ja, schakelen telt niet nee. Dan ga je echt niet meer mee op introweekend en de kroegentocht aan het begin van het jaar doen. _O- Studentenleven bouw je op in je bachelor en brokkelt af in je master.
Moet ik trouwens zeggen dat ik in master juist opeens weer veel actiever ben geworden in dat leventje, doordat er plotseling allerlei internationale studenten bijkomen die niemand kennen en overal voor in zijn.
pi_170830585
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:35 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Moet ik trouwens zeggen dat ik in master juist opeens weer veel actiever ben geworden in dat leventje, doordat er plotseling allerlei internationale studenten bijkomen die niemand kennen en overal voor in zijn.
Dat is waar, maar vooral bij borrels. Feesten en andere late dingen laten ze al snel links liggen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:38:07 #248
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_170830608
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:31 schreef Rezania het volgende:
Ik moet wel toegeven dat de verenigingscultuur in Delft veruit het sterkste aanwezig is, buiten de verenigingen om valt er maar weinig te doen voor studenten. Maar iedere opleiding aan welke universiteit dan ook heeft wel een studievereniging en er zijn sowieso meerdere studentenverenigingen per universiteit.
Die verenigingscultuur in Delft is ook wel een voorbeeld van eentje waar ik me echt niet in zou willen mengen. Vrienden van me heft er gestudeerd. De serie Feuten is er vast op geinspireerd ;) Dat sort cultuur vind ik echt vreselijk.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_170830609
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:37 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat is waar, maar vooral bij borrels. Feesten en andere late dingen laten ze al snel links liggen.
Echt exact het tegenovergestelde in m'n master gelukkig.
pi_170830634
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:38 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Die verenigingscultuur in Delft is ook wel een voorbeeld van eentje waar ik me echt niet in zou willen mengen. Vrienden van me heft er gestudeerd. De serie Feuten is er vast op geinspireerd ;) Dat sort cultuur vind ik echt vreselijk.
Dat is enkel bij het corps zo. Je kan ook bij een vereniging gaan waar ze minder stroef doen, of een studievereniging, of een sportvereniging, of Outsite. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')