abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 8 mei 2017 @ 17:44:37 #1
467371 Scism
La Mente
pi_170778013
Geschiedenis. Vrijdag 12 mei 09.00 - 12.00

Geschiedenis (havo), het vak waar ik het meest voor vrees. Jaartallen, 49 kenmerkende aspecten, tijdvakken, personen en immens veel bronnen. Iemand met leertips of die tegen hetzelfde probleem aanloopt (veel te veel informatie) en die misschien net als ik een jaar of 16 te laat is begonnen?

[ Bericht 9% gewijzigd door JoelBaka op 11-05-2017 21:13:31 ]
Everything will be okay in the end. If it's not okay, then it's not the end.
pi_170778208
Geschiedenis is toch het makkelijkste wat er is? Letterlijk(!)
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_170778299
Leer de stof van vorige examens.
  maandag 8 mei 2017 @ 17:56:51 #4
467371 Scism
La Mente
pi_170778327
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:51 schreef SecretPret het volgende:
Geschiedenis is toch het makkelijkste wat er is? Letterlijk(!)
Ik vind het het ergste wat er is en ik had het idee dat ik niet de enige was. Er waren hier vorig jaar bovendien meer onvoldoendes, dan bij Nederlands, Engels, wiskunde en economie.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, then it's not the end.
pi_170778406
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:56 schreef Scism het volgende:

[..]

Ik vind het het ergste wat er is en ik had het idee dat ik niet de enige was. Er waren hier vorig jaar bovendien meer onvoldoendes, dan bij Nederlands, Engels, wiskunde en economie.
Ik zit nu in klas 3 vwo. bij elke proefwerk lees ik (en meerdere mensen) alleen 10 minuutjes door. Dat is al goed voor een 8 of hoger.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_170778421
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:56 schreef Scism het volgende:

[..]

Ik vind het het ergste wat er is en ik had het idee dat ik niet de enige was. Er waren hier vorig jaar bovendien meer onvoldoendes, dan bij Nederlands, Engels, wiskunde en economie.
Zoals bij alles moet in je intresse er liggen. Als de leraar daar niet voor zorgt, dan moet je het zelf doen. Je kan beginnen door op youtube documentaires te gaan bekijken.

Geschiedenis is trouwens de basis van alles, en alles is te verklaren uit de geschiedenis. Intresse in geschiedenis krijgen is één van de beste dingen die je kan overkomen.
pi_170778431
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 18:02 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Zoals bij alles moet in je intresse er liggen. Als de leraar daar niet voor zorgt, dan moet je het zelf doen. Je kan beginnen door op youtube documentaires te gaan bekijken.

Geschiedenis is trouwens de basis van alles, en alles is te verklaren uit de geschiedenis. Intresse in geschiedenis krijgen is één van de beste dingen die je kan overkomen.
Eens.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  maandag 8 mei 2017 @ 18:04:44 #8
467371 Scism
La Mente
pi_170778466
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 18:02 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Zoals bij alles moet in je intresse er liggen. Als de leraar daar niet voor zorgt, dan moet je het zelf doen. Je kan beginnen door op youtube documentaires te gaan bekijken.

Geschiedenis is trouwens de basis van alles, en alles is te verklaren uit de geschiedenis. Intresse in geschiedenis krijgen is één van de beste dingen die je kan overkomen.
Haha, ja misschien is dit wel het geval, maarja... als ik nu mijn 3 dagen en avond ga investeren in het kijken van YouTube-docu's vrees ik dat het niet veel gaat worden haha.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, then it's not the end.
pi_170778483
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 18:04 schreef Scism het volgende:

[..]

Haha, ja misschien is dit wel het geval, maarja... als ik nu mijn 3 dagen en avond ga investeren in het kijken van YouTube-docu's vrees ik dat het niet veel gaat worden haha.
Als jij 3 dagen van te voren begint met een examen... :')
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  maandag 8 mei 2017 @ 18:10:08 #10
467371 Scism
La Mente
pi_170778605
quote:
7s.gif Op maandag 8 mei 2017 18:05 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Als jij 3 dagen van te voren begint met een examen... :')
Dat was niet exact wat ik zei.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, then it's not the end.
pi_170779660
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:51 schreef SecretPret het volgende:
Geschiedenis is toch het makkelijkste wat er is? Letterlijk(!)
Jongen, jij hebt nog niet eens ook maar één eindexamen gehaald. :') Hoogmoed komt voor de val.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_170779788
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 18:50 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jongen, jij hebt nog niet eens ook maar één eindexamen gehaald. :') Hoogmoed komt voor de val.
Hij ook niet. :{w
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_170779887
quote:
7s.gif Op maandag 8 mei 2017 18:56 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Hij ook niet. :{w
Nee, maar hij zegt ook niet dat het per se makkelijk is.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_170780391
Ruim van te voren leren. En vooral die Historische Contexten dat is echt het grootste gedeelte van het examen. En leer bepaalde cruciale jaar tallen zoals bijv. de akte van Verlatinghe, Beurskrach, Val van de Berlijnse Muur etc. Helpt heel erg volgens mijn leraar, want als er een jaartal in een vraag komt en je weet welke gebeurtenis daarbij aangekoppeld is dan weet je vaak ook het antwoord erop. Of iniedergeval je weet dan daar waar je naar toe moet werken.
pi_170812892
Als je specifieke vragen hebt over de stof kan je het me vragen, ik geef Geschiedenis.

Verder,
- leer die aspecten, maar vooral de voorbeelden die erbij staan.
- weet je een antwoord niet dan is het vaak te beredeneren door logisch na te denken.
- schrijf je antwoorden zo duidelijk mogelijk op, doe maar alsof je docent een kleuter of een gekkie is die er niks van snapt en waar je alles geheel voorgekauwd aan moet uitleggen, dit voorkomt gezeur met 2e correctors.
- Crashcourse world history ( doe maar youtuben)
- JORT Geschiedenis
- Focus op grote lijnen en oorzaak gevolg denken, kleine details zijn leuk en nuttig maar als je snel veel stof moet leren niet te doen.
- RTTI denken, Reproductie vragen zijn het makkelijkste maar Inzicht levert het meeste punten op
- denk niet te moeilijk
- kijk op je ELO terug naar powerpoints van je docent
- Maak de examens van voorgaande jaren

- Stress niet teveel, je hebt tot nu toe ook alles gehaald en doorstaan in het leven. Je mag een onvoldoende hebben en je kan altijd nog herkansen. Geloof in jezelf!, en mocht dit niet lukken probeer jezelf erdoorheen te bluffen,
pi_170813026
OHJA en bij bron vragen kijk echt goed naar de bron! vaak is het antwoord daar uit te halen. Let op de hoekjes en de tekstjes daar staan soms ( nogal domme) hints in
pi_170827143
Ik stress ook om geschiedenis, het is niet mijn ding. Dit jaar een gemiddelde 5.1 opzich wel netjes. Ik haal met de oefenexamens van voorgaande jaren zo rond de 4.3-5.6. Opzich geen probleem MITS ik een examen gemiddelde heb van een 5.5 En daar ga ik denk ik de mist in.
Ik fok jou jij fokt mij en wij fokken hem :P
pi_170855501
quote:
7s.gif Op maandag 8 mei 2017 18:01 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Ik zit nu in klas 3 vwo. bij elke proefwerk lees ik (en meerdere mensen) alleen 10 minuutjes door. Dat is al goed voor een 8 of hoger.
Gast :')

Je zit ij fucking vwo 3. Mensen die er toen nog doorheen fietsten zakken in 6 vwo alsnog door het ijs.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 mei 2017 @ 17:22:32 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170855630
quote:
13s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Gast :')

Je zit ij fucking vwo 3. Mensen die er toen nog doorheen fietsten zakken in 6 vwo alsnog door het ijs.
Laat hem lekker naïef zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170855670
Gewoon documentaires bekijken.
pi_170860125
Kenmerkende aspecten & jaartallen goed kennen. Als je jaartallen kent en de text dus op volgorde kan zetten, heb je ook een mooi oorzaak - gevolg schema in je hoofd. Ook de tijdvakken, zodat je bij iets van "17e eeuw" gelijk op regenten en vorsten aanslaat en je dus al een deel van het antwoord hebt (mits je dan weet waar het over gaat). Verder bij cartoons etc 9 vd 10x de naam/onderschrift gebruiken, omdat daar vaak al klein antwoord in staat.
pi_170889866
En hoe ging het?!
pi_178705217
dit is verleden tijd
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')