abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170857541
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 18:38 schreef Allures het volgende:
Ik vind het heel raar dat je zo vast houd aan dat ze student moet zijn. Het is een tijdelijke oplossing die misschien niet eens door gaat
Waarom niet gewoon voor een 'gewone' vergunning gaan op basis van jullie relatie
Omdat ze zonder studie niet zal kunnen werken in het domein dat haar interesseert. Enkel als arbeider of een andere baan waarvoor geen onderwijs vereist is.
Haar diploma van BraziliŽ telt niet in Europa, dus moet er gestudeerd worden om het zelfde werk te kunnen doen.
  donderdag 11 mei 2017 @ 18:48:36 #152
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_170857594
TRU / Dromen en psychologie - Guided Interview Approach

Je zou dit kunnen proberen. Ik heb het een aantal keer gedaan maar heb er ook niet zo veel aan gehad. Dromen zijn eigenlijk ook niet te verklaren.
pi_170858400
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 18:46 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Omdat ze zonder studie niet zal kunnen werken in het domein dat haar interesseert. Enkel als arbeider of een andere baan waarvoor geen onderwijs vereist is.
Haar diploma van BraziliŽ telt niet in Europa, dus moet er gestudeerd worden om het zelfde werk te kunnen doen.
maar met een gewoon visum kan ze toch ook een studie gaan doen
pi_170858456
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:17 schreef Allures het volgende:

[..]

maar met een gewoon visum kan ze toch ook een studie gaan doen
Met een gewoon visum on arrival, zoals het mijne op dit moment, mag je 180 dagen per jaar in het land verblijven. Ofwel 180 in en daarna 180 uit, ofwel 90 in - 90 uit - 90 in - 90 uit.
Zo ben je lang van elkaar weg, en het dwingt je om telkens vliegtickets te kopen
pi_170858545
Dat bedoel ik dan ook niet want dat is een toeristen visum of zo. Maar een visum voor een vast verblijf op basis van het feit dat jullie een relatie hebben. Een (tijdelijke) verblijfsvergunning
pi_170861048
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:24 schreef Allures het volgende:
Dat bedoel ik dan ook niet want dat is een toeristen visum of zo. Maar een visum voor een vast verblijf op basis van het feit dat jullie een relatie hebben. Een (tijdelijke) verblijfsvergunning
Dat lijkt me niet zo evident

http://diplomatie.belgium(...)en/Visum_Voor_Belgie

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Pages/home.aspx

Dit punt is wel interessant

https://dofi.ibz.be/sites(...)hoger_onderwijs.aspx
pi_170861156
quote:
waarom niet? Ik haal uit je link het probleem niet
pi_170861280
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:40 schreef Allures het volgende:

[..]

waarom niet? Ik haal uit je link het probleem niet
Kijk even bij de toegestane voorwaarden onder deze link https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Pages/home.aspx

Onderdanen van een derde land

Luchthaventransitvisum
Kort verblijf
Gezinshereniging
Familieleden van een burger van de Unie
Werken
Studeren
Uitzonderlijk verblijf
Een bescherming aanvragen
Mensenhandel en mensensmokkel
BelgiŽ verlaten en er terugkeren

Voorbereiding op een studie telt blijkbaar ook. Als er 12 uur per week onderwijs is.
Dat wil ik wel proberen.
pi_170861416
Ja waarom ga je niet voor deze optie

https://dofi.ibz.be/sites(...)elgie_verblijft.aspx
pi_170861594
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:45 schreef Allures het volgende:
Ja waarom ga je niet voor deze optie

https://dofi.ibz.be/sites(...)elgie_verblijft.aspx
Mijn eerste lange relatie. Ze heeft nog nooit mijn land gezien, vrienden/ouders ontmoet, bij ons gewerkt of gestudeerd en we zouden al trouwen. In de toekomst zouden we dat graag willen, maar step by step
pi_170861690
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:49 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Mijn eerste lange relatie. Ze heeft nog nooit mijn land gezien, vrienden/ouders ontmoet, bij ons gewerkt of gestudeerd en we zouden al trouwen. In de toekomst zouden we dat graag willen, maar step by step
het is wel je meest logische en reŽle optie
Scheiden kan ook altijd nog he. Het is maar een juridische handeling
pi_170861750
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:51 schreef Allures het volgende:

[..]

het is wel je meest logische en reŽle optie
Scheiden kan ook altijd nog he. Het is maar een juridische handeling
Nog een kanttekening die ik vergeten was. Ze ontvangt maandelijks wezengeld omdat haar vader jaren geleden gestorven is. Bij een huwelijk of bij geboorte van een kind vervalt die maandelijkse vergoeding. Ze heeft er dus belang bij om nog niet zo snel te trouwen
pi_170861854
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:53 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Nog een kanttekening die ik vergeten was. Ze ontvangt maandelijks wezengeld omdat haar vader jaren geleden gestorven is. Bij een huwelijk of bij geboorte van een kind vervalt die maandelijkse vergoeding. Ze heeft er dus belang bij om nog niet zo snel te trouwen
Maar laatst koste die optie van studeren jou nog 16000 euro :') dan lijkt het me toch goedkoper om dat wezengeld op te geven
pi_170883594
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:42 schreef Lienekien het volgende:
Ik hoop dat zij op tijd tot inkeer komt.
Dit dus. Heel erg.

Jouw insteek is nogal van het makkelijke. een beetje inschrijven op de uni zorgt er voor dat jullie samen kunnen zijn, maar je hebt vooralsnog niet eens de moeite genomen om het immigratiebeleid van de Belgische overheid te raadplegen.
De universiteit geeft alleen maar aan wat HUN eisen zijn om ingeschreven te kunnen worden als student. De Belgische overheid heeft vast wel wat aanvullende eisen om Łberhaupt naar BE te mogen komen. Bijvoorbeeld het kunnen aantonen van een inkomen om aan een bestaansminimum te voldoen. En nee, dan telt het niet mee dat jij haar huur betaalt.

Verder lijk je niet te willen weten van de cultuur zoals die daar heerst. In BraziliŽ is (net zo als in andere zwaar katholieke landen in Midden- en Zuid-Amerika) familie nou eenmaal heilig. En ja, geld doneren is 'zorgen voor'. En van mensen die het geluk hebben om de armoede te ontvluchten door bijvoorbeeld naar Europa te vluchten verhuizen wordt nou eenmaal verwacht dat zij op zijn minst een financiŽle steun richting het thuisfront zijn. En dan kan jij keihard roepen dat je dat niet doet en dat je daar niet mee akkoord gaat, hoe je vriendin daar in e praktijk over denkt moet nog maar blijken. Bloed gaat toch vaak voor al het andere.

hoe dan ook, ik wens jullie veel succes
pi_170884279
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 15:43 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Als er na de 50-50 geld over is, mij best. De vraag is wat er over is
Jij wil echt alles 50/50 verdelen?
En als zij dan eens een aardappel meer eet dan jij? Of langer onder de douche staat en dus de gas- en waterrekening meer opdrijft dan jij? Moet ze dan ook bijbetalen?
Of gooi jij een extra euro in het potje als jij d=vanwege een buikgriepje meer water door de plee spoelt?

Pff, ik heb echt nooit begrepen dat er mensen zijn die hun eigen rekening hebben en vervolgens geld op een gezamenlijke rekening storten.

Even afgezien van de situaties waarbij ťťn van de twee echt aanzienlijk meer verdient (lees meer dan twee keer zoveel) dan de ander, of waarbij een van de partners schat-hemeltje-rijk ik.

Mijn ouders hadden ook zo een financieel plaatje: beiden een baan, beiden een eigen rekening waar het salaris op gestort werd en dan nog een gezamenlijke rekening waar naar rato van het inkomen op gestort werd om de vaste lasten te betalen. Ik heb er echt altijd van gegruweld. Als je samen bent deel je zowel je liefde, je huis, je geld en je bezittingen. Klaar.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 16:34:42 #166
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_170884292
reacties niet gelezen, maar volgens mij is dromen gewoon een manier van gevoelens verwerken.
je verwerkt zo dus je angsten door het mee te maken, wen je eraan of zie je het onder ogen, en verdwijnt de angst, als het goed is.

meer moet je er gewoon niet van maken, van dromen. je slaapt, en een deel van je hersenen gaat dus op de automatische piloot door. en dan komt er van alles langs wat erin zit.
pi_170885502
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:07 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Dit dus. Heel erg.

Jouw insteek is nogal van het makkelijke. een beetje inschrijven op de uni zorgt er voor dat jullie samen kunnen zijn, maar je hebt vooralsnog niet eens de moeite genomen om het immigratiebeleid van de Belgische overheid te raadplegen.
De universiteit geeft alleen maar aan wat HUN eisen zijn om ingeschreven te kunnen worden als student. De Belgische overheid heeft vast wel wat aanvullende eisen om Łberhaupt naar BE te mogen komen. Bijvoorbeeld het kunnen aantonen van een inkomen om aan een bestaansminimum te voldoen. En nee, dan telt het niet mee dat jij haar huur betaalt.

Verder lijk je niet te willen weten van de cultuur zoals die daar heerst. In BraziliŽ is (net zo als in andere zwaar katholieke landen in Midden- en Zuid-Amerika) familie nou eenmaal heilig. En ja, geld doneren is 'zorgen voor'. En van mensen die het geluk hebben om de armoede te ontvluchten door bijvoorbeeld naar Europa te vluchten verhuizen wordt nou eenmaal verwacht dat zij op zijn minst een financiŽle steun richting het thuisfront zijn. En dan kan jij keihard roepen dat je dat niet doet en dat je daar niet mee akkoord gaat, hoe je vriendin daar in e praktijk over denkt moet nog maar blijken. Bloed gaat toch vaak voor al het andere.

hoe dan ook, ik wens jullie veel succes
Graag meer verduidelijking over wat je bedoelt met mijn insteek die makkelijk is.
Er zijn inderdaad wat meer voorwaarden voor een studentenvisum. Een internationale student moet financieel solvabel zijn, wat betekent dat hij/zij 8420 euro moet kunnen voorleggen als bewijs om een studentenvisum voor 1 jaar te krijgen.

Hier meer info daarover https://www.kuleuven.be/e(...)ling/blocked-account

Ze heeft dat geld, maar ik wil er op allerlei manieren mee helpen.
Door het verschil bij te passen, door met haar weekendwerk te verrichten om wat bij te verdienen, door wat kosten van eten en drinken voor mijn rekening te nemen.

Ik zou zelfs mijn eigen land voor haar verlaten, maar we moeten wel een plan hebben. In Brazilie kost een particuliere school voor je kind minstens 300 euro per maand, terwijl de lonen maar rond de 500 euro liggen. Hopelijk begrijpen jullie dat mijn keuze voor BE ook in het belang van een kind zou zijn.

Als ik 10 jaar in BraziliŽ woon en de relatie stopt, kan ik als veertiger naar BE zonder huis, geld, werk of wat dan ook. Als het omgekeerde gebeurt in BelgiŽ, kan zij terug naar BraziliŽ waar ze 2 appartementen bezit, Europees geld heeft gespaard en met een Europees diploma meteen een goeie baan vindt.

Dan nog over de lokale cultuur en het Braziliaanse referentiekader.
Haar moeder (Afrikaanse origine) komt uit een gezin met een tiental kinderen. Ze zijn allemaal dakloos geboren en er was geen geld voor eten en voor onderwijs. Ik heb hier begrip voor.

Na 2 misgelopen relaties met Afrikaanse migranten die haar bedrogen en soms zelfs sloegen, heeft ze de vader van mijn vriendin ontmoet. Ze was toen een veertiger, maar wilde absoluut een kind van hem.
Hij was een blanke Europeaan met een goeie baan en flink wat geld. Als ik haar hoor vertellen over hoe ze in het leven staat, ben ik ervan overtuigd dat geld de basis was voor dat huwelijk. Ze zij me zelf dat als ik zwart was, ik geen relatie met haar dochter mocht hebben ongeacht onze gevoelens. Want “zwarten zijn lelijk en haar dochter moet blanke kinderen krijgen”

Enkele jaren na het huwelijk en de geboorte van mijn vriendin, stierf de rijke vader op jonge leeftijd.
Al zijn geld en privileges (hospitalisatieverzekering voor de hele familie), waren nu voor de moeder van mijn vriendin die nooit een cent op haar bankrekening had.
De 2 appartementen die mijn vriendin vandaag bezit, zijn voor 100% van haar vader geerfd.

Wetend dat veel mensen in twijfel trekken of haar moeder wel de biologische moeder is (Ik zie niet hoe een Afrikaanse vrouw en een blanke Europeaan een volledig blank kind kunnen krijgen) kun je je vragen stellen bij haar motief. Ik sluit niet uit dat ze het deed voor de erfenis, en ik sluit niet uit dat ze wat te maken heeft met zijn dood.

Noem dat freaky en gemeen, maar het is niet uitgesloten. Ik hoop dat je mijn bedenkingen kan begrijpen.

Ze had alle belang bij zijn erfenis.
Ze vroeg me vanalles over Europa en wilde fotos van mijn familie (lees: de huizen) Ze denkt dat we allemaal stinkend rijk zijn, en dat is eigenlijk ook zo.
Toen ik vermeldde dat er successierechten betaald moeten worden als ouders hun huis willen doorgeven aan hun kinderen was haar reactie kortweg “Dan gaat jullie huwelijk niet door”

Met andere woorden onze gevoelens voor elkaar zijn bijzaak voor haar. Ik twijfel of ze wel weet wat liefde is. Het huwelijk is voor haar een puur financiele mogelijkheid.

Dan kun je wel zeggen dat dat het referentiekader is en dat ik daar respect voor moet hebben, maar ik heb enkel respect voor mensen die mij ook respecteren. Niet voor mensen die me alleen willen gebruiken als een financiele melkkoe. Begrijp je dat? Wat niet betekent dat ik het niet begrijp. Het zou haar ten minste sieren als ze hier eerlijk over was.

Los van mijn bedenkingen bij die moeder, twijfel ik geen seconde aan mijn vriendin.
Het is wel interessant om te zien hoe we met die verschillen om zullen gaan

[ Bericht 0% gewijzigd door StevieW0nder op 12-05-2017 17:49:56 ]
pi_170886036
Je bent echt zo ignorant.
Ja het motief van die moeder was waarschijnlijk ook (deels) financiŽle zekerheid. Jij kunt daar alleen vanuit jou referentie kader niet over oordelen als zijnde slecht
En het niet benoemen is ook cultuur en jij zou er waarde aan hechten als ze het wel zou doen, voot haar is het belangrijk het niet te doen
Zo zeggen Aziaten nooit nee tegen een meerdere. Onhandig vanuit mijn kader bezien. Super respectvol vanuit hun. Niet goed of slecht
En een donkere vrouw met een lichte man kunnen wel een licht kind krijgen
pi_170886203
Je bent echt achterlijk.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 18:18:07 #170
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170886399
Nog steeds: als zij buist op de universiteit kun je het verder wel vergeten. Dat legt een enorme druk op haar, de vraag is maar of ze daar bestand tegen is. Bovendien leg je haar een psychologisch dilemma op: jij investeert in haar, ze zal zich verplicht voelen iets voor je terug te doen - seks bijvoorbeeld, ook als ze eigenlijk niet wil. Maar ja, jij betaalt alles en als ze weigert... ja, wat dan?

Lijkt mij een erg ongezonde relatie. Ga trouwen, zorg dat je allebei voor onbeperkte tijd in BelgiŽ mag blijven. Of kap het hier gewoon af.
pi_170886932
quote:
18s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Je bent echt achterlijk.
Ik ben goudeerlijk.
En ik weet heel goed dat als het over die gevoelige punten gaat, dat dit soort reacties dan te verwachten zijn. Omdat het niet in jouw politiek correcte realiteit past.
Dat neemt niet weg dat ik het zeg zoals het is

Lees dit stukje eens door https://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

quote:
Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennisnemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen . Het gaat met andere woorden om de waarneming van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om die dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren
Het is exact die reden waarom je het met veel mensen niet kan hebben over geweld door moslims in Europa. Of over respectloze of zelfs achterlijke gebruiken in sommige culturen.

Als mensen me achterlijk noemen, weet ik dat ik een gevoelige snaar heb geraakt.
pi_170886962
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:01 schreef Allures het volgende:
Je bent echt zo ignorant.
Ja het motief van die moeder was waarschijnlijk ook (deels) financiŽle zekerheid. Jij kunt daar alleen vanuit jou referentie kader niet over oordelen als zijnde slecht

Maar ik mag wel zelf beslissen of ik er in mee ga of niet.
En ondanks onze verschillende referentiekaders, verwacht ik uit respect volledige transparantie over de intenties. Ik wil niet over 1-2 jaar gechanteerd worden met “Je stuurt geld of ik eis mijn dochter terug”

Ik heb nooit gezegd dat ik haar kader niet begrijp, want ik begrijp het maar al te goed.
Dat ik er in mee ga is iets totaal anders

Bekijk dit fragment van 4 minuten eens. Exact het zelfde denkkader als dat van de moeder.
Na x aantal jaren is de man eruit gestapt, wat iedereen natuurlijk kon verwachten.
Net zoals hem, begrijp ik het kader van die familie volledig. Maar erin meegaan, no way Jose

vrijdag 12 mei 2017 @ 18:58:16 #173
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170887091
Je zit nu in BraziliŽ hŤ? Je zou 't niet zeggen. Het is net alsof je in BelgiŽ zit en het over je vriendin hebt die ver weg zit.
Er klopt iets niet.
pi_170887115
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:18 schreef Lunatiek het volgende:
Nog steeds: als zij buist op de universiteit kun je het verder wel vergeten. Dat legt een enorme druk op haar, de vraag is maar of ze daar bestand tegen is. Bovendien leg je haar een psychologisch dilemma op: jij investeert in haar, ze zal zich verplicht voelen iets voor je terug te doen - seks bijvoorbeeld, ook als ze eigenlijk niet wil. Maar ja, jij betaalt alles en als ze weigert... ja, wat dan?

Lijkt mij een erg ongezonde relatie. Ga trouwen, zorg dat je allebei voor onbeperkte tijd in BelgiŽ mag blijven. Of kap het hier gewoon af.
Ik betaal helemaal niet alles. Ze heeft een maandelijks inkomen voor het grootste deel van de kosten, en ze kan in Europa wat bijverdienen
En waar je vandaan haalt dat we seks voor geld ruilen (maw prostitutie) is me al helemaal een raadsel. We hebben immers nu al seks. Als de studie niet onmiddellijk lukt, wacht ik gewoon.
Tijd zat
pi_170887148
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Je zit nu in BraziliŽ hŤ? Je zou 't niet zeggen. Het is net alsof je in BelgiŽ zit en het over je vriendin hebt die ver weg zit.
Er klopt iets niet.
Dit alles gaat voor 90% over de moeder
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')