abonnement Unibet Coolblue
pi_170777321
Nu 2 nachten op rij dat ik wakker word na een verschrikkelijke nachtmerrie.

Eergisteren droomde ik dat ik in de auto zat, enkele straten verder van mijn huis.
Ik wilde via een kleine zijstraat de hoofdweg op rijden, maar de auto werd onbestuurbaar.
Er zat iemand naast me die vroeg “wat gebeurt er?”
We keken allebei naar de versnellingspook, maar die reageerde nergens meer op.
De auto bleef stil staan, en ik keek voor me naar de hoofdweg.

Daar reden meerdere auto’s frontaal op elkaar in. Vrouwen en kinderen lagen naast de auto, compleet onder het bloed. Sommigen misten ledematen en schreeuwden om hulp.
Het was erg intens en ik werd er onmiddellijk van wakker.
Ik dacht dat dat auto ongeluk een soort van deja vu moest voorstellen. De dag erna was ik vrij angstig in de auto, zeker toen een vriendin even niet oplette en bijna van de weg af reed.

Dan nachtmerrie nummer 2, gisteren.
Ik was terug in de kleuterschool, maar ik wandelde via de poort binnen als volwassene tussen alle kinderen. Achter mij volgden 4 andere volwassenen, ruige types.
De bewaker zei tegen hen “He, jullie mogen hier niet zomaar binnen”
Een van die kerels ging naar de bewaker toe, wurgde hem met 2 handen en een andere kerel sloeg hem dood met een baseball bat.

Ik was in de minderheid en kon niet helpen.

Het gevoel dat ik overhoud aan beide dromen is angst en machteloosheid.
Zie ik dat juist? Er zijn wat zaken in mijn privéleven waar ik bang voor ben, en eigenlijk geen vat op heb
pi_170777381
Lijkt op een psychose tenminste als Wikipedia geloven mag.
pi_170777646
Ik wil ook een nachtmerrie O+
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  maandag 8 mei 2017 @ 18:01:40 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170778409
Het kunnen ook herinneringen symboliseren.
pi_170778630
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 18:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Het kunnen ook herinneringen symboliseren.
Ik was nooit getuige van een ongeval of iemand die stierf.
Als ik zelf een gok mag doen..

Ik ben heel gelukkig met mijn vriendin, maar ze woont op een ander continent. Heb 2 jaar bij haar gewoond, telkens tot er een visum vervalt en dan moeten we voor maanden uit elkaar.
We willen samen een kind, en een goeie baan voor haar in Europa.
Maar er zijn behoorlijk wat zaken die haar belemmeren om bij ons een toekomst te hebben.
Bijvoorbeeld dat ze nog geen Nederlands spreekt, wat nodig is voor bijna elke baan. Haar Engels is te beperkt om zich te mogen inschrijven aan de universiteit. En dan is er nog haar moeder die haar wil tegenhouden.

Ik ben bang dat ik haar hierdoor ga verliezen. Terwijl we eigenlijk heel gelukkig zijn samen.
Ik voel me machteloos tov die externe factoren. Beetje het zelfde gevoel als in die droom.
Sinds vorige week heb ik een hele hoop uitslag op mijn armen. Denk dat het van de stress komt omdat die visum alweer op zijn einde loopt er we opnieuw afscheid moeten nemen.
  maandag 8 mei 2017 @ 18:16:51 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170778753
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 18:11 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik was nooit getuige van een ongeval of iemand die stierf.
Als ik zelf een gok mag doen..
Je hoeft het niet zo letterlijk te nemen. Al die ongelukken op die weg kun je als symbool zien voor rampspoed bijvoorbeeld. In die zin.
quote:
Ik ben heel gelukkig met mijn vriendin, maar ze woont op een ander continent. Heb 2 jaar bij haar gewoond, telkens tot er een visum vervalt en dan moeten we voor maanden uit elkaar.
We willen samen een kind, en een goeie baan voor haar in Europa.
Maar er zijn behoorlijk wat zaken die haar belemmeren om bij ons een toekomst te hebben.
Bijvoorbeeld dat ze nog geen Nederlands spreekt, wat nodig is voor bijna elke baan. Haar Engels is te beperkt om zich te mogen inschrijven aan de universiteit. En dan is er nog haar moeder die haar wil tegenhouden.

Ik ben bang dat ik haar hierdoor ga verliezen. Terwijl we eigenlijk heel gelukkig zijn samen.
Ik voel me machteloos tov die externe factoren. Beetje het zelfde gevoel als in die droom.
Sinds vorige week heb ik een hele hoop uitslag op mijn armen. Denk dat het van de stress komt omdat die visum alweer op zijn einde loopt er we opnieuw afscheid moeten nemen.
Bij fikse stress heb je ook sneller een nachtmerrie. En wat je beschrijft kan heel goed. Misschien begint het je op te breken, het afscheid nemen, elke keer opnieuw.
pi_170778807
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 18:11 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik was nooit getuige van een ongeval of iemand die stierf.
Als ik zelf een gok mag doen..

Ik ben heel gelukkig met mijn vriendin, maar ze woont op een ander continent. Heb 2 jaar bij haar gewoond, telkens tot er een visum vervalt en dan moeten we voor maanden uit elkaar.
We willen samen een kind, en een goeie baan voor haar in Europa.
Maar er zijn behoorlijk wat zaken die haar belemmeren om bij ons een toekomst te hebben.
Bijvoorbeeld dat ze nog geen Nederlands spreekt, wat nodig is voor bijna elke baan. Haar Engels is te beperkt om zich te mogen inschrijven aan de universiteit. En dan is er nog haar moeder die haar wil tegenhouden.

Ik ben bang dat ik haar hierdoor ga verliezen. Terwijl we eigenlijk heel gelukkig zijn samen.
Ik voel me machteloos tov die externe factoren. Beetje het zelfde gevoel als in die droom.
Sinds vorige week heb ik een hele hoop uitslag op mijn armen. Denk dat het van de stress komt omdat die visum alweer op zijn einde loopt er we opnieuw afscheid moeten nemen.
welke continent?
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_170779002
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 18:16 schreef Boca_Raton het volgende:

Bij fikse stress heb je ook sneller een nachtmerrie. En wat je beschrijft kan heel goed. Misschien begint het je op te breken, het afscheid nemen, elke keer opnieuw.
Het afscheid nemen is moeilijk, maar ik weet dat er een vervolg komt en dat kalmeert me.
Maar in het verleden was dat afscheid telkens voor 3 maanden tot er een nieuw visum mogelijk is.

Ik heb zo elke keer op en af gependeld om bij haar te zijn, maar dit systeem biedt geen toekomst en daarom hebben we afgesproken dat ik in Europa ga werken. Om geld te verdienen voor ons beiden. In afwachting van haar, om bij ons te komen studeren. Daarvoor moet ze stoppen met haar werk (dat valt haar zwaar) en ze moet haar Engels serieus verbeteren om toegelaten te worden aan de universiteit.

Neem daarbij dat als ik kies voor een vaste baan, ik haar langer dan 3 maanden niet zal zien. Slechts enkele maanden voor augustus 2018 als ze komt studeren.
Vorige week belde mijn vader me en hij vroeg naar mijn lange termijnplan. Er zijn veel zaken onzeker, en dat maakt me heel bang. Of ze wel kan starten met studeren, of ze heimwee zal hebben, of ze ooit wel een baan zal vinden die haar interesseert.

We houden van elkaar, maar dat op zich is niet altijd genoeg om het te doen werken.
Als het voor haar niet werkt in Europa, moet ik mijn hele financiele toekomst in de vuilbak gooien om bij haar te kunnen zijn.
pi_170779852
Ze kan toch alvast met haar Nederlands beginnen, sterker nog, volgens mij moet dat vanuit de IND
  maandag 8 mei 2017 @ 19:08:07 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170780116
Wat Allures zegt.
TS, komt al het gereis naar haar en de financiële kant nou hoofdzakelijk van jou? Waarom is haar Engels nog zo slecht en haar Nederlands? Wat zijn haar inspanningen eigenlijk?
pi_170781519
Waarom droom je over paarden?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_170783322
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat Allures zegt.
TS, komt al het gereis naar haar en de financiële kant nou hoofdzakelijk van jou? Waarom is haar Engels nog zo slecht en haar Nederlands? Wat zijn haar inspanningen eigenlijk?
Haar Nederlands is slecht/onbestaand omdat ze voltijds werkt (1u per wijk bijles Engels, 2u Frans) en nog nooit in Europa was. Haar Engels valt mee, maar het is niet vloeiend genoeg om naar een universiteit te gaan (TOEFL test score 550 noodzakelijk)

Op haar continent bedraagt een maandsalaris ongeveer 500 euro. Uitgezonderd artsen, ingenieurs en sommige ondernemers.
Als je alle werelddelen op een rijtje zet, is dat eigenlijk ongeveer overal het geval (op zijn best) behalve in West Europa - Noord Amerika - Oceanie. Afrika is nog veel erger, Azie idem. Zij is Braziliaans

Veel landen hebben een systeem met particuliere scholen en publieke scholen. Particuliere scholen zijn duur en kun je vergelijken met normaal onderwijs in Nederland. Publieke scholen zijn voor de middenklasse die geen particulier onderwijs kan betalen. Die kinderen komen nooit in het hoger onderwijs terecht.

De inspanningen van haar kant… Financieel kan ik niet heel veel verwachten. Ze gaat stoppen met haar baan om bij ons te studeren. Dat vind ik al heel wat. Haar familie en vrienden achterlaten, en zelf zo veel mogelijk bekostigen. Ik wil alvast een appartement huren waar ze gratis mag wonen.

Aangezien haar Engels beter moet, overwegen we om haar in te schrijven voor voltijdse les Engels voor gevorderden + een crash course Nederlands. Het zal haar nog geen baan geven, maar dat is al heel wat. Dan kunnen we in jaar 2 echt voor de academische opleiding gaan.
pi_170784013
Het is natuurlijk een beetje bullshit dat je door een voltijdsbaan niks er naast kunt doen
Maar heb je überhaupt al eens bij de IND gekeken? Ze moet daar een examen doen en al NL kunnen wil ze überhaupt toelaatbaar zijn

Waarom denk je dat ze hier gewoon heen jan vliegen en kan gaan studeren als d'r Engels beter is
pi_170784816
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:58 schreef Allures het volgende:
Het is natuurlijk een beetje bullshit dat je door een voltijdsbaan niks er naast kunt doen
Maar heb je überhaupt al eens bij de IND gekeken? Ze moet daar een examen doen en al NL kunnen wil ze überhaupt toelaatbaar zijn

Waarom denk je dat ze hier gewoon heen jan vliegen en kan gaan studeren als d'r Engels beter is
Ik kom uit Vlaanderen. Aan de universiteit van Leuven bestaan uitwisselingsprogramma’s voor buitenlandse studenten. Toen ik zelf nog studeerde had ik klasgenoten uit Iran. Studenten binnen de EU betalen (maar) 890 euro inschrijvingsgeld per jaar, net zoals alle Vlamingen. Studenten van buiten de EU betalen ongeveer 1500 euro inschrijvingsgeld per jaar. Wereldwijd bekeken is dat erg weinig.

Er zijn ook studierichtingen verspreid over heel Vlaanderen die volledig in het Engels worden onderwezen (onder andere in haar vak business management, wat sowieso erg internationaal is) en de voorwaarde voor inschrijving is gewoon een bewijs van de TOEFL test.
Voor internationale studenten die al een bachelordiploma hebben en verder willen gaan in Europa, moet dat diploma eerst onder de loep genomen worden door de universiteit of hogeschool.
pi_170784920
Maar hoe komt ze dan aan een visum? Volgens mij zie je echt wat zaken over het hoofd
Het klinkt allemaal meer als een 'droom' dan een plan
pi_170785026
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:25 schreef Allures het volgende:
Maar hoe komt ze dan aan een visum? Volgens mij zie je echt wat zaken over het hoofd
Het klinkt allemaal meer als een 'droom' dan een plan
Studentenvisum. Ik heb zelf behoorlijk wat studenten gekend die dit gedaan hebben
pi_170785038
Ik vind nu al dit voor iemand die in vlaanderen wil studeren

quote:
bewijst dat hij over toereikende bestaansmiddelen beschikt;
Hoe zit dat in het plan?
  maandag 8 mei 2017 @ 21:32:06 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170785219
Heb je al een idee of ze na haar studie permanent in België mag blijven? Dat moet je nu wel weten. En: moet er iemand financieel garant staan en zo? Dat soort dingen.

En: ik neem aan dat jullie Skypen. Jij kunt haar toch ook vast Nederlands en Engels leren?
pi_170785225
En dit

quote:
KU Leuven uses Dutch as its main language of instruction. Consequently, most of our bachelor's programmes are completely organized in Dutch. These basic-level programmes are intended for students who have completed their secondary education.
En dit
quote:
All applications are first processed by the Admissions Office of KU Leuven.

A team of qualified Credential Evaluators examine each application according to its completeness, the authenticity of the academic diplomas and transcripts, the language proficiency of the applicants, the immigration documents of the applicants, and the other admission requirements imposed by our academic programmes.
Hoeveel onderzoek heb je daadwerkelijk gedaan naast 'ik ken iemand uit een compleet ander land met een compleet andere voorgeschiedenis en scholing en die heeft het ook gedaan'
pi_170785263
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Heb je al een idee of ze na haar studie permanent in Nederland mag blijven? Dat moet je nu wel weten. En: moet er iemand financieel garant staan en zo? Dat soort dingen.

En: ik neem aan dat jullie Skypen. Jij kunt haar toch ook vast Nederlands en Engels leren?
financieel garant bij een studentenvisum lijkt me raar want dan weet je meteen dat de intentie niet studeren maar gezinsvoring is. Maar is een gutfeeling
pi_170785266
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:27 schreef Allures het volgende:
Ik vind nu al dit voor iemand die in vlaanderen wil studeren

[..]

Hoe zit dat in het plan?
We hebben berekend wat de maandelijkse kost is. Dat staat op de pagina van KU Leuven. Ongeveer 350 euro vaste kosten, en nog eens 350 euro huurkosten voor een kamer. Ik ga een appartement huren dus dat laatste valt weg. Heeft ze dus 350 euro per maand nodig voor eten en drinken, en het inschrijvingsgeld. Haar vader is overleden toen ze 5 was, en daardoor krijgt ze van de overheid 400 euro per maand wezengeld. Dat kan ze daarvoor gebruiken, en verder heeft ze gespaard.

Er is in Leuven een hele community van internationale studenten die van overal ter wereld komen. 10 jaar geleden toen ik er was, herinnerde ik me zelfs een Braziliaanse community.
Een vriend van me heeft een Braziliaanse verloofde die ook bij ons studeerde, en er inmiddels werkt.
Dus het kan
pi_170785372
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:33 schreef Allures het volgende:

[..]

financieel garant bij een studentenvisum lijkt me raar want dan weet je meteen dat de intentie niet studeren maar gezinsvoring is. Maar is een gutfeeling
Financieel garant staan heb ik nergens gelezen. Dat moet ik ook niet als ze op bezoek komt. Ze moet wel een reisverzekering hebben voor elk bezoek, en als ze komt studeren moet ze ook een aparte verzekering afsluiten. Is allemaal berekend en betaalbaar
  maandag 8 mei 2017 @ 21:36:12 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170785382
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:33 schreef Allures het volgende:

[..]

financieel garant bij een studentenvisum lijkt me raar want dan weet je meteen dat de intentie niet studeren maar gezinsvoring is. Maar is een gutfeeling
Na je studie.... mag je dan gewoon blijven?
pi_170785419
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:36 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Na je studie.... mag je dan gewoon blijven?
We zijn van plan om te gaan trouwen. Nu nog niet, maar ik verwacht dat dan alle visumproblemen van de baan zijn.
pi_170785557
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:33 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

We hebben berekend wat de maandelijkse kost is. Dat staat op de pagina van KU Leuven. Ongeveer 350 euro vaste kosten, en nog eens 350 euro huurkosten voor een kamer. Ik ga een appartement huren dus dat laatste valt weg. Heeft ze dus 350 euro per maand nodig voor eten en drinken, en het inschrijvingsgeld. Haar vader is overleden toen ze 5 was, en daardoor krijgt ze van de overheid 400 euro per maand wezengeld. Dat kan ze daarvoor gebruiken, en verder heeft ze gespaard.

Er is in Leuven een hele community van internationale studenten die van overal ter wereld komen. 10 jaar geleden toen ik er was, herinnerde ik me zelfs een Braziliaanse community.
Een vriend van me heeft een Braziliaanse verloofde die ook bij ons studeerde, en er inmiddels werkt.
Dus het kan
zo werkt dat niet... daarmee wordt niet bedoeld wat je denkt nodig te hebben voor boodschappen en zo maar wat de overheid stelt dat een minimum is dat je nodig hebt
Ik vind na 2 minuten googlen dat je voor toelating aan de KU Leuven een inkomen van 640 euro per maand moet kunnen laten zien, plus een soort start bedrag mee moet nemen en op een Belgische bankrekening moet zetten

Serieus, waarom heb jii dit allemaal niet ff ingetypt op Google als je dit zo serieus meent?
pi_170785574
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:37 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

We zijn van plan om te gaan trouwen. Nu nog niet, maar ik verwacht dat dan alle visumproblemen van de baan zijn.
waarom zouden die magisch van de baan zijn?
pi_170785654
Als ik nachtmerries heb word ik meestal een beetje ziek, meer hoef ik er nooit achter te zoeken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170785677
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:36 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Na je studie.... mag je dan gewoon blijven?
eerste hit op Google

quote:
as non-EU, you have zero options to stay in Belgium after your student permit expires.

You do, however, have possibilities:

1 - find yourself a girlfriend and cohabitate legally
2 - find a job and have your employer submit a request for your permit

Option 1 could ensure you residence, but don't go about this option for the sake of the permit, though I doubt you'd be find anyone willing to do you such a 'favor' (at least I hope there aren't such people in Belgium)

Option 2 is the best of all, but is rather difficult. To put it in simple terms, your potential employer would have to prove nobody in Belgium AND in the EU matches your competences, which in probable terms is not likely to be the case.
Ik ken mijn weg niet in het Belgische recht maar volgens mij geld bovenstaande ook voor NL dus klinkt logisch

Waarom dan door de studentenvisum hoepel als je toch nog voor optie 1 moet gaan daarna?
pi_170785741
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:40 schreef Allures het volgende:

[..]

zo werkt dat niet... daarmee wordt niet bedoeld wat je denkt nodig te hebben voor boodschappen en zo maar wat de overheid stelt dat een minimum is dat je nodig hebt
Ik vind na 2 minuten googlen dat je voor toelating aan de KU Leuven een inkomen van 640 euro per maand moet kunnen laten zien, plus een soort start bedrag mee moet nemen en op een Belgische bankrekening moet zetten

Serieus, waarom heb jii dit allemaal niet ff ingetypt op Google als je dit zo serieus meent?
Ik heb veel gemaild met Leuven.
Er is nooit wat gezegd over een bedrag voorleggen. Je moet gewoon in je jaarlijkse kosten kunnen voorzien en verder worden er geen vragen gesteld.

Die 640 euro gaat ervan uit dat je je eigen huur moet betalen. Als ze daar moeilijk over zouden doen, stort ik het ganse bedrag van de jaarlijkse huur op haar rekening als bewijs van voldoende bestaansmiddelen
pi_170785854
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:45 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik heb veel gemaild met Leuven.
Er is nooit wat gezegd over een bedrag voorleggen. Je moet gewoon in je jaarlijkse kosten kunnen voorzien en verder worden er geen vragen gesteld.

Die 640 euro gaat ervan uit dat je je eigen huur moet betalen. Als ze daar moeilijk over zouden doen, stort ik het ganse bedrag van de jaarlijkse huur op haar rekening als bewijs van voldoende bestaansmiddelen
alleen is de KU niet het instituut dat het visum toekent, alleen de inschrijving
En de inschrijving is nodig voor het visum
Dus kun jij wel vinden, maar je overheid niet
  maandag 8 mei 2017 @ 21:49:03 #31
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170785876
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:43 schreef Allures het volgende:

[..]

eerste hit op Google

[..]

Ik ken mijn weg niet in het Belgische recht maar volgens mij geld bovenstaande ook voor NL dus klinkt logisch

Waarom dan door de studentenvisum hoepel als je toch nog voor optie 1 moet gaan daarna?
Ik heb daar helemaal geen verstand van maar makkelijk kan het in deze tijd niet meer zijn.

Mijn indruk is naast bovenstaande, dat TS en zijn ouders ('we') bijna alles regelen en gaan betalen. Ik lees nergens waar dat meisje zich nou eigenlijk voor inzet. Of wat zij wil.
pi_170785891
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:40 schreef Allures het volgende:

[..]

waarom zouden die magisch van de baan zijn?
Ken jij Belgen of Nederlanders die getrouwd zijn en kinderen hebben (internationaal) waarvan de partner niet in België of Nederland mag verblijven?
Ik weet alvast dat al mijn visumproblemen als Belg (ik mag er nu maar 6 maanden per jaar zijn) van de baan zijn als ik met haar trouw. Dan verwerf ik de nationaliteit en mag ik er werken. Plan B als het voor haar niet werkt in België, is dat ik in Brazilië ga ondernemen.

Ik heb in al mijn tijd in dit land een Nederlandse leren kennen die getrouwd is met een Braziliaan.
Hij wilde niet naar NL komen, maar als het echt moest kon dat wel.
pi_170785957
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:43 schreef Allures het volgende:

[..]

eerste hit op Google

[..]

Ik ken mijn weg niet in het Belgische recht maar volgens mij geld bovenstaande ook voor NL dus klinkt logisch

Waarom dan door de studentenvisum hoepel als je toch nog voor optie 1 moet gaan daarna?
Studentenvisum kan vernieuwd worden. En google is nu niet meteen de meest betrouwbare bron.
Richt je tot een reputabele universiteit zoals KU Leuven. Ik heb al tientallen emails met hen uitgewisseld en ze wijzen me op geen enkel probleem. Behalve die taaltest
pi_170786064
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik heb daar helemaal geen verstand van maar makkelijk kan het in deze tijd niet meer zijn.

Mijn indruk is naast bovenstaande, dat TS en zijn ouders ('we') bijna alles regelen en gaan betalen. Ik lees nergens waar dat meisje zich nou eigenlijk voor inzet. Of wat zij wil.
Wat zou jij van haar verwachten als inzet? Concreet

Maandag na het werk maakt ze de Franse les af. Komt ze om 20u thuis. Woensdagavond Engels + religie tot 21u (zo is dat hier), en vrijdagavond weer Frans tot 20u.
  maandag 8 mei 2017 @ 21:54:59 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170786120
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:49 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ken jij Belgen of Nederlanders die getrouwd zijn en kinderen hebben (internationaal) waarvan de partner niet in België of Nederland mag verblijven?
Ik weet alvast dat al mijn visumproblemen als Belg (ik mag er nu maar 6 maanden per jaar zijn) van de baan zijn als ik met haar trouw. Dan verwerf ik de nationaliteit en mag ik er werken. Plan B als het voor haar niet werkt in België, is dat ik in Brazilië ga ondernemen.

Ik heb in al mijn tijd in dit land een Nederlandse leren kennen die getrouwd is met een Braziliaan.
Hij wilde niet naar NL komen, maar als het echt moest kon dat wel.
Als een Nederlander met een buitenlander trouwt, is dat inderdaad geen garantie dat die buitenlander hier permanent mag blijven.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 8 mei 2017 @ 21:55:04 #36
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170786123
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:51 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Studentenvisum kan vernieuwd worden. En google is nu niet meteen de meest betrouwbare bron.
Richt je tot een reputabele universiteit zoals KU Leuven. Ik heb al tientallen emails met hen uitgewisseld en ze wijzen me op geen enkel probleem. Behalve die taaltest
Je gaat details over een visum toch niet alleen bij de universiteit navragen? Dan moet je toch bij de overheid zijn? Dat hele plan van jou begint met plakbandjes aan elkaar te hangen.
  maandag 8 mei 2017 @ 21:56:37 #37
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_170786192
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:09 schreef StevieW0nder het volgende:
Nu 2 nachten op rij dat ik wakker word na een verschrikkelijke nachtmerrie.
Eergisteren droomde ik dat ik in de auto zat, enkele straten verder van mijn huis.
Ik wilde via een kleine zijstraat de hoofdweg op rijden, maar de auto werd onbestuurbaar.
Er zat iemand naast me die vroeg “wat gebeurt er?”
We keken allebei naar de versnellingspook, maar die reageerde nergens meer op.
De auto bleef stil staan, en ik keek voor me naar de hoofdweg.

Daar reden meerdere auto’s frontaal op elkaar in. Vrouwen en kinderen lagen naast de auto, compleet onder het bloed. Sommigen misten ledematen en schreeuwden om hulp.
Het was erg intens en ik werd er onmiddellijk van wakker.
Ik dacht dat dat auto ongeluk een soort van deja vu moest voorstellen. De dag erna was ik vrij angstig in de auto, zeker toen een vriendin even niet oplette en bijna van de weg af reed.
Een droom over een auto-ongeluk symboliseert je emotionele status. Je zou diepgewortelde angsten kunnen herbergen. Deze droom waarschuwt je om het wat langzamer aan te doen voordat je tegen problemen aan botst. De koers die je voor jezelf hebt uitgestippeld zou je moeten herzien: het is beter om een nieuwe weg te kiezen

quote:
Dan nachtmerrie nummer 2, gisteren.
Ik was terug in de kleuterschool, maar ik wandelde via de poort binnen als volwassene tussen alle kinderen. Achter mij volgden 4 andere volwassenen, ruige types.
De bewaker zei tegen hen “He, jullie mogen hier niet zomaar binnen”
Een van die kerels ging naar de bewaker toe, wurgde hem met 2 handen en een andere kerel sloeg hem dood met een baseball bat.

Ik was in de minderheid en kon niet helpen.
Heftig wel. Onmacht in je huidige situatie? Wel weten wat je zou willen doen, maar bepaalde omstandigheden maken je het onmogelijk om die dingen ten uitvoer te brengen? Als je die omstandigheden verandert, of op een andere manier bekijkt, zou het je zelf makkelijker maken.
Bijvoorbeeld, in analogie op die droom: Als jij ruiger was dan die andere lui (jouw problemen) of een superpositie zou kunnen innemen (want dat kan je in een droom) zou je die lui (jouw problemen) beter aankunnen.

quote:
Het gevoel dat ik overhoud aan beide dromen is angst en machteloosheid.
Zie ik dat juist? Er zijn wat zaken in mijn privéleven waar ik bang voor ben, en eigenlijk geen vat op heb
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_170786198
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je gaat details over een visum toch niet alleen bij de universiteit navragen? Dan moet je toch bij de overheid zijn? Dat hele plan van jou begint met plakbandjes aan elkaar te hangen.
De universiteit heeft tientallen jaren ervaring met internationale studenten.
Het hele applicatieproces staat op de website.
Ik waardeer het dat je me op gevaren wil wijzen, maar dan moet je wel eerst verifiëren of die gevaren er zijn.
  maandag 8 mei 2017 @ 21:58:36 #39
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170786280
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:53 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Wat zou jij van haar verwachten als inzet? Concreet

Maandag na het werk maakt ze de Franse les af. Komt ze om 20u thuis. Woensdagavond Engels + religie tot 21u (zo is dat hier), en vrijdagavond weer Frans tot 20u.
Binliotheek ingaan, boeken/cursussen etc. huren. Samen met jou Nederlands oefenen. Zelf informeren over haar toekomst in België. Dat soort dingen.
pi_170786348
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:49 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ken jij Belgen of Nederlanders die getrouwd zijn en kinderen hebben (internationaal) waarvan de partner niet in België of Nederland mag verblijven?
Ik weet alvast dat al mijn visumproblemen als Belg (ik mag er nu maar 6 maanden per jaar zijn) van de baan zijn als ik met haar trouw. Dan verwerf ik de nationaliteit en mag ik er werken. Plan B als het voor haar niet werkt in België, is dat ik in Brazilië ga ondernemen.

Ik heb in al mijn tijd in dit land een Nederlandse leren kennen die getrouwd is met een Braziliaan.
Hij wilde niet naar NL komen, maar als het echt moest kon dat wel.
ja die zijn er heel veel!!! Sorry nu doe je echt super naïef. Meer uitleg heeft weinig zin als je serieus denkt dat het is opgelost als ze een kind krijgt

Echt Google eens wat... het realisme is ver te zoeken. Als je wil dat dit succesvol is, wat het wel kan zijn, dan moet je wel wat moeite doen. En je vriendin ook ja
  maandag 8 mei 2017 @ 22:00:52 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170786391
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als een Nederlander met een buitenlander trouwt, is dat inderdaad geen garantie dat die buitenlander hier permanent mag blijven.
TS, hoe zit dat in België?
  maandag 8 mei 2017 @ 22:01:59 #42
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_170786456
Geef je vriendin Nederlandse kinderboekjes. Waarom kinderboekjes? Daar wordt alles basaal beschreven, in gemakkelijk te begrijpen tekst. Net zo met Nederlandse muziek, films enzo. Als er maar Nederlands in voorkomt. Immersion is the key.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_170786503
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:51 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Studentenvisum kan vernieuwd worden. En google is nu niet meteen de meest betrouwbare bron.
Richt je tot een reputabele universiteit zoals KU Leuven. Ik heb al tientallen emails met hen uitgewisseld en ze wijzen me op geen enkel probleem. Behalve die taaltest
Dit wel https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Pages/home.aspx :')
Daarnaast staat het op de website van de KU Leuven zelf :')

En ja kan vast onbeperkt verlengd worden als ze een studie doet van 2 of 3 jaar :')
Er komt toch hoe dan ook een eind aan die studie knuppel

Ik hoop dat de vriendin die moet gaan studeren wat snuggerder is anders word het sowieso weinig
  maandag 8 mei 2017 @ 22:03:08 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170786526
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

TS, hoe zit dat in België?
Toevoeging: en samen een kind hebben is idd ook geen garantie!
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 8 mei 2017 @ 22:18:06 #45
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170786987
TS doet z'n naam wel eer aan. Aardig blind. Hahahaa
pi_170787667
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Toevoeging: en samen een kind hebben is idd ook geen garantie!
Een vriendin van mijn ouders is Braziliaans, heeft een kind met een Belg en werkt gewoon bij ons.
Blijkbaar ligt het qua wetgeving in Nederland moeilijker dan hier
pi_170787699
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:18 schreef Boca_Raton het volgende:
TS doet z'n naam wel eer aan. Aardig blind. Hahahaa
Je vergist je. Ik ken persoonlijk Brazilianen die getrouwd zijn en in België wonen en werken.
Ze komen niet allemaal uit elitaire, stinkend rijke families.
pi_170787708
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:40 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Een vriendin van mijn ouders is Braziliaans, heeft een kind met een Belg en werkt gewoon bij ons.
Blijkbaar ligt het qua wetgeving in Nederland moeilijker dan hier
en hoeveel weet jij concreet van haar verblijfsstatus?
pi_170787731
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Toevoeging: en samen een kind hebben is idd ook geen garantie!
Kun je me een concreet geval noemen (in Nederland) waaruit dit blijkt?
Ik denk dat de wetgeving bij jullie gewoon veel moeilijker ligt.
Ik ken persoonlijk tientallen internationale koppels waarbij er geen enkel probleem was.
pi_170787760
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:43 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Kun je me een concreet geval noemen (in Nederland) waaruit dit blijkt?
Ik denk dat de wetgeving bij jullie gewoon veel moeilijker ligt.
Ik ken persoonlijk tientallen internationale koppels waarbij er geen enkel probleem was.
ik ken ook veel internationale koppels die nu zonder problemen samen wonen en zo. Omdat ze de juiste stappen hebben gevolgd
pi_170787921
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:42 schreef Allures het volgende:

[..]

en hoeveel weet jij concreet van haar verblijfsstatus?
Permanente verblijfsvergunning. Dat zeggen mijn ouders, maar ik moet het verifiëren
pi_170787948
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:43 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Kun je me een concreet geval noemen (in Nederland) waaruit dit blijkt?
Ik denk dat de wetgeving bij jullie gewoon veel moeilijker ligt.
Ik ken persoonlijk tientallen internationale koppels waarbij er geen enkel probleem was.
zoiets?
https://www.vn.nl/kerstve(...)uwin-voor-haar-kind/
http://www.at5.nl/artikel(...)nderen-mogen-blijven
pi_170787977
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:50 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Permanente verblijfsvergunning. Dat zeggen mijn ouders, maar ik moet het verifiëren
en die kreeg ze vanzelf thuisgestuurd?

Nogmaals, het is niet onmogelijk om die te krijgen. Maar je moet wel procedures volgen
En dat is niet gewoon 'ik schrijf haar in op de universiteit en betaal de boodschappen'
pi_170788796
TS, ik zou gewoon een expert inschakelen van te voren.
En dan bedoel ik een jurist.

Vriend van mij heeft meisje in Nederland leren kennen (afkomst uit Afrika) die kreeg dus achteraf de rekening gepresenteerd.
Nou er waren fouten gemaakt bij de eerdere toekenning, uiteindelijk werd ze zwanger van hem en een advocaat zorge ervoor dat ze mocht blijven.

Zorg voor zoveel mogelijk garanties dat ze mag komen en blijven, eventuele subsidies.

Je kan moeilijk over 5 jaar bij een evt. uitzetting gaan zeggen bij de rechtbank, ja maar de Uni zei dit.
Hell To The Liars
pi_170788839
quote:
Dit is casuïstiek uit Nederland. Graag uit België, dat is een compleet ander rechtssysteem.
Overigens verbleef die vrouw illegaal in Nederland. De enige internationale huwelijken in België waarbij er visumproblemen zijn (voor zo ver ik die persoonlijk ken) zijn schijnhuwelijken.
  maandag 8 mei 2017 @ 23:35:43 #56
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170789205
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:22 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Dit is casuïstiek uit Nederland. Graag uit België, dat is een compleet ander rechtssysteem.
Overigens verbleef die vrouw illegaal in Nederland. De enige internationale huwelijken in België waarbij er visumproblemen zijn (voor zo ver ik die persoonlijk ken) zijn schijnhuwelijken.
Ben je het er mee eens dat je nog een hoop goed moet uitzoeken?
pi_170789305
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ben je het er mee eens dat je nog een hoop goed moet uitzoeken?
Zeker. Maar vergeet niet dat haar studie pas in augustus 2018 wordt ingezet.
Er is nog heel veel tijd. Op dit moment wil ik gewoon weten wat er kan, op welke manier dan ook.
Vragen op welke manier een Braziliaanse kennis van me aan een permanente verblijfsvergunning is geraakt is nog wat voorbarig. Laat ons eerst al eens beginnen met 1 jaar studie vanaf 2018. Dat ben ik al een tijdje aan het organiseren met de universiteit, en er wordt op geen enkel probleem gewezen voor een tijdelijk studentenvisum.

Van datgene dat erna komt wil ik gewoon weten of het kan
pi_170790408
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:22 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Dit is casuïstiek uit Nederland. Graag uit België, dat is een compleet ander rechtssysteem.
Overigens verbleef die vrouw illegaal in Nederland. De enige internationale huwelijken in België waarbij er visumproblemen zijn (voor zo ver ik die persoonlijk ken) zijn schijnhuwelijken.
Daar vroeg je toch ook om?

quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:43 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Kun je me een concreet geval noemen (in Nederland) waaruit dit blijkt?
Ik denk dat de wetgeving bij jullie gewoon veel moeilijker ligt.
Ik ken persoonlijk tientallen internationale koppels waarbij er geen enkel probleem was.
pi_170790554
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 00:56 schreef madam-april het volgende:

[..]

Daar vroeg je toch ook om?
[..]
Omdat ik er vanuit ging dat Nederland werkt zoals België. Moderne Westerse landen waar ik ervaring mee heb (Australie en Nieuw Zeeland) hebben enorm strenge migratieregels, maar als je een kind hebt of getrouwd bent verandert alles. Ik ken persoonlijk mensen van allerlei nationaliteiten die zich op die manier Australie hebben binnengeneukt.

Dat een kind hebben met een Nederlander niet volstaat om een permanente verblijfsvergunning te hebben en te mogen werken, slaat voor mij echt alles. Als dat zo is, is jullie migratiepolitiek totaal anders dan die van elk eerste wereldland dat ik ken.

That said, die Ghanese vrouw waar naar gelinkt werd was illegaal in het land en had eerder al de wet overtreden. Dat verandert de hele zaak natuurlijk. Ik denk dat ze een uitzondering is op een regel die best soepel is zoals bij ons.

In België heb je wel eens schijnhuwelijken tussen 60 plussers met een Thaise golddigger die geen visum krijgt.
Maar bij mensen die gewoon gaan werken, getrouwd zijn en kinderen hebben zag ik nooit eerder een probleem.

Kijk onder andere eens naar deze vragenlijst ivm schijnhuwelijken. Daaraan zie je wat er van belang is voor de Belgische staat

http://gezinsherenigingbe(...)ar.html#.WRD7h1LOq1s

Vragenlijst:
Hoe lang kennen jullie mekaar al?
Is er een familieband tussen jullie?
Wanneer en waar hebben jullie mekaar voor het eerst ontmoet?
Vertel de omstandigheden van uw ontmoeting in detail.
Wie heeft voorgesteld om te huwen en wanneer?
Hebben jullie voor het huwelijksvoorstel gecommuniceerd? Hoe?
Is uw partner/echtgenoot al in je land geweest?
Hoeveel keer voor het huwelijk? Datum en duur van elke reis
Hoeveel keer na het huwelijk? Datum en duur van elke reis
Waar heeft hij/zij gelogeerd?
Wie heeft de reizen betaald?
Vragen voor de buitenlandse partner/echtgenoot
Waar woont u?
Werkt u?
Heeft u hogere studies gevolgd?
Bent u voordien al gehuwd geweest? Nationaliteit van vorige echtgenoten/partners
Wie heeft toen de echtscheiding gevraagd en waarom?
Hebt u kinderen? (voornaam, leeftijd)
Was u al in contact met andere mannen/vrouwen in België voor uw huwelijk?
Identiteit van uw ouders, broers en zussen?
Waar wonen zij?
Zijn uw broers/zussen gehuwd? Hebben zij kinderen?
Bent u al naar België geweest?
Hoeveel keren en wanneer?
Welke steden heeft u toen bezocht?
Waar heeft u gelogeerd?
Heeft u al andere visa gevraag? Hoeveel, wanneer en van welk type?
Heeft u al andere visa gekregen? Hoeveel, wanneer en van welk type?
Heeft u visumweigeringen gehad? Hoeveel, wanneer en voor welk type?
Heeft u familie in België? Zo ja, waar?
Heeft u vrienden in België? Zo ja, waar?
Heeft u het voorwerp uitgemaakt van een maatregel tot verwijdering van het grondgebied? Zo ja, in welke omstandigheden.
Vragen voor de Belgische partner/echtgenoot
Wat zijn de naam en voornaam van je echtgenoot/partner?
Hoe oud is je echtgenoot/partner? Geboortedatum en -plaats?
Waar woont je echtgenoot/partner? Adres?
Woont hij/zij alleen?
In wat soort logement?
Is hij of zij voordien al getrouwd geweest? Nationaliteit van voorgaande echtgenoten/partners?
Wie heeft de echtscheiding gevraagd en om welke reden?
Heeft hij/zij kinderen? Naam, leeftijd, school, zien zij hun andere ouder nog?
Werkt hij/zij? Soort werk, salaris...
Oorsprong en bedrag van zijn/haar inkomsten?
Heeft hij/zij gestudeerd?
Wat zijn de activiteiten of hobby's van je echtgenoot/partner?
Geef de identiteit van zijn/haar ouders, broers en zussen, leeftijd, stad, zijn zij gehuwd, hebben zij kinderen...
Heeft je echtgenoot/partner vrienden? Hun naam
Zij die gehuwd? Hebben zij kinderen?
Werken zij?
Hoe lang kent je echtgenoot/partner die?
Is je echtgenoot/partner onder curatele, voogdij?
Weet u wat dat betekent?
Hoe uit zich dit, volgt hij/zij een behandeling, heeft hij/zij hulp nodig?
Wanneer bent u dit te weten gekomen en op welke manier?
Heeft uw echtgenoot/partner gezondheidsproblemen? Volget hij/zij een behandeling?
Vragen ivm het huwelijk/relatie
Huwelijksdatum?
Heeft uw echtgeno(o)t(e) het consulaat gecontacteerd voor jullie huwelijk?
Werd de huwelijksafkondiging gepubliceerd aan het gemeentehuis in België?
Is er een aanvraag geweest voor een visum om te huwen in België?
Was jullie familie op de hoogte van jullie trouwplannen? Sinds wanneer en hoe hebben ze gereageerd?
Was de familie van je echtgenoot/partner op de hoogte? Sinds wanneer en hoe hebben ze gereageerd?
Was uw familie aanwezig op het huwelijk?
Was de familie van je echtgeno(o)t(e) aanwezig?
Wie waren uw getuigen en die van uw echtgenoot? (toestemming controleren indien minderjarig)
Is er een religieus huwelijk geweest?
Heeft uw echtgenoot/partner zich bekeerd tot uw godsdienst?
Is er onderzoek geweest door de lokale autoriteiten? Wanneer zijn jullie met de formaliteiten begonnen?
Werden er foto's van het huwelijk genomen?
Was er een huwelijksfeest?
Zijn er cadeaus uitgewisseld? Werd de bruidsschat betaald en indien ja, waaruit bestond die?
Wie heeft de kosten voor het huwelijk betaald?
Is het huwelijk geconsumeerd?
Datum van jullie eerste ontmoeting?
Datum van jullie laatste telefonisch gesprek?
Hoe vaak bellen jullie mekaar?
TOEKOMSTPLANNEN
Waar willen jullie wonen en waarom?
In welk type huisvesting?
Bent u van plan om te werken?
Willen jullie kinderen?
Heeft uw echtgenoot/partner werk voor u gezocht?
In welke taal communiceren jullie?
Bent u van plan Frans/Nederlands te leren?
Schrijf de naam, voornamen en geboortedatum van uw echtgenoot/partner.
pi_170790599
De enige reden dat mijn maat zijn vriendin mocht blijven, was omdat hun kind er westers uitzag.

Het land waar ze vandaan kwam, was veilig voor haar (want geen oorlog), maar dat land kon de veiligheid niet garanderen van het kind.
Door het uiterlijk van het kind was er grote kans dat het kind ontvoerd zou worden, omdat ze weten dat papa geld heeft in Europa.

Papa zou zijn kind daar ook niet kunnen opzoeken.

Maar de regels zijn hier best streng en het proces vreet stress en is ontiegelijk duur
Hell To The Liars
  dinsdag 9 mei 2017 @ 04:54:52 #61
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170791147
Wacht, moeten we nu de waarzeggers uithangen en je dromen uitleggen of gaat dit topic nu over hoe je je vriendin kan laten overkomen? :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Gary_Oak op 09-05-2017 10:52:15 ]
  dinsdag 9 mei 2017 @ 05:40:31 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170791186
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 01:23 schreef Droopie het volgende:
De enige reden dat mijn maat zijn vriendin mocht blijven, was omdat hun kind er westers uitzag.

Het land waar ze vandaan kwam, was veilig voor haar (want geen oorlog), maar dat land kon de veiligheid niet garanderen van het kind.
Door het uiterlijk van het kind was er grote kans dat het kind ontvoerd zou worden, omdat ze weten dat papa geld heeft in Europa.

Papa zou zijn kind daar ook niet kunnen opzoeken.

Maar de regels zijn hier best streng en het proces vreet stress en is ontiegelijk duur

Het ligt ook wel aan het land van herkomst. In geval van Brazilië zou het volgens mij vooral een kwestie zijn van de Nederlandse partner die moet voldoen aan de inkomenseis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170791236
Als je niet inzit over deze dingen, min of meer hetgeen wat jij kan doen als in jouw aandeel, waar zit het 'm dan wel in?
Misschien kun je wat meer rust krijgen door overzicht. Bespreek samen door wat alle eventuele struikelpunten kunnen zijn en maak een overzicht inclusief tijdslijn, zodat je samen er bovenop zit. Hoe zit het met haar vertrek daar? Wat moet zij achterlaten, naast haar baan? Familie? Studieschuld? Hypotheek? Staan de achterblijvers achter haar vertrek of voelt het misschien toch een beetje als een of/of keuze? Verwacht men misschien ook financiele ondersteuning/tegemoetkoming als zij in het rijke Europa zit? Hoe denkt zij dat haar leven er hier uit gaat zien? Naast jou en de studie bedoel ik dan.
pi_170791239
Oh ja, misschien is het WGRforum beter voor het juridische gedeelte, mocht je daar serieuzer op in willen gaan..
  dinsdag 9 mei 2017 @ 07:05:39 #65
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170791319
Je meisje spreekt slecht Engels en nauwelijks Nederlands en je hangt jullie toekomst aan haar opleiding in Leuven. Als ze het niet redt aan de uni - en die kans is er altijd - is het einde verhaal. Frontale botsing en je kunt alleen maar toekijken.

Richt je liever op het zoeken van een vaste baan waarmee je genoeg verdient om haar te kunnen onderhouden en zorg dat je zo snel mogelijk kunt trouwen (aan alle voorwaarden voldoet). Dan is jullie juridische status een stuk duidelijker. Ik snap niet dat je nog niet wilt trouwen als haar toekomst zo op zijn kop wordt gezet door jullie relatie.
Ondertussen kan zij Nederlands leren. Eenmaal getrouwd kan ze alsnog gaan studeren, of gaan werken.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 07:11:07 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170791338
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:49 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ken jij Belgen of Nederlanders die getrouwd zijn en kinderen hebben (internationaal) waarvan de partner niet in België of Nederland mag verblijven?
Ja. Echtgenote en kind moeten terug naar China omdat echtgenoot onvoldoende eigen inkomen heeft.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 07:46:57 #67
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_170791526
Gaat dit topic over je dromen of over je relatie? :P

In Nederland is het enige punt dat je een bepaald inkomen moet hebben en - op het moment van de MMV-aanvraag - een arbeidsovereenkomst moet hebben dat nog minimaal 1 jaar duurt. Of je partner nou in Brazilië woont of in Turkije maakt geen bal uit.

Waarom probeer je het niet met gezinsvorming ipv een studentenvisum? Studeren in België kan ze altijd nog. Laat haar eerst maar Nederlands leren.

Ik zit helaas in hetzelfde schuitje. Ik studeer hier waardoor mijn echtgenoot nog niet kan komen.
Protège moi de mes désirs.
pi_170792037
Je kunt ook best een partner uit een ander land over laten komen
Maar dan moet je je wel aan de regels houden
Waarom dat niet gewoon vanaf het begin doen en serieus aan pakken ipv aan kloten.

Zoals droopie zei, win eens info in bij iemand die er verstand van heeft zoals bij de jurofoon of zo
pi_170792545
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:09 schreef StevieW0nder het volgende:
Nu 2 nachten op rij dat ik wakker word na een verschrikkelijke nachtmerrie.

Eergisteren droomde ik dat ik in de auto zat, enkele straten verder van mijn huis.
Ik wilde via een kleine zijstraat de hoofdweg op rijden, maar de auto werd onbestuurbaar.
Er zat iemand naast me die vroeg “wat gebeurt er?”
We keken allebei naar de versnellingspook, maar die reageerde nergens meer op.
De auto bleef stil staan, en ik keek voor me naar de hoofdweg.

Daar reden meerdere auto’s frontaal op elkaar in. Vrouwen en kinderen lagen naast de auto, compleet onder het bloed. Sommigen misten ledematen en schreeuwden om hulp.
Het was erg intens en ik werd er onmiddellijk van wakker.
Ik dacht dat dat auto ongeluk een soort van deja vu moest voorstellen. De dag erna was ik vrij angstig in de auto, zeker toen een vriendin even niet oplette en bijna van de weg af reed.

Dan nachtmerrie nummer 2, gisteren.
Ik was terug in de kleuterschool, maar ik wandelde via de poort binnen als volwassene tussen alle kinderen. Achter mij volgden 4 andere volwassenen, ruige types.
De bewaker zei tegen hen “He, jullie mogen hier niet zomaar binnen”
Een van die kerels ging naar de bewaker toe, wurgde hem met 2 handen en een andere kerel sloeg hem dood met een baseball bat.

Ik was in de minderheid en kon niet helpen.

Het gevoel dat ik overhoud aan beide dromen is angst en machteloosheid.
Zie ik dat juist? Er zijn wat zaken in mijn privéleven waar ik bang voor ben, en eigenlijk geen vat op heb
Ik geloof zelf altijd dat er een bepaalde betekenis achter je dromen schuil gaat.
In het algemeen zou je kunnen stellen dat dit droomsymbool (auto) je mate van afhankelijkheid aangeeft, en hoeveel controle je over je leven denkt te hebben.

http://www.droominfo.nl
  dinsdag 9 mei 2017 @ 10:04:15 #70
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_170793354
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:05 schreef Lunatiek het volgende:
Je meisje spreekt slecht Engels en nauwelijks Nederlands en je hangt jullie toekomst aan haar opleiding in Leuven. Als ze het niet redt aan de uni - en die kans is er altijd - is het einde verhaal. Frontale botsing en je kunt alleen maar toekijken.
Misschien even op een zijspoor gaan, maar hoe is haar beheersing van de Franse taal? Want als die beter is dan haar Engels of Nederlands, kan ze ook naar een Waalse universiteit (bijvoorbeeld in Luik of Brussel) als ze de taaltoets daarvan wel zou halen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_170798151
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 06:28 schreef Scary_Mary het volgende:
Bespreek samen door wat alle eventuele struikelpunten kunnen zijn en maak een overzicht inclusief tijdslijn, zodat je samen er bovenop zit. Hoe zit het met haar vertrek daar? Wat moet zij achterlaten, naast haar baan? Familie? Studieschuld? Hypotheek? Staan de achterblijvers achter haar vertrek of voelt het misschien toch een beetje als een of/of keuze? Verwacht men misschien ook financiele ondersteuning/tegemoetkoming als zij in het rijke Europa zit? Hoe denkt zij dat haar leven er hier uit gaat zien? Naast jou en de studie bedoel ik dan.
Hier ben ik heel veel mee bezig.
De grootste struikelpunten die mij bezig houden..

Haar moeder is compleet religieus geïndoctrineerd en probeert haar fundamentalistische religieuze overtuigingen aan ons op te dringen. Zoals bijvoorbeeld haar levensvisie dat haar dochter (28) bij haar (71!) moet blijven wonen tot aan het huwelijk. Je leest het goed, moeder was 43 toen ze haar verwekte. Dat gebeurt wel vaker bij dat soort onopgeleide migranten die enkel de Bijbel als educatie kennen. Ze zijn tegen anticonceptie en verwekken kinderen op gelijk welke leeftijd. Mijn vriendin neemt de pil zonder dat haar moeder het weet, omdat ze het niet accepteert.

Mijn vriendin zelf is blank en had een blanke vader die 20 jar geleden stierf. Veel van haar vrienden beweren dat haar moeder (zwart met Afrikaanse roots) nooit haar biologische moeder kan zijn, maar dat kwetst haar diep dus daar maak ik verder geen punt van.

Haar moeder accepteert inmiddels de studie in Europa, maar om wille van haar religieuze houding mogen we van haar geen kamer delen. Want samenwonen mag pas na een huwelijk.
Zij moet een kamer huren en ik moet maar bij mijn ouders gaan wonen als dertiger (wtf?).

Hier in Brazilië als ik bij haar ben (appartement) moet ik van moeder op een aparte kamer slapen.
Dit is dus tijdelijk, maar werkt op lange termijn helemaal niet voor mij. Om seks te kunnen hebben moeten we continu vals spelen of op weekend gaan. Mijn vriendin wil samenwonen in Europa, maar we moeten er over liegen tegen haar moeder. Dat mens loopt hier ook altijd rond, en ik erger me er steeds meer aan. Gelukkig moet ik er niet meer mee samenleven nadat dit visum vervalt. Dan is het haar beurt om naar Europa te komen.

Dan dat financiele.
Mijn vriendin heeft geen schulden. Ze erfde dit appartement (best goed te noemen) van haar overleden vader als enig kind. Dus geen hypotheek. Ze verhuurt zelfs een heel klein appartementje elders in de stad. Haar salaris van het werk gebruikt ze voor de supermarkt + elektriciteitsrekening etc.

Ik heb haar duidelijk gemaakt dat veel Europeanen weten van relaties waarin er geld wordt gestuurd naar Brazilië om de familie te onderhouden. Vanaf de eerste seconde zei ik dat dat nooit, maar dan ook NOOIT het geval zal zijn.
Zij zelf verwacht dat niet, maar het probleem zit em opnieuw bij die Afrikaanse moeder van 71.
Die zegt van “Ik zorg nu voor jullie, en als jullie beiden een baan hebben in Europa kunnen jullie voor mij zorgen”.

Ik krijg er diarree van dat Brazilianen geld doneren continu synoniem stellen met “voor iemand zorgen”. Ik zorg bijvoorbeeld voor mensen door er tijd in te investeren, maar niet door er geld aan te geven. Ik zie in die families dat ze geld vragen bij wie het heeft. Van mij zal er nooit 1 euro komen.

Ik twijfel niet aan de gevoelens van mijn vriendin voor mij, maar die Afrikaanse moeder is een geldwolf die inderdaad geld verwacht vanuit het rijke Europa. Het is ook geen toeval dat zij zelf een kind verwekte bij een blanke man met Europese roots, die blijkbaar genoeg geld had om een appartement na te laten.

Mijn vriendin is enorm gehecht aan haar moeder. Ze wonen al 27 jaar samen.
Als ze gescheiden worden door die studie en als ik niet naar moeders pijpen dans door geld te sturen, ben ik benieuwd hoe groot haar invloed op deze relatie is.
Maar ik houd voet bij stuk. Er zal nooit 1 euro sponsoring naar die familie komen.

Moeder heeft een kind uit een vorig huwelijk. Die dochter heeft het financieel moeilijk omdat ze een hoop kinderen heeft gemaakt. En dat deel van de familie wil ze financieel helpen. Mij best, maar niet via mij en ook niet via mijn vriendin. We moeten zelf een hypotheek nemen en sparen voor onze toekomst

[ Bericht 1% gewijzigd door StevieW0nder op 09-05-2017 14:25:14 ]
pi_170798407
Oh, nou dan zal ik je alvast uit de droom helpen.
Voor een Braziliaan is hun familie heilig, dat er geen 0 euro naar Brazilie toegaat kan best, maar dat is een doodzonde in die kringen.

Benieuwd of jouw vriendin er ook zo overdenkt, want de meeste Braziliaanse vrouwen zien een westerse man als onderdeel van de zorg voor hun familie.

Hoop voor je dat de liefde oprecht is, maar de eerste Braziliaan die een westerse man boven haar familie stelt moet ik nog van horen.

Mijn vorige werk had ik een Braziliaanse werkgever, mooie verhalen over die cultuur, maar ze zijn best slinks
Hell To The Liars
pi_170798563
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:25 schreef Droopie het volgende:
Oh, nou dan zal ik je alvast uit de droom helpen.
Voor een Braziliaan is hun familie heilig, dat er geen 0 euro naar Brazilie toegaat kan best, maar dat is een doodzonde in die kringen.

Benieuwd of jouw vriendin er ook zo overdenkt, want de meeste Braziliaanse vrouwen zien een westerse man als onderdeel van de zorg voor hun familie.

Hoop voor je dat de liefde oprecht is, maar de eerste Braziliaan die een westerse man boven haar familie stelt moet ik nog van horen.

Mijn vorige werk had ik een Braziliaanse werkgever, mooie verhalen over die cultuur, maar ze zijn best slinks
Mijn eigen vriendin staat erop dat ze al haar kosten zelf dekt. Omdat ze geen label wil krijgen van “profiteur”. Dat waardeer ik ook aan haar.
Ik heb veel geld bespaard door gratis bij hen te verblijven en daarom trakteer ik nu en dan eens op een weekendje weg, maar ik ben zeker geen melkkoe.

De stiefzus van mijn vriendin heeft het financieel moeilijk. 3 kinderen gemaakt met een vent waarvan iedereen wist dat hij niet deugt. Nu is ze alleenstaande moeder met een klein inkomen.
Het grootste deel van die familie zijn zwarten. Voor mij geen probleem, maar als ze ooit om 1 euro van me gaan vragen is het antwoord NEE.

En dan moet maar blijken wat er zal gebeuren. Ik heb het voor mijn vriendin altijd heel duidelijk gemaakt dat wij onze toekomst niet kunnen opgeven voor anderen die fouten hebben gemaakt.

Dat heeft ze te nemen of te laten.
Ik vrees dat moeder geld gaat vragen aan mijn vriendin, die die zelfde mentaliteit van “we moeten elkaar helpen” deelt. Dat zou dan ten koste van onze relatie gaan.

Ik houd voet bij stuk, maar als ik merk dat er geld verzonden wordt zet ik er onmiddellijk een punt achter.
pi_170798607
Wat is het verband tussen 'zwarten' en om geld vragen :D

Rare vogel ben je zeg

Vewm respect en begrip ook voor de cultuur van je partner
pi_170798677
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:36 schreef Allures het volgende:
Wat is het verband tussen 'zwarten' en om geld vragen :D

Rare vogel ben je zeg
Ik zit er niet naast als ik zeg dat 98% van de zwarten in Brazilië arm zijn. Haar moeder zegt zelf van “Als je in dit land blank bent, betekent dat dat je een betere baan hebt dan zwarten”

Moeder zou ook nooit accepteren dat haar dochter met een zwarte samen is (zei ze zelf). Heeft niet zo zeer met de huidskleur te maken, maar puur met het feit dat zwart zijn betekent dat je het financieel niet gemakkelijk hebt.

Die cultuur van geld transfereren is er niet bij blanken.
Beide rassen leven samen maar hebben een compleet andere migratieachtergrond en een compleet andere mentaliteit. Dat geeft wel eens spanningen
  dinsdag 9 mei 2017 @ 14:42:14 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170798703
Ik hoop dat zij op tijd tot inkeer komt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170798761
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:36 schreef Allures het volgende:
Wat is het verband tussen 'zwarten' en om geld vragen :D

Rare vogel ben je zeg

Vewm respect en begrip ook voor de cultuur van je partner
Geld geven zie ik niet als onderdeel van cultuur.
In Europa zijn er ook wel eens mensen die compleet verkeerde keuzes maken en blut gaan omdat er wat scheelt aan hun mentaliteit.
Ik vergeef mensen de fouten die ze gemaakt hebben, maar ik ga er niet financieel voor opdraaien.
Ik noem dat belangenvermenging. Benieuwd of de vriendschap met de familie staande blijft als er geen geld komt.
pi_170798771
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:40 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik zit er niet naast als ik zeg dat 98% van de zwarten in Brazilië arm zijn. Haar moeder zegt zelf van “Als je in dit land blank bent, betekent dat dat je een betere baan hebt dan zwarten”

Moeder zou ook nooit accepteren dat haar dochter met een zwarte samen is (zei ze zelf). Heeft niet zo zeer met de huidskleur te maken, maar puur met het feit dat zwart zijn betekent dat je het financieel niet gemakkelijk hebt.

Die cultuur van geld transfereren is er niet bij blanken.
Beide rassen leven samen maar hebben een compleet andere migratieachtergrond en een compleet andere mentaliteit. Dat geeft wel eens spanningen
Nee klopt, want de blanken zorgen daar wel voor elkaar.
Als zwart persoon zijn de kansen daar minder dan laag.

En dat moeder geen zwarte wilt, komt omdat er geen geld te halen valt.


Hoop trouwens oprecht dat het bij jullie anders zit.
Hell To The Liars
pi_170798781
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:44 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Geld geven zie ik niet als onderdeel van cultuur.
In Europa zijn er ook wel eens mensen die compleet verkeerde keuzes maken en blut gaan omdat er wat scheelt aan hun mentaliteit.
Ik vergeef mensen de fouten die ze gemaakt hebben, maar ik ga er niet financieel voor opdraaien.
maar dat is het wel
Dat jij dat niet snapt maakt niet dat het geen onderdeel is van de cultuur. Het is een wij cultuur. Daarin is dat heel normaal
pi_170798830
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:46 schreef Allures het volgende:

[..]

maar dat is het wel
Dat jij dat niet snapt maakt niet dat het geen onderdeel is van de cultuur. Het is een wij cultuur. Daarin is dat heel normaal
Iedereen kan bv fruit kopen in Zuid-Amerika, behalve Brazilaanse over het algemeen.

Dat gunnen ze eerder aan hun landgenoten overzees.
Zuid-Amerika is best open, behalve Brazilie dat is echt een cultuur ansich.
Hell To The Liars
pi_170798886
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:46 schreef Allures het volgende:

[..]

maar dat is het wel
Dat jij dat niet snapt maakt niet dat het geen onderdeel is van de cultuur. Het is een wij cultuur. Daarin is dat heel normaal
Voor mij is een huwelijk een verzegeling van oprechte liefde tussen een man en een vrouw.
Voor moeder (denk ik) zijn er financiele bijbedoelingen. Dat maak ik op uit de manier waarop zij erover praat, en uit haar keuzes in het verleden.

Geld doneren is helemaal niet mijn intentie, en daar moeten we allebei duidelijk in zijn.
Overigens heb ik een relatie met mijn vriendin, en niet met haar moeder.

Als ik merk dat ik gebruikt word voor geld, is het gedaan.
pi_170798910
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:50 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Voor mij is een huwelijk een verzegeling van oprechte liefde tussen een man en een vrouw.
Voor moeder (denk ik) zijn er financiele bijbedoelingen. Dat maak ik op uit de manier waarop zij erover praat, en uit haar keuzes in het verleden.

Geld doneren is helemaal niet mijn intentie, en daar moeten we allebei duidelijk in zijn.
Overigens heb ik een relatie met mijn vriendin, en niet met haar moeder.

Als ik merk dat ik gebruikt word voor geld, is het gedaan.
maar je vriendin heeft ook een relatie met haar moeder en daarin is financieel bijdragen heel normaal en wordt het, binnen de cultuur, ook verwacht
pi_170798922
Hoe oud zijn jullie?
En hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
Hell To The Liars
  dinsdag 9 mei 2017 @ 14:53:43 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170798949
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:50 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Voor mij is een huwelijk een verzegeling van oprechte liefde tussen een man en een vrouw.
Voor moeder (denk ik) zijn er financiele bijbedoelingen. Dat maak ik op uit de manier waarop zij erover praat, en uit haar keuzes in het verleden.

Geld doneren is helemaal niet mijn intentie, en daar moeten we allebei duidelijk in zijn.
Overigens heb ik een relatie met mijn vriendin, en niet met haar moeder.

Als ik merk dat ik gebruikt word voor geld, is het gedaan.
Dan is het toch wel een bof dat moeder al zo oud is. Zo kun je het ook bekijken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170798980
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:51 schreef Allures het volgende:

[..]

maar je vriendin heeft ook een relatie met haar moeder en daarin is financieel bijdragen heel normaal en wordt het, binnen de cultuur, ook verwacht
Mijn oud-collega van 64 had een relatie met een meisje van 23 jaar uit Fortaleza.

Ging daar 5 keer per jaar naar toe en met kerst kwamen ze naar hem toe (incl. haar moeder).
Draaide alleen maar om geld, aandacht en seks (nou ja liefde was er ook wel hoor, meer uit noodzaak).

Iedereen tevreden daar -O-
Hell To The Liars
pi_170799008
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:51 schreef Allures het volgende:

[..]

maar je vriendin heeft ook een relatie met haar moeder en daarin is financieel bijdragen heel normaal en wordt het, binnen de cultuur, ook verwacht
Zij zijn gewend om een hele hoop kinderen op de wereld te zetten (zijn tegen anticonceptie)
Het is puur zoals in Afrika, omdat ze diezelfde roots hebben.

Ze houden totaal geen rekening met de toekomst van die kinderen.
Particulier onderwijs in Brazilië is duur (tussen 200 en 300 euro per maand) en het is de enige kans om je kind te laten doorstromen tot een universiteit. De rest moet naar een publieke school en zal nooit een goeie baan hebben.

Ik zou nooit kinderen op de wereld zetten waarvan ik geen goed onderwijs kan betalen.
Ook in Europa moet daarvoor gespaard worden. Dat zet ik niet weg als "cultuur" maar als een kwestie van mentaliteit en verantwoordelijkheid nemen.

Dat heb ik altijd duidelijk gemaakt aan mijn vriendin en er is nooit protest tegen geweest.
Ik ben best tolerant tegen haar principes, maar als het over geld gaat ben ik heel duidelijk.

Als er getransfereerd wordt zet ik er onmiddellijk een punt achter.
pi_170799050
Je drukt jouw normen en waarden op een cultuur die je niet begrijpt
Hoe kun je dat nou doen als je zegt dat je houd van iemand uit die cultuur
pi_170799084
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:58 schreef Allures het volgende:
Je drukt jouw normen en waarden op een cultuur die je niet begrijpt
Hoe kun je dat nou doen als je zegt dat je houd van iemand uur die cultuur
Behalve ons meningsverschil over het financiele kunnen we het heel goed vinden samen.
Laat dat het enige culturele verschil zijn waarvan ik verwacht dat zij zich aan ons aanpast. Voor al de rest wil ik me schikken naar hun normen en waarden. Zoals ik dat nu doe door op een aparte kamer te slapen.
pi_170799138
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:52 schreef Droopie het volgende:
Hoe oud zijn jullie?
En hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
28 en 31.
Op reis in dezelfde stad, en altijd in contact gebleven.
pi_170799141
Makkelijk praten met een modaal inkomen vanuit Belgie terwijl haar neefjes en nichtjes het met 1 dollar per dag moeten doen.
Hell To The Liars
pi_170799155
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:02 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

28 en 31.
Op reis in dezelfde stad, en altijd in contact gebleven.
Oke, dat klinkt wel gezond :Y
Hell To The Liars
pi_170799172
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:02 schreef Droopie het volgende:

[..]

Oke, dat klinkt wel gezond :Y
behalve dan dat TS klinkt alsof ie 17 is
pi_170799198
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:02 schreef Droopie het volgende:
Makkelijk praten met een modaal inkomen vanuit Belgie terwijl haar neefjes en nichtjes het met 1 dollar per dag moeten doen.
Dat betreur ik. Maar voor mij is een huwelijk geen financieel hulpverleningscontract.
Als zij dat verwachten kan ik dat begrijpen. Maar dat is niet mijn intentie
pi_170799280
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:03 schreef Allures het volgende:

[..]

behalve dan dat TS klinkt alsof ie 17 is
Hoe zie jij die financiele steun eigenlijk?
Hoeveel geld zou jij persoonlijk zomaar weggeven, aan wie en onder welke voorwaarden?
Als er die überhaupt zijn.
pi_170799386
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:02 schreef Droopie het volgende:
Makkelijk praten met een modaal inkomen vanuit Belgie terwijl haar neefjes en nichtjes het met 1 dollar per dag moeten doen.
Ze spelen de hele dag video games.
Ik heb altijd hard gestudeerd voor het diploma dat ik uiteindelijk verworven heb.

Wat financiele steun voor een studie aan de universiteit, vind ik trouwens heel wat anders dan iemands hypotheek aflossen.
pi_170799508
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:08 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Hoe zie jij die financiele steun eigenlijk?
Hoeveel geld zou jij persoonlijk zomaar weggeven, aan wie en onder welke voorwaarden?
Als er die überhaupt zijn.
het is onderdeel van haar cultuur. Ik heb geen relatie met iemand uit een cultureel waar het de norm is
Als je het niet trekt moet je geen relatie aan gaan met iemand uit een cultuur die de kenmerken heeft die je niet trekt
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:20:01 #97
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170799603
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:17 schreef Allures het volgende:

[..]

het is onderdeel van haar cultuur. Ik heb geen relatie met iemand uit een cultureel waar het de norm is
Als je het niet trekt moet je geen relatie aan gaan met iemand uit een cultuur die de kenmerken heeft die je niet trekt
Het verschil is ook groot: geen cent naar die familie maar voor vriendin wordt heel veel geld gestoken in reis, studie, huisvesting, cursussen en zo.

:|W
pi_170799830
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:20 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het verschil is ook groot: geen cent naar die familie maar voor vriendin wordt heel veel geld gestoken in reis, studie, huisvesting, cursussen en zo.

:|W
Ja hoe moet ze dat uitleggen aan de mensen in haar eigen cultuur? TS snapt niet in wat voor positie hij haar zet
pi_170799840
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:20 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het verschil is ook groot: geen cent naar die familie maar voor vriendin wordt heel veel geld gestoken in reis, studie, huisvesting, cursussen en zo.

:|W
Zij wil 400 euro per maand uitgeven omdat ze anders spaargeld moet opmaken (Ze krijgt 400 euro per maand steun door haar overleden vader). Dat is ongeveer de kost voor eten en drinken.
Ik huur een appartement waar zij gratis gebruik van mag maken. Meer niet
pi_170799935
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:17 schreef Allures het volgende:

[..]

het is onderdeel van haar cultuur. Ik heb geen relatie met iemand uit een cultureel waar het de norm is
Als je het niet trekt moet je geen relatie aan gaan met iemand uit een cultuur die de kenmerken heeft die je niet trekt
Laatst zag ik dit filmpje passeren op youtube. Belgische man die verliefd werd op een Thaise.

Begon goed, tot hij doorhad dat hij gebruikt werd voor geld en er daardoor een einde aan maakte.
Jij noemt dat een cultureel verschil. Ik noem dat belangenvermenging en liegen over je intentie


Ik ga de familie niet financieel onderhouden en ben daar altijd duidelijk over geweest.
Wat niet weg neemt dat ik de situatie begrijp
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')