abonnement Unibet Coolblue
pi_170776411
Mensen hier ervaring met een zogeheten "taalreis"? :) Er zijn verschillende instanties die dat aanbieden; ESL, EF, StudyTravel etc.

Er zijn meerder redenen voor mij dat ik dit wil gaan doen. Niet alleen omdat ik graag de taal zou willen leren, maar het lijkt me ook leuk om een paar weken (maximaal 4, 3 weken is preferabel) het studentenleven elders mee te maken en meer te leren van de cultuur en dergelijke. De ervaring dus. :) Lekker opgaan in het leven daar

Bij ESL is Frans leren bij het France Langue Paris Notre-Dame een optie. Voor 3 weken kan dat - inclusief accommodatie; een residentie genaamd Nexity Tessier - wel zo'n 2000 euro kosten. Dit lijkt mij wel prijzig. :P Ik moet natuurlijk ook nog leven daar, dus dan ga ik al uit van zo'n 3000 euro. Misschien is het niet super prijzig, ik kan dat soort dingen altijd lastig inschatten. :') Maar vooralsnog lijkt het mij ietwat prijzig (niet dat ik het er niet voor over zou hebben, lijkt mij een leuke ervaring). Natuurlijk zijn er andere scholen en andere accommodaties, maar misschien kan iemand mij iets aanraden. :Y Of ervaringen delen, of het het waard is. Van andere steden lijkt het me ook leuk om te horen

Thanks!
pi_170776462
Heel die studentencultuur wil ik daar juist meemaken, dat lijkt me leuk. :P Ik heb Parijs gekozen simpelweg omdat ik daar gewoon een beetje verliefd op ben :@
pi_170776851
In een ver verleden een maand in Montpellier gezeten. Was eigenlijk wel weer klaar na een weekje ofzo. Je moet wel een beetje geluk hebben met je klasgenoten, mijn tip is van te voren goed uitzoeken wat de gemiddelde leeftijd van de klas is. Dit kan ook per seizoen schelen. In de zomer zijn het vooral scholieren nml. daarbuiten studenten, of ouderen die ook echt iets willen oppikken tijdens de lessen..
pi_170787917
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 16:46 schreef flipsters het volgende:
In een ver verleden een maand in Montpellier gezeten. Was eigenlijk wel weer klaar na een weekje ofzo. Je moet wel een beetje geluk hebben met je klasgenoten, mijn tip is van te voren goed uitzoeken wat de gemiddelde leeftijd van de klas is. Dit kan ook per seizoen schelen. In de zomer zijn het vooral scholieren nml. daarbuiten studenten, of ouderen die ook echt iets willen oppikken tijdens de lessen..
Thanks, handige tip. :) Ik ga wel voor de studenten, dus beetje lente/zomer zal wel prima zijn toch?

Heb je wel veel geleerd in dat weekje? :P Het lijkt me ook dat je veel leert omdat je daar woont
pi_170788037
Ik probeer het nu al een tijdje te leren met Memrise/Duolingo, misschien dat ik over een paar maandjes een Frans boek oppak. Het gaat voor mijn gevoel niet heel snel nu, dat is wel vervelend. Daarom lijkt dit me een goede optie
pi_170790594
Nee was er de volle maand, maar voornamelijk door m'n klasgenoten was het niet bepaald gezellig. Scheelt wel veel als je een appartement kunt delen met anderen qua sociale Contacten. Op zich was het wel de moeite waard maar verwacht geen wonders in een paar weken tijd. Voor mij niet iets wat ik opnieuw zou doen trouwens.
pi_171402596
Hee! Ik ben zelf vorig jaar (via Studytravel) twee weken in Spanje geweest.
Ik denk dat je ervaring heel erg zal liggen aan waar je voor gaat. Als je de taal wil leren, ga dan bij een gastgezin en kies zoveel mogelijk extra lessen.
Als je wilt feesten kies voor een appartement, dan kom je vaak met andere studenten. Je kan soms kiezen voor ochtend of middaglessen; als je gaat feesten doe dan de middaglessen want vroeg je bed uit is niet leuk.
Ik ga de laatste twee weken naar Parijs, weer via Studytravel :) goede ervaringen mee en superleerzaam! Veel succes met je keuzes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')