abonnement Unibet Coolblue
pi_170761733
Beste medeFOK!kers,

Ik ben een drukke student maar in mijn vakanties hou ik er ook van om af en toe eens te gamen.
Nu heb ik een oude (PHAT) PS3 die afgelopen weekend de geest gegeven heeft.
Mijn interesse was al een tijdje gewekt voor de XBOX One S (500 GB).
Nu vroeg ik mij het volgende af:
Deze Xbox One S kan in principe 4K afspelen mits je een 4K TV hebt aangesloten, krijg je op een Full HD 1080P TV dan een soort van 'upgegrade 1080P' te zien of blijft dit gewoon 1080P zonder aspecten van 4K?
Daarnaast kan een Xbox One S ook Ultra HD afspelen, heb je daar wat aan als je geen 4K-ondersteunende TV hebt?

Alvast bedankt!
  zondag 7 mei 2017 @ 22:39:28 #2
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170761866
Apparaten die uhd of 4k uitzenden zullen terugschalen naar bijvoorbeeld 1080p als de tv dit niet ondersteunt.

Je hebt er weinig aan dus.

Al is er natuurlijk qua games, performance en effectieve fps wel een vooruitgang te verwachten ten opzichte van je PS3 die ook al 1080P kon weergeven.
  Eindredactie Games dinsdag 9 mei 2017 @ 10:06:15 #3
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_170793384
Het 4K-aspect bij de Xbox One S is eigenlijk alleen interessant voor films en series, via de UHD blu-rayspeler en via streamingdiensten, maar daar heb je niks aan op een Full HD-tv. Qua games zijn de verschillen in die zin verwaarloosbaar. HDR is wat dat betreft nog wel interessant, maar ook dat moet je tv ondersteunen en is bovendien maar in een handjevol titels beschikbaar.

Maar de One S heeft nog wel wat voordeeltjes ten opzichte van een gewone One. Ten eerste is 'ie 40% kleiner, heeft geen power brick meer, beschikt over een IR Blaster en heeft een betere controller met rubberen ondergrip (net als de Elite Controller). Toch is één van de voornaamste redenen voor mensen om er een te halen de UHD Blu-rayspeler. Het is een van de goedkopere 4K blu-rayspelers op de markt, net als vroegah met de PS3.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 10 mei 2017 @ 14:32:31 #4
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170827804
Is het een goede console. Ben een echte pc gamer. Maar voor het eerst in mijn leven wil ik toch een console proberen. Nu dacht ik aan xbox omdat het mogelijk zou zijn ook xbox titels op cd ook via een pc te spelen onder Windows 10.

Verder hoe zit het met de beeldkwaliteit tov de ps4.? en de betrouwbaarheid van de console. Had ooit gehoord dat de xbox de cd stuk maakte. Maar dat was geloof ik de 360 maar weet dat niet meer zeker.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Eindredactie Games woensdag 10 mei 2017 @ 14:56:30 #5
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_170828276
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:32 schreef Cherna het volgende:
Is het een goede console. Ben een echte pc gamer. Maar voor het eerst in mijn leven wil ik toch een console proberen. Nu dacht ik aan xbox omdat het mogelijk zou zijn ook xbox titels op cd ook via een pc te spelen onder Windows 10.

Verder hoe zit het met de beeldkwaliteit tov de ps4.? en de betrouwbaarheid van de console. Had ooit gehoord dat de xbox de cd stuk maakte. Maar dat was geloof ik de 360 maar weet dat niet meer zeker.
Dat is nu net iets wat níet kan. De Play Anywhere-functie waar je aan refereert (kopen op pc is spelen op Xbox One en vice versa) gaat uitsluitend over digitale games, dus afkomstig uit de Microsoft store. Een fysieke Xbox One-game die je in de winkel koopt kun je niet afspelen op je pc. Houd er ook rekening dat het aantal Play Anywhere-titels op dit moment nog heel summier is.

Over zaken als beeldkwaliteit ga je ontzettend uiteenlopende meningen horen en dergelijke discussies verzanden al gauw in console-oorlogen dus daar moeten we een klein beetje voor waken. Ik heb zelf een gewone Xbox One en een PS4 Pro, mijn kijkafstand tot de televisie (46" plasma) is zo'n tweeënhalve meter en verschil in resoulties zijn op die afstand (voor mij) niet meer zichtbaar. Veel multiplatformgames die op beide systemen zijn uitgekomen hebben een hogere resolutie op PS4. Echter gaat dat vaak om bijv. 900p op Xbox One tegenover 1080p op PS4. Dit is, zeker vanaf een bepaalde kijkafstand, in mijn optiek verwaarloosbaar. Wat ik zelf stukken belangrijker vind is de framerate, die op de PS4 Pro vaak wel een stuk beter is dan op Xbox One.

Het beschadigen van disks is niet meer een veelvoorkomend probleem bij de One, ook andere productiefouten zoals de beruchte Red Ring of Death spelen niet meer deze generatie. De keuze tussen PS4 en Xbox One is meestal gestoeld op een aantal zaken: exclusive games, controller, extra's (games with gold/PS Plus, backward compatibility/PlayStatio Now etc.), wat vrienden hebben, etc. Van betrouwbaarheid zou je je keuze niet af hoeven laten hangen.

Je geeft aan pc-gamer te zijn dus waarschijnlijk is het niet interessant, maar houd er rekening mee dat aan het einde van het jaar de Xbox Scorpio uitkomt. Die gaat qua prestaties nog een aardig stuk boven de PS4 Pro zitten.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:03:03 #6
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170828404
Bedankt voor deze info. Dit is voor mij nu duidelijk. Zal ik eerst kijken welke games online mogelijk zijn. Hoop op zijn minst nhl 17.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_170828480
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:32 schreef Cherna het volgende:
Is het een goede console. Ben een echte pc gamer. Maar voor het eerst in mijn leven wil ik toch een console proberen. Nu dacht ik aan xbox omdat het mogelijk zou zijn ook xbox titels op cd ook via een pc te spelen onder Windows 10.
Je hebt 2 dingen daarin; 2dope noemde de play anywhere titels maar vermoed dat jij het streamen via de xbox app bedoelt of niet?

Je kunt iig de gehele xbox one naar je Windows 10 desktop streamen en daarop gamen als de tv in gebruik is. Wel is de beeldkwaliteit potentieel minder (afhankelijk van in je interne netwerk) en heb je wellicht wat last van inputlag. Dat laatste merk je niets van bij tragere games, maar je moet geen high-speed fighter oid gaan spelen :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:18:39 #8
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170828741
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 15:06 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Je hebt 2 dingen daarin; 2dope noemde de play anywhere titels maar vermoed dat jij het streamen via de xbox app bedoelt of niet?

Je kunt iig de gehele xbox one naar je Windows 10 desktop streamen en daarop gamen als de tv in gebruik is. Wel is de beeldkwaliteit potentieel minder (afhankelijk van in je interne netwerk) en heb je wellicht wat last van inputlag. Dat laatste merk je niets van bij tragere games, maar je moet geen high-speed fighter oid gaan spelen :)
Beide zaken zijn voor mij van belang. Ook het streamen naar mijn pc. Het lijkt mij nu juist leuk dat ik kan gamen maar mijn partner gewoon tv kan kijken. Bovendien is een console ook geschikt voor mijn jongste dochter. Daarom nu de gedachte een console aan te schaffen.

Zelf zal ik hoofdzakelijk alleen die games spelen die niet op een pc te krijgen zijn zoals nhl 17 en games die beter werken met een controler. Als enorme ijshockey fan mis ik die serie sinds 2009 op een pc.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171001506
Bedankt beste mensen! Het is mij nu een stuk duidelijker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')