abonnement Unibet Coolblue
pi_170761733
Beste medeFOK!kers,

Ik ben een drukke student maar in mijn vakanties hou ik er ook van om af en toe eens te gamen.
Nu heb ik een oude (PHAT) PS3 die afgelopen weekend de geest gegeven heeft.
Mijn interesse was al een tijdje gewekt voor de XBOX One S (500 GB).
Nu vroeg ik mij het volgende af:
Deze Xbox One S kan in principe 4K afspelen mits je een 4K TV hebt aangesloten, krijg je op een Full HD 1080P TV dan een soort van 'upgegrade 1080P' te zien of blijft dit gewoon 1080P zonder aspecten van 4K?
Daarnaast kan een Xbox One S ook Ultra HD afspelen, heb je daar wat aan als je geen 4K-ondersteunende TV hebt?

Alvast bedankt!
  zondag 7 mei 2017 @ 22:39:28 #2
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170761866
Apparaten die uhd of 4k uitzenden zullen terugschalen naar bijvoorbeeld 1080p als de tv dit niet ondersteunt.

Je hebt er weinig aan dus.

Al is er natuurlijk qua games, performance en effectieve fps wel een vooruitgang te verwachten ten opzichte van je PS3 die ook al 1080P kon weergeven.
  Eindredactie Games dinsdag 9 mei 2017 @ 10:06:15 #3
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_170793384
Het 4K-aspect bij de Xbox One S is eigenlijk alleen interessant voor films en series, via de UHD blu-rayspeler en via streamingdiensten, maar daar heb je niks aan op een Full HD-tv. Qua games zijn de verschillen in die zin verwaarloosbaar. HDR is wat dat betreft nog wel interessant, maar ook dat moet je tv ondersteunen en is bovendien maar in een handjevol titels beschikbaar.

Maar de One S heeft nog wel wat voordeeltjes ten opzichte van een gewone One. Ten eerste is 'ie 40% kleiner, heeft geen power brick meer, beschikt over een IR Blaster en heeft een betere controller met rubberen ondergrip (net als de Elite Controller). Toch is één van de voornaamste redenen voor mensen om er een te halen de UHD Blu-rayspeler. Het is een van de goedkopere 4K blu-rayspelers op de markt, net als vroegah met de PS3.