abonnement Unibet Coolblue
pi_170755744
Kan ik bij een bioscoop geld terug krijgen wanneer de vertoonde film tegenvalt? Ik dacht nooit dat dit een vraag was die ik zou stellen, maar de filmindustrie duwt ons zo'n bagger onder onze neuzen dat ik vindt dat we er wat tegen moeten doen.

Een beetje achtergrond op de vraag: Persoonlijk vondt ik Star Wars: The force Awakens de verschrikkelijkste Star Wars film die tot nu toe is vertoond. Ik was met een vriend aan het praten over Star Wars, en ik vertelde hem dat als "the last Jedi" net zo slecht zou zijn, dat ik nog vóór de pauze de bios uit zou lopen en mijn geld terug zou vragen. Hij vertelde mij dat bioscopen dat niet (kunnen) doen, hij had dit namelijk al eerder geprobeert (zonder succes). Is dit écht waar? Kan een bioscoop weigeren geld terug te geven terwijl het product dat ze leveren niet voldoet aan onze verwachtingen? Zelf heb ik maar een paar keer per jaar het privilege om naar de bioscoop te gaan, en om dan zo genaaid te worden vind ik een trieste bedoeling. Er moet toch een punt zijn waarbij we "genoeg is genoeg" kunnen zeggen?

TL;NG: Kan je geld terug vragen in een bioscoop als je de film verlaat omdat hij je sterk tegenviel?
pi_170755816
Natuurlijk kan je het vragen, natuurlijk kunnen ze het weigeren.
pi_170756043
quote:
9s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:09 schreef BossNass het volgende:
Kan ik bij een bioscoop geld terug krijgen wanneer de vertoonde film tegenvalt? Ik dacht nooit dat dit een vraag was die ik zou stellen, maar de filmindustrie duwt ons zo'n bagger onder onze neuzen dat ik vindt dat we er wat tegen moeten doen.

Een beetje achtergrond op de vraag: Persoonlijk vondt ik Star Wars: The force Awakens de verschrikkelijkste Star Wars film die tot nu toe is vertoond. Ik was met een vriend aan het praten over Star Wars, en ik vertelde hem dat als "the last Jedi" net zo slecht zou zijn, dat ik nog vóór de pauze de bios uit zou lopen en mijn geld terug zou vragen. Hij vertelde mij dat bioscopen dat niet (kunnen) doen, hij had dit namelijk al eerder geprobeert (zonder succes). Is dit écht waar? Kan een bioscoop weigeren geld terug te geven terwijl het product dat ze leveren niet voldoet aan onze verwachtingen? Zelf heb ik maar een paar keer per jaar het privilege om naar de bioscoop te gaan, en om dan zo genaaid te worden vind ik een trieste bedoeling. Er moet toch een punt zijn waarbij we "genoeg is genoeg" kunnen zeggen?

TL;NG: Kan je geld terug vragen in een bioscoop als je de film verlaat omdat hij je sterk tegenviel?
Bioscoop is niet verantwoordelijk voor slechte films of films die jouw smaak niet zijn.
Schrijf een brief naar de studio waar de film gemaakt is.
pi_170756090
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:12 schreef The_Temp het volgende:
Natuurlijk kan je het vragen, natuurlijk kunnen ze het weigeren.
pi_170756214
quote:
Bioscoop is niet verantwoordelijk voor slechte films of films die jouw smaak niet zijn.
Schrijf een brief naar de studio waar de film gemaakt is.
Goed idee, zal ik doen. Toch betwijfel ik of bedrijven als Lucasfilms of Disney zich enige neuk van mijn briefje zullen aantrekken. Iemand moet toch verantwoordlijkheid kunnen nemen?
pi_170757720
Je verwachtingen zijn te subjectief om te kunnen reclameren. De dienst draait om het draaien en bezoeken van de film. Dat de inhoud je niet bevalt is niks aan te doen en al helemaal niet door de bioscoop.
  Donald Duck held zondag 7 mei 2017 @ 21:24:55 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_170758488
Nope

❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_170763462
Moet meteen denken bij dit topic aan die aflevering van South Park met The Passion of the Christ dat Stan en Kyle hun geld terug willen. :D
  Admin maandag 8 mei 2017 @ 10:06:42 #9
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_170768191
quote:
9s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:09 schreef BossNass het volgende:
Kan ik bij een bioscoop geld terug krijgen wanneer de vertoonde film tegenvalt?
Nee, natuurlijk niet. Je betaalt om de screening te mogen bijwonen, niet om een garantie te krijgen dat je vermaakt wordt.

Dat kun je toch zelf ook wel bedenken?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_170795433
Ga dan gewoon niet en kijk 'm later op dvd (of iets dergelijks :+ )
  dinsdag 9 mei 2017 @ 18:42:50 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170804669
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:23 schreef BossNass het volgende:

[..]

Goed idee, zal ik doen. Toch betwijfel ik of bedrijven als Lucasfilms of Disney zich enige neuk van mijn briefje zullen aantrekken. Iemand moet toch verantwoordlijkheid kunnen nemen?

Dan kan je het altijd nog openbaar naar Disney twitteren of via Facebook met een zielig verhaaltje erbij. En ik zou er maar vanuit gaan dat als je the force awakens kut vind je the last jedi ook kut gaat vinden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_170804736
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 23:23 schreef Knijpflesje het volgende:
Moet meteen denken bij dit topic aan die aflevering van South Park met The Passion of the Christ dat Stan en Kyle hun geld terug willen. :D
Ja ik ook, en die andere waarin Lucas en Spielberg Indiana Jones gingen verkrachten. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170805602
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:55 schreef Fluppert het volgende:
Ga dan gewoon niet en kijk 'm later op dvd (of iets dergelijks :+ )
Dan moet je alsnog betalen natuurlijk :+

Maar even serieus, wat een achterlijke vraag.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:17:12 #14
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_170805742
Ik ga elke avond naar de albert heijn geld ophalen omdat het eten weer niet heeft gesmaakt.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_170805933
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:17 schreef Waaghals het volgende:
Ik ga elke avond naar de albert heijn geld ophalen omdat het eten weer niet heeft gesmaakt.
_O_
pi_170805957
Lol nee?
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:17 schreef Waaghals het volgende:
Ik ga elke avond naar de albert heijn geld ophalen omdat het eten weer niet heeft gesmaakt.
Maar die hebben echt zo'n regeling: niet goed geld terug!
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:25:56 #17
369251 Geralt
of Rivia
pi_170806087
quote:
9s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:09 schreef BossNass het volgende:
Zelf heb ik maar een paar keer per jaar het privilege om naar de bioscoop te gaan, en om dan zo genaaid te worden vind ik een trieste bedoeling. Er moet toch een punt zijn waarbij we "genoeg is genoeg" kunnen zeggen?
Dat punt van genoeg is genoeg ligt bij het feit dat jij je maar een paar keer per jaar een kaartje van nog geen tientje kan verloorloven en dat je dus klaarblijkelijk nogal een klaploper bent.

Genoeg is genoeg! Doe daar wat aan! Zoek een andere baan; volg een studie, weet ik veel!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170806401
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:23 schreef BossNass het volgende:

[..]

Goed idee, zal ik doen. Toch betwijfel ik of bedrijven als Lucasfilms of Disney zich enige neuk van mijn briefje zullen aantrekken. Iemand moet toch verantwoordlijkheid kunnen nemen?

Verantwoordelijkheid voor wat? Dat jij je niet amuseerde?
Wacht dan tot de film verkrijgbaar is op dvd en huur het dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')