abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 mei 2017 @ 22:40:02 #251
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_170761885

Die gast op 1:20, arme kerel :P
  zondag 7 mei 2017 @ 22:42:14 #252
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_170761960
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:30 schreef hafcfan het volgende:
De kampioen die 3-0 verliest bij Excelsior.

GENOT
Wat gaat het volgende week worden hafc? ;(
pi_170761971
Spelers die op vakantie gingen, veel te euforische fans, opeens allemaal contractverlengingen etc. Heel Feyenoord liep gewoon naast hun schoenen.
  zondag 7 mei 2017 @ 22:43:21 #254
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_170762003
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:42 schreef F.M.D. het volgende:
Spelers die op vakantie gingen, veel te euforische fans, opeens allemaal contractverlengingen etc. Heel Feyenoord liep gewoon naast hun schoenen.
Wie ging er op vakantie?
pi_170762067
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:42 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Wat gaat het volgende week worden hafc? ;(
Feyenoord wint wel pik. Uit was dat ze nooit gelukt, maar thuis wel joh.
  zondag 7 mei 2017 @ 22:45:50 #256
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_170762085
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:45 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Feyenoord wint wel pik. Uit was dat ze nooit gelukt, maar thuis wel joh.
Dan houd ik me daar maar aan vast :'(
pi_170762113
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:43 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Wie ging er op vakantie?
Karsdorp, Elia.....
pi_170762118
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:43 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Wie ging er op vakantie?
In het weekend van de bekerfinale zag je verschillende vakantiekiekjes voorbij komen van een aantal spelers.

De focus was er wel af ja, er is wel een gevoel gecreëerd alsof ze er al waren.

Maar volgens mij lag het vandaag vooral aan spanning en stress.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 7 mei 2017 @ 22:47:52 #259
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_170762162
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:46 schreef F.M.D. het volgende:

[..]

Karsdorp, Elia.....
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In het weekend van de bekerfinale zag je verschillende vakantiekiekjes voorbij komen van een aantal spelers.

De focus was er wel af ja, er is wel een gevoel gecreëerd alsof ze er al waren.

Maar volgens mij lag het vandaag vooral aan spanning en stress.
:')

Triest.
  zondag 7 mei 2017 @ 22:48:21 #260
268251 Adames
Klara!
pi_170762177
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:40 schreef Wicky15 het volgende:

Die gast op 1:20, arme kerel :P
ik moet wel lachen om de geen woorden maar daden
pi_170762252
quote:
13s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:47 schreef Wicky15 het volgende:

[..]


[..]

:')

Triest.
Onze reacties? Of het feit dat ze de teugels hebben laten vieren door een aantal dagen vrijaf in de twee weken voorafgaand aan deze wedstrijd?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 7 mei 2017 @ 22:50:28 #262
438851 Oldground
El Poderoso
pi_170762267
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:20 schreef WethouderHekking het volgende:
Ik word echt strontziek van die blagen die met stenen hebben lopen gooien. Opdonderen daarmee.

Wat een ontgoocheling. Wat een deceptie. Wat heb ik mij geërgerd aan die gasten. Wat schaamde ik mij om Feyenoordsupporter te zijn. Oh ja, er werd ook nog met 3-0 verloren. Maar die nederlaag verdween al snel naar de achtergrond.

Tramlijn 12 waarin ik zit, rijdt niet verder. Het is zondagmiddag kwart voor vijf, ter hoogte van het Churchillplein. Te voet verder dan maar. Achter de geblindeerde hekken staat de ME. Het lijkt rustig, totdat enkele gasten met flessen beginnen te gooien. Toevallig bevind ik mij middenin zo’n groepje.

De achteloosheid verbaast mij. Elke flessengooier heeft een brede glimlach. Na iedere worp krijgt hij high fives van zijn maten. En vrijwel niemand zegt er iets van. Massaal wordt er gefilmd, met smartphones. Honderden mensen. Maar vrijwel niemand zegt iets.

Flessengooiers

Ik ben geen held, maar de verbijstering die zich meester maakt van mij, geeft mij een soort onzichtbaar schild. Ik loop op de flessengooiers af, kijk hen recht in de ogen en vraag “waarom?” Geen antwoord. Ze worden niet boos op mij en lopen weg.
Dan, aan mijn linkerkant: “zijn er geen stenen?” De volgende fase van het ME-pesten is begonnen. Stoeptegels worden uit de grond gehaald en kapot gegooid, waarna de brokstukken worden verdeeld onder de relschoppers. De mobieltjes gaan de lucht in, om de regen van stenen te kunnen vastleggen. Er wordt gelachen. Er wordt gezongen. Er wordt gezwegen.

Een jongen op een scooter, zonnebril op, Feyenoordshirt, komt aanrijden: “kappen nou!” Hij is een roepende in de woestijn.

Achter mij brult een jongen: “wat een mafketels!” Ik zeg: “wie bedoel je?” Hij: “Die ME’ers!” Ik: “Als er niets wordt gegooid, staan ze er niet.” Zonder iets te zeggen, loopt hij weg.

Hamas

De ME veegt de Coolsingel schoon en het gebied rond de Koopgoot. Op het Rodezand is de volgende confrontatie. Een jongen met een flinke steen in de handen staat pal voor mij. Ik neem een foto en denk “wat bezielt hem?” Het antwoord komt van een maat van hem: “Dat zijn allemaal joden.” Hij wijst naar de ME. Een meisje mengt zich in het gesprek. Ze heeft een blikje bier in de rechterhand en is dronken. “Hamas, Hamas, alle joden aan het gas!”
Twee atletisch gebouwde jongens dagen de ME uit. “Wat schiet je hier nou mee op?", probeer ik nog. “We hebben 18 jaar gewacht op een titel. We spelen zelf bij Feyenoord in de jeugd. We zijn gewoon boos.”

Dit soort relschoppers heb ik maar al te vaak in de rechtszaal gezien. Gelegenheidshooligans. Ach, kon ik nu maar politici rondleiden. Die achter hun bureau beginnen over stadionverboden en de voetbalwet, maar de praktijk niet kennen. De praktijk van jongeren (16-25 jaar) die in een grote groep, onder invloed van alcohol, genieten van het trotseren van de politie.

Dus, wat kan je ertegen doen? Niet veel. Daar waar massa’s zijn, loert altijd het geweld.

‘Optiefen!’

Ik moet een paar keer rennen voor de aanstormende ME. Een vrouwelijke agente valt op. Ze slaat vrij willekeurig met de wapenstok. “Optiefen nou! Optiefen!” Ook supporters die geen geweld plegen, krijgen klappen. Ik voel geen enkel medelijden met hen. Ik denk alleen: arme ME’er. Je zal maar urenlang worden uitgescholden en bekogeld. Dan snap ik best dat je een keer uithaalt, als je de gelegenheid wordt geboden. In het strafrecht heet dat “psychische overmacht.”
Volgende week moeten ze weer allemaal paraat staan, als Feyenoord tegen Heracles speelt. De Coolsingel zal de hele zondag een belegerde vesting zijn. Stel nou, ik herhaal: stel. Stel dat Feyenoord wint en er moet een huldiging volgen. Waarom niet uitsluitend na de wedstrijd in de Kuip? Waarom niet een feest op de plek waar de echte en betrokken supporters samenzijn?

Burgemeester Aboutaleb heeft in reactie op de schermutselingen van zondag gezegd dat de eventuele huldiging geen gevaar loopt. Als trouwe seizoenkaarthouder zeg ik: na 18 jaar wachten, zou ik gek van blijdschap zijn bij een kampioenschap. Maar ik zou genoegen nemen met een huldiging in de Kuip. De Coolsingel mag wat mij betreft leeg blijven.


http://www.rijnmond.nl/ni(...)ng-alleen-in-de-Kuip
Deel zijn ergernis, maar dat is niet de oplossing.

Zag een video op twitter van Niels Kalkman, waarin een persoon een stoeptegel uit de grond wrikte en op de grond in stukken gooide om vermoedelijk later op de op afstand staande ME te gooien. Deze malloot werd hierna direct door twee mannen gecorrigeerd met het devies van "doe jij eens even normaal".

Die soort sociale controle zou je meer moeten zien, want hoewel velen het echt normaal lijken te vinden om zich zo te gedragen; de overgrote meerderheid gelukkig niet.
Van alles is weer waardeloos.
  zondag 7 mei 2017 @ 22:51:45 #263
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_170762315
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Onze reacties? Of het feit dat ze de teugels hebben laten vieren door een aantal dagen vrijaf in de twee weken voorafgaand aan deze wedstrijd?
Vakantie ja.

Aan de andere kant.. als je vrije dagen hebt moet je zelf weten hoe je ze besteed. Maar toch.. ga lekker op vakantie na het seizoen :{
  zondag 7 mei 2017 @ 22:56:52 #264
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_170762494
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:40 schreef Wicky15 het volgende:

Die gast op 1:20, arme kerel :P
Ze hebben er wel weer types uitgekozen, tering.
Oh.
  zondag 7 mei 2017 @ 22:58:03 #265
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_170762543
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ze hebben er wel weer types uitgekozen, tering.
Achja het is Powned he.

Maar die gast op 1:20 vind ik nog wel redelijk normaal :+
pi_170762581
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ze hebben er wel weer types uitgekozen, tering.
helaas moet je soms heel goed zoeken om er 'normale' uit te pikken.
  zondag 7 mei 2017 @ 22:59:28 #267
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_170762606
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:58 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Achja het is Powned he.

Maar die gast op 1:20 vind ik nog wel redelijk normaal :+
Die gast op 0:40 loller
Oh.
pi_170762611
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:51 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Vakantie ja.

Aan de andere kant.. als je vrije dagen hebt moet je zelf weten hoe je ze besteed. Maar toch.. ga lekker op vakantie na het seizoen :{
Als ze beter voor de dag waren gekomen had je er niemand over gehoord, zo is het ook wel weer.

Wel een beetje gezocht ook, maar onbewust hebben ze wel op alle mogelijke manieren en van alle kanten meegekregen dat het kampioenschap nog maar een formaliteit zou zijn.

Maar nogmaals, ik denk niet dat het daar aan heeft gelegen. Eerder aan stijf staan van de spanning (en dat zal volgende week er vast niet minder op worden).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_170762765
Hele station van Zwolle stond vol met politie
  zondag 7 mei 2017 @ 23:03:52 #270
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_170762776
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als ze beter voor de dag waren gekomen had je er niemand over gehoord, zo is het ook wel weer.

Wel een beetje gezocht ook, maar onbewust hebben ze wel op alle mogelijke manieren en van alle kanten meegekregen dat het kampioenschap nog maar een formaliteit zou zijn.

Maar nogmaals, ik denk niet dat het daar aan heeft gelegen. Eerder aan stijf staan van de spanning (en dat zal volgende week er vast niet minder op worden).
Heb wel al allemaal doemscenario's in mijn hoofd voorbij zien komen voor volgende week ;(
pi_170762895
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2017 23:03 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Heb wel al allemaal doemscenario's in mijn hoofd voorbij zien komen voor volgende week ;(
Ik ook, en helaas zijn die doemscenario's na vandaag een beetje aannemelijker geworden.

Dit wordt een hele lange week. :(
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator zondag 7 mei 2017 @ 23:21:04 #272
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_170763381
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar nogmaals, ik denk niet dat het daar aan heeft gelegen. Eerder aan stijf staan van de spanning (en dat zal volgende week er vast niet minder op worden).
Deze wedstrijd was een goede les in omgaan met zulke stress. Volgende week worden ze daar niet meer door overvallen, spelen ze op een puik veld en zijn ze omringd door 10x zoveel supporters als vanmiddag die ze naar een afgetekende overwinning gaan schreeuwen.

Heus. ;)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_170763451
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 23:21 schreef Gert het volgende:

[..]

Deze wedstrijd was een goede les in omgaan met zulke stress. Volgende week worden ze daar niet meer door overvallen, spelen ze op een puik veld en zijn ze omringd door 10x zoveel supporters als vanmiddag die ze naar een afgetekende overwinning gaan schreeuwen.

Heus. ;)
Ik hoop het.

Heb het wel even nodig om moed ingepraat te worden. :@
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_170763591
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 23:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik hoop het.

Heb het wel even nodig om moed ingepraat te worden. :@
Dit ja :'(
* Verwijderd *
  zondag 7 mei 2017 @ 23:28:49 #275
263417 Keyos
Like a Boss
pi_170763637
Niet zo raar doen, van de 30 keer dat je thuis tegen Heracles speelt win je er 29. Volgende week worden we gewoon met z'n allen in de Kuip kampioen.

Wie Feyenoord langer volgt weet dat het nooit makkelijk gaat. Alleen maar mooier als we de hoop van Amsterdam kapotslaan volgende week.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')