abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 7 mei 2017 @ 18:03:23 #1
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
  zondag 7 mei 2017 @ 18:03:54 #2
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170751928
Ik moet binnenkort ook maar eens op jacht naar het perfecte kaartje O+

Het is wel veel dertien in een dozijn spul wat ik tot nu toe heb gezien, vosjes, uiltjes, autotjes ect -O- beetje suf.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 7 mei 2017 @ 19:22:53 #3
269689 crew  Viv
pi_170754228
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik moet binnenkort ook maar eens op jacht naar het perfecte kaartje O+

Het is wel veel dertien in een dozijn spul wat ik tot nu toe heb gezien, vosjes, uiltjes, autotjes ect -O- beetje suf.
En hip steigerhout als achtergrond. En 99% van de meisjeskaartjes met roze. En die zijn voor "lieve" meisjes terwijl de jongetjes "stoer" genoemd worden. Ik vond echt alles stom en cliché. :') Uiteindelijk zelf maar iets gemaakt, veel complimenten over gehad. O+
pi_170754543
Ghehe en nu krijg ik een advertentie te zien met een jongensgeboortekaartje, blauw, mét steigerhout en de begeleidende tekst 'stoer, hip en uniek!' :D

Verder moeten wij ook nog een kaartje uitzoeken. Zojuist de knoop doorgehakt voor een naam, dus we kunnen op jacht *O*
  zondag 7 mei 2017 @ 19:53:26 #5
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_170755253
Ik ga wel voor verschrikkelijk roze meisjesachtig met roze steigerhout en een te schattig olifantje O+
Maar dr kamertje bevat eigenlijk geen roze of meisjesachtige dingen, dus dat moet kunnen vind ik. :9
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_170756232
Wij houden ook niet van standaard kaartjes, maar zijn ook niet creatief genoeg zelf iets te ontwerpen. Voor L. hadden we deze:

( http://www.poobies.nl/nl/(...)Nijlpaard/PCB009979/ )

Nog steeds heel blij mee. O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 7 mei 2017 @ 20:26:32 #7
269689 crew  Viv
pi_170756322
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:33 schreef kazy het volgende:
Ghehe en nu krijg ik een advertentie te zien met een jongensgeboortekaartje, blauw, mét steigerhout en de begeleidende tekst 'stoer, hip en uniek!' :D
_O-

Ons kaartje symboliseert dat we nu met zijn drietjes verder gaan, en we hebben veel met Scandinavië en knusse winters in de sneeuw. O+ Ze heet niet écht Zzzz hoor, maar wel 4 letters:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170758302
Ons kaartje voor O kwam bij Tadaaz vandaan, in dezelfde stijl als onze trouwkaart (ook daarvandaan). Tweelingkaarten in dezelfde stijl hadden ze niet, maar ze hebben speciaal voor ons een kaart in die stijl aangepast tot een tweeling-variant. Ik ben er superblij mee! Nu alleen nog de namen voor erop bedenken :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170758686
Wij hadden hetzelfde 'probleem': wilde niet een standaard blauw kaartje met een autootje o.i.d. erop. Uiteindelijk zijn we bij Creative Services uit Belgie super goed geslaagd. We konden het door ons gekozen kaartje helemaal naar wens aanpassen qua kleuren, lay-out van de tekst etc. Levering zou geloof ik iets van een week duren, maar twee dagen later waren de kaartjes al binnen.
A balanced diet is a cookie in each hand
  zondag 7 mei 2017 @ 21:34:16 #10
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170758904
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:23 schreef Selvaria het volgende:
Wij houden ook niet van standaard kaartjes, maar zijn ook niet creatief genoeg zelf iets te ontwerpen. Voor L. hadden we deze:
[ afbeelding ]
( http://www.poobies.nl/nl/(...)Nijlpaard/PCB009979/ )

Nog steeds heel blij mee. O+
oeh op die site heb ik een leuke gespot net O+ nu de meneer nog motiveren om hier eens mee bezig te gaan _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 7 mei 2017 @ 21:34:39 #11
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170758921
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:28 schreef Taartje het volgende:
Wij hadden hetzelfde 'probleem': wilde niet een standaard blauw kaartje met een autootje o.i.d. erop. Uiteindelijk zijn we bij Creative Services uit Belgie super goed geslaagd. We konden het door ons gekozen kaartje helemaal naar wens aanpassen qua kleuren, lay-out van de tekst etc. Levering zou geloof ik iets van een week duren, maar twee dagen later waren de kaartjes al binnen.
Dat is inderdaad heel wat anders :D wel gaaf ook!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 7 mei 2017 @ 21:49:48 #12
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_170759658
Het moet net je smaak zijn, maar de kaartjes op deze sites vind ik geen dertien in een dozijn:

https://www.grootzus.nl/geboortekaartjes/

http://poppeboda.nl/
pi_170759679
Mijn zus en ik hebben helemaal in een deuk gelegen toen we inspiratie deden voor S.
Zij heeft het kaartje uiteindelijk ontworpen en ik ben er nog steeds gelukkig mee.
Ze vroeg laatst heel verlegen of ze misschien ook het kaartje voor #2 mocht doen.
Uiteraard! O+

Ik vind de kaartjes hierboven ook mooi. Leuk ook om de verhalen achter keuzes te horen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 7 mei 2017 @ 22:26:48 #14
269689 crew  Viv
pi_170761410
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:49 schreef Fee-nix het volgende:
Het moet net je smaak zijn, maar de kaartjes op deze sites vind ik geen dertien in een dozijn:

https://www.grootzus.nl/geboortekaartjes/

http://poppeboda.nl/
De stijl van de bovenste doet me denken aan die Gouden Boekjes van vroeger. O+

Ik heb ons kaartje overigens niet zelf getekend, maar ik heb dagen op internet gezocht naar een passende afbeelding en betaald voor de versie in hoge kwaliteit en zonder watermerk. :Y) Dit was het origineel: https://previews.123rf.co(...)ion-Stock-Vector.jpg
pi_170766707
Wat een mooi kaartje Vivi!

Ik ga de linkjes die hierboven zijn maar eens bekijken. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een silhouetkaart. Ik geloof dat ik mijn man al enigszins heb kunnen overtuigen dat dat mooi wordt. Hij wil alleen eigenlijk ook veel kleur(en) op de kaart en ik niet per se, dus voorlopig zijn we er nog niet.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 07:06:02 #16
269689 crew  Viv
pi_170843713
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 07:57 schreef kazy het volgende:
Wat een mooi kaartje Vivi!

Ik ga de linkjes die hierboven zijn maar eens bekijken. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een silhouetkaart. Ik geloof dat ik mijn man al enigszins heb kunnen overtuigen dat dat mooi wordt. Hij wil alleen eigenlijk ook veel kleur(en) op de kaart en ik niet per se, dus voorlopig zijn we er nog niet.
Ik vond het heel leuk dat je met één kleur inkt (wit was onbedrukt) zo veel kan doen. :Y "Silhouette" was één van de zoektermen die ik veel gebruikt heb.

Ik had eerst ook gekeken naar het laten maken van een stempel, dat is natuurlijk hetzelfde principe. Zie bijvoorbeeld

https://destempelmakerij.(...)ekaartje-doopsuiker/
pi_170844378
Stempelen had ik niet eens over nagedacht, goede tip! We gaan dit weekend maar weer eens speuren :)
pi_171480574
Wij zijn weer superblij met het geboortekaartje, van dezelfde ontwerper als van het kaartje van I. (Zie voor meer van zijn werk inktig.nl). O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 5 juni 2017 @ 19:00:40 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_171480701
Wat een ontzettend tof kaartje! Dat gedicht is ook geweldig! Heel anders dan gebruikelijk!
disclaimer
pi_171481082
Tof kaartje. Het gedicht ontroert me. Precies zoals ik kinderen zie: ze leren me zien, luisteren.
pi_171481308
Dank!

Dat is inderdaad wat het voor mij ook betekent, Room en zoals ik het ook ervaar met I. We hadden eerst een ander gedicht op het oog, van Ingmar Heytze (http://woordenentijd.blogspot.nl/2010/10/los-ingmar-heytze.html) en daar dan een gedeelte uit maar dit gedicht past beter bij ons. En geweldig dat iemand dat dan zo mooi kan verbeelden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 5 juni 2017 @ 21:49:04 #22
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171485718
Prachtig!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 5 juni 2017 @ 23:17:49 #23
269689 crew  Viv
pi_171488577
Mooi kaartje Franny! De voorkant is ook weer zo'n voorbeeld van wat je met één kleur inkt kan doen, en wij hadden ook dezelfde papiersoort. O+ Dat de vogel en rode appels uit het gedicht zijn afgebeeld, maakt het een mooi geheel. Staat in de eerste regel jk in plaats van ik? :@
pi_171492087
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 23:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
Mooi kaartje Franny! De voorkant is ook weer zo'n voorbeeld van wat je met één kleur inkt kan doen, en wij hadden ook dezelfde papiersoort. O+ Dat de vogel en rode appels uit het gedicht zijn afgebeeld, maakt het een mooi geheel. Staat in de eerste regel jk in plaats van ik? :@
Mooi papier inderdaad! Wat betreft dat laatste: dat is een inktvlekje dat tijdens het drukken is ontstaan. Beetje jammer wel maar ik denk dat veel mensen er 'overheen' kijken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171494519
Prachtig kaartje Franny O+ Het geheel klopt helemaal, het ontwerp, de tekst.. Echt heel mooi gedaan :)
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:05:18 #26
73386 Fazz
onderweg
pi_171509770
Wat een mooi kaartje Franny O+
pi_174775727
Kreeg gisteren een kaartje in handen van website www.lovz.nl O+ Net even gekeken en zag veel mooie dingen (vind ik). O+ O+ O+ Vooral met dat aquarel vind ik erg mooi.
Dit, dat, alles.
pi_174877838
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:42 schreef Philomijn het volgende:
Kreeg gisteren een kaartje in handen van website www.lovz.nl O+ Net even gekeken en zag veel mooie dingen (vind ik). O+ O+ O+ Vooral met dat aquarel vind ik erg mooi.
Oh, heb hier een mooie gezien! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_174878820
Leuk DUMAN O+
Dit, dat, alles.
  maandag 22 januari 2018 @ 22:34:14 #30
409579 LuDann
All the way
pi_176684879
quote:
2s.gif Op maandag 5 juni 2017 19:25 schreef Franny_G het volgende:
Dank!

Dat is inderdaad wat het voor mij ook betekent, Room en zoals ik het ook ervaar met I. We hadden eerst een ander gedicht op het oog, van Ingmar Heytze (http://woordenentijd.blogspot.nl/2010/10/los-ingmar-heytze.html) en daar dan een gedeelte uit maar dit gedicht past beter bij ons. En geweldig dat iemand dat dan zo mooi kan verbeelden.
Ik heb dus precies dit gedicht bovenaan mijn lijst staan maar dat iemand anders dat dan hier noemt vinden mijn hormonen heul niet leuk. :+ Ik heb je geboortekaartje trouwens niet gezien Franny, maar ik ben wel benieuwd naar het gedicht dat jullie uiteindelijk gekozen hebben.

Heeft iemand nog tips voor het vinden van mooie gedichten? Onderstaand is een lijstje opties die we overwegen, een beetje in deze stijl (al zijn sommige wellicht wat te zwaarmoedig voor op een geboortekaartje).

Blote voeten
Wilde haren
Ik wil avonturen sparen
lief leven

Houd nooit op met dromen
Zelfs als niemand ze gelooft
Want de mooiste avonturen
Die beginnen in je hoofd
Martin Gijzemijter

Zwijgend hou ´k je in mijn armen
Drie, vier, vijf minuten lang
Jij kunt zo mijn hart verwarmen
Met jou ben ik voor niets meer bang
Toon Hermans

Houden van
is gauwer gezegd
dan langer gedaan
maar soms komt het
in het donker
op gang en dan
is er verder
geen houden meer aan.
Judith Herzberg

[ Bericht 3% gewijzigd door LuDann op 22-01-2018 22:40:14 ]
  maandag 22 januari 2018 @ 23:04:23 #31
409579 LuDann
All the way
pi_176685657
Oh, en ik had er nog eentje in de categorie hi-ha-ho. Ik kwam vandaag een kaartje tegen wat we 2 jaar geleden kregen van iemand in ons bevalclubje:

Twee paar ogen kijken ons aan
We weten het zeker, wonderen bestaan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176688129
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 23:04 schreef LuDann het volgende:
Oh, en ik had er nog eentje in de categorie hi-ha-ho. Ik kwam vandaag een kaartje tegen wat we 2 jaar geleden kregen van iemand in ons bevalclubje:

Twee paar ogen kijken ons aan
We weten het zeker, wonderen bestaan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me ideaal als je kinderen hebt, een paar extra ogen. In je achterhoofd of zo.

Wij keken dit weekend wat rond op internet voor een kaartje. Echt, die teksten die mensen erop zetten :X .
We zagen:
Gemaakt in een wip,
We noemen haar Pip.

Papa en mama hebben vies gedaan
Toen ben ik ontstaan
Ze zullen het weten
Ik heb alles al ondergescheten

En meer van dat soort ellende.
pi_176688163
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 22:34 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb dus precies dit gedicht bovenaan mijn lijst staan maar dat iemand anders dat dan hier noemt vinden mijn hormonen heul niet leuk. :+ Ik heb je geboortekaartje trouwens niet gezien Franny, maar ik ben wel benieuwd naar het gedicht dat jullie uiteindelijk gekozen hebben.

Heeft iemand nog tips voor het vinden van mooie gedichten? Onderstaand is een lijstje opties die we overwegen, een beetje in deze stijl (al zijn sommige wellicht wat te zwaarmoedig voor op een geboortekaartje).

Blote voeten
Wilde haren
Ik wil avonturen sparen
lief leven

Houd nooit op met dromen
Zelfs als niemand ze gelooft
Want de mooiste avonturen
Die beginnen in je hoofd
Martin Gijzemijter

Zwijgend hou ´k je in mijn armen
Drie, vier, vijf minuten lang
Jij kunt zo mijn hart verwarmen
Met jou ben ik voor niets meer bang
Toon Hermans

Houden van
is gauwer gezegd
dan langer gedaan
maar soms komt het
in het donker
op gang en dan
is er verder
geen houden meer aan.
Judith Herzberg
Ken je "versjes van lars"? Daar zitten ook schattige tussen O+










En er is nog een heel toepasselijke maar die kan ik nu natuurlijk niet vinden :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176688271
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:09 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ken je "versjes van lars"? Daar zitten ook schattige tussen O+


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

En er is nog een heel toepasselijke maar die kan ik nu natuurlijk niet vinden :')
O+
Protège moi de mes désirs.
pi_176689886
Ik vind ze idd een beetje zwaarmoedig LuDann... wel mooi (behalve Martin Gijzemijter, ik vind alles van hem vreselijk).
Versjes van Lars is idd ook leuk.

Wij hadden twee coupletjes (of zelfs meer?!) van het stekelvarkentjes wiegelied van Annie MG. Bij een hypothetische nummer twee zou ik denk ik weer een liedje nemen.
Kwak
pi_176690333
Ik krijg juist heel erg jeuk van Versjes van Lars. Maar is ook persoonlijk omdat ik die vent zelf irritant vind. :P

Ingmar Heytze daarentegen O+
  dinsdag 23 januari 2018 @ 11:03:57 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176690529
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 23:04 schreef LuDann het volgende:
Oh, en ik had er nog eentje in de categorie hi-ha-ho. Ik kwam vandaag een kaartje tegen wat we 2 jaar geleden kregen van iemand in ons bevalclubje:

Twee paar ogen kijken ons aan
We weten het zeker, wonderen bestaan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D :D
in de haak.
pi_176690865
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 22:34 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb dus precies dit gedicht bovenaan mijn lijst staan maar dat iemand anders dat dan hier noemt vinden mijn hormonen heul niet leuk. :+ Ik heb je geboortekaartje trouwens niet gezien Franny, maar ik ben wel benieuwd naar het gedicht dat jullie uiteindelijk gekozen hebben.

Ik snap je hormonen. :+ . Maar het scheelt misschien dat wij uiteindelijk toch voor een ander gedicht hebben gekozen. En die van Ingmar is wel echt heel tof hoor.

Het gedichtje dat nu bij Y op de kaart staat, is ook wat meer zwaarmoedig, al interpreteer ik het zelf niet zo. We vonden het wel echt bij ons passen.

O, ik weet het niet,
Maar besta, wees mooi
Zeg, kijk een vogel
En leer me de vogel zien
Zeg: het leven is een brood
om in te bijten en de appels zien rood
Van plezier, en nog, en nog, zeg iets
leer me huilen, en als ik huil
Leer me zeggen: het is niets

Van Herman de Coninck.

Het gedicht stond op de binnenkant van het kaartje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je een wat serieuzer/zwaarder gedicht kiest, kan de vormgeving van het kaartje ook nog voor meer luchtigheid zorgen. Wij hadden voor I destijds een citaat uit de opera van Wagner gehaald. Ook vrij zwaar, maar haar kaartje was verder heel vrolijk waardoor het geheel gewoon heel goed past (vind ik dan, maar smaken verschillen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Zelfde ontwerper, obviously)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176692797
Dubbelpost uit het babytopic:

Geboortekaartjesspam! *)

Zal niet ieders smaak wezen, maar wij zijn er reteblij mee! *O* Illustratie door kennis van ons: http://www.cliffvanthillo.com
Beetje evolutietheorie erin beuken, zo wonende in de bible belt. :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achterkant minus onze telefoonnummers en het huisadres. *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_176692890
Als je kiest voor een bestaand gedicht van een bekende dichter/schrijver of bijvoorbeeld een deel van de tekst van een lied, kiezen jullie dan voor zoiets als bronvermelding?

En als je gaat voor een paar regels uit een lied, wat doen jullie dan met de interpunctie? Gewoon direct overnemen zoals in de songtekst staat of de interpunctie aanpassen, omdat je maar enkele regels gebruikt?
pi_176692899
Minilot, tof! Mooie kleuren ook.
pi_176693063
Heel gaaf mini!

Malteser, wij zetten een heel gedicht in het kaartje en doen dit wel met bronvermelding. Nu is de naam van onze toekomstige baby gelijk aan die van de dichter, maar als dat niet zo was hadden wij alsnog wel aan bronvermelding gedaan. Ik vind dat wel zo netjes eigenlijk :+
pi_176693108
Oooh, wat mooi minilot! Tof kleurgebruik ook.
pi_176693212
Malteser, hier stukje songtekst met in het klein daaronder de band. Gaf ook leuke reacties omdat mensen het liedje gingen opzoeken daardoor.

Interpunctie in een songtekst, is dat dan door de artiest zelf zo aangegeven? Als het niet overduidelijk zo is en je vindt het echt niet mooi, zou ik daar niet teveel waarde aan hechten persoonlijk.

Minilot, wat een bijzonder kaartje, erg mooie kleuren inderdaad!
pi_176693307
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:19 schreef minilot het volgende:
Dubbelpost uit het babytopic:

Geboortekaartjesspam! *)

Zal niet ieders smaak wezen, maar wij zijn er reteblij mee! *O* Illustratie door kennis van ons: http://www.cliffvanthillo.com
Beetje evolutietheorie erin beuken, zo wonende in de bible belt. :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achterkant minus onze telefoonnummers en het huisadres. *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaaah, ik wachtte al op jullie kaartje. Gaaf! Mooie kleuren zeg!
  dinsdag 23 januari 2018 @ 13:51:06 #46
409579 LuDann
All the way
pi_176693394
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:05 schreef Malteser het volgende:

[..]

Lijkt me ideaal als je kinderen hebt, een paar extra ogen. In je achterhoofd of zo.

Wij keken dit weekend wat rond op internet voor een kaartje. Echt, die teksten die mensen erop zetten :X .
We zagen:
Gemaakt in een wip,
We noemen haar Pip.

Papa en mama hebben vies gedaan
Toen ben ik ontstaan
Ze zullen het weten
Ik heb alles al ondergescheten

En meer van dat soort ellende.
Dat is echt om te huilen. :'(
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:09 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ken je "versjes van lars"? Daar zitten ook schattige tussen O+


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

En er is nog een heel toepasselijke maar die kan ik nu natuurlijk niet vinden :')
Bedankt! Ik ga er even op zoeken. :Y

Ik vind zelf de gedichten niet te zwaarmoedig trouwens, het is vooral mijn man die dat vindt. Die wil alles vooral heel luchtig en vrolijk, net als het kaartje zelf. Dus dat is een beetje een middenweg vinden. Het kaartje dat het waarschijnlijk gaat worden is vrij standaard overigens dus ik wil wel graag een mooie tekst.

Wat een prachtige gedichten op je kaartjes Franny, bedankt voor het delen. O+ Ik vind het een heel mooie balans zo ja, de rest van het kaartje wat rustiger en de nadruk op de tekst. En met name het gedicht op het kaartje van Y. vind ik heel treffend.

Mooi mini, wat de anderen al zeggen, vooral de kleurstelling! En tof dat het kaartje zo bij jullie past.

Malteser: ik ben fervent voorstander van bronvermelding (kan ook niet anders met mijn baan :P ). Ik vind de bron weglaten eigenlijk echt niet kunnen en het voelt voor mij als plagiaat. Ik zou zelfs in het geval dat ik een gedicht over zou nemen van Lief Leven, ze even een mailtje sturen om om toestemming te vragen en eventueel een bedrag ter compensatie overeen te komen aangezien ze een website hebben waarop ze hun teksten verkopen. Ik zou dingen als interpunctie nog wel aanpassen maar hele zinnen ombouwen zou ik zelf niet zo snel doen.
pi_176693535
We twijfelen nog heel erg. Bij Twix hadden we:
De wereld is mooier met jou!

Voor nu vind ik mooi:
Wonderen moet je stil omvatten
heel behoedzaam
met je handen en je hart.

Maar man vindt dat te zwaar.

Dan zijn er ook nog een paar opties uit een songtekst, maar daar twijfel ik over de juiste interpunctie. Grrrr, hormonen.
Iemand veel verstand van de Nederlandse taal die ik zou mogen PB'en om te spuien?
pi_176693598
Wij hebben n paar regeltjes songtekst gedaan, zonder bronvermelding. We hebben het uiteindelijk ook zonder interpunctie gedaan omdat het in de tekst ook zo is. Maar met leestekens was het misschien duidelijker geweest.

Sowieso herkenden maar twee mensen t tekstje :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176693656
Lot, het taalgebruik op het kaartje O+ zo leuk eigen.

Ik wilde "geboren:eindbaas" maar dit werd geveto'd door vriendlief :'(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 23 januari 2018 @ 14:29:14 #50
409579 LuDann
All the way
pi_176694037
Oh, ik vind het prachtig Malteser, en helemaal niet te zwaar! Maar mijn man zou precies hetzelfde zeggen vermoed ik. :P Hij vindt het gedicht van Ingmar Heytze echter wel acceptabel, dus misschien dat dat hem toch maar wordt gewoon. O+

Is het trouwens van iemand anders of heb je het zelf verzonnen?

LDG, eindbaas. _O- Ik vind dat ook wel wat hebben als het in de stijl van de rest past.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')