abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zondag 7 mei 2017 @ 20:16:40 #51
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_170755980
registreer om deze reclame te verbergen
Je moet op een gelijkwaardige manier met elkaar kunnen praten, op hetzelfde niveau met elkaar kunnen praten.

Dat betekent niet dat je het altijd over filosofie en economie hebt, het gaat ook om woordgebruik bijvoorbeeld en de manier waarop je met elkaar communiceert.

Ik zou niet kunnen samenleven met een vrouw wiens leefwereld bestaat uit de beste koopjes halen bij het Kruidvat, een parttime baan als verkoopster bij de C&A en thee-drinken met de vriendinnen.
Provocatief en controversieel
  zondag 7 mei 2017 @ 20:18:16 #52
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_170756048
Je zou deze discussie eens andersom moeten beginnen. Dan heb je meteen het NRC op je dak _O-
  zondag 7 mei 2017 @ 20:19:05 #53
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170756072
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:16 schreef Libertarisch het volgende:
Je moet op een gelijkwaardige manier met elkaar kunnen praten, op hetzelfde niveau met elkaar kunnen praten.

Dat betekent niet dat je het altijd over filosofie en economie hebt, het gaat ook om woordgebruik bijvoorbeeld en de manier waarop je met elkaar communiceert.

Ik zou niet kunnen samenleven met een vrouw wiens leefwereld bestaat uit de beste koopjes halen bij het Kruidvat, een parttime baan als verkoopster bij de C&A en thee-drinken met de vriendinnen.
Wat als ze knap is en jou helemaal geweldig vindt?
Pain is temporary, Pride is forever.
pi_170756095
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Met dom bedoel ik onintelligent.

Ik zou TS aanraden om een lieve zorgzame type te zoeken waarmee ze kan lachen.
Ja, wat ik zeg. Er bestaan domme mensen. Niks mis mee. Maar ik voel me daar niet toe aangetrokken.

Net als dat ik met een Sheldon niet zou kunnen leven. Om maar even in excessen te praten.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170756122
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:09 schreef Libertarisch het volgende:
Als je een master hebt betekent het dat je een bepaalde mate van intelligentie, kennis en discipline hebt. Het papiertje staat voor veel meer dan alleen intelligentie (in het geval van bedrijfskundige studies moet je ook leren presenteren, in groepen werken, en uiteraard ook zelfstandig werken).

Ik zou iemand niet selecteren op opleidingsniveau, als je met iemand omgaat zie je vanzelf wel of er een klik is of niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik eindig met een kapster bijvoorbeeld, mijn leefwereld staat daar gewoon nogal ver vanaf.
En een kapster met een WO diploma of die aan de kunstacedemie heeft gestudeerd maar toch zoveel gelukkiger wordt van haren knippen? Waar iemand geluk uit haalt en passie voor heeft vind ik juist een pluspunt. Ken wel een paar collega's (WO-opgeleid) die niet zo gepassioneerd zijn voor hun vak, maar het doen omdat het wel goed inkomen oplevert. Ze lijken me ook zuurder en ongelukkiger dan die gepassioneerde kapster van mijn voorbeeld. Ik pak nu wel een uitzonderingsgeval van de praktijk, sommige kappers doen dat knippen omdat ze niet capabel zijn voor iets anders, maar hier wil ik dus mee zeggen dat we niet zomaar bepaalde situaties moeten uitsluiten.
  zondag 7 mei 2017 @ 20:20:43 #56
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170756126
Ik geloof niet zo in die hele downdaten onzin. Ik heb een HBO diploma, mijn wederhelft heeft door omstandigheden niet meer dan middelbare school gedaan. Dat heeft echter geen seconde tussen ons in gestaan en het boeit me ook gewoon totaal niet.

We zijn prima in staat een discussie te voeren op politiek, economisch of wat voor gebied dan ook en dan merk ik niets van verschillen. Er zijn zelfs momenten dat hij gewoon slimmer is dan ik, puur vanwege bepaalde levenservaringen die ik niet heb.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 7 mei 2017 @ 20:21:45 #57
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170756170
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, wat ik zeg. Er bestaan domme mensen. Niks mis mee. Maar ik voel me daar niet toe aangetrokken.

Net als dat ik met een Sheldon niet zou kunnen leven. Om maar even in excessen te praten.
Ik zou geen problemen hebben met een Sheldon.
  zondag 7 mei 2017 @ 20:22:31 #58
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170756185
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:20 schreef karr-1 het volgende:
Ik geloof niet zo in die hele downdaten onzin. Ik heb een HBO diploma, mijn wederhelft heeft door omstandigheden niet meer dan middelbare school gedaan. Dat heeft echter geen seconde tussen ons in gestaan en het boeit me ook gewoon totaal niet.

We zijn prima in staat een discussie te voeren op politiek, economisch of wat voor gebied dan ook en dan merk ik niets van verschillen. Er zijn zelfs momenten dat hij gewoon slimmer is dan ik, puur vanwege bepaalde levenservaringen die ik niet heb.
Dit dus.
pi_170756198
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat als ze knap is en jou helemaal geweldig vindt?
Wat als ze haar uiterlijke schoonheid verliest en dat ze elkaar minder leuk beginnen te vinden omdat levensvisie botst? Dan blijft er bijna niets meer over...
  zondag 7 mei 2017 @ 20:26:08 #60
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170756305
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:23 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Wat als ze haar uiterlijke schoonheid verliest en dat ze elkaar minder leuk beginnen te vinden omdat levensvisie botst? Dan blijft er bijna niets meer over...
Wat als ze nog steeds blijft lachen om zijn grappen en hem extreem waardeer omdat hij een middenklasse levensstijl kan onderhouden voor haar en de kinderen?
pi_170756496
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat als ze nog steeds blijft lachen om zijn grappen en hem extreem waardeer omdat hij een midden-klasse levensstijl kan onderhouden voor haar en de kinderen?
Het lijkt me beter dat ze hem waardeert om een andere reden dan inkomen.
  zondag 7 mei 2017 @ 20:33:06 #62
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170756552
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:31 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Waarom?

Is er geen eer in capabel genoeg zijn om familie te kunnen onderhouden in deze maatschappij? En daarnaast hen ook gelukkig kunnen houden?
  zondag 7 mei 2017 @ 20:34:28 #63
152789 karr-1
pi_170756608
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:31 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat uiterlijk niet het enige is waarom je elkaar waardeert, want dan ga je teleurgesteld worden vrees ik
pi_170756666
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat uiterlijk niet het enige is waarom je elkaar waardeert, want dan ga je teleurgesteld worden vrees ik
Dat is ook wat ik aangeef, je moet op 1 lijn zitten met een persoon.
pi_170756677
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Waarom?

Is er geen eer in capabel genoeg zijn om familie te kunnen onderhouden in deze maatschappij? En daarnaast hen ook gelukkig kunnen houden?
Oh ja, in jouw cultuur is eer belangerijker dan liefde.

Een boterham gemaakt met liefde is mij meer waard dan een chique diner met een rijk persoon die mij niet begrijpt of aanvoelt.

Liever met de liefde van mijn leven onder een brug, dan samen met een vrouw voor wie ik niets voel in een kast van een huis wonen.

Is er geen liefde en binding, dan blijf ik liever alleen.
a great future doesn't require a great past
pi_170756722
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

Een boterham gemaakt met liefde is mij meer waard dan een chique diner met een rijk persoon die mij niet begrijpt of aanvoelt.

Liever met de liefde van mijn leven onder een brug, dan samen met een vrouw voor wie ik niets voel in een kast van een huis wonen.

mee eens!
  zondag 7 mei 2017 @ 20:37:47 #67
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170756740
quote:

[..]

Maar wat ik beschrijf kan er ook liefde ontstaan toch?
pi_170756883
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar wat ik beschrijf kan er ook liefde ontstaan toch?
Een huis bouwen doe je met een fundering.
Daar begin je mee.

Ook in een relatie, je vind iemand leuk en dan ga je bouwen.

Tuurlijk kan een aziatisch vrouwtje verliefd worden op een man, terwijl ze is begonnen met een huwelijk gebaseerd op geld.

Sommige dingen groeien, maar een gezin is geen noodzaak voor mij.

Ik ben (voor mijzelf) tevreden met mijzelf.
Als ik een vrouw tegenkom die een toegevoegde waarde is mijn leven, gebaseerd op liefde, prima.

Als ik geld tekort kom ga ik naar de bank, dan ga ik niet op zoek naar een rijke vrouw.

Relaties beginnen met liefde en zodra die er niet meer is is de relatie voorbij, punt.

Hoeft niet eens knetterverliefd te zijn, gewoon ik vind jou zo tof en lief, met jou wil ik leuke dingen doen, met jou wil ik zijn.

Snap echt niet dat er culturen zijn die mensen uithuwelijken.
Zie het ook gebeuren hoor, knettergek zijn ze dat ze iemand maar matig mogen, maar ja cultuur zegt dit wordt jou man.
  zondag 7 mei 2017 @ 20:44:47 #69
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170756996
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

Een huis bouwen doe je met een fundering.
Daar begin je mee.

Tuurlijk kan een aziatisch vrouwtje verliefd worden op een man, terwijl ze is begonnen met een huwelijk gebaseerd op geld.

Sommige dingen groeien, maar een gezin is geen noodzaak voor mij.

Ik ben (voor mijzelf) tevreden met mijzelf.
Als ik een vrouw tegenkom die een toegevoegde waarde is mijn leven, gebaseerd op liefde, prima.

Als ik geld tekort kom ga ik naar de bank, dan ga ik niet op zoek naar een rijke vrouw.

Relaties beginnen met liefde en zodra die er niet meer is is de relatie voorbij, punt.
Liefde en houden van hoef niet altijd voorbij te gaan. Als je de moeite doet kan het blijvend zijn en kan ke daarmee blijvend geluk ervaren.

En liefde is niet iets wat je in 1 keer overvalt. Dat moet je opbouwen.

Maar misschien heb ik te veel Westerse sitcoms gekeken, waardoor ik een onrealistische ideaalbeeld hebt. ;)
  zondag 7 mei 2017 @ 20:46:43 #70
152789 karr-1
pi_170757057
quote:

[..]

_O_ _O_
  zondag 7 mei 2017 @ 20:46:58 #71
152789 karr-1
pi_170757068
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:35 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik aangeef, je moet op 1 lijn zitten met een persoon.
Precies ja
pi_170757111
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:44 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Liefde en houden van hoef niet altijd voorbij te gaan. Als je de moeite doet kan het blijvend zijn en kan ke daarmee blijvend geluk ervaren.

En liefde is niet iets wat je in 1 keer overvalt. Dat moet je opbouwen.

Maar misschien heb ik te veel Westerse sitcoms gekeken, waardoor ik een onrealistische ideaalbeeld hebt. ;)
Soms moet je dingen de tijd geven, klopt maar dan moet je haar of hem al de tijd geven.

En geloof me, je kan in 2 uur knetterverliefd worden op iemand (ook niet altijd leuk).

Liefde kan echt wel overvallen, en snoeihard ook..

Hoop dat je dat een keer ervaart.

En idd.. jouw beeld van de wereld is knettergek.
Vind je ondanks dat een sympathiek persoon, want je straalt wel liefde en empathie uit in je posts.

Maar je beeld van het leven is compleet onrealistisch.
  zondag 7 mei 2017 @ 20:49:22 #73
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170757140
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:48 schreef Droopie het volgende:

[..]

Soms moet je dingen de tijd geven, klopt maar dan moet je haar of hem al de tijd geven.

En geloof me, je kan in 2 uur knetterverliefd worden op iemand (ook niet altijd leuk).

Heb het twee keer ervaren. Beide keren liep het niet goed af.
  zondag 7 mei 2017 @ 20:53:13 #74
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170757260
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:48 schreef Droopie het volgende:

[..]

En idd.. jouw beeld van de wereld is knettergek.
Vind je ondanks dat een sympathiek persoon, want je straalt wel liefde en empathie uit in je posts.

Maar je beeld van het leven is compleet onrealistisch.
Onrealistisch, of onwaarschijnlijk? Want er zijn mensen die het wel bereiken.
pi_170757514
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:09 schreef Libertarisch het volgende:
Als je een master hebt betekent het dat je een bepaalde mate van intelligentie, kennis en discipline hebt. Het papiertje staat voor veel meer dan alleen intelligentie (in het geval van bedrijfskundige studies moet je ook leren presenteren, in groepen werken, en uiteraard ook zelfstandig werken).

Ik zou iemand niet selecteren op opleidingsniveau, als je met iemand omgaat zie je vanzelf wel of er een klik is of niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik eindig met een kapster bijvoorbeeld, mijn leefwereld staat daar gewoon nogal ver vanaf.
Ik weet natuurlijk niet wat jouw achtergrond is maar waarom zou jouw wereld daar dicht bij moeten staan?

De wereld van mijn vrouw bestaat uit vaagheid, zachte begrippen, mensen die onnavolgbare beslissingen nemen. Mijn wereld bestaat uit heldere lijnen, harde calculaties met maar 1 mogelijke uitkomst, duidelijkheid etc. Dat wij allebei een "moeilijke" opleiding hebben gedaan zou dan een bepaald raakvlak moeten geven dat zwaarder weegt dan eventuele andere raakvlakken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')