abonnement Unibet Coolblue
pi_170750863
De laatste tijd is er steeds meer discussie over het zogenaamde 'downdaten': een vrouw die met een man met een lager opleidingsniveau date. Zo hoorde ik laatst iemand die gepromoveerd was die een relatie had met een stratenmaker.
Opzich niks mis mee, maar toch zou ik het zelf niet kunnen. Opleidingsniveau zegt natuurlijk niet alles, maar toch wil je met iemand op gesprekken op bepaald niveau kunnen voeren. Ik zou iemand niet afkeuren op opleidingsniveau, maar wel op (het ontbreken van) een bepaalde vorm van intelligentie.
Daarentegen heb ik vaak het gevoel dat mannen juist wel iemand met gelijk of lager opleidingsniveau willen daten.

Hoe denken jullie hierover?

[ Bericht 9% gewijzigd door Pinuts op 07-05-2017 17:37:07 ]
pi_170751218
Op een gegeven moment ben je zo hooggeleid dat je bepaalde concessies moet doen. ;(
pi_170751427
Opleidingsniveau zegt niets over intelligentie.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_170751519
Hoi downdaten? Dan ga je puur vanuit van het opleidings nivo, maar er bestaan aardig wat vormen van intelligentie die je geen opleiding als uni gaan bezorgen, maar die juist wel weer heel intressant kunnen zijn, zoals muzikale intelligentie, sexuele intelligentie, emotionele intelligentie, enz enz,,,

Dus kan ook zijn dan een persoon zonder opleiding een persoon date van de uni, maar die op bepaalde punten juist weer extreem laagbegaafd is,,
pi_170751683
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:48 schreef marc0871 het volgende:
Opleidingsniveau zegt niets over intelligentie.
Daarom heb ik er inderdaad ook bij gezet dat ik zelf niet iemand puur zou afkeuren op opleidingsniveau maar wel op het ontbreken van intelligentie. Al hangt dat vaak wel samen natuurlijk.
pi_170751695
Alleen voor vrouwen een issue, die worden tergend kritisch als ze toch niet afhankelijk zijn van een man.

Mja of ze zelf gelukkig worden van die kritische houding...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_170752091
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:56 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Daarom heb ik er inderdaad ook bij gezet dat ik zelf niet iemand puur zou afkeuren op opleidingsniveau maar wel op het ontbreken van intelligentie. Al hangt dat vaak wel samen natuurlijk.
Nee.
Ik heb een LTS diploma en werk in de tuinbouw.
Maar ik weet zeker dat ik met een half jaartje meelopen op een uni, rondjes kan lopen om mensen die daar via VWO terecht zijn gekomen.
Sommige mensen hebben, ondanks voldoende intelect, geen zin om tot hun 25ste op school te zitten.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 7 mei 2017 @ 18:09:46 #8
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170752094
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:56 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Daarom heb ik er inderdaad ook bij gezet dat ik zelf niet iemand puur zou afkeuren op opleidingsniveau maar wel op het ontbreken van intelligentie. Al hangt dat vaak wel samen natuurlijk.
Maar waarom zou je iemand afkeuren op intelligentie?

Wat is überhaupt intelligentie?

Reden waarom vrouwen vroeger een intelligente man nodig hadden, was zodat hij voor haar kon zorgen. Inmiddels is dat toch overbodig?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170752123
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar waarom zou je iemand afkeuren op intelligentie?

Wat is überhaupt intelligentie?

Reden waarom vrouwen vroeger een intelligente man nodig hadden, was zodat hij voor haar kon zorgen. Inmiddels is dat toch overbodig?
Zou jij kunnen leven met een vrouw die vrij dom is? Waar je bijvoorbeeld geen politieke discussie mee kan voeren?
pi_170752227
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:48 schreef marc0871 het volgende:
Opleidingsniveau zegt niets over intelligentie.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_170752286
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar waarom zou je iemand afkeuren op intelligentie?

Wat is überhaupt intelligentie?

Reden waarom vrouwen vroeger een intelligente man nodig hadden, was zodat hij voor haar kon zorgen. Inmiddels is dat toch overbodig?
Hoeveel huwelijken zijn er niet, waarbij de man te dom was om voor de duvel te dansen maar hard genoeg kon werken om goed van te leven, waarbij de vrouw het reilen en zeilen thuis goed op poten had?
Kinderen, huishouden, financiën, etc.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_170752302
Ik moet windows nog updaten ;(
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  zondag 7 mei 2017 @ 18:17:51 #13
416020 K44S
The bearded man
pi_170752321
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:48 schreef marc0871 het volgende:
Opleidingsniveau zegt niets over intelligentie.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_170752343
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:10 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Zou jij kunnen leven met een vrouw die vrij dom is? Waar je bijvoorbeeld geen politieke discussie mee kan voeren?
Politiek en intelligentie in 1 zin ;(
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  Moderator zondag 7 mei 2017 @ 18:19:04 #15
138438 crew  Pizzakoppo
pi_170752348
Niks lekkerders dan na het werk nog even een inhoudelijke discussie over de economie te voeren met mijn vrouw.
  zondag 7 mei 2017 @ 18:21:05 #16
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_170752388
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:48 schreef marc0871 het volgende:
Opleidingsniveau zegt niets over intelligentie.
... Maar het staat wel (behoorlijk sterk) in verband met elkaar.

Sowieso spreekt ts niet over intelligentie als ik mij niet vergis.

Iemand die een lager niveau heeft gestudeerd, heeft wdb ook minder meegemaakt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_170752423
Zoals de meeste mensen hier aangeven: intelligentie is anders dan gestudeerd zijn. Ik ken genoeg mensen van de Universiteit die bepaalde dingen niet begrijpen die - naar mijn mening - een intelligent mens zou moeten kunnen begrijpen... emotionele intelligentie is dan ook weer een vak apart en voor mij nog belangrijker dan opleidingsniveau. Ik vind het woord 'downdaten' dan ook erg denigrerend klinken, alsof de ene persoon beter is dan de ander (omdat die een ander papiertje in handen heeft?). Wat vind ik wel belangrijk: iemand die het beste uit zichzelf naar boven wil halen, iemand die hard werkt en ook veel aan de wereld wil geven. Meestal zijn dit mensen die van de Universiteit afkomen, dus in dat opzicht maak ik soms ook wel (en soms ook onterecht) de aanname dat deze soort het beste uit zichzelf wilt halen.
  zondag 7 mei 2017 @ 18:30:32 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170752662
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:10 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Zou jij kunnen leven met een vrouw die vrij dom is? Waar je bijvoorbeeld geen politieke discussie mee kan voeren?
Ja, als ze kan compenseren met andere eigenschappen.

Dan heb ik wel een andere vriend (of vriendin) voor politiek.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170752856
Hoe ik er over denk? Ik denk dat het ontzettend kortzichtig is. Zo kortzichtig dat ik geen relatie met iemand als jou zou willen.

Een bestendige relatie komt voort uit mensen die bij elkaar passen en van elkaar houden. En dan zul je in de meeste gevallen waarschijnlijk uitkomen bij iemand van een min of meer gelijk niveau.

Waar wil je trouwens over praten? Ik heb een master werktuigbouwkunde, mijn vrouw psychologie. Ik kan je garanderen dat die 2 vakgebieden zo ver uit elkaar liggen dat wij op dat vlak helemaal niet met elkaar kunnen spreken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170752893
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:10 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Zou jij kunnen leven met een vrouw die vrij dom is? Waar je bijvoorbeeld geen politieke discussie mee kan voeren?
Mensen met een lager opleidingsniveau zijn dom?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170752962
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Mensen met een lager opleidingsniveau zijn dom?
Dat heb ik toch nergens gezegd ?

Maar dit was meer bedoeld als discussietopic dan het specifiek over mij te hebben...
pi_170752963
quote:
Opleidingsniveau zegt natuurlijk niet alles, maar toch wil je met iemand op gesprekken op bepaald niveau kunnen voeren.
Dat hangt in z'n geheel van de persoon in kwestie af. Niet van z'n opleiding noch van zijn/haar werk.

Sowieso vind ik opleiding maar een vage graadmeter van intelligentie. De mensen die daar zo zwaar aan trekken vind ik doorgaans ook relatief onintelligent. Ondanks dat ze misschien goed sommetjes kunnen oplossen.
Conscience do cost.
pi_170753023
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoe ik er over denk? Ik denk dat het ontzettend kortzichtig is. Zo kortzichtig dat ik geen relatie met iemand als jou zou willen.

Een bestendige relatie komt voort uit mensen die bij elkaar passen en van elkaar houden. En dan zul je in de meeste gevallen waarschijnlijk uitkomen bij iemand van een min of meer gelijk niveau.

Waar wil je trouwens over praten? Ik heb een master werktuigbouwkunde, mijn vrouw psychologie. Ik kan je garanderen dat die 2 vakgebieden zo ver uit elkaar liggen dat wij op dat vlak helemaal niet met elkaar kunnen spreken.
Het ging ook meer om de situatie, bijvoorbeeld iemand met een master en een stratenmaker. Natuurlijk het kan, maar over het algemeen zal je minder raakvlakken hebben dan bijvoorbeeld 2 mensen die wo hebben gedaan, of iemand met wo en een hbo'er, of twee mbo'ers.
pi_170753038
Bestaan woorden zoals downdaten, premiumgirl en ghosting buiten FOK! ook vraag ik mij nu eventjes af?

Of zijn we zover gezakt dat we zonder tinder niet meer spontaan verliefd kunnen worden op een mens die je op straat tegenkomt..

Dat je iemand ziet en denkt wow ipv allerlei topics waar mensen redenen zoeken om wat voor reden dan ook.

Verder eens met Kapt. Scheurbuik en Marc0871.
Hell To The Liars
pi_170753068
Ik heb liever een lieve, zorgzame vrouw, dan een omhooggevallen snob die denkt dat ze beter is omdat ze een papiertje heeft.

Dat gevoel krijg ik een beetje bij het woord 'downdaten'.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_170753087
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:46 schreef marc0871 het volgende:
Ik heb liever een lieve, zorgzame vrouw, dan een omhooggevallen snob die denkt dat ze beter is omdat ze een papiertje heeft.

Dat gevoel krijg ik een beetje bij het woord 'downdaten'.
Ben het er overigens mee eens dat het woord erg denigrerend klinkt. Maar goed, ik heb het ook niet verzonnen.
pi_170753213
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:44 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Het ging ook meer om de situatie, bijvoorbeeld iemand met een master en een stratenmaker. Natuurlijk het kan, maar over het algemeen zal je minder raakvlakken hebben dan bijvoorbeeld 2 mensen die wo hebben gedaan, of iemand met wo en een hbo'er, of twee mbo'ers.
Waarom?
Er zijn nog zoveel andere dingen dan opleiding en beroep waar je raakvlakken mee kan hebben.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 7 mei 2017 @ 18:52:43 #28
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_170753272
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:45 schreef Droopie het volgende:
Bestaan woorden zoals downdaten, premiumgirl en ghosting buiten FOK! ook vraag ik mij nu eventjes af?

Of zijn we zover gezakt dat we zonder tinder niet meer spontaan verliefd kunnen worden op een mens die je op straat tegenkomt..

Dat je iemand ziet en denkt wow ipv allerlei topics waar mensen redenen zoeken om wat voor reden dan ook.

Verder eens met Kapt. Scheurbuik en Marc0871.
Het zegt iets over de steeds meer vertiefde maatschappij waar we in leven. Al die Engelse termen zijn toch om te kotsen :r

Doe gewoon normaal en je komt een heel eind.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  zondag 7 mei 2017 @ 18:59:05 #29
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170753457
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:31 schreef Pinuts het volgende:
De laatste tijd is er steeds meer discussie over het zogenaamde 'downdaten': een vrouw die met een man met een lager opleidingsniveau date. Zo hoorde ik laatst iemand die gepromoveerd was die een relatie had met een stratenmaker.
Opzich niks mis mee, maar toch zou ik het zelf niet kunnen. Opleidingsniveau zegt natuurlijk niet alles, maar toch wil je met iemand op gesprekken op bepaald niveau kunnen voeren. Ik zou iemand niet afkeuren op opleidingsniveau, maar wel op (het ontbreken van) een bepaalde vorm van intelligentie.
Daarentegen heb ik vaak het gevoel dat mannen juist wel iemand met gelijk of lager opleidingsniveau willen daten.

Hoe denken jullie hierover?
Vrouwen zijn zo pretentieus. Ik ben dit dat zus en zo en anders en authentiek en hoog opgeleid.. Wijf please :')
pi_170753527
als je nadenkt over slimmer zijn dan een andere gaat er iets mis
  zondag 7 mei 2017 @ 19:05:44 #31
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_170753657
Mevrouw wil gesprekken op niveau voeren.
Leuk maar daar zijn mannen van welke intelligentie dan ook niet in geinteresseerd.
En als ze wel netjes mee een gesprek op niveau voeren is het zodat later het broekje uitgaat.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  zondag 7 mei 2017 @ 19:08:00 #32
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_170753736
Een intelligentietest net voor de date, zijn er zat die dat eisen, maar niet durven zeggen.
  zondag 7 mei 2017 @ 19:08:32 #33
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170753754
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:01 schreef tailfox het volgende:
als je nadenkt over slimmer zijn dan een andere gaat er iets mis
Vrouwen.. Verwend verwaand, verpest.
  zondag 7 mei 2017 @ 19:09:52 #34
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170753807
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:08 schreef Zelus het volgende:
Een intelligentietest net voor de date, zijn er zat die dat eisen, maar niet durven zeggen.
Vraag nr. 1

Bent u langer of kleiner dan 180 ?
  zondag 7 mei 2017 @ 19:14:40 #35
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_170753943
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:09 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Vraag nr. 1

Bent u langer of kleiner dan 180 ?
Even aan me moeder vragen.

:P
  zondag 7 mei 2017 @ 19:15:01 #36
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170753953
Even serieus. Ik kom helemaal niet zoveel vrouwen tegen die van opleiding en niveau een punt maken. Als ze je willen neuken verandert daar weinig aan. Ook wanneer ze een relatie met je willen. Ik denk dat deze issue alleen speelt voor de echt problematische vrouwgevallen. in which case dat een waarschuwing is.
pi_170754099
Even omgekeerd dan, vaak hoor je ook dat mannen liever meer willen verdienen als hun vrouw. Fokkers zeker niet dan? :P

Edit: hiermee insinueer ik niet automatisch dat iemand met een hogere opleiding meer verdient. Dit heeft er even niks mee te maken.
pi_170754211
Zou mij werkelijk waar een worst zijn.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_170754267
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:19 schreef Pinuts het volgende:
Even omgekeerd dan, vaak hoor je ook dat mannen liever meer willen verdienen als hun vrouw.
*dan hun vrouw.
quote:
Fokkers zeker niet dan? :P
Ik wil best meer verdienen dan mijn vriendin hoor, maar niet omdat het een vrouw is. Sowieso denk ik dat de meeste mensen wel meer willen verdienen, ongeacht hun geslacht en wat hun partner binnensleept.
Conscience do cost.
  zondag 7 mei 2017 @ 19:26:06 #40
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170754341
Het is niet bij iedereen zo dat intelligentie zich ook uit in een bepaalde sociaal-maatschappelijke positie. Genoeg mensen die wel degelijk intelligent zijn, maar verder de maatschappelijke ladder niet beklommen hebben, om welke reden dan ook.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zondag 7 mei 2017 @ 19:29:05 #41
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170754418
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:44 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Het ging ook meer om de situatie, bijvoorbeeld iemand met een master en een stratenmaker. Natuurlijk het kan, maar over het algemeen zal je minder raakvlakken hebben dan bijvoorbeeld 2 mensen die wo hebben gedaan, of iemand met wo en een hbo'er, of twee mbo'ers.
Welke raakvlakken hebben een natuurkundige en een kunsthistorica?

Ik vind dat altijd zo apart... Omdat je WO hebt gedaan heb je raakvlakken met anderen die WO hebben gedaan... Zal tot op zekere hoogte vast opgaan, maar om je daar helemaal blind op te staren. Neh.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik na een dag werken helemaal niet zit te wachten op politieke discussies, ethiek en de wereldproblematiek. Dan wil ik gewoon lekker op de bank ploffen en tv kijken :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170754950
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:44 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Het ging ook meer om de situatie, bijvoorbeeld iemand met een master en een stratenmaker. Natuurlijk het kan, maar over het algemeen zal je minder raakvlakken hebben dan bijvoorbeeld 2 mensen die wo hebben gedaan, of iemand met wo en een hbo'er, of twee mbo'ers.
En het raakvlak is dan dat je beiden gestudeerd hebt of mis ik iets?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 7 mei 2017 @ 19:57:41 #43
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170755399
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En het raakvlak is dan dat je beiden gestudeerd hebt of mis ik iets?
En omdat je beide gestudeerd hebt, heb je eenzelfde mate van boekenwijsheid en zit je op eenzelfde denk-niveau.

I guess.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170755475
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:42 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Dat heb ik toch nergens gezegd ?

Maar dit was meer bedoeld als discussietopic dan het specifiek over mij te hebben...
Ik heb het ook niet over jou. Ik heb het over het verband dat je legt tussen dom en lager opgeleid zijn.

Ik ontken overigens niet dat er een verband is tussen intelligentie en opleidingsniveau. Maar dat gaat lang niet altijd op. Mijn beste vriend waar ik al meer dan 20 jaar mee bevriend ben, is glazenwasser. Geen noemenswaardige diploma's. Maar hij laat mensen met een universitaire opleiding in veel gevallen ver achter zich.

Zijn vrouw is overigens ook universitair opgeleid maar ik ken ze goed genoeg om te zien dat hij degene is die "downdate". Zowel intellectueel als financieel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 7 mei 2017 @ 20:03:39 #45
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170755574
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:19 schreef Pinuts het volgende:
Even omgekeerd dan, vaak hoor je ook dat mannen liever meer willen verdienen als hun vrouw. Fokkers zeker niet dan? :P

Edit: hiermee insinueer ik niet automatisch dat iemand met een hogere opleiding meer verdient. Dit heeft er even niks mee te maken.
Het verschilt per kring. Mijn beste vriend komt uit een andere milieu dan ik, en die heeft die eis wel. Ik heb die eis totaal niet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170755643
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over jou. Ik heb het over het verband dat je legt tussen dom en lager opgeleid zijn.
Volgens mij heb ik dar verband nergens gelegd. Wel dat iemand die dom is een lagere mate van intelligentie heeft
  zondag 7 mei 2017 @ 20:09:08 #47
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_170755740
Als je een master hebt betekent het dat je een bepaalde mate van intelligentie, kennis en discipline hebt. Het papiertje staat voor veel meer dan alleen intelligentie (in het geval van bedrijfskundige studies moet je ook leren presenteren, in groepen werken, en uiteraard ook zelfstandig werken).

Ik zou iemand niet selecteren op opleidingsniveau, als je met iemand omgaat zie je vanzelf wel of er een klik is of niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik eindig met een kapster bijvoorbeeld, mijn leefwereld staat daar gewoon nogal ver vanaf.
  zondag 7 mei 2017 @ 20:11:14 #48
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170755797
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:06 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik dar verband nergens gelegd. Wel dat iemand die dom is een lagere mate van intelligentie heeft
Maar ook al is die persoon dom, so what?

Jij als hoogopgeleide intelligente vrouw kan toch daarvoor compenseren?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 7 mei 2017 @ 20:13:33 #49
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170755868
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar ook al is die persoon dom, so what?

Jij als hoogopgeleide intelligente vrouw kan toch daarvoor compenseren?
Nee, dat zou ik dan weer niet kunnen. Opleidingsniveau boeit mij absoluut niks.

Maar domheid of gewoon niets boeiend vinden vind ik echt onaantrekkelijk. Maar dat laatste is niet per se aan intelligentie gebonden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 7 mei 2017 @ 20:16:13 #50
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170755963
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:13 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee, dat zou ik dan weer niet kunnen. Opleidingsniveau boeit mij absoluut niks.

Maar domheid of gewoon niets boeiend vinden vind ik echt onaantrekkelijk. Maar dat laatste is niet per se aan intelligentie gebonden.
Met dom bedoel ik onintelligent.

Ik zou TS aanraden om een lieve zorgzame type te zoeken waarmee ze kan lachen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 7 mei 2017 @ 20:16:40 #51
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_170755980
Je moet op een gelijkwaardige manier met elkaar kunnen praten, op hetzelfde niveau met elkaar kunnen praten.

Dat betekent niet dat je het altijd over filosofie en economie hebt, het gaat ook om woordgebruik bijvoorbeeld en de manier waarop je met elkaar communiceert.

Ik zou niet kunnen samenleven met een vrouw wiens leefwereld bestaat uit de beste koopjes halen bij het Kruidvat, een parttime baan als verkoopster bij de C&A en thee-drinken met de vriendinnen.
  zondag 7 mei 2017 @ 20:18:16 #52
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_170756048
Je zou deze discussie eens andersom moeten beginnen. Dan heb je meteen het NRC op je dak _O-
  zondag 7 mei 2017 @ 20:19:05 #53
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170756072
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:16 schreef Libertarisch het volgende:
Je moet op een gelijkwaardige manier met elkaar kunnen praten, op hetzelfde niveau met elkaar kunnen praten.

Dat betekent niet dat je het altijd over filosofie en economie hebt, het gaat ook om woordgebruik bijvoorbeeld en de manier waarop je met elkaar communiceert.

Ik zou niet kunnen samenleven met een vrouw wiens leefwereld bestaat uit de beste koopjes halen bij het Kruidvat, een parttime baan als verkoopster bij de C&A en thee-drinken met de vriendinnen.
Wat als ze knap is en jou helemaal geweldig vindt?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 7 mei 2017 @ 20:19:52 #54
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170756095
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Met dom bedoel ik onintelligent.

Ik zou TS aanraden om een lieve zorgzame type te zoeken waarmee ze kan lachen.
Ja, wat ik zeg. Er bestaan domme mensen. Niks mis mee. Maar ik voel me daar niet toe aangetrokken.

Net als dat ik met een Sheldon niet zou kunnen leven. Om maar even in excessen te praten.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170756122
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:09 schreef Libertarisch het volgende:
Als je een master hebt betekent het dat je een bepaalde mate van intelligentie, kennis en discipline hebt. Het papiertje staat voor veel meer dan alleen intelligentie (in het geval van bedrijfskundige studies moet je ook leren presenteren, in groepen werken, en uiteraard ook zelfstandig werken).

Ik zou iemand niet selecteren op opleidingsniveau, als je met iemand omgaat zie je vanzelf wel of er een klik is of niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik eindig met een kapster bijvoorbeeld, mijn leefwereld staat daar gewoon nogal ver vanaf.
En een kapster met een WO diploma of die aan de kunstacedemie heeft gestudeerd maar toch zoveel gelukkiger wordt van haren knippen? Waar iemand geluk uit haalt en passie voor heeft vind ik juist een pluspunt. Ken wel een paar collega's (WO-opgeleid) die niet zo gepassioneerd zijn voor hun vak, maar het doen omdat het wel goed inkomen oplevert. Ze lijken me ook zuurder en ongelukkiger dan die gepassioneerde kapster van mijn voorbeeld. Ik pak nu wel een uitzonderingsgeval van de praktijk, sommige kappers doen dat knippen omdat ze niet capabel zijn voor iets anders, maar hier wil ik dus mee zeggen dat we niet zomaar bepaalde situaties moeten uitsluiten.
  zondag 7 mei 2017 @ 20:20:43 #56
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170756126
Ik geloof niet zo in die hele downdaten onzin. Ik heb een HBO diploma, mijn wederhelft heeft door omstandigheden niet meer dan middelbare school gedaan. Dat heeft echter geen seconde tussen ons in gestaan en het boeit me ook gewoon totaal niet.

We zijn prima in staat een discussie te voeren op politiek, economisch of wat voor gebied dan ook en dan merk ik niets van verschillen. Er zijn zelfs momenten dat hij gewoon slimmer is dan ik, puur vanwege bepaalde levenservaringen die ik niet heb.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 7 mei 2017 @ 20:21:45 #57
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170756170
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, wat ik zeg. Er bestaan domme mensen. Niks mis mee. Maar ik voel me daar niet toe aangetrokken.

Net als dat ik met een Sheldon niet zou kunnen leven. Om maar even in excessen te praten.
Ik zou geen problemen hebben met een Sheldon.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 7 mei 2017 @ 20:22:31 #58
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170756185
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:20 schreef karr-1 het volgende:
Ik geloof niet zo in die hele downdaten onzin. Ik heb een HBO diploma, mijn wederhelft heeft door omstandigheden niet meer dan middelbare school gedaan. Dat heeft echter geen seconde tussen ons in gestaan en het boeit me ook gewoon totaal niet.

We zijn prima in staat een discussie te voeren op politiek, economisch of wat voor gebied dan ook en dan merk ik niets van verschillen. Er zijn zelfs momenten dat hij gewoon slimmer is dan ik, puur vanwege bepaalde levenservaringen die ik niet heb.
Dit dus.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170756198
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat als ze knap is en jou helemaal geweldig vindt?
Wat als ze haar uiterlijke schoonheid verliest en dat ze elkaar minder leuk beginnen te vinden omdat levensvisie botst? Dan blijft er bijna niets meer over...
  zondag 7 mei 2017 @ 20:26:08 #60
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170756305
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:23 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Wat als ze haar uiterlijke schoonheid verliest en dat ze elkaar minder leuk beginnen te vinden omdat levensvisie botst? Dan blijft er bijna niets meer over...
Wat als ze nog steeds blijft lachen om zijn grappen en hem extreem waardeer omdat hij een middenklasse levensstijl kan onderhouden voor haar en de kinderen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170756496
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat als ze nog steeds blijft lachen om zijn grappen en hem extreem waardeer omdat hij een midden-klasse levensstijl kan onderhouden voor haar en de kinderen?
Het lijkt me beter dat ze hem waardeert om een andere reden dan inkomen.
  zondag 7 mei 2017 @ 20:33:06 #62
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170756552
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:31 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Het lijkt me beter dat ze hem waardeert om een andere reden dan inkomen.
Waarom?

Is er geen eer in capabel genoeg zijn om familie te kunnen onderhouden in deze maatschappij? En daarnaast hen ook gelukkig kunnen houden?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 7 mei 2017 @ 20:34:28 #63
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170756608
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:31 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Het lijkt me beter dat ze hem waardeert om een andere reden dan inkomen.
Ik mag toch hopen dat uiterlijk niet het enige is waarom je elkaar waardeert, want dan ga je teleurgesteld worden vrees ik
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170756666
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat uiterlijk niet het enige is waarom je elkaar waardeert, want dan ga je teleurgesteld worden vrees ik
Dat is ook wat ik aangeef, je moet op 1 lijn zitten met een persoon.
pi_170756677
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Waarom?

Is er geen eer in capabel genoeg zijn om familie te kunnen onderhouden in deze maatschappij? En daarnaast hen ook gelukkig kunnen houden?
Oh ja, in jouw cultuur is eer belangerijker dan liefde.

Een boterham gemaakt met liefde is mij meer waard dan een chique diner met een rijk persoon die mij niet begrijpt of aanvoelt.

Liever met de liefde van mijn leven onder een brug, dan samen met een vrouw voor wie ik niets voel in een kast van een huis wonen.

Is er geen liefde en binding, dan blijf ik liever alleen.
Hell To The Liars
pi_170756722
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

Oh ja, in jouw cultuur is eer belangerijker dan liefde.

Een boterham gemaakt met liefde is mij meer waard dan een chique diner met een rijk persoon die mij niet begrijpt of aanvoelt.

Liever met de liefde van mijn leven onder een brug, dan samen met een vrouw voor wie ik niets voel in een kast van een huis wonen.

Is er geen liefde en binding, dan blijf ik liever alleen.
mee eens!
  zondag 7 mei 2017 @ 20:37:47 #67
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170756740
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

Oh ja, in jouw cultuur is eer belangerijker dan liefde.

Een boterham gemaakt met liefde is mij meer waard dan een chique diner met een rijk persoon die mij niet begrijpt of aanvoelt.

Liever met de liefde van mijn leven onder een brug, dan samen met een vrouw voor wie ik niets voel in een kast van een huis wonen.

Is er geen liefde en binding, dan blijf ik liever alleen.
Maar wat ik beschrijf kan er ook liefde ontstaan toch?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170756883
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar wat ik beschrijf kan er ook liefde ontstaan toch?
Een huis bouwen doe je met een fundering.
Daar begin je mee.

Ook in een relatie, je vind iemand leuk en dan ga je bouwen.

Tuurlijk kan een aziatisch vrouwtje verliefd worden op een man, terwijl ze is begonnen met een huwelijk gebaseerd op geld.

Sommige dingen groeien, maar een gezin is geen noodzaak voor mij.

Ik ben (voor mijzelf) tevreden met mijzelf.
Als ik een vrouw tegenkom die een toegevoegde waarde is mijn leven, gebaseerd op liefde, prima.

Als ik geld tekort kom ga ik naar de bank, dan ga ik niet op zoek naar een rijke vrouw.

Relaties beginnen met liefde en zodra die er niet meer is is de relatie voorbij, punt.

Hoeft niet eens knetterverliefd te zijn, gewoon ik vind jou zo tof en lief, met jou wil ik leuke dingen doen, met jou wil ik zijn.

Snap echt niet dat er culturen zijn die mensen uithuwelijken.
Zie het ook gebeuren hoor, knettergek zijn ze dat ze iemand maar matig mogen, maar ja cultuur zegt dit wordt jou man.
Hell To The Liars
  zondag 7 mei 2017 @ 20:44:47 #69
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170756996
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

Een huis bouwen doe je met een fundering.
Daar begin je mee.

Tuurlijk kan een aziatisch vrouwtje verliefd worden op een man, terwijl ze is begonnen met een huwelijk gebaseerd op geld.

Sommige dingen groeien, maar een gezin is geen noodzaak voor mij.

Ik ben (voor mijzelf) tevreden met mijzelf.
Als ik een vrouw tegenkom die een toegevoegde waarde is mijn leven, gebaseerd op liefde, prima.

Als ik geld tekort kom ga ik naar de bank, dan ga ik niet op zoek naar een rijke vrouw.

Relaties beginnen met liefde en zodra die er niet meer is is de relatie voorbij, punt.
Liefde en houden van hoef niet altijd voorbij te gaan. Als je de moeite doet kan het blijvend zijn en kan ke daarmee blijvend geluk ervaren.

En liefde is niet iets wat je in 1 keer overvalt. Dat moet je opbouwen.

Maar misschien heb ik te veel Westerse sitcoms gekeken, waardoor ik een onrealistische ideaalbeeld hebt. ;)
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 7 mei 2017 @ 20:46:43 #70
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170757057
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

Oh ja, in jouw cultuur is eer belangerijker dan liefde.

Een boterham gemaakt met liefde is mij meer waard dan een chique diner met een rijk persoon die mij niet begrijpt of aanvoelt.

Liever met de liefde van mijn leven onder een brug, dan samen met een vrouw voor wie ik niets voel in een kast van een huis wonen.

Is er geen liefde en binding, dan blijf ik liever alleen.
_O_ _O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 7 mei 2017 @ 20:46:58 #71
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170757068
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:35 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik aangeef, je moet op 1 lijn zitten met een persoon.
Precies ja
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170757111
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:44 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Liefde en houden van hoef niet altijd voorbij te gaan. Als je de moeite doet kan het blijvend zijn en kan ke daarmee blijvend geluk ervaren.

En liefde is niet iets wat je in 1 keer overvalt. Dat moet je opbouwen.

Maar misschien heb ik te veel Westerse sitcoms gekeken, waardoor ik een onrealistische ideaalbeeld hebt. ;)
Soms moet je dingen de tijd geven, klopt maar dan moet je haar of hem al de tijd geven.

En geloof me, je kan in 2 uur knetterverliefd worden op iemand (ook niet altijd leuk).

Liefde kan echt wel overvallen, en snoeihard ook..

Hoop dat je dat een keer ervaart.

En idd.. jouw beeld van de wereld is knettergek.
Vind je ondanks dat een sympathiek persoon, want je straalt wel liefde en empathie uit in je posts.

Maar je beeld van het leven is compleet onrealistisch.
Hell To The Liars
  zondag 7 mei 2017 @ 20:49:22 #73
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170757140
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:48 schreef Droopie het volgende:

[..]

Soms moet je dingen de tijd geven, klopt maar dan moet je haar of hem al de tijd geven.

En geloof me, je kan in 2 uur knetterverliefd worden op iemand (ook niet altijd leuk).

Liefde kan echt wel overvallen, en snoeihard ook..

Hoop dat je dat een keer ervaart.
Heb het twee keer ervaren. Beide keren liep het niet goed af.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 7 mei 2017 @ 20:53:13 #74
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170757260
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:48 schreef Droopie het volgende:

[..]

Soms moet je dingen de tijd geven, klopt maar dan moet je haar of hem al de tijd geven.

En geloof me, je kan in 2 uur knetterverliefd worden op iemand (ook niet altijd leuk).

Liefde kan echt wel overvallen, en snoeihard ook..

Hoop dat je dat een keer ervaart.

En idd.. jouw beeld van de wereld is knettergek.
Vind je ondanks dat een sympathiek persoon, want je straalt wel liefde en empathie uit in je posts.

Maar je beeld van het leven is compleet onrealistisch.
Onrealistisch, of onwaarschijnlijk? Want er zijn mensen die het wel bereiken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170757514
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:09 schreef Libertarisch het volgende:
Als je een master hebt betekent het dat je een bepaalde mate van intelligentie, kennis en discipline hebt. Het papiertje staat voor veel meer dan alleen intelligentie (in het geval van bedrijfskundige studies moet je ook leren presenteren, in groepen werken, en uiteraard ook zelfstandig werken).

Ik zou iemand niet selecteren op opleidingsniveau, als je met iemand omgaat zie je vanzelf wel of er een klik is of niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik eindig met een kapster bijvoorbeeld, mijn leefwereld staat daar gewoon nogal ver vanaf.
Ik weet natuurlijk niet wat jouw achtergrond is maar waarom zou jouw wereld daar dicht bij moeten staan?

De wereld van mijn vrouw bestaat uit vaagheid, zachte begrippen, mensen die onnavolgbare beslissingen nemen. Mijn wereld bestaat uit heldere lijnen, harde calculaties met maar 1 mogelijke uitkomst, duidelijkheid etc. Dat wij allebei een "moeilijke" opleiding hebben gedaan zou dan een bepaald raakvlak moeten geven dat zwaarder weegt dan eventuele andere raakvlakken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 7 mei 2017 @ 20:59:42 #76
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_170757519
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:48 schreef Droopie het volgende:

[
En geloof me, je kan in 2 uur knetterverliefd worden op iemand (ook niet altijd leuk).

Liefde kan echt wel overvallen, en snoeihard ook..

Ik weet niet hoe vaak dat voorkomt, ik ben in ieder geval niet eens dichtbij zo'n ervaring gekomen.
pi_170757637
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Onrealistisch, of onwaarschijnlijk? Want er zijn mensen die het wel bereiken.
Dat is een denkfout die sommige Fokkers maken, als je teleurgesteld bent in zaken dan kan je twee dinge doen.

Je leert ervan en doet het opnieuw en beter.

Je durft het niet opnieuw en gaat excuses zoeken en jezelf zaken aanleren.
Dat laatste is makkelijker dan toe te geven dat iemand bang is of je stoornis erkennen.

Dus mensen zijn dan bang en angstig en nemen die onzin verhalen (zoals downdaten) voor waarheid aan.
Dan slaat de angst om in wrok.

En wrok heeft geen enkele functie, behalve voor je ego. Bied geen troost, geeft geen vreugde, dempt geen verdriet, zorgt alleen maar voor haat.
Hell To The Liars
  † In Memoriam † zondag 7 mei 2017 @ 21:03:19 #78
460494 naoomx
pi_170757674
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:16 schreef Libertarisch het volgende:
Je moet op een gelijkwaardige manier met elkaar kunnen praten, op hetzelfde niveau met elkaar kunnen praten.

Dat betekent niet dat je het altijd over filosofie en economie hebt, het gaat ook om woordgebruik bijvoorbeeld en de manier waarop je met elkaar communiceert.

Ik zou niet kunnen samenleven met een vrouw wiens leefwereld bestaat uit de beste koopjes halen bij het Kruidvat, een parttime baan als verkoopster bij de C&A en thee-drinken met de vriendinnen.
Je hebt wel een punt imo, maar dan wel met de kanttekening dat dit gaat om cultúúrverschillen en niet om een "niveauverschil" (natuurlijk wel letterlijke, maar niet in de zin van dat de één beter is dan de ander op intellectueel gebied ofzo).

Lageropgeleidencultuur is gewoon anders dan hogeropgeleidencultuur (in de zin van dat de gemiddelde persoon, die alleen maar met HBO+-ers omgaat, een heel ander leven heeft dan de gemiddelde persoon, die alleen met MBO4-minners omgaat, bvb). En ik kan best begrijpen dat als je waarde hecht aan je eigen cultuur en deze grotendeels gebaseerd is op je opleiding(sniveau) je graag iemand wilt daten, die niet al te ver van dat niveau (en dus cultuur) af ligt.

Al kun je in dit geval vaak ook wel een MBO'er daten, die grotendeels met hoogopgeleiden omgaat, denk ik. Maar dat zijn natuurlijk wel uitzonderingsgevallen.


Mja, laat mensen gewoon met rust op dit gebied joh. Jullie zitten toch ook allemaal eisen aan uiterlijk, levensstijl etc te stellen? Waarom is een eis aan het opleidingsniveau dan opeens zo'n ramp? :')
  zondag 7 mei 2017 @ 21:03:37 #79
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170757686
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:02 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat is een denkfout die sommige Fokkers maken, als je teleurgesteld bent in zaken dan kan je twee dinge doen.

Je leert ervan en doet het opnieuw en beter.

Je durft het niet opnieuw en gaat excuses zoeken en jezelf zaken aanleren.
Dat laatste is makkelijker dan toe te geven dat iemand bang is of je stoornis erkennen.

Dus mensen zijn dan bang en angstig en nemen die onzin verhalen (zoals downdaten) voor waarheid aan.
Dan slaat de angst om in wrok.

En wrok heeft geen enkele functie, behalve voor je ego. Bied geen troost, geeft geen vreugde, dempt geen verdriet, zorgt alleen maar voor haat.
Maar wat is er verkeerd aan iemand daten met een lage (of geen) opleidingsniveau?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 7 mei 2017 @ 21:03:43 #80
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_170757692
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet wat jouw achtergrond is maar waarom zou jouw wereld daar dicht bij moeten staan?

De wereld van mijn vrouw bestaat uit vaagheid, zachte begrippen, mensen die onnavolgbare beslissingen nemen. Mijn wereld bestaat uit heldere lijnen, harde calculaties met maar 1 mogelijke uitkomst, duidelijkheid etc. Dat wij allebei een "moeilijke" opleiding hebben gedaan zou dan een bepaald raakvlak moeten geven dat zwaarder weegt dan eventuele andere raakvlakken?
Ja maar jouw vrouw heeft ongeveer hetzelfde intellectuele niveau dat jij hebt en ze heeft waarschijnlijk brede interesses, deelt dezelfde soort humor, stemt waarschijnlijk geen PVV, heeft veel dingen gedaan en meegemaakt in haar leven.

Ze luistert waarschijnlijk niet naar Nick en Simon en Frans Bauer, haar kookkunsten bestaan niet uit frikandellen en Mexicano's, etc.

Met andere woorden, zij is een mede hoog-opgeleide met alles wat daar in het algemeen bij komt kijken.

Maar goed, ik ken mensen die precies dezelfde studie gedaan hebben als ik waar ik het helemaal niet mee kan vinden dus er spelen veel factoren een rol uiteraard...
  zondag 7 mei 2017 @ 21:07:52 #81
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_170757867
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:03 schreef naoomx het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt imo, maar dan wel met de kanttekening dat dit gaat om cultúúrverschillen en niet om een "niveauverschil" (natuurlijk wel letterlijke, maar niet in de zin van dat de één beter is dan de ander op intellectueel gebied ofzo).

Lageropgeleidencultuur is gewoon anders dan hogeropgeleidencultuur (in de zin van dat de gemiddelde persoon, die alleen maar met HBO+-ers omgaat, een heel ander leven heeft dan de gemiddelde persoon, die alleen met MBO4-minners omgaat, bvb). En ik kan best begrijpen dat als je waarde hecht aan je eigen cultuur en deze grotendeels gebaseerd is op je opleiding(sniveau) je graag iemand wilt daten, die niet al te ver van dat niveau (en dus cultuur) af ligt.

Al kun je in dit geval vaak ook wel een MBO'er daten, die grotendeels met hoogopgeleiden omgaat, denk ik. Maar dat zijn natuurlijk wel uitzonderingsgevallen.

Mja, laat mensen gewoon met rust op dit gebied joh. Jullie zitten toch ook allemaal eisen aan uiterlijk, levensstijl etc te stellen? Waarom is een eis aan het opleidingsniveau dan opeens zo'n ramp? :')
Ja, dat leg ik hier ook een beetje uit

quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:03 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ja maar jouw vrouw heeft ongeveer hetzelfde intellectuele niveau dat jij hebt en ze heeft waarschijnlijk brede interesses, deelt dezelfde soort humor, stemt waarschijnlijk geen PVV, heeft veel dingen gedaan en meegemaakt in haar leven.

Ze luistert waarschijnlijk niet naar Nick en Simon en Frans Bauer, haar kookkunsten bestaan niet uit frikandellen en Mexicano's, etc.

Met andere woorden, zij is een mede hoog-opgeleide met alles wat daar in het algemeen bij komt kijken.

Maar goed, ik ken mensen die precies dezelfde studie gedaan hebben als ik waar ik het helemaal niet mee kan vinden dus er spelen veel factoren een rol uiteraard...
Er zit inderdaad wel een cultuurverschil meestal tussen hoogopgeleiden en laagopgeleiden.
pi_170757918
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar wat is er verkeerd aan iemand daten met een lage (of geen) opleidingsniveau?
Helemaal niets, want het is maar een opleiding.
Ken gasten in de haven of bouw, die zijn slimmer dan iemand met een master.
Maar het leven bracht ze geen omgeving waar ze een opleiding konden genieten

Opleiding is best een indicatie, maar mensen die een dure fles wijn kopen (want ja hij is duur dus zal wel lekker zijn) zijn gewoon domme mensen.

Opleiding geef ik weinig om, na 2 of 3 gesprekken komt het misschien ter sprake en dan neem ik het ter kennisgeving aan.

Behalve ze opleiding psychologie heeft gedaan, dat is wel een pluspunt want dat vind ik superinteressant. :P
Hell To The Liars
  zondag 7 mei 2017 @ 21:10:50 #83
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170757966
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Helemaal niets, want het is maar een opleiding.
Ken gasten in de haven of bouw, die zijn slimmer dan iemand met een master.
Maar het leven bracht ze geen omgeving waar ze een opleiding konden genieten

Opleiding is best een indicatie, maar mensen die een dure fles wijn kopen (want ja hij is duur dus zal wel lekker zijn) zijn gewoon domme mensen.

Opleiding geef ik weinig om, na 2 of 3 gesprekken komt het misschien ter sprake en dan neem ik het ter kennisgeving aan.

Behalve ze opleiding psychologie heeft gedaan, dat is wel een pluspunt want dat vind ik superinteressant. :P
Voor mij dus ook. Maar ik heb vaak genoeg psychologen mogen spreken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170758023
quote:
12s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Voor mij dus ook. Maar ik heb vaak genoeg psychologen mogen spreken.
Maar heeft ze een master psychologie en heeft ze een seizoenskaart voor Ajax kan ze er in stikken.
Zeker vandaag :')

Ik zou trouwens nu een psycholoog kunnen daten. Maar dat komt omdat ik geen bijzondere issues meer heb.
Hell To The Liars
pi_170758107
Ik sta erin zoals Naoomx en Libertarisch.
  zondag 7 mei 2017 @ 21:16:02 #86
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170758139
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:12 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar heeft ze een master psychologie en heeft ze een seizoenskaart voor Ajax kan ze er in stikken.
Zeker vandaag :')

Ik zou trouwens nu een psycholoog kunnen daten (verzoekjes in de DM). Maar dat komt omdat ik geen bijzondere issues meer heb.
Voetbal heeft me nooit echt geïnteresseerd, behalve WK natuurlijk. Ik ben meer een RTL Late Night type.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170758254
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Voetbal heeft me nooit echt geïnteresseerd, behalve WK natuurlijk. Ik ben meer een RTL Late Night type.
Ligt voor mij heel erg aan de gasten. Ene keer super interessant, andere keer geen reet aan.
  † In Memoriam † zondag 7 mei 2017 @ 21:27:12 #88
460494 naoomx
pi_170758612
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Helemaal niets, want het is maar een opleiding.

Ja maar kijk, dat is het hem nou juist. Voor veel mensen is een opleiding niet "maar een opleiding", maar een enorm deel van hun leven/cultuur.. Is het niet begrijpelijk dat een groot deel van dat soort types geen zin heeft om iemand zonder affiniteit met die opleiding te daten? Het is toch niet meer dan logisch dat je een partner wilt hebben met wie je (veel) fundamentele zaken gemeen hebt (al heeft niet iedereen deze behoefte overigens)?
  zondag 7 mei 2017 @ 21:32:06 #89
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170758827
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:27 schreef naoomx het volgende:

[..]

Ja maar kijk, dat is het hem nou juist. Voor veel mensen is een opleiding niet "maar een opleiding", maar een enorm deel van hun leven/cultuur.. Is het niet begrijpelijk dat een groot deel van dat soort types geen zin heeft om iemand zonder affiniteit met die opleiding te daten? Het is toch niet meer dan logisch dat je een partner wilt hebben met wie je (veel) fundamentele zaken gemeen hebt (al heeft niet iedereen deze behoefte overigens)?
Ik wil vooral een partner waarmee ik goed bij voel en op kan bouwen. Dat heeft voor mij niet perse met werk en opleiding te maken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  † In Memoriam † zondag 7 mei 2017 @ 21:35:28 #90
460494 naoomx
pi_170758960
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik wil vooral een partner waarmee ik goed bij voel en op kan bouwen. Dat heeft voor mij niet perse met werk en opleiding te maken.
Ja oké, dat ben jíj ja. Maar zo zit het dus niet bij iedereen..

En waarom zou dat ook moeten? Zoals ik al gezegd heb: iedereen stelt eisen. Waarom zouden eisen aan uiterlijk of "normaal gedrag" niet erg zijn maar een eis aan het opleidingsniveau wel? Let it be.
  zondag 7 mei 2017 @ 21:44:01 #91
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170759380
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:35 schreef naoomx het volgende:

[..]

Ja oké, dat ben jíj ja. Maar zo zit het dus niet bij iedereen..

En waarom zou dat ook moeten? Zoals ik al gezegd heb: iedereen stelt eisen. Waarom zouden eisen aan uiterlijk of "normaal gedrag" niet erg zijn maar een eis aan het opleidingsniveau wel? Let it be.
Ik heb nooit gezegd dat ze deze eisen niet mag hebben. Voor mijn part heeft ze vrije keuze hierin.

Of ik het een verstandige manier van denken vind, is wat anders. Ik denk dat bij toekomstige geluk met een partner, focussen op opleiding weinig nut heeft.

Ik zie het ook als een feminisme issue, dat wil zeggen dat het een verband heeft met een veranderende maatschappij waar vrouwen niet meer afhankelijk zijn van de man voor onderhoud en dat ze zelf hun eigen keuzes en ideeen kunnen vormen. Wat heeft ze dan aan de eis dat ze een hoogopgeleide man wil?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170761979
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:27 schreef naoomx het volgende:

[..]

Ja maar kijk, dat is het hem nou juist. Voor veel mensen is een opleiding niet "maar een opleiding", maar een enorm deel van hun leven/cultuur.. Is het niet begrijpelijk dat een groot deel van dat soort types geen zin heeft om iemand zonder affiniteit met die opleiding te daten? Het is toch niet meer dan logisch dat je een partner wilt hebben met wie je (veel) fundamentele zaken gemeen hebt (al heeft niet iedereen deze behoefte overigens)?
Maar dan heb je het over affiniteit met een opleiding/vakgebied en dat heeft dan weer niet zoveel te maken met opleidingsniveau..

Stel jouw opleiding is hbo psychologie​, iemand met een mbo diploma maatschappelijke zorg zal meer affiniteit hebben met jouw opleiding/werkgebied, dan iemand met een hbo diploma werkbouwkunde..
  zondag 7 mei 2017 @ 22:53:08 #93
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170762363
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar dan heb je het over affiniteit met een opleiding/vakgebied en dat heeft dan weer niet zoveel te maken met opleidingsniveau..

Stel jouw opleiding is hbo psychologie, iemand met een mbo diploma maatschappelijke zorg zal meer affiniteit hebben met jouw opleiding/werkgebied, dan iemand met een hbo diploma werkbouwkunde..
Precies dit.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 7 mei 2017 @ 22:56:11 #94
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_170762472
Ben het in zekere mate wel met TS eens. Ik ben ook alleen maar gevallen op dames die een vergelijkbaar denkniveau en algemene kennis hebben. Ik vermoed dat dit gemiddeld gezien redelijk verwant is aan opleidingsniveau.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  † In Memoriam † zondag 7 mei 2017 @ 23:42:21 #95
460494 naoomx
pi_170764141
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:44 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat ze deze eisen niet mag hebben. Voor mijn part heeft ze vrije keuze hierin.

Of ik het een verstandige manier van denken vind, is wat anders. Ik denk dat bij toekomstige geluk met een partner, focussen op opleiding weinig nut heeft.

Ik zie het ook als een feminisme issue, dat wil zeggen dat het een verband heeft met een veranderende maatschappij waar vrouwen niet meer afhankelijk zijn van de man voor onderhoud en dat ze zelf hun eigen keuzes en ideeen kunnen vormen. Wat heeft ze dan aan de eis dat ze een hoogopgeleide man wil?
Je lijkt je in dit antwoord je alleen te richten op vrouwen, die behoefte hebben aan een hogeropgeleide man, omdat hij ze beter zou kunnen onderhouden (of ze zichzelf wel kan onderhouden of niet).
Wat dit soort vrouwen betreft: ik ben het eens dat hierop teveel letten de liefde waarschijnlijk niet bevordert nee. Ik vind echter wel dat je mag willen van een relatie wat je wilt en als je het belangrijk vindt om een man met veel status te hebben: so be it.
Niet iedereen wilt een relatie puur op gevoel; sommige mensen zijn rationeler ingesteld en/of hechten meer waarde aan status.

Bovendien heb je ook veel vrouwen, die met hoogopgeleide mannen willen daten, omdat ze qua cultuur meer met hun gemeen hebben. Eigenlijk praat ik hier daar ook voornamelijk over, omdat die factor weleens vergeten wordt hier op (relatief laagopgeleid) FOK...


quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar dan heb je het over affiniteit met een opleiding/vakgebied en dat heeft dan weer niet zoveel te maken met opleidingsniveau..

Stel jouw opleiding is hbo psychologie, iemand met een mbo diploma maatschappelijke zorg zal meer affiniteit hebben met jouw opleiding/werkgebied, dan iemand met een hbo diploma werkbouwkunde..
Ik had het wel degelijk over affiniteit met opleidingsniveau.
Bij MBO/HBO/WO en dan voornamelijk MBO versus HBO/WO is er namelijk niet alleen een niveauverschil, maar ook een hele andere "opleidingscultuur". Zo is er op het MBO een niet zo sterk "studentenleven" als dat er is op het HBO/WO bijvoorbeeld.
Hiernaast trekken verschillende opleidingsniveaus toch andere soort mensen aan: WO'ers zijn gemiddeld bijvoorbeeld een stuk theoretischer aangelegd dan MBO'ers.
Hiernaast gaan mensen van verschillende opleidingsniveaus relatief weinig met elkaar om, zeker op de leeftijd waarin het grootste gedeelte van je identiteit gevormd wordt. Dit begint zeker op de middelbare, maar mogelijk zelfs al deels op de basisschool: ik ken basisscholen waarin 2/3+ VWO-advies had, maar ook waarin dat maar 1-5 kinderen dat hadden.

Het resultaat hiervan is dan ook toch dat mensen van verschillende opleidingsniveaus over het algemeen sterk van elkaar verschillen. En sommige mensen hechten nou eenmaal (veel) waarde aan gelijkenis wat dit betreft.


Dan heb je natuurlijk ook nog een zekere "elitecultuur", waarin de mensen veel waarde hechten aan succes & een hoge opleiding. Hierin stellen mensen hoge verwachtingen aan zichzelf, hun kinderen én partners wat betreft "maatschappelijk succes".
Veel van die mensen zullen ook niet daten met lageropgeleiden, omdat ze die hun "beneden hun stand" achten ja. Maar hiernaast hebben ze überhaupt gewoon zo weinig met lageropgeleiden gemeen qua cultuur dat ik denk dat het in veel gevallen sowieso niet echt een match is..


Niet dat affiniteit qua soort opleiding niet meetelt hoor. Ik had het daar simpelweg niet over in mijn post.
  † In Memoriam † zondag 7 mei 2017 @ 23:46:38 #96
460494 naoomx
pi_170764267
Ik sta zelf trouwens wel open voor "downdaten" hoor. Sterker nog, ik heb graag iemand, die me aanvult, en heb affiniteit met de cultuur van zowel laag- als hoogopgeleiden (met de tweede wel duidelijk meer, maar alsnog..). :)
pi_170765222
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:31 schreef Pinuts het volgende:

Hoe denken jullie hierover?
Vrouwen die zich ook graag eens als seksitisch zwijn gedragen.
pi_170765422
Wat is dit nou weer voor een zieke hype? Heb ik net bijna mijn universitaire opleiding afgerond, van plan om een goede boterham te verdienen en dan gaan opeens alle dames er met stratenmakers vandoor? :'(
  maandag 8 mei 2017 @ 00:40:37 #99
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170765485
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 00:36 schreef Cikx het volgende:
Wat is dit nou weer voor een zieke hype? Heb ik net bijna mijn universitaire opleiding afgerond, van plan om een goede boterham te verdienen en dan gaan opeens alle dames er met stratenmakers vandoor? :'(
Alleen de hoogopgeleide dames. De kapsters en kinderdagverblijf leidsters blijven voor jou over.
pi_170765871
Er zijn zo'n 7-8 keer zoveel mannen die een technische WO opleiding afronden dan vrouwen. Gaat lastig worden om een vrouw op niveau te vinden op deze manier natuurlijk. Van de rest van die prut WO-opleidingen wil ik niks mee te maken hebben. Veel te laag niveau.
pi_170767668
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 01:15 schreef JaJammerJan het volgende:
Er zijn zo'n 7-8 keer zoveel mannen die een technische WO opleiding afronden dan vrouwen. Gaat lastig worden om een vrouw op niveau te vinden op deze manier natuurlijk. Van de rest van die prut WO-opleidingen wil ik niks mee te maken hebben. Veel te laag niveau.
Inderdaad. Mensen met een alfa studie zijn toch een stuk minder in staat tot abstract en logisch denken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 8 mei 2017 @ 09:46:01 #102
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170767882
Als ik dit soort topics lees ontkom ik niet aan het idee dat hoog opgeleid en zwakzinnig niet zo heel veel schelen.

Moet je ook verder allemaal zelf weten, maar je beperkt jezelf nogal als je je laat leiden door arbitraire zaken als een opleiding.
And so is the past
  maandag 8 mei 2017 @ 09:57:00 #103
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_170768060
Opleidingsniveau maakt me niets uit. Gebrek aan inzicht wel.

Ik zou niet kunnen leven met iemand die iets met botte kracht kapot maakt in plaats van een sleutel te zoeken. Of diegene nu enkel zijn strikdiploma heeft, of drie mastertitels.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_170768329
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:14 schreef Simterklaas het volgende:
Opleidingsniveau zegt niets over intelligentie.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_170777184
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:48 schreef marc0871 het volgende:
Opleidingsniveau zegt niets over intelligentie.
zeker waar, de meest achterlijke wijven zitten tegenwoordig op de uni :') kan ook geen waarde meer hechten aan een wijf die zegt dat ze universitair geschoold is. behalve als ze chirurg is ofzo dan natuurlijk :9~
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
  dinsdag 9 mei 2017 @ 04:00:41 #106
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170791078
Als ze heel veel taalfouten maakt, vind ik dat een enorme afknapper.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 04:04:23 #107
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170791083
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Inderdaad. Mensen met een alfa studie zijn toch een stuk minder in staat tot abstract en logisch denken.
Jij vindt een geesteswetenschap als filosofie niet abstract? Maar als je meer studies als geschiedenis, communicatie of letterkunde bedoelt, geef ik je natuurlijk gelijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Gary_Oak op 09-05-2017 04:41:50 ]
  dinsdag 9 mei 2017 @ 08:03:37 #108
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170791648
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 04:04 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Jij vindt een geesteswetenschap als filosofie niet abstract? Maar als je meer studies als geschiedenis, communicatie of letterkunde bedoelt, geef ik je natuurlijk gelijk.
En bijvoorbeeld rechten of economie?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  † In Memoriam † dinsdag 9 mei 2017 @ 09:12:50 #109
460494 naoomx
pi_170792431
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 04:04 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Jij vindt een geesteswetenschap als filosofie niet abstract? Maar als je meer studies als geschiedenis, communicatie of letterkunde bedoelt, geef ik je natuurlijk gelijk.
Het soort abstract denken dat je bij wiskunde oid (en dus bètastudies) moet gebruiken, is toch wel wat lastiger...
  dinsdag 9 mei 2017 @ 09:42:11 #110
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170792945
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 09:12 schreef naoomx het volgende:

[..]

Het soort abstract denken dat je bij wiskunde oid (en dus bètastudies) moet gebruiken, is toch wel wat lastiger...
Eens. Ik zou het niet kunnen... Of in ieder geval heb geen zin om het te kunnen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  † In Memoriam † dinsdag 9 mei 2017 @ 10:41:29 #111
460494 naoomx
pi_170793978
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 09:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Eens. Ik zou het niet kunnen... Of in ieder geval heb geen zin om het te kunnen.
Same here haha
  dinsdag 9 mei 2017 @ 10:48:12 #112
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170794146
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 08:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En bijvoorbeeld rechten of economie?
Ook, maar ligt maar net aan de stroming.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 09:12 schreef naoomx het volgende:

[..]

Het soort abstract denken dat je bij wiskunde oid (en dus bètastudies) moet gebruiken, is toch wel wat lastiger...
I know, wilde alleen aangeven dat 'abstract' ruim kan worden opgevat. :+ Hoeveel mensen ik om me heen wel niet heb zien strijden voor bijvoorbeeld statistiek, terwijl ik daar nul moeite mee heb. :@
  dinsdag 9 mei 2017 @ 11:12:10 #113
95123 Operc
Nr. 40
pi_170794562
Het topic volgt wel weer het karakteristieke verloop vergeleken met eerdere topics over dit onderwerp.

Opmerkingen dat:
- Opleidingsniveau niets zou zeggen over intelligentie
- Er meer soorten intelligentie zijn
- Anecdotes over dat er ook iemand van het mbo is die slimmer is dan iemand van het hbo (idem voor hbo - wo)
- Hoe bekrompen het is om iemand van je eigen niveau te willen daten.

Waarom is het nu zo erg dat er mensen zijn die niet met iemand zouden daten die een lager opleidingsniveau heeft? Ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen zich beledigd voelen.
pi_170794683
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:12 schreef Operc het volgende:
Het topic volgt wel weer het karakteristieke verloop vergeleken met eerdere topics over dit onderwerp.

Opmerkingen dat:
- Opleidingsniveau niets zou zeggen over intelligentie
- Er meer soorten intelligentie zijn
- Anecdotes over dat er ook iemand van het mbo is die slimmer is dan iemand van het hbo (idem voor hbo - wo)
- Hoe bekrompen het is om iemand van je eigen niveau te willen daten.

Waarom is het nu zo erg dat er mensen zijn die niet met iemand zouden daten die een lager opleidingsniveau heeft? Ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen zich beledigd voelen.
_O_
  dinsdag 9 mei 2017 @ 11:20:10 #115
95123 Operc
Nr. 40
pi_170794707
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:19 schreef Chai het volgende:

[..]

_O_
Hallo... :@
  dinsdag 9 mei 2017 @ 11:21:23 #116
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_170794731
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:12 schreef Operc het volgende:

Waarom is het nu zo erg dat er mensen zijn die niet met iemand zouden daten die een lager opleidingsniveau heeft? Ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen zich beledigd voelen.
Ik denk meer dat mensen bedoelen dat je anderen niet bij voorbaat moet uitsluiten op basis van opleidingsniveau.

Als ik bijvoorbeeld een vrouw zou daten zonder opleiding zou ik haar eerst een kans geven, ook al is de kans klein dat het klikt. Misschien heeft ze door bepaalde omstandigheden geen opleiding kunnen genieten etc
pi_170794766
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:12 schreef Operc het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen zich beledigd voelen.
Ben absoluut niet beledigd, maar met mijn MAVO voel ik mij wel een beetje geroepen om te zeggen dat mijn intelligentie, op bepaalde vlakken, niet veel verschilt met die van HBO'er.

Sommige zullen daar heftiger op reageren, maar dat zie je in meer topics. Mensen voelen zich uitgesloten en willen zich verdedigen waarom dit niet op hun van toepassing is.
Hell To The Liars
  dinsdag 9 mei 2017 @ 11:27:59 #118
95123 Operc
Nr. 40
pi_170794853
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:21 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik denk meer dat mensen bedoelen dat je anderen niet bij voorbaat moet uitsluiten op basis van opleidingsniveau.

Als ik bijvoorbeeld een vrouw zou daten zonder opleiding zou ik haar eerst een kans geven, ook al is de kans klein dat het klikt. Misschien heeft ze door bepaalde omstandigheden geen opleiding kunnen genieten etc
Dat is heel sympathiek van je. :Y
Maar aangezien de groep mensen zonder opleiding die stiekem briljant zijn klein is, is het een weinig zinvolle aanpak als je iemand van je eigen niveau wil daten.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 11:28:37 #119
95123 Operc
Nr. 40
pi_170794871
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:23 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ben absoluut niet beledigd, maar met mijn MAVO voel ik mij wel een beetje geroepen om te zeggen dat mijn intelligentie, op bepaalde vlakken, niet veel verschilt met die van HBO'er.

Sommige zullen daar heftiger op reageren, maar dat zie je in meer topics. Mensen voelen zich uitgesloten en willen zich verdedigen waarom dit niet op hun van toepassing is.

Maar waarom dan? Om toch een kans te maken bij een slimme vrouw? Je kunt het toch ook gewoon laten gaan en je er niets van aantrekken?
pi_170794913
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:09 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Nee.
Ik heb een LTS diploma en werk in de tuinbouw.
Maar ik weet zeker dat ik met een half jaartje meelopen op een uni, rondjes kan lopen om mensen die daar via VWO terecht zijn gekomen.
Sommige mensen hebben, ondanks voldoende intelect, geen zin om tot hun 25ste op school te zitten.
Ja joh. :')
pi_170794926
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:28 schreef Operc het volgende:

[..]

Maar waarom dan? Om toch een kans te maken bij een slimme vrouw? Je kunt het toch ook gewoon laten gaan en je er niets van aantrekken?
Ik trek mij er weinig van aan, deze post was meer om uit te leggen waarom mensen zich hier beledigd door voelen ;)
Hell To The Liars
  dinsdag 9 mei 2017 @ 11:32:55 #122
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170794948
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:28 schreef Operc het volgende:

[..]

Maar waarom dan? Om toch een kans te maken bij een slimme vrouw? Je kunt het toch ook gewoon laten gaan en je er niets van aantrekken?
Omdat een relatie wel meer behelst dan de som van IQ's.
And so is the past
pi_170794995
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Inderdaad. Mensen met een alfa studie zijn toch een stuk minder in staat tot abstract en logisch denken.
Mensen met een beta studie zijn vaak alleen heel sterk in hun eigen vakgebiedje en kunnen verder totaal geen verbanden leggen en hebben totaal geen interessante kijken op de wereld/het leven.

Alpha all the way.
pi_170795025
Zou ik best kunnen. Weet alleen niet of ze ook op mij zouden zitten te wachten.
  † In Memoriam † dinsdag 9 mei 2017 @ 11:37:46 #125
460494 naoomx
pi_170795067
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:12 schreef Operc het volgende:
Het topic volgt wel weer het karakteristieke verloop vergeleken met eerdere topics over dit onderwerp.

Opmerkingen dat:
- Opleidingsniveau niets zou zeggen over intelligentie
- Er meer soorten intelligentie zijn
- Anecdotes over dat er ook iemand van het mbo is die slimmer is dan iemand van het hbo (idem voor hbo - wo)
- Hoe bekrompen het is om iemand van je eigen niveau te willen daten.

Waarom is het nu zo erg dat er mensen zijn die niet met iemand zouden daten die een lager opleidingsniveau heeft? Ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen zich beledigd voelen.
Nederland is nogal een diplomacratie; er wordt veel waarde gehecht aan je opleiding (inclusief hoe hoog die is) en op basis daarvan worden allerlei kwaliteiten wel/niet aan jou gekoppeld, terwijl dat zeker niet altijd terecht hoeft te zijn. Vandaar dat het wel begrijpelijk is dat veel lageropgeleiden door zo'n topic zich beledigd voelen..

Ik ben het wel met je eens tho. Ik bedoel.. FOKkers (en mensen!) stellen constant eisen aan uiterlijk, levensstijl etc.. Waarom zou dat dan niet "erg" of "oppervlakkig" zijn en eisen aan een bepaalde mate van opleiding wel (zéker omdat je opleidingsniveau wel degelijk (deels) de cultuur waarin je opgegroeid bent bepaalt)?


quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:34 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Mensen met een beta studie zijn vaak alleen heel sterk in hun eigen vakgebiedje en kunnen verder totaal geen verbanden leggen en hebben totaal geen interessante kijken op de wereld/het leven.

Alpha all the way.
Dit geldt lang niet voor alle bètamensen en het is nou niet bepaald alsof alle alfatypes geweldige visies hebben ofzo. Je kunt hooguit stellen dat er meer bètastudenten "eenzijdig" denken dan alfastudenten.

Geef maar gewoon toe dat bètastudies voor het gemiddelde mensenbrein een stuk pittiger zijn dan de gemiddelde alfastudie op hetzelfde niveau en ga dan verder met je leven..

Echt, boeit het dat bepaalde mensen op een hoger niveau liggen qua intelligentie (even de gangbare definitie van intelligentie nemend) dan anderen? Moet jij per se "de beste studie" doen ofzo?

Groetjes, iemand die filosofie gaat studeren (ook een echte alfa dus).

[ Bericht 28% gewijzigd door naoomx op 09-05-2017 11:45:02 ]
pi_170795080
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:21 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik denk meer dat mensen bedoelen dat je anderen niet bij voorbaat moet uitsluiten op basis van opleidingsniveau.
Zulk zwart-wit denken zegt toch meer over de persoon die mensen uitsluit dan degenen die uitgesloten worden?

Alleen bij internetdaten werkt het misschien nadelig, maar als je een beetje taalvaardig bent is het ook snel genoeg duidelijk dat de basisschool als hoogst genoten opleiding in jouw geval niet representatief is voor je intelligentie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2017 11:42:05 ]
pi_170795099
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:34 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Mensen met een beta studie zijn vaak alleen heel sterk in hun eigen vakgebiedje en kunnen verder totaal geen verbanden leggen en hebben totaal geen interessante kijken op de wereld/het leven.

Alpha all the way.
Als een beta als ik een alfa als jij uit moet leggen dat die reactie sarcastisch was zou je je nog eens achter je oren moeten krabben over wat je net zei over verbanden leggen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170795126
Opleidingsniveau zegt wel degelijk wat over je intelligentie trouwens. Natuurlijk zitten er oppervlakkige mensen op het WO en mensen waarmee je een goed gesprek kunt houden op MBO1, maar over het algemeen kun je wel stellen dat hoogopgeleide mensen gewoon slim zijn.

Het voornaamste van daten is dat je een klik hebt. Bij mij speelt intelligentie wel degelijk een rol, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die dit niet belangrijk vinden.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 11:42:13 #129
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_170795174
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:38 schreef Chai het volgende:

[..]

Zulk zwart-wit denken zegt toch meer over de persoon die mensen uitsluit dan degenen die uitgesloten worden?

Alleen bij internetdaten werkt het misschien nadelig, maar als je een beetje taalvaardig bent is het ook snel genoeg duidelijk dat de basisschool als hoogst genoten opleiding in jouw niet representatief is voor je intelligentie.
Ja, je merkt in principe snel genoeg aan iemands gedrag wat voor vlees je in de kuip hebt. Ik ken mensen die hoogopgeleid zijn en die er keihard voor werken en die heel ambitieus zijn maar die stiekem niet heel slim zijn, en ik ken mensen die gewoon lui zijn en simpelweg geen opleiding kunnen afronden maar wel zeer intelligent zijn.

Ja er is een verband tussen intelligentie en opleidingsniveau maar het is zeer zeker niet een 1 op 1 verband.
pi_170795245
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:42 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ja, je merkt in principe snel genoeg aan iemands gedrag wat voor vlees je in de kuip hebt. Ik ken mensen die hoogopgeleid zijn en die er keihard voor werken en die heel ambitieus zijn maar die stiekem niet heel slim zijn, en ik ken mensen die gewoon lui zijn en simpelweg geen opleiding kunnen afronden maar wel zeer intelligent zijn.

Ja er is een verband tussen intelligentie en opleidingsniveau maar het is zeer zeker niet een 1 op 1 verband.
Daarom zeg ik ook dat het imo met name bij internetdaten nadelig kan zijn. Omdat men daar soms eerder kennismaakt met het gegeven van je opleiding voordat er persoonlijk contact gelegd is.

Geloof niet dat er veel mensen die na kennismaking irl ineens afknappen vanwege iemands opleiding terwijl ze in het persoonlijk contact wel het gevoel hadden op dezelfde golflengte te zitten.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 11:50:19 #131
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_170795329
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:45 schreef Chai het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook dat het imo met name bij internetdaten nadelig kan zijn. Omdat men daar soms eerder kennismaakt met het gegeven van je opleiding voordat er persoonlijk contact gelegd is.

Geloof niet dat er veel mensen die na kennismaking irl ineens afknappen vanwege iemands opleiding terwijl ze in het persoonlijk contact wel het gevoel hadden op dezelfde golflengte te zitten.
Klopt, dat is een goede manier om het uit te leggen :P
pi_170795344
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:12 schreef Operc het volgende:
Waarom is het nu zo erg dat er mensen zijn die niet met iemand zouden daten die een lager opleidingsniveau heeft? Ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen zich beledigd voelen.
Precies.

Overigens ken ik vrij veel mannen die ontzettend slim zijn (moeilijke béta WO studies) die een vriendin hebben die behoorlijk minder intelligent is, wanneer ik die spreek op feestjes e.d. word ik gek omdat je er niet normaal mee kunt praten. Dit zijn overigens niet persé mbo'ers ofzo, maar ook "domme" WO'ers. Hoe mijn vrienden het met deze dames utihouden, geen idee, misschien wordt het gebrek in intellegentie gecompenseerd door mooi uiterlijk en goede seks.
Daarentegen ken ik nauwelijks vrouwen die een minder intelligente (of succesvolle) partner hebben. Hoogstens een WO'er met een hbo'er ofzo, maar zelfs dat zie ik zelden.

Terugkomend op de post die ik quote, ik vind het net als Operc helemaal niet raar om bepaalde eisen te stellen aan een potentiële partner. Het is hetzelfde principe als wat prestigeuze kantoren hanteren om geschikte gegadigden te filteren uit een enorme pool sollicitanten (IQ test, EQ test, bepaalde diploma's/ingangseisen en dán pas kijken of er iets tussenzit). Met daten is dit niet zo verschillend, er zijn enorm veel potentiële partners dat het volstrekt logisch is om bepaalde criteria te hanteren zodat je enkel op dates gaat die een hoog slagingspercentage hebben.
The road to success is always under construction.
pi_170795428
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:12 schreef Operc het volgende:
Het topic volgt wel weer het karakteristieke verloop vergeleken met eerdere topics over dit onderwerp.

Opmerkingen dat:
- Opleidingsniveau niets zou zeggen over intelligentie
- Er meer soorten intelligentie zijn
- Anecdotes over dat er ook iemand van het mbo is die slimmer is dan iemand van het hbo (idem voor hbo - wo)
- Hoe bekrompen het is om iemand van je eigen niveau te willen daten.

Waarom is het nu zo erg dat er mensen zijn die niet met iemand zouden daten die een lager opleidingsniveau heeft? Ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen zich beledigd voelen.
Dit. Het is gewoon een selectiecriterium, omdat opleidingsniveau doorgaans domweg wel wat zegt over intelligentie. Ik ga ook iemand met een geschiedenis in de gevangenis geen kans geven, ook niet als hij zelf hoog en laag beweert dat het een vergissing was. Natuurlijk kan het een vergissing zijn geweest, maar er zijn al zoveel mensen op de wereld die een potentiële partner zijn.

Dat gezegd hebbende, is het dus wel echt een selectiecriterium. Net zoals ik mijn partner niet zomaar zou laten vallen als hij een fout begaat en de gevangenis in moet (afhankelijk van het delict en de situatie natuurlijk), zou ik ook een leuke date niet zomaar blokkeren als ik er na zes prima dates achter zou komen dat hij/ze een MBO diploma heeft.
Your opinion of me is none of my business.
pi_170795487
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:51 schreef Census het volgende:

[..]

Precies.

Overigens ken ik vrij veel mannen die ontzettend slim zijn (moeilijke béta WO studies) die een vriendin hebben die behoorlijk minder intelligent is, wanneer ik die spreek op feestjes e.d. word ik gek omdat je er niet normaal mee kunt praten. Dit zijn overigens niet persé mbo'ers ofzo, maar ook "domme" WO'ers. Hoe mijn vrienden het met deze dames utihouden, geen idee, misschien wordt het gebrek in intellegentie gecompenseerd door mooi uiterlijk en goede seks.
Daarentegen ken ik nauwelijks vrouwen die een minder intelligente (of succesvolle) partner hebben. Hoogstens een WO'er met een hbo'er ofzo, maar zelfs dat zie ik zelden.

Terugkomend op de post die ik quote, ik vind het net als Operc helemaal niet raar om bepaalde eisen te stellen aan een potentiële partner. Het is hetzelfde principe als wat prestigeuze kantoren hanteren om geschikte gegadigden te filteren uit een enorme pool sollicitanten (IQ test, EQ test, bepaalde diploma's/ingangseisen en dán pas kijken of er iets tussenzit). Met daten is dit niet zo verschillend, er zijn enorm veel potentiële partners dat het volstrekt logisch is om bepaalde criteria te hanteren zodat je enkel op dates gaat die een hoog slagingspercentage hebben.
Dan heb je het met name over internetdaten neem ik aan. Of heb je irl ook een pool tot je beschikking met variabele opleidingsniveaus?

En hoe werkt die selectie irl dan? Laat je je dan niet voorstellen door gemeenschappelijke kennissen aan bepaalde dames of hoe moet ik dat voor me zien?

Want na kennismaking met een persoon lijkt mij dat je eigen gevoel zwaarder weegt dan zulke gegevens.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 12:11:02 #135
95123 Operc
Nr. 40
pi_170795730
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:32 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik trek mij er weinig van aan, deze post was meer om uit te leggen waarom mensen zich hier beledigd door voelen ;)
Oh sorry, bedoelde het ook niet als 'jij' zeg maar. Maar meer algemeen 'iemand'. (Weet niet of dit het echt verduidelijkt. :') )
pi_170795772
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:11 schreef Operc het volgende:

[..]

Oh sorry, bedoelde het ook niet als 'jij' zeg maar. Maar meer algemeen 'iemand'. (Weet niet of dit het echt verduidelijkt. :') )
Ja hoor :)
Hell To The Liars
pi_170795845
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:57 schreef Chai het volgende:

[..]

Dan heb je het met name over internetdaten neem ik aan. Of heb je irl ook een pool tot je beschikking met variabele opleidingsniveaus?

En hoe werkt die selectie irl dan? Laat je je dan niet voorstellen door gemeenschappelijke kennissen aan bepaalde dames of hoe moet ik dat voor me zien?

Want na kennismaking met een persoon lijkt mij dat je eigen gevoel zwaarder weegt dan zulke gegevens.
Ik heb nog nooit online gedate, maar ik kan mij voorstellen dat zulke criteria daar van toepassing zijn inderdaad. Ik heb een erg rijk sociaal leven (sportverenigingen = alle niveaus; studentenvereniging = hbo-wo; op kantoor = mbo4-wo+; onderhouden contacten van middelbare school etc) dus verschillende niveau's kom ik wel tegen.

Je maakt een goed punt, maar opleidingsniveau (beter: denkniveau) is slechts één van de criteria ("checks") en zeker geen harde eis. Het speelt echter weldegelijk mee in de afweging of ik wel/niet de tijd en moeite ga nemen om met deze dame op een date te gaan (maar mbo'er die zich heeft opgeklommen tot een baan op WO-denkniveau is natuurlijk wel prima).

Natuurlijk zal ik gewoon een praatje met haar maken op een feestje, maar als zij mij na 2 minuten vraagt of ik een keer met haar een drankje wil doen zal ik toch vriendelijk bedanken. Met de weinige vrije tijd die ik heb (naast alle verplichtingen en hobby's) heb ik simpelweg niet de luxe om continu op dates te gaan.
The road to success is always under construction.
pi_170796004
Als je niet kunt praten met mensen die lager opgeleid of minder intelligent zijn, zegt dat ook wel een beetje over je eigen aanpassingsvermogen hoor.
pi_170796179
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:25 schreef Lokasenna het volgende:
Als je niet kunt praten met mensen die lager opgeleid of minder intelligent zijn, zegt dat ook wel een beetje over je eigen aanpassingsvermogen hoor.
Serieus? Dus jij vind het terrecht dat iemand die intelligent is zich continu (in negatieve zin) moet aanpassen zodat hij een gesprek kan hebben met mensen van lager niveau (we spreken hier over relaties, dus 24/7. Niet af en toe een uurtje op een verjaardag).
Maar op zoek gaan naar iemand die aansluit bij jouw opleidingsniveau zodat je gewoon jezelf kan zijn, owee, dat kan écht niet.
The road to success is always under construction.
pi_170796241
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:32 schreef Census het volgende:

[..]

Serieus? Dus jij vind het terrecht dat iemand die intelligent is zich continu (in negatieve zin) moet aanpassen zodat hij een gesprek kan hebben met mensen van lager niveau (we spreken hier over relaties, dus 24/7. Niet af en toe een uurtje op een verjaardag).
Maar op zoek gaan naar iemand die aansluit bij jouw opleidingsniveau zodat je gewoon jezelf kan zijn, owee, dat kan écht niet.
Dat zegt ze niet?
pi_170796263
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:18 schreef Census het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit online gedate, maar ik kan mij voorstellen dat zulke criteria daar van toepassing zijn inderdaad. Ik heb een erg rijk sociaal leven (sportverenigingen = alle niveaus; studentenvereniging = hbo-wo; op kantoor = mbo4-wo+; onderhouden contacten van middelbare school etc) dus verschillende niveau's kom ik wel tegen.

Je maakt een goed punt, maar opleidingsniveau (beter: denkniveau) is slechts één van de criteria ("checks") en zeker geen harde eis. Het speelt echter weldegelijk mee in de afweging of ik wel/niet de tijd en moeite ga nemen om met deze dame op een date te gaan (maar mbo'er die zich heeft opgeklommen tot een baan op WO-denkniveau is natuurlijk wel prima).

Natuurlijk zal ik gewoon een praatje met haar maken op een feestje, maar als zij mij na 2 minuten vraagt of ik een keer met haar een drankje wil doen zal ik toch vriendelijk bedanken. Met de weinige vrije tijd die ik heb (naast alle verplichtingen en hobby's) heb ik simpelweg niet de luxe om continu op dates te gaan.
Maar sorry hoor. Dat is toch ultrakortzichtig? Wat nou als het een hele leuke meid is waar je een ontzettend goede klik mee hebt? Dan ga je niet op date omdat ze "maar" MBO heeft. Wat is dat voor waanzin?

Ik heb zelfs een relatie gehad met iemand met alleen een vbo diploma. Zij was niet echt slim, maar ontzettend mooi, een van de liefste meiden die ik ooit heb ontmoet en we hadden heel veel gedeelde interesses, over heel veel dingen kon ik met haar niet praten, maar over heel veel dingen ook wel. Wat maakt het dan uit dat zij slechts vbo heeft?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170796436
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als een beta als ik een alfa als jij uit moet leggen dat die reactie sarcastisch was zou je je nog eens achter je oren moeten krabben over wat je net zei over verbanden leggen.
Als een supersociale, betrokken alpha heb ik natuurlijk geen tijd om alle reacties zorgvuldig te lezen.
pi_170796539
Lijkt me als WO'er die het liefst over politiek/filosofie/arthouse films en series enz praat helemaal niet fijn om met een WO vrouw te hebben die supersuccesvol studeert/carriere maakt.

Geef mij dan maar liever een WO vrouw/HBO studente/mbo 4 vrouwtje die misschien minder carrieregedreven is maar ook rondzweeft en niet 13 in een dozijn vrouw is.

[ Bericht 0% gewijzigd door studentje7 op 09-05-2017 13:04:13 ]
pi_170796610
Mensen maken opleidingsniveau veel te belangrijk. Belangrijkste is een leuk karakter.
pi_170796640
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:32 schreef Census het volgende:

[..]

Serieus? Dus jij vind het terrecht dat iemand die intelligent is zich continu (in negatieve zin) moet aanpassen zodat hij een gesprek kan hebben met mensen van lager niveau (we spreken hier over relaties, dus 24/7. Niet af en toe een uurtje op een verjaardag).
Maar op zoek gaan naar iemand die aansluit bij jouw opleidingsniveau zodat je gewoon jezelf kan zijn, owee, dat kan écht niet.
Als het goed is gaat dat aanpassen automatisch zonder dat je er bewust over nadenkt dat je gesprek op dat moment 'minderwaardig' is.
pi_170796667
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:56 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Als het goed is gaat dat aanpassen automatisch zonder dat je er bewust over nadenkt dat je gesprek op dat moment 'minderwaardig' is.
Maar soms is het wel fijn om een wat diepgaander gesprek te hebben dan over het weer of koetjes en kalfjes he.
The road to success is always under construction.
pi_170796706
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:57 schreef Census het volgende:

[..]

Maar soms is het wel fijn om een wat diepgaander gesprek te hebben dan over het weer of koetjes en kalfjes he.
Mensen die minder intelligent zijn praten echt niet alleen over het weer.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:55 schreef -PesteNoire- het volgende:
Mensen maken opleidingsniveau veel te belangrijk. Belangrijkste is een leuk karakter.
Hier ben ik het mee eens. :)
pi_170796725
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:57 schreef Census het volgende:

[..]

Maar soms is het wel fijn om een wat diepgaander gesprek te hebben dan over het weer of koetjes en kalfjes he.
Alsof domme mensen alleen maar over koetjes en kalfjes praten.
misunderstood
pi_170796730
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:56 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Als het goed is gaat dat aanpassen automatisch zonder dat je er bewust over nadenkt dat je gesprek op dat moment 'minderwaardig' is.
Mwah de kans dat je als WO'er echt goede gesprekken kan hebben met MBO'ers is heel klein. Ik ken er in ieder geval vrijwel geen waar ik een relatie mee zou willen.

Ik wil geen vrouw die elke vrijdag Hollands Got Talent zit te kijken en wiens topvakantie een all inclusive reis naar Turkije is.
pi_170796761
Opleidingsniveau is in principe irrelevant, als de date in kwestie inhoud heeft is het prima. Dat kom je gemiddeld genomen wel vaker tegen bij hoogopgeleiden, dat wel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170796787
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:01 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Mwah de kans dat je als WO'er echt goede gesprekken kan hebben met MBO'ers is heel klein. Ik ken er in ieder geval vrijwel geen waar ik een relatie mee zou willen.

Ik wil geen vrouw die elke vrijdag Hollands Got Talent zit te kijken en wiens topvakantie een all inclusive reis naar Turkije is.
Dat ligt toch niet aan haar opleiding?
misunderstood
pi_170796815
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:01 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Mwah de kans dat je als WO'er echt goede gesprekken kan hebben met MBO'ers is heel klein. Ik ken er in ieder geval vrijwel geen waar ik een relatie mee zou willen.

Ik wil geen vrouw die elke vrijdag Hollands Got Talent zit te kijken en wiens topvakantie een all inclusive reis naar Turkije is.
Dat zijn gigantisch domme vooroordelen.
pi_170796867
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:04 schreef DKS het volgende:

[..]

Dat ligt toch niet aan haar opleiding?
Het ligt niet aan de opleiding maar er bestaat wel een hele sterke relatie tussen de opleiding en de manier waarop een persoon leeft/waar die over kan praten.

Een bepaalde soort door een interessante bril naar de wereld kijkende vrouwen die wat te vertellen hebben vind je vrijwel niet op het mbo. Ik zeg niet dat ze er niet zijn, maar niet veel.
pi_170796897
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:06 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Dat zijn gigantisch domme vooroordelen.
In mijn vriendengroep alleen HBO'ers en WO'ers.. ik ken een aantal (iets interessantere dan gemiddeld) mbo'ers maar vind ze vaak toch niet interessant genoeg om veel mee om te gaan.

Ik zeg trouwens niet dat ik te goed ben voor MBO vrouwen o.i.d. Ik denk dat de meeste van die vrouwen mij helemaal niet zien zitten.
pi_170796921
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:09 schreef studentje7 het volgende:

[..]

In mijn vriendengroep alleen HBO'ers en WO'ers.. ik ken een aantal (iets interessantere dan gemiddeld) mbo'ers maar vind ze vaak toch niet interessant genoeg om veel mee om te gaan.
Datzelfde heb ik met een hoop WO'ers. Nogmaals, dat lijkt me meer te maken met de persoonlijkheid van die personen an sich dan met hun opleiding.
Conscience do cost.
pi_170796923
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:01 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Mwah de kans dat je als WO'er echt goede gesprekken kan hebben met MBO'ers is heel klein. Ik ken er in ieder geval vrijwel geen waar ik een relatie mee zou willen.

Ik wil geen vrouw die elke vrijdag Hollands Got Talent zit te kijken en wiens topvakantie een all inclusive reis naar Turkije is.
Lageropgeleiden hebben ook gewoon gevoelens, problemen waar ze tegenaan lopen, dingen die ze geweldig vinden of waar ze mee in hun maag zitten. Daar gaan goede gesprekken toch vaak over?
pi_170796946
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:08 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Het ligt niet aan de opleiding maar er bestaat wel een hele sterke relatie tussen de opleiding en de manier waarop een persoon leeft/waar die over kan praten.

Een bepaalde soort door een interessante bril naar de wereld kijkende vrouwen die wat te vertellen hebben vind je vrijwel niet op het mbo. Ik zeg niet dat ze er niet zijn, maar niet veel.
Andersom is dat toch ook??
misunderstood
pi_170796986
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:10 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Lageropgeleiden hebben ook gewoon gevoelens, problemen waar ze tegenaan lopen, dingen die ze geweldig vinden of waar ze mee in hun maag zitten. Daar gaan goede gesprekken toch vaak over?
Ik ben een saaie nerd. Ik vind het leuk om te praten over politiek (zit bij een Internationale betrekkingen vereniging), ik kijk altijd de nieuwste comic book films als ze uitkomen in de bios, hou van sci fi en fantasy, reizen naar verre landen. Ik denk gewoon niet dat dit onderwerpen/interesses zijn waar gemiddelde MBO vrouw iets mee heeft. Nogmaals niet omdat ik te goed ben o.i.d.
pi_170796991
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:09 schreef studentje7 het volgende:

[..]

In mijn vriendengroep alleen HBO'ers en WO'ers.. ik ken een aantal (iets interessantere dan gemiddeld) mbo'ers maar vind ze vaak toch niet interessant genoeg om veel mee om te gaan.

Ik zeg trouwens niet dat ik te goed ben voor MBO vrouwen o.i.d. Ik denk dat de meeste van die vrouwen mij helemaal niet zien zitten.
Heb je er wel eens over nagedacht dat er meerdere redenen kunnen zijn waarom iemand niet in staat is geweest een (hogere) opleiding af te ronden?

Het staat je vrij om je eigen vrienden te kiezen maar om op voorhand alles beneden HBO niveau af te wijzen omdat ze niet interessant genoeg zouden zijn is nogal vreemd.
pi_170796996
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:10 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Lageropgeleiden hebben ook gewoon gevoelens, problemen waar ze tegenaan lopen, dingen die ze geweldig vinden of waar ze mee in hun maag zitten. Daar gaan goede gesprekken toch vaak over?
Hogeropgeleiden bespreken toch 2x per week de spaanse inquisitie?

Hell To The Liars
pi_170797042
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:14 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]


Het staat je vrij om je eigen vrienden te kiezen maar om op voorhand alles beneden HBO niveau af te wijzen omdat ze niet interessant genoeg zouden zijn is nogal vreemd.
Ik wijs niemand op voorhand af. Maar tot nu toe heb ik niemand die lager dan HBO heeft gedaan ontmoet waar ik een relatie mee zou kunnen krijgen. Wellicht in de toekomst.
pi_170797064
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:14 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ik ben een saaie nerd. Ik vind het leuk om te praten over politiek (zit bij een Internationale betrekkingen vereniging), ik kijk altijd de nieuwste comic book films als ze uitkomen in de bios, hou van sci fi en fantasy, reizen naar verre landen. Ik denk gewoon niet dat dit onderwerpen/interesses zijn waar gemiddelde MBO vrouw iets mee heeft. Nogmaals niet omdat ik te goed ben o.i.d.
En waarom zou die daar niks mee kunnen hebben? Ik heb geen opleiding maar ik heb wel verre reizen gemaakt, fantasy series vind ik ook leuk, politiek vind ik dan weer niks maar ik hou wel van geschiedenis, cultuur en kunst.
misunderstood
pi_170797145
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:17 schreef DKS het volgende:

[..]

En waarom zou die daar niks mee kunnen hebben? Ik heb geen opleiding maar ik heb wel verre reizen gemaakt, fantasy series vind ik ook leuk, politiek vind ik dan weer niks maar ik hou wel van geschiedenis, cultuur en kunst.
DM?^^

Ik ben 23.
pi_170797175
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:14 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Heb je er wel eens over nagedacht dat er meerdere redenen kunnen zijn waarom iemand niet in staat is geweest een (hogere) opleiding af te ronden?

Het staat je vrij om je eigen vrienden te kiezen maar om op voorhand alles beneden HBO niveau af te wijzen omdat ze niet interessant genoeg zouden zijn is nogal vreemd.
Wat voor opleiding heb jij genoten?
pi_170797227
HBO is een televisiezender hè, geen opleidingsniveau, dat is hbo.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 13:31:59 #166
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_170797318


[ Bericht 100% gewijzigd door FoolWithMokey op 09-05-2017 13:32:11 ]
Sisco Certified
pi_170797319
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:22 schreef studentje7 het volgende:

[..]

DM?^^

Ik ben 23.
Euh nee.
misunderstood
pi_170797342
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:23 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Wat voor opleiding heb jij genoten?
vmbo niveau 4
pi_170797358
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar sorry hoor. Dat is toch ultrakortzichtig? Wat nou als het een hele leuke meid is waar je een ontzettend goede klik mee hebt? Dan ga je niet op date omdat ze "maar" MBO heeft. Wat is dat voor waanzin?

Ik heb zelfs een relatie gehad met iemand met alleen een vbo diploma. Zij was niet echt slim, maar ontzettend mooi, een van de liefste meiden die ik ooit heb ontmoet en we hadden heel veel gedeelde interesses, over heel veel dingen kon ik met haar niet praten, maar over heel veel dingen ook wel. Wat maakt het dan uit dat zij slechts vbo heeft?
Misschien dat ik mijn eerdere post ongelukkig heb geformuleerd, dus nog een poging. Intelligentie/opleidingsniveau/denkniveau is geen harde eis. Het is echter wel een pré wanneer ze weldegelijk slim is. Wanneer dit dus niet het geval is, zal dat dus gecompenseerd moeten worden door andere positieve dingen (e.g. uiterlijk, goede klik, karakter of zoals jij zei: een heel lief meisje).

Je gaf zelf al aan dat je met die stukgelopen relatie (vbo) over heel veel zaken niet kon spreken. Dat is toch een enorme beperking van je leven. Waarom zou je settlen voor een lief meisje waar je amper mee kan praten, wanneer je ook verder kan zoeken naar een meisje dat lief is én aansluit bij jouw denkniveau?

Ik durf te stellen dat voor mij een té grote afwijking in IQ (ik stap hier maar even over op IQ ipv opleidingsniveau bij gebrek aan beter) een dooddoener is voor een relatie. Er zijn vrouwen geweest die simpelweg op een andere golflengte zitten en waar je niet mee kan praten over ingewikkelde onderwerpen, trager van begrip zijn (slimme grapjes niet begrijpen e.d.). Dat leidt tot irritaties bij beide: de één wordt niet begrepen, de ander begrijpt het niet.
Dat werkt overigens ook de andere kant op hé, er zijn dames die juist veel slimmer zijn dan mij, wat ook niet ideaal is. Ook binnen het WO is er een duidelijk onderscheid tussen ('gewoon') slimme en geniale mensen.
The road to success is always under construction.
pi_170797364
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:31 schreef DKS het volgende:

[..]

Euh nee.
Dus nu ben ik bereid om me open te stellen voor een mbo'er maar andersom niet :( #hardlife
pi_170797389
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:33 schreef Census het volgende:

[..]

Misschien dat ik mijn eerdere post ongelukkig heb geformuleerd, dus nog een poging. Intelligentie/opleidingsniveau/denkniveau is geen harde eis. Het is echter wel een pré wanneer ze weldegelijk slim is. Wanneer dit dus niet het geval is, zal dat dus gecompenseerd moeten worden door andere positieve dingen (e.g. uiterlijk, goede klik, karakter of zoals jij zei: een heel lief meisje).

Je gaf zelf al aan dat je met die stukgelopen relatie (vbo) over heel veel zaken niet kon spreken. Dat is toch een enorme beperking van je leven. Waarom zou je settlen voor een lief meisje waar je amper mee kan praten, wanneer je ook verder kan zoeken naar een meisje dat lief is én aansluit bij jouw denkniveau?

Ik durf te stellen dat voor mij een té grote afwijking in IQ (ik stap hier maar even over op IQ ipv opleidingsniveau bij gebrek aan beter) een dooddoener is voor een relatie. Er zijn vrouwen geweest die simpelweg op een andere golflengte zitten en waar je niet mee kan praten over ingewikkelde onderwerpen, trager van begrip zijn (slimme grapjes niet begrijpen e.d.). Dat leidt tot irritaties bij beide: de één wordt niet begrepen, de ander begrijpt het niet.
Dat werkt overigens ook de andere kant op hé, er zijn dames die juist veel slimmer zijn dan mij, wat ook niet ideaal is. Ook binnen het WO is er een duidelijk onderscheid tussen ('gewoon') slimme en geniale mensen.
100% mee eens
pi_170797415
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:33 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Dus nu ben ik bereid om me open te stellen voor een mbo'er maar andersom niet :( #hardlife
Ik moest lachen.

Ik ben niet helemaal wat je verwacht denk ik zo.
misunderstood
pi_170797623
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:34 schreef studentje7 het volgende:

[..]

100% mee eens
*O* O~)
The road to success is always under construction.
pi_170798080
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:36 schreef DKS het volgende:

[..]

Ik moest lachen.

Ik ben niet helemaal wat je verwacht denk ik zo.
Hoezo :P
pi_170799717
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:33 schreef Census het volgende:

[..]

Misschien dat ik mijn eerdere post ongelukkig heb geformuleerd, dus nog een poging. Intelligentie/opleidingsniveau/denkniveau is geen harde eis. Het is echter wel een pré wanneer ze weldegelijk slim is. Wanneer dit dus niet het geval is, zal dat dus gecompenseerd moeten worden door andere positieve dingen (e.g. uiterlijk, goede klik, karakter of zoals jij zei: een heel lief meisje).

Je gaf zelf al aan dat je met die stukgelopen relatie (vbo) over heel veel zaken niet kon spreken. Dat is toch een enorme beperking van je leven. Waarom zou je settlen voor een lief meisje waar je amper mee kan praten, wanneer je ook verder kan zoeken naar een meisje dat lief is én aansluit bij jouw denkniveau?

Ik durf te stellen dat voor mij een té grote afwijking in IQ (ik stap hier maar even over op IQ ipv opleidingsniveau bij gebrek aan beter) een dooddoener is voor een relatie. Er zijn vrouwen geweest die simpelweg op een andere golflengte zitten en waar je niet mee kan praten over ingewikkelde onderwerpen, trager van begrip zijn (slimme grapjes niet begrijpen e.d.). Dat leidt tot irritaties bij beide: de één wordt niet begrepen, de ander begrijpt het niet.
Dat werkt overigens ook de andere kant op hé, er zijn dames die juist veel slimmer zijn dan mij, wat ook niet ideaal is. Ook binnen het WO is er een duidelijk onderscheid tussen ('gewoon') slimme en geniale mensen.
Ja dat kan ik begrijpen. Maar als iemand te dom is, dan zul je je daar dus ook niet mee verbonden voelen. Dat is wat ik bedoel. Ik vind iemand leuk of niet. En als je gewoon op je gevoel afgaat zul je 9 van de 10 keer uitkomen bij iemand van jouw niveau of iemand die gewoon bij je past. Ik vind iemand te gek of niet. En als ik iemand te gek vind vind ik haar nog steeds te gek als ze laagopgeleid blijkt.

Wat betreft mijn stukgelopen relatie, het klopt dat ik over heel veel zaken niet kon praten. Maar dat kan ik met mijn huidige, intelligente partner, ook niet altijd. Als ik bijvoorbeeld over werk wil praten, kan ik dat eigenlijk alleen met mensen die in hetzelfde vakgebied zitten. Als ik tegen mijn vriendin praat over zaken als mijn werk of mijn studie kijkt ze me aan alsof ze water ziet branden of dat ik Chinees praat. Of dat wij gewoon een compleet andere kijk op zaken hebben en ik echt met mijn verstand er niet bij kan waarom zij vindt wat ze vindt. Wat eigenlijk het lastigst was in mijn relatie met het vbo meisje was het feit dat ik uit een arbeidersgezin kom en haar ouders multimiljonair zijn. Dat is in de praktijk lastiger gebleken dan het feit dat ik destijds aan de uni studeerde en zij in een winkel werkte omdat op dat vlak haar belevingswereld te ver van die van mij afstond. Als jouw vader een bedrag met 7 nullen op de bank heeft staan groei je anders op dan wanneer je ouders van een net iets meer dan minimumloon rond moeten komen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170799961
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dat kan ik begrijpen. Maar als iemand te dom is, dan zul je je daar dus ook niet mee verbonden voelen. Dat is wat ik bedoel. Ik vind iemand leuk of niet. En als je gewoon op je gevoel afgaat zul je 9 van de 10 keer uitkomen bij iemand van jouw niveau of iemand die gewoon bij je past. Ik vind iemand te gek of niet. En als ik iemand te gek vind vind ik haar nog steeds te gek als ze laagopgeleid blijkt.

Wat betreft mijn stukgelopen relatie, het klopt dat ik over heel veel zaken niet kon praten. Maar dat kan ik met mijn huidige, intelligente partner, ook niet altijd. Als ik bijvoorbeeld over werk wil praten, kan ik dat eigenlijk alleen met mensen die in hetzelfde vakgebied zitten. Als ik tegen mijn vriendin praat over zaken als mijn werk of mijn studie kijkt ze me aan alsof ze water ziet branden of dat ik Chinees praat. Of dat wij gewoon een compleet andere kijk op zaken hebben en ik echt met mijn verstand er niet bij kan waarom zij vindt wat ze vindt. Wat eigenlijk het lastigst was in mijn relatie met het vbo meisje was het feit dat ik uit een arbeidersgezin kom en haar ouders multimiljonair zijn. Dat is in de praktijk lastiger gebleken dan het feit dat ik destijds aan de uni studeerde en zij in een winkel werkte omdat op dat vlak haar belevingswereld te ver van die van mij afstond. Als jouw vader een bedrag met 7 nullen op de bank heeft staan groei je anders op dan wanneer je ouders van een net iets meer dan minimumloon rond moeten komen.
Wat een aparte vergelijking. Ben het met je eens dat iemand met zo'n belevenswereld dat ver van je bed staat niet de juiste partner kan zijn, maar je trekt hier wel harde conclusies. Ik heb een heel rijke jongen een tijdje gedate, uit een zeven nullen familie, maar die was ook ontzettend intelligent, gestudeerd, welbespraakt, gemanierd en werkte heel hard. Het gaat om levensvisie, moraal/waarden en ambitie in mijn visie. Dat moet kloppen naast dat je elkaar heel aantrekkelijk vindt. Verder maakt het me niet uit hoe lief, mooi, rijk of talentvol iemand is. Er is gewoon een ondergrens.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:44:11 #177
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170800168
Sterk staaltje selectieve emancipatie weer. Zelf gestudeerd hebben maar van je vent verwachten dattie nog meer gestudeerd heeft :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:49:58 #178
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170800323
Niet heel het topic gelezen, maar ik vind het nogal condescending klinken. Downdaten. Alsof iemand minder is omdat diegene een papiertje mist. Er zijn verschillende soorten intelligentie. Een diploma is voor mij nogal nietszeggend. Ik ken genoeg mensen met een HBO of universitair diploma die de meest simpele dingen niet eens weten. Mensen die nooit het land uit zijn geweest, niks meemaken, etc. Heb zelfs een schoonvader die echt heel veel diploma's heeft, bijna overal wel verstand van heeft, maar die zo veilig is opgegroeid dat hij soms wat wereldvreemd overkomt. Een moeder met psychische problemen snapte hij absoluut niet. Hij maakt zich druk om dingen die voor het merendeel van de mensheid vanzelfsprekend zijn, etc. Geweldige man, maar wel het bewijs dat er verschillende vormen van intelligentie zijn.

Ik ben getrouwd met iemand die universitair is afgestudeerd. Zelf MBO gedaan. We zijn ondertussen bijna 7 jaar samen en we zijn nog steeds niet uitgepraat. Er zijn meer onderwerpen dan alleen maar studie gerelateerde onderwerpen. Politiek doet ons allebei geen drol; onze hobbies en interesses komen heel goed overeen. Emotionele intelligentie is een fantastische klik en die is veel belangrijker dan een papiertje. Een papiertje maakt geen gesprekken. We praten over onze gezinnen, vrienden, reizen, dieren, films/series, games, het dagelijkse leven in general, etc. Dat komt niet door onze diploma's, maar meer door hoe we zijn als persoon. Wat we meegemaakt hebben e.d.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_170800427
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:36 schreef TheInnocent het volgende:
Er is gewoon een ondergrens.
Dat vind ik pas apart.

Je bent verliefd, je hebt het gezellig met iemand. En dan:

"wat heb jij eigenlijk als hoogst genoten opleiding? "
"MBO"
"O, maar die vlieger gaat niet op. Ik hoef je niet meer te zien"

:')

Er zijn weinig zaken waardoor je bij mij verder in aanzien kunt dalen dan met een dergelijke instelling.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170800705
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dat kan ik begrijpen. Maar als iemand te dom is, dan zul je je daar dus ook niet mee verbonden voelen. Dat is wat ik bedoel. Ik vind iemand leuk of niet. En als je gewoon op je gevoel afgaat zul je 9 van de 10 keer uitkomen bij iemand van jouw niveau of iemand die gewoon bij je past. Ik vind iemand te gek of niet. En als ik iemand te gek vind vind ik haar nog steeds te gek als ze laagopgeleid blijkt.

Wat betreft mijn stukgelopen relatie, het klopt dat ik over heel veel zaken niet kon praten. Maar dat kan ik met mijn huidige, intelligente partner, ook niet altijd. Als ik bijvoorbeeld over werk wil praten, kan ik dat eigenlijk alleen met mensen die in hetzelfde vakgebied zitten. Als ik tegen mijn vriendin praat over zaken als mijn werk of mijn studie kijkt ze me aan alsof ze water ziet branden of dat ik Chinees praat. Of dat wij gewoon een compleet andere kijk op zaken hebben en ik echt met mijn verstand er niet bij kan waarom zij vindt wat ze vindt. Wat eigenlijk het lastigst was in mijn relatie met het vbo meisje was het feit dat ik uit een arbeidersgezin kom en haar ouders multimiljonair zijn. Dat is in de praktijk lastiger gebleken dan het feit dat ik destijds aan de uni studeerde en zij in een winkel werkte omdat op dat vlak haar belevingswereld te ver van die van mij afstond. Als jouw vader een bedrag met 7 nullen op de bank heeft staan groei je anders op dan wanneer je ouders van een net iets meer dan minimumloon rond moeten komen.
Wanneer je een baan van enige betekenis hebt kan je al vrij snel met niemand meer inhoudelijk daarover spreken behalve collegae/ambtgenoten. Dat neemt niet weg dat je wel over alle andere "normale" onderwerpen kan spreken zonder problemen ;). Van je uitspraken over rijk-arm daten moet ik een beetje huiveren, zo ervaar ik dat totaal niet. Ik ken best veel mensen uit rijke families, maar dat zijn veelal doodnormale jongens en meisjes die totaal niet verwaand zijn en zich niet te goed voelen om bijbaantjes aan te nemen tegen minimumloon enz. Natuurlijk zijn er verschillen, maar het lijkt me sterk dat een relatie daarop stukgaat. Uit het feit dat zij een relatie met jou wilde blijkt al dat zij zich niet "te goed" voelde voor je toch? Zeker in deze tijd waar prenuptial agreements de standaard zijn, snap ik niet waarom het niet werkte? De kwaliteit van leven is sowieso al heel erg hoog in Nederland, of je nu uit een modale of een patriër familie komt - de verschillen zijn vrij klein.

Jij gaf aan dat de relatie is stukgelopen vanwege de grote verschillen tussen arm-rijk. Wellicht kwam dit juist door een gebrek aan intellegentie en derhalve niet het vermogen om zich in te leven in jouw levenssituatie.
The road to success is always under construction.
pi_170801060
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:05 schreef Census het volgende:

[..]

Wanneer je een baan van enige betekenis hebt kan je al vrij snel met niemand meer inhoudelijk daarover spreken behalve collegae/ambtgenoten. Dat neemt niet weg dat je wel over alle andere "normale" onderwerpen kan spreken zonder problemen ;). Van je uitspraken over rijk-arm daten moet ik een beetje huiveren, zo ervaar ik dat totaal niet. Ik ken best veel mensen uit rijke families, maar dat zijn veelal doodnormale jongens en meisjes die totaal niet verwaand zijn en zich niet te goed voelen om bijbaantjes aan te nemen tegen minimumloon enz. Natuurlijk zijn er verschillen, maar het lijkt me sterk dat een relatie daarop stukgaat. Uit het feit dat zij een relatie met jou wilde blijkt al dat zij zich niet "te goed" voelde voor je toch? Zeker in deze tijd waar prenuptial agreements de standaard zijn, snap ik niet waarom het niet werkte? De kwaliteit van leven is sowieso al heel erg hoog in Nederland, of je nu uit een modale of een patriër familie komt - de verschillen zijn vrij klein.

Jij gaf aan dat de relatie is stukgelopen vanwege de grote verschillen tussen arm-rijk. Wellicht kwam dit juist door een gebrek aan intellegentie en derhalve niet het vermogen om zich in te leven in jouw levenssituatie.
Nou dat meisje was zeker niet verwaand. En ze had ook gewoon een simpel baantje in een winkel dus zij voelde zich ook echt niet te beroerd om voor weinig te werken.

De relatie is er ook niet op stukgelopen, ik geef alleen aan dat dat verschil duidelijker merkbaar was dan het verschil in opleidingsniveau. En dan moet je niet denken aan verwaandheid maar gewoon er niet aan denken dat soms iets deze maand niet uitkomt omdat er geen geld voor is. Of niet begrijpen dat ik mijn ontzettend kutte bijbaan niet kan opzeggen voor ik een nieuwe heb. Of wel begrijpen maar er onvoldoende bij stilstaan. Het is niet zo dat haar afkomst tussen ons in stond, maar daar merkte ik wel degelijk verschil in.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170801459
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat vind ik pas apart.

Je bent verliefd, je hebt het gezellig met iemand. En dan:

"wat heb jij eigenlijk als hoogst genoten opleiding? "
"MBO"
"O, maar die vlieger gaat niet op. Ik hoef je niet meer te zien"

:')

Er zijn weinig zaken waardoor je bij mij verder in aanzien kunt dalen dan met een dergelijke instelling.
Met ondergrens bedoel ik de levenswaarden, van de zin daarvoor. Nu haal je iets compleet uit de lucht.
pi_170801575
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:33 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Met ondergrens bedoel ik de levenswaarden, van de zin daarvoor. Nu haal je iets compleet uit de lucht.
Maar dan snap ik de relevantie van die opmerking niet want levenswaarden staan toch los van intelligentie of opleiding?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170801780
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar dan snap ik de relevantie van die opmerking niet want levenswaarden staan toch los van intelligentie of opleiding?
Het ging in jouw stuk over een andere kijk op de wereld hebben. Daar hebben ook meer dingen mee te maken dan alleen intelligentie en opleiding, zoals levenswaarden en ambitie. Anders heb je die goede basis niet voor een relatie naar mijn idee. Om die reden is het volgens mij ook stukgelopen met je ex.
pi_170801924
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:43 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Het ging in jouw stuk over een andere kijk op de wereld hebben. Daar hebben ook meer dingen mee te maken dan alleen intelligentie en opleiding, zoals levenswaarden en ambitie. Anders heb je die goede basis niet voor een relatie naar mijn idee. Om die reden is het volgens mij ook stukgelopen met je ex.
Ah op die manier. Dan begrijp ik het en ben ik het er ook wel mee eens. Maar wat mij betreft zijn die levenswaarden leidend, en niet iemands opleiding. Uiteraard moet je elkaar ook nog leuk vinden.

Nee de relatie met mijn ex is om andere redenen stukgelopen. Maar we zijn nog steeds vrienden en hebben nog regelmatig contact.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170802075
Downdaten is een domme term. Van iemand die niet snapt dat empathie een heel belangrijke vorm van intelligentie is, onontbeerlijk in een goede relatie.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 17:07:37 #187
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170802490
Mijn vrouwen mogen gerust gestudeerd hebben, dat neem ik hen niet kwalijk, als ze maar goed in bed en keuken zijn en ..... weinig tot zelden praten!

^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 9 mei 2017 @ 17:12:54 #188
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170802589
Oh ja, naar mijn ervaring kan ik het erg goed vinden met meisjes die heel erg veel van lezen houden. En dan bedoel ik gewoon literatuur dus.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:18:39 #189
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_170805803
De enige eis die ik heb is: er moet een klik zijn.

Zonder klik geen....

:P
pi_170805988
Nee joh, ik zou juist heel graag een leuke slimme chick daten. Maar echt slimme chicks vind je niet zo heel snel :P
pi_170848469
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over jou. Ik heb het over het verband dat je legt tussen dom en lager opgeleid zijn.

Ik ontken overigens niet dat er een verband is tussen intelligentie en opleidingsniveau. Maar dat gaat lang niet altijd op. Mijn beste vriend waar ik al meer dan 20 jaar mee bevriend ben, is glazenwasser. Geen noemenswaardige diploma's. Maar hij laat mensen met een universitaire opleiding in veel gevallen ver achter zich.

Zijn vrouw is overigens ook universitair opgeleid maar ik ken ze goed genoeg om te zien dat hij degene is die "downdate". Zowel intellectueel als financieel.
Einstein had de grootst mogelijke moeite om toegelaten te worden op de universiteit omdat hij alleen goed scoorde op bèta vakken.

Albert Einstein = dom??

Ik zie meer vwo-ers die worstelen met bètavakken dan met alphavakken. Voor het leren van een taal heb je niet veel meer nodig dan discipline; dom stampwerk. Voor het echt goed leren van bv wiskunde heb je toch een behoorlijke intelligentie nodig.
pi_170848485
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:23 schreef JedimindhaX het volgende:
Nee joh, ik zou juist heel graag een leuke slimme chick daten. Maar echt slimme chicks vind je niet zo heel snel :P
Niet als je ze zoekt waar jij probeert te scoren. ;)
pi_170848756
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Einstein had de grootst mogelijke moeite om toegelaten te worden op de universiteit omdat hij alleen goed scoorde op bèta vakken.

Albert Einstein = dom??

Ik zie meer vwo-ers die worstelen met bètavakken dan met alphavakken. Voor het leren van een taal heb je niet veel meer nodig dan discipline; dom stampwerk. Voor het echt goed leren van bv wiskunde heb je toch een behoorlijke intelligentie nodig.
Volgens mij begrijp je mijn reactie niet en anders heb ik geen flauw idee waarom je dit reageert op mijn comment.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170848830
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Einstein had de grootst mogelijke moeite om toegelaten te worden op de universiteit omdat hij alleen goed scoorde op bèta vakken.

Albert Einstein = dom??

Ik zie meer vwo-ers die worstelen met bètavakken dan met alphavakken. Voor het leren van een taal heb je niet veel meer nodig dan discipline; dom stampwerk. Voor het echt goed leren van bv wiskunde heb je toch een behoorlijke intelligentie nodig.
Hoe is dit precies een reactie op zijn post?
pi_170848835
Albert Einstein is inderdaad een domoor.
Conscience do cost.
pi_170850969
Maarehm, ben ik de enige die denkt dat dit echt een term is die alleen vrouwen bezigt?

Een man moet voorzienen, dus moet over de middelen beschikken om nootjes te verzamelen.... Dus moet dat wel beter kunnen dan de vrouw, anders heb je er natuurlijk niks aan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 14:39:53 #197
414785 sirdanilot
pi_170851682
Ik zoek zelf ook het liefst iemand die intelligent is. Die persoon hoeft geen diploma te hebben maar wel iig wat gestudeerd te hebben op een niveau equivalent aan WO of HBO want anders been ik bang dat de gespreksstof snel op is. Of bijvoorbeeld heel veel bezig zijn met muziek, kunst of dat soort dingen. Zeg maar een beetje meer inhoud dan normaal, en dan vind ik het wel best.

Maar wie weet misschien gai k er ook wel met een stratenmaker vandoor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 11 mei 2017 @ 14:40:56 #198
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_170851706
Met mijn diploma's valt er alleen maar down te daten :')

Ik ben zo geniaal.
pi_170854537
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 14:11 schreef ludovico het volgende:
Maarehm, ben ik de enige die denkt dat dit echt een term is die alleen vrouwen bezigt?

Een man moet voorzienen, dus moet over de middelen beschikken om nootjes te verzamelen.... Dus moet dat wel beter kunnen dan de vrouw, anders heb je er natuurlijk niks aan.
Ja natuurlijk gaat het om sociale status en geld, maar dat proberen ze dan te verbloemen door het dan op opleidingsniveau te gooien. Alsof ze er op zitten te wachten om met een tandarts te hebben over hoe een wortelkanaalbehandeling precies in zijn werk gaat tijdens het avondeten.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_170855513
quote:
4s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:34 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja natuurlijk gaat het om sociale status en geld, maar dat proberen ze dan te verbloemen door het dan op opleidingsniveau te gooien. Alsof ze er op zitten te wachten om met een tandarts te hebben over hoe een wortelkanaalbehandeling precies in zijn werk gaat tijdens het avondeten.
Ghehehe :7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_170856331
Hoger opgeleiden zijn in veel gevallen juist de nieuwe kanslozen. Rechten, geschiedenis, psychologie, bedrijfskunde, archeologie, kunst, Europese studies, taal- en cultuur, kortom : ruim vijftig procent van alle ''hoger'' opgeleiden leeft jaren na hun afstuderen nog steeds op pauperniveau in een of andere veredelde studentenkamer.

Terwijl lager opgeleiden die een beetje handig (en ondernemend zijn) al jaren lang veel meer poen verdienen dan die ''hoger'' opgeleiden ooit zullen gaan pakken.

Dus zou het niet zo snel meer ''down'' daten noemen. Iemand die een beetje streetwise en ondernemend is vind ik eerlijk gezegd sowieso intelligenter in de bredere zin van het woord dan al die zelfvoldane 'studenten' die in de collegebanken gaan zitten en zichzelf alles maar laten voorschotelen en vervolgens bij een groot bedrijf gaan werken waar ze in een of ander voor ingeprogrammeerd traject terecht komen.
pi_170897865
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:53 schreef Bogatell het volgende:
Hoger opgeleiden zijn in veel gevallen juist de nieuwe kanslozen. Rechten, geschiedenis, psychologie, bedrijfskunde, archeologie, kunst, Europese studies, taal- en cultuur, kortom : ruim vijftig procent van alle ''hoger'' opgeleiden leeft jaren na hun afstuderen nog steeds op pauperniveau in een of andere veredelde studentenkamer.

Terwijl lager opgeleiden die een beetje handig (en ondernemend zijn) al jaren lang veel meer poen verdienen dan die ''hoger'' opgeleiden ooit zullen gaan pakken.

Dus zou het niet zo snel meer ''down'' daten noemen. Iemand die een beetje streetwise en ondernemend is vind ik eerlijk gezegd sowieso intelligenter in de bredere zin van het woord dan al die zelfvoldane 'studenten' die in de collegebanken gaan zitten en zichzelf alles maar laten voorschotelen en vervolgens bij een groot bedrijf gaan werken waar ze in een of ander voor ingeprogrammeerd traject terecht komen.
Jij bent zeker streetwise?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 13 mei 2017 @ 08:16:50 #203
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170898009
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 07:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jij bent zeker streetwise?
Aan zijn onsamenhangende lap tekst te zien wel.
pi_170898289
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 07:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jij bent zeker streetwise?
Gaat het niet om.

Het is gewoon zo dat veel van die 17/18 jarige figuren vers van het vwo denken even één of andere universitaire studie uit te kiezen, kopen een kekke apple laptop en verwachten dat ze na een paar jaar passief 15 uur per week in de collegebanken hangen wel even ''rijk'' te worden.

Vroeger was dit inderdaad min of meer zo. Werd je in de pauzes bij de HEAO al benaderd door grote accountantskantoren of je geen interesse had in een baan.

Tegenwoordig begint de overgrote meerderheid van de universitaire studenten gewoon in een gigantische kutfunctie net boven het minimumloon. Weten nauwelijks wat hard werken is of wat zelfstandig ondernemen is. Dan heeft de timmerman of bouwvakker van hun eigen leeftijd vaak toch al veel meer bereikt en bovendien gewoon in de praktijk geleerd, eenmanszaakje runnen en dergelijke.
pi_170898382
quote:
4s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:34 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja natuurlijk gaat het om sociale status en geld, maar dat proberen ze dan te verbloemen door het dan op opleidingsniveau te gooien. Alsof ze er op zitten te wachten om met een tandarts te hebben over hoe een wortelkanaalbehandeling precies in zijn werk gaat tijdens het avondeten.
:Y
pi_170898416
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 09:05 schreef Bogatell het volgende:

[..]

Gaat het niet om.

Het is gewoon zo dat veel van die 17/18 jarige figuren vers van het vwo denken even één of andere universitaire studie uit te kiezen, kopen een kekke apple laptop en verwachten dat ze na een paar jaar passief 15 uur per week in de collegebanken hangen wel even ''rijk'' te worden.

Vroeger was dit inderdaad min of meer zo. Werd je in de pauzes bij de HEAO al benaderd door grote accountantskantoren of je geen interesse had in een baan.

Tegenwoordig begint de overgrote meerderheid van de universitaire studenten gewoon in een gigantische kutfunctie net boven het minimumloon. Weten nauwelijks wat hard werken is of wat zelfstandig ondernemen is. Dan heeft de timmerman of bouwvakker van hun eigen leeftijd vaak toch al veel meer bereikt en bovendien gewoon in de praktijk geleerd, eenmanszaakje runnen en dergelijke.
Ik ben het ten dele eens met de eerste alinea van je eerdere post. Daar is alles mee gezegd.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:57:47 #207
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171523629
Ik ben laaggeleid en zou ook niet iemand met down daten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:54:32 #208
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_171526670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:53 schreef Bogatell het volgende:
Hoger opgeleiden zijn in veel gevallen juist de nieuwe kanslozen. Rechten, geschiedenis, psychologie, bedrijfskunde, archeologie, kunst, Europese studies, taal- en cultuur, kortom : ruim vijftig procent van alle ''hoger'' opgeleiden leeft jaren na hun afstuderen nog steeds op pauperniveau in een of andere veredelde studentenkamer.

Terwijl lager opgeleiden die een beetje handig (en ondernemend zijn) al jaren lang veel meer poen verdienen dan die ''hoger'' opgeleiden ooit zullen gaan pakken.

Dus zou het niet zo snel meer ''down'' daten noemen. Iemand die een beetje streetwise en ondernemend is vind ik eerlijk gezegd sowieso intelligenter in de bredere zin van het woord dan al die zelfvoldane 'studenten' die in de collegebanken gaan zitten en zichzelf alles maar laten voorschotelen en vervolgens bij een groot bedrijf gaan werken waar ze in een of ander voor ingeprogrammeerd traject terecht komen.
Je maakt er wel een heel materiële kwestie van. Intelligentie heeft toch geen fuck te maken met de hoeveelheid geld die iemand verdient? Je geeft het zelf al aan. Even los van welke diploma er aan hangt gaat het over verschillende cognitieve vermogens en al dan niet bijkomende interesses.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:52:57 #209
108913 Godshand
guide4you
pi_171534627
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:10 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Zou jij kunnen leven met een vrouw die vrij dom is? Waar je bijvoorbeeld geen politieke discussie mee kan voeren?
Ja hoor...

Paar domme dingen is niet erg.
Heerlijk, geen discussies over welke nutriënten er in vlees zitten en mevrouw daarom vega is. Geen gezeik over welke boeken verantwoord genoeg zijn om zichzelf te "ontwikkelen

Nee gewoon, ze komt binnen, ze eet het eten dat ik voorschotel (ik doe ook es wat), daarna neemt ze de wijn mee en zet gewoon TLC op.

Daarna wordt ze geil en na de seks geen schuldgevoel dat ze "niets nuttigs"heeft gedaan, of nog een behoefte over de verdieping van onze band door de seks en dat we het naar een hoger plan tillen. Ze kust me "hou van je" gaat gewoon slapen en de volgende dag knipt ze weer haren in de kapsalon om de hoek.

Heerlijk.

Voor de variatie aan intelligente gesprekken ga je wel weer eens eten met je slimme vrienden (naast de intelligente gesprekken op je werk) :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_171535064
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:52 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ja hoor...

Paar domme dingen is niet erg.
Heerlijk, geen discussies over welke nutriënten er in vlees zitten en mevrouw daarom vega is. Geen gezeik over welke boeken verantwoord genoeg zijn om zichzelf te "ontwikkelen

Nee gewoon, ze komt binnen, ze eet het eten dat ik voorschotel (ik doe ook es wat), daarna neemt ze de wijn mee en zet gewoon TLC op.

Daarna wordt ze geil en na de seks geen schuldgevoel dat ze "niets nuttigs"heeft gedaan, of nog een behoefte over de verdieping van onze band door de seks en dat we het naar een hoger plan tillen. Ze kust me "hou van je" gaat gewoon slapen en de volgende dag knipt ze weer haren in de kapsalon om de hoek.

Heerlijk.

Voor de variatie aan intelligente gesprekken ga je wel weer eens eten met je slimme vrienden (naast de intelligente gesprekken op je werk) :)
Dit bovenstaande kan ook met iemand die gewoon intelligent is hoor _O- Genoeg slimme non-vega dames die niet van lezen houden. Maar goed je hebt ze er idd wel tussen zitten dat je denkt van 'oeff... no thanks'.
pi_171535108
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:52 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ja hoor...

Paar domme dingen is niet erg.
Heerlijk, geen discussies over welke nutriënten er in vlees zitten en mevrouw daarom vega is. Geen gezeik over welke boeken verantwoord genoeg zijn om zichzelf te "ontwikkelen

Nee gewoon, ze komt binnen, ze eet het eten dat ik voorschotel (ik doe ook es wat), daarna neemt ze de wijn mee en zet gewoon TLC op.

Daarna wordt ze geil en na de seks geen schuldgevoel dat ze "niets nuttigs"heeft gedaan, of nog een behoefte over de verdieping van onze band door de seks en dat we het naar een hoger plan tillen. Ze kust me "hou van je" gaat gewoon slapen en de volgende dag knipt ze weer haren in de kapsalon om de hoek.

Heerlijk.

Voor de variatie aan intelligente gesprekken ga je wel weer eens eten met je slimme vrienden (naast de intelligente gesprekken op je werk) :)
jij geeft hier geen intelligente maar een bloedirritante vrouw als voorbeeld. Intelligent wil niet zeggen dat iemand zeikt, vega is en niet zonder gedoe seks kan hebben. Een "domme" vrouw heeft daarentegen niets zinvol in te brengen (behalve haar extensions dan) en gaat vervelen. Bij een "domme" vrouw past ook zo'n soort man.
pi_171535136
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:05 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dit bovenstaande kan ook met iemand die gewoon intelligent is hoor _O- Genoeg slimme non-vega dames die niet van lezen houden. Maar goed je hebt ze er idd wel tussen zitten dat je denkt van 'oeff... no thanks'.
Hoi
pi_171535156
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:06 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

jij geeft hier geen intelligente maar een bloedirritante vrouw als voorbeeld. Intelligent wil niet zeggen dat iemand zeikt, vega is en niet zonder gedoe seks kan hebben. Een "domme" vrouw heeft daarentegen niets zinvol in te brengen (behalve haar extensions dan) en gaat vervelen. Bij een "domme" vrouw past ook zo'n soort man.
Dit dus. Raar stereotype om alle intelligente vrouwen mee te beschrijven.
pi_171535175
quote:
9s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoi
Jij valt onder de tweede categorie?
pi_171536652
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 09:05 schreef Bogatell het volgende:

[..]

Gaat het niet om.

Het is gewoon zo dat veel van die 17/18 jarige figuren vers van het vwo denken even één of andere universitaire studie uit te kiezen, kopen een kekke apple laptop en verwachten dat ze na een paar jaar passief 15 uur per week in de collegebanken hangen wel even ''rijk'' te worden.

Vroeger was dit inderdaad min of meer zo. Werd je in de pauzes bij de HEAO al benaderd door grote accountantskantoren of je geen interesse had in een baan.

Tegenwoordig begint de overgrote meerderheid van de universitaire studenten gewoon in een gigantische kutfunctie net boven het minimumloon. Weten nauwelijks wat hard werken is of wat zelfstandig ondernemen is. Dan heeft de timmerman of bouwvakker van hun eigen leeftijd vaak toch al veel meer bereikt en bovendien gewoon in de praktijk geleerd, eenmanszaakje runnen en dergelijke.
Mooie eenzijdige en beperkte generalisatie maak je daar.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 7 juni 2017 @ 23:01:42 #216
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_171538860
Ik heb weleens wat gehad met iemand die qua opleidingsniveau lager zat dan ik. Ik vond er niets mis mee qua intelligentie maar qua volwassenheid en houding was het heel anders en was het wel minder. Ik denk dat dit meer te maken heeft met verschil in opleiding, vakgebied en omgeving dan niveau. Verder merkte ik wel op dat hij minder doorzettingsvermogen had en snel opgaf, misschien ligt dit aan het verschil in niveau. Maar ik heb geen idee.. Ik zou het niet laten afhangen van verschil in niveau of opleiding dus mij maakt het niet uit of iemand een niveau lager of hoger zit. Het gaat mij echt om de persoon zelf en niet om de hoeveelheid of sterkte van verschillen tussen ons.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_171540484
Uiteindelijk draait het allemaal om de juiste klik; of je een beetje op elkaars level zit. Hetzelfde opleidingsniveau vergroot de kans daarop, maar is geen noodzakelijke vereiste.
  donderdag 8 juni 2017 @ 10:35:04 #218
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_171543724
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit dus. Raar stereotype om alle intelligente vrouwen mee te beschrijven.
En zij gebruikt geen raar stereotype om 'domme vrouwen' mee te beschrijven?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_171544471
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:46 schreef marc0871 het volgende:
Ik heb liever een lieve, zorgzame vrouw, dan een omhooggevallen snob die denkt dat ze beter is omdat ze een papiertje heeft.

Dat gevoel krijg ik een beetje bij het woord 'downdaten'.
De term downdaten is dan ook een typisch vrouwendingetje.
pi_171546778
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:53 schreef Bogatell het volgende:
Hoger opgeleiden zijn in veel gevallen juist de nieuwe kanslozen. Rechten, geschiedenis, psychologie, bedrijfskunde, archeologie, kunst, Europese studies, taal- en cultuur, kortom : ruim vijftig procent van alle ''hoger'' opgeleiden leeft jaren na hun afstuderen nog steeds op pauperniveau in een of andere veredelde studentenkamer.

Terwijl lager opgeleiden die een beetje handig (en ondernemend zijn) al jaren lang veel meer poen verdienen dan die ''hoger'' opgeleiden ooit zullen gaan pakken.

Dus zou het niet zo snel meer ''down'' daten noemen. Iemand die een beetje streetwise en ondernemend is vind ik eerlijk gezegd sowieso intelligenter in de bredere zin van het woord dan al die zelfvoldane 'studenten' die in de collegebanken gaan zitten en zichzelf alles maar laten voorschotelen en vervolgens bij een groot bedrijf gaan werken waar ze in een of ander voor ingeprogrammeerd traject terecht komen.
Jij bent wel heel salty. Niet slim genoeg om op een Uni toegelaten te worden zeker?

Mijn mening over "downdaten". Vind het als een WO opgeleide man echt een denigrerende term. Alsof je als een WO'er boven een lager opgeleide staat o.i.d. Belachelijk.

Ik geloof wel dat je het beste kan daten met iemand met ongeveer hetzelfde denkvermogen/interesses/wereldbeeld/vermogen om te relativeren enz. Zie mezelf niet met een MBO'er daten omdat ik met 95% van die mensen op een totaal andere lijn zit en vaak totaal andere interesses heb. Maar niet omdat ik dan beter ben dan die mensen o.i.d.
pi_171556677
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:05 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dit bovenstaande kan ook met iemand die gewoon intelligent is hoor _O- Genoeg slimme non-vega dames die niet van lezen houden. Maar goed je hebt ze er idd wel tussen zitten dat je denkt van 'oeff... no thanks'.
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:06 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

jij geeft hier geen intelligente maar een bloedirritante vrouw als voorbeeld. Intelligent wil niet zeggen dat iemand zeikt, vega is en niet zonder gedoe seks kan hebben. Een "domme" vrouw heeft daarentegen niets zinvol in te brengen (behalve haar extensions dan) en gaat vervelen. Bij een "domme" vrouw past ook zo'n soort man.
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit dus. Raar stereotype om alle intelligente vrouwen mee te beschrijven.
:')

Christus te paard!

Het is gewoon een willekeurig voorbeeld. Waar het om gaat is dat intelligente vrouwen vaak ook uitgedaagd willen worden. Is prima en kan heel gezellig zijn, maar het kan net zo verademend zijn om iemand die dat niet heeft mee samen te leven.

Lager geschoolden zijn niet perse meteen dom. Soms merk je dat ze aandachtsproblemen hadden. Of gewoon teveel met hun hormonen zijn mee gegaan in de puberteit en geen aandacht voor schoolzaken hadden. Dan lopen ze daardoor wel een kennisachterstand op. Maar dat hoeft geen probleem te zijn.

Het leuke eraan is dat je haar als ze dat wil ook nog wat kan bijleren. Heel vaak blijkt bij "domme" mensen dat ze wel veel weten van zaken waarin ze wel geïnteresseerd zijn. Kan best leerzaam zijn. Ik heb ook mijn grenzen hoor, iemand die echt zwakbegaafd is gaat mij ook ergeren. Als je alles moet uitleggen wordt het wel vermoeiend. Maar een dame die wat langer moet nadenken over zaken of wat minder algemene kennis heeft is prima mee te leven. Zolang ze fijn in de omgang is en er aantrekkelijk uitziet kan ik er prima mee overweg. Met sommige kapsters valt prima mee te lullen.

"Praten op niveau" kan je er dan niet mee, maar dat kan best fijn zijn, zolang je andere mensen hebt waar dit wel mee kan :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_171556931
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:01 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
Ik heb weleens wat gehad met iemand die qua opleidingsniveau lager zat dan ik. Ik vond er niets mis mee qua intelligentie maar qua volwassenheid en houding was het heel anders en was het wel minder. Ik denk dat dit meer te maken heeft met verschil in opleiding, vakgebied en omgeving dan niveau. Verder merkte ik wel op dat hij minder doorzettingsvermogen had en snel opgaf, misschien ligt dit aan het verschil in niveau. Maar ik heb geen idee.. Ik zou het niet laten afhangen van verschil in niveau of opleiding dus mij maakt het niet uit of iemand een niveau lager of hoger zit. Het gaat mij echt om de persoon zelf en niet om de hoeveelheid of sterkte van verschillen tussen ons.
Ik ken ook wel mensen op de uni met weinig doorzettingsvermogen. Vaak mensen die vele studies beginnen en er geen afmaken. Zegt wat mij betreft niet veel.
pi_171558302
quote:
10s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:04 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Jij bent wel heel salty. Niet slim genoeg om op een Uni toegelaten te worden zeker?

Mijn mening over "downdaten". Vind het als een WO opgeleide man echt een denigrerende term. Alsof je als een WO'er boven een lager opgeleide staat o.i.d. Belachelijk.

Ik geloof wel dat je het beste kan daten met iemand met ongeveer hetzelfde denkvermogen/interesses/wereldbeeld/vermogen om te relativeren enz. Zie mezelf niet met een MBO'er daten omdat ik met 95% van die mensen op een totaal andere lijn zit en vaak totaal andere interesses heb. Maar niet omdat ik dan beter ben dan die mensen o.i.d.
Heb de universiteit al een paar jaar geleden afgerond maargoed.
pi_171560043
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 21:05 schreef Bogatell het volgende:

[..]

Heb de universiteit al een paar jaar geleden afgerond maargoed.
En het enige waarop je weer kan reageren is ook weer iets wat je persoonlijk raakt in plaats van te reageren op de kern, maar goed, slimme boy
Fylax is op televisie geweest
pi_171561348
Wat als je date voordat je weet en zonder te vragen wat diegene doet voor opleiding of werk?
Zou dit nirvana zijn?
pi_171561408
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:02 schreef jodelahity het volgende:

[..]

En het enige waarop je weer kan reageren is ook weer iets wat je persoonlijk raakt in plaats van te reageren op de kern, maar goed, slimme boy
Gast die quote die telkens weer wordt opgetakeld is al bijna een maand oud. Ik blijf niet tot in den treurnis door mekkeren over dingen die ik al weken terug heb gepost.
pi_171561468
Vriend heeft enkel havo diploma, hbo was niet z'n ding.

Maar niets downdaten aan, hij is slim genoeg. Alleen niet zo'n schooltype.
  Moderator vrijdag 9 juni 2017 @ 11:02:57 #228
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171568747
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:53 schreef Bogatell het volgende:

[..]

Gast die quote die telkens weer wordt opgetakeld is al bijna een maand oud. Ik blijf niet tot in den treurnis door mekkeren over dingen die ik al weken terug heb gepost.
Heb je in die paar weken een andere zienswijze gekregen dan?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171570309
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:55 schreef Koettie het volgende:
Vriend heeft enkel havo diploma, hbo was niet z'n ding.

Maar niets downdaten aan, hij is slim genoeg. Alleen niet zo'n schooltype.
Precies hetzelfde hier, mijn vriend vond hbo ook niks, en heeft alleen een havo diploma, ik doe een wo-opleiding.

Bij mijn ouders hetzelfde, mijn vader heeft de middelbare tuinbouwschool afgerond, en is hovenier geworden. Mijn moeder is arts. Het gaat prima, ze kunnen heerlijke discussies hebben en er zijn een heleboel vlakken waar mijn vader slimmer en beter in is dan mijn moeder.

Ik zie om mij heen op mijn studie ook veel stelletjes rondlopen, maar dat is in mijn ogen echt de minst wenselijke situatie. Ik heb liever niet een mede-arts als partner. Dan kom je thuis van werk en zit je nog steeds alleen maar over het ziekenhuis te praten. Dat is natuurlijk het recept voor burn-out :')
No thank you
pi_171583652
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 11:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Heb je in die paar weken een andere zienswijze gekregen dan?
Nee maar na een maand ben je wel weer klaar met een bepaald onderwerp.
  Moderator vrijdag 9 juni 2017 @ 21:56:09 #231
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171583666
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:55 schreef Bogatell het volgende:

[..]

Nee maar na een maand ben je wel weer klaar met een bepaald onderwerp.
Om er op te reageren misschien maar het blijft jouw mening dus, want je mening is niet verandert.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 11 juni 2017 @ 11:56:25 #232
108913 Godshand
guide4you
pi_171613970
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:31 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Precies hetzelfde hier, mijn vriend vond hbo ook niks, en heeft alleen een havo diploma, ik doe een wo-opleiding.

Bij mijn ouders hetzelfde, mijn vader heeft de middelbare tuinbouwschool afgerond, en is hovenier geworden. Mijn moeder is arts. Het gaat prima, ze kunnen heerlijke discussies hebben en er zijn een heleboel vlakken waar mijn vader slimmer en beter in is dan mijn moeder.

Ik zie om mij heen op mijn studie ook veel stelletjes rondlopen, maar dat is in mijn ogen echt de minst wenselijke situatie. Ik heb liever niet een mede-arts als partner. Dan kom je thuis van werk en zit je nog steeds alleen maar over het ziekenhuis te praten. Dat is natuurlijk het recept voor burn-out :')
No thank you
Veel mensen staan daar natuurlijk niet bewust bij stil. Als hij gewoon jou ontzettend aantrekt en verder op alle andere punten voor jou een plus is kan je alsnog voor hem vallen.

Als hij dat ook bij jou heeft wordt je een stel.

Daarbij gaat dit toch wat sneller bij een beroepsgenoot omdat jullie ook elkaar sneller begrijpen over zaken die op de werkvloer spelen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 15 juni 2017 @ 12:13:22 #233
6751 JoeBlack2k
Kirsten Dunst is een religie
pi_171707993
ik ben verdomme zo slim dat iedere relatie wel een downdate is
je moet niet dronken dat ik denken ben
  zaterdag 17 juni 2017 @ 12:04:24 #234
468813 Carsastic
Epibrerend, in stilte.
pi_171748733
Ik heb diverse mensen gedate met verschillende opleidingsniveaus. Maar ben er dan ook achter gekomen ( voor zover ik het al niet wist ) dat dit niets te maken heeft met de intelligentie. Want intelligent waren ze stuk voor stuk. De één had amper de basisschool afgemaakt, de ander had een universitaire opleiding gedaan. In de praktijk wist de gene die alleen de basisschool afgemaakt had meer van het leven dan die ander. Kon er beter mee praten, meer lol mee maken en hij kwam met goede adviezen als ik hierom vroeg. Ook discussies over allerlei zaken gingen prima en we konden diep op bepaalde onderwerpen doorgaan. Dit i.v.m levenservaring(nee hij was geen 30jaar ouder maar 5 jaar ouder dan dat ik ben), algemene kennis en was sociaal ook een stuk sterker. Ik merkte dat de persoon die op de uni gezeten had vrijwel alles wist over zijn studie en zowat amper kennis had over de ''rest''. Zo moest ik hem bijvoorbeeld uitleggen wie Putin was. Echt toffe gesprekken kon ik niet met hem voeren, hij had nog nooit andere boeken gelezen dan die over zijn studie of werkgebied ging en de allerdaagse onderwerpen... daar kon hij ook niet echt over meepraten. kortom het was een relatie vol seks en een actieve driehoeksverhouding met netflix.

Ik ben van mening dat opleiding niet belangrijk hoeft te zijn. Maar wat wel belangrijk is, is de klik die je met iemand hebt. Dit is op een of andere manier wel te koppelen aan een vorm van intelligentie. Want ik weet wel dat er een bevolkingsgroep is waar bepaalde mannen te vinden zijn die niet bij mij passen, en ik ook zeker niet bij zo'n man.
National sarcasm society. Like we need your support. :’)
pi_171765762
wat ? wist hij niet wie Putin was? Wel erg
FOK! is net een groot tijdschrift
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')