abonnement Unibet Coolblue
pi_170750562
Hoi Fok,

Ik heb enkele jaren terug in Spanje een bergbeklommen van 1400m, een kleintje maar ik heb het moment nooit vergeten.

Al enige tijd wil ik een berg van rond de 3000m "bewandelen". Ik zeg nadrukkelijk bewandelen omdat ik weinig ervaring heb en niet echt goed ben ik het klim en klauterwerk. Wel heb ik een goede conditie en ken ik mijn lichaam. Ik train ook op wandelen en draai mij niet om voor een lange beklimming.

Welke bergen zijn een goede optie in de zomervakantie? In de Alpen wil het weer nog wel eens helemaal prut zijn dus die vallen af. Wereldwijde bestemmingen/bergen zijn welkom!
pi_170750592
Vaalserberg een optie?
pi_170750688
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:22 schreef MeneerDeSultan het volgende:
Vaalserberg een optie?
Die is 300 meter :')
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_170750744
quote:
7s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:26 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Die is 300 meter :')
Was een grap :@
pi_170750842
Zugspitze in Duitsland misschien?
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_170751228
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:27 schreef MeneerDeSultan het volgende:

[..]

Was een grap :@
Gooie man ;) Ik heb enorm zitten lachen hier.
pi_170751292
quote:
7s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:30 schreef SecretPret het volgende:
Zugspitze in Duitsland misschien?
Bedankt voor je optie. Vind de Zugspitze iets te commercieel met een liftvoorziening en een restaurant op de top e.d.
  zondag 7 mei 2017 @ 17:46:49 #8
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_170751373
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:20 schreef steefann het volgende:
In de Alpen wil het weer nog wel eens helemaal prut zijn dus die vallen af. Wereldwijde bestemmingen/bergen zijn welkom!
In elke berggebied wil het weer prut zijn. Dat is inherent aan de bergen ;)
Omgeving van Congne in Italië is erg mooi en relatief goed te bewandelen / klimmen. Zitten ook een paar berghutten waar je kunt overnachten. Zat wilde beesten. Erg mooie omgeving en best goed weer.
-edit- en niet erg toeristisch ;)
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_170751455
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:44 schreef steefann het volgende:

[..]

Bedankt voor je optie. Vind de Zugspitze iets te commercieel met een liftvoorziening en een restaurant op de top e.d.
Dan ga je naar de himalaya xD

Ik vind commercieel juist veel beter maar goed.

https://en.wikipedia.org/wiki/Thorong_La 5000meter
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_170751604
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:44 schreef steefann het volgende:

[..]

Bedankt voor je optie. Vind de Zugspitze iets te commercieel met een liftvoorziening en een restaurant op de top e.d.
Is dat zo erg dan? Aangezien je aangeeft geen/amper ervaring te hebben is het misschien wel handig/veiliger?

Ken de zugspits verder trouwens niet hoor :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_170751916
Italie klinkt inderdaad wel mooi dat gebiedje.

Commercieel is niet heel erg en inderdaad het moet veilig zijn. Maar ik ga wel voor de beleving en rust. Er zijn ook bergen waar je in de rij naar boven schuifelt...dat vind ik afschuwelijk
  zondag 7 mei 2017 @ 18:25:33 #12
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_170752503
Nog een tip voor de zomer: Aletschgletsjer. In de winter skiegebied, maar in de zomer bijzonder fraai wandelen. Ik heb in een ieniemienie dorpje (Belalp) op 2000 meter gezeten, kun je van daaruit makkelijk naar 3000 lopen. Spectaculaire hangbrug in buurt ook.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_170753984
Fuji een optie?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_170754297
Ben zelf als kind zijnde een keer de berg op gewandeld bij StNiklaus, Wallis. Daar is een klein dorpje bovenin en kan je op 1 dag wel beklimmen en afdalen, wellicht leuk om mee te pakken in de reis naar Italië ? :)

En omdat je om wereldwijd vraagt, is de GrandCanyon iets voor je? Ca 1400/1500 meter afdalen en beklimming, wel erg warm en je zal geen gebruik kunnen maken van hoofdcamping (BrightAngel) en Phantom Ranch, voor de rest denk ik wel een erg mooi avontuur.. ^O^
pi_170769523
Ik zou Wallis Zwitserland niet al snel afschrijven hoor, het weer is daar door zijn ligging over het algemeen prima.

En je kunt er bijvoorbeeld mooi deze op wandelen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mettelhorn

Prachtig uitzicht en zeer mooie wandeling.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_170769557
Zonniger gelegen, de Etna op Sicilië. Al kan het daar in juli al behoorlijk warm worden, en of dat nu zo lekker is.

Of de Monte Cinto op Corsica. 2706 meter

https://nl.wikipedia.org/wiki/Monte_Cinto

[ Bericht 24% gewijzigd door pipster op 08-05-2017 11:27:51 ]
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_170769590
Paektu
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_170769851
Of terug naar Spanje, en de Sierra Nevada.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mulhac%C3%A9n
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  maandag 8 mei 2017 @ 11:58:55 #19
40566 Ericr
Livewrong
pi_170770436
quote:
7s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:49 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Dan ga je naar de himalaya xD

Ik vind commercieel juist veel beter maar goed.

https://en.wikipedia.org/wiki/Thorong_La 5000meter
Dat is zelfs 5400 meter. Wel een mooie tocht, is meestal onderdeel van Around Annapurna. Overigen wel heel commercieel, niet voor niks de Coca Colatrek genoemd. Op drukke dagen kan het zelfs dringen worden voor een slaapplekje op de route.
pi_170806220
Zoals hierboven al verteld is het in de Himalaya prima topjes pakken.
Maar vergeet ook de Kilimanjaro niet, ook geen moeilijke berg, wel lekker hoog en de makkelijkste van de '7 summits'.

Moet trouwens altijd wel een beetje :') doen als er weer één of andere BN'er loopt te patsen dat ze één of andere volleerde alpinist denken te zijn omdat ze tegen de Kilimanjaro zijn opgelopen ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_170821689
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:29 schreef xpompompomx het volgende:
Zoals hierboven al verteld is het in de Himalaya prima topjes pakken.
Maar vergeet ook de Kilimanjaro niet, ook geen moeilijke berg, wel lekker hoog en de makkelijkste van de '7 summits'.

Moet trouwens altijd wel een beetje :') doen als er weer één of andere BN'er loopt te patsen dat ze één of andere volleerde alpinist denken te zijn omdat ze tegen de Kilimanjaro zijn opgelopen ;)
Of je doet de Dick Bass variant (de eerste die de Seven Summits "voltooide"). Alleen deed hij dat wel met Mount Kosciuszko (een wandelberg in Australië van 2700 meter. Ipv de Carstensz Pyramid.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_170821718
Voor de luie toppenjager is er ook nog Mount Evans 4350 meter.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mount_Evans

Met de auto naar boven rijden en dan nog 40 hoogtemeters.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  woensdag 10 mei 2017 @ 10:16:08 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170822843
Of tussen Eiger en Brienzersee een route over de Schwarzhorn en buren. Beetje voor de hand liggend, maar goede uitzichten. :)
Kan je de Aletschgletscher, hierboven al genoemd, ook meepakken op dag 2. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170825776
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:20 schreef steefann het volgende:
Hoi Fok,

Ik heb enkele jaren terug in Spanje een bergbeklommen van 1400m, een kleintje maar ik heb het moment nooit vergeten.

Al enige tijd wil ik een berg van rond de 3000m "bewandelen". Ik zeg nadrukkelijk bewandelen omdat ik weinig ervaring heb en niet echt goed ben ik het klim en klauterwerk. Wel heb ik een goede conditie en ken ik mijn lichaam. Ik train ook op wandelen en draai mij niet om voor een lange beklimming.

Welke bergen zijn een goede optie in de zomervakantie? In de Alpen wil het weer nog wel eens helemaal prut zijn dus die vallen af. Wereldwijde bestemmingen/bergen zijn welkom!
Pic du Canigou in de Pyreneën. Ook een leuke omgeving voor verdere vakantie. Op de grens van Frankrijk en Spanje.
pi_170828130
Zakopane in Polen een optie? Eerst naar Morskie Oko en dan verder omhoog tot je bij de grens Polen/Slowakije bent.

De Herzogstand in Beieren vond ik ook vrij episch maar tegelijk ook vrij makkelijk bereikbaar. Je loopt langs die hele richel zoals op onderstaande foto:

  Moderator woensdag 10 mei 2017 @ 16:17:23 #26
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_170830144
Kranjska Gora in Slovenië. Wij waren er ooit in juni en toen was het er stil. Sliepen als enigen in Hotel Skipass (¤ 20 per nacht destijds vanwege de stilte). Daarvandaan kun je mooie wandelingen maken in het Triglav National Park. Mount Triglav is ruim 2.800 meter hoog. Weet alleen niet of die voor beginners is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 11 mei 2017 @ 13:17:06 #27
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_170849809
Mulhacén/Pico Veleta >3400 meter. Is hierboven al een keer genoemd. Je kan er vanuit het zuiden echt heel mooi tegenop lopen. 50 meter onder de top loopt de hoogste asfaltweg van Europa, dus evt kan je weer snel naar beneden. Ik ben er van de 'ruige' zuidkant tegenop gefietst, maar ben alleen wandelaars tegengekomen. Dat lukte overigens niet in 1 dag vanwege het hoogteverschil en omdat het er zo mooi is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')