DeaDLocK2K | zondag 7 mei 2017 @ 00:43 | |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | ||
Dr_Flash | zondag 7 mei 2017 @ 00:44 | |
kutjochies | ||
derLudolf | zondag 7 mei 2017 @ 00:56 | |
Ik heb heul geen kutje. | ||
greavy | zondag 7 mei 2017 @ 10:53 | |
Nee, wat ik begrepen heb via-via is dat men uiteindelijk +120 verder kon. Daarbij: als er op spoor 3 een defecte trein staat, heb je ook helemaal geen uitwijkmogelijkheden. Je kan vanaf Arnhem alleen nog op spoor 2 komen om al tussen Arnhem tussen Velperpoort linkerspoor te rijden, zodat je in Zevenaar op spoor 2 komt. Gister zijn er daardoor bij Abellio wat ritten uitgevallen: 1 defecte Abellio trein te Zevenaar 1 trein van Abellio stopte niet in Zevenaar 2 treinen Emmerich-Arnhem en Arnhem-Emmerich opgeheven zonder vervangend vervoer (dus dat werd +180!!) 1 trein van Arriva heeft niet kunnen stoppen in Zevenaar ri. Doetinchem, een volgende naar Winterswijk heeft met vertraging linker spoor vanaf Arnhem gereden tot voorbij Zevenaar, om zo op spoor 2 te komen Gaat weer goed met dat Abellio. Waarom er maar 7 stellen zijn die naar NL kunnen, vraag ik me nog steeds af. Was het zoveel duurder om extra reserves te hebben? | ||
Peterselieman | zondag 7 mei 2017 @ 10:57 | |
mja, zo gek is dat niet. Arriva had in het begin ook maar zes stellen die Duitsland in mochten. Later is dit uitgebreid naar acht stellen. | ||
Dr_Flash | zondag 7 mei 2017 @ 11:17 | |
"ergens anders is het ook kut" is niet hetzelfde als "zo gek is dat niet". Zo gek is dat namelijk wel: al eeuwen lang worden er mensen per spoor vervoerd en inmiddels is het heus wel heel precies bekend hoeveel stellen je nodig hebt om een dienst fatsoenlijk uit te voeren. Als je daar dan een kwart van weg bezuinigt kun je er op wachten dat de boel in de soep loopt. | ||
b2py | zondag 7 mei 2017 @ 11:19 | |
Het had nog zuunigert gekund hoor. Loutert pendelen Arnhem - Wesel en daart altijd overstappen. Stuk goedkopert | ||
greavy | zondag 7 mei 2017 @ 11:24 | |
Is het echt zoveel duurder voor extra stellen 1,5kV en NL-toelating dan? | ||
greavy | zondag 7 mei 2017 @ 11:26 | |
Ben benieuwd hoe de Eurobahn dat gaat doen straks naar Hengelo, die krijgen ook Flirts met 1,5kV en NL-toelating. Vast ook weer een beperkt aantal. | ||
b2py | zondag 7 mei 2017 @ 11:26 | |
Geen idee hoeveel goedkopert het is, alleen weet ik dat het goedkopert is | ||
greavy | zondag 7 mei 2017 @ 11:28 | |
Ongetwijfeld. Ik zie nu dat Eurobahn 7 vijfdelige Flirts voor de treindienst naar Hengelo heeft besteld met spanningen 1.500 V DC, 15 kV AC 16,7 Hz, (25 kV AC 50 Hz) | ||
Dr_Flash | zondag 7 mei 2017 @ 11:33 | |
Ik vind heel dat genuil over toelating gewoon problemen zoeken om maar niet te hoeven rijden. Ik bedoel, dit gejank hebben we al twintig jaar zo niet nog langer. Als er de wil geweest was, was het allang opgelost | ||
DeaDLocK2K | zondag 7 mei 2017 @ 11:37 | |
Geld. Als het geld er was geweest. Want dan had je eenvoudig alle systemen gelijk kunnen trekken. Nu veranderen iedere keer de regels in iedere lidstaat en mag je het proces, net als je denkt dat je het kent, opnieuw gaan doen voor het volgende treinstel. | ||
Dr_Flash | zondag 7 mei 2017 @ 11:40 | |
Ja, maar dat is toch kut? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit geklooi op de langere termijn uiteindelijk gewoon MEER geld kost, dan het in 1 keer, samen, GOED doen | ||
DeaDLocK2K | zondag 7 mei 2017 @ 11:42 | |
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in zou kunnen hebben. | ||
Peterselieman | zondag 7 mei 2017 @ 11:48 | |
neuh. Met goede planning kan het best. Enige is dat als er meerdere stellen uitvallen je wel snelle alternatieven moet kunnen bieden. In het noorden is dat geen probleem, maar ik weet niet of Abellio een station kent waar twee in Nederland toegelaten stellen elkaar ongeveer tegelijkertijd kruisen en een keermogelijkheid is. | ||
greavy | zondag 7 mei 2017 @ 11:49 | |
Het komt er gewoon op neer "Leuk dat we naar Nederland rijden, maar jullie zoeken het maar uit als er een stelletje defect is gegaan, want daar hebben we niet of nauwelijks reserves voor". 8 stellen voor Hengelo - Bielefeld voor het NL-deel, samen met de 19 Flirts die ze overnemen van Westfalenbahn die niet naar Nederland mogen, kan je daar dus die taferelen ook krijgen. | ||
greavy | zondag 7 mei 2017 @ 11:51 | |
Ze komen elkaar tegen tussen Zevenaar en Emmerich, en met dubbele stellen bij Oberhausen-Holten (splitsen/combineren in Wesel waarbij er een halfuur tussen zit (:43 ri Oberhausen, :17 ri Arnhem) | ||
Dr_Flash | zondag 7 mei 2017 @ 11:54 | |
Dat is dus heel iets anders dan "het in 1 keer, samen, GOED doen". | ||
dennistd | zondag 7 mei 2017 @ 11:55 | |
Het voordeel daar is wel dat de hele verbinding Hengelo-Brake met vijf stellen uitgevoerd wordt. Er wordt niet gekoppeld met stellen die niet voor Nederland geschikt zijn en er rijden ook geen spitsversterkers. Abellio heeft er ook zeven, maar die hebben de omloop wel eens in de war waardoor je moet wisselen in Wesel of er gewoon niet verder gereden wordt dan Emmerich. | ||
b2py | zondag 7 mei 2017 @ 11:58 | |
First time right | ||
#ANONIEM | zondag 7 mei 2017 @ 11:59 | |
Ik was gisteren op Brussel Noord. Waarom laten de verantwoordelijke instanties (Brussel stad, NMBS, Politie) het toe dat het daar zo'n Afrikaans landschap wordt? Overal ruikt het naar pis, overal liggen zwervers of Afrikaanse vluchtelingen in hoekjes of zie je lege 'bedden' en het is ook nog een bouwval van jewelste. | ||
b2py | zondag 7 mei 2017 @ 11:59 | |
Ze zijn er wel mee bezig om dat Europees te versimpelen maar hoe vlot dat gaat, ik weet het niet | ||
greavy | zondag 7 mei 2017 @ 12:00 | |
Als de omlopen niet veranderen, en je in die 54 minuten op- en neer naar Hengelo kan, heb je 5 stellen nodig voor Hengelo-Bielefeld. Er zijn er geen zeven, maar acht besteld voor Nederland volgens een bericht van Stadler. (ET4.01-ET4.08) | ||
Peterselieman | zondag 7 mei 2017 @ 12:01 | |
hmm, dan zou je een trein in Emmerich lang moeten keren als dat daar mogelijk is. Dan kun je op van/naar Arnhem pendelen met een stelletje. Heb je richting Nederland wel forse vertraging, maar onmogelijk is het niet. | ||
NedKelly | zondag 7 mei 2017 @ 12:14 | |
Ja want door die werkzaamheden zijn er natuurlijk geen langere treinen beschikbaar.... De drukte was 2 weken geleden al te voorzien.
| ||
dennistd | zondag 7 mei 2017 @ 12:16 | |
Wie gaat er dan ook vandaag richting Rotterdam | ||
derLudolf | zondag 7 mei 2017 @ 12:16 | |
Ftfy | ||
greavy | zondag 7 mei 2017 @ 12:17 | |
:08 richting Düsseldorf, :45 richting Arnhem Als je Arnhem-Emmerich vv met één stel wil doen, moet je die tijden al grof aanpassen, want nu vertrekt om :44 een trein uit Arnhem naar Emmerich, terwijl er dan ook één naar Arnhem komt. Die is om :15 aan in Arnhem, en keert daar dus 29 minuten. Met 2 stelletjes is het allemaal haalbaar. Laat je de trein uit Emmerich ri Düsseldorf op het kopspoor keren, en de trein van/naar Arnhem op spoor 1 of beide op het middenperron. Maar ideaal is het zeker niet. | ||
NedKelly | zondag 7 mei 2017 @ 12:20 | |
Die gast in dat shirtje heeft wel een bepaalde reden denk ik | ||
Peterselieman | zondag 7 mei 2017 @ 12:21 | |
I know. Ik heb alleen gekeken naar de rijtijd tussen Arnhem en Emmerich en die is 22 minuten. Hierdoor heb je in een uur 16 minuten om twee keringen te realiseren. Hierdoor is deze noodoplossing in theorie dus mogelijk | ||
Peterselieman | zondag 7 mei 2017 @ 12:21 | |
Dat is gewoon een verdwaalde toerist | ||
Frozen-assassin | zondag 7 mei 2017 @ 12:25 | |
Zal ergens op een opstelterrein vast 10 VIRM-6 staan, maar nee kan echt niet anders!!! NS dient dit gewoon goed te regelen. | ||
Dr_Flash | zondag 7 mei 2017 @ 12:55 | |
Mooi altijd hoe dat gaat bij NS als de pleuris uitbreekt. Men hoopt gewoon dat het meevalt Totaal niet bij machte om er iets aan te doen verder | ||
Salatrel | zondag 7 mei 2017 @ 13:08 | |
Valt ook niet zo heel veel aan te doen hè brandalarm is ook al een aantal afgegaan op Rotterdam cs ivm de vele fakkels die afgestoken worden | ||
Fixers | zondag 7 mei 2017 @ 13:10 | |
Omdat heel Brussel er zo uitziet. Brusselaars stappen gewoon over de slapende zwervers heen de winkels in. | ||
dennistd | zondag 7 mei 2017 @ 13:11 | |
Op zowel Zutphen als Nijmegen de omroep dat er tussen Breda en Roosendaal minder treinen rijden door werkzaamheden. Alleen er rijden helemaal niet minder treinen: door werkzaamheden Roosendaal-Lage Zwaluwe rijdt de trein uit Vlissingen door naar Breda, in plaats van de IC Roosendaal-Zwolle. Echter op de normale tijden en gewoon 2x per uur. Sterker nog: er rijden zelfs extra treinen omdat de Sprinter Den Bosch-Dordrecht vandaag Den Bosch-Roosendaal rijdt. Daardoor ook de aparte situatie dat de IC wel stopt op Etten-Leur, terwijl de Sprinter voorbij rijdt | ||
Frozen-assassin | zondag 7 mei 2017 @ 13:11 | |
Met studentenspits zondagavonds richting het noorden erbij wordt het helemaal fantastisch | ||
#ANONIEM | zondag 7 mei 2017 @ 13:19 | |
Dat is dus onzin. Brussel kent genoeg fatsoenlijke plekken. | ||
Kansenjongere | zondag 7 mei 2017 @ 13:24 | |
Moet je eens voor de grap aan NS de vraag stellen waarom IN HET WEEKEND structureel veel te korte treinen worden ingezet. 99 van de 100 keer krijg je dan als reactie dat men echt hun uiterste best doet, maar dat het nu eenmaal niet te voorkomen is dat je IN DE SPITS soms moet staan. | ||
b2py | zondag 7 mei 2017 @ 13:45 | |
Ook dat had je van te voren kunnen zien aankomen en wat brandwachten neer kunnen zetten.. | ||
_serial_ | zondag 7 mei 2017 @ 13:47 | |
Het was ook opgelost binnen 15 min, de politie heeft die gasten het station uitgeleid. http://www.rijnmond.nl/ni(...)larm-in-Rotterdam-CS | ||
b2py | zondag 7 mei 2017 @ 13:49 | |
Je weet hoe lang NS daar last van heeft toch? | ||
DeaDLocK2K | zondag 7 mei 2017 @ 13:50 | |
Tot na de dinsdagochtendspits minder treinen. | ||
Dr_Flash | zondag 7 mei 2017 @ 14:49 | |
Ja, zo van, dat was de vraag niet Bovendien is het natuurlijk vette kletskoek dat men "hun uiterste best doet" als je ziet wat er in het weekend allemaal op opstelterreinen staat te verstoffen. Gewoon pure onwil | ||
JDude | zondag 7 mei 2017 @ 15:38 | |
Dit ziet er inderdaad onverantwoord uit. Waar moeten de sudoku's nu ingevuld worden? | ||
b2py | zondag 7 mei 2017 @ 15:51 | |
Zijn er al extra veiligheidsmensen besteld? | ||
Peterselieman | zondag 7 mei 2017 @ 15:53 | |
De middagspits komt straks vroeg op gang | ||
Kansenjongere | zondag 7 mei 2017 @ 15:55 | |
Als die werkzaamheden al anderhalf jaar geleden zijn ingepland, waarom publiceert NS ze dan altijd pas twee weken van tevoren? | ||
Dr_Flash | zondag 7 mei 2017 @ 16:07 | |
Maakt niet meer uit: Elke trein vanuit ROtterdam ergens anders hee, wordt in de komende uren afgebroken. | ||
greavy | zondag 7 mei 2017 @ 16:15 | |
het Rotterdamse OV was al om 15:45 overbelast met mensen die vroegtijdig de Kuip verlieten, 50.000 Feyenoord supporters die daar zaten om het kampioenschap te gaan vieren wat hem vandaag niet wordt En dan het centrum nog goed gevuld. | ||
DeGewoneMan | zondag 7 mei 2017 @ 19:36 | |
Ze zijn ook geschikt voor 25kV en ECTS, want er ook een stukje over de betuwelijn gereden. | ||
b2py | zondag 7 mei 2017 @ 19:41 | |
Sorry? Dat rijden ze niet hoor, ze rijden op een stukje aangepast 'oud' spoor dat 25kV heeft gekregen | ||
James1988 | zondag 7 mei 2017 @ 20:52 | |
Mierengeneuk. Technisch is dat stukje spoor nu gelijk aan de Betuweroute. | ||
Duvel | zondag 7 mei 2017 @ 21:03 | |
En ERTMS. En het spoor schijnt vernieuwd te zijn. | ||
b2py | zondag 7 mei 2017 @ 21:03 | |
| ||
DeaDLocK2K | zondag 7 mei 2017 @ 21:05 | |
:gaap: 1985 wil z'n spoorlijn terug. | ||
James1988 | zondag 7 mei 2017 @ 22:20 | |
In België was het vandaag Open Wervendag, hun variant op de Dag van de Bouw. Één van de projecten die meedeed was de Antwerpse Noorderlijn, een groot bouwproject waarmee men 't stad in de toekomst beter bereikbaar wil maken. Aan de Frankrijklei is een nieuwe tunnelingang gemaakt voor de trams, die hier straks ondergronds de binnenstad kunnen doorkruisen. De drukke oversteekplaats Keyserlei - Meir wordt autoluw gemaakt. In de buitenlucht wordt er gebruik gemaakt van een conventionele bovenleiding. Eenmaal in de tunnel wordt er gebruik gemaakt van een stroomrail, omdat er minder ruimte nodig is om deze te monteren. In de verte is het bestaande, maar nog nooit gebruikte, niveau -3 van station Opera te zien. Als onderdeel van dit project wordt station Opera geheel vernieuwd, sinds september 2016 is dit station gesloten i.v.m. de verbouwing. Een grote fan zal straks zorgen voor ventilatie en -indien nodig- rookafvoer uit de tunnel. Verder door de tunnel wandelen was niet mogelijk, daar ligt namelijk bestaande infrastructuur. Wanneer de helling vanaf de Frankrijklei opengaat (voorzien volgende maand), zal tramlijn 8 doorrijden vanaf station Astrid (Antwerpen Centraal) naar halte Brussel (Antwerpen Zuid). Het nieuwe onderstation + regelapparatuur. De renovatie van station Opera is geen klein project: ooit was hier een trap die je naar de toegangshal van het station bracht. Nu is er niks anders dan een gapend gat. De hal van Opera: ooit waren hier loketten. In de toekomst wordt dit een parkeerplaats en een tunnel voor auto's, de trams rijden daar vervolgens onder. Ook verderop bij 't Eilandje (Museum Aan de Stroom) wordt er gewerkt aan de Noorderlijn. De Londenbrug wordt compleet vervangen omdat deze in de toekomst ook trams moet vervoeren. In de tussentijd is er een tijdelijke voetgangersbrug, die elk uur opent voor het scheepvaartverkeer. | ||
b2py | zondag 7 mei 2017 @ 22:37 | |
Is dit het afmaken van de Premetro naar metro ombouw? | ||
James1988 | zondag 7 mei 2017 @ 22:38 | |
Nee, ze zijn het tramnetwerk aan het uitbreiden. Hier zullen straks dan ook trams rijden, geen metro's. Eerder zijn er al tunnels en stations in gebruik genomen die decennia geleden waren aangelegd, zoals de Reuzenpijp. | ||
dennistd | maandag 8 mei 2017 @ 02:40 | |
dennistd | maandag 8 mei 2017 @ 02:42 | |
De ModelspoorGroep Venlo hield dit weekend haar jaarlijkse open dagen. Naast het modelspoor en een aantal aanwezig (model)bussen was het echte werk ook onderdeel hiervan. Op en rond spoor 6 was divers materieel verzameld dat zowel van binnen als buiten bekeken kon worden. Hoewel het evenement tot 17u zou duren vertrok loc 2225 van de SMMR al om 15.15u op deze zondagmddag, een flinke wolk uitlaatgassen achterlatend op het Venlose station. Helemaal tegen het juk van spoor 6 in Venlo was locomotief 2215 van het Spoorwegmuseum geparkeerd. Deze loc, die betreden mag worden op eigen risico aldus het A4'tje op de huif, staat normaal gesproken in Blerick om daar het elektrisch materieel in en uit de loods te kunnen duwen en slepen. Door het ontbreken van een ATB-installatie met geldige controles mag de loc niet zelfstandig het hoofdspoor op, waardoor de 2215 ook voor het korte stukje terug naar Blerick gesleept zal moeten worden. Na afloop van het evenement in Venlo vertrok Locon met de 9902 die de 6703 op sleep nam. Laatstgenoemde is al sinds begin jaren '60 op het spoor te vinden: destijds nog als NMBS 6391, en vanaf eind jaren '90 als ACTS 6703. Na opheffing van ACTS is de serie locs overgegaan naar Locon. Die heeft echter alleen de 6702 gebruikt (als 9802). Omdat er voor de wintersporttreinen afgelopen seizoen een rangeerloc nodig was op de Watergraafsmeer is de 6703 na jaren stilstand in Amersfoort gereanimeerd. Hier komt de loc achterop de 9902 door Den Bosch op weg richting Utrecht en verder. Na de foto in Den Bosch werd snel in de gereedstaande sprinter gestapt om naar Geldermalsen te reizen. Hier stond de loctrein bestaande uit de Locon 9902 met de 6703 op sleep aan de kant om deze sprinter en de achteropkomende Intercity te laten passeren. De omgeving op deze foto zal binnen een paar jaar nogal veranderen: het lange middenperron van Geldermalsen zal een flink deel van zijn lengte verliezen, aan spoor 1 komt een nieuw zijperron en aan de andere kant komt een extra eilandperron. Ook de Kameel is aanwezig geweest bij de open dagen van de ModelspoorGroep Venlo. Hoewel de voormalige directiemotorwagen op de heenweg nog een flinke omweg via Arnhem en de Betuwelijn nam, vertrok de NS20 via de kortste weg weer naar het museum. Hier passeert de Kameel met flinke snelheid station Geldermalsen, waar de lichtcondities vandaag niet al te best waren. Bij terugkomst in Oldenzaal zag ik in de verte iets op het kopspoor aan de Bentheim-zijde staan dat ik niet thuis kon brengen. Na er heengereden te zijn bleek het een werktrein van Strukton te zijn, bestaande uit loc 303001, een stopmachine en 'Ballastplog 16'. Teruglopend naar de auto begon de overweg in de Koppelboerweg te rinkelen. Even later kwam in het aller allerlaatste licht van de dag DB Cargo-loc 1614 de bocht om met Ermewa-ketelwagens aan de haak, op weg naar Deventer en verder. | ||
Kansenjongere | maandag 8 mei 2017 @ 07:51 | |
NS vindt nu blijkbaar dat een VIRM-4 wel voldoende is in de ochtendspits tussen Nijmegen en Den Helder... | ||
Dos37 | maandag 8 mei 2017 @ 08:26 | |
De rest staat gesloopt in Rotterdam | ||
DeaDLocK2K | maandag 8 mei 2017 @ 09:10 | |
Zag ik nou een Locon 1600 voor de Pimpel die nu zo in Almelo aan gaat komen? | ||
Dr_Flash | maandag 8 mei 2017 @ 09:20 | |
whehe | ||
Dr_Flash | maandag 8 mei 2017 @ 09:21 | |
eastbound? Westbound? Ik zit in Delft trouwens, ik weet het sowieso niet | ||
b2py | maandag 8 mei 2017 @ 09:29 | |
Dat moet haast wel westbound zijn | ||
DeaDLocK2K | maandag 8 mei 2017 @ 10:00 | |
Ja! | ||
derLudolf | maandag 8 mei 2017 @ 10:04 | |
| ||
Peterselieman | maandag 8 mei 2017 @ 11:07 | |
Het schijnt dat het stel niet met een gereed staand zesje wilde koppelen omdat de hoogte van de koppelingen vijf centimeter verschilde. Aldus een bericht op Somda | ||
derLudolf | maandag 8 mei 2017 @ 11:26 | |
Hard genoeg tegenaan rijden | ||
b2py | maandag 8 mei 2017 @ 11:42 | |
Locov heeft het NS besluit dienstregeling 2018 gepubliceerd: http://locov.nl/actueel/p(...)stregeling-2018.aspx | ||
Dr_Flash | maandag 8 mei 2017 @ 13:12 | |
mits op tijd ja, wat bij de Pimpel ook maar een dobbelsteen in de lucht is | ||
b2py | maandag 8 mei 2017 @ 13:19 | |
Vandaar de 'moet haast wel' zijn | ||
Maegrim | maandag 8 mei 2017 @ 13:32 | |
dit is allemaal de schuld van machinisten zoals saladel die de koppeling niet eens een paar cm op willen tillen bij het combineren | ||
dennistd | maandag 8 mei 2017 @ 13:41 | |
Gewoon met wat hogere snelheid koppelen, dat schieten ze vanzelf wel in elkaar (op welke manier dan ook) | ||
b2py | maandag 8 mei 2017 @ 13:44 | |
Ik begrijp dat dat bij bussen heel normaal is maar bij treinen?
| ||
DeaDLocK2K | maandag 8 mei 2017 @ 13:46 | |
Misschien ook een beetje relevant voor hier: https://ec.europa.eu/tran(...)timodal-transport_en | ||
Salatrel | maandag 8 mei 2017 @ 14:08 | |
wat is dat? Ochtendspits? | ||
derLudolf | maandag 8 mei 2017 @ 14:10 | |
Maar 5cm hoogteverschil. Door slijtage van de wielen? Goede reden om ook buiten de spits met iets meer materieel te rijden | ||
b2py | maandag 8 mei 2017 @ 14:12 | |
| ||
derLudolf | maandag 8 mei 2017 @ 14:15 | |
Dat was vrij serieus. Wat kan anders het resultaat zijn van 5cm hoogteverschil? | ||
Salatrel | maandag 8 mei 2017 @ 14:18 | |
lekke luchvering op voorste draaistel. | ||
dennistd | maandag 8 mei 2017 @ 14:21 | |
Betekent dat dat NS verantwoordelijk gaat worden voor compensatie als jij door een gemiste aansluiting je vliegtuig op Schiphol mist? | ||
MTL | maandag 8 mei 2017 @ 14:28 | |
Sowieso, 5 cm. Dat boeit echt totaal niet. Daar zijn die geleidehoorns speciaal voor gemaakt Die koppelingen zijn juist enigszins flexibel. | ||
b2py | maandag 8 mei 2017 @ 14:33 | |
Deels, er staat dat ze gaan onderzoeken welke problemen ze tegenkomen en wat daar de oorzaken van zijn. Er staat nog helemaal niets over wie waar verantwoordelijk voor is. Wat een gevolg zou kunnen zijn is dat vervoerder A jouw (deels) moet compenseren voor het missen van een aansluiting op vervoerder B, zoals jij zegt maar voordat het zo ver is zijn we wel paar jaar verder.. Edit: als ik de enquete zo lees gaat het vooral over passagiersrechten die wel of niet toepasbaar zijn en hoe erg mensen op de hoogte zijn en of de EU daar wat aan moet doen: [ Bericht 16% gewijzigd door b2py op 08-05-2017 14:38:14 ] | ||
MTL | maandag 8 mei 2017 @ 15:40 | |
Tijd voor wat Slow TV (voor de liefhebbers, zitten die hier ook?): Ik zeg overigens hoax Al die treinen over de HSL rijden toch nooit? | ||
b2py | maandag 8 mei 2017 @ 15:41 | |
Zelfs in de cabine heb je die orgastische tonen | ||
James1988 | maandag 8 mei 2017 @ 15:48 | |
Dit zijn pas orgastische tonen | ||
b2py | maandag 8 mei 2017 @ 15:51 | |
Metro's | ||
derLudolf | maandag 8 mei 2017 @ 16:16 | |
Ja precies, daarvoor dacht ik ook dat die punten taps toe lopen. | ||
MTL | maandag 8 mei 2017 @ 16:52 | |
Orgastische tonen Laat ik het zo zeggen: zo was het posten van die video niet echt bedoeld | ||
b2py | maandag 8 mei 2017 @ 16:57 | |
De kwaliteit van het produkt aan te tonen? | ||
boriq | maandag 8 mei 2017 @ 17:02 | |
NS heeft antwoord gegeven op de vragen/opmerkingen van het LOCOV rondom dienstregeling 2018; LOCOV (PDF) | ||
MTL | maandag 8 mei 2017 @ 17:18 | |
Uiteraard. Beetje goede reclame maken voor de zaak, hè Hij rijdt, hij is op tijd, zonder problemen. Wat wil je nou nog meer? Edit: en nee, die vraag was retorisch bedoeld | ||
b2py | maandag 8 mei 2017 @ 17:19 | |
Ik ben nog niet zover dat ik weet dat ie op tijd is | ||
b2py | maandag 8 mei 2017 @ 17:19 | |
| ||
DeaDLocK2K | maandag 8 mei 2017 @ 17:38 | |
Nee, het betekent specifiek dat dennistd 50% meer BTW gaat betalen op woensdagen waarop het regent*. Tevens wil ik u hierbij meedelen dat u in aanmerking komt voor de geveinsde bureaucratieprijs 2017. Af te halen tussen 4:30 en 5:15 op het gemeentehuis van Almere en alleen per openbaar vervoer bereikbaar. *de definitie van regenen wordt later bepaald, evenals de definitie van woensdagen. | ||
RokStarr | maandag 8 mei 2017 @ 17:46 | |
De Eindhoven presteert het met enige regelmaat om op eerste stop station Den Haag HS al vertraging te hebben, dus zou er idd niet te zeker van zijn | ||
GlennQuagmire | maandag 8 mei 2017 @ 18:24 | |
Doe ze dan uit eigen land | ||
MTL | maandag 8 mei 2017 @ 18:30 | |
[ Bericht 18% gewijzigd door MTL op 08-05-2017 19:05:52 ] | ||
Dr_Flash | maandag 8 mei 2017 @ 19:06 | |
Ha ha figuurtjes DIT is pas geluid | ||
Dr_Flash | maandag 8 mei 2017 @ 19:20 | |
KIJKALARM 19.55-20.25 uur RAIL AWAY (HH) Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld. Afl.:West Highland Line Scotland: Glasgow-Mallaig De West Highland Railway werd aangelegd om de westkust met de Schotse steden te verbinden. Dwars door Rannoch Moor,langs lochs en de hoogste berg van Groot-Brittannië, Ben Nevis,naar Fort William en het Caledonian kanaal.Steeds verder de Schotse Hooglanden door,tot we de Atlantische kust bereiken bij Mallaig. | ||
Zug-Chef | maandag 8 mei 2017 @ 19:47 | |
Spoorwegen op en rond Sylt - deel 2 (dag 3) Link naar deel 1: PTA / Het grote treinentopic #1063 - Bierkoerier DeaDLocK Op de RE6 tussen Westerland(Sylt) en Hamburg-Altona zet DB Regio hoofdzakelijk diesellocomotieven van de serie 245 van NAH.SH met rijtuigen in. Alleen in de vroege ochtend of late avond wil er nog wel eens een treinstel worden ingezet op het deeltraject tussen Westerland en Husum, waar dagelijks in de spits (óók in het weekend) een halfuursdienstregeling wordt gereden. Op zondagmorgen 30 april 2017 begon de dag strak blauw toen de 622 667/167 hier het einfahrtsignal van Klanxbüll passeert als RE 11063 van Westerland(Sylt) naar Husum. Een stuk kopser ziet het geheel er heel anders uit. Te zien is dat de maximum snelheid op dit trajectdeel 140 km/u is. Opvallend is tevens dat de treinen tussen Klanxbüll en de 5 km verderop gelegen Hindenburgdamm een klein heuveltje moeten bedwingen. DB 245 021 passeert op zondag 30 april 2017 met een redelijk beladen Syltshuttle uit Westerland naar Niebüll hier bij het inrijsein van Klanxbüll. Omdat er in Klanxbüll nog vier andere fotografen aanwezig waren kon ik met hun meerijden naar het verste punt tot waar je met de auto / te voet kan komen. Het scheelde me 2x zo'n 6km lopen... De Hindenburgdamm is een dam die het Noord-Friese eiland Sylt met het vasteland van de Duitse deelstaat Sleeswijk-Holstein verbindt. De dam heeft een lengte van elf kilometer en er loopt alleen een dubbelsporige spoorlijn overheen. Het heeft een bijzondere ontstaansgeschiedenis. De populariteit van Westerland als badplaats leidde ertoe dat er in 1910 een serieus plan kwam om een spoordam aan te leggen. De Eerste Wereldoorlog had als gevolg dat deze plannen werden vertraagd. Na de oorlog werd Duitsland verplicht om Tønder en de haven van Højer aan Denemarken over te dragen. De inwoners en bezoekers van Sylt moesten via Højer en Tønder reizen om op het Duitse vasteland te komen. Deze situatie was voor velen onaanvaardbaar. Middels een volksraadpleging moesten de eilandbewoners kiezen tot welk land ze wilden behoren, Duitsland of Denemarken. De Duitsers boden aan een dam te bouwen als voor Duitsland gekozen zou worden. Massaal kozen de inwoners van Sylt voor Duitsland. De dam werd geopend op 1 juni 1927 en is vernoemd naar Paul von Hindenburg, rijkspresident van de Weimarrepubliek. DB 218 473 en 218 322 zijn met IC 2311 ruim een kwartier geleden vertrokken uit Westerland(Sylt) en bereiken hier bij Friedrich-Wilhelm-Lübke-Koog het Duitse vasteland op weg naar Stuttgart. Links in de verte zijn de duinen van Morsum op Sylt zichtbaar. NAH.SH 245 213 duwt op zondag 30 april 2017 RE 11019 bestaande uit 4 IR/IC rijtuigen, een n-Wagen van de Südostbayernbahn en een Wittenberger Steuerwagen van Westerland(Sylt) naar Hamburg-Altona en passeert hier enkele schaapjes in de uitgestrekte vlaktes bij Friedrich-Wilhelm-Lübke-Koog (D). Ook op zondag 30 april 2017 reed het koppeltje 218'en volop mee met de vele DB Auzozug Syltshuttles. De 218 314 en 218 363 zijn met een redelijk beladen autotrein onderweg van van Westerland(Sylt) naar Niebüll en arriveren hier aan vaste wal ter hoogte van Friedrich-Wilhelm-Lübke-Koog. De enkeldekswagens vervoeren vaak vrachtwagens en touringcarbussen en hebben in het weekend een grotere kans onbeladen te blijven. Het Mercedes Sprinterbusje aan de lok is voor bestuurders van motoren, zij mogen namelijk in tegenstelling tot de inzittenden van een auto, niet op/bij hun motor blijven. Iedere 2,5 uur rijdt RDC een autotrein tussen Westerland(Sylt) en Niebüll v.v. RDC rijdt met twee wagensets en twee locomotieven, beiden staan dus lang over op de eindpunten. Zo kon rond 13:00 de DE 2700-02 van de Nord-Ostsee-Bahn bij het einfahrtsignal van Lehnshallig op de foto gezet worden. Lehnshallig is een vrij recent aangelegd kruisingsstation waar bijna elk kwartier kruisingen plaatsvinden tussen de autotreinen en de regionale stoptrein. Het ligt tussen Klanxbüll en Niebüll in en hierdoor verhoogd het de capaciteit op dit baanvak. Toch is Westerland-Niebüll overbelast verklaard en bij vertragingen van een trein treedt al snel het domino-effect op. Ruim een half uur na RDC kwam de volgende Intercity uit Westerland(Sylt) door. Helaas stelde mijn camera verkeerd scherp waardoor de plaat onscherp is geworden. Gelukkig was het plan toch al om de trein te achtervolgen en nogmaals te maken bij het 3 km ten zuiden van Niebüll gelegen Risum-Lindholm. Dit is mogelijk omdat er in Niebüll ruim een kwartier stilstand is gepland om rijtuigen uit Dagebüll bij te plaatsen. Zaterdagochtend stond ik hier overigens ook, maar toen zat er een dikke wolk voor de zon op het moment van doorkomst. Ook op zondagmiddag 30 april 2017 werd het héél erg spannend, want toen de 218'en de bocht doorkwamen was er nog geen zon. Precies op het juiste moment piepte de zon net tussen twee wolken door en belichtte de hele scene. DB 218 307 en 218 397 met IC 2315 uit Westerland(Sylt) naar Frankfurt(Main) hier bij Risum-Lindholm. Het Stellwerk links van de trein is nog steeds in gebruik anno 2017. Na de foto van de 218'en in Risum-Lindholm werd weer teruggereden naar de omgeving van Lehnshallig om hier het aanwezige koolzaadveld te combineren met armseinen en treinen. Na wat zoeken kon de mooiste compositie gevonden worden met 3 armseinen, vlnr het uitrijsein richting Niebüll rechterspoor, het uitrijsein richting Niebüll linkerspoor en het inrijsein van Lehnshallig richting Klanxbüll. NAH.SH-lok 245 202 vertrekt op zondag 30 april 2017 uit Lehnshallig met de uit 5 n-Wagens bestaande RE 11029 uit Westerland naar Hamburg-Altona na een kruising met een Syltshuttle. Omdat hier veel treinkruisingen plaatsvinden wordt de trein die het eerst Lehnshallig binnenrijdt linkerspoor binnengenomen waarna de kruisende trein niet door de wissels hoeft en door kan rijden richting Klanxbüll. In dat geval blokkeert de tegentrein het vrije zicht tussen beide uitrijseinen zoals op de voorgaande foto. Een kwartier na de Syltshuttle van DB Autozug was het tijd voor de Intercity naar Westerland(Sylt). DB diesellocomotieven 218 322 en 218 473 hebben in Itzehoe IC 2310 uit Frankfurt(Main) overgenomen van een Elok van de serie 101 en zijn hier onderweg op het laatste deel van de Marschbahn tussen Niebüll en Klanxbüll ter hoogte van Lehnshallig. De laatste foto's van de prachtige zondag 30 april 2017 werden gemaakt bij Risum-Lindholm. NAH.SH 245 208 is met een zeer bont samengestelde RE 11022 onderweg van Hamburg-Altona naar Westerland(Sylt) en passeert hier even ten noorden van Risum-Lindholm, zo'n 3km voor Niebüll. Dagelijks rijdt DB Fernverkehr vier IC's tussen Hamburg en Westerland op Sylt, ongeveer elke twee uur. De laatste intercity van de dag is IC 2374 uit Karlsruhe en wordt vanaf Itzehoe getrokken door de 218 315 en 218 833. Het geheel passeert hier ter hoogte van Risum-Lindholm, zo'n 3km voor Niebüll. Gemiddeld 1x per uur rijdt DB Fernverkehr de Syltshuttle Plus tussen Bredstedt, Niebüll en Westerland(Sylt). Deze worden gereden met dieseltreinstellen serie 628 welke in de Intercity kleuren zijn gestoken. Tussen Bredstedt en Niebüll wordt op eigen kracht gereden en tussen Niebüll en Westerland rijdt het stel mee met de Syltshuttle van DB Autozug. Stel 628 532 bij Risum-Lindholm als D 1454 naar Niebüll en Westerland. De laatste plaat van deze fraaie zondag 30 april 2017 is de NAH.SH 245 209 die met een compleet uit n-Wagens bestaande RE 11024 onderweg is van Hamburg-Altona naar Westerland(Sylt) en hier het inrijsein van Risum-Lindholm in omgekeerde richting passeert. In het volgende, laatste, deel gaan we onder andere naar het Duitse station van het type Harlingen, brengen we een bezoek aan de hoofdplaats van Sylt, Westerland, en word ik bijna gestoken door een zwerm bijen. [ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 08-05-2017 19:55:49 ] | ||
Dr_Flash | maandag 8 mei 2017 @ 19:53 | |
"wordt ik" | ||
DeaDLocK2K | maandag 8 mei 2017 @ 19:53 | |
Ziet er puik uit <3 | ||
Dr_Flash | maandag 8 mei 2017 @ 19:57 | |
RAIL AWAY op 2 nu | ||
James1988 | maandag 8 mei 2017 @ 20:09 | |
Tof fotoverslag weer, Zug-Chef! Het blijft bijzonder dat Sylt wel met de trein maar niet met de auto te bereiken is. Stel je voor dat de Afsluitdijk als spoorlijn zou zijn uitgevoerd i.p.v. als snelweg, het land zou te klein zijn. | ||
Dr_Flash | maandag 8 mei 2017 @ 20:16 | |
dat is heel wat anders | ||
James1988 | maandag 8 mei 2017 @ 20:18 | |
Ok, een dam naar Ameland dan. | ||
DeaDLocK2K | maandag 8 mei 2017 @ 20:21 | |
Daar zouden de Amelanders best mee kunnen leven gok ik zo. | ||
Peterselieman | maandag 8 mei 2017 @ 20:22 | |
bij laag water zijn er nog steeds restanten van te vinden | ||
Peterselieman | maandag 8 mei 2017 @ 20:23 | |
ze zijn in ieder geval gewend aan vertragingen | ||
derLudolf | maandag 8 mei 2017 @ 20:26 | |
Mooie foto's weer chef! Was mijn vraag waarom 218's altijd per twee rijden en 245's enkel rijden al beantwoord? Ze schelen elkaar slechts 200pk. Of hebben jullie ook geen idee? | ||
James1988 | maandag 8 mei 2017 @ 20:37 | |
Een 245 heeft een hogere aanzetkracht (300 kN) dan een 218 (235 kN). Misschien is 235 kN niet genoeg om zo'n trein snel genoeg in beweging te zetten? | ||
Dr_Flash | maandag 8 mei 2017 @ 20:40 | |
Voor de fotografen natuurlijk | ||
Salatrel | maandag 8 mei 2017 @ 21:15 | |
Ik heb geprobeerd hem zo slecht mogelijk te fotograferen en dat is aardig gelukt | ||
derLudolf | maandag 8 mei 2017 @ 21:16 | |
Wat staat er geblurd achter die blokjes? | ||
Dr_Flash | maandag 8 mei 2017 @ 21:30 | |
Ik zou bijna zeggen "een plaat die ruk is, van een trein die stuk is" Maar dat is het niet | ||
derLudolf | maandag 8 mei 2017 @ 21:53 | |
Iig iets wat niet mag rijden | ||
JDude | maandag 8 mei 2017 @ 22:10 | |
Een plaat, kwalitatief niet zo fijn, van een uit de gratie geraakte trein | ||
MTL | maandag 8 mei 2017 @ 22:19 | |
Heeft het niet te maken met de power die de loc kan leveren op de treinverwarmingsleiding? Volgens mij is dan de ene puur voor trekkracht en de ander levert de verwarming (of vullen elkaar aan). | ||
Dr_Flash | maandag 8 mei 2017 @ 22:35 | |
Het vaderschap doet rare dingen met een mens | ||
dennistd | maandag 8 mei 2017 @ 23:25 | |
Hebben ze daar nog nieuwe armseinen geplaatst dan? edit: 1956 vind ik toch niet vrij recent eigenlijk http://www.eisenbahn-sh.de/html/l5.html | ||
Zug-Chef | maandag 8 mei 2017 @ 23:37 | |
Scherp! Idd toch niet zo recent als ik geschreven had | ||
derLudolf | maandag 8 mei 2017 @ 23:39 | |
Oh dat zou kunnen natuurlijk. Die dieseltrax heeft vier stuks Cat C18 motoren, de BR 218 één 76L V16 Mercedes | ||
derLudolf | maandag 8 mei 2017 @ 23:55 | |
"Slechts" 65L lees ik net, er rijden echter ook nog een aantal rond met de TB11 motor, een 114L V12
| ||
Dr_Flash | dinsdag 9 mei 2017 @ 00:04 | |
Netjes Dennis | ||
Dr_Flash | dinsdag 9 mei 2017 @ 00:15 | |
Misschien moeten we Zug-Chef maar eens vragen voor het nieuwjaarsrondje, vind je ook niet? | ||
Dr_Flash | dinsdag 9 mei 2017 @ 01:35 | |
Eventuele ideeën mogen al per PM of DM naar mij toe hoor | ||
JDude | dinsdag 9 mei 2017 @ 07:42 | |
| ||
DeaDLocK2K | dinsdag 9 mei 2017 @ 09:48 | |
Twee ochtenden achter elkaar een groene Ja op rijdendetreinen, wauw. | ||
Peterselieman | dinsdag 9 mei 2017 @ 15:30 | |
Ik kwam net op de site van Alexxxxx plaatjes tegen van een stoomloc achterop Poolse trailers. Weet iemand wat dit voor loc is? http://www.alexmiedema.nl/2017/05/08/treintransport-in-hengelo/ | ||
Dr_Flash | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:29 | |
Dat is de Ol49-012 die terugkeert naar Polen: http://www.rynek-kolejowy(...)w-zdjecia-81510.html Gebouwd tussen 1951 en 1954, in 1996 verkocht aan België waar hij 10 jaar bij het Stoomcentrum Maldegem dienst gedaan heeft. En nu gaat hij weer naar Polen om daar toeristentreinen te trekken. [ Bericht 14% gewijzigd door Dr_Flash op 09-05-2017 16:56:46 (typo) ] | ||
Peterselieman | dinsdag 9 mei 2017 @ 17:08 | |
dank | ||
Dr_Flash | dinsdag 9 mei 2017 @ 19:39 | |
Het is weer tijd voor KIJKALARM 19.55-20.30 uur RAIL AWAY Serie over markante spoorlijnen. Afl.:Oostenrijk:Tauernbahn. Van noord naar zuid door de Alpen in Oostenrijk,een reis over de Tauernbahn in herfstkleuren.Vanuit Salzburg rijdt de trein door het Gasteinerdal naar de Tauerntunnel,een klim van meer dan 600 meter door smalle valleien,door tunnels en over viaducten. Na de 8 kilometer lange tunnel daalt de lijn af tot hij via de oevers van de Wörther See Klagenfurt bereikt,de hoofdstad van Karinthië. | ||
Salatrel | dinsdag 9 mei 2017 @ 19:55 | |
Anticlimax dit | ||
Dr_Flash | dinsdag 9 mei 2017 @ 20:22 | |
Weinig Oostenrijks aan inderdaad Toch wel leuk om ook eens te gaan bekijken | ||
Dr_Flash | dinsdag 9 mei 2017 @ 21:36 | |
Ennn weekje Mallorca geboekt voor half oktober. Maar eens even die Ferrocarril de Sollèr van dichtbij bekijken | ||
ReisT | woensdag 10 mei 2017 @ 09:15 | |
Dat treintje ziet er leuk uit! Lekker zonnig ook, ben je de besneeuwde eilanden beu? | ||
Dr_Flash | woensdag 10 mei 2017 @ 10:13 | |
haha "pielstick" | ||
Dr_Flash | woensdag 10 mei 2017 @ 10:14 | |
gewoon lekker warm met veeel zwemgelegenheid is ook weleens fijn En er is daar meer dan genoeg te doen en te zien | ||
derLudolf | woensdag 10 mei 2017 @ 14:02 | |
Fransozen. In Litouwen heb je een mobiele provider genaamd Pieldick | ||
derLudolf | woensdag 10 mei 2017 @ 14:04 | |
Spotgoedkoop overigens en had op m'n treinreis dwars door het land overal 4G | ||
Dven | woensdag 10 mei 2017 @ 15:15 | |
Stoomtreintje onder de stad (Tarnovo) door [ Bericht 3% gewijzigd door Dven op 10-05-2017 15:23:14 ] | ||
Dr_Flash | woensdag 10 mei 2017 @ 16:28 | |
Mooi hoor | ||
Dr_Flash | woensdag 10 mei 2017 @ 17:16 | |
Vanavond herkansing voor Sala | ||
Dr_Flash | woensdag 10 mei 2017 @ 20:23 | |
Meh. Toch liever Mallorca | ||
Salatrel | woensdag 10 mei 2017 @ 20:51 | |
helaas sala is deze avond zelf treintjes rijden | ||
Salatrel | woensdag 10 mei 2017 @ 20:51 | |
Ik kijk het wel terug op trein gemist | ||
James1988 | woensdag 10 mei 2017 @ 20:55 | |
Uitzending Gemist op je GSM-R smartphone terwijl je in de Groene Harttunnel stilstaat na een defect? | ||
Salatrel | woensdag 10 mei 2017 @ 21:13 | |
ik rij geen ICd | ||
MTL | woensdag 10 mei 2017 @ 21:36 | |
Dat durft ie niet | ||
Alexxxxx | woensdag 10 mei 2017 @ 21:45 | |
Tx! | ||
DeaDLocK2K | woensdag 10 mei 2017 @ 21:53 | |
Ik had gisteren een foto getweet naar NS_Online van een klok ergens achterop het perron van Hengelo, bij dat kopspoortje, die het al een dikke maand niet deed. Was vandaag weer goed. Niets irritanter dan klokken die niet goed staan. | ||
Mr_Klaasje | woensdag 10 mei 2017 @ 21:55 | |
Nu vertrekken de treinen ook weer op tijd in Hengelo! | ||
b2py | woensdag 10 mei 2017 @ 21:55 | |
Altijd goed om te doen, kunnen ze remote resetten namelijk en dus een peuleschil | ||
Duvel | woensdag 10 mei 2017 @ 21:57 | |
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-op-8773191-a1558067
| ||
Mr_Klaasje | woensdag 10 mei 2017 @ 21:58 | |
Wij van WC eend... Kan best zo zijn. Maar waarom is het altijd weer Hettinga? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 10 mei 2017 @ 21:59 | |
Ja, de prijzen gaan omhoog, de service achteruit, de lonen worden bevroren. Zo levert het inderdaad geld op. Waar is toch de mores dat het OV ook gewoon een publieke functie heeft en dat het geen geld hoeft op te leveren. Als er geen OV zou zijn zouden de Nederlandse steden dichtslibben. Wat denken ze dat dat zou kosten. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 10 mei 2017 @ 21:59 | |
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. | ||
Dr_Flash | woensdag 10 mei 2017 @ 22:01 | |
Ik kan er nog wel een paar verzinnen anders hoor | ||
b2py | woensdag 10 mei 2017 @ 22:01 | |
Die mores hebben de vervoersbedrijven niet (meer). | ||
DeaDLocK2K | woensdag 10 mei 2017 @ 22:03 | |
Maar die zijn slechts de gegadigden. We hebben ook nog polletiek. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 10 mei 2017 @ 22:03 | |
Als jij soberso mag schrijven, dan mag ik irritanter gebruiken. Neologisme. | ||
derLudolf | woensdag 10 mei 2017 @ 22:07 | |
Eensch Bovendien zullen dan denk ik alleen de "interessante" trajecten druk worden bereden en mag de rest in zijn handjes knijpen met een trein per drie uur. | ||
Dr_Flash | woensdag 10 mei 2017 @ 22:08 | |
"Soberzo" is het als ik het doe. Maar ik weet zo en zo wel dat het eigenlijk "sowieso" is hoor Wat is er mis met "irritanter" trouwens? | ||
Duvel | woensdag 10 mei 2017 @ 22:09 | |
Ja, idiotie. | ||
Kansenjongere | woensdag 10 mei 2017 @ 22:11 | |
In het verlengde daarvan las ik in het persbericht van ConsumentenClaim van vandaag het volgende:
| ||
DeaDLocK2K | woensdag 10 mei 2017 @ 22:11 | |
Ik vind de [i] bb-code heel fijn :$ | ||
DeaDLocK2K | woensdag 10 mei 2017 @ 22:12 | |
Joah. De blanco cheque die ze kregen tot de jaren '90 ben ik ook geen voorstander van, maar 7% is echt best wel veel :S | ||
b2py | woensdag 10 mei 2017 @ 22:14 | |
De polertiek is door de crisis geldgedreven ipv functiegedreven geworden, op sommige plekken zeker goed geweest maar altijd nadelen. En OV is een makkelijke plek om te snijden eah. Dat het anders kan laat de metro Rotterdam zien die subisidievrij rijdt. Iemand enig idee hoeveel de Gemeente Amsterdam moet bijleggen op de metro? | ||
Dr_Flash | woensdag 10 mei 2017 @ 22:27 | |
Daag, dit is al voor de crisis begonnen. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 10 mei 2017 @ 22:28 | |
Een van de weinige echte Puinhopen van het Paarse kabinet. En misschien zelfs Blubbers al wel. | ||
b2py | woensdag 10 mei 2017 @ 22:33 | |
Versneld of verergerd dan | ||
James1988 | woensdag 10 mei 2017 @ 22:36 | |
Dat ben ik met je eens, 7% is best veel. In het Verenigd Koninkrijk (het land waar het spoor hel en verdoemenis is en waar de fat cats miljoenen euro's per dag uit de zakken van de reizigers graaien, aldus de SP en vakbonden) is de winstmarge gemiddeld 3%. | ||
b2py | woensdag 10 mei 2017 @ 22:40 | |
Over vakbonden gesproken, ik las dat Macron een wet wil fixen om omheen vakbonden te kunnen bij vastgelopen CAO gesprekken oid? | ||
DeaDLocK2K | donderdag 11 mei 2017 @ 07:26 | |
Ja, das mooi. Als de kosten echter een keer hoger zijn dan in Nederland ligt het bedrag op hetzelfde niveau | ||
derLudolf | donderdag 11 mei 2017 @ 09:22 | |
Ik voel een staking aankomen | ||
Dr_Flash | donderdag 11 mei 2017 @ 11:19 | |
Ludolf kijk dan Een trein gemaakt van bankbiljetten Hoe vet is dat | ||
RokStarr | donderdag 11 mei 2017 @ 12:45 | |
ICd die op tijd reed. Wauw. | ||
dennistd | donderdag 11 mei 2017 @ 13:09 | |
Fakenieuws... | ||
b2py | donderdag 11 mei 2017 @ 13:11 | |
Dunglish much? | ||
Dr_Flash | donderdag 11 mei 2017 @ 14:09 | |
JAMES! Fapalarm 19.55-20.25 uur RAIL AWAY Serie over markante spoorlijnen. Groot-Brittannië:Devon en Cornwall. Het verhaal van de spoorlijn door de West Country,het zuidwesten van Engeland.Het is ook het verhaal van de strijd welke spoorbreedte en aandrijving de beste was. De bouwer van de spoorlijn door Devon en Cornwall,Brunel,was een voorstander van het gebruik van breedspoor en 'atmospheric power',een soort luchtdruk die de trein moest aandrijven.Wat daarvan het resultaat was,zien we in deze aflevering. | ||
b2py | donderdag 11 mei 2017 @ 14:18 | |
Pier reed een rondje mee zie ik net
| ||
James1988 | donderdag 11 mei 2017 @ 15:41 | |
Ik heb vanavond een vergadering van de VvE. Over de parkeerplaatsen | ||
derLudolf | donderdag 11 mei 2017 @ 18:51 | |
Geil | ||
James1988 | donderdag 11 mei 2017 @ 18:58 | |
Jottem | ||
derLudolf | donderdag 11 mei 2017 @ 19:03 | |
Jij had wel een P-plaats toch? Of was dat Fles? | ||
Dr_Flash | donderdag 11 mei 2017 @ 19:16 | |
Ik heb een parkeerplaats ja. Eigendom. Hoeft geen VvE wat over te vinden | ||
derLudolf | donderdag 11 mei 2017 @ 19:56 | |
Heb je wel een vve dan of ook niet? Of overleg je dat gewoon zo met de buren? | ||
Dr_Flash | donderdag 11 mei 2017 @ 20:07 | |
Ik heb heul wel een VvE. Maar de parkeerplaats is onderdeel van mijn deel in het geheel. | ||
greavy | donderdag 11 mei 2017 @ 20:37 | |
Het Duitse Locomore, die erg ambitieus was om lange afstandstreinen te gaan rijden, heeft faillissement aangevraagd. Hiermee gaan er morgen en zaterdag nog treinen van Locomore rijden, maar of er daarna nog blijven rijden, is erg onzeker. Dit gaan ze van dag tot dag bekijken. Nieuwsbericht Locomore in het Duits In April had Locomore nog een persbericht de wereld uitgestuurd dat het wel redelijk liep, maar beter kon. Ze konden nog geen extra rijtuigen huren, om 7 dagen per week te gaan rijden. Men had wel al de 70.000e reiziger verwelkomd in 3,5 maand. Toen zeiden ze nog dat begin 2018 de trein Berlijn - Dortmund - Düsseldorf - Keulen zou gaan rijden persbericht | ||
greavy | donderdag 11 mei 2017 @ 20:42 | |
Ook HKX heeft in zeer zwaar weer verkeerd. Die hebben toen van sommige dagen niet meer gereden, sommige dagen maar 1 ipv 2x per richting, en hebben toen zelfs de regionale DB-tickets geaccepteerd. Inmiddels schijnt HKX dusdanig beter te lopen, dat de regionale tickets niet meer geaccepteerd worden, net als de DB-tickets tegen "Ferntarif". Het deel tussen Keulen en Frankfurt via de Rijn hebben ze toen definitief geschrapt: Er waren veel te weinig reizigers voor. | ||
Dr_Flash | donderdag 11 mei 2017 @ 20:54 | |
Kansloos dus, kruis erover. | ||
greavy | donderdag 11 mei 2017 @ 20:59 | |
Als privaat win je het niet zomaar van de machtige DB, die overigens ook veel vaker rijdt als de privaat. | ||
b2py | donderdag 11 mei 2017 @ 21:01 | |
Soort Flixbus | ||
dennistd | donderdag 11 mei 2017 @ 21:12 | |
Arriva zal met dat in het achterhoofd ook wel de Lage Landen Lijn niet hebben doorgezet. | ||
b2py | donderdag 11 mei 2017 @ 21:14 | |
Hoezo? Die ging toch 16 keer per uur ook? | ||
DeaDLocK2K | donderdag 11 mei 2017 @ 21:18 | |
Arriva is DB en kunnen het zich juist veroorloven om voet aan de grond te krijgen op zo'n cruciale plek zonder dat er geld verdiend wordt. | ||
Peterselieman | donderdag 11 mei 2017 @ 21:25 | |
mja, dan zal die investering vanuit het moederbedrijf moeten komen, want Hettinga kennende wil hij geen verlieslatende activiteiten ondernemen. | ||
dennistd | donderdag 11 mei 2017 @ 21:40 | |
En toch hebben ze het niet gedaan. Blijkbaar toch bang dat het niet zou lukken met de Benelux als directe concurrent. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 11 mei 2017 @ 21:42 | |
Waren er niet duidelijke redenen voor destijds? Anyway; zo niet, dan ja, publiciteitsstunt, kan je achteraf altijd zeggen dat er allerlei obstakels opgegooid werden die niet kunnen. Nu Vectron zo toegelaten is hoeven ze alleen maar capaciteit aan te vragen maar ze hadden echt ook gewoon geen materieel om met hoge snelheid betrouwbaar die LLL uit te kunnen voeren. Hij is een nutteloze zak wind. | ||
Dr_Flash | donderdag 11 mei 2017 @ 21:44 | |
ja per week ja | ||
James1988 | donderdag 11 mei 2017 @ 22:13 | |
Ik heb een parkeerplaats in eigendom op het dak van station Breda, samen met mijn buren. De rest van de plaatsen is echter eigendom van NS | ||
b2py | donderdag 11 mei 2017 @ 22:15 | |
Je kent hem persoonlijk? | ||
James1988 | donderdag 11 mei 2017 @ 22:20 | |
Toen de LLL werd gepresenteerd was het idee dat er een tragere, maar flexibelere verbinding zou worden geboden tussen Den Haag, Rotterdam en België. De Beneluxtrein zou immers verdwijnen, het alternatief was een duurdere Fyra met reserveringsplicht. Toen de Fyra uiteenviel en NS/NMBS het "Benelux+"-plan presenteerden, werd duidelijk dat de vervoerders hadden geleerd dat inflexibiliteit en marktprijzen niet in goede aarde vielen bij het publiek en dat de Benelux+ als een gewone IC zou gaan rijden. Daarmee was de businesscase voor de LLL om zeep, er was immers concurrentie op nagenoeg dezelfde verbinding. Via de HSL zou de LLL nooit zijn gaan rijden. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 11 mei 2017 @ 22:26 | |
Oh okay. Ik ben geen tegenstander van de LLL trouwens, ik ben voor ongelimiteerd open access vervoer als dat de basale dienstregeling niet in de weg zit (qua capaciteit). | ||
Peterselieman | donderdag 11 mei 2017 @ 22:26 | |
nope | ||
Peterselieman | donderdag 11 mei 2017 @ 23:44 | |
Bijzondere combi in Veenendaal waar 2 stellen ICM een defect setje SLT afsleepten | ||
bork | donderdag 11 mei 2017 @ 23:51 | |
Ga jij maar eens rap een spoor zoeken in raad de straat, hop hop. | ||
RokStarr | donderdag 11 mei 2017 @ 23:52 | |
Zo,da's een goed eind trein! Gave combi | ||
Peterselieman | donderdag 11 mei 2017 @ 23:57 | |
ik weet wel waar het niet is | ||
dennistd | donderdag 11 mei 2017 @ 23:58 | |
Spul heeft wel een mooi rondje gemaakt: van Rhenen via Utrecht-Amersfoort-Deventer-Zutphen naar Nijmegen, waar het nu staat. | ||
Salatrel | vrijdag 12 mei 2017 @ 00:15 | |
Kop maken bij maarn goederen was niet echt een optie | ||
dennistd | vrijdag 12 mei 2017 @ 01:09 | |
Nee, dat snap ik. Maar waarom naar Nijmegen toe? Kunnen ze daar iets was Utrecht niet kan? Lijkt me toch dat Nijmegen juist met SLT weinig ervaring heeft. | ||
Fred | vrijdag 12 mei 2017 @ 09:59 | |
Nu snap ik wel waarom die treinen zo kort zijn tegenwoordig. Ze gebruiken het mat waar ze hun geld mee moeten verdienen voor allerlei hand-en-spandiensten. Er is een enorm overschot aan 6400 locs, je zou toch zeggen dat het vele malen efficiënter is om een paar diesellokjes beschikbaar te hebben voor het afslepen van defect mat? | ||
Fred | vrijdag 12 mei 2017 @ 10:01 | |
a) das toch veel te efficiënt voor de NS om dát te kunnen bedenken? Dan zouden reizigers veel te weinig hinder ondervinden door het defecte stel. b) zal me ook niks verbazen als ze deze trein gelijk (tegen vergoeding door ProRail) hebben ingezet voor roestrijden. | ||
GlenSpey | vrijdag 12 mei 2017 @ 10:08 | |
Geinig. Vraag me af of 1 ICM niet voldoende was geweest voor zo'n klus | ||
ReisT | vrijdag 12 mei 2017 @ 11:05 | |
Denk je? Ruim 300 ton SLT is toch niet niks. Je wilt er toch ook een beetje snel weg mee weg kunnen komen. | ||
b2py | vrijdag 12 mei 2017 @ 11:12 | |
Opstelsporen mogen geen helling hebben (of nauwelijks, 0.01 promille oid) omdat een zuchtje wind rijtuigen al aan het rollen kan brengen. Met een paar man red je het nog, 1 stelletje is ruim voldoende. | ||
Salatrel | vrijdag 12 mei 2017 @ 11:19 | |
ik vermoed van niet. de drietjes met weerstanden mogen zelfs helemaal niet slepen. | ||
derLudolf | vrijdag 12 mei 2017 @ 11:25 | |
Als rijtuigen ontkoppelt zijn staat er toch geen luchtdruk meer op? Dan zou toch automatisch de rem er op staan. Tenminste, zo gaat het met luchtgeremde landbouwmachines en vrachtwagenaanhangers wel dacht ik. | ||
Dr_Flash | vrijdag 12 mei 2017 @ 11:29 | |
Dat is wat anders. | ||
dcm360 | vrijdag 12 mei 2017 @ 11:30 | |
Interessante vraag is dan ook of de SLT's meegesleept werden als dood gewicht of dat ze nog wel meededen met het remmen. Als de ICM's ook al het remwerk moeten doen dan is 1 ervan sowieso wat magertjes. | ||
Peterselieman | vrijdag 12 mei 2017 @ 11:31 | |
Als het goed is remmen de SLT's mee | ||
dennistd | vrijdag 12 mei 2017 @ 11:51 | |
Tenzij er eentje een remstoring heeft waardoor ie onberemd mee gaat. Al mag ie dan volgens mij niet als achterste stel mee, en zou je dus eventueel een remkabel door het stel heen moeten leggen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 12 mei 2017 @ 13:52 | |
Wat is daar het gevaar van dan? Waarom zou dat niet mogen? (Behalve "er is een regeltje voor") | ||
dennistd | vrijdag 12 mei 2017 @ 14:16 | |
Nou ja, stel dat de koppeling breekt terwijl de trein versnelt van 100 naar 140km/h. Dan heb je dus een tweede treindeel, dat ongecontroleerd over het spoor rolt met een snelheid van 100km/h. De machinist merkt niks, omdat de treinleiding niet leegloopt (die is immers afgesloten bij de koppeling). | ||
Dr_Flash | vrijdag 12 mei 2017 @ 14:19 | |
Nou dat rolt vanzelf wel uit dan | ||
dennistd | vrijdag 12 mei 2017 @ 14:23 | |
Ja, maar waarheen is de vraag... Stel het gebeurt tussen Zutphen en Deventer, dan kun je het achterste treindeel natuurlijk stoppen door hem met volle snelheid door de overloopwissels tussen spoor 4b en 5a in Deventer te laten gaan. Maar of jij nou blij wordt van een trein in je voortuin? | ||
Dr_Flash | vrijdag 12 mei 2017 @ 15:01 | |
Hoef ik meteen niet meer naar buiten voor het onkruid | ||
b2py | vrijdag 12 mei 2017 @ 16:26 | |
"Met dit artikel redden we onszelf als het zondag weer een puinbak wordt" http://nieuws.ns.nl/feyen(...)de-kampioenstreinen/ | ||
derLudolf | vrijdag 12 mei 2017 @ 17:50 | |
Gewoon genoeg veewagons houden in beide steden. Kunnen ze ook niets vernielen. | ||
Zug-Chef | vrijdag 12 mei 2017 @ 19:33 | |
Spoorwegen op en rond Sylt - deel 3 (dag 4 en 5) Link naar deel 1: PTA / Het grote treinentopic #1063 - Bierkoerier DeaDLocK Link naar deel 2: PTA / Het grote treinentopic #1064 - Tjoeketjoeketrein <3 De volgende ochtend was ik weer op mezelf aangewezen, omdat de fotografen met wie ik mee kon rijden zondag weer naar huis gingen. Ivm de aanwezige sluierbewolking deed ik het even een ochtendje iets rustiger aan en startte met de eerste IC bij Klanxbüll. Helaas zorgde een vreemde wolk voor zon-uit. Hierdoor besloot ik de rest van de dag even iets heel anders te gaan doen, want er ligt nog een leuk spoorlijntje in de buurt van Niebüll. Tussen Niebüll en Dagebüll rijdt de CFL-dochter neg (Norddeutsche Eisenbahn-Gesellschaft) op een kleine 14km lange enkelsporige lijn. Op het eindpunt van de lijn bestaat aansluiting op de veerpont naar de waddeneilanden Föhr en Amrum. Ivm laagwater werd er overigens uren lang niet gevaren wat lange wachtrijen tot gevolg had. Is die Hindenburgdamm een stuk verderop zo gek nog niet. De neg rijdt hier het grootste deel van de treinen met de van DB overgenomen 628 071 en heeft deze in de kleuren van de Luxemburgse spoorwegen CFL gestoken en tevens omgenummerd in VT 71. Op maandag 1 mei 2017 wordt in Dagebüll Mole de vertrektijd afgewacht om even later te vertrekken als neg trein 14 naar Niebüll. Een van de bijzondere aspecten aan dit 14km lange spoorlijntje is dat hier nog planmatig Intercity koerswagens meerijden tussen Niebüll en Dagebüll Mole v.v, die in Niebüll aan- dan wel afgekoppeld worden van de Intercitytreinen tussen Hamburg en Westerland. De neg rijdt afwisselend met de VT 71 en dieselstel T4, oorspronkelijk een Jenbacher treinstel, tussen Niebüll en Dagebüll Mole. 6x per dag worden twee Intercity rijtuigen meegenomen, die overigens middels de meerijdende generatorwagen van stroom (en dus warmte) worden voorzien. Op maandag 1 mei 2017, dag van de arbeid in Duitsland, staat de T4 van de neg met de generatorwagen en twee IC rijtuigen bestemd voor IC 2315 naar Frankfurt(Main) klaar op station Dagebüll Mole. De T4 zal eerst nog een slag naar Niebüll maken, voordat de twee rijtuigen worden meegenomen terug naar Niebüll. Terug in Niebüll wordt de middagdienst opgestart met de 628 071 / VT 71. Terwijl het fietspad langs het spoor in Niebüll op werkdagen veel gebruikt wordt door scholieren, was dat op de dag van de arbeid wel anders. Het is vandaag een feestdag in Duitsland en dus is iedereen vrij, zelfs supermarkten en restaurants waren dicht. Iets na half 2 is het tweedelige dieseltreinstel vertrokken als trein 19 uit Niebüll op weg naar Dagebüll Mole en passeert hier een heerlijk lenteachtige omgeving met wat bloesem en vooral in bloei staande paardebloemen. Na de foto van de neg VT 71 kruist deze trein onderweg bij Blocksberg met de T4 en de twee IC rijtuigen. Inmiddels zijn ook de overige IC-rijtuigen uit Westerland(Sylt) vertrokken. Na binnenkomst van deze trein in Niebüll rangeert de T4 de twee IC rijtuigen achterop de trein. Met een klein kwartier vertraging zetten de 218 389 en 218 345 koers richting Itzehoe, waar een Elok van de serie 101 de trein overneemt naar Hamburg en Frankfurt(Main). We zien hier de passage ter hoogte van de terminal van DB Autozug in Niebüll. Het 14 kilometer lange spoorlijntje tussen Niebüll en Dagebüll Mole kent een aantal fraaie fotopunten waar, zeker in combinatie met de vele koolzaadvelden, leuke foto's gemaakt kunnen worden. De namiddagstek bij Deezbüll, eigenlijk een stads/dorpsdeel van Niebüll, was voor mij te voet haalbaar vanuit Niebüll en zo besloot ik hier de laatste paar foto's van de dag te maken. De sluierbewolking nam wel langzaam toe maar bleef nog net lang genoeg krachtig schijnen. Helaas is het aantal treinen in de namiddag beperkt tot 1x per uur. Wel neemt de trein van 16:05 planmatig twee Intercity-rijtuigen mee die even daarvoor met IC 2310 uit Frankfurt(Main) zijn aangekomen. Ivm grote vertraging reed deze trein op maandag 1 mei 2017 helaas solo met de VT71 naar Dagebüll Mole. Toen een uur later de Intercity in Niebüll was gearriveerd werden de twee rijtuigen alsnog meegenomen naar Dagebüll Mole en zien we het geheel hier passeren als neg trein 27 ter hoogte van Deezbüll. De volgende ochtend was het wederom goed zonnig en besloot ik de laatste dag goed te benutten en nog een dagje op Sylt zelf foto's te gaan maken. Ik was nog niet op het eindpunt van de lijn geweest en omdat daar vanaf een viaduct 's ochtends prima foto's gemaakt kan worden stond het doel van het eerste deel van de ochtend vast. De RDC Autozug Sylt mocht als eerste vertrekken en was zoals bijna altijd behoorlijk slecht beladen. Dit terwijl de DB autotreinen wel goed beladen waren, want het was na de feestdag maandag vandaag gewoon weer een normale werkdag. De DE2700-02 van de Nord-Ostsee-Bahn vertrekt hier uit Westerland(Sylt) met een trein naar Niebüll en passeert hier de opstel- en rangeersporen ter hoogte van stadsdeel Tinnum. Vier minuten voor half 10 vertrekt de eerste Intercity van de dag uit Westerland. De trein is een van de vier die hier dagelijks vertrekt en met name toeristen terugbrengt richting de bewoonde wereld. Het is nog zo'n 3 uur rijden voordat Hamburg bereikt is, en dan ben je nog maar in Hamburg. Het laat zien hoe noordelijk en ver weg Sylt eigenlijk ligt. De 218 473 en 218 322 hebben samen de taak om IC 2311 tot Itzehoe te rijden en zullen onderweg stoppen in Niebüll, Husum en Heide(Holst), alvorens ze in Itzehoe worden ingeruild voor een Elok uit de serie 101. De trein zelf zal 11 uur en 1 minuut later pas Stuttgart bereiken. Reizigers kunnen daar overigens een kleine twee uur eerder aankomen door in Hamburg over te stappen op de ICE. De Intercity rijdt namelijk via Bremen, Osnabrück, Dortmund, Köln, Koblenz en Mannheim terwijl de ICE de snelle route via Hannover, Kassel en Frankfurt kiest. Anderhalf uur later vertrekt de tweede Intercity uit Westerland(Sylt). Bij een koolzaadveld ten westen van Morsum(Sylt) vond ik twee bijenkasten die mooi als motief konden dienen voor treinen richting het vasteland. DB 218 833 en 218 341 passeren hier tussen de dorpjes Keitum en Morsum met IC 2375 naar Karlsruhe Hbf op 2 mei 2017. Het wachten was op de terugkomst van de 218'en met Syltshuttle. Omdat ze net achter de eerste IC van de dag bij een kops zonnetje uit Westerland vertrokken, duurde het 4 uur voor zich een volgende kans aanbood. Ik besloot te wachten bij het fraaie koolzaadveld tussen Keitum en Morsum en ook deze trein bij de bijenkasten te platen. Door de derde IC van de dag en de even daarvoor rijdende RDC autotrein slaat DB Autozug een gat van bijna anderhalf uur. Hierdoor is de kans op een vol beladen Syltshuttle het grootst bij de eerste trein die daarna weer vertrekt. Dit was ook het geval toen de 218 314 en 218 363 met een prachtig beladen Syltshuttle hier onderweg zijn bij Morsum op weg naar Niebüll. Goed te zien is dat het vandaag geen feestdag meer is, de trein is met maar liefst 10 vrachtwagens beladen. Eenmaal per dag vertrekt er een langeafstandsvlucht vanaf Sylt. Toevallig vertrok deze net 2 minuten voor doorkomst en zo kon Air Berlin vlucht AB6881 naar Düsseldorf boven Morsum gefotografeerd worden. Op het trajectdeel tussen Klanxbüll en Morsum, inclusief de Hindenburgdamm, ligt dubbelspoor. Bij Lehnshallig en Keitum kan nog gekruisd worden, de rest is enkelsporig. Het komt daarom vaak voor dat treinen richting Westerland in Morsum de kruisende tegentrein moeten afwachten vanuit de richting Keitum. Zo ook op dinsdagmiddag 2 mei 2017, toen de 218 345 en 218 389 met de 15 min vertraagde IC 2072 uit Dresden Hbf zojuist het schiereiland Sylt hebben bereikt en hier in Morsum op lage snelheid de fotograaf passeren. De oplettende kijker heeft overigens nog maar 1 armsein gezien op Sylt, namelijk in Westerland. Alle overige armseinen zijn hier onlangs weggehaald en vervangen door vele kilometers aan kabelkanaal. Tussen het stationnetje van Morsum en de Hindenburgdamm, waar ik op dag 2 al stond, loopt de spoorlijn door een ingraving die inmiddels behoorlijk aan het dichtgroeien is. Met enige moeite kon toch nog een open stuk gevonden worden. Terwijl de sluierbewolking in rap tempo toenam kon in elk geval de 245 209 van NAH.SH met RE 11014 uit Hamburg-Altona naar Westerland(Sylt) nog in een heerlijk zonnetje op de foto gezet worden. Inmiddels begon de zon zich steeds meer achter de sluierbewolking te verschuilen. Ik liep terug naar het dorpje Morsum om de trein terug te pakken richting vasteland, om misschien nog een regio op het station van Klanxbüll te maken. Omdat er ook aan de 'overkant' geen significante verbetering was ten aanzien van de hoeveelheid zon besloot ik dat het mooi geweest was en door te rijden naar het hotel. Wat restte was een laatste nacht en aansluitend de lange treinreis via Hamburg en Bremen terug naar huis. Hiermee komt een einde aan de serie Sylt 2017. | ||
GlenSpey | vrijdag 12 mei 2017 @ 19:53 | |
Weet jij waar de afkorting Ahbo voor staat? | ||
greavy | vrijdag 12 mei 2017 @ 19:57 | |
Arnhem Berg Opstel toch | ||
Dr_Flash | vrijdag 12 mei 2017 @ 20:07 | |
Alleen die laatste 2 foto's hadden we nog niet eerder gezien | ||
Zug-Chef | vrijdag 12 mei 2017 @ 20:14 | |
Kijk nog maar eens goed naar deel 1 en 2 ;-) | ||
Peterselieman | vrijdag 12 mei 2017 @ 20:17 | |
Mooi, zug | ||
greavy | vrijdag 12 mei 2017 @ 20:47 | |
Veel vuur en vonken, geen treinverkeer de komende uren tussen Rotterdam en Gouda. Onbekend wanneer dit opgelost is. Beelden van iemand die het vanuit de auto gefilmd had:
| ||
greavy | vrijdag 12 mei 2017 @ 20:47 | |
Zelf heb ik met de auto ook in die onweersbui gereden. Het ging dusdanig tekeer dat de auto's geen grip meer op de wegen hadden en het zicht beperkt was tot nog geen 30 meter. | ||
Salatrel | vrijdag 12 mei 2017 @ 21:05 | |
ik had er ook "last" van ik moest via Utrecht naar Eindhoven maar passagier nu met de 1100 tegen de tijd dat ik zelf weer aan de knoppen zit zitten de eerste 2 uur en 3 kwartier van mijn dienst er al weer op | ||
GlenSpey | vrijdag 12 mei 2017 @ 21:14 | |
Dat vind je vast jammer | ||
Salatrel | vrijdag 12 mei 2017 @ 21:21 | |
nouja het blijf toch een risico hè.... voordat ik in die 1100 instapte wel even gekeken of MTL niet toevallig reed anders had ik er 1 later genomen... | ||
GlenSpey | vrijdag 12 mei 2017 @ 21:23 | |
Haha heb je goed | ||
Surveillance-Fiets | vrijdag 12 mei 2017 @ 21:28 | |
Zag een enorme flits en even later vertrok de trein uit Rotterdam naar Rotterdam Alexander en zag de seinen bij de bocht bij Blijdorp al op rood staan. Zucht. Nog geen 500 meter. | ||
Peterselieman | vrijdag 12 mei 2017 @ 21:30 | |
Zo, dat is een beste ... | ||
b2py | vrijdag 12 mei 2017 @ 21:57 | |
Bovenleidingschakelaar? | ||
Duvel | vrijdag 12 mei 2017 @ 22:09 | |
Kabel zo te zien. Schakelaar zit boven het vuur. | ||
Duvel | vrijdag 12 mei 2017 @ 22:12 | |
| ||
b2py | vrijdag 12 mei 2017 @ 22:27 | |
Niet de kast waarmee ze op de grond dat ding aan en uit kunnen zetten? | ||
MTL | vrijdag 12 mei 2017 @ 23:09 | |
Verstandig. De laatste keer dat ik iemand mee had moest ik de trein ook even stilzetten op de HSL omdat de stroomafnemers van de voorste loc niet op kwamen dankzij een relais dat niet helemaal in orde was Had ik toch zomaar weer een kleine 10 minuten vertraging in totaal, schande | ||
Salatrel | vrijdag 12 mei 2017 @ 23:49 | |
ik was uiteindelijk prima op tijd in Eindhoven. Ik snap niet dat die mensen altijd wat te zeuren hebben... | ||
MTL | zaterdag 13 mei 2017 @ 02:09 | |
Hé joh, als je daarna dat nachtnet terug rijdt, laat dan ook ff die hc's van je de trein leeg lopen Heb er nu vier uit de trein moeten halen | ||
Salatrel | zaterdag 13 mei 2017 @ 02:30 | |
| ||
MTL | zaterdag 13 mei 2017 @ 02:35 | |
Slaap lekker, hoor | ||
Duvel | zaterdag 13 mei 2017 @ 08:18 | |
De motorkast? Zit niet genoeg vermogen en brandbare meuk in voor zo veel vuur. Ik denk wel dat ie stuk is. | ||
Duvel | zaterdag 13 mei 2017 @ 08:19 | |
Mag je dat zelf oplossen? | ||
Maegrim | zaterdag 13 mei 2017 @ 08:43 | |
Schroevendraaier erin en hoppatee | ||
b2py | zaterdag 13 mei 2017 @ 08:55 | |
Ja die ja, oké, helder | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 13 mei 2017 @ 12:28 | |
Hebben jullie braaf alle Windows Updates geïnstalleerd jongens, meisjes en niet cis-personen? | ||
dennistd | zaterdag 13 mei 2017 @ 12:39 | |
De Arbeitsgemeinschaft Westfalendampf organiseerde vandaag een rit van Münster naar Hamburg over de Emslandstrecke. De trein bestaat uit de V200 033 van de Hammer Eisenbahnfreunde met een flink aantal sneltreinrijtuigen. Na om 5.30u uit Münster vertrokken te zijn verlaat de trein hier het station van Lingen, om 6.32u. Pas vijf uur later zal de trein in Hamburg arriveren. | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 mei 2017 @ 12:59 | |
Leuk hoor Laatste keer dat ik in een museumtrein gezeten heb is al best wel weer een tijdje geleden | ||
dennistd | zaterdag 13 mei 2017 @ 13:07 | |
Voor mij was april de laatste keer, bij de MBS (helemaal van Haaksbergen naar Stepelo en terug). Daarvoor zal het de SSN op de Hoekse lijn geweest zijn. | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 mei 2017 @ 13:19 | |
Ik denk augustus 2013, met DeaDLocK2K in dat ding van Prien am Chiemsee naar de oever van de Chiemsee en terug. Toen ik in mei 2015 Mount Snowdon op reed was dat met een "moderne" dieseltrein, dus dat telt niet vind ik | ||
Duvel | zaterdag 13 mei 2017 @ 13:20 | |
Ik vertel het je voor 2 bitcoins. | ||
Duvel | zaterdag 13 mei 2017 @ 13:20 | |
Afscheid Hoekse Lijn! | ||
derLudolf | zaterdag 13 mei 2017 @ 13:23 | |
Wow, dit is echt een gave plaat Vakwerk portaal, armseinen, antieke loc, mooi pluimpje | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 13 mei 2017 @ 13:24 | |
Ik vind je erg aardig maar je bent geen 6 uur van m'n rekencapaciteit waard | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 mei 2017 @ 13:25 | |
Ga je ons hacken om te kijken of het waar is als we ja zeggen? | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 13 mei 2017 @ 13:29 | |
Uiteraard niet. Er is alleen een zeer ernstig beveiligingslek in het protocol wat gebruikt wordt om bestanden mee te delen en dat wordt gebruikt door nieuwe, vrij heftige ransomware/cryptolocker. Ik ben nu met spoed alle servers aan het updaten. | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 mei 2017 @ 13:31 | |
Was gisteren in het nieuws ja. Ik heb er op mijn werk eigenlijk niemand over gehoord | ||
b2py | zaterdag 13 mei 2017 @ 13:43 | |
Ik heb een Mac, moet het dan ook? | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 mei 2017 @ 13:46 | |
Nee voor Mac zullen nooit cryptolockers geschreven worden want Mac is een niche market. Welterusten b2py | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 13 mei 2017 @ 13:51 | |
Updates bijhouden? Ja. Maar dit was specifiek een bug in een service op Windows. | ||
MTL | zaterdag 13 mei 2017 @ 14:06 | |
Ik krijg enkel een melding na het oprijden van de HSL dat het stroomnet voor aansturing stroomafnemers niet beschikbaar is, niet dat er een relais niet in orde is. Sowieso ben ik geen monteur, dus zelfs als ik zo'n melding zou krijgen, zou ik niet zomaar even een relais kunnen vervangen vanuit de enorme voorraad verschillende relais die ik altijd samen met het gereedschap in mijn tas heb zitten Ik moet er dus omheen werken. In dit geval deed de achterste loc het wel en kon ik, na een aantal systemen op de voorste loc uitgeschakeld/geblokkeerd/losgekoppeld te hebben, met de achterste loc duwend de HSL af. | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 mei 2017 @ 14:59 | |
Lol zit net in de trein naar Zutphen, rubik's cube scrambled op tafel. HC komt langs, ziet dat ding: "Whaaa je had hem nu wel klaar mogen hebben he!" Dus ik zeg, ja ik was al klaar, begin zo weer overnieuw. Ja hoe lang doe je erover? Nou... 2 minuten Okee, daar wacht ik wel even op Hij ging ook nog de tijd opnemen met zijn Railpocket, en jawel hoor: 1:56 | ||
James1988 | zaterdag 13 mei 2017 @ 15:06 | |
Deutsche Bahn loopt nog een beetje achter... | ||
derLudolf | zaterdag 13 mei 2017 @ 15:14 | |
Hoorde vanmorgen inderdaad op de radio dat DB ook getroffen was. | ||
Loekie1 | zaterdag 13 mei 2017 @ 16:52 | |
Wat is er aan de hand tussen Muiderpoort en Duivendrecht? Net op tijd kwam ik erachter dat er geen treinen reden maar ik kan nergens vinden waarom ze niet rijden. | ||
derLudolf | zaterdag 13 mei 2017 @ 16:57 | |
Werkzaamheden Staat wel tussen dit lijstje http://www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situatie-op-het-spoor | ||
ReisT | zaterdag 13 mei 2017 @ 17:33 | |
Overal in Duitsland staat vandaag op de treinaanwijzers alleen maar "Bitte Lautsprecherdurchsage beachten"... | ||
James1988 | zaterdag 13 mei 2017 @ 17:46 | |
Lijkt mij een kwestie van de image opnieuw uitrollen naar de getroffen schermen, maar het zullen er wel aardig wat zijn die daarna ook nog geconfigureerd moeten worden. En dan is het nog maar de vraag hoeveel er nog meer is getroffen binnen het DB-netwerk. Die ransomware verspreidt zich als een worm. | ||
Claude_Viole | zaterdag 13 mei 2017 @ 17:49 | |
Dat verspreiden is inmiddels wel gestopt, nu er per toeval een kill-switch is gevonden . | ||
Peterselieman | zaterdag 13 mei 2017 @ 17:54 | |
ik lees het ja. Bijzondere manier | ||
Duvel | zaterdag 13 mei 2017 @ 18:31 | |
Alleen bij servers, of ook bij computers van gewone stervelingen? | ||
Duvel | zaterdag 13 mei 2017 @ 18:35 | |
Toch suf, dat soort storingen. Kreeg je 'm onder beide spanningen niet meer opgezet? | ||
James1988 | zaterdag 13 mei 2017 @ 19:19 | |
Ja, mits de killswitch bereikbaar is. Als dat niet zo is wordt de boel alsnog versleuteld. | ||
Loekie1 | zaterdag 13 mei 2017 @ 19:45 | |
Staat er niet tussen. Het was onverwacht, werkzaamheden zijn niet onverwacht. | ||
Salatrel | zaterdag 13 mei 2017 @ 19:52 | |
tenzij ze ongepland waren | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 13 mei 2017 @ 23:34 | |
Die killswitch geldt alleen tijdens de encryptiefase en beschermt geen bestanden die al encrypted zijn. | ||
Duvel | zaterdag 13 mei 2017 @ 23:38 | |
Is de Samba ook kwetsbaar? | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 13 mei 2017 @ 23:40 | |
Nee, het is expliciet alleen in de manier waarop Windows het request op TCP poort 445 afhandelt op SMBv1. Als je SMBv1 uitgeschakeld hebt (wat hoort eigenlijk) dan ben je al niet vatbaar voor de exploit. Wel voor de cryptolocker zelf trouwens. | ||
b2py | zaterdag 13 mei 2017 @ 23:41 | |
Windows Ik las een tweetje vanmiddag of iedereen nu blij was dat InfoPlus op Lunix draait | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 13 mei 2017 @ 23:42 | |
Ja, klein dingetje; er worden tegenwoordig meer ernstige bugs gevonden in Linux dan in Windows. Maar dat gaat verder voorbij deze topic. Ik wilde graag dat iedereen updates installeerde en daarom riep ik het hier. Discussie over hoe/wat/waar; pm/fb/whatsapp me, maar die discussie is niet voor deze topic. | ||
Duvel | zaterdag 13 mei 2017 @ 23:43 | |
Ook gewoon regelmatig updaten. | ||
b2py | zaterdag 13 mei 2017 @ 23:44 | |
Waarom niet? DB was de sjaak dus treingerelateerd! | ||
b2py | zaterdag 13 mei 2017 @ 23:44 | |
vol | ||
b2py | zaterdag 13 mei 2017 @ 23:45 | |
vol2 |