abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170734187
registreer om deze reclame te verbergen
"Als de nood aan de man is, dan hebben we onze reservisten hard nodig." - Generaal Tom Middendorp, Commandant der Strijdkrachten

ixecqv.jpg

Het Korps Nationale Reserve maakt sinds 1948 deel uit van de Nederlandse Koninklijke Landmacht als een onderdeel van het Commando Landstrijdkrachten en zet de tradities voort van de Vrijwillige Landstorm Korpsen die op 4 augustus 1914 zijn opgericht om de grote stroom vrijwilligers die zich meldden voor de mobilisatie te organiseren. Deze landstormkorpsen zijn tot 1940 actief geweest en vele vrijwilligers hiervan hebben deelgenomen aan de gevechten in de meidagen van 1940. De bezetter heeft deze organisatie na de capitulatie ontmanteld en opgeheven.

Natresmilitairen zijn reservisten. Zij volgen hun opleiding en verrichten hun diensten op basis van vrijwilligheid en ontvangen een financiŽle vergoeding voor de uren dat zij voor training of andere redenen actief in dienst zijn. Een reservist wordt aangesteld met een verplichting van 120 opleidings- en trainingsuren per jaar. Daarnaast moet hij of zij voldoen aan eisen van fysieke inzetbaarheid en conditie.

Het Korps Nationale Reserve wordt vooral ingezet voor bewaking- en beveiligingstaken en bij crisis- en rampenbestrijding. Daadwerkelijke inzet in Nederland heeft onder andere plaatsgevonden bij de bestrijding van de watersnood in 1995 en 2011, de veterinaire crises (MKZ en varkenspest), de vuurwerkramp in Enschede, het bezoek van President Bush in 2005, en de Nuclear Security Summit in 2014. Een andere aansprekende en langdurige inzet was in 2003, in de aanloop naar de Irakoorlog. Daarbij verleende het Korps enkele maanden, militaire bijstand aan het Amerikaanse leger dat grote hoeveelheden materieel via de Rotterdamse haven naar het oorlogsgebied verscheepte. Dit gebeurde in het kader van de zogenaamde Host Nation Support dat in het verleden een apart onderdeel van de Nationale Reserve was, bedoeld voor de logistieke ondersteuning van buitenlandse troepen en materieel verplaatsingen over Nederlands grondgebied. De commissie van onderzoek besluitvorming Irak, de zogeheten Commissie-Davids besteedt uitvoerig aandacht aan deze militaire inzet.

Vanwege het puur binnenlandse karakter van alle Natres-taken, de korte perioden van actieve dienst en de beperkte militaire basisopleiding worden natresmilitairen normaal gesproken niet naar het buitenland uitgezonden. Tijdens de SFIR-missies 3 t/m 5 is echter bij uitzondering een zeer beperkt aantal reservisten van het Korps Nationale Reserve naar Irak uitgezonden. Tijdens de missie in Afghanistan zijn ook weer natresmilitairen uitgezonden, ook toen geheel op vrijwillige basis.

2cy2vwx.jpg

10 Natresbataljon bestaande uit 6 compagnieŽn onder 43 Gemechaniseerde Brigade te Havelte en verantwoordelijk voor Noord en Oost Nederland
• Alfa + Bravo compagnie (Assen)
• Charlie compagnie (Wezep)
• Delta compagnie (Schaarsbergen)
• Echo compagnie (Stroe)
• Foxtrot compagnie (Enschede)

20 Natresbataljon bestaande uit 6 compagnieŽn onder 11 Luchtmobiele Brigade te Schaarsbergen en verantwoordelijk voor West en Midden Nederland
• Alfa + Delta compagnie (Den Haag)
• Bravo compagnie (Bergen)
• Charlie compagnie (Amsterdam)
• Echo + Foxtrot compagnie (Amersfoort)

30 Natresbataljon bestaande uit 5 compagnieŽn onder 13 Lichte Brigade te Oirschot en verantwoordelijk voor Zuid Nederland
• Alfa compagnie (Vlissingen)
• Bravo compagnie (Breda)
• Charlie compagnie (Oirschot)
• Delta compagnie (Brunssum)
• Echo compagnie (Vredepeel)

Natres militair worden? Meld je hier aan voor een voorlichting!
pi_170738423
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 22:01 schreef mtchel112 het volgende:
Misschien kun je de nieuwe indeling van de veiligheidsregios verwerken in de OP?
Ook zijn er hierdoor een aantal Cie-en gewisseld van bataljon.

https://www.defensie.nl/a(...)g-veiligheidsregio-s
------
Nothing but the rain
pi_170799796
Weet iemand toevallig of als je van de sportfaciliteiten/paresto KMA gebruik mag maken als je bij de NATRES zit? Je krijgt in principe een pas type 1 dus lijkt me wel, maar misschien dat er voor de KMA aparte toegangsregels zijn...?
Tell me and I forget. Teach me and I remember. Involve me and I learn.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 18:23:18 #4
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_170804184
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:28 schreef davidsierra het volgende:
Weet iemand toevallig of als je van de sportfaciliteiten/paresto KMA gebruik mag maken als je bij de NATRES zit? Je krijgt in principe een pas type 1 dus lijkt me wel, maar misschien dat er voor de KMA aparte toegangsregels zijn...?
die regels zijn onlangs wel aangescherpt. Ik kom het terrein iig met mijn auto niet meer op :')
pi_170827463
Parkeren zal lastig worden, maar je kunt de kazerne wel op ja.

Maar vrijwillig paresto? Echt?
pi_170827811
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:15 schreef Bouke-p het volgende:
Parkeren zal lastig worden, maar je kunt de kazerne wel op ja.

Maar vrijwillig paresto? Echt?
haha, parasito... maar toch, sporten, ff wat eten, lijkt me wel relaxt... is het echt zo erg?

Flauw dat je niet met je auto de KMA op mag, Trip is geen probleem hoor ik, maar die sportfaciliteiten zijn een stuk minder...
pi_170855745
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:32 schreef davidsierra het volgende:

[..]

haha, parasito... maar toch, sporten, ff wat eten, lijkt me wel relaxt... is het echt zo erg?

Flauw dat je niet met je auto de KMA op mag, Trip is geen probleem hoor ik, maar die sportfaciliteiten zijn een stuk minder...
Ja sport faciliteiten op de KMa zijn geweldig, jammer dat ik na mijn amo niet meer in Breda woon. Anders was het 5 minuten lopen en ik had een geweldige sportschool.

Op de KMa kun je volgens mij vrij makkelijk naar binnen, er trainen ook niet cadetten bij de roeivereniging daar, die mogen naar mijn weten daar ook sporten.

Ik was er laatst met een open dag en ik kon daar gewoon bij wijze van rond dwarrelen, ook geen afmelding ergens.
pi_171099093
En hebben de mensen van de mei lichting het een beetje overleefd?
pi_171099352
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:09 schreef mtchel112 het volgende:
En hebben de mensen van de mei lichting het een beetje overleefd?
Zeker! Hele gave tijd gehad! :-D geen MOR, wel allemaal basisschutter.
pi_171099365
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:23 schreef roz97 het volgende:

[..]

Zeker! Hele gave tijd gehad! :-D geen MOR, wel allemaal basisschutter.
Ah tof om te horen! Mor komt vast nog wel eens dan. A
pi_171101954
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:24 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ja met de AMO+
  maandag 22 mei 2017 @ 00:56:19 #12
321931 Dale.
Jim /carey
pi_171109659
Zitten hier ook mensen die vallen onder de reservist specifieke deskundigheid O-)
pi_171170734
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:24 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

MOR?
pi_171193510
Masker oefenruimte. En nee... Dat mag je geen gaskamer noemen... :-)

Gefeliciteerd allen die de amo hebben gedaan.
pi_171519323
Weet iemand wanneer de startdatums in 2017 van de amo voor de natres zijn?
pi_171547455
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:03 schreef devect het volgende:
Weet iemand wanneer de startdatums in 2017 van de amo voor de natres zijn?
Als je door de keuring bent moet je even bellen. Ik schat zo in dat juli en augustus al vol zit dus dan wordt dan in het najaar.
pi_171560082
Even een praktisch vraagje voor de amo:
Moet je geschoren zijn? Want dan kan ik beter alvast op zondag maar even de baard eraf halen.
pi_171566937
Ik kan me iemand op de AMO herinneren die een prachtige baard had in de eerste week. De 2e week heb ik m niet meer gezien maar liep er wel een nieuwe met een blote konten gezicht rond :-)

Volgens mij had hij het die eerste week gevraagd en m in het weekend eraf gehaald.
Die 2e week gingen we pas de MOR in dus dat kwam helemaal goed. Ik hoorde over mijn sik ook het een en ander dat ik risico zou lopen maar ik had nergens last van.

Bij mijn 2e bezoek aan de mor liep er een instructeur met flinke baard die er allemaal witte zooi in had zitten. Later bleek dat vaseline te zijn zodat zijn CBRNmasker beter afsloot.

Sinds ik zelf een baard heb zit er dus een potje vaseline in mn CBRNtas maar ik heb het niet meer kunnen proberen in de MOR. Misschien dat anderen hier meer over kunnen zeggen.
Dit waren in ieder geval mijn 2 centen aan ervaring op dit topic... Klein beetje baard lijkt me geen probleem...

Je kunt het wanneer je je CBRN masker al hebt ook even proberen.
Masker goed op je hoofd zetten, bandjes aantrekken. hand op de filterbus zodat deze afsluit en inademen. Als het goed is trekt je masker vacuum en voel je dat. Trek je toch nog lucht ergens vandaar dan is het niet goed en zou ik nog even een beetje eraf halen... (of je filterbus aandraaien omdat je de vorige keer tijdens het hardlopen met masker 'm een slagje hebt losgedraait :-) )
pi_171568401
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 09:26 schreef nkerkhof het volgende:
Ik kan me iemand op de AMO herinneren die een prachtige baard had in de eerste week. De 2e week heb ik m niet meer gezien maar liep er wel een nieuwe met een blote konten gezicht rond :-)

Volgens mij had hij het die eerste week gevraagd en m in het weekend eraf gehaald.
Die 2e week gingen we pas de MOR in dus dat kwam helemaal goed. Ik hoorde over mijn sik ook het een en ander dat ik risico zou lopen maar ik had nergens last van.

Bij mijn 2e bezoek aan de mor liep er een instructeur met flinke baard die er allemaal witte zooi in had zitten. Later bleek dat vaseline te zijn zodat zijn CBRNmasker beter afsloot.

Sinds ik zelf een baard heb zit er dus een potje vaseline in mn CBRNtas maar ik heb het niet meer kunnen proberen in de MOR. Misschien dat anderen hier meer over kunnen zeggen.
Dit waren in ieder geval mijn 2 centen aan ervaring op dit topic... Klein beetje baard lijkt me geen probleem...

Je kunt het wanneer je je CBRN masker al hebt ook even proberen.
Masker goed op je hoofd zetten, bandjes aantrekken. hand op de filterbus zodat deze afsluit en inademen. Als het goed is trekt je masker vacuum en voel je dat. Trek je toch nog lucht ergens vandaar dan is het niet goed en zou ik nog even een beetje eraf halen... (of je filterbus aandraaien omdat je de vorige keer tijdens het hardlopen met masker 'm een slagje hebt losgedraait :-) )
Wat een held ben je toch ook! Tof dat we collega's worden in Vlissingen!
pi_171583582
Hihi. Ik ga stuk... Ik ben zeker geen Fruity Rudy... Verre van... Het tegenovergestelde is meer waar...
pi_171592611
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:03 schreef mtchel112 het volgende:
Even een praktisch vraagje voor de amo:
Moet je geschoren zijn? Want dan kan ik beter alvast op zondag maar even de baard eraf halen.
Bij mij waren er gewoon mensen met een baard, en ook 80% van de instructeurs had een baard (1-2cm), als je hem netjes bijhoudt is het geen probleem, er was niemand bij ons die zijn baard af heeft moeten scheren :-) maar als je geen baard hebt aan het begin, hou het dan ook lekker kaal die twee weken!
pi_171592626
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:53 schreef nkerkhof het volgende:
Hihi. Ik ga stuk... Ik ben zeker geen Fruity Rudy... Verre van... Het tegenovergestelde is meer waar...
Haha het gaat meer om het feit dat je altijd hier zo behulpzaam bent. Voor velen natressers in spe zijn zoveel vragen, vaak door de wat klungelige w&s, dat het fijn is om iemand te hebben die overal antwoord op wilt geven.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 00:11:11 #24
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_171657286
Hebben jullie eenheden de nieuwe spullen al gehad? Heb het over:
- smockjas
- nieuwe handschoenen
- combat shirt voor onder opsvest
- die beige kazernejas, even naam kwijt
- nieuw rugzakje

Helaas komt het spul pas zodra ik overgestapt ben naar de KM maar mochten vanavond passen en zag er peppie uit allemaal. Vooral dat combat shirt lijkt me een verademing. Kan je voortaan dat aandoen ipv gewoon je gvt basisjas onder vest als het warm is.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_171661720
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 00:11 schreef mpc007 het volgende:
- smockjas
- nieuwe handschoenen
- nieuw rugzakje

Helaas komt het spul pas zodra ik overgestapt ben naar de KM maar mochten vanavond passen en zag er peppie uit allemaal. Vooral dat combat shirt lijkt me een verademing. Kan je voortaan dat aandoen ipv gewoon je gvt basisjas onder vest als het warm is.
Is die combat shirt zo'n dun dingetje? Die heeft de kct toch aan in Mali nu?
En die softshell ziet er inderdaad ook kek uit.
pi_171752437
Iemand die verstand heeft van pgu verstrekking?
- overhemd is naar logistiek peloton gestuurd op een kazerne in oirschot
- poncho uit de smp zou worden nageleverd, tot op heden niet ontvangen. (lijkt mij toch nodig in de amo?)
-colbert ook niks van vernomen, dit is alleen wat minder belangrijk van nu.

Verstandig om hier achteraan te gaan, en bij wie zou ik aan moeten kloppen?
PGU winkel kan ik nog niet in geloof ik.
pi_171794174
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 11:18 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Haha het gaat meer om het feit dat je altijd hier zo behulpzaam bent. Voor velen natressers in spe zijn zoveel vragen, vaak door de wat klungelige w&s, dat het fijn is om iemand te hebben die overal antwoord op wilt geven.
Graag gedaan hoor. Ik vond het zelf enorm rot dat ik niet de juiste info kon vinden en het voorlichtingsverhaal bleek in de praktijk ook iets anders uit te vallen... Ik merk wel dat hoe langer ik bij de club zit ook minder ga delen... Dus wie weet houdt dat ook nog eens op maar de opkomst zaken kan ik best wat over mededelen.

quote:
2s.gif Op
dinsdag 13 juni 2017 00:11 schreef mpc007 het volgende:

- smockjas
- nieuwe handschoenen
- nieuw rugzakje

Nomex handschoenen en coyote tan ruza had ik al verstrekt gekregen. Ik hoorde van 30 Bcie en Ccie dat zij de afgelopen tijd hebben gepast. Binnenkort gaat de Acie ook passen.

Iedereen is al tijden benieuwd naar de groene softshell jas... Ik ook.
Ook ben ik benieuwd naar de smockjurk... Vooral de kleinere ventjes die ik er mee heb zien lopen zien eruit alsof je met een jurk loopt.
Ben benieuwd hoe die in de praktijk gaat werken...

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 16:00 schreef mtchel112 het volgende:
Iemand die verstand heeft van pgu verstrekking?
- overhemd is naar logistiek peloton gestuurd op een kazerne in oirschot
- poncho uit de smp zou worden nageleverd, tot op heden niet ontvangen. (lijkt mij toch nodig in de amo?)
-colbert ook niks van vernomen, dit is alleen wat minder belangrijk van nu.

Verstandig om hier achteraan te gaan, en bij wie zou ik aan moeten kloppen?
PGU winkel kan ik nog niet in geloof ik.
Spullen die naar Oirschot gestuurd zijn komen vanzelf op de Bevo terecht van de kazerne waar je straks op dient. Gebeurt dat niet vraag dan even bij de Bevo of ze m een keer mee kunnen nemen. Ze gaan regelmatig de spullen halen en leggen dan alles in het rek van jouw peloton.
Poncho is wel handig maar dan ga je maar naast ene buddy liggen of je koopt er een tweedehands ofzo... Je gebruikt m maar 1 keer en je bifizak is ook waterdicht voor het geval dat.

Colbert heeft bij mij ook meer dan een half jaar geduurd... komt vanzelf goed. tegen de tijd dat je beŽdigd wordt heb je m wel :-)
Gewoon afwachten en aangeven bij je opc of bij de Bevo... Er wordt niet moeilijk gedaan als je iets niet hebt.
Alleen naamlintjes, hepla en naamplaatje voor DT is volgens mij niet zo makkelijk te regelen... Er zit nu een SM voor me achteraan... Ik hoop dat het hem lukt...
pi_171797600
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:48 schreef nkerkhof het volgende:

[..]

Graag gedaan hoor. Ik vond het zelf enorm rot dat ik niet de juiste info kon vinden en het voorlichtingsverhaal bleek in de praktijk ook iets anders uit te vallen... Ik merk wel dat hoe langer ik bij de club zit ook minder ga delen... Dus wie weet houdt dat ook nog eens op maar de opkomst zaken kan ik best wat over mededelen.

[..]

Nomex handschoenen en coyote tan ruza had ik al verstrekt gekregen. Ik hoorde van 30 Bcie en Ccie dat zij de afgelopen tijd hebben gepast. Binnenkort gaat de Acie ook passen.

Iedereen is al tijden benieuwd naar de groene softshell jas... Ik ook.
Ook ben ik benieuwd naar de smockjurk... Vooral de kleinere ventjes die ik er mee heb zien lopen zien eruit alsof je met een jurk loopt.
Ben benieuwd hoe die in de praktijk gaat werken...

[..]

Spullen die naar Oirschot gestuurd zijn komen vanzelf op de Bevo terecht van de kazerne waar je straks op dient. Gebeurt dat niet vraag dan even bij de Bevo of ze m een keer mee kunnen nemen. Ze gaan regelmatig de spullen halen en leggen dan alles in het rek van jouw peloton.
Poncho is wel handig maar dan ga je maar naast ene buddy liggen of je koopt er een tweedehands ofzo... Je gebruikt m maar 1 keer en je bifizak is ook waterdicht voor het geval dat.

Colbert heeft bij mij ook meer dan een half jaar geduurd... komt vanzelf goed. tegen de tijd dat je beŽdigd wordt heb je m wel :-)
Gewoon afwachten en aangeven bij je opc of bij de Bevo... Er wordt niet moeilijk gedaan als je iets niet hebt.
Alleen naamlintjes, hepla en naamplaatje voor DT is volgens mij niet zo makkelijk te regelen... Er zit nu een SM voor me achteraan... Ik hoop dat het hem lukt...
Ik denk dat je door deze behulpzaamheid juist anderen aanspoort om hetzelfde te doen, en zo het stokje kan doorgeven die ook bereid zijn om anderen te helpen.

Fijn om te horen dat alles goed komt met de PGU. Misschien eens kijken of ik ergens een poncho kan scoren en anders maar erop wagen, amo in juli dus met regen zal het (hoop ik) meevallen.
pi_171811223
Intussen begint het bij mij enorm te kriebelen, nog 20 dagen en dan kan ook eindelijk mijn Natres avontuur beginnen!
Na anderhalf jaar wachten en vooral lezen komt het toch nu ineens heel dichtbij.
pi_171870992
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:48 schreef mtchel112 het volgende:
Intussen begint het bij mij enorm te kriebelen, nog 20 dagen en dan kan ook eindelijk mijn Natres avontuur beginnen!
Na anderhalf jaar wachten en vooral lezen komt het toch nu ineens heel dichtbij.
We hebben samen amo dan, Ik ook 10 juli. :p
Ik ga 30 juni pas naar KPU

In de ontvangers van de MI zat ook een Mitchel.
pi_171877583
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:48 schreef mtchel112 het volgende:
vet man, snap dat het begint te kriebelen! Ik ga een maandje later ;)
Over de AMO en kleeddag trouwens, ik heb gemaild met iemand van 13 LB over welke AMO datum ik zou willen etc. Hij zei dat hij me in zou plannen. Wanneer hoorde jij weer iets?
pi_171889224
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:32 schreef L6259 het volgende:

[..]

We hebben samen amo dan, Ik ook 10 juli. :p
Ik ga 30 juni pas naar KPU

In de ontvangers van de MI zat ook een Mitchel.
Ah tof man!
Ik kon in mei al om mijn pgu. Ik ga nu mijn tentamenweken in dus vandaar dat ik eerder mocht/wou.
pi_171889266
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 08:50 schreef davidsierra het volgende:

[..]

vet man, snap dat het begint te kriebelen! Ik ga een maandje later ;)
Over de AMO en kleeddag trouwens, ik heb gemaild met iemand van 13 LB over welke AMO datum ik zou willen etc. Hij zei dat hij me in zou plannen. Wanneer hoorde jij weer iets?
Ik kreeg vorige week donderdag een uitnodiging en meldingsinstructie. Dus ga er vanuit dat jij die ook pas wat later krijgt. Ik kreeg volgens mij precies hetzelfde bericht, dus zit vast snor :)
pi_171893910
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 16:58 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ah tof man!
Ik kon in mei al om mijn pgu. Ik ga nu mijn tentamenweken in dus vandaar dat ik eerder mocht/wou.
Hoe verliep trouwens de kleeddag? Wat heb je allemaal meegekregen en hoe verliep het? Ben wel benieuwd
pi_171894883
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 19:55 schreef L6259 het volgende:

[..]

Hoe verliep trouwens de kleeddag? Wat heb je allemaal meegekregen en hoe verliep het? Ben wel benieuwd
Verliep allemaal erg voorspoedig. Een groep kmar studenten kregen voorrang waardoor wij een uur ofzo moesten wachten.
Ik moest om 7.45 melden en was volgens mij half 2 ofzo klaar.
Hele relaxte sfeer hing er, alle medewerkers zijn aardig!

Qua pasvorm, het moet lekker zitten. Maak eens een squat, zwaai spastisch met je armen etc. Als het dan nergens trekt dan is het goed. Verder weten de mensen die daar werken vaak 9 vd 10 keer welke maat jij nodig hebt.

De overall moet wel echt een flink stuk groter dan dat je denkt.

De meindl's goed strikken, ik had ze volgens de beste man te "swag" gestrikt waardoor ik dus niet de goede pasvorm had. Strak aantrekken, je mag er niet in glippen oid.

Verder moet je alles ervaren, zeker omdat de sfeer zo relaxed is zul je dat ook wel snel genoeg doorkrijgen.

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!

Edit:
Wat ik mee heb gekregen? 2 plunjebalen, 1 60lr rugtas en een day pack vol aan uitrusting. Ga dus absoluut niet met het ov of een Ford ka.

Edit 2:
Mocht je al goede hardloopschoenen hebben, zoek dan alvast op welke maat, merk en type. Help je de mensen mee die je sportschoenen moeten aanmeten :)

[ Bericht 6% gewijzigd door mtchel112 op 23-06-2017 20:25:48 ]
pi_171897272
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 20:20 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

De overall moet wel echt een flink stuk groter dan dat je denkt.

Dat moet dus niet, maar daar kom je vanzelf wel achter :+
pi_171903105
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:28 schreef Awsom het volgende:

[..]

Een collega had er dus een aan die best goed pastte zoals gvt. Die kreeg het commentaar dat die veel groter moest :p
Ik ben benieuwd dan haha
pi_171903546
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 00:11 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Een collega had er dus een aan die best goed pastte zoals gvt. Die kreeg het commentaar dat die veel groter moest :p
Ik ben benieuwd dan haha
Hoe zit het met zaken zoals bijvoorbeeld de HaMil en de helm, krijg je die ook al bij het kpu of pas bij de amo? Gewoon nieuwschierigheid ik zie het voor de rest allemaal daar wel. Maar bedankt voor het antwoorden van de vragen haha
pi_171903714
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 00:27 schreef L6259 het volgende:

[..]

Hoe zit het met zaken zoals bijvoorbeeld de HaMil en de helm, krijg je die ook al bij het kpu of pas bij de amo? Gewoon nieuwschierigheid ik zie het voor de rest allemaal daar wel. Maar bedankt voor het antwoorden van de vragen haha
Helm krijg je daar :)
Hamil is volgens mij een dingetje, ik geloof dat nkerkhof hem al had bemachtigd.

Edit: heb ik je nou een PM gestuurd?
pi_171904281
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:28 schreef Awsom het volgende:

[..]

je overal moet lekker ruim zijn, anders zit t ronduit kut tijdens sport. En je krijgt m niet over je gvt als je onderhoud doet.
pi_171906390
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 00:36 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Hamil is volgens mij een dingetje, ik geloof dat nkerkhof hem al had bemachtigd.

Ik heb geen PM ontvangen in ieder geval :p
pi_171917615
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 01:03 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

je overal moet lekker ruim zijn, anders zit t ronduit kut tijdens sport. En je krijgt m niet over je gvt als je onderhoud doet.
Ja maar het moet geen maat 54 zijn als je normaal 44 draagt. :P
pi_171918192
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:25 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ja maar het moet geen maat 54 zijn als je normaal 44 draagt. :P
Haha naja kun je met die lange mouwen en pijpen je extra zekeren op de touwen toch?
Maar nee zo erg is het nou ook weer niet, maat 50 was net iettjes groter als GVT, heb dus maat 52 gepakt.
pi_171918469
Ik zag op facebook dat 30 A-cie een flinke oefening achter de rug heeft? :P
pi_171919399
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 00:36 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Je hebt mij een PM gestuurd, heb ik op gereageerd. Hamil kregen wij meteen met de amo en de rest van ons peleton heeft afgelopen maandag een nieuw exemplaar gehad! Helm gewoon bij kpu.
pi_171921788
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:56 schreef roz97 het volgende:

[..]

Je hebt mij een PM gestuurd, heb ik op gereageerd. Hamil kregen wij meteen met de amo en de rest van ons peleton heeft afgelopen maandag een nieuw exemplaar gehad! Helm gewoon bij kpu.
Haha ja dat weet ik, mbt tot de poncho :P
pi_171921872
Iemand die recent AMO heeft gehad die kan vertellen wat je per dag ongeveer kan verwachten? Ik weet dat er veel theorie in zit,militair recht, ZHKH, hiba, korte bivak aan het einde en nog een paar andere dingen maar de meeste verslagen zijn echt al ongeveer 10 jaar oud.
pi_171921974
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:05 schreef mtchel112 het volgende:
Ik zag op facebook dat 30 A-cie een flinke oefening achter de rug heeft? :P
Sinds wanneer is een beetje wandelen een flinke oefening?

En zonde van de tijd imho, er zijn weinig uren ennom die nou te verknoeien met brancard races etc... ga wat nuttigs oefenen!

vandaag mee gelopen in het natres veteranen det! Best indrukwekkend zo'n defile!
pi_171924846
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:52 schreef L6259 het volgende:
Iemand die recent AMO heeft gehad die kan vertellen wat je per dag ongeveer kan verwachten? Ik weet dat er veel theorie in zit,militair recht, ZHKH, hiba, korte bivak aan het einde en nog een paar andere dingen maar de meeste verslagen zijn echt al ongeveer 10 jaar oud.
Ik heb hem in mei gedaan; je leert wat exercitie aan, je leert ZHKH, je leert je wapen te onderhouden en gebruiken (sim/schietbaan) en aan het einde ga je een nacht op bivak (kamp opzetten, aggregaat gebruiken, wacht lopen, patrouille lopen, contactdrill) en ergens in die twee weken is het de bedoeling dat je de DCP haalt ;-) geen militair recht en hiba dus!
pi_171925109
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:41 schreef roz97 het volgende:

[..]

Ik heb hem in mei gedaan; je leert wat exercitie aan, je leert ZHKH, je leert je wapen te onderhouden en gebruiken (sim/schietbaan) en aan het einde ga je een nacht op bivak (kamp opzetten, aggregaat gebruiken, wacht lopen, patrouille lopen, contactdrill) en ergens in die twee weken is het de bedoeling dat je de DCP haalt ;-) geen militair recht en hiba dus!
hmm apart ik dacht wel dat HIBA en militair recht echt basis onderdelen waren.

Ik zal het wel zien over 2 weken! bedankt voor je antwoord
pi_171928540
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:56 schreef L6259 het volgende:

[..]

hmm apart ik dacht wel dat HIBA en militair recht echt basis onderdelen waren.

Ik zal het wel zien over 2 weken! bedankt voor je antwoord
Nope hiba komt pas met de FIT geloof ik. Militair recht had ik toevallig met mijn eerste opkomstavond. Wat wel fijn is is dat iedereen door deze aanpak basisschutter was na twee weken, dat was namelijk eerst niet standaard bij de ARB :)
pi_171930447
Het verschilt per lichting en per school. Ze zullen de tijd soms anders indelen naar beschikbaarheid van instructeurs, schietbanen, sim etc. Wij hebben hiba wel gehad tijdens de AMO maar geen contactdrill of recht.
pi_171931312
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 10:21 schreef roz97 het volgende:

[..]

Nope hiba komt pas met de FIT geloof ik. Militair recht had ik toevallig met mijn eerste opkomstavond. Wat wel fijn is is dat iedereen door deze aanpak basisschutter was na twee weken, dat was namelijk eerst niet standaard bij de ARB :)
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:02 schreef WWolfy het volgende:
Het verschilt per lichting en per school. Ze zullen de tijd soms anders indelen naar beschikbaarheid van instructeurs, schietbanen, sim etc. Wij hebben hiba wel gehad tijdens de AMO maar geen contactdrill of recht.
Als je in mei had dan had je AMO in Oirschot, de lichting van juli heeft AMO in Schaarsbergen.
Maar klinkt inderdaad logisch dat basisschutter prioriteit heeft, de rest volgt dan toch wel vanzelf na de AMO.
pi_171947848
Ik zal het je nog sterker vertellen; er waren twee amo's in mei, ik had hem met 10 anderen in Oirschot en tegelijkertijd was er een in Assen met (volgens mij) 12 personen.
pi_171960675
Iemand tips om je meindls in te lopen?

Ook twijfel ik of ik ze goed strik (klinkt echt :')) iemand daar een goede uitleg voor?
pi_171960792
Meindl's zijn super wat mij betreft, heb ze de eerste dag van de AMO aangedaan en vervolgens 2 weken op gelopen. Geen centje pijn, inlopen was voor mij niet nodig.

Als je ze nu toch al hebt doe ze gewoon aan naar wat je dan ook doet de hele dag (werk, school oid). Strikken zijn veel verschillende ideeŽn over, ik doe ze altijd strak aantrekken en dan ťťnmaal rond en dan een knoop erin, lussen netjes wegstoppen.
pi_171960859
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:21 schreef Philipp11 het volgende:
Meindl's zijn super wat mij betreft, heb ze de eerste dag van de AMO aangedaan en vervolgens 2 weken op gelopen. Geen centje pijn, inlopen was voor mij niet nodig.

Als je ze nu toch al hebt doe ze gewoon aan naar wat je dan ook doet de hele dag (werk, school oid). Strikken zijn veel verschillende ideeŽn over, ik doe ze altijd strak aantrekken en dan ťťnmaal rond en dan een knoop erin, lussen netjes wegstoppen.
Ja ik heb de amo pas over 2 weken, dus ik ben van plan er iedere dag wat op te lopen.
Met dat strikken voel ik mij echt een volslagen idioot :') Ik ben dan ook echt alleen sneakertjes gewend.
pi_171968573
Zelf laat ik de bovenste 2 oogjes open (veters er niet door) en stop ik de veters niet in de schachten maar naar boven tussen de elastiek in de broek. Ziet er de eerste keer stom uit maar het was een tip van een kuko die goed werkt. Ik loop nooit met de veters buiten mn schoenen feest te vieren tenzij ik ze dus in de schachten doe...

Anderen stoppen de veters wel in de schachten en bij hun gaan ze er nooit uit. Tis voor iedereen anders.
Verder trek ik mn veters ook niet super strak aan. Die schoenen doen gewoon goed hun werk. Met lang op mn voeten staan werkt dat strakke helemaal niet en bij het hardlopen merk je niet dat ze los zitten...
Succes!
pi_171976893
Gaan ze bij de AMO je bloedgroep nodig hebben? ik heb namelijk geen document met bloedgroep erop :') anders regelen ze dat bij de AMO toch?
pi_171981749
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:57 schreef Bouke-p het volgende:

En zonde van de tijd imho, er zijn weinig uren ennom die nou te verknoeien met brancard races etc... ga wat nuttigs oefenen!
Precies dit!
Ik ben blij dat onze kader groep de afgelopen paar opkomsten een aantal toffe oefeningen met veel mbv/tsp heeft neergezet.
------
Nothing but the rain
pi_171981766

[ Bericht 100% gewijzigd door sobertje op 27-06-2017 07:51:18 ]
------
Nothing but the rain
pi_171986287
Zie dat NatRes weer wat populairder wordt hier? Doen jullie dat dan naast een parttime baan of naast een studie?
W I E . L E E S T . D I T . ‹ B E R H A U P T ?
X O X O
pi_171987971
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:07 schreef BredeBroeder het volgende:
Zie dat NatRes weer wat populairder wordt hier? Doen jullie dat dan naast een parttime baan of naast een studie?
Ik naast mijn studie.
Hoe zit het met jou? Al studieplannen oid? Dan zou Natres zeker leuk zijn!
pi_171991664
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:36 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik naast mijn studie.
Hoe zit het met jou? Al studieplannen oid? Dan zou Natres zeker leuk zijn!
Nee, ga nog een jaar vwo tegemoet. Binnenkort opendag kma/kim pakken
X O X O
pi_172004590
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:11 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Nee, ga nog een jaar vwo tegemoet. Binnenkort opendag kma/kim pakken
Ohja zo zat het ja! Ik heb een tijdje je topic gevolgd.
Waar wil je naartoe? Hou er wel rekening mee dat wanneer je solliciteert het makkelijk een jaar kan duren voordat je aan de slag kan bij Natres.
pi_172010750
quote:
fulltime baan.
pi_172010772
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 07:47 schreef sobertje het volgende:

[..]

Precies dit!
Ik ben blij dat onze kader groep de afgelopen paar opkomsten een aantal toffe oefeningen met veel mbv/tsp heeft neergezet.
wij ook, de afgelopen pid hebben we zelfs een les mzv gehad. Voor een aantal mensen de eerste keer ooit!
pi_172011495
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:21 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

wij ook, de afgelopen pid hebben we zelfs een les mzv gehad. Voor een aantal mensen de eerste keer ooit!
Echo-cie Amersfoort?
pi_172011875
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:51 schreef roz97 het volgende:

[..]

Echo-cie Amersfoort?
nee, wel les gehad van de instructeur die bij de Ecie les had gegeven. Het klonk alsof er een hoop geitewollensokken rondlopen die liever alles oplossen door te praten...
pi_172013852
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:08 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

nee, wel les gehad van de instructeur die bij de Ecie les had gegeven. Het klonk alsof er een hoop geitewollensokken rondlopen die liever alles oplossen door te praten...
Hahaha oke, kan het me niet voorstellen maar het is ook niet mijn compagnie, ik zit bij delta.
pi_172017105
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 23:08 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ohja zo zat het ja! Ik heb een tijdje je topic gevolgd.
Waar wil je naartoe? Hou er wel rekening mee dat wanneer je solliciteert het makkelijk een jaar kan duren voordat je aan de slag kan bij Natres.
Mariniers wss of Kmar.
X O X O
pi_172024728
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:08 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

valt mee :)
pi_172065222
PGU is binnen!, jezus wat veel spul, iemand tips hoe je het het beste kan sorteren en zorgen dat je alles in orde hebt voor de amo?

EDIT: ik heb geen elastieken voor de broek en de kisten hoort dat?

[ Bericht 18% gewijzigd door L6259 op 30-06-2017 14:11:36 ]
pi_172067911
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:32 schreef L6259 het volgende:
Gaan ze bij de AMO je bloedgroep nodig hebben? ik heb namelijk geen document met bloedgroep erop :') anders regelen ze dat bij de AMO toch?
Dat testen ze wel in het ziekenhuis als je daar belandt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:46 schreef L6259 het volgende:
PGU is binnen!, jezus wat veel spul, iemand tips hoe je het het beste kan sorteren en zorgen dat je alles in orde hebt voor de amo?

Maak je eens niet zo druk... :P
pi_172068922
quote:

Je kan ook lijm gebruiken!
X O X O
pi_172110856
quote:

alles in de pluba's laten zitten, meenemen naar je opkomst en gewoon doen wat er gezegd word. Zo moeilijk is t allemaal niet.

elastiek voor je broek krijg je ook, is groen en zit op een rol van tig meter. Zelf afknippen en op maat maken, maar ook dat ga je meemaken in de amo.
pi_172123001
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 13:04 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

alles in de pluba's laten zitten, meenemen naar je opkomst en gewoon doen wat er gezegd word. Zo moeilijk is t allemaal niet.

elastiek voor je broek krijg je ook, is groen en zit op een rol van tig meter. Zelf afknippen en op maat maken, maar ook dat ga je meemaken in de amo.
Ik heb alles los gekregen, moest alles zelf in de pluba's doen alleen de SMP tas was voor verpakt.
Maar inderdaad ik zorg ervoor dat ik alles netjes in de pluba's heb, ťťn GVT apart leggen zoals ze vroegen en de rest zie ik daar wel. Ze zeiden alles meenemen behalve het DT dat is dus wat ik doe.
  Moderator zondag 2 juli 2017 @ 20:55:41 #78
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_172124062
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:55 schreef jitzzzze het volgende:
Haal het vast uit het plastic en was het een keertje.
Ik heb dit weekend het een en ander gewassen. Echt enorm veel plastic wat je overhoudt inderdaad.
pi_172144456
Het kan anders zijn maar bij mijn opleiding werden we na binnenkomst en in burger onder de krijgstucht geplaatst en zijn we ons daarna gaan aankleden. Op een kamer stond een rol elastiek plus een rol klittenband. Iedereen moest binnen een kwartier tijd voorzien zijn van elastieken in de broek, naam op naamlint en in juist tenue op de apelplaats staan.

Sommigen hebben te klein elastiek, andere te lang en de rollen zijn al heel snel weer foetsie. Zorg dat het goed gebeurt en snel! :-)
pi_172146211
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 18:12 schreef nkerkhof het volgende:
Het kan anders zijn maar bij mijn opleiding werden we na binnenkomst en in burger onder de krijgstucht geplaatst en zijn we ons daarna gaan aankleden. Op een kamer stond een rol elastiek plus een rol klittenband. Iedereen moest binnen een kwartier tijd voorzien zijn van elastieken in de broek, naam op naamlint en in juist tenue op de apelplaats staan.

Sommigen hebben te klein elastiek, andere te lang en de rollen zijn al heel snel weer foetsie. Zorg dat het goed gebeurt en snel! :-)
Dus GVT broek, overhemd, camouflage shirt, pet en kisten ?(weet ik alvast wat ik bovenop leg in de pluba :P)
pi_172146721
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 19:31 schreef L6259 het volgende:

[..]

Dus GVT broek, overhemd, camouflage shirt, pet en kisten ?(weet ik alvast wat ik bovenop leg in de pluba :P)
Camo 't shirt draag je bij mooi weer, dan kan je gvt jas uit.
pi_172146816
Overhemd heet basisjas. Ik zou mn mouwen nog even niet oprollen... Werd bij ons pas rond dag 3 geaccepteerd. Maar dan wel 100% netjes en allemaal wel of allemaal niet.
Iedereen Camo shirt of grijs shirt. Het grijze is je ondergoed werd op de opleiding verteld en de camo is een t-shirt. Je loopt nooit in je ondergoed rond dus wil je eens je basisjas uit op een werklocatie dan alleen met tshirt aan. Ook hier is het, iedereen hetzelfde tenue. Is er 1 idioot die m niet aan heeft houdt iedereen zn basisjas aan.
Bij de parate eenheid zal het geen probleem zijn maar tijdens je opleiding waarschijnlijk wel.
Pet inderdaad altijd op behalve binnen, de sokken die horen bij je Meindls aan dus M2 bij M2 en M1 bij M1...
Combineren van burger en militair wordt niet leuk gevonden. dat is dus ook als je je meindls onder je spijkerbroek draagt... Ik werd er uit gepikt omdat ik ze nog aan had... :-)

Ik zag dat de mensen die alles nog in plastic hadden erg veel tijd kwijt waren met uitzoeken van hun spullen en niet wisten wat alles was.
Zorg dat je al je gear uitgepakt hebt en in handen hebt gehad zodat je weet wat het is...
pi_172147158
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 19:55 schreef nkerkhof het volgende:
Overhemd heet basisjas. Ik zou mn mouwen nog even niet oprollen... Werd bij ons pas rond dag 3 geaccepteerd. Maar dan wel 100% netjes en allemaal wel of allemaal niet.
Iedereen Camo shirt of grijs shirt. Het grijze is je ondergoed werd op de opleiding verteld en de camo is een t-shirt. Je loopt nooit in je ondergoed rond dus wil je eens je basisjas uit op een werklocatie dan alleen met tshirt aan. Ook hier is het, iedereen hetzelfde tenue. Is er 1 idioot die m niet aan heeft houdt iedereen zn basisjas aan.
Bij de parate eenheid zal het geen probleem zijn maar tijdens je opleiding waarschijnlijk wel.
Pet inderdaad altijd op behalve binnen, de sokken die horen bij je Meindls aan dus M2 bij M2 en M1 bij M1...
Combineren van burger en militair wordt niet leuk gevonden. dat is dus ook als je je meindls onder je spijkerbroek draagt... Ik werd er uit gepikt omdat ik ze nog aan had... :-)

Ik zag dat de mensen die alles nog in plastic hadden erg veel tijd kwijt waren met uitzoeken van hun spullen en niet wisten wat alles was.
Zorg dat je al je gear uitgepakt hebt en in handen hebt gehad zodat je weet wat het is...
Had jij beide paar meindls mee? Het lijkt mij nogal overbodig om m1 mee te nemen in juli.
pi_172148289
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:07 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Had jij beide paar meindls mee? Het lijkt mij nogal overbodig om m1 mee te nemen in juli.
Iedereen die deze vraag stelt moet verplicht draadje Nationale Reserve #18 eerst van voor tot achter doornemen. ;)
pi_172152721
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 19:50 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Camo 't shirt draag je bij mooi weer, dan kan je gvt jas uit.
dat mag sinds een paar jaar niet meer ;) :p
pi_172152909
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:07 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Meindls die nat zijn drogen niet binnen 3 dagen op. Doe met deze informatie wat je wil.
pi_172154072
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 23:06 schreef WWolfy het volgende:

[..]

Meindls die nat zijn drogen niet binnen 3 dagen op. Doe met deze informatie wat je wil.
Got it! Alles mee behalve dt :p
pi_172158715
Idd, alles mee behalve DT. Zorg dat je niet de persoon die slim dacht te zijn en iets niet nodig had.
In t-shirt lopen mag idd niet maar eventueel op werklocatie kan je commandant beslissen dat het wel mag. Check het tenue voorschirft pdfje maar. Rot op riem en gewoon in T-shirt. Het is me al een paar keer overkomen, zelfs op de opleiding toen het zo warm was.
Wanneer je weer over de kazerne marcheert heb je gewoon je basisjas weer aan natuurlijk.

Succes!
pi_172230378
quote:
Naast FT baan ;)
------
Nothing but the rain
pi_172314041
1 mei heb ik in de Nationale Reserve #26 aan jullie gevraagd wanneer er een bevestiging zou komen wanneer mijn papierwinkel ontvangen zou zijn.
Deze is 4 juli binnen gekomen. mtchel112 en Nkerkhof hadden gelijk. Geduld...
ik heb in februari de voorlichting bijgewoond. En het pakket 7 maart verstuurd.
Hoop dat de mensen die nu aan het wachten zijn met de zelfde vraag en dit lezen hier wat aan hebben.

Weten jullie ook toevallig nog hoeveel tijd er tussen bevestiging en keuring kan zitten?
Er staat in de brief dat het gaat om een functie die vervult wordt in 2017... Lijkt me nogal rap.
Hoop dat er plek is. Alvast bedankt!
pi_172322750
Het duurt allemaal heel lang want er zijn maar weinig keuringsplaatsen beschikbaar in Amsterdam. Ondanks dat het heel hard nodig is bij sommige compies gaat het niet snel... Prioriteit ligt, begrijpelijk, bij andere eenheden.
pi_172500124
Mijn ervaring is ook dat het soms allemaal erg lang kan duren.

Ik had op 28 juni mijn medische keuring en ben toen goedgekeurd. Op 4 Juli een bericht van de selecteur voorlichter gekregen dat hij me zou aanmelding als reservist in Den Haag en dat ik moest wachten op een beschikking die ik per post zou krijgen. Zodra ik deze heb moest ik bellen om mijn opkomstmoment te bepalen.

Iemand enig idee hoe lang het kan duren voordat ik deze brief krijg? We zijn nu 2 weken verder en nog geen post helaas.

Even geduld nog of moet ik contact opnemen?
pi_172501157
Ik weet niet hoe het inmiddels gaat maar een halfjaar geleden heeft het bij mij maanden geduurd.
pi_172543130
Het wisselt echt: ik had in sept 2014 voorlichting, dec/jan keuringen, april '15 AMO-R en mei eerste opkomst.

Staat er in de brief een contactpersoon?
Of weet je misschien al bij welke Cie je ingedeeld bent?

Nadeel: je zit nu ook in de zomerperiode.
------
Nothing but the rain
pi_172642231
Weet iemand misschien wanneer de datums voor de amo van 2017 misschien begin 2018 zijn? Of is dat informatie die hier niet verstrekt kan worden ?

Kon hier op het net niets over vinden. Alvast bedankt :) !
pi_172648916
Amo was echt heel tof!
Basisschutter geworden en bpv van zhkh. 2 onvergetelijke weken gehad.

Wel jammer dat ik al 1.5 jaar bij a cie ingeschreven sta, en dan hoor je vorige week dat je opeens bij bravo zit. Wordt 't alsnog weer bellen helaas.
pi_172649447
Je stond ingeschreven?
pi_172652803
Mooi man! Gefeliciteerd.
Ga je meer vertellen? Uitgebreid verslagje?
pi_172660394
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 19:36 schreef mtchel112 het volgende:
Amo was echt heel tof!
Basisschutter geworden en bpv van zhkh. 2 onvergetelijke weken gehad.

Wel jammer dat ik al 1.5 jaar bij a cie ingeschreven sta, en dan hoor je vorige week dat je opeens bij bravo zit. Wordt 't alsnog weer bellen helaas.
tof! verwachten wel een verslagje natuurlijk
pi_172660430
Gefeliciteerd! Lees graag hoe het was!
pi_172661535
Wat ik me trouwens afvraag. Ik heb mijn AMO volgende maand en word verzocht informatie over mijn vaccinaties te overleggen. Word je ingeŽnt tijdens je AMO?
pi_172662071
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 10:45 schreef davidsierra het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag. Ik heb mijn AMO volgende maand en word verzocht informatie over mijn vaccinaties te overleggen. Word je ingeŽnt tijdens je AMO?
Ja!
pi_172671669
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 19:58 schreef Awsom het volgende:
Je stond ingeschreven?
Gesolliciteerd bij*
Verder dus anderhalf jaar goed gegaan, en dus helaas net op het laatst weer overgezet.

Verder komt er uiteraard een verslag, ben ik mijn voorgangers waar ik veel van heb geleerd en gelezen sowieso verschuldigd.

En ja, fix je vaccinatiekaart, je krijgt daar een rits prikken die ook op dat foldertje staan die je bij de keuring kreeg.

Mocht je ergens al voor zijn ingeŽnt neemt dat aub ook mee, anders krijg je een vaccinatie voor niks.
pi_172672005
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 18:46 schreef mtchel112 het volgende:
Gesolliciteerd bij*
Verder dus anderhalf jaar goed gegaan, en dus helaas net op het laatst weer overgezet.
Oh zo. Is die andere plek veel verder weg dan? Anders zou ik even een beetje rondbellen en zorgen dat je overgeplaatst wordt.
pi_172672272
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 18:56 schreef Awsom het volgende:

[..]

Oh zo. Is die andere plek veel verder weg dan? Anders zou ik even een beetje rondbellen en zorgen dat je overgeplaatst wordt.
Ja scheelt dus 10 minuten rijden tegenover 70 minuten :p

Nu woonde ik officieel nog in Breda, alleen is dat overal op de dossiers gezet en doorgegeven dat ik rond deze tijd zou verhuizen, dat stond namelijk al een hele tijd in de planning.

Wss heeft iemand met de beste bedoelingen dit veranderd. Zal wel met een belletje opgelost zijn.
pi_172672353
In hoeverre is het trouwens toegestaan om een verslag te maken van de amo? Ik kan er veel leuks over schrijven maar dan moet ik wel zeker weten dat het geen probleem is.
pi_172672934
Ik denk niet dat je in die 2 weken navo geheimen onder ogen hebt gekregen 😂

Maar als je zelf al twijfeld dan is dan genoeg reden om dan niks openbaar te maken.

Verder kun je dingen die je ook in defensie promofilms en docus ziet prima vertellen.
pi_172709145
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 19:08 schreef mtchel112 het volgende:
In hoeverre is het trouwens toegestaan om een verslag te maken van de amo? Ik kan er veel leuks over schrijven maar dan moet ik wel zeker weten dat het geen probleem is.
Ik hoop toch wel op "iets" ;)
pi_172713664
Zelf kreeg ik de les media bewustzijn pas na een driekwart jaar ofzo... :-)

Op welke manier je uit de cv90 stapt en dan de vijand tegemoet gaat hoef je hier niet te schrijven maar dat je bijvoorbeeld als je geen vaccinatie boekje mee hebt gewoon alles krijgt en ook een nieuw boekje kan gewoon gedeeld worden.
Dingen uit je hamil zou ik niet delen maar gewoon hoe het was enzo kun je gewoon plaatsen volgens mij, hoeft dus niet in detail.
pi_173262193
Ik mag maandag, na lang wachten eindelijk opkomen. Is het nog verstandig om kleding en spullen te voorzien van naam/initialen?
pi_173262985
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 19:49 schreef TGun het volgende:
Ik mag maandag, na lang wachten eindelijk opkomen. Is het nog verstandig om kleding en spullen te voorzien van naam/initialen?
Ja :Y
pi_173263018
Hi,

Zelf ben ik er achter gekomen dat dat wel handig is. Zeker je Parka en Bila. Er zijn namelijk een aantal buddy's die een zelfde type jas hebben in hetzelfde kleurenschema :-)

Ook aan mn rugtas zit zowel van voor als vanachter een herkenbaar dingetje wat ik vanop een m of 6 kan herkennen. Altijd handig als je spullen door je buddy's zijn in en uitgeladen en jij binnen een minuut of 2 klaar moet staan :-)

Met andere woorden. Gewoon even doen. Of goed onthouden waar je spullen zijn. Ook voor het slapen gaan in de tent enzo leg ik m spullen inzet gereed klaar zodat ik weet waar ze zijn en ze niet bij de spullen voor mn buddy in de buurt komen die altijd alles overal rond laat slingeren en ook mijn spullen in ťťn ruk bijeen harkt....

Naam in je spullen zorgt ook dat ze weer bij je terug kunnen komen als ze het vinden... Met andere woorden: Doen...

Bij ons was er iemand zn opsvest kwijt. Iemand had alles uitgeladen en hij was zelf weggeroepen.
Duurde even voordat dat weer hersteld was zeg maar. De ene helft wist dat er een opsvest kwijt was en de andere helft wist dat er 1 gevonden was... Maar die informatiestromen kwamen pas erg laat bij elkaar :-)
pi_173263042
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:17 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ja :Y
:P
pi_173263451
Top! Ga ik morgen nog even doen dan :) Verder nog praktische tips om zo goed mogelijk voor de dag te komen?
pi_173263541
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:35 schreef TGun het volgende:
Top! Ga ik morgen nog even doen dan :) Verder nog praktische tips om zo goed mogelijk voor de dag te komen?
Je pinpas niet vergeten.
pi_173264429
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:19 schreef nkerkhof het volgende:
Hi,

Zelf ben ik er achter gekomen dat dat wel handig is. Zeker je Parka en Bila. Er zijn namelijk een aantal buddy's die een zelfde type jas hebben in hetzelfde kleurenschema :-)

Ik moest je laatste zin 3x lezen voordat ik hem snapte :') wordt tijd voor een opkomst haha.

En vergeet je pinpas en verzekerings pas niet.

Ook slippers voor onder de douche zijn handig. Leg ook alvast een gvt klaar zodat je die direct bij de hand hebt.
pi_173273629
Nog 2 weekjes... :-)

Altijd goed op je spulletjes passen... :-) AnekkeDotetijd...
Ik was tijdens de opleiding verantwoordelijk gesteld voor de wapenonderhoudskist van mijn groep. Op vrijdagmiddag kreeg ik dat te horen en maandagochtend bij de opkomst moest hij mee de tonner in.
Die maandagochtend ging hij de tonner in en heb m toen tot donderdagmiddag niet meer gezien. We hebben geschoten op de Harskamp en een bivak gedaan in Assen en al die tijd wel het wapen onderhouden maar die specifieke kist nooit meer in m'n handen gehad.
Donderdagmiddag mocht de tonner uitgeladen worden en kreeg ik m van alle mensen die er waren zo uit de tonner weer in handen gedrukt...
Volgens mij toch ergens wel een klein wonder... :-) Voortaan toch iets beter opgelet...
pi_173276577
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:02 schreef nkerkhof het volgende:
Nog 2 weekjes... :-)

Altijd goed op je spulletjes passen... :-) AnekkeDotetijd...
Ik was tijdens de opleiding verantwoordelijk gesteld voor de wapenonderhoudskist van mijn groep. Op vrijdagmiddag kreeg ik dat te horen en maandagochtend bij de opkomst moest hij mee de tonner in.
Die maandagochtend ging hij de tonner in en heb m toen tot donderdagmiddag niet meer gezien. We hebben geschoten op de Harskamp en een bivak gedaan in Assen en al die tijd wel het wapen onderhouden maar die specifieke kist nooit meer in m'n handen gehad.
Donderdagmiddag mocht de tonner uitgeladen worden en kreeg ik m van alle mensen die er waren zo uit de tonner weer in handen gedrukt...
Volgens mij toch ergens wel een klein wonder... :-) Voortaan toch iets beter opgelet...
Altijd zweten als je iets kwijt bent...
Ook de kleine dingetjes zoals het vlaggetje wat je op je parka kan doen kan je snel kwijtraken, Defensie pasjes die kwijt zijn etc.
pi_173280748
Vlaggetje op Bila heb ik idd even gedragen maar zal al snel niemand met dat vlaggetje lopen.. Hij ligt veilig bij mij in de kast en daar is hij ook netjes kwijt :-)
Defensiepas kwitjraken kan je beter niet gebeuren... Dat is voor jezelf erg vervelend... Hoe sneller je die pas, code, en telestick voor elkaar heb hoe beter...
pi_173475666
.

[ Bericht 53% gewijzigd door Pietjeteprecies op 30-08-2017 10:00:19 ]
pi_173789763
Aanstaande dinsdag is het zo ver, de psychologische keuring!
De laatste formuliertjes ingevuld. Diploma's uit het stof gehaald. 6:45 aantreden!

Iemand nog tips, do or not to do?

Ik heb er zin in ieder geval zin in!
pi_173807702
Goed uitrusten, je mag lekker op de computer en kletsen over jezelf. Niet jokken. Succes :)
------
Nothing but the rain
pi_173833829
Ondanks dat het straks heel slim is om in hetzelfde, correcte, tenue rond te lopen lijkt het me slim om niet nu al in camo te verschijnen :-)
Het was leuk om te zien hoeveel mensen zichtzelf al een hele rambo vonden op de keuring... :-)
Verder niet liegen inderdaad. Ook gewoon in redelijk nette kleding verschijnen zou ik zelf gewoon doen. Op de een of andere manier blijft het toch een soort van eerste sollicitatie/kennismaking en is gepaste kleding toch wel een goede eerste indruk.
Goed uitrusten va ntevoren en niet drinken kan ik je ook aanraden.

Zorg dat je je zaken op orde hebt en niet elke keer dat er gevraagd wordt naar bepaalde documenten eerst een map uit een tas moet halen, 5 minuten staat te bladeren en dan verkreukte papieren aan moet geven. Als je een beetje georganiseerd bent en je info papieren gescheiden houdt van de papieren die je moet afgeven dan sta je er zelf ook wat meer op je gemak.

Er lopen allemaal mensen rond die gewend zijn om te doen wat er gezegd wordt en die laten je het wel merken als je zelf iets verzint...

Dus als ze vragen naar je ID hoef je nog niet gelijk je uitnodiging te laten zien. Als ze die willen zien vragen ze erom. Gewoon ID geven dan.. Het zijn van die kleine dingen maar als je dat allemaal op orde hebt voel je je net wat fijner wanneer het echte gesprek begint.

Succes!

Ps. Ben je al begonnen met veel en hard fietsen?
pi_173837835
Ah Thanks voor de tips! Heb alles netjes in een map. Alle diploma's gekopieerd voor als ze er naar vragen. Lsd formulier ingevuld.

Verder maak ik me niet druk. Nooit drugs gebruikt. Ik ben een matige drinker. Roken doe ik wel maar ook niet extreem. Hopelijk zeuren ze daar niet op door...

Niet drinken in de zin van, ander moet je plassen haha? Trek gewoon een nette trui en spijkerbroek aan met nette schoenen. Om vol in pak te komen of te netjes lijkt me niet handig haha.

En ja, mountainbike zelf elke zondag en doe fietsen in de fitness. Moet denk ik ook goed komen !
pi_173840638
Toen ik voor de PO op moest wou ik er ook alles van weten, hoe meer hoe beter.
Uiteindelijk vond ik het reuze meevallen. Zorg dat je lekker jezelf bent en op je gemak voelt.

Als ik mijzelf toendertijd een tip mocht geven: laat alles lekker over je heen komen en vooral niet druk maken.

En geniet van je lupa.
pi_173847525
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:13 schreef Happydutch het volgende:
Aanstaande dinsdag is het zo ver, de psychologische keuring!
De laatste formuliertjes ingevuld. Diploma's uit het stof gehaald. 6:45 aantreden!

Iemand nog tips, do or not to do?

Ik heb er zin in ieder geval zin in!
Inderdaad, wat mtchel112 zegt... maak je niet druk! Doe gewoon kleding aan waar je je prettig in voelt, neem een flesje water mee, een boek en kijk lekker om je heen. Er hangen ook televisies met national geo achtige zenders. Doe wat er gevraagd wordt, ga niet lopen stressen. In je gesprek met de psycholoog gewoon eerlijk zijn, antwoord geven op de vragen die gesteld worden. Die psycholoog zit er daar echt niet om je te laten falen. Ze wilt gewoon een beeld krijgen van wie je bent, je moet wel een erg vreemde persoonlijkheid hebben wilt je hier afvallen. Voornamelijk doel is denk ik te kijken hoe jij omgaat met bepaalde situaties... Stress, tegenslagen, verdriet, etc.
Die computer test valt reuze mee trouwens ,je krijgt de manschappen capaciteiten test. Als je IQ hoger is dan 80 zal dit geen probleem zijn.

Veel succes! en horen wel hoe het gegaan is
pi_173868960
Zo dat zit erop. Door naar de medische keuring!

Inderdaad, eerlijk en duidelijk antwoorden. Het viel me allemaal meer dan mee.
Ik had het gevoel compleet doorgezaagd te worden maar het waren gewoon eerlijke vragen. De psycholoog was een aardige jonge dame.
De test was ook niet al te lastig, alleen ruk dat je amper over de helft komt met de vragen. Maar goed, hier heeft iedereen last van.

6:30 stond ik voor de poort. Moesten met 5 andere wachten en werden vrij snel opgehaald. Vervolgens even wachten in de kandidaten kantine. Om 7:15 begonnen we al aan onze test. Waar we met zo'n drie kwartier ( denk ik ) mee klaar waren. Vervolgens weer wachten in de kandidaten kantine. Om vervolgens na, ik gok niet eens, een half uur opgehaald te worden voor het zielenknijpen. Gesprek duurde een uur, maar voelde veel korter. Dat was het dan, de voorlichter van de Natres gaf me in de kantine een hand en zij dat hij geen gesprek hoefde, alles was in orde. Op naar de medische keuring. Even wachten en weer in de ganzenpas met een groepje andere van het terrein af.

En inderdaad om alleen dit al een keer mee te maken is grappig. Voor de mensen die dit lezen. Veel succes met jullie gesprek. ( heren hierboven nog bedankt voor de tips etc.)
pi_174228407
Medische Keuring ook gehaald !

Wat een lange dag. Was prima te doen verder en viel me enorm mee. Cluster 6 gehaald voor beide onderdelen. Zeiden dat dat erg goed was, dus dat is mooi. Maakte me een beetje zorgen om mijn gehoor vanwege mijn werk ( fabriek) maar was dik binnen de marges.

Kreeg zelfs een gratis scheerbeurtje voor mijn borsthaartjes
Was een leuke dag.
pi_174294582
Mooi man! Gefeliciteerd.
Nu afwachten op de brieven... Sterkte!
pi_174323799
Iemand aanraders voor comfortabele kniebeschermers?
pi_174327476
Thank nkerkhof, hopelijk krijg ik in december bericht!
  woensdag 11 oktober 2017 @ 12:34:11 #133
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_174347326
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:32 schreef Riot- het volgende:
Iemand aanraders voor comfortabele kniebeschermers?
Had een paar jaar kniebeschermers in mn ops-vest zitten, maar in al die tijd maar 1 of 2 keer gebruikt..
Als je het mij vraagt dus niet echt nodig voor de reservisten taken.
Had trouwens gewoon de normale Hatch Centurion kniebeschermers.
pi_174350381
Ik heb tweedehands wat groene/camo kniebeschermers gekocht. Staan regelmatig op bv MP.
Heb er altijd 1 in m'n opsvest zitten. Enorm handig bij de het knielen tijdens een stop bij bv een patrouille zodat je geen koude/natte knie krijgt. Ook tegen het gaan zitten op kleine steentjes vind ik het geweldig. Zodra we echt groene dingen gaan doen gaat ie om m'n rechter knie. Houdt me langer inzetbaar en daar gaat het om. Heb verder nooit ergens last van maar is voor mij comfortabel en er is er altijd wel ťťn in de groep die weer eens pijn in zn knie heeft van een klein ongelukje.
En na 30 keer "contact, front!" is het ook wel lekker :-)
pi_174359441
Thanks jongens! Heb maar het goedkoopst gehaald wat ik kon vinden :)
  woensdag 11 oktober 2017 @ 20:52:08 #136
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_174359579
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef nkerkhof het volgende:
En na 30 keer "contact, front!" is het ook wel lekker :-)
Dan ga je denk ik op de verkeerde manier liggen. :o
pi_174360114
Heeft iemand hier iets met defensity gedaan?
pi_174366462
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:52 schreef Schild het volgende:

[..]

Dan ga je denk ik op de verkeerde manier liggen. :o
Toen ik het schreef wist ik dat ik deze opmerking kreeg... Ik ga wel op de goede manier liggen maar na 30 keer wil het lijf toch niet meer helemaal meewerken aan de goede manier. Zeker bij het opstaan gebruik ik gewoon mn knie... Ben ook al een oude man aan het worden helaas...
pi_174374375
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:11 schreef q420856 het volgende:
Heeft iemand hier iets met defensity gedaan?
Dat is toch gewoon werving voor Natres alleen dan in een ander jasje?
pi_174375707
Kwam ik laatst tegen op de Facebook van 20 natresbataljon:

https://magazines.defensi(...)sity_college_07-2017

En een betere uitleg wat defensity inhoud;

https://magazines.defensi(...)tenbaan-bij-defensie
pi_174376913
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:55 schreef Happydutch het volgende:
Kwam ik laatst tegen op de Facebook van 20 natresbataljon:

https://magazines.defensi(...)sity_college_07-2017

En een betere uitleg wat defensity inhoud;

https://magazines.defensi(...)tenbaan-bij-defensie
Gewoon een natres verwingscampagne voor studenten dus
pi_174381610
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 17:00 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Gewoon een natres verwingscampagne voor studenten dus
Alleen als ik mij goed bedacht met de mogelijkheid direct luit te worden oid?
pi_174381974
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:13 schreef q420856 het volgende:

[..]

Alleen als ik mij goed bedacht met de mogelijkheid direct luit te worden oid?
Lijkt mij niet, dat is bij beroeps alleen als je al wo of hbo geschoold bent.
pi_174382079
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:26 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Lijkt mij niet, dat is bij beroeps alleen als je al wo of hbo geschoold bent.
Of VWO hebt (officier infanterie). Maar dat is wel jammer, want dat maakt het een heel stuk minder boeiend :(
pi_174382111
Je wordt initieel direct korporaal en daarna bestaat de mogelijkheid om op termijn door te stromen naar een luitenantsfunctie. Het is in die zin meer cimic achtig dan natres.

Een verkapte manier om goedkoop aan slimme mensen te komen dus. Je zult deze korporaals (gelukkig) niet zien als reservist algemene taken bij een natres eenheid. Er zijn echter wel mensen die al bij de natres zaten die dit er nog bij doen.
pi_174382181
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:30 schreef q420856 het volgende:

[..]

Of VWO hebt (officier infanterie). Maar dat is wel jammer, want dat maakt het een heel stuk minder boeiend :(
Waarom denk je dat?
pi_174382214
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:35 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Awsom omschrijft dat al. Ik kan dan beter bij een IT dienstverlener solliciteren om daar een hoger uurloon op te strijken.
pi_174382238
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:36 schreef q420856 het volgende:

[..]

Awsom omschrijft dat al. Ik kan dan beter bij een IT dienstverlener solliciteren om daar een hoger uurloon op te strijken.
Je gaat niet bij de Natres voor het geld hť.
pi_174382294
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:36 schreef q420856 het volgende:

[..]

Het is bedoelt als een (part-time)bijbaan he.
pi_174382329
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:37 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Je gaat niet bij de Natres voor het geld hť.
Nope, maar de kennis zo onderbetalen is ook een dingetje.
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:39 schreef Awsom het volgende:

[..]

Het is bedoelt als een (part-time)bijbaan he.
Ja klopt, dat bieden meer mensen aan. Ook IT dienstverleners. Alleen dan wel tegen een redelijk loon :x
pi_174382352
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:40 schreef q420856 het volgende:

[..]

Nope, maar de kennis zo onderbetalen is ook een dingetje.

[..]

Ja klopt, dat bieden meer mensen aan. Ook IT dienstverleners. Alleen dan wel tegen een redelijk loon :x
Als schutter geweer heb je weinig aan je It kennis :p

Verdiep je nog eens in de natres
pi_174382541
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:41 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Als schutter geweer heb je weinig aan je It kennis :p

Verdiep je nog eens in de natres
Dude, had het over defensity, niet in een of andere schutter geweer functie. Laatste waar ik op zit te wachten.
pi_174382675
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:47 schreef q420856 het volgende:

[..]

Dude, had het over defensity, niet in een of andere schutter geweer functie. Laatste waar ik op zit te wachten.
Dan is dat denk ik niks voor jou. In je amo wordt je namelijk niet opgeleid als It medewerker bij Defensie.
pi_174382732
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:50 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Dan is dat denk ik niks voor jou. In je amo wordt je namelijk niet opgeleid als It medewerker bij Defensie.
AMO is een noodzakelijk kwaad. Daarna ga je via defensity niet aan de slag als schutter. Kom op, we hebben het over de natres, niet over de volledige AMO
pi_174382831
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:52 schreef q420856 het volgende:

[..]

AMO is een noodzakelijk kwaad. Daarna ga je via defensity niet aan de slag als schutter. Kom op, we hebben het over de natres, niet over de volledige AMO
Met alle respect hoor maar ik denk dat wanneer jij de amo als noodzakelijk kwaad ziet, Defensie niet echt iets voor je is. Je moet namelijk ook door een psychologische keuring die echt nagaat of jij een beetje een Defensie hart hebt.

Wellicht via de burgerkant Defensie ingaan? Krijg je gewoon naar je functie betaald.
pi_174382872
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:55 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Met alle respect hoor maar ik denk dat wanneer jij de amo als noodzakelijk kwaad ziet, Defensie niet echt iets voor je is. Je moet namelijk ook door een psychologische keuring die echt nagaat of jij een beetje een Defensie hart hebt.

Wellicht via de burgerkant Defensie ingaan? Krijg je gewoon naar je functie betaald.
Ik denk dat ik interesse had in defensity als bijbaantje. De burger kant heben ze niet echt 8 urige dientverbanden. En och, psychologische keuring mag geen probleem zijn. Gewoon niet zeggen wat je echt vind. Moet geen probleem zijn.

Edit:
Maar maak je niet druk, zoals aangegeven. Als korporaal ga ik er niet aan beginnen.
pi_174383214
Mooi. :P
pi_174383254
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:06 schreef Awsom het volgende:
Mooi. :P
pi_174387638
Gewoon niet zeggen wat je vind, prikken ze 9 van de 10 keer wel doorheen.

Amo is juist iets waar je als toekomstig (parttime) militair enorm naar uitkijkt lijkt mij? Ik iniedergeval wel! Dat defensity lijkt mij zo slecht nog niet voor studenten die echt willen.

Gaan ze eigenlijk ook een 4 jarig contract aan? Net zoals de natres?
pi_174401320
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 22:51 schreef Happydutch het volgende:
Gewoon niet zeggen wat je vind, prikken ze 9 van de 10 keer wel doorheen.

Amo is juist iets waar je als toekomstig (parttime) militair enorm naar uitkijkt lijkt mij? Ik iniedergeval wel! Dat defensity lijkt mij zo slecht nog niet voor studenten die echt willen.

Gaan ze eigenlijk ook een 4 jarig contract aan? Net zoals de natres?
Psychologen kan je alles wijsmaken wat je wil. Maar blijf vooral in het succes van de keuring geloven. Misschien als je er ongeinteresseerd gaat zitten, maar je denkt toch niet dat ik zou roepen dat het een noodzakelijk kwaad is?

De AMO is het laatste waar ik naar uit zou kijken om terug te gaan. Het belangrijkste is dan het kunnen bijschrijven van bepaald IT werk bij Defensie op het CV'tje.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')