Niet je accu opladen, maar startkabel aansluiten, andere auto starten, jouw auto starten en een rondje rijden met je auto.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 19:27 schreef Atak het volgende:
[..]
En wat als ik nu een andere auto (van vriend) gebruik om mijn auto op te laden? Moet zijn auto dan aan staan wanneer ik mijn auto opstart nadat die opgeladen is?
1 rondje maar met verwarming aan achterruit verwarming er nog bij verlichting etc.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:43 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Niet je accu opladen, maar startkabel aansluiten, andere auto starten, jouw auto starten en een rondje rijden met je auto.
Maak dan een minste een foto van en plaats hier.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:32 schreef Atak het volgende:
[..]
Weet ik veel. Het is zo'n ding met twee (rode en zwarte) dingen eraan.
Dit heb ik net gedaan en het is gelukt.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:43 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Niet je accu opladen, maar startkabel aansluiten, andere auto starten, jouw auto starten en een rondje rijden met je auto.
Op het blok?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:53 schreef john2406 het volgende:
De min trouwens op het blok om te verkomen dat het eerst door een lege accu moet.
Welk blok bedoel je?quote:
Er is inmiddels een ander probleem tevoorschijn gekomen: auto blijft hangen op 3000 toeren, als je harder rijdt gaan de toeren wel omhoog maar als je stil staat blijft die op 3k toeren hangen terwijl die veel lager moet staan.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
bwj ?
Houdt je ons ook op de hoogte hoe het met het benzine verbruik in de toekomst gaat?
Je zult hem even opnieuw moeten inleren de comp, procedure zal wel in het niet te vinden zijn!quote:Op zaterdag 6 mei 2017 21:27 schreef Atak het volgende:
[..]
Er is inmiddels een ander probleem tevoorschijn gekomen: auto blijft hangen op 3000 toeren, als je harder rijdt gaan de toeren wel omhoog maar als je stil staat blijft die op 3k toeren hangen terwijl die veel lager moet staan.
Wablief?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 21:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je zult hem even opnieuw moeten inleren de comp, procedure zal wel in het niet te vinden zijn!
Ik heb geen Ford meer dus ik weet alleen nog dingen van toen ik wel nog eentje had.quote:
Jij en TS..kunnen jullie niet misschien een box apart nemen of zo en ophoeren? Te slecht voor woorden dit gezuig.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 21:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb geen Ford meer dus ik weet alleen nog dingen van toen ik wel nog eentje had.
https://www.gebruikershan(...)79807.html?page=0032
Ik ben van Ford afgestapt toen ze slechte zekeringskasten erin plaatsen deden.
Dat doe je toch altijd? Daar is zo'n booster/jumpstarter toch voor? Motorkap open, ding erop, aanzetten, starten, ding weer uit, klemmen er weer af, opbergen en wegrijden met de auto, toch? Zo heb ik het tientallen keren gedaan.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:08 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wacht even. Je hebt een accubooster aan je auto-accu gekoppeld, de auto gestart, en je vind het oprecht raar dat je booster door je motorkap naar buiten wil vliegen
Doe eens een foto van je ''reserve accu''.
https://www.anwb.nl/auto/(...)omen/starthulp-gevenquote:
Beter sluit je de min-pool de kabels van beide auto's gewoon op de min aan van de accu.quote:Op zondag 7 mei 2017 00:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
https://www.anwb.nl/auto/(...)omen/starthulp-geven
Een citaat ervan bij deze.
•Begin met de pluspool van de helpende auto, daarna die van de te helpen auto. Gebruik daarvoor de rode kabel. Dezelfde volgorde hanteer je voor de zwarte kabel, die je op het motorblok (massa maken) aansluit.
Niet bij een oude mini die hebben de plus op de massa!
Dit slaat dan dus ook nergens op. Je bouwt met de twee auto's een parallel systeem, dus de stroom gaat nooit "door" de accu.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:53 schreef john2406 het volgende:
De min trouwens op het blok om te verkomen dat het eerst door een lege accu moet.
Wat is een niet?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 21:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je zult hem even opnieuw moeten inleren de comp, procedure zal wel in het niet te vinden zijn!
Dan ga je zelf ook weer even terug.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 21:28 schreef Atak het volgende:
Ik had dit probleem paar weken geleden ook. Toen had in het laten maken. Nu is het weer terug.
Die multimeter heeft ook geen doel hij meet nu de stroom van de gever en niet van de ontvanger.quote:Op zondag 7 mei 2017 12:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Beter sluit je de min-pool de kabels van beide auto's gewoon op de min aan van de accu.
[..]
Dit slaat dan dus ook nergens op. Je bouwt met de twee auto's een parallel systeem, dus de stroom gaat nooit "door" de accu.
Op het blok aansluiten is juist vragen om problemen in je elektrisch circuit, zeker bij oudere auto's waarbij door corrossie of andere aanslag een slecht contact ontstaat tussen de massakabel naar de andere auto. Kan je ook leuke vonken door krijgen.
Heb je trouwens al eens goed naar die pagina gekeken waar je naar linkt
[ afbeelding ]
Niet is net een typo dus.quote:Op zondag 7 mei 2017 13:05 schreef Anne het volgende:
[..]
Wat is een niet?
[ afbeelding ]
.
[..]
Dan ga je zelf ook weer even terug.
Mwoah; ik denk dat de beste man de spanning veel interessanter vindt.quote:Op zondag 7 mei 2017 18:25 schreef john2406 het volgende:
Die multimeter heeft ook geen doel hij meet nu de stroom van de gever en niet van de ontvanger.
Kortom weten we wat de gever en de ontvanger is op deze foto?
Hij meet sowieso de spanning en geen stroom en hij meet tussen twee verschillende componenten. Kan dus ook prima zijn dat hij een onderdeel zoekt dat sluiting maakt, maar dan zou je eigenlijk niet verwachten dat er kabels van een andere auto zijn aangesloten op de accu.quote:Op zondag 7 mei 2017 18:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die multimeter heeft ook geen doel hij meet nu de stroom van de gever en niet van de ontvanger.
Kortom weten we wat de gever en de ontvanger is op deze foto?
Als die dat zoekt zal die 1 kabel los moeten maken en de zekeringen eruit trekken.quote:Op zondag 7 mei 2017 20:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hij meet sowieso de spanning en geen stroom en hij meet tussen twee verschillende componenten. Kan dus ook prima zijn dat hij een onderdeel zoekt dat sluiting maakt, maar dan zou je eigenlijk niet verwachten dat er kabels van een andere auto zijn aangesloten op de accu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |