Wie? Verstappen? Nee man.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 13:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik kan mij nog heugen dat hij zeer grote sponsoren had.
Dat dus.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 14:37 schreef Abed het volgende:
Jammer van de bijnaam, gekregen door onbekenden van de sport, dezelfde mensen die Max ophemelen en afbranden zonder alle factoren mee te wegen.
Ik snap dan ook niet waarom hij die bijnaam gekregen heeft. Het slaat nergens op. En dat die naam volledig onterecht is is gewoon te bewijzen met keiharde statistieken. Van alle uitvalbeurten is het gros gewoon de schuld van falende techniek aan de auto. Dat je hem dan aan de kant moet zetten daar kun je de coureur niet op aanrekenen. Me dunkt.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 14:44 schreef Abed het volgende:
Een van de weinig echte fouten was deze naar mijn mening:
Ook al remt Montoya vroeg en Jos normaliter laat, dan nog.
Nouja met een flinke zak geld kom je heel ver, genoeg middelmatige coureurs die hierdoor voorrang kregen op betere.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 15:06 schreef Ridocar het volgende:
Afgunst. Om überhaupt een stoeltje te kunnen krijgen moet je al een aardig stukje kunnen rijden. Die machines zijn erg duur, daar zetten ze niet zomaar de eerste beste koekengrindbakker in.
Wel grappig om te zien hoe de bolides zich hebben doorontwikkeld. Je zou er nu toch bang van worden om in zo'n auto te stappen.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 14:37 schreef Abed het volgende:
De man had zeker veel talent, ook een goede starter.
Jammer van de bijnaam, gekregen door onbekenden van de sport, dezelfde mensen die Max ophemelen en afbranden zonder alle factoren mee te wegen.
Kon me niet meer herinneren dat hij zo veel last van technische problemen hadquote:Op zaterdag 6 mei 2017 14:42 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Deze statistieken tonen aan dat Jos helemaal geen grindbakrijder was.
Nederlandse mentaliteit he, kop boven het maaiveld.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 15:06 schreef Ridocar het volgende:
Afgunst. Om überhaupt een stoeltje te kunnen krijgen moet je al een aardig stukje kunnen rijden. Die machines zijn erg duur, daar zetten ze niet zomaar de eerste beste koekengrindbakker in.
Dat zijn de cijfers. Dat mensen zonder verstand dan roepen: "ja zeker weer in de grindbak gestaan he, josje grindbak hoehahaha" daar kan ik ook niks aan doen.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 15:41 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Kon me niet meer herinneren dat hij zo veel last van technische problemen had
Amen broeder, amen.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 15:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat zijn de cijfers. Dat mensen zonder verstand dan roepen: "ja zeker weer in de grindbak gestaan he, josje grindbak hoehahaha" daar kan ik ook niks aan doen.
Die mensen zijn achterlijk en hebben er geen verstand van. Maar ze zorgen er wel voor dat zo iemand de rest van zijn leven een negatieve bijnaam heeft waar hij niet meer vanaf komt.
Dat die dan vervolgens zijn eigen carrière laat voor wat het is en zijn zoon de best mogelijke opleiding tot F1 coureur geeft wat hem ongetwijfeld letterlijk bloed, zweet en tranen heeft gekost en dat zijn zoon nu in heel de F1 wereld bejubeld wordt doet daar natuurlijk niets aan af. Er blijven achterlijke mensen josje grindbak noemen, en lachen met zn allen hahaha, zoals laatst die infantiele lul op dat debiele voetbalprogramma. Man man man wat een droefenis
We mogen Jos op onze blote knietjes danken voor wat ie met Max gedaan heeft. Zo'n opleiding heeft nog nooit iemand gehad en hij begint er nu pas net de vruchten van te plukken. Jongste winnaar ooit, jongste ooit die meedoet aan een Grand Prix, jongste puntenscorer ooit, binnen anderhalf jaar bij een topteam zitten zonder centen op tafel te hoeven leggen etcetc. Allemaal mede mogelijk gemaakt door Nederlands voormalig beste F1 coureur Jos Verstappen.
In plaats van domme grapjes te maken over Jos zouden we ons petje voor die vent af moeten nemen en een diepe buiging moeten maken. Je weet wel, wat iemand die wél verstand heeft van F1, Niki Lauda, wél gewoon gedaan heeft.
quote:Op zaterdag 6 mei 2017 14:14 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wie? Verstappen? Nee man.
Trust de Dordrechtse computerartikelen boer, Muermans, een makelaar uit Roermond. Welke grote dan?
Deze is oud, nog van het verstappen forumquote:
Je moet toch geld meenemenquote:Op zaterdag 6 mei 2017 15:06 schreef Ridocar het volgende:
Afgunst. Om überhaupt een stoeltje te kunnen krijgen moet je al een aardig stukje kunnen rijden. Die machines zijn erg duur, daar zetten ze niet zomaar de eerste beste koekengrindbakker in.
Het is toch een zak stront ?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 15:49 schreef Beach het volgende:
[..]
Nederlandse mentaliteit he, kop boven het maaiveld.
net als jouw leven, en zeer beperktquote:
Heerlijk dit. Mijn 54jarige leven in een notendop.quote:
Ik vind het best wel triestquote:Op zaterdag 6 mei 2017 21:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heerlijk dit. Mijn 54jarige leven in een notendop.
Dat heb ik met dat. Laat me eens met rust loser. Je kent mijn leven niet, je oordeelt uit hoogmoed terwijl je geen benul hebt kul.quote:
De auto heel houden is ook een kunst.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:45 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
107 starts, 50 keer uitgevallen. Een keer vaker uitgevallen dan Pedro de la Rosa die ook 107 starts had.
Post even dat ik geen rijbewijs heb en niet mag oordelen.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 21:57 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
De auto heel houden is ook een kunst.
Laat ons eens met rust, wat doet jou denken dat het hele forum om jou draait, jij bent een nitwit sukkel!!!quote:Op zaterdag 6 mei 2017 21:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat heb ik met dat. Laat me eens met rust loser.
Hier is ie weer.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 22:02 schreef laffer het volgende:
[..]
Laat ons eens met rust, wat doet jou denken dat het hele forum om jou draait, jij bent een nitwit sukkel!!!
Zoek hulpquote:
quote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:46 schreef Beach het volgende:
[..]
Deze is oud, nog van het verstappen forum
Irvine en volgens mij 2 of 3 races schorsing als ik het me goed herinner. Lang geleden alweerquote:Op zondag 7 mei 2017 02:28 schreef Bluurgh het volgende:
Trouwens toch wel mooi dat in de OP een foto uit de jaren '70 staat, en een foto van de crash in Brazilië, waar een andere coureur (irvine?) een ban kreeg voor een race.
Max komt net kijken, de tijd zal het leren of die meer kalmte heeft.quote:Op zondag 7 mei 2017 02:53 schreef Stratotanker het volgende:
Jos had absoluut de kwaliteiten om de top te bereiken. Dat staat wat mij betreft buiten kijf. Helaas werden de kaarten voor hem slecht(er) geschud. Ik kreeg wel het gevoel dat hij steeds gefrustreerder raakte aan het einde van zijn carrière. Hij kwam steeds vaker negatief in het nieuws. Verbaasd mij niets eigenlijk, sommige persoonskenmerken zijn nu eenmaal vereist om in dat wereldje bij de top te kunnen horen. Of in elk geval in die periode.
Ik vind het bewonderenswaardig dat hij eieren voor zijn geld heeft gekozen en zijn hele hebben en houden in zijn kinderen heeft geïnvesteerd. De bijnaam begrijp ik ook niet. Wat dat betreft zuivert Max ook zijn naam en dat heeft hij meer dan verdiend.
Absoluut. Maar Max wordt en is sowieso beter gemanaged hierin. Iedereen leert van het verleden ..quote:Op zondag 7 mei 2017 02:54 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Max komt net kijken, de tijd zal het leren of die meer kalmte heeft.
Misschien had zijn moeder meer talent dan pa.quote:Op zondag 7 mei 2017 03:01 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Absoluut. Maar Max wordt en is sowieso beter gemanaged hierin. Iedereen leert van het verleden ..
Het gaat ook veel verder dan dat.quote:Op zondag 7 mei 2017 12:13 schreef Bluurgh het volgende:
Vroeger hoorde je denk ik meer dingen van je manager als
"Gefeliciteerd, ik heb een zitje voor je geregeld. We hebben een etentje om het team te ontmoeten en ik denk dat je wat meer moet gaan trainen."
En op je eerste testdag zeiden de monteurs "Deze knopjes naast het stuur doen zus en zo"
Tegenwoordig worden coureurs een stuk beter ge-managed en begeleid.
Je opent een discussie om een bepaald vooroordeel (hopelijk) uit de wereld te krijgen, de naam Jos Verstappen en grindbakgrapjes.. Dan ga je je eigen topic weer om zeep helpen met de persoon Verstappen en al zijn privé aangelegenheden.. Beetje jammer Tong.. De coureur Jos Verstappen verdient wel een topic als deze, zoals je oorspronkelijk bedoelt had, dan vind ik dat je hem weer net zo goed neer trapt om het alsnog over privé zaken te hebben. Mij boeit het niet als fan van Jos..quote:
In de tijd van Jos moest je als coureur zelf nog een beetje op de techniek passen aangezien de boordcomputer dat nog niet voor je deed. Helaas had hij daar totaal geen gevoel voor, dus blies hij constant de boel op terwijl zijn teamgenoten wel gewoon de auto thuis brachten.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 14:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik snap dan ook niet waarom hij die bijnaam gekregen heeft. Het slaat nergens op. En dat die naam volledig onterecht is is gewoon te bewijzen met keiharde statistieken. Van alle uitvalbeurten is het gros gewoon de schuld van falende techniek aan de auto. Dat je hem dan aan de kant moet zetten daar kun je de coureur niet op aanrekenen. Me dunkt.
Maarja, zoals je al zei, bijnaam verzonnen door mensen zonder verstand ervan. En dat blijft dan de rest van je leven aan je plakken. En bedankt.
Waar baseer je dit precies op? Bronnen?quote:Op zondag 7 mei 2017 14:48 schreef Nobu het volgende:
[..]
In de tijd van Jos moest je als coureur zelf nog een beetje op de techniek passen aangezien de boordcomputer dat nog niet voor je deed. Helaas had hij daar totaal geen gevoel voor, dus blies hij constant de boel op terwijl zijn teamgenoten wel gewoon de auto thuis brachten.
Dus ja, wel degelijk zijn schuld.
Echt schuld kan ik het niet noemen.. Maar volgens mij kon je het wel aan Jos zijn rijstijl zien dat hij zijn materiaal niet bepaald spaarde.. Ging er altijd vol voor.. Misschien is de AGP toen met Zuid Afrika daar ook wel een voorbeeld voor.. Race 1 crashed hij bij een inhaalpoging.. Race 2 gaat ie op het zelfde punt gewoon weer inhalen. Jos is daarin altijd een stier geweest.. zolang hij geen 1e lag (altijd, behalve dan die race in Durban), was zijn voorganger de rode lap waarop hij joeg.. En dat ging soms ten koste van het materiaal.quote:Op zondag 7 mei 2017 14:48 schreef Nobu het volgende:
[..]
In de tijd van Jos moest je als coureur zelf nog een beetje op de techniek passen aangezien de boordcomputer dat nog niet voor je deed. Helaas had hij daar totaal geen gevoel voor, dus blies hij constant de boel op terwijl zijn teamgenoten wel gewoon de auto thuis brachten.
Dus ja, wel degelijk zijn schuld.
Is dat zo? Natuurlijk was het eerste jaar toch wel dramatisch. Zoals eerder gezegd, beginnersfouten, te weinig ervaring, een auto die puur voor Schumi gebouwd is.quote:Op zondag 7 mei 2017 14:48 schreef Nobu het volgende:
[..]
In de tijd van Jos moest je als coureur zelf nog een beetje op de techniek passen aangezien de boordcomputer dat nog niet voor je deed. Helaas had hij daar totaal geen gevoel voor, dus blies hij constant de boel op terwijl zijn teamgenoten wel gewoon de auto thuis brachten.
Dus ja, wel degelijk zijn schuld.
Echt? Dat verbaast me wel een beetje moet ik zeggen. Al zijn er natuurlijk meer manieren om uit te vallen.quote:Op zondag 7 mei 2017 18:27 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Is dat zo? Natuurlijk was het eerste jaar toch wel dramatisch. Zoals eerder gezegd, beginnersfouten, te weinig ervaring, een auto die puur voor Schumi gebouwd is.
Hou je dat jaar even buiten beschouwing, dan is in de rest van zijn carriere Jos 51x uitgevallen, al zijn teamgenoten van 1995-2003 zijn gezamelijk 52x uitgevallen.
En het gros ervan was niet te wijten aan hem. Dat je dan wel eens in de grindbak eindigt doet daar niets aan af. Jos heeft het in zijn tijd en met zijn materiaal gewoon goed gedaan. En ja er had meer in zijn carrière gezeten, maar dat kwam er niet uit. Gelukkig heeft ie max een universitaire bul F1 rijden gegevenquote:Op zondag 7 mei 2017 22:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Echt? Dat verbaast me wel een beetje moet ik zeggen. Al zijn er natuurlijk meer manieren om uit te vallen.
En aan de andere kant, van de races die Jos finishte is hij altijd hoger gefinisd dan zijn startpositie,en niet een klein beetje ook. Ik weet niet wat voor statistieken zijn teamgenoten hebben maar Jos deed nooit mee om het "meerijden"quote:Op zondag 7 mei 2017 23:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
En het gros ervan was niet te wijten aan hem. Dat je dan wel eens in de grindbak eindigt doet daar niets aan af. Jos heeft het in zijn tijd en met zijn materiaal gewoon goed gedaan. En ja er had meer in zijn carrière gezeten, maar dat kwam er niet uit. Gelukkig heeft ie max een universitaire bul F1 rijden gegeven
In die tijd kwam vaak maar de helft aan de finish. Maar het klopt wel dat Jos altijd voor het maximale ging, zelfs toen hij bijvoorbeeld met een Arrows op p4 reed in de regen. Mooi om te zien dat hij na Schumi de snelste rondetijd reed, maar uiteindelijk lag hij er toch ernaast ipv rustig naar de finish te rijden.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 20:41 schreef alopio het volgende:
[..]
En aan de andere kant, van de races die Jos finishte is hij altijd hoger gefinisd dan zijn startpositie,en niet een klein beetje ook. Ik weet niet wat voor statistieken zijn teamgenoten hebben maar Jos deed nooit mee om het "meerijden"
Zeker in de mindere auto's zoals Minardi en Arrows heeft hij resultaten laten zien die geen andere coureur in zon ruk auto heeft weten te behalen, en dat is gewoon erg knap
quote:Op dinsdag 9 mei 2017 22:25 schreef Fer het volgende:
Ik heb ook weleens gelezen dat het agressieve terugschakelen van Jos nogal eens wat heeft gesloopt vroeger, die auto's waren daar niet tegen beveiligd en hij zat nog in de overgangsperiode van mechanische nasr pneumatische klepveren.
En ook dat hij zelf weleens had toegegeven dat hij een slokje water wilde nemen, maar vergat dat na een uur racen dat water inmiddels kokend was geworden.
Pierluigi Martini en ene Fernando Alonso deden het beter in hun Minardi jaar/jaren dan Jos.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 20:41 schreef alopio het volgende:
[..]
En aan de andere kant, van de races die Jos finishte is hij altijd hoger gefinisd dan zijn startpositie,en niet een klein beetje ook. Ik weet niet wat voor statistieken zijn teamgenoten hebben maar Jos deed nooit mee om het "meerijden"
Zeker in de mindere auto's zoals Minardi en Arrows heeft hij resultaten laten zien die geen andere coureur in zon ruk auto heeft weten te behalen, en dat is gewoon erg knap
Zo jammer dat die ene knaker toen de pijp uit ging en het project gestopt werd. Dat had Jos zijn jaar moeten worden.quote:
De toppers hoefden toen geen bakken met geld mee te nemen om in de F1 te komen. Er zijn altijd teams geweest die voor talent gaan en niet voor de centjes.quote:Op donderdag 11 mei 2017 18:19 schreef BadderHaring het volgende:
In die tijd kwam je gewoon niet in een bovengemiddelde auto als je niet zelf bakken met geld meebracht.
Verstappen was gewoon een top 5 rijder op de grid, maar had gewoon altijd een kut wagen. In de Benetton en de Simtek heeft hij gewoon boven verwachting gepresteerd.
Zo zijn denk ik de meeste fans van een F1 coureur.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 13:06 schreef Deckard het volgende:
Jos Verstappen was wel goed, zijn fans echter heb ik nooit kunnen uitstaan.
En Adolf HItler was een prima vent want hij was een dierenliefhebber.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zo zijn denk ik de meeste fans van een F1 coureur.
Jos Verstappen was er een meester in om als achterblijver de leider van de wedstrijd eruit te rammen. Denk aan Montoya.
In de races dat zijn auto niet stuk ging en leuk onderweg was, klootte hij het wel regelmatig op. Daar komt zijn reputatie vandaan. In tegenstelling tot zijn zoon, is Jos een opgewonden standje. Kijk maar hoe vaak hij iemand op z'n bek heeft gerost. Dat korte lontje had hij in de auto ook bij zich. Waar Max berekend is en precies aanvoelt waar de grens ligt, reageert Jos heel primair en deed hij te vaak do-or-die acties.quote:Op zondag 7 mei 2017 23:33 schreef Geralt het volgende:
En het gros ervan was niet te wijten aan hem. Dat je dan wel eens in de grindbak eindigt doet daar niets aan af. Jos heeft het in zijn tijd en met zijn materiaal gewoon goed gedaan. En ja er had meer in zijn carrière gezeten, maar dat kwam er niet uit. Gelukkig heeft ie max een universitaire bul F1 rijden gegeven
Onzin. Dat zijn maar een handjevol incidenten geweest. Van een Vettel, Alonso, Hamilton of Kimi zijn evenzoveel situaties waarbij ze het zelf verklootte. En die hebben die bijnaam niet.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 16:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
In de races dat zijn auto niet stuk ging en leuk onderweg was, klootte hij het wel regelmatig op. Daar komt zijn reputatie vandaan.
Vettel had dan wel de naam crash kid. Totdat hij 4x op rij kampioen werd danquote:Op dinsdag 23 mei 2017 17:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Onzin. Dat zijn maar een handjevol incidenten geweest. Van een Vettel, Alonso, Hamilton of Kimi zijn evenzoveel situaties waarbij ze het zelf verklootte. En die hebben die bijnaam niet.
In een handjevol races, waar hij niet door techniek is uitgevallen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 17:07 schreef Geralt het volgende:
Onzin. Dat zijn maar een handjevol incidenten geweest.
Ik denk dat Albers beter was, gebaseerd op zijn overige raceprestaties. Toen hij van DTM naar F1 ging had ik in elk geval hoge verwachtingen. Helaas heeft hij nooit een serieuze kans gehad in de F1.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:46 schreef Klopkoek het volgende:
Ik denk dat Christijan Albers net zo goed was als Jos Verstappen.
Stavelot, en ja hij is daarna altijd last blijven ondervinden van zijn nek.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 19:55 schreef Fer het volgende:
Dat kwam toch door een klapper einde eau rouge, die nekklachten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |