abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:43:58 #151
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170999404
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:39 schreef Forbry het volgende:

[..]

(Al dan niet integere) grondleggers en volgers van religieuze stromingen die prediken dat geloven in hun stroming de sleutel tot de hemel is en niet-geloven de weg naar de hel. Quelle surprise! :')

Nou, te zijner tijd heel veel plezier nog in die hemel van je hè, waar zelfs de meest misdadige mensen van harte welkom zijn, zo lang zij maar gelovig zijn! Het zal me werkelijk waar het paradijsje zijn daar hoor! *O*
Klopt volkomen!

De meest afgrijselijke en wrede moordenaar uit het Oude Testament, David, wordt op een voetstuk geplaatst als "de man naar Gods hart". Omdat hij zijn zonden beleed. Lekker makkelijk dus.

Gelovigen schijnen dit allemaal volkomen normaal te vinden.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:45:30 #152
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_170999436
Af en toe twijfel ik of hij al dan niet bestaat.

Ik richt me wel eens tot hem ivm mijn overleden dierbaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinnenmutske op 17-05-2017 11:53:31 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_170999584
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:25 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik ben een beetje te hard voor je, denk ik. (Ik wil je niet bang maken dat je misschien toch in de hel gaat belanden) Sorry. Als je denkt dat je in de hemel komt is het prima, maar je moet niet denken dat niet-Jezus gelovigen allemaal in de hel belanden
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:53:58 #154
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170999653
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:51 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Ik ben een beetje te hard voor je, denk ik. (Ik wil je niet bang maken dat je misschien toch in de hel gaat belanden) Sorry. Als je denkt dat je in de hemel komt is het prima, maar je moet niet denken dat niet-Jezus gelovigen allemaal in de hel belanden
Geloof je nu ineens wel dat de hel bestaat?
pi_170999726
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Geloof je nu ineens wel dat de hel bestaat?
Nee, maar Sjoemie gelooft het. Ik wil hem niet aan het twijfelen brengen en dat hij straks nachtmerries krijgt.... ;)
pi_170999838
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:00:05 #157
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170999844
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:56 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Nee, maar Sjoemie gelooft het. Ik wil hem niet aan het twijfelen brengen en dat hij straks nachtmerries krijgt.... ;)
Goed bezig dan...ik zou peentjes zweten als ik Sjoem was.... -O-

Wat is het toch een troostende gedachte dat het allemaal gewoon een einde heeft. *O*
pi_171001885
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:36 schreef lnloggen het volgende:

[..]

Hou je ergens nog rekening met de mogelijkheid dat god helemaal niet bestaat, en dat die bijbel gewoon door mensen is bedacht en geschreven?

Of heb je je kritische denkvermogen zo ernstig laten aantasten dat je die mogelijkheid niet eens wilt overwegen :)
Soms twijfel ik wel, maar als ik dan naar mijn leven kijk en andere dingen, dan heb ik wel het gevoel dat God er is.
een andere mogelijkheid is er gewoon niet.
als ik kijk naar wat er in de wereld gebeurd en naar wat er in de bijbel over geschreven staat.
Dan moet er meer zijn, maar dus ook een duistere macht.

quote:
Dat zeggen moslims ook. En hindoes. En pastafarians.

Wie heeft er nu gelijk? Op één na, of misschien wel allemaal, houden deze gelovigen zichzelf dus voor de gek, dat kan niets anders. Waarom denk jij dat jij het als enige bij het goede eind hebt?

En bedenk: wat voor argument je ook geeft, geldt datzelfde argument niet ook voor een hindoe? Of een moslim? Of een pastafarian?
de hindoes hebben allerlei beelden van hun Goden, wat de bijbel sowieso verbied.
De bijbel zegt dat je geen beeld kunt of mag maken van God.
Hoe weten dus de hindoes hoe hun god er ooit heeft uit gezien en was dat dan wel een god?

Het grootste verschil tussen alle andere geloven en christendom is denk ik toch wel de genade waarvan je leeft.
Het chirstendom is de enige die genade kent, waarbij God alles heeft gedaan om ons te redden van de zonde, zodat we een eeuwig leven mogen hebben.
We hoeven die genade alleen maar aan te nemen door in Jezus te gaan geloven.
je hoeft dus alleen maar te geloven.
waarom zou je het eigenlijk moeilijker maken dan het is?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_171002017
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:39 schreef Forbry het volgende:

[..]

(Al dan niet integere) grondleggers en volgers van religieuze stromingen die prediken dat geloven in hun stroming de sleutel tot de hemel is en niet-geloven de weg naar de hel. Quelle surprise! :')

Nou, te zijner tijd heel veel plezier nog in die hemel van je hè, waar zelfs de meest misdadige mensen van harte welkom zijn, zo lang zij maar gelovig zijn! Het zal me werkelijk waar het paradijsje zijn daar hoor! *O*
Dat ligt er dus maar net aan, of die criminelen ooit berouw hebben gehad van hun zonden en vergeving gevraagd.
Maar dan nog, als ze zijn gaan geloven en vergeving van hun zonden hebben gekregen en in de hemel komen zijn ze sowieso zonder zonden, die worden zoals de bijbel dat zegt schoon gewassen door het bloed van het Lam( Jezus Christus)
Dus dan is er geen verschil meer tussen de crimineel en een niet crimineel.
Voor God is elke zonde gelijk, God kent daar geen gradaties in.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:31:24 #160
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171002079
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:24 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Soms twijfel ik wel, maar als ik dan naar mijn leven kijk en andere dingen, dan heb ik wel het gevoel dat God er is.
een andere mogelijkheid is er gewoon niet.
Hoe kom je precies tot de onderstreepte conclusie? Is dat op basis van een te verdedigen uitputtende lijst van mogelijkheden waarvan alleen die mogelijkheid overblijft, of is dat gewoon de enige mogelijkheid die jij kunt bedenken?

Als het dat laatste is dan lijkt me dat niet zo heel sterk. Ik hoop dat je ook begrijpt waarom.

Je ziet ditzelfde argument bijvoorbeeld ook in discussies over UFO's. Steevast is daar het argument: "hoe zou je deze video of foto anders verklaren?". In de veronderstelling dat als daar geen antwoord op komt "aliens" het enige mogelijke of ieg het enige "logische" antwoord is.

Maar het lijkt mij duidelijk dat ons onvermogen om iets te verklaren verder helemaal niks zegt over de wereld. Of dat nu gaat over foto's van UFO's of de Bijbel of wat dan ook.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171002082
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:56 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Nee, maar Sjoemie gelooft het. Ik wil hem niet aan het twijfelen brengen en dat hij straks nachtmerries krijgt.... ;)
eigenlijk is de aarde al een soort hel :P
De demonen van de duivel zwerven rond over de aarde dus.
of geloof je überhaupt ook niet dat er een duivel/ satan/ demonen bestaan?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_171002109
quote:
kom dan niet in de topic als je het niet aan kunt :P
Volgens mij ben je hier ook net nieuw, dus ik snap je reactie eigenlijk ook weer niet.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_171002180
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:00 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Goed bezig dan...ik zou peentjes zweten als ik Sjoem was.... -O-

Wat is het toch een troostende gedachte dat het allemaal gewoon een einde heeft. *O*
hoezo zou ik peentjes moeten zweten.???
Ik geloof dat de dood en de duivel etc overwonnen is door Jezus.
Dus ik hoef niet meer bang te zijn en ik ben het ook niet.
Ik vind het alleen triest voor jullie dat jullie het niet willen of kunnen geloven. ;(
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_171002348
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:51 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Ik ben een beetje te hard voor je, denk ik. (Ik wil je niet bang maken dat je misschien toch in de hel gaat belanden) Sorry. Als je denkt dat je in de hemel komt is het prima, maar je moet niet denken dat niet-Jezus gelovigen allemaal in de hel belanden
Ken je de tekst: "niemand komt tot De Vader dan door Mij alleen" soms niet?
Wat denk je dat die tekst betekend en waarom zou Jezus dat gezegd hebben?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_171002355
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:31 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

eigenlijk is de aarde al een soort hel :P
De demonen van de duivel zwerven rond over de aarde dus.
of geloof je überhaupt ook niet dat er een duivel/ satan/ demonen bestaan?
Maar jij bent nog banger voor het vuur waar de duivel jou gaat grillen nadat hij jou aan zijn drietandige vork heeft gespiest. Hoe ziet jouw hemel eruit.
pi_171002481
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:40 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ken je de tekst: "niemand komt tot De Vader dan door Mij alleen" soms niet?
Wat denk je dat die tekst betekend en waarom zou Jezus dat gezegd hebben?
Is dat de enige tekst die in de bijbel staat? Verlangt God niet meer dan dat je langs Jezus komt? Zoveel pedofielen geloven ook in Jezus, Sjoem. Gaan zij ook naar de hemel? Zoveel mensen geloven niet in Jezus maar ze hebben een goed hart. Gaan zij naar de hel?
pi_171002497
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:40 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ken je de tekst: "niemand komt tot De Vader dan door Mij alleen" soms niet?
Wat denk je dat die tekst betekend en waarom zou Jezus dat gezegd hebben?
Een combinatie van drugs en arrogantie allicht.
Conscience do cost.
pi_171002865
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:41 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Maar jij bent nog banger voor het vuur waar de duivel jou gaat grillen nadat hij jou aan zijn drietandige vork heeft gespiest. Hoe ziet jouw hemel eruit.
Ik heb geen idee hoe de duivel er überhaupt uit ziet, dus geen idee of hij een drietand heeft of niet.
Maar als ik aan de hemel denk zie ik de hemel als een geweldig mooie plek, waar geen zonde meer is en ook geen pijn en verdriet etc.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_171003184
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:45 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Is dat de enige tekst die in de bijbel staat? Verlangt God niet meer dan dat je langs Jezus komt? Zoveel pedofielen geloven ook in Jezus, Sjoem. Gaan zij ook naar de hemel? Zoveel mensen geloven niet in Jezus maar ze hebben een goed hart. Gaan zij naar de hel?
Ik heb geen idee of ze uiteindelijk in de hemel terecht komen of niet.
Dat is uiteindelijk niet aan mij te beslissen of het ook gaat gebeuren.
bijbels gezien zou ik zeggen als je niet geloofd in Jezus kom je er niet.
Maar waarom zou iemand die wel gewoon goed leeft etc, niet ook gewoon in God gaan geloven is toch maar een klein stapje zou je zeggen?

Dan moet je je ook afvragen of die pedofielen ook nog steeds praktiserend er mee bezig zijn.
Of hebben ze alleen nog de gedachten maar weten ze het te onderdrukken en niet tot uiting te brengen?
Maar als een pedofiel christen is geworden, dan mag hij ook geloven en weten dat als hij de zonden die hij begaan heeft bij het kruis brengt dat ze door God vergeven zijn.
Dus hij moet die zonden wel aan het licht brengen, dan kan er ook genezing zijn.

dat vind ik juist dat dit opwekkings lied heel mooi verwoord.

Het uiteindelijke oordeel is aan God.
Maar als zelfs een crimineel of pedofiel in God kan gaan geloven, wat is er dan voor jouw zo moeilijk aan om het zelfde te doen?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:04:45 #170
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171004381
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:35 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

hoezo zou ik peentjes moeten zweten.???
Ik geloof dat de dood en de duivel etc overwonnen is door Jezus.
Zo staat het in het OT. Maar ja we gaan nog steeds allemaal dood en de duivel is volgens de christelijke leer ook nog volop actief. Jammer maar een faal dus.
quote:
Dus ik hoef niet meer bang te zijn en ik ben het ook niet.
Ik vind het alleen triest voor jullie dat jullie het niet willen of kunnen geloven. ;(
Juist. Ik kan het niet geloven. Daar kan ik dus ook nooit op afgerekend worden.
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:05:26 #171
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171004398
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:40 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ken je de tekst: "niemand komt tot De Vader dan door Mij alleen" soms niet?
Wat denk je dat die tekst betekend en waarom zou Jezus dat gezegd hebben?
Waarom negeer je dan Jezus'uitspraken over de wet? Cherrypicking?
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:06:45 #172
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171004429
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dan moet je je ook afvragen of die pedofielen ook nog steeds praktiserend er mee bezig zijn.
Of hebben ze alleen nog de gedachten maar weten ze het te onderdrukken en niet tot uiting te brengen?
Wie heeft die pedofielen geschapen?
pi_171005187
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:06 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wie heeft die pedofielen geschapen?
geen idee, hoe die denkbeelden ooit zijn ontstaan?
Wie heeft de atheïsten en agnosten geschapen dan?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_171005365
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:05 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waarom negeer je dan Jezus'uitspraken over de wet? Cherrypicking?
Jezus zegt: ik ben niet gekomen om de wet te nie te doen, maar om de wet te vervullen.
Dus wat de wet niet kan is wel mogelijk door Jezus en dat is dus de vergeving van zonden.
Ik beweer toch nergens dat je je helemaal niet meer aan de wet hoeft te "houden"
De wet laat ons eigenlijk alleen maar zien hoe zondig we zijn, omdat het onmogelijk is voor ons om ons aan die wet te houden.

Wat denk je is makkelijker: sorry zeggen tegen iemand omdat je weet dat je iets verkeerds hebt gezegd of gedaan tegen een ander of roddelen over een ander om wat die gene allemaal gedaan heeft waarover je roddelt?

Dus heb je meer moeite met het goede of het slechte?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_171005404
en waarom ben ik hier eigenlijk bezig al jullie vragen te beantwoorden?

Terwijl jullie al mijn vragen negeren? ;(
of zijn mijn vragen soms te persoonlijk of zo?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:55:34 #176
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171005690
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:45 schreef sjoemie1985 het volgende:
en waarom ben ik hier eigenlijk bezig al jullie vragen te beantwoorden?

Terwijl jullie al mijn vragen negeren? ;(
of zijn mijn vragen soms te persoonlijk of zo?
Dat weet ik niet, maar je hebt mij geen enkele vraag gesteld en toch mijn vraag niet beantwoord. :P

Maar als je vragen aan mij hebt hoor ik dat graag.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171005932
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar je hebt mij geen enkele vraag gesteld en toch mijn vraag niet beantwoord. :P

Maar als je vragen aan mij hebt hoor ik dat graag.
Ik heb gewoon algemene vragen gesteld niet specifiek aan iedereen.
maar soms ook wel.

volgens mij eindigd een vraag meestal met het vraagteken toch?

en die heb ik toch wel een aantal keer gebruikt.
maar mijn heeft blijkbaar meer oog op mijn antwoorden en gaan dan alleen daarop reageren meestal en laten geregeld mijn vraag weg.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_171006129
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:44 schreef sjoemie1985 het volgende:
Jezus zegt: ik ben niet gekomen om de wet te niet te doen, maar om de wet te vervullen.
Dus wat de wet niet kan is wel mogelijk door Jezus en dat is dus de vergeving van zonden.
Ik beweer toch nergens dat je je helemaal niet meer aan de wet hoeft te "houden"
De wet laat ons eigenlijk alleen maar zien hoe zondig we zijn, omdat het onmogelijk is voor ons om ons aan die wet te houden.
Je speelt weer eens luchtgitaar. Dit is wat er staat:

quote:
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.
Heb jij je laten besnijden ? Hou jij je aan de voeding - en reinheidsregels ? Ook dat is de Wet ( van Mozes ) hoor.
Wat moest er volgens de profeten ( Jesaja bijvoorbeeld ) worden vervult ? Niet de Wet, want daar mocht geen jota aan worden veranderd. En dat is wat Hij ook gedaan heeft als voorwaarde om een vrij Rijk Gods te bekomen; zich strikt aan de Wet van Mozes houden. Was op dat moment het Rijk Gods vrij ? Neen, dit was door de heidenen ( Romeinen ) bezet gebied. Jezus dacht dat nu de tijd gekomen was om in te grijpen en wat deed hij ? Een koninklijke intrede zoals zijn voorvader dit had voorgedaan. En dit is uiteindelijk op een fiasco uitgedraaid. De auteur van het evangelie laat Hem dan ook aan het kruis zeggen : Abba, waarom heb je mij verlaten. ( Abba is een koosnaam die ALLE vrome joden aan JHWH gaven )
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:17:41 #179
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171006352
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:03 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon algemene vragen gesteld niet specifiek aan iedereen.
maar soms ook wel.

volgens mij eindigd een vraag meestal met het vraagteken toch?

en die heb ik toch wel een aantal keer gebruikt.
maar mijn heeft blijkbaar meer oog op mijn antwoorden en gaan dan alleen daarop reageren meestal en laten geregeld mijn vraag weg.
Moet ik eerst alle vragen die je aan anderen stelt beantwoorden voor ik jou een vraag mag stellen? :D

Mooi is dat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171006498
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:10 schreef ATON het volgende:

[..]

Je speelt weer eens luchtgitaar. Dit is wat er staat:

[..]

Heb jij je laten besnijden ? Hou jij je aan de voeding - en reinheidsregels ? Ook dat is de Wet ( van Mozes ) hoor.
Wat moest er volgens de profeten ( Jesaja bijvoorbeeld ) worden vervult ? Niet de Wet, want daar mocht geen jota aan worden veranderd. En dat is wat Hij ook gedaan heeft als voorwaarde om een vrij Rijk Gods te bekomen; zich strikt aan de Wet van Mozes houden. Was op dat moment het Rijk Gods vrij ? Neen, dit was door de heidenen ( Romeinen ) bezet gebied. Jezus dacht dat nu de tijd gekomen was om in te grijpen en wat deed hij ? Een koninklijke intrede zoals zijn voorvader dit had voorgedaan. En dit is uiteindelijk op een fiasco uitgedraaid. De auteur van het evangelie laat Hem dan ook aan het kruis zeggen : Abba, waarom heb je mij verlaten. ( Abba is een koosnaam die ALLE vrome joden aan JHWH gaven )
Waar lees jij dan dat ik die wetten ontbind? Ik zeg dat het voor geen mens mogelijk is de wet te houden, ik zeg niet dat dat betekend dat je je er dan ook niet meer aan hoeft te houden, uit geloof probeert men dat wel en ook zo goed mogelijk, maar mocht men een terug val hebben van een bepaalde zonde dan mag men weten dat er vergeving voor is bij God.

En nee, ik ben niet besneden daarvoor is juist de doop gekomen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_171006501
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Moet ik eerst alle vragen die je aan anderen stelt beantwoorden voor ik jou een vraag mag stellen? :D

Mooi is dat.
Doe je best zou ik zo zeggen :P
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:27:52 #182
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171006602
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:24 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Doe je best zou ik zo zeggen :P
Waarom zou ik vragen die jij aan anderen stelt over uitspraken die ik niet doe moeten beantwoorden? :o

Vind je dat niet vreemd?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171008139
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:24 schreef sjoemie1985 het volgende:
Waar lees jij dan dat ik die wetten ontbind?
Waar lees jij dat ik dat beweerd heb ???
quote:
Ik zeg dat het voor geen mens mogelijk is de wet te houden, ik zeg niet dat dat betekend dat je je er dan ook niet meer aan hoeft te houden, uit geloof probeert men dat wel en ook zo goed mogelijk, maar mocht men een terug val hebben van een bepaalde zonde dan mag men weten dat er vergeving voor is bij God.
Dit ging hier niet over jou, maar over Jezus. Begrijp je dan niks van wat ik schrijf ?

quote:
En nee, ik ben niet besneden daarvoor is juist de doop gekomen.
Dan heb jij je niet aan de Wet van Jezus gehouden. Hij had zich laten dopen en was besneden zoals de Wet van Mozes dit voorschreef. Jij bent helemaal geen volgeling van Jezus, maar van de latere kerkvaders. Foei !
  woensdag 17 mei 2017 @ 21:14:02 #184
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_171013318
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:02 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar als ik aan de hemel denk zie ik de hemel als een geweldig mooie plek, waar geen zonde meer is en ook geen pijn en verdriet etc.
Mooi gezegd. Zou mooi zijn als het inderdaad zo zou zijn.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  woensdag 17 mei 2017 @ 22:30:35 #185
445829 lnloggen
Het orakel
pi_171015946
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
Het uiteindelijke oordeel is aan God.
Wel frappant dat zijn vermeende volgelingen altijd precies lijken te weten waar andere mensen aan moeten voldoen om Zijn Oordeel in het hiernamaals te verdienen.

quote:
Maar als zelfs een crimineel of pedofiel in God kan gaan geloven, wat is er dan voor jouw zo moeilijk aan om het zelfde te doen?
"Zelfs" een crimineel of pedofiel? Juist het feit dat criminelen en pedofielen in god geloven, is voor mij een reden om er verre van te blijven.

Mensen die hun morele afwegingen op een externe (en bovendien verzonnen) factor baseren, in plaats van eigen innerlijke overtuiging, vind ik heel eng.

Wat nu als god niet blijkt te bestaan? Even hypothetisch he. Slaan christenen dan aan het moorden, plunderen en verkrachten? Want ach, wat maakt het uit, god bestaat immers toch niet!

Zo heb je ook gelovigen die zeggen: ja maar als je niet in god gelooft, waarom zou je dan 'goed' doen en geen verschrikkelijke misdaden begaan zoals mensen vermoorden?
Ik vind dat dus heel eng. Alsof god de reden is dat je dat niet zou doen ;( De reden dat ik geen mensen vermoord, is dat ik dat inherent heel erg slecht vind en anderen geen kwaad wil doen. Niet vanwege een god of iemands oordeel of wat dan ook, maar omdat ik dat zelf gewoon verwerp.

Kortom: wat god of jezus zegt (in de praktijk: wat andere mensen beweren wat god of jezus zegt, al dan niet via een door andere mensen geschreven boek) heb ik geen enkele boodschap aan. En mensen die dat wel hebben, wantrouw ik een beetje, om bovenstaande reden.
The worst thing about censorship is ███ ███████ ██████.
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:41:17 #186
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171020869
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:37 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

geen idee, hoe die denkbeelden ooit zijn ontstaan?
Wie heeft de atheïsten en agnosten geschapen dan?
God heeft toch alles geschapen? Dus God heeft ook bewust pedoseksuelen geschapen. De huffter! :(
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:44:48 #187
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171020912
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:44 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Jezus zegt: ik ben niet gekomen om de wet te niet te doen, maar om de wet te vervullen.
Vervullen betekent dus niet dat de wet niet meer geldt. Dus geldt de wet nog volledig en jij houdt je daar niet aan! Hoe ga je dat uitleggen als je voor Jezus staat?
quote:
Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen
quote:
En nee, ik ben niet besneden daarvoor is juist de doop gekomen.
Jezus was wel besneden hoor. Dus heb je wel een tittel of jota veranderd aan de wet voordat de aarde voorbij is gegaan.. Ik zie het heel somber voor je in. }:|

Verder ontken je te hebben gezegd dat de wet niet meer geldt:
quote:
We moeten Jezus volgen niet de wet, want de wet zo leert de bijbel ons werkt alleen maar de zonde in de hand.
Je zegt dus wel degelijk dat we de wet NIET moeten volgen maar Jezus. Terwijl Jezus precies het tegenovergestelde zegt.

[ Bericht 15% gewijzigd door hoatzin op 18-05-2017 10:02:52 ]
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:00:12 #188
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171021090
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:29 schreef sjoemie1985 het volgende:

Voor God is elke zonde gelijk, God kent daar geen gradaties in.
Dus voor God is een tienvoudig lustmoordenaar even schuldig als iemand die iets te lang naar de vrouw van een ander gekeken heeft (en begeerd).

En jij vindt dat uiteraard volkomen ok?
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:50:06 #189
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171021872
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:45 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Is dat de enige tekst die in de bijbel staat? Verlangt God niet meer dan dat je langs Jezus komt? Zoveel pedofielen geloven ook in Jezus, Sjoem. Gaan zij ook naar de hemel? Zoveel mensen geloven niet in Jezus maar ze hebben een goed hart. Gaan zij naar de hel?
Je moet de Liefde hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door hoatzin op 18-05-2017 10:07:01 ]
pi_171021973
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:00 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dus voor God is een tienvoudig lustmoordenaar even schuldig als iemand die iets te lang naar de vrouw van een ander gekeken heeft (en begeerd).

En jij vindt dat uiteraard volkomen ok?
Ja, het punt is dat er bij God geen zonde in de buurt meer kan komen.
Dus Bij God bestaan geen grote of kleine zonden, ze zijn allemaal even erg voor God omdat het je levenswandel met God in de weg kan zitten.
Daarom is er ook geen plaats meer voor de duivel bij God.
God kijkt niet of iemand een moord heeft gepleegd of dat iemand alleen maar een snoepje heeft gestolen.
God kijkt of je Jezus hebt leren kennen in je leven, tijdens het laatste oordeel
En als dan dus uiteindelijk een crimineel of zo berouw heeft van zijn zonden en deze oprecht belijd voor God. Dan zal God hem vergeven.
Alleen wij mensen kennen zogenaamde "gradaties" in zonden.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:57:37 #191
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171022022
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:54 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ja, het punt is dat er bij God geen zonde in de buurt meer kan komen.
Dus Bij God bestaan geen grote of kleine zonden, ze zijn allemaal even erg voor God omdat het je levenswandel met God in de weg kan zitten.
Daarom is er ook geen plaats meer voor de duivel bij God.
God kijkt niet of iemand een moord heeft gepleegd of dat iemand alleen maar een snoepje heeft gestolen.
God kijkt of je Jezus hebt leren kennen in je leven, tijdens het laatste oordeel
En als dan dus uiteindelijk een crimineel of zo berouw heeft van zijn zonden en deze oprecht belijd voor God. Dan zal God hem vergeven.
Alleen wij mensen kennen zogenaamde "gradaties" in zonden.
Dan lees je de bijbel weer eens niet goed. Want daaruit blijkt wel degelijk dat God zonden weegt. De ene zonde is de andere niet. Er zijn gradaties.

matth 7: 14 Wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeen, gij geveinsden, want gij eet de huizen der weduwen op, en dat onder den schijn van lang te bidden; daarom zult gij te zwaarder oordeel ontvangen.

en Matth 11:"
En gij, Kapernaum! die tot den hemel toe zijt verhoogd, gij zult tot de hel toe nedergestoten worden. Want zo in Sodom die krachten waren geschied, die in u geschied zijn, zij zouden tot op den huidigen dag gebleven zijn.
24 Doch Ik zeg u, dat het den lande van Sodom verdragelijker zal zijn in den dag des oordeels, dan u.

God maakt dus onderscheid. ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door hoatzin op 18-05-2017 10:08:20 ]
pi_171022182
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:50 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jet moet de Liefde hebben.
Jet?
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:07:22 #193
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171022244
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:05 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Jet?
Jet ook.
pi_171022276
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:54 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ja, het punt is dat er bij God geen zonde in de buurt meer kan komen.
Dus Bij God bestaan geen grote of kleine zonden, ze zijn allemaal even erg voor God omdat het je levenswandel met God in de weg kan zitten.
Daarom is er ook geen plaats meer voor de duivel bij God.
God kijkt niet of iemand een moord heeft gepleegd of dat iemand alleen maar een snoepje heeft gestolen.
God kijkt of je Jezus hebt leren kennen in je leven, tijdens het laatste oordeel
En als dan dus uiteindelijk een crimineel of zo berouw heeft van zijn zonden en deze oprecht belijd voor God. Dan zal God hem vergeven.
Alleen wij mensen kennen zogenaamde "gradaties" in zonden.
Dus als iemand een snoepje wil roven kan hij net zo goed gelijk de kassier neerschieten. Hij komt toch in de hel, hoe dan ook.
pi_171022290
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:07 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jet ook.
Ghehehe....

Bijna wilde ik erop doorgaan, maar goed.
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:24:25 #196
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171022586
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:08 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Dus als iemand een snoepje wil roven kan hij net zo goed gelijk de kassier neerschieten. Hij komt toch in de hel, hoe dan ook.
Neej volgens Sjoem's logica (hij vindt dit volkomen logisch) maakt het niet uit. Een snoepje stelen is in principe goed voor de hel, net als het martelen, verkrachten en vermoorden van 15 kinderen. Echter als je maar gelooft en belijdt dan is alles weer koek en ei. Snap je?

En snap je dat ik aan de verstandelijke vermogens twijfel van mensen die dit normaal en rechtvaardig vinden?

[ Bericht 6% gewijzigd door hoatzin op 18-05-2017 10:32:26 ]
pi_171023008
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:24 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Neej volgens Sjoem's logica (hij vindt dit volkomen logisch) maakt het niet uit. Een snoepje stelen is in principe goed voor de hel, net als het martelen, verkrachten en vermoorden van 15 kinderen. Echter als je maar gelooft en belijdt dan is alles weer koek en ei. Snap je?

En snap je dat ik aan de verstandelijke vermogens twijfel van mensen die dit normaal en rechtvaardig vinden?
Dat koek en ei is alleen maar na de dood. Dan doet het er niet meer toe. Zolang ze nog leven is er de wet die wél gradaties kent.
  donderdag 18 mei 2017 @ 11:10:20 #198
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171023697
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:40 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Dat koek en ei is alleen maar na de dood. Dan doet het er niet meer toe. Zolang ze nog leven is er de wet die wél gradaties kent.
Christenen als Sjoempie denken dat ze na hun dood ineens *floep* in de hemel zijn. Terwijl daar echt geen Bijbelse grondslag voor is. De doden slapen, zij weten van niets. Pas op de jongste dag.... Dit wordt echter volkomen genegeerd , net zo als veel andere zaken in de bijbel hardnekkig genegeerd worden. Omdat die niet uitkomen of niet in de theologie passen.
pi_171024872
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 22:30 schreef lnloggen het volgende:

[..]

Wel frappant dat zijn vermeende volgelingen altijd precies lijken te weten waar andere mensen aan moeten voldoen om Zijn Oordeel in het hiernamaals te verdienen.

[..]

"Zelfs" een crimineel of pedofiel? Juist het feit dat criminelen en pedofielen in god geloven, is voor mij een reden om er verre van te blijven.

Mensen die hun morele afwegingen op een externe (en bovendien verzonnen) factor baseren, in plaats van eigen innerlijke overtuiging, vind ik heel eng.

Wat nu als god niet blijkt te bestaan? Even hypothetisch he. Slaan christenen dan aan het moorden, plunderen en verkrachten? Want ach, wat maakt het uit, god bestaat immers toch niet!

Zo heb je ook gelovigen die zeggen: ja maar als je niet in god gelooft, waarom zou je dan 'goed' doen en geen verschrikkelijke misdaden begaan zoals mensen vermoorden?
Ik vind dat dus heel eng. Alsof god de reden is dat je dat niet zou doen ;( De reden dat ik geen mensen vermoord, is dat ik dat inherent heel erg slecht vind en anderen geen kwaad wil doen. Niet vanwege een god of iemands oordeel of wat dan ook, maar omdat ik dat zelf gewoon verwerp.

Kortom: wat god of jezus zegt (in de praktijk: wat andere mensen beweren wat god of jezus zegt, al dan niet via een door andere mensen geschreven boek) heb ik geen enkele boodschap aan. En mensen die dat wel hebben, wantrouw ik een beetje, om bovenstaande reden.
Dat ligt er aan of die crimineel of pedo zijn zondige bestaan heeft afgelegd en er niet in blijft hangen.
Want als je christen wordt dan is dat niet de bedoeling.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:41 schreef hoatzin het volgende:

[..]

God heeft toch alles geschapen? Dus God heeft ook bewust pedoseksuelen geschapen. De huffter! :(
Zal toch vreemd zijn dat God mensen schept die niet in een God geloven?

Maar dat er pedofielen etc zijn komt voort uit de zondeval, de mens maakt keuzes om iets te doen of laten en door de zondeval.

Maar waarom leg je de schuld bij God of andere mensen neer?
Jij ziet wel overal splinters, maar die balk in je eigen oog zie je niet.
anders was je wel gelovig geworden.

en zoals ik nu nogmaals zeg, is het de bedoeling dat een crimineel of pedo of wie dan ook zijn zondige natuur aflegt en vergeving vraagt en probeert om er niet weer in terug te vallen.
voor zoiets zijn allerlei manier omdat te voorkomen.
Als je christen wordt kun je dus niet blijven stelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:44 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Vervullen betekent dus niet dat de wet niet meer geldt. Dus geldt de wet nog volledig en jij houdt je daar niet aan! Hoe ga je dat uitleggen als je voor Jezus staat?

[..]

[..]

Jezus was wel besneden hoor. Dus heb je wel een tittel of jota veranderd aan de wet voordat de aarde voorbij is gegaan.. Ik zie het heel somber voor je in. }:|

Verder ontken je te hebben gezegd dat de wet niet meer geldt:

[..]

Je zegt dus wel degelijk dat we de wet NIET moeten volgen maar Jezus. Terwijl Jezus precies het tegenovergestelde zegt.
Het punt is dat ik niet voor Jezus sta, hooguit voor God en dan is Jezus mijn Advocaat en kan mij vrij pleiten bij God omdat ik Zijn Zoon geloof.
op het moment dat ik dan voor God sta ziet God mij eigenlijk ook niet meer, maar ziet Hij Jezus staan die alles voor mij overwonnen heeft en mijn zonden te niet heeft gedaan en dat Jezus die zonden heeft vergeven die ik heb begaan.

Maar als jij voor God zou staan, tjah dan ziet God jouw wel en je zondige gedrag etc en dan zal God jou vragen waarom je niet in hem geloofd hebt en dan kom je er niet mee weg met een tekst als, ja maar hij en hij hebben dit en dat gedaan etc etc.
En dan zegt God denk ik: Ik heb het nu over jou, die anderen komen ook wel aan de beurt en het is niet aan jou om over hun te oordelen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:12:49 #200
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171025135
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:57 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Zal toch vreemd zijn dat God mensen schept die niet in een God geloven?
Wie heeft ze dan geschapen? God schept het goede èn kwade, weet je nog? (Nee dit negeer ja altijd als ik dit aanstip)
quote:
Maar dat er pedofielen etc zijn komt voort uit de zondeval, de mens maakt keuzes om iets te doen of laten en door de zondeval.
Dus je wordt als pedofiel geboren door de zonde van een ander?
quote:
Maar waarom leg je de schuld bij God of andere mensen neer?
Hij is de enige die in staat is om aan alle ellende een einde te maken maar hij vertikt het blijkbaar.
quote:
Jij ziet wel overal splinters, maar die balk in je eigen oog zie je niet.
anders was je wel gelovig geworden.
Vent klets toch niet zo oerdom! :( Begin je nu wééér uit dat uitgekauwde vaatje te tappen?
quote:
en zoals ik nu nogmaals zeg, is het de bedoeling dat een crimineel of pedo of wie dan ook zijn zondige natuur aflegt en vergeving vraagt en probeert om er niet weer in terug te vallen.
voor zoiets zijn allerlei manier omdat te voorkomen.
Als je christen wordt kun je dus niet blijven stelen.
Toch gebeurt het. Voortdurend. Wie is hier gek?
quote:
[..]

Het punt is dat ik niet voor Jezus sta, hooguit voor God en dan is Jezus mijn Advocaat en kan mij vrij pleiten bij God omdat ik Zijn Zoon geloof.
op het moment dat ik dan voor God sta ziet God mij eigenlijk ook niet meer, maar ziet Hij Jezus staan die alles voor mij overwonnen heeft en mijn zonden te niet heeft gedaan en dat Jezus die zonden heeft vergeven die ik heb begaan.

Maar als jij voor God zou staan, tjah dan ziet God jouw wel en je zondige gedrag etc en dan zal God jou vragen waarom je niet in hem geloofd hebt en dan kom je er niet mee weg met een tekst als, ja maar hij en hij hebben dit en dat gedaan etc etc.
En dan zegt God denk ik: Ik heb het nu over jou, die anderen komen ook wel aan de beurt en het is niet aan jou om over hun te oordelen.
Denk je dat ik zondiger ben dan jij? :')
pi_171025474
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:24 schreef hoatzin het volgende:
En snap je dat ik aan de verstandelijke vermogens twijfel van mensen die dit normaal en rechtvaardig vinden?
Die twijfel heb ik al een heel tijdje. Dat zijn mensen die zelf geen moreel besef hebben en dit moet worden voorgelezen. Er is een naam voor deze aandoening.
pi_171025580
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
Het punt is dat ik niet voor Jezus sta, hooguit voor God en dan is Jezus mijn Advocaat en kan mij vrij pleiten bij God omdat ik Zijn Zoon geloof.
Is God dan tegen zichzelf aan het pleiten of ben je dan toch polytheïst ?
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:02:03 #203
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171026219
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:35 schreef ATON het volgende:

[..]

Is God dan tegen zichzelf aan het pleiten of ben je dan toch polytheïst ?
Jezus weet dan dingen die God niet weet.....oh wacht....eh....tsja...
pi_171026798
quote:
3s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:02 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jezus weet dan dingen die God niet weet.....oh wacht....eh....tsja...
Sjoemie zal dat straks wel even toelichten. _O-
  zondag 21 mei 2017 @ 23:39:20 #205
445829 lnloggen
Het orakel
pi_171108817
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat ligt er aan of die crimineel of pedo zijn zondige bestaan heeft afgelegd en er niet in blijft hangen.
Want als je christen wordt dan is dat niet de bedoeling.
Je gaat totaal aan het punt voorbij.

Dat gelovigen goed doen vanwege god is een zeer verkeerde reden.
The worst thing about censorship is ███ ███████ ██████.
  maandag 22 mei 2017 @ 14:03:02 #206
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171116307
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:25 schreef ATON het volgende:

[..]

Sjoemie zal dat straks wel even toelichten. _O-
Neu Sjoemie gaat hier niet op reageren...
  maandag 22 mei 2017 @ 14:04:02 #207
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171116332
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 23:39 schreef lnloggen het volgende:

[..]

Je gaat totaal aan het punt voorbij.

Dat gelovigen goed doen vanwege god is een zeer verkeerde reden.
Maar je zult ze de kost moeten geven...
pi_171307375
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:31 schreef Aalscholver het volgende:
Hij bestaat, net als Sinterklaas.
Vergelijk hem alsjeblieft niet met sinterklaas :{
pi_171307466
Zijn jullie er al over uit of God nu bestaat ja of nee?
pi_171307745
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zijn jullie er al over uit of God nu bestaat ja of nee?
Hij schijnt te bestaan, maar of je daar nou blij mee moet zijn?
  maandag 29 mei 2017 @ 19:23:47 #211
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171307855
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:20 schreef JEFFreal het volgende:

[..]

Hij schijnt te bestaan, maar of je daar nou blij mee moet zijn?
Schijnt?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171308909
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zijn jullie er al over uit of God nu bestaat ja of nee?
Ja ik ben er uit:
Nee hij bestaat niet :P
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  maandag 29 mei 2017 @ 20:24:59 #213
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171309591
Ik zit ongeveer op niveautje 6:

https://en.wikipedia.org/wiki/Spectrum_of_theistic_probability

quote:
De facto atheist. Very low probability, but short of zero. "I don't know for certain but I think God is very improbable, and I live my life on the assumption that he is not there."
Hoewel die aanname, zover ik die doe, geen enkele rol speelt in mijn leven. De enige reden dat ik niet op 7 zit is omdat het niet-bestaan van goden (in het algemeen) fundamenteel onaantoonbaar is. Maar dat geldt voor zo veel zaken waarvan het niet-bestaan niet kan worden aangetoond. De godshypothese neemt daartussen voor mij geen bijzondere plek in.

Het Christelijke godsconcept lijdt overigens wel aan interne contradicties / inconsistenties die het bestaan van die god onmogelijk maken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171318395
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:24 schreef Molurus het volgende:
Ik zit ongeveer op niveautje 6: De enige reden dat ik niet op 7 zit is omdat het niet-bestaan van goden (in het algemeen) fundamenteel onaantoonbaar is. Maar dat geldt voor zo veel zaken waarvan het niet-bestaan niet kan worden aangetoond.
Zoals de roze eenhoorn, daarmee zit ik ook op niveau 6. 8)7
  dinsdag 30 mei 2017 @ 10:33:57 #215
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171321218
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Schijnt?
Ja daarmee is het begonnen, de schijnende zon.
pi_171376651
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 14:03 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Neu Sjoemie gaat hier niet op reageren...
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:25 schreef ATON het volgende:

[..]

Sjoemie zal dat straks wel even toelichten. _O-
Tjah, als jullie zo gaan doen ga ik er inderdaad niet op reageren.
dan zeg ik: Google is your friend :) en zoek het daar even op. :) ^O^
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 1 juni 2017 @ 16:16:15 #217
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171377048
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 15:54 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

[..]

Tjah, als jullie zo gaan doen ga ik er inderdaad niet op reageren.
dan zeg ik: Google is your friend :) en zoek het daar even op. :) ^O^
We have a self fullfilling prophecy! Daar kan de schrijver van Openbaringen nog een puntje aanzuigen.
pi_171377105
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 15:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
Tjah, als jullie zo gaan doen ga ik er inderdaad niet op reageren.
dan zeg ik: Google is your friend :) en zoek het daar even op. :) ^O^
Elke smoes is goed genoeg om toch maar op mijn post geen antwoord te hoeven geven. En vertel me eens HOE we wel zouden moeten reageren ?
pi_171377368
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:19 schreef ATON het volgende:

[..]

Elke smoes is goed genoeg om toch maar op mijn post geen antwoord te hoeven geven. En vertel me eens HOE we wel zouden moeten reageren ?
een beetje fatsoenlijk reacties het is hier niet het ONZ forum
op zulk soort "lacherige" posts heb ik geen zin om dan nog iets zinnigs te zeggen.
Hoe vaak in al deze topics heb ik ooit op zo'n manier naar jullie gereageerd?

Volgens mij post ik meestal met normale post met mijn visie op hoe ik en ik probeer meestal ook namens veel andere christenen te posten die er vaak net zo over denken.
Maar meestal post ik hoe ik de teksten lees en zie.

Maar soms kun je ook gewoon 1 regel uit de bijbel pakken en uitleg over geven, Maar meestal is het verstandiger om of het helle deel te pakken of in ieder geval een aantal regels er voor en er na.
anders krijg je van die kromme antwoorden die bijbels gezien wellicht niet kloppen, omdat het misschien voor ons bedoelt is maar bijvoorbeeld alleen voor de tijd geldt waarin het geschreven.

In het nieuwe testament bijvoorbeeld vraagt paulus ook aan iemand of iemand de mantel van paulus wil mee nemen als de persoon langs komt.
van zo'n tekst weet je dat dat nu niet meer hoeft en je dus in de periode van paulus moet zetten.
Maar op een zelfde manier zijn teksten die paulus geschreven heeft dan wel weer naar het hier en nu te vertalen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_171377441
Ik probeer jullie gewoon de bijbel uit te leggen.
En of je het gelooft of niet is aan jullie.
Ik bid dan ook af en toe tot God of Hij ook tot jullie gaat spreken of dat er iemand op jullie pad komt.
Meer kan ik ook niet doen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_171377456
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:40 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik probeer jullie gewoon de bijbel uit te leggen.
En of je het gelooft of niet is aan jullie.
Ik bid dan ook af en toe tot God of Hij ook tot jullie gaat spreken of dat er iemand op jullie pad komt.
Meer kan ik ook niet doen.
Jij hebt invloed op god zijn wil?
  donderdag 1 juni 2017 @ 16:47:05 #222
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_171377578
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:36 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

een beetje fatsoenlijk reacties het is hier niet het ONZ forum
op zulk soort "lacherige" posts heb ik geen zin om dan nog iets zinnigs te zeggen.
Hoe vaak in al deze topics heb ik ooit op zo'n manier naar jullie gereageerd?

Volgens mij post ik meestal met normale post met mijn visie op hoe ik en ik probeer meestal ook namens veel andere christenen te posten die er vaak net zo over denken.
Maar meestal post ik hoe ik de teksten lees en zie.

Maar soms kun je ook gewoon 1 regel uit de bijbel pakken en uitleg over geven, Maar meestal is het verstandiger om of het helle deel te pakken of in ieder geval een aantal regels er voor en er na.
anders krijg je van die kromme antwoorden die bijbels gezien wellicht niet kloppen, omdat het misschien voor ons bedoelt is maar bijvoorbeeld alleen voor de tijd geldt waarin het geschreven.

In het nieuwe testament bijvoorbeeld vraagt paulus ook aan iemand of iemand de mantel van paulus wil mee nemen als de persoon langs komt.
van zo'n tekst weet je dat dat nu niet meer hoeft en je dus in de periode van paulus moet zetten.
Maar op een zelfde manier zijn teksten die paulus geschreven heeft dan wel weer naar het hier en nu te vertalen.
Wat fatsoen opbrengen betreft ben je zeker een heer.

Het valt wel op dat op het moment dat het er op aankomt je niet reageert. Dat doe je best vaak. Ik vind dat af en toe weleens jammer.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  donderdag 1 juni 2017 @ 16:55:03 #223
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171377725
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:24 schreef Molurus het volgende:
Ik zit ongeveer op niveautje 6:

https://en.wikipedia.org/wiki/Spectrum_of_theistic_probability

[..]

Hoewel die aanname, zover ik die doe, geen enkele rol speelt in mijn leven. De enige reden dat ik niet op 7 zit is omdat het niet-bestaan van goden (in het algemeen) fundamenteel onaantoonbaar is. Maar dat geldt voor zo veel zaken waarvan het niet-bestaan niet kan worden aangetoond. De godshypothese neemt daartussen voor mij geen bijzondere plek in.

Het Christelijke godsconcept lijdt overigens wel aan interne contradicties / inconsistenties die het bestaan van die god onmogelijk maken.
Ah Nice!

Ik ben een 3, wel wat ruimer dan God, als in een bepaald en beperkt beeld van.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171377795
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:41 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Jij hebt invloed op god zijn wil?
Als je bedoelt dat ik God voor elk karretje ofzo kan spannen en echt alles zo gedaan krijg.
Dan is het antwoord nee, maar bij bepaalde gebeden of iets dergelijks mag ik en welke andere christen dan ook, wel in een zekere autoriteit gaan staan en God bidden/ vragen of hij iets wil doen.
Het is dus niet zo dat als ik God bid om een nieuwe auto dat die er dan ook staat.
het moet wel realistisch zijn en niet in eigen belang zijn.
Dus niet gaan vragen om dingen die je in het leven niet specifiek nodig hebt en dus alleen maar voor je eigen plezier zijn.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 1 juni 2017 @ 17:00:15 #225
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_171377833
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:40 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik probeer jullie gewoon de bijbel uit te leggen.
En of je het gelooft of niet is aan jullie.
Ik bid dan ook af en toe tot God of Hij ook tot jullie gaat spreken of dat er iemand op jullie pad komt.
Meer kan ik ook niet doen.
Ik denk dat jij eens naar de bijbeluitleg van anderen hier zou moeten luisteren. Je zit te veel vast in achterhaalde dogmatiek vanuit een bepaalde stroming. Het verblindt je.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')